Zawartość strony
Określenie wartości konwersji może prowadzić do inteligentniejszego określania stawek Google Ads.
Niestety pojawiają się pewne problemy i głosy o wycofywaniu TCPA.
Dlaczego?
Zastanów się nad tym:
Jak określić wartość konwersji w usługach? W przeciwieństwie do e-commerce konwersja poza zakupem może być skomplikowana do wyliczenia. Niektóre konwersje mogą być proste i łatwe do śledzenia (rezerwacje online itp.), podczas gdy inne konwersje ze skomplikowanymi lub długotrwałymi procesami sprzedaży mogą wymagać więcej pracy.
Znalezienie prawdziwej wartości każdej konwersji jest rutynowym dla specjalisty, ale może być trudne bez wiarygodnych danych. Jeśli masz CRM, który jest szczegółowo używany (z dobrą standaryzacją), to okej, ale prawie żadna firma tego nie robi.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Docelowy CPA oznacza docelowy koszt działania (lub konwersji). Kiedyś była to osobna strategia ustalania stawek, ale teraz jest dostępna tylko jako opcja w ramach strategii „maksymalizuj liczbę konwersji”.
W przypadku docelowego CPA ustawiasz docelowy koszt działania (konwersji), a następnie Google dostosowuje stawki, aby wygenerować jak najwięcej konwersji przy tym CPA.
Reklamodawcy mogą ustawiać minimalne i maksymalne stawki, aby upewnić się, że Google nie dostosowuje stawek do dolnej lub górnej granicy, ale tylko do użytku na poziomie portfolio. Jeśli kierujesz reklamy na pojedyncze kampanie, te limity stawek nie są dostępne.
Te dwie strategie automatycznego określania stawek wykorzystują systemy uczące się do optymalizacji stawek w oparciu o wyznaczony przez Ciebie cel: idealny docelowy koszt pozyskania lub zwrot z nakładów na reklamę. Dzięki tym strategiom zasadniczo mówisz Google, aby wzięli Twój budżet i licytowali wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać jak najwięcej konwersji przy najniższym koszcie lub najwyższym możliwym procencie zwrotu.
Jest to korzystne, jeśli starasz się uzyskać najwyższy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki pod względem kosztu konwersji lub jeśli prowadzisz konto w google ads typu e-commerce ze śledzeniem przychodów skonfigurowanym w celu skupienia się na ROI.
Skoro czytasz wpis pt. Docelowy cpa w Google Ads (tCPA) to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
tCPA i tROAS to dwie najstarsze strategie automatycznego określania stawek w Google Ads, ale mają spore wady. Oto one:
Fajnie jest wybrać cel, ale oznacza to również, że musisz stale sprawdzać i dostosowywać docelowy CPA lub docelowy ROAS, aby był odpowiednio dopasowany do aktualnych danych o skuteczności kampanii.
Potrzebujesz dużej ilości danych historycznych o konwersjach, aby te strategie działały dobrze. Jeśli pracujesz z nową kampanią lub nowym kontem, które ma niewiele lub nawet zero konwersji, zauważysz również „dziwną” skuteczność/nieskuteczność tych strategii. Dzieje się tak, ponieważ systemy uczące się Google określają, jakie powinny użyć stawki, aby osiągnąć cel, na podstawie historycznych danych konwersji.
Chociaż zmiana w opcjach strategii ustalania stawek wydaje się poważna, nie zajmie Ci dużo czasu przygotowanie się. Szybki audyt ustawień i danych na poziomie kampanii pomoże Ci zidentyfikować obszary, na które może to mieć wpływ.
Po zmianie nadal będziesz decydować o przejściu na maks. konwersję lub maks. wartość konwersji. Niezależnie od wybranej strategii, bycie przygotowanym na takie zmiany w PPC to wszystko, czego potrzeba, aby zachować elastyczność w ciągle zmieniającym się środowisku marketingu internetowego.
Jeśli jest jedna rzecz, której nauczyło nas Google, to to, że musimy postępować z tymi zmianami krok po kroku, ponieważ ewolucja platformy jest nieunikniona. Potraktuj to jako okazję do ponownej oceny wszystkich strategii ustalania stawek w kampaniach i być może odświeżenia kilku z tych słabych.
Co myślisz o temacie jakim jest docelowy CPA? Daj znać w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)