Dipada -jak dzia艂a i kiedy stosowa膰? (3 wytyczne)

艣rodki reklamy
艢rodki reklamy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 marca, 2022
reklama uci膮偶liwa
Reklama uci膮偶liwa -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 marca, 2022
dipada
dipada

Czym jest model dipada?

Dobrze przemy艣lana, starannie zaplanowana oraz skutecznie realizowana kampania reklamowa jest kluczem do sukcesu finansowego oraz ekspansji na rynku niemal ka偶dego podmiotu gospodarczego.

Rodzaj podejmowanych dzia艂a艅 marketingowych powinien by膰 jednak zawsze dostosowany do bie偶膮cych potrzeb rynku, specyfiki promowanego towaru lub us艂ugi, a tak偶e preferencji producenta danego produktu oraz jego potencjalnych klient贸w.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Na co nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 przygotowuj膮c i realizuj膮c kampani臋 reklamow膮?

Ka偶da kampania reklamowa powinna by膰 poprzedzona dok艂adn膮 analiz膮 rynku oraz musi mie膰 przygotowan膮 odpowiedni膮 strategi臋 obejmuj膮c膮 okre艣lony harmonogram podejmowanych dzia艂a艅 oraz jasno wyznaczone cele. Poza tym, plan ten powinien obejmowa膰 okre艣lone techniki sprzeda偶owe. W艣r贸d nich nale偶y wspomnie膰 o wa偶nym poj臋ciu, jakim jest tak zwana dipada.

Czym zatem jest dipada?

Dipada to model sprzeda偶owy, kt贸ry kojarzony jest przede wszystkim ze sprzeda偶膮 bezpo艣redni膮. Poj臋cie to wywodzi si臋 z j臋zyka angielskiego. W jego przypadku poszczeg贸lne litery oznaczaj膮 okre艣lone poj臋cia, w tym: definition, identification, proof, acceptance, desire oraz action.

DIPADA 鈥 angloj臋zyczny termin u偶ywany w psychologii reklamy na okre艣lenie modelowego sposobu zachowania si臋 na rynku odbiorc贸w przekazu reklamowego. Litery sk艂adaj膮ce si臋 na powy偶szy akronim oznaczaj膮 kolejno:

D 鈥 Definition (definicja) 鈥 okre艣lenie potrzeby,

I 鈥 Identification (identyfikacja) 鈥 rozpoznanie mo偶liwo艣ci zaspokojenia klienta,

P 鈥 Proof (dow贸d) 鈥 pr贸ba (ocena) wybranych alternatywnych mo偶liwo艣ci zakupu,

A 鈥 Acceptance (akceptacja),

D 鈥 Desire (pragnienie) 鈥 偶yczenie posiadania reklamowanego produktu,

A 鈥 Action (dzia艂anie) 鈥 dokonanie zakupu.

https://pl.wikipedia.org/wiki/DIPADA

Skoro czytasz wpis pt. model dipada to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Kto powinien skorzysta膰 z tego typu modelu sprzeda偶owego?

Jak wspomniano powy偶ej, tego typu technika mo偶e by膰 z powodzeniem stosowana w przypadku sprzeda偶y bezpo艣redniej. Co wa偶ne, z jej dobrodziejstw mog膮 r贸wnie偶 korzysta膰 zar贸wno producenci d贸br, jak i dystrybutorzy i us艂ugodawcy. Tego typu technika jest zatem polecana wszystkim tym, kt贸rzy pragn膮 starannie zadba膰 o ka偶dy aspekt zwi膮zany z promocj膮 oraz sprzeda偶膮 oferowanego towaru lub us艂ugi.

Poza tym, tego typu dzia艂ania mog膮 by膰 podejmowane przez w艂a艣cicieli niewielkich punkt贸w sprzeda偶y oferuj膮cych kr贸tk膮 list臋 produkt贸w wymagaj膮cych starannych opis贸w zastosowanych surowc贸w czy u偶ytych technologii.

Jakie elementy nale偶y bra膰 zatem pod uwag臋?

W przypadku tego rodzaju techniki sprzeda偶y w pierwszej kolejno艣ci wymagane jest zidentyfikowanie potrzeb rynku (definition).

Potrzeby potencjonalnych klient贸w nale偶y w贸wczas segregowa膰 na podstawowe oraz dodatkowe, a nast臋pnie stara膰 si臋 zwiera膰 ich sens w przygotowywanym ha艣le reklamowym, sloganie czy reklamowej grafice. Kolejnym elementem, na kt贸ry nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 jest identyfikacja (identification).

dipada
model dipada

W tym przypadku konieczna jest analiza sposobu w jaki dany wyr贸b lub us艂uga mog膮 zaspokoi膰 zidentyfikowane i wskazane powy偶ej potrzeby potencjalnych klient贸w.

Trzecim z krok贸w jest okre艣lenie oraz przestawienie dowod贸w potwierdzaj膮cych s艂uszno艣膰 stawianych za艂o偶e艅 (proof). W tym przypadku warto posi艂kowa膰 si臋 wynikami przeprowadzonych bada艅, wypowiedziami ekspert贸w w danych dziedzinach oraz opiniami zadowolonych klient贸w.

Co wa偶ne, w tym wypadku koniecznie nale偶y zadba膰 o okre艣lon膮 form臋 przekazu. Rodzaj przekazywanych tre艣ci musi by膰 dostosowywany do rodzaju promowanych towar贸w lub us艂ug oraz mo偶liwo艣ci percepcji okre艣lonej grupy docelowej.

Prezentowane opinie ekspert贸w musz膮 by膰 zatem podawane w spos贸b przejrzysty i 艂atwy do zrozumienia przez osob臋, kt贸ra nie jest ekspertem w danej dziedzinie.

Nale偶y zatem przyk艂ada膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 to doboru okre艣lonych s艂贸w oraz unika膰 stosowania termin贸w specjalistycznych. Ewentualnie wskazane jest ich podawanie wraz z odpowiednim komentarzem, kt贸ry wp艂ywa na 艂atwiejsze przyswojenie wiedzy z danej dziedziny.

Na jakie inne elementy tej techniki sprzeda偶y nale偶y zwraca膰 uwag臋?

Poza wskazaniem potrzeb, sposobu ich zaspokojenia oraz potwierdzenia przej臋tych tez, warto r贸wnie偶 zwr贸ci膰 uwag臋 na poj臋cie, kt贸rym jest akceptacja (acceptace).

Dotyczy ona przyj臋tych i przestawionych potencjalnym kupuj膮cym dowod贸w. Na tym etapie podejmowanych dzia艂a艅 klienci powinny si臋 sk艂ania膰 do przyj臋cia otrzymanych informacji jako pewnik oraz wykazywa膰 ch臋ci zakupowe. Jest to moment trudny dla sprzedaj膮cych, kt贸rzy nie maja bezpo艣redniego kontaktu z klientem. Nie mog膮 oni bowiem wchodzi膰 w interakcj臋 z klientem i na bie偶膮co rozwiewa膰 jego ewentualne w膮tpliwo艣ci.

Godnym polecenia rozwi膮zaniem jest w tym przypadku korzystanie z odpowiednich narz臋dzi s艂u偶膮cych mierzeniu efektywno艣ci prezentowanych tre艣ci. Pomagaj膮 one oceni膰 moment opuszczania lub przewijania tre艣ci zamieszczonych na danej witrynie. W przypadku promocji okre艣lonych produkt贸w wa偶ne jest r贸wnie偶 wzbudzenie potrzeby ich posiadania przez potencjalnego klienta (desire).

Mo偶na to skutecznie osi膮ga膰 za pomoc膮 atrakcyjnego obrazu, zdj臋膰 lub tekstu. Oddzia艂ywanie na wyobra藕ni臋 powinno prowadzi膰 do okre艣lonej reakcji ze strony kupuj膮cego. Tego typu nak艂onienie do zakupu lub skorzystania z us艂ugi (action) to wa偶ny punkt ka偶dego procesu sprzeda偶owego.

Wp艂yw na podj臋cie korzystniej dla sprzedaj膮cego decyzji klienta maj膮 dodatkowe zach臋ty w postaci cho膰by wygodnej i darmowej dostawy, rabat贸w lub niewielkich prezent贸w.

Co wa偶ne, stosowanie w tym przypadku tak zwanych gratis贸w wp艂ywa pozytywnie na decyzje dotycz膮ce zakupu konkretnych produkt贸w w danej chwili, jak r贸wnie偶 pomaga budowa膰 renom臋 danego podmiotu. Drobne podarunki sygnowane logo danego producenta s膮 r贸wnie偶 doskona艂ym no艣nikiem reklamy, kt贸ra mo偶e dociera膰 do bardzo szerokiej i zr贸偶nicowanej grupy odbiorc贸w.

Co my艣lisz o temacie jakim jest model dipada ? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)