Dipada -jak dzia艂a i kiedy stosowa膰? (3 wytyczne, przyk艂ady, definicja)

dipada
dipada

Czym jest model dipada?

Dobrze przemy艣lana, starannie zaplanowana oraz skutecznie realizowana kampania reklamowa jest kluczem do sukcesu finansowego oraz ekspansji na rynku niemal ka偶dego podmiotu gospodarczego.

Rodzaj podejmowanych dzia艂a艅 marketingowych powinien by膰 jednak zawsze dostosowany do bie偶膮cych potrzeb rynku, specyfiki promowanego towaru lub us艂ugi, a tak偶e preferencji producenta danego produktu oraz jego potencjalnych klient贸w.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Na co nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 przygotowuj膮c i realizuj膮c kampani臋 reklamow膮?

Ka偶da kampania reklamowa powinna by膰 poprzedzona dok艂adn膮 analiz膮 rynku oraz musi mie膰 przygotowan膮 odpowiedni膮 strategi臋 obejmuj膮c膮 okre艣lony harmonogram podejmowanych dzia艂a艅 oraz jasno wyznaczone cele. Poza tym, plan ten powinien obejmowa膰 okre艣lone techniki sprzeda偶owe. W艣r贸d nich nale偶y wspomnie膰 o wa偶nym poj臋ciu, jakim jest tak zwana dipada.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Czym zatem jest dipada?

Dipada to model sprzeda偶owy, kt贸ry kojarzony jest przede wszystkim ze sprzeda偶膮 bezpo艣redni膮. Poj臋cie to wywodzi si臋 z j臋zyka angielskiego. W jego przypadku poszczeg贸lne litery oznaczaj膮 okre艣lone poj臋cia, w tym: definition, identification, proof, acceptance, desire oraz action.

DIPADA 鈥 angloj臋zyczny termin u偶ywany w psychologii reklamy na okre艣lenie modelowego sposobu zachowania si臋 na rynku odbiorc贸w przekazu reklamowego. Litery sk艂adaj膮ce si臋 na powy偶szy akronim oznaczaj膮 kolejno:

D 鈥 Definition (definicja) 鈥 okre艣lenie potrzeby,

I 鈥 Identification (identyfikacja) 鈥 rozpoznanie mo偶liwo艣ci zaspokojenia klienta,

P 鈥 Proof (dow贸d) 鈥 pr贸ba (ocena) wybranych alternatywnych mo偶liwo艣ci zakupu,

A 鈥 Acceptance (akceptacja),

D 鈥 Desire (pragnienie) 鈥 偶yczenie posiadania reklamowanego produktu,

A 鈥 Action (dzia艂anie) 鈥 dokonanie zakupu.

https://pl.wikipedia.org/wiki/DIPADA

Skoro czytasz wpis pt. model dipada to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Kto powinien skorzysta膰 z tego typu modelu sprzeda偶owego?

Jak wspomniano powy偶ej, tego typu technika mo偶e by膰 z powodzeniem stosowana w przypadku sprzeda偶y bezpo艣redniej. Co wa偶ne, z jej dobrodziejstw mog膮 r贸wnie偶 korzysta膰 zar贸wno producenci d贸br, jak i dystrybutorzy i us艂ugodawcy. Tego typu technika jest zatem polecana wszystkim tym, kt贸rzy pragn膮 starannie zadba膰 o ka偶dy aspekt zwi膮zany z promocj膮 oraz sprzeda偶膮 oferowanego towaru lub us艂ugi.

Poza tym, tego typu dzia艂ania mog膮 by膰 podejmowane przez w艂a艣cicieli niewielkich punkt贸w sprzeda偶y oferuj膮cych kr贸tk膮 list臋 produkt贸w wymagaj膮cych starannych opis贸w zastosowanych surowc贸w czy u偶ytych technologii.

Jakie elementy nale偶y bra膰 zatem pod uwag臋?

W przypadku tego rodzaju techniki sprzeda偶y w pierwszej kolejno艣ci wymagane jest zidentyfikowanie potrzeb rynku (definition).

Potrzeby potencjonalnych klient贸w nale偶y w贸wczas segregowa膰 na podstawowe oraz dodatkowe, a nast臋pnie stara膰 si臋 zwiera膰 ich sens w przygotowywanym ha艣le reklamowym, sloganie czy reklamowej grafice. Kolejnym elementem, na kt贸ry nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 jest identyfikacja (identification).

dipada
model dipada

W tym przypadku konieczna jest analiza sposobu w jaki dany wyr贸b lub us艂uga mog膮 zaspokoi膰 zidentyfikowane i wskazane powy偶ej potrzeby potencjalnych klient贸w.

Trzecim z krok贸w jest okre艣lenie oraz przestawienie dowod贸w potwierdzaj膮cych s艂uszno艣膰 stawianych za艂o偶e艅 (proof). W tym przypadku warto posi艂kowa膰 si臋 wynikami przeprowadzonych bada艅, wypowiedziami ekspert贸w w danych dziedzinach oraz opiniami zadowolonych klient贸w.

Co wa偶ne, w tym wypadku koniecznie nale偶y zadba膰 o okre艣lon膮 form臋 przekazu. Rodzaj przekazywanych tre艣ci musi by膰 dostosowywany do rodzaju promowanych towar贸w lub us艂ug oraz mo偶liwo艣ci percepcji okre艣lonej grupy docelowej.

Prezentowane opinie ekspert贸w musz膮 by膰 zatem podawane w spos贸b przejrzysty i 艂atwy do zrozumienia przez osob臋, kt贸ra nie jest ekspertem w danej dziedzinie.

Nale偶y zatem przyk艂ada膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 to doboru okre艣lonych s艂贸w oraz unika膰 stosowania termin贸w specjalistycznych. Ewentualnie wskazane jest ich podawanie wraz z odpowiednim komentarzem, kt贸ry wp艂ywa na 艂atwiejsze przyswojenie wiedzy z danej dziedziny.

Na jakie inne elementy tej techniki sprzeda偶y nale偶y zwraca膰 uwag臋?

Poza wskazaniem potrzeb, sposobu ich zaspokojenia oraz potwierdzenia przej臋tych tez, warto r贸wnie偶 zwr贸ci膰 uwag臋 na poj臋cie, kt贸rym jest akceptacja (acceptace).

Dotyczy ona przyj臋tych i przestawionych potencjalnym kupuj膮cym dowod贸w. Na tym etapie podejmowanych dzia艂a艅 klienci powinny si臋 sk艂ania膰 do przyj臋cia otrzymanych informacji jako pewnik oraz wykazywa膰 ch臋ci zakupowe. Jest to moment trudny dla sprzedaj膮cych, kt贸rzy nie maja bezpo艣redniego kontaktu z klientem. Nie mog膮 oni bowiem wchodzi膰 w interakcj臋 z klientem i na bie偶膮co rozwiewa膰 jego ewentualne w膮tpliwo艣ci.

Godnym polecenia rozwi膮zaniem jest w tym przypadku korzystanie z odpowiednich narz臋dzi s艂u偶膮cych mierzeniu efektywno艣ci prezentowanych tre艣ci. Pomagaj膮 one oceni膰 moment opuszczania lub przewijania tre艣ci zamieszczonych na danej witrynie. W przypadku promocji okre艣lonych produkt贸w wa偶ne jest r贸wnie偶 wzbudzenie potrzeby ich posiadania przez potencjalnego klienta (desire).

Mo偶na to skutecznie osi膮ga膰 za pomoc膮 atrakcyjnego obrazu, zdj臋膰 lub tekstu. Oddzia艂ywanie na wyobra藕ni臋 powinno prowadzi膰 do okre艣lonej reakcji ze strony kupuj膮cego. Tego typu nak艂onienie do zakupu lub skorzystania z us艂ugi (action) to wa偶ny punkt ka偶dego procesu sprzeda偶owego.

Wp艂yw na podj臋cie korzystniej dla sprzedaj膮cego decyzji klienta maj膮 dodatkowe zach臋ty w postaci cho膰by wygodnej i darmowej dostawy, rabat贸w lub niewielkich prezent贸w.

Co wa偶ne, stosowanie w tym przypadku tak zwanych gratis贸w wp艂ywa pozytywnie na decyzje dotycz膮ce zakupu konkretnych produkt贸w w danej chwili, jak r贸wnie偶 pomaga budowa膰 renom臋 danego podmiotu. Drobne podarunki sygnowane logo danego producenta s膮 r贸wnie偶 doskona艂ym no艣nikiem reklamy, kt贸ra mo偶e dociera膰 do bardzo szerokiej i zr贸偶nicowanej grupy odbiorc贸w.

Co my艣lisz o temacie jakim jest model dipada ? Daj zna膰 w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Oddzia艂ywanie komunikatu reklamowego a DIPADA

Skutki dzia艂ania komunikatu reklamowego na DIPADA s膮 z艂o偶one. W przypadku komunikat贸w promocyjnych celem jest zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki, zach臋cenie do wypr贸bowania produktu lub us艂ugi i stworzenie pozytywnego wizerunku marki. Z drugiej strony, jednym z podstawowych praw DIPADA’y – techniki reklamowania – jest zasada wiara. Konieczne jest, aby komunikat reklamowy by艂 prawdziwy i wiarygodny, aby DIPADA by艂a korzystna dla konsument贸w i wiarygodna dla producent贸w. Kiedy odbiorcy otrzymuj膮 prawdziwe i wiarygodne informacje, komunikat reklamowy ma szans臋 oddzia艂ywa膰 na ich decyzje zakupowe i postrzeganie danej marki. Komunikaty reklamow-marketingowe mog膮 r贸wnie偶 przyczynia膰 si臋 do wzrostu wiedzy o konkretnym produkcie lub us艂udze, zapoznania si臋 z nim na temat i zach臋cenia do wypr贸bowania go. Je艣li komunikat jest autentyczny, mo偶e on by膰 pozytywnym narz臋dziem marketingowym, pomagaj膮cym w zmianie ludzkiego zaanga偶owania i zainteresowania.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Dipada -jak dzia艂a i kiedy stosowa膰? (3 wytyczne, przyk艂ady, definicja)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej