CTR Google Ads jaki jest dobry CPC CPA CPL

Docelowy cpa
Docelowy cpa w Google Ads (tCPA), czyli ustaw docelowy koszt działania (opcjonalnie)
3 marca, 2022
Prawo reklamy
Prawo reklamy
3 marca, 2022
CTR Google Ads
CTR Google Ads

CTR Google Ads jaki jest dobry

Za chwilę poznasz odpowiedź na pytanie Jaki jest dobry CTR/CPC/CPA w Google Ads w 2022 r.

Zrobimy to dzięki badaniu Wordstream by LOCALiQ.

Jak mówią ich raport jest oparty na próbie 18 316 kampanii klientów LOCALiQ w USA w określonych kategoriach biznesowych, które wyświetlały reklamy w wyszukiwarkach we wszystkich wyszukiwarkach od 1 maja 2020 r. do 25 czerwca 2021 r. Każda kategoria biznesowa obejmuje co najmniej 69 unikalne kampanie aktywnych klientów. „Średnie” to technicznie mediany uwzględniające wartości odstające. Wszystkie wartości walut są księgowane w USD.

Brzmi rzetelnie.

Więc zacznijmy.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jaki jest dobry CTR/CPC/CPA/ CPL w Google Ads

Jeśli działasz w marketingu i prowadzisz kampanie google ads to na pewno zadajesz sobie te pytania:

„Czy to dobry współczynnik klikalności?”

„Dlaczego nasz koszt konwersji jest wysoki? Czy jest to lepsze/gorsze w porównianiu z naszymi konkurentami?”

„Co to jest dobry współczynnik konwersji?”

Ile razy w ciągu miesiąca zadajesz sobie te pytania? A może ile razy na dzień?

Bycie na bieżąco z benchmarkami branżowymi ma kluczowe znaczenie dla udzielenia odpowiedzi na te pytania dla Twojej firmy.

Wordstream by LOCALiQ opublikował niedawno swoje testy porównawcze reklam w wyszukiwarce na rok 2021.

Ich raporty składają się z danych z tysięcy kampanii w Google i Microsoft Ads dla 20 największych branż.

I przy okazji…

Zapamiętaj, jest to rynek w Stanach Zjednoczonych, nie w Polsce. Ale tak czy inaczej dane są cenne.

Chociaż te benchmarki są punktem wyjścia, ważne jest, aby pamiętać, że wiele czynników wpływa na ustalania które są osiągalne dla Twojej firmy.

Mamy nadzieję, że te dane pomogą Ci ustalić poziom celów Twojej firmy, a także zorientujesz się, jak radzisz sobie w porównaniu z konkurencją.

W naszym artykule omówimy wyniki na podstawie tego raportu w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej w Google i Microsoft Ads dla:

  • Współczynnik klikalności (CTR).
  • Średni koszt kliknięcia (CPC).
  • Współczynnik konwersji (CVR).
  • Koszt pozyskania (CPA).


Średni CTR (współczynnik klikalności) w reklamach Google według branży

średni ctr
średni ctr

Średni współczynnik klikalności we wszystkich branżach w 2021 r. wyniósł 3,17%.

W porównaniu do tego, kiedy po raz pierwszy w LocalIq zaczęli zbierać dane w 2015 r., średni CTR dla reklam w wyszukiwarce był dużo mniejszy i wynosił 1,35%.

Wskaźnik CTR powinien być analizowany jako tylko jeden wskaźnik skuteczności, a nie ostateczny wskaźnik przy próbie ustalenia, czy Twoje reklamy dobrze sobie radzą.

Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na CTR, w tym:

  • Twoja konkurencja (Czy SERP’y są „pełne”).
  • Twoja oferta.
  • Twoja pozycja na stronie.
  • Trafność Twojego tekstu reklamy.
  • Kierowanie na odbiorców.

Analizując reklamy, Google podaje wskaźniki skuteczności w ramach Wyniku Jakości. Jeśli Twój średni CTR jest niższy niż w Twojej branży, Google poinformuje Cię o tym.

Średni koszt kliknięcia (CPC cost per click) w reklamach Google według branży

średni cpc
średni cpc

Trudno powiedzieć tutaj coś więcej. Jesteśmy w Polsce, stawki są inne. Po prostu z ciekawości przeanalizuj powyższy zrzut ekranu.

Średni współczynnik konwersji w reklamach Google według branży

Średni współczynnik konwersji
Średni współczynnik konwersji

Średni współczynnik konwersji jest obliczany z liczby pozyskanych leadów/sprzedaży podzielonej przez liczbę kliknięć z Twojej reklamy.

Patrząc na dane z 2021 r., średni współczynnik konwersji był bardzo zróżnicowany w różnych branżach.

Na najwyższym poziomie mamy zwierzęta, których to branża miała najwyższy współczynnik konwersji wynoszący 19,19%, a następnie są lekarze i chirurdzy (19,15%).

CTR Google Ads
CTR Google Ads

Branże, które miały najniższy współczynnik konwersji to:

  • Meble: 3,25%
  • Nieruchomości: 3,93%
  • Odzież, biżuteria: 3.60%

Analizując te branże i sprzedawane przez nie produkty, te współczynniki konwersji mają sens.

Dla wielu klientów meble to duży wydatek, który trzeba przemyśleć, czyli „naklikać się” porównać oferty itp. Użytkownicy przeprowadzają wiele badań online przed dokonaniem zakupu. W dodatku często tylko oglądają online, a później jadą i tak do sklepu kupić.

Chociaż współczynnik konwersji może być niski w tej konkretnej branży, ważniejsza niż kiedykolwiek jest możliwość mierzenia konwersji offline, takich jak wizyty w sklepie lub zakupy.

Skoro czytasz wpis pt. CTR google ads to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Średni koszt pozyskania Leada w Google Ads według branży

Średni koszt pozyskania Leada
Średni koszt pozyskania Leada

Średni koszt pozyskania klienta to podstawowy wskaźnik KPI, na który reklamodawcy powinni zwracać uwagę podczas analizowania skuteczności.

Nic dziwnego, że niektóre branże mają znacznie wyższy CPA w porównaniu z innymi branżami. Niektóre z czynników, które mogą wpływać na CPA, obejmują:

  • Średni CPC.
  • Średni CTR (wpływa na CPC).
  • Kierowanie na odbiorców.
  • Współczynnik konwersji.
  • Rodzaj sprzedawanego produktu/usługi.

Podsumowanie jaki jest średni CTR CPC CPA CPL w Google Ads

Jeśli znajdziesz się na dolnym końcu spektrum w porównaniu do innych w swojej branży, nie martw się. Trochę pracy i możesz to zmienić! Poniższe wskazówki mają być dla Ciebie pomocą.

Jeśli masz problemy z poprawą wydajności, spróbuj zastosować się do poniższych:

  1. Ustaw właściwe (i realistyczne) cele dla swoich kampanii.
  2. Przetestuj inne wyszukiwarki oprócz Google, lub partnerów sieci wyszukiwania.
  3. Wybierz odpowiedni budżet dla swoich kampanii.
  4. Zainwestuj w dobrą strategię słów kluczowych.
  5. Skoncentruj się na optymalizacji reklam w strategii strony docelowej.
  6. Pamitaj o ruchu mobilnym, optymalizuj strony pod smartfony.

Źródło raportu localIq

Co myślisz o temacie jakim jest średni CTR CPC CPA CPL w Google Ads ? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)