Docelowy cpa w Google Ads (tCPA), czyli ustaw docelowy koszt działania (opcjonalnie)

Docelowy cpa w Google Ads (tCPA), czyli ustaw docelowy koszt działania (opcjonalnie)

Docelowy cpa
Docelowy cpa

Docelowy cpa w Google Ads (tCPA), czyli ustaw docelowy koszt działania (opcjonalnie)

Określenie wartości konwersji może prowadzić do inteligentniejszego określania stawek Google Ads.

Niestety pojawiają się pewne problemy i głosy o wycofywaniu TCPA.

Dlaczego?

Zastanów się nad tym:

Jak określić wartość konwersji w usługach? W przeciwieństwie do e-commerce konwersja poza zakupem może być skomplikowana do wyliczenia. Niektóre konwersje mogą być proste i łatwe do śledzenia (rezerwacje online itp.), podczas gdy inne konwersje ze skomplikowanymi lub długotrwałymi procesami sprzedaży mogą wymagać więcej pracy.

Znalezienie prawdziwej wartości każdej konwersji jest rutynowym dla specjalisty, ale może być trudne bez wiarygodnych danych. Jeśli masz CRM, który jest szczegółowo używany (z dobrą standaryzacją), to okej, ale prawie żadna firma tego nie robi.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest docelowy CPA (target CPA)

Docelowy CPA oznacza docelowy koszt działania (lub konwersji). Kiedyś była to osobna strategia ustalania stawek, ale teraz jest dostępna tylko jako opcja w ramach strategii „maksymalizuj liczbę konwersji”.

W przypadku docelowego CPA ustawiasz docelowy koszt działania (konwersji), a następnie Google dostosowuje stawki, aby wygenerować jak najwięcej konwersji przy tym CPA.

Reklamodawcy mogą ustawiać minimalne i maksymalne stawki, aby upewnić się, że Google nie dostosowuje stawek do dolnej lub górnej granicy, ale tylko do użytku na poziomie portfolio. Jeśli kierujesz reklamy na pojedyncze kampanie, te limity stawek nie są dostępne.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym są docelowy CPA i docelowy ROAS, TROAS?

Te dwie strategie automatycznego określania stawek wykorzystują systemy uczące się do optymalizacji stawek w oparciu o wyznaczony przez Ciebie cel: idealny docelowy koszt pozyskania lub zwrot z nakładów na reklamę. Dzięki tym strategiom zasadniczo mówisz Google, aby wzięli Twój budżet i licytowali wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać jak najwięcej konwersji przy najniższym koszcie lub najwyższym możliwym procencie zwrotu.

Jest to korzystne, jeśli starasz się uzyskać najwyższy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki pod względem kosztu konwersji lub jeśli prowadzisz konto w google ads typu e-commerce ze śledzeniem przychodów skonfigurowanym w celu skupienia się na ROI.

Skoro czytasz wpis pt. Docelowy cpa w Google Ads (tCPA) to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Kłopoty z tCPA i tROAS

tCPA i tROAS to dwie najstarsze strategie automatycznego określania stawek w Google Ads, ale mają spore wady. Oto one:

Stały monitoring

Fajnie jest wybrać cel, ale oznacza to również, że musisz stale sprawdzać i dostosowywać docelowy CPA lub docelowy ROAS, aby był odpowiednio dopasowany do aktualnych danych o skuteczności kampanii.

Potrzebne dane historyczne

Potrzebujesz dużej ilości danych historycznych o konwersjach, aby te strategie działały dobrze. Jeśli pracujesz z nową kampanią lub nowym kontem, które ma niewiele lub nawet zero konwersji, zauważysz również „dziwną” skuteczność/nieskuteczność tych strategii. Dzieje się tak, ponieważ systemy uczące się Google określają, jakie powinny użyć stawki, aby osiągnąć cel, na podstawie historycznych danych konwersji.

Docelowy cpa
Docelowy cpa

Co dalej jeśli google wycofa docelowy CPA?

Chociaż zmiana w opcjach strategii ustalania stawek wydaje się poważna, nie zajmie Ci dużo czasu przygotowanie się. Szybki audyt ustawień i danych na poziomie kampanii pomoże Ci zidentyfikować obszary, na które może to mieć wpływ.

Po zmianie nadal będziesz decydować o przejściu na maks. konwersję lub maks. wartość konwersji. Niezależnie od wybranej strategii, bycie przygotowanym na takie zmiany w PPC to wszystko, czego potrzeba, aby zachować elastyczność w ciągle zmieniającym się środowisku marketingu internetowego.

Jeśli jest jedna rzecz, której nauczyło nas Google, to to, że musimy postępować z tymi zmianami krok po kroku, ponieważ ewolucja platformy jest nieunikniona. Potraktuj to jako okazję do ponownej oceny wszystkich strategii ustalania stawek w kampaniach i być może odświeżenia kilku z tych słabych.

Jak obliczyć CPA?

CPA (Cost Per Action) to wskaźnik, który mierzy koszt pozyskania jednej akcji ze strony użytkownika, np. kliknięcie w reklamę, dokonanie zakupu, zarejestrowanie się na stronie itp. Aby obliczyć CPA, należy podzielić całkowity koszt działań marketingowych (np. reklamy) przez liczbę pozyskanych akcji.

Można to wyliczyć za pomocą następującego wzoru:

CPA = Całkowity koszt marketingu / Liczba akcji

Na przykład, jeśli wydasz 1000 dolarów na reklamy i pozyskasz 100 zakupów, Twój CPA wynosi 10 dolarów.

CPA jest ważnym wskaźnikiem w marketingu, ponieważ pozwala mierzyć skuteczność działań i umożliwia porównywanie kosztów pozyskania akcji z różnymi kanałami i strategiami marketingowymi.

Co myślisz o temacie jakim jest docelowy CPA? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!