Zawartość strony
Określenie wartości konwersji może prowadzić do inteligentniejszego określania stawek Google Ads.
Niestety pojawiają się pewne problemy i głosy o wycofywaniu TCPA.
Dlaczego?
Zastanów się nad tym:
Jak określić wartość konwersji w usługach? W przeciwieństwie do e-commerce konwersja poza zakupem może być skomplikowana do wyliczenia. Niektóre konwersje mogą być proste i łatwe do śledzenia (rezerwacje online itp.), podczas gdy inne konwersje ze skomplikowanymi lub długotrwałymi procesami sprzedaży mogą wymagać więcej pracy.
Znalezienie prawdziwej wartości każdej konwersji jest rutynowym dla specjalisty, ale może być trudne bez wiarygodnych danych. Jeśli masz CRM, który jest szczegółowo używany (z dobrą standaryzacją), to okej, ale prawie żadna firma tego nie robi.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Docelowy CPA oznacza docelowy koszt działania (lub konwersji). Kiedyś była to osobna strategia ustalania stawek, ale teraz jest dostępna tylko jako opcja w ramach strategii „maksymalizuj liczbę konwersji”.
W przypadku docelowego CPA ustawiasz docelowy koszt działania (konwersji), a następnie Google dostosowuje stawki, aby wygenerować jak najwięcej konwersji przy tym CPA.
Reklamodawcy mogą ustawiać minimalne i maksymalne stawki, aby upewnić się, że Google nie dostosowuje stawek do dolnej lub górnej granicy, ale tylko do użytku na poziomie portfolio. Jeśli kierujesz reklamy na pojedyncze kampanie, te limity stawek nie są dostępne.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Te dwie strategie automatycznego określania stawek wykorzystują systemy uczące się do optymalizacji stawek w oparciu o wyznaczony przez Ciebie cel: idealny docelowy koszt pozyskania lub zwrot z nakładów na reklamę. Dzięki tym strategiom zasadniczo mówisz Google, aby wzięli Twój budżet i licytowali wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać jak najwięcej konwersji przy najniższym koszcie lub najwyższym możliwym procencie zwrotu.
Jest to korzystne, jeśli starasz się uzyskać najwyższy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki pod względem kosztu konwersji lub jeśli prowadzisz konto w google ads typu e-commerce ze śledzeniem przychodów skonfigurowanym w celu skupienia się na ROI.
Skoro czytasz wpis pt. Docelowy cpa w Google Ads (tCPA) to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
tCPA i tROAS to dwie najstarsze strategie automatycznego określania stawek w Google Ads, ale mają spore wady. Oto one:
Fajnie jest wybrać cel, ale oznacza to również, że musisz stale sprawdzać i dostosowywać docelowy CPA lub docelowy ROAS, aby był odpowiednio dopasowany do aktualnych danych o skuteczności kampanii.
Potrzebujesz dużej ilości danych historycznych o konwersjach, aby te strategie działały dobrze. Jeśli pracujesz z nową kampanią lub nowym kontem, które ma niewiele lub nawet zero konwersji, zauważysz również „dziwną” skuteczność/nieskuteczność tych strategii. Dzieje się tak, ponieważ systemy uczące się Google określają, jakie powinny użyć stawki, aby osiągnąć cel, na podstawie historycznych danych konwersji.
Chociaż zmiana w opcjach strategii ustalania stawek wydaje się poważna, nie zajmie Ci dużo czasu przygotowanie się. Szybki audyt ustawień i danych na poziomie kampanii pomoże Ci zidentyfikować obszary, na które może to mieć wpływ.
Po zmianie nadal będziesz decydować o przejściu na maks. konwersję lub maks. wartość konwersji. Niezależnie od wybranej strategii, bycie przygotowanym na takie zmiany w PPC to wszystko, czego potrzeba, aby zachować elastyczność w ciągle zmieniającym się środowisku marketingu internetowego.
Jeśli jest jedna rzecz, której nauczyło nas Google, to to, że musimy postępować z tymi zmianami krok po kroku, ponieważ ewolucja platformy jest nieunikniona. Potraktuj to jako okazję do ponownej oceny wszystkich strategii ustalania stawek w kampaniach i być może odświeżenia kilku z tych słabych.
CPA (Cost Per Action) to wskaźnik, który mierzy koszt pozyskania jednej akcji ze strony użytkownika, np. kliknięcie w reklamę, dokonanie zakupu, zarejestrowanie się na stronie itp. Aby obliczyć CPA, należy podzielić całkowity koszt działań marketingowych (np. reklamy) przez liczbę pozyskanych akcji.
Można to wyliczyć za pomocą następującego wzoru:
CPA = Całkowity koszt marketingu / Liczba akcji
Na przykład, jeśli wydasz 1000 dolarów na reklamy i pozyskasz 100 zakupów, Twój CPA wynosi 10 dolarów.
CPA jest ważnym wskaźnikiem w marketingu, ponieważ pozwala mierzyć skuteczność działań i umożliwia porównywanie kosztów pozyskania akcji z różnymi kanałami i strategiami marketingowymi.
Co myślisz o temacie jakim jest docelowy CPA? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)