CTR Google Ads jaki jest dobry CPC CPA CPL

Docelowy cpa
Docelowy cpa w Google Ads (tCPA), czyli ustaw docelowy koszt dzia艂ania (opcjonalnie)
3 marca, 2022
Prawo reklamy
Prawo reklamy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
3 marca, 2022
CTR Google Ads
CTR Google Ads

CTR Google Ads jaki jest dobry

Za chwil臋 poznasz odpowied藕 na pytanie Jaki jest dobry CTR/CPC/CPA w Google Ads w 2022 r.

Zrobimy to dzi臋ki badaniu Wordstream by LOCALiQ.

Jak m贸wi膮 ich raport jest oparty na pr贸bie 18 316 kampanii klient贸w LOCALiQ w USA w okre艣lonych kategoriach biznesowych, kt贸re wy艣wietla艂y reklamy w wyszukiwarkach we wszystkich wyszukiwarkach od 1 maja 2020 r. do 25 czerwca 2021 r. Ka偶da kategoria biznesowa obejmuje co najmniej 69 unikalne kampanie aktywnych klient贸w. 鈥炁歳ednie鈥 to technicznie mediany uwzgl臋dniaj膮ce warto艣ci odstaj膮ce. Wszystkie warto艣ci walut s膮 ksi臋gowane w USD.

Brzmi rzetelnie.

Wi臋c zacznijmy.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Jaki jest dobry CTR/CPC/CPA/ CPL w Google Ads

Je艣li dzia艂asz w marketingu i prowadzisz kampanie google ads to na pewno zadajesz sobie te pytania:

鈥濩zy to dobry wsp贸艂czynnik klikalno艣ci?鈥

鈥濪laczego nasz koszt konwersji jest wysoki? Czy jest to lepsze/gorsze w por贸wnianiu z naszymi konkurentami?鈥

鈥濩o to jest dobry wsp贸艂czynnik konwersji?鈥

Ile razy w ci膮gu miesi膮ca zadajesz sobie te pytania? A mo偶e ile razy na dzie艅?

Bycie na bie偶膮co z benchmarkami bran偶owymi ma kluczowe znaczenie dla udzielenia odpowiedzi na te pytania dla Twojej firmy.

Wordstream by LOCALiQ opublikowa艂 niedawno swoje testy por贸wnawcze reklam w wyszukiwarce na rok 2021.

Ich raporty sk艂adaj膮 si臋 z danych z tysi臋cy kampanii w Google i Microsoft Ads dla 20 najwi臋kszych bran偶.

I przy okazji…

Zapami臋taj, jest to rynek w Stanach Zjednoczonych, nie w Polsce. Ale tak czy inaczej dane s膮 cenne.

Chocia偶 te benchmarki s膮 punktem wyj艣cia, wa偶ne jest, aby pami臋ta膰, 偶e wiele czynnik贸w wp艂ywa na ustalania kt贸re s膮 osi膮galne dla Twojej firmy.

Mamy nadziej臋, 偶e te dane pomog膮 Ci ustali膰 poziom cel贸w Twojej firmy, a tak偶e zorientujesz si臋, jak radzisz sobie w por贸wnaniu z konkurencj膮.

W naszym artykule om贸wimy wyniki na podstawie tego raportu w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej w Google i Microsoft Ads dla:

  • Wsp贸艂czynnik klikalno艣ci (CTR).
  • 艢redni koszt klikni臋cia (CPC).
  • Wsp贸艂czynnik konwersji (CVR).
  • Koszt pozyskania (CPA).


艢redni CTR (wsp贸艂czynnik klikalno艣ci) w reklamach Google wed艂ug bran偶y

艣redni ctr
艣redni ctr

艢redni wsp贸艂czynnik klikalno艣ci we wszystkich bran偶ach w 2021 r. wyni贸s艂 3,17%.

W por贸wnaniu do tego, kiedy po raz pierwszy w LocalIq zacz臋li zbiera膰 dane w 2015 r., 艣redni CTR dla reklam w wyszukiwarce by艂 du偶o mniejszy i wynosi艂 1,35%.

Wska藕nik CTR powinien by膰 analizowany jako tylko jeden wska藕nik skuteczno艣ci, a nie ostateczny wska藕nik przy pr贸bie ustalenia, czy Twoje reklamy dobrze sobie radz膮.

Istnieje wiele czynnik贸w, kt贸re mog膮 wp艂ywa膰 na CTR, w tym:

  • Twoja konkurencja (Czy SERP’y s膮 „pe艂ne”).
  • Twoja oferta.
  • Twoja pozycja na stronie.
  • Trafno艣膰 Twojego tekstu reklamy.
  • Kierowanie na odbiorc贸w.

Analizuj膮c reklamy, Google podaje wska藕niki skuteczno艣ci w ramach Wyniku Jako艣ci. Je艣li Tw贸j 艣redni CTR jest ni偶szy ni偶 w Twojej bran偶y, Google poinformuje Ci臋 o tym.

艢redni koszt klikni臋cia (CPC cost per click) w reklamach Google wed艂ug bran偶y

艣redni cpc
艣redni cpc

Trudno powiedzie膰 tutaj co艣 wi臋cej. Jeste艣my w Polsce, stawki s膮 inne. Po prostu z ciekawo艣ci przeanalizuj powy偶szy zrzut ekranu.

艢redni wsp贸艂czynnik konwersji w reklamach Google wed艂ug bran偶y

艢redni wsp贸艂czynnik konwersji
艢redni wsp贸艂czynnik konwersji

艢redni wsp贸艂czynnik konwersji jest obliczany z liczby pozyskanych lead贸w/sprzeda偶y podzielonej przez liczb臋 klikni臋膰 z Twojej reklamy.

Patrz膮c na dane z 2021 r., 艣redni wsp贸艂czynnik konwersji by艂 bardzo zr贸偶nicowany w r贸偶nych bran偶ach.

Na najwy偶szym poziomie mamy zwierz臋ta, kt贸rych to bran偶a mia艂a najwy偶szy wsp贸艂czynnik konwersji wynosz膮cy 19,19%, a nast臋pnie s膮 lekarze i chirurdzy (19,15%).

CTR Google Ads
CTR Google Ads

Bran偶e, kt贸re mia艂y najni偶szy wsp贸艂czynnik konwersji to:

  • Meble: 3,25%
  • Nieruchomo艣ci: 3,93%
  • Odzie偶, bi偶uteria: 3.60%

Analizuj膮c te bran偶e i sprzedawane przez nie produkty, te wsp贸艂czynniki konwersji maj膮 sens.

Dla wielu klient贸w meble to du偶y wydatek, kt贸ry trzeba przemy艣le膰, czyli „naklika膰 si臋” por贸wna膰 oferty itp. U偶ytkownicy przeprowadzaj膮 wiele bada艅 online przed dokonaniem zakupu. W dodatku cz臋sto tylko ogl膮daj膮 online, a p贸藕niej jad膮 i tak do sklepu kupi膰.

Chocia偶 wsp贸艂czynnik konwersji mo偶e by膰 niski w tej konkretnej bran偶y, wa偶niejsza ni偶 kiedykolwiek jest mo偶liwo艣膰 mierzenia konwersji offline, takich jak wizyty w sklepie lub zakupy.

Skoro czytasz wpis pt. CTR google ads to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

艢redni koszt pozyskania Leada w Google Ads wed艂ug bran偶y

艢redni koszt pozyskania Leada
艢redni koszt pozyskania Leada

艢redni koszt pozyskania klienta to podstawowy wska藕nik KPI, na kt贸ry reklamodawcy powinni zwraca膰 uwag臋 podczas analizowania skuteczno艣ci.

Nic dziwnego, 偶e niekt贸re bran偶e maj膮 znacznie wy偶szy CPA w por贸wnaniu z innymi bran偶ami. Niekt贸re z czynnik贸w, kt贸re mog膮 wp艂ywa膰 na CPA, obejmuj膮:

  • 艢redni CPC.
  • 艢redni CTR (wp艂ywa na CPC).
  • Kierowanie na odbiorc贸w.
  • Wsp贸艂czynnik konwersji.
  • Rodzaj sprzedawanego produktu/us艂ugi.

Podsumowanie jaki jest 艣redni CTR CPC CPA CPL w Google Ads

Je艣li znajdziesz si臋 na dolnym ko艅cu spektrum w por贸wnaniu do innych w swojej bran偶y, nie martw si臋. Troch臋 pracy i mo偶esz to zmieni膰! Poni偶sze wskaz贸wki maj膮 by膰 dla Ciebie pomoc膮.

Je艣li masz problemy z popraw膮 wydajno艣ci, spr贸buj zastosowa膰 si臋 do poni偶szych:

  1. Ustaw w艂a艣ciwe (i realistyczne) cele dla swoich kampanii.
  2. Przetestuj inne wyszukiwarki opr贸cz Google, lub partner贸w sieci wyszukiwania.
  3. Wybierz odpowiedni bud偶et dla swoich kampanii.
  4. Zainwestuj w dobr膮 strategi臋 s艂贸w kluczowych.
  5. Skoncentruj si臋 na optymalizacji reklam w strategii strony docelowej.
  6. Pamitaj o ruchu mobilnym, optymalizuj strony pod smartfony.

殴r贸d艂o raportu localIq

Co my艣lisz o temacie jakim jest 艣redni CTR CPC CPA CPL w Google Ads ? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)