Docelowy cpa w Google Ads (tCPA), czyli ustaw docelowy koszt dzia艂ania (opcjonalnie)

Docelowy ROAS Google Ads
Docelowy ROAS Google Ads (ustaw docelowy zwrot z nak艂ad贸w na reklam臋)
3 marca, 2022
CTR Google Ads
CTR Google Ads jaki jest dobry CPC CPA CPL
3 marca, 2022
Docelowy cpa
Docelowy cpa

Docelowy cpa w Google Ads (tCPA), czyli ustaw docelowy koszt dzia艂ania (opcjonalnie)

Okre艣lenie warto艣ci konwersji mo偶e prowadzi膰 do inteligentniejszego okre艣lania stawek Google Ads.

Niestety pojawiaj膮 si臋 pewne problemy i g艂osy o wycofywaniu TCPA.

Dlaczego?

Zastan贸w si臋 nad tym:

Jak okre艣li膰 warto艣膰 konwersji w us艂ugach? W przeciwie艅stwie do e-commerce konwersja poza zakupem mo偶e by膰 skomplikowana do wyliczenia. Niekt贸re konwersje mog膮 by膰 proste i 艂atwe do 艣ledzenia (rezerwacje online itp.), podczas gdy inne konwersje ze skomplikowanymi lub d艂ugotrwa艂ymi procesami sprzeda偶y mog膮 wymaga膰 wi臋cej pracy.

Znalezienie prawdziwej warto艣ci ka偶dej konwersji jest rutynowym dla specjalisty, ale mo偶e by膰 trudne bez wiarygodnych danych. Je艣li masz CRM, kt贸ry jest szczeg贸艂owo u偶ywany (z dobr膮 standaryzacj膮), to okej, ale prawie 偶adna firma tego nie robi.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest docelowy CPA (target CPA)

Docelowy CPA oznacza docelowy koszt dzia艂ania (lub konwersji). Kiedy艣 by艂a to osobna strategia ustalania stawek, ale teraz jest dost臋pna tylko jako opcja w ramach strategii „maksymalizuj liczb臋 konwersji”.

W przypadku docelowego CPA ustawiasz docelowy koszt dzia艂ania (konwersji), a nast臋pnie Google dostosowuje stawki, aby wygenerowa膰 jak najwi臋cej konwersji przy tym CPA.

Reklamodawcy mog膮 ustawia膰 minimalne i maksymalne stawki, aby upewni膰 si臋, 偶e Google nie dostosowuje stawek do dolnej lub g贸rnej granicy, ale tylko do u偶ytku na poziomie portfolio. Je艣li kierujesz reklamy na pojedyncze kampanie, te limity stawek nie s膮 dost臋pne.

Czym s膮 docelowy CPA i docelowy ROAS, TROAS?

Te dwie strategie automatycznego okre艣lania stawek wykorzystuj膮 systemy ucz膮ce si臋 do optymalizacji stawek w oparciu o wyznaczony przez Ciebie cel: idealny docelowy koszt pozyskania lub zwrot z nak艂ad贸w na reklam臋. Dzi臋ki tym strategiom zasadniczo m贸wisz Google, aby wzi臋li Tw贸j bud偶et i licytowali wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyska膰 jak najwi臋cej konwersji przy najni偶szym koszcie lub najwy偶szym mo偶liwym procencie zwrotu.

Jest to korzystne, je艣li starasz si臋 uzyska膰 najwy偶szy zwrot z ka偶dej zainwestowanej z艂ot贸wki pod wzgl臋dem kosztu konwersji lub je艣li prowadzisz konto w google ads typu e-commerce ze 艣ledzeniem przychod贸w skonfigurowanym w celu skupienia si臋 na ROI.

Skoro czytasz wpis pt. Docelowy cpa w Google Ads (tCPA) to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

K艂opoty z tCPA i tROAS

tCPA i tROAS to dwie najstarsze strategie automatycznego okre艣lania stawek w Google Ads, ale maj膮 spore wady. Oto one:

Sta艂y monitoring

Fajnie jest wybra膰 cel, ale oznacza to r贸wnie偶, 偶e musisz stale sprawdza膰 i dostosowywa膰 docelowy CPA lub docelowy ROAS, aby by艂 odpowiednio dopasowany do aktualnych danych o skuteczno艣ci kampanii.

Potrzebne dane historyczne

Potrzebujesz du偶ej ilo艣ci danych historycznych o konwersjach, aby te strategie dzia艂a艂y dobrze. Je艣li pracujesz z now膮 kampani膮 lub nowym kontem, kt贸re ma niewiele lub nawet zero konwersji, zauwa偶ysz r贸wnie偶 „dziwn膮” skuteczno艣膰/nieskuteczno艣膰 tych strategii. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 systemy ucz膮ce si臋 Google okre艣laj膮, jakie powinny u偶y膰 stawki, aby osi膮gn膮膰 cel, na podstawie historycznych danych konwersji.

Docelowy cpa
Docelowy cpa

Co dalej je艣li google wycofa docelowy CPA?

Chocia偶 zmiana w opcjach strategii ustalania stawek wydaje si臋 powa偶na, nie zajmie Ci du偶o czasu przygotowanie si臋. Szybki audyt ustawie艅 i danych na poziomie kampanii pomo偶e Ci zidentyfikowa膰 obszary, na kt贸re mo偶e to mie膰 wp艂yw.

Po zmianie nadal b臋dziesz decydowa膰 o przej艣ciu na maks. konwersj臋 lub maks. warto艣膰 konwersji. Niezale偶nie od wybranej strategii, bycie przygotowanym na takie zmiany w PPC to wszystko, czego potrzeba, aby zachowa膰 elastyczno艣膰 w ci膮gle zmieniaj膮cym si臋 艣rodowisku marketingu internetowego.

Je艣li jest jedna rzecz, kt贸rej nauczy艂o nas Google, to to, 偶e musimy post臋powa膰 z tymi zmianami krok po kroku, poniewa偶 ewolucja platformy jest nieunikniona. Potraktuj to jako okazj臋 do ponownej oceny wszystkich strategii ustalania stawek w kampaniach i by膰 mo偶e od艣wie偶enia kilku z tych s艂abych.

Co my艣lisz o temacie jakim jest docelowy CPA? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)