Dipada -jak działa i kiedy stosować? (3 wytyczne, przykłady, definicja)

dipada
dipada

Czym jest model dipada?

Dobrze przemyślana, starannie zaplanowana oraz skutecznie realizowana kampania reklamowa jest kluczem do sukcesu finansowego oraz ekspansji na rynku niemal każdego podmiotu gospodarczego.

Rodzaj podejmowanych działań marketingowych powinien być jednak zawsze dostosowany do bieżących potrzeb rynku, specyfiki promowanego towaru lub usługi, a także preferencji producenta danego produktu oraz jego potencjalnych klientów.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Na co należy zwrócić uwagę przygotowując i realizując kampanię reklamową?

Każda kampania reklamowa powinna być poprzedzona dokładną analizą rynku oraz musi mieć przygotowaną odpowiednią strategię obejmującą określony harmonogram podejmowanych działań oraz jasno wyznaczone cele. Poza tym, plan ten powinien obejmować określone techniki sprzedażowe. Wśród nich należy wspomnieć o ważnym pojęciu, jakim jest tak zwana dipada.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym zatem jest dipada?

Dipada to model sprzedażowy, który kojarzony jest przede wszystkim ze sprzedażą bezpośrednią. Pojęcie to wywodzi się z języka angielskiego. W jego przypadku poszczególne litery oznaczają określone pojęcia, w tym: definition, identification, proof, acceptance, desire oraz action.

DIPADA – anglojęzyczny termin używany w psychologii reklamy na określenie modelowego sposobu zachowania się na rynku odbiorców przekazu reklamowego. Litery składające się na powyższy akronim oznaczają kolejno:

D – Definition (definicja) – określenie potrzeby,

I – Identification (identyfikacja) – rozpoznanie możliwości zaspokojenia klienta,

P – Proof (dowód) – próba (ocena) wybranych alternatywnych możliwości zakupu,

A – Acceptance (akceptacja),

D – Desire (pragnienie) – życzenie posiadania reklamowanego produktu,

A – Action (działanie) – dokonanie zakupu.

https://pl.wikipedia.org/wiki/DIPADA

Skoro czytasz wpis pt. model dipada to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Kto powinien skorzystać z tego typu modelu sprzedażowego?

Jak wspomniano powyżej, tego typu technika może być z powodzeniem stosowana w przypadku sprzedaży bezpośredniej. Co ważne, z jej dobrodziejstw mogą również korzystać zarówno producenci dóbr, jak i dystrybutorzy i usługodawcy. Tego typu technika jest zatem polecana wszystkim tym, którzy pragną starannie zadbać o każdy aspekt związany z promocją oraz sprzedażą oferowanego towaru lub usługi.

Poza tym, tego typu działania mogą być podejmowane przez właścicieli niewielkich punktów sprzedaży oferujących krótką listę produktów wymagających starannych opisów zastosowanych surowców czy użytych technologii.

Jakie elementy należy brać zatem pod uwagę?

W przypadku tego rodzaju techniki sprzedaży w pierwszej kolejności wymagane jest zidentyfikowanie potrzeb rynku (definition).

Potrzeby potencjonalnych klientów należy wówczas segregować na podstawowe oraz dodatkowe, a następnie starać się zwierać ich sens w przygotowywanym haśle reklamowym, sloganie czy reklamowej grafice. Kolejnym elementem, na który należy zwrócić uwagę jest identyfikacja (identification).

dipada
model dipada

W tym przypadku konieczna jest analiza sposobu w jaki dany wyrób lub usługa mogą zaspokoić zidentyfikowane i wskazane powyżej potrzeby potencjalnych klientów.

Trzecim z kroków jest określenie oraz przestawienie dowodów potwierdzających słuszność stawianych założeń (proof). W tym przypadku warto posiłkować się wynikami przeprowadzonych badań, wypowiedziami ekspertów w danych dziedzinach oraz opiniami zadowolonych klientów.

Co ważne, w tym wypadku koniecznie należy zadbać o określoną formę przekazu. Rodzaj przekazywanych treści musi być dostosowywany do rodzaju promowanych towarów lub usług oraz możliwości percepcji określonej grupy docelowej.

Prezentowane opinie ekspertów muszą być zatem podawane w sposób przejrzysty i łatwy do zrozumienia przez osobę, która nie jest ekspertem w danej dziedzinie.

Należy zatem przykładać szczególną uwagę to doboru określonych słów oraz unikać stosowania terminów specjalistycznych. Ewentualnie wskazane jest ich podawanie wraz z odpowiednim komentarzem, który wpływa na łatwiejsze przyswojenie wiedzy z danej dziedziny.

Na jakie inne elementy tej techniki sprzedaży należy zwracać uwagę?

Poza wskazaniem potrzeb, sposobu ich zaspokojenia oraz potwierdzenia przejętych tez, warto również zwrócić uwagę na pojęcie, którym jest akceptacja (acceptace).

Dotyczy ona przyjętych i przestawionych potencjalnym kupującym dowodów. Na tym etapie podejmowanych działań klienci powinny się skłaniać do przyjęcia otrzymanych informacji jako pewnik oraz wykazywać chęci zakupowe. Jest to moment trudny dla sprzedających, którzy nie maja bezpośredniego kontaktu z klientem. Nie mogą oni bowiem wchodzić w interakcję z klientem i na bieżąco rozwiewać jego ewentualne wątpliwości.

Godnym polecenia rozwiązaniem jest w tym przypadku korzystanie z odpowiednich narzędzi służących mierzeniu efektywności prezentowanych treści. Pomagają one ocenić moment opuszczania lub przewijania treści zamieszczonych na danej witrynie. W przypadku promocji określonych produktów ważne jest również wzbudzenie potrzeby ich posiadania przez potencjalnego klienta (desire).

Można to skutecznie osiągać za pomocą atrakcyjnego obrazu, zdjęć lub tekstu. Oddziaływanie na wyobraźnię powinno prowadzić do określonej reakcji ze strony kupującego. Tego typu nakłonienie do zakupu lub skorzystania z usługi (action) to ważny punkt każdego procesu sprzedażowego.

Wpływ na podjęcie korzystniej dla sprzedającego decyzji klienta mają dodatkowe zachęty w postaci choćby wygodnej i darmowej dostawy, rabatów lub niewielkich prezentów.

Co ważne, stosowanie w tym przypadku tak zwanych gratisów wpływa pozytywnie na decyzje dotyczące zakupu konkretnych produktów w danej chwili, jak również pomaga budować renomę danego podmiotu. Drobne podarunki sygnowane logo danego producenta są również doskonałym nośnikiem reklamy, która może docierać do bardzo szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców.

Co myślisz o temacie jakim jest model dipada ? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Oddziaływanie komunikatu reklamowego a DIPADA

Skutki działania komunikatu reklamowego na DIPADA są złożone. W przypadku komunikatów promocyjnych celem jest zwiększenie świadomości marki, zachęcenie do wypróbowania produktu lub usługi i stworzenie pozytywnego wizerunku marki. Z drugiej strony, jednym z podstawowych praw DIPADA’y – techniki reklamowania – jest zasada wiara. Konieczne jest, aby komunikat reklamowy był prawdziwy i wiarygodny, aby DIPADA była korzystna dla konsumentów i wiarygodna dla producentów. Kiedy odbiorcy otrzymują prawdziwe i wiarygodne informacje, komunikat reklamowy ma szansę oddziaływać na ich decyzje zakupowe i postrzeganie danej marki. Komunikaty reklamow-marketingowe mogą również przyczyniać się do wzrostu wiedzy o konkretnym produkcie lub usłudze, zapoznania się z nim na temat i zachęcenia do wypróbowania go. Jeśli komunikat jest autentyczny, może on być pozytywnym narzędziem marketingowym, pomagającym w zmianie ludzkiego zaangażowania i zainteresowania.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!