Czynniki rankingowe google -co to jest +[1 BONUS]
![Czynniki rankingowe google -co to jest +[1 BONUS] 2 czynniki rankingowe google](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/02/czynniki-rankingowe-google-1200x480.png)
![Czynniki rankingowe google -co to jest +[1 BONUS] 3 czynniki rankingowe google](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/02/czynniki-rankingowe-google-1024x576.png)
Czynniki rankingowe google, czyli czynniki SEO
Zawartość strony
- 1 Czynniki rankingowe google, czyli czynniki SEO
- 2 Lista 200 czynników rankingowych w google
- 3 Czy PageRank dalej jest wykorzystywany do oceny stron
- 4 Jakie są więc na prawdę najważniejsze czynniki rankigowe google?
- 5 FAQ – często zadawane pytania i odpowiedzi jeśli chodzi o 200 czynników rankingowych Google
W sieci krąży wiele mitów na temat wyszukiwarek, jednym z nich są czynniki rankingowe google. Kilka lat temu popularność zyskała lista 200 wytycznych. Znaleźć ją możemy na blogu hubspot czy Brian Dean’a znanym jako backlinko.com
Ale czy rzeczywiście musisz pamiętać o 200 czynnikach rankingowych google? A może jest kilka takich na prawdę ważnych?
W tym wpisie wymienię je wszystkie a później dodam własne przemyślenia na ten temat.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
![Czynniki rankingowe google -co to jest +[1 BONUS] 4 darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/08/darmowy-newsletter-marketingowy-i-SEO-SEM-Reklamy-PPC.png)
Lista 200 czynników rankingowych w google
Poniższa lista została opracowana na podstawie wspomnianych wyżej blogów.
Główne kategorie wyglądają tak:
- Czynniki domeny
- Czynniki na poziomie strony
- Czynniki na poziomie witryny
- Czynniki zwrotne
- Interakcja z użytkownikiem
- Specjalne zasady algorytmu Google
- Sygnały marki
- Czynniki spamu na stronie
- Czynniki spamu poza witryną
![Czynniki rankingowe google -co to jest +[1 BONUS] 5 diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/09/diagram-marketingowy-jak-budowac-swiadomosc-za-pomoca-reklam-social-media-Google-Ads-i-SEO.png)
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Całość natomiast poniżej:
- Wiek Twojej domeny
- Słowo kluczowe w Twojej domenie
- Słowo kluczowe to pierwsze słowo w Twojej domenie
- Długość rejestracji domeny
- Słowo kluczowe w subdomenie
- Historia domeny
- Czy były kary dla właściciela w Whois
- Publiczny WhoIs zamiast prywatnego Whois
- Obecność słowa kluczowego w tytule tagu
- Posiadanie słowa kluczowego na początku tagu tytułowego
- Słowo kluczowe w metatagu opisu
- Obecność słowa kluczowego w tagu H1
- Słowo kluczowe jest często używane w treści
- Długość treści
- Rankingi liczby słów
- Obecność spisu treści (table of contents)
- Gęstość słów kluczowych
- Obecność słów kluczowych powiązanych semantycznie
- Semantycznie powiązane słowo kluczowe w meta tytule i opisie
- Szczegółowe treści wysokiej jakości
- Przydatne treści
- Szybkość ładowania strony przez HTML
- Szybkość ładowania strony przetestowana w Chrome
- Podstawowe wskaźniki internetowe (core web vitals)
- Brak duplikatów treści w tej samej witrynie
- Optymalizacja obrazu poprzez ALT, tytuł i nazwę pliku
- Aktualność treści (im nowsza, tym lepsza)
- Wiek strony
- Ile zmian dokonano w treści podczas aktualizacji
- Dane historyczne dotyczące aktualizacji strony
- Właściwe użycie rel=canonical
- Obecność słowa kluczowego w tagach H2 i H3
- Obecność słowa kluczowego w pierwszych 100 słowach
- Gramatyka i pisownia
- Oryginalność treści strony
- Dopasowanie tematyczności
- Liczba linków wychodzących
- Mobilna użyteczność i optymalizacja
- Ukryte treści na telefonie komórkowym (może nie być indeksowana)
- Strona zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych
- Obecność multimediów, na przykład obrazów i filmów
- Liczba linków wychodzących
- Jakość linków wychodzących
- Motyw linków wychodzących
- Obecność przydatnych treści uzupełniających, takich jak bezpłatne narzędzia i kalkulatory
- Treść ukryta (może nie być zindeksowana i nie pojawiać się we fragmentach wyszukiwania)
- Liczba wewnętrznych linków prowadzących do strony
- Jakość linków wewnętrznych
- Obecność zbyt wielu uszkodzonych linków (może obniżyć możliwości rankingu)
- Poziom czytania strony
- Obecność wielu linków afiliacyjnych
- Obecność wielu błędów HTML
- Autorytet/poziom zaufania domeny
- Poziom autorytetu/zaufania strony
- PageRank
- Długość adresu URL
- Bliskość adresu URL do strony głównej
- Obecność słowa kluczowego w adresie URL
- Opinia redaktorów google
- Związek kategorii strony ze stroną
- Formatowanie treści zapewniające przyjazność dla użytkownika i czytelność
- Priorytet strony w sitemap.xml
- Sygnał UX z rankingu stron dla tego samego słowa kluczowego
- Powołanie się na referencje i źródła
- Korzystanie z przyjaznego dla użytkownika układu
- Ciąg adresu URL w wynikach wyszukiwania Google
- Tekst kotwicy linku wewnętrznego do strony
- Wykorzystanie danych strukturalnych
- Obecność strony kontaktowej lub odpowiedniej ilości danych kontaktowych
- Treści na stronie zapewniają wartość lub nowe spostrzeżenia
- TrustRank (jak blisko jest Twoja witryna do znanej i zaufanej witryny pod względem linkowania)
- Aktualizacje witryny pod kątem współczynnika świeżości
- Architektura strony
- Obecność mapy witryny
- Długotrwały przestój witryny
- Lokalizacja serwera
- HTTPs / użycie ważnego certyfikatu SSL
- Obecność stron prawnych (regulamin i polityka prywatności)
- Unikalne metadane
- Korzystanie ze znaczników nawigacyjnych, bredcrumbs
- Optymalizacja mobilna w całej witrynie
- Przyjazność dla całej witryny (użyteczność i interaktywność)
- Współczynnik odrzuceń
- Domain authority (Autorytet domeny)
- Opinie użytkowników
- Reputacja witryny
- Wiek linkowanej domeny
- Liczba domen odsyłających
- Liczba łączy z osobnych adresów IP klasy c
- Liczba stron odsyłających
- Tekst kotwicy linków zwrotnych (backlinki)
- Znacznik ALT linków do obrazów
- Liczba linków z domen .edu i .gov
- Współczynnik zaufania linkowanej strony
- Współczynnik zaufania linkowanej domeny
- Obecność linków konkurencji
- Liczba linków z witryn w Twojej branży
- Linki ze złych miejsc (bad neighborhoods)
- Liczba linków, które nie pochodzą z reklam
- Kraj TLD domen odsyłających
- Autorytet
- Obecność niektórych linków nofollow
- Różnorodność profilu linków
- Kontekst treści treść linkowanej strony
- Obecność większej liczby linków do śledzenia, które są sponsorowane lub UGC
- Wiele linków zwrotnych do adresu URL z przekierowaniami 301
- Tekst, który pojawia się po najechaniu kursorem na link
- Lokalizacja linku na stronie
- Lokalizacja linku w treści
- Linki z odpowiednich domen
- Linki z odpowiednich stron
- Obecność słowa kluczowego Twojej strony w tytule strony z linkiem
- Naturalne tempo wzrostu liczby linków
- Nienaturalne tempo wzrostu liczby linków
- Linki z najlepszych zasobów na określony temat lub seo hub
- Liczba linków z witryn uznanych za witryny autorytetowe
- Link do źródła w artykule w Wikipedii
- Słowa wokół twoich linków zwrotnych
- Wiek linków zwrotnych
- Linki z prawdziwych stron vs fałszywe blogi (private blog network)
- Naturalny profil linków
- Nadmierne wzajemne powiązania
- Linki w prawdziwych treściach a UGC
- Linki zwrotne ze strony z przekierowaniem 301
- TrustRank witryny z linkami
- Mniej linków wychodzących na stronie z linkami
- Linki w prawdziwych treściach vs linki na forach
- Liczba słów w treści linkującej
- Jakość linkowania treści
- Linki w całej witrynie = jeden link
- Organiczny współczynnik klikalności dla dokładnego słowa kluczowego
- Organiczne współczynniki klikalności dla wszystkich słów kluczowych w rankingu
- Czas oczekiwania
- Współczynnik odrzuceń
- Pomiar interakcji użytkowników w witrynie na podstawie RankBrain
- Całkowity ruch bezpośredni
- Odsetek powracających gości
- Zablokowane strony
- Procent odwiedzających, którzy klikają inne strony w SERP po kliknięciu odwiedzin Twojej strony
- Strona często dodawana do zakładek przez użytkowników Chrome
- Liczba komentarzy na stronie
- Potrzeba różnorodności w SERP
- Potrzeba świeżości w SERP
- Historia przeglądania użytkownika
- Historia wyszukiwania użytkownika
- Zwięzłe odpowiedzi, formatowanie, autorytet strony i HTTPS dla polecanych fragmentów
- Kierowanie geograficzne
- Treści dla dorosłych lub przekleństwa (wykluczone z bezpiecznych wyników wyszukiwania)
- Wysokie standardy jakości treści dla słów kluczowych YMYL
- Uzasadnione skargi DMCA
- Potrzeba różnorodności domen w SERP
- Wyszukiwania transakcyjne
- Wyniki wyszukiwania lokalnego
- Obecność wiadomości powiązanych ze słowem kluczowym
- Cel wyszukiwania
- Obecność dużych marek z odpowiednią treścią (często zajmują wyższą pozycję w rankingu)
- Obecność wyników zoptymalizowanych pod Zakupy Google
- Wyniki obrazów
- Wyszukiwanie markowe
- Czy opisujesz aktualne wydarzenia i trendy
- Zapytania spamerskie
- Strony spamerskie
- Wyszukiwanie marki + słowa kluczowego (np. UniqueSEO + pozycjonowanie stron internetowych)
- Brandowy tekst kotwicy
- Profil na Twitterze z obserwującymi
- Oficjalna strona LinkedIn
- Strona na Facebooku z dużą ilością polubień
- Wyszukiwania markowe
- Znany autor lub zweryfikowany profil online
- Prawdziwe konta w mediach społecznościowych
- Najważniejsze artykuły z wzmiankami o marce
- Wzmianki o marce bez linków
- Fizyczna lokalizacja biur
- Treści niskiej jakości
- Linki do złych domen (spamerskich)
- Wielokrotne i podstępne przekierowania
- Adres IP oflagowanego serwera
- Rozpraszające reklamy i wyskakujące okienka
- Wyskakujące okienka, które są spamerskie i trudne do zamknięcia
- Nadmierna optymalizacja witryny
- Treści niskiej jakości
- Korzystanie ze stron przejściowych
- Dużo reklam w części strony widocznej na ekranie i niewiele treści
- Ukrywanie linków partnerskich
- Witryny z treścią o niskiej wartości
- Witryny partnerskie
- Upychanie słów kluczowych w metatagach
- Wygenerowana zawartość
- Nie dajesz dofollow dla wszystkich linków wychodzących
- Nienaturalny i nagły wzrost linków zwrotnych
- Zaatakowana witryna (haker)
- Wiele linków zwrotnych niskiej jakości
- Wysoki odsetek linków z niepowiązanych witryn
- Linki katalogowe niskiej jakości
- Automatyczne linki w widżetach
- Linki z witryn o tym samym IP serwera
- Używanie spamerskich haseł w tekście kotwicy
- Zignorowane ręczne działania w konsoli (Gogole search console)
- Sprzedawanie linków
- Tymczasowe schematy linkowania
Czy PageRank dalej jest wykorzystywany do oceny stron
PageRank jest cały czas używany w algorytmie google. Plus minus, dziesięć lat temu PageRank był wskaźnikiem SEO, o którym mówili wszyscy. Obecnie pełni po prostu inną funkcję i polega na tym że mierzy się to jak daleko jest Twoja domena od tak zwanego seed’a. Więcej o page rank przeczytasz tutaj.
![Czynniki rankingowe google -co to jest +[1 BONUS] 7 czynniki rankingowe google](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/02/czynniki-rankingowe-google-2.jpg)
Jakie są więc na prawdę najważniejsze czynniki rankigowe google?
Wymienione wcześniej jo całkiem długa lista. Oczywiście większość z nich ma marginalne znaczenie i część ustawiasz tylko raz dla całej domeny.
Podsumowując, oto najważniejsze czynniki rankingowe Google:
- Odsyłające domeny
- Organiczny współczynnik klikalności
- Autorytet domeny
- Użyteczność mobilna
- Czas oczekiwania
- Całkowita liczba linków zwrotnych
- Jakość treści
- SEO na stronie
Natomiast upraszczając jeszcze bardziej, dwa główne czynniki rankingowe google to:
- Treść strony – Google dąży do zapewniania użytkownikom treści jak najbardziej odpowiedniej do ich wyszukiwania. Google stosuje algorytm wyszukiwania, który wykorzystuje wskaźniki jakości stron internetowych, aby określić, czy dana strona internetowa zawiera treść odpowiednią (zgodna z search intent) dla wyszukiwania użytkownika.
- Linki wewnętrzne i zewnętrzne – Linki wewnętrzne i zewnętrzne są ważnymi czynnikami wspierającymi ranking stron w wyszukiwarce Google. Linki zewnętrzne są podstawą algorytmu Google od samego początku.
![Czynniki rankingowe google -co to jest +[1 BONUS] 8 czynniki rankingowe google](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2021/01/czynniki-rankingowe-google.jpg)
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
![Czynniki rankingowe google -co to jest +[1 BONUS] 9 Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/05/Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca-1024x601.jpg)
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
![Czynniki rankingowe google -co to jest +[1 BONUS] 10 pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/04/pozycjonowanie-seo-reklama-google-ads-facebook-marketing-internetowy.png)
FAQ – często zadawane pytania i odpowiedzi jeśli chodzi o 200 czynników rankingowych Google
Co ma wpływ na SEO?
SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji stron internetowych tak, aby pozycjonowały się one wyżej w wynikach wyszukiwania. Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na SEO, w tym główne:
1. Treść: Publikowanie wysokiej jakości, unikalnych treści, które są zgodne z wytycznymi wyszukiwarek, jest kluczowym elementem SEO.
2. Struktura strony: Struktura strony internetowej ma wpływ na to, jak wyszukiwarki przeszukują i indeksują witrynę.
3. Linkowanie: Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne pomaga robotom.
Pozycjonowanie stron od czego zależy
Pozycjonowanie stron zależy od wielu czynników, takich jak jakość i unikalność zawartości witryny, optymalizacja kodu HTML, optymalizacja obrazów, link building, optymalizacja prędkości ładowania, optymalizacja adresów URL, dostosowanie do urządzeń mobilnych, używanie narzędzi do analizy SEO oraz wiele innych. Aby skutecznie pozycjonować stronę internetową, należy stworzyć strategię SEO, która będzie dostosowana do potrzeb witryny.