Zawartość strony
Dobrze przemyślana, starannie zaplanowana oraz skutecznie realizowana kampania reklamowa jest kluczem do sukcesu finansowego oraz ekspansji na rynku niemal każdego podmiotu gospodarczego.
Rodzaj podejmowanych działań marketingowych powinien być jednak zawsze dostosowany do bieżących potrzeb rynku, specyfiki promowanego towaru lub usługi, a także preferencji producenta danego produktu oraz jego potencjalnych klientów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Każda kampania reklamowa powinna być poprzedzona dokładną analizą rynku oraz musi mieć przygotowaną odpowiednią strategię obejmującą określony harmonogram podejmowanych działań oraz jasno wyznaczone cele. Poza tym, plan ten powinien obejmować określone techniki sprzedażowe. Wśród nich należy wspomnieć o ważnym pojęciu, jakim jest tak zwana dipada.
Dipada to model sprzedażowy, który kojarzony jest przede wszystkim ze sprzedażą bezpośrednią. Pojęcie to wywodzi się z języka angielskiego. W jego przypadku poszczególne litery oznaczają określone pojęcia, w tym: definition, identification, proof, acceptance, desire oraz action.
DIPADA – anglojęzyczny termin używany w psychologii reklamy na określenie modelowego sposobu zachowania się na rynku odbiorców przekazu reklamowego. Litery składające się na powyższy akronim oznaczają kolejno:
D – Definition (definicja) – określenie potrzeby,
I – Identification (identyfikacja) – rozpoznanie możliwości zaspokojenia klienta,
P – Proof (dowód) – próba (ocena) wybranych alternatywnych możliwości zakupu,
A – Acceptance (akceptacja),
D – Desire (pragnienie) – życzenie posiadania reklamowanego produktu,
A – Action (działanie) – dokonanie zakupu.
https://pl.wikipedia.org/wiki/DIPADA
Skoro czytasz wpis pt. model dipada to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Jak wspomniano powyżej, tego typu technika może być z powodzeniem stosowana w przypadku sprzedaży bezpośredniej. Co ważne, z jej dobrodziejstw mogą również korzystać zarówno producenci dóbr, jak i dystrybutorzy i usługodawcy. Tego typu technika jest zatem polecana wszystkim tym, którzy pragną starannie zadbać o każdy aspekt związany z promocją oraz sprzedażą oferowanego towaru lub usługi.
Poza tym, tego typu działania mogą być podejmowane przez właścicieli niewielkich punktów sprzedaży oferujących krótką listę produktów wymagających starannych opisów zastosowanych surowców czy użytych technologii.
W przypadku tego rodzaju techniki sprzedaży w pierwszej kolejności wymagane jest zidentyfikowanie potrzeb rynku (definition).
Potrzeby potencjonalnych klientów należy wówczas segregować na podstawowe oraz dodatkowe, a następnie starać się zwierać ich sens w przygotowywanym haśle reklamowym, sloganie czy reklamowej grafice. Kolejnym elementem, na który należy zwrócić uwagę jest identyfikacja (identification).
W tym przypadku konieczna jest analiza sposobu w jaki dany wyrób lub usługa mogą zaspokoić zidentyfikowane i wskazane powyżej potrzeby potencjalnych klientów.
Trzecim z kroków jest określenie oraz przestawienie dowodów potwierdzających słuszność stawianych założeń (proof). W tym przypadku warto posiłkować się wynikami przeprowadzonych badań, wypowiedziami ekspertów w danych dziedzinach oraz opiniami zadowolonych klientów.
Co ważne, w tym wypadku koniecznie należy zadbać o określoną formę przekazu. Rodzaj przekazywanych treści musi być dostosowywany do rodzaju promowanych towarów lub usług oraz możliwości percepcji określonej grupy docelowej.
Prezentowane opinie ekspertów muszą być zatem podawane w sposób przejrzysty i łatwy do zrozumienia przez osobę, która nie jest ekspertem w danej dziedzinie.
Należy zatem przykładać szczególną uwagę to doboru określonych słów oraz unikać stosowania terminów specjalistycznych. Ewentualnie wskazane jest ich podawanie wraz z odpowiednim komentarzem, który wpływa na łatwiejsze przyswojenie wiedzy z danej dziedziny.
Poza wskazaniem potrzeb, sposobu ich zaspokojenia oraz potwierdzenia przejętych tez, warto również zwrócić uwagę na pojęcie, którym jest akceptacja (acceptace).
Dotyczy ona przyjętych i przestawionych potencjalnym kupującym dowodów. Na tym etapie podejmowanych działań klienci powinny się skłaniać do przyjęcia otrzymanych informacji jako pewnik oraz wykazywać chęci zakupowe. Jest to moment trudny dla sprzedających, którzy nie maja bezpośredniego kontaktu z klientem. Nie mogą oni bowiem wchodzić w interakcję z klientem i na bieżąco rozwiewać jego ewentualne wątpliwości.
Godnym polecenia rozwiązaniem jest w tym przypadku korzystanie z odpowiednich narzędzi służących mierzeniu efektywności prezentowanych treści. Pomagają one ocenić moment opuszczania lub przewijania treści zamieszczonych na danej witrynie. W przypadku promocji określonych produktów ważne jest również wzbudzenie potrzeby ich posiadania przez potencjalnego klienta (desire).
Można to skutecznie osiągać za pomocą atrakcyjnego obrazu, zdjęć lub tekstu. Oddziaływanie na wyobraźnię powinno prowadzić do określonej reakcji ze strony kupującego. Tego typu nakłonienie do zakupu lub skorzystania z usługi (action) to ważny punkt każdego procesu sprzedażowego.
Wpływ na podjęcie korzystniej dla sprzedającego decyzji klienta mają dodatkowe zachęty w postaci choćby wygodnej i darmowej dostawy, rabatów lub niewielkich prezentów.
Co ważne, stosowanie w tym przypadku tak zwanych gratisów wpływa pozytywnie na decyzje dotyczące zakupu konkretnych produktów w danej chwili, jak również pomaga budować renomę danego podmiotu. Drobne podarunki sygnowane logo danego producenta są również doskonałym nośnikiem reklamy, która może docierać do bardzo szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców.
Co myślisz o temacie jakim jest model dipada ? Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |