B2B SEO agencja (SaaS, e-commerce)

Pozycjonowanie Bing SEO
Pozycjonowanie Bing SEO (kiedy warto?)
18 kwietnia, 2022
ManyChat
ManyChat -konfiguracja, recenzja, jak ustawić
18 kwietnia, 2022
Marketing b2b
Ecommerce b2b

B2B SEO agencja (SaaS, e-commerce)

Wiele osób prowadzi firmę B2B i chce dołożyć SEO do lejka sprzedażowego swojego przedsiębiorstwa. Istnieje kilka ważnych pomysłów, które pozwolą wykorzystać ruch organiczny z serwisu Google, żeby zwiększyć ilość leadów. Warto dowiedzieć się, w jaki sposób pozyskiwać ten odpowiedni ruch, które pozwoli pozyskać świadomych konsumentów.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

B2B SEO – czy warto z tego korzystać?

W przypadku gdy prowadzimy firmę B2B to przeważnie chcemy mieć do czynienia z tak zwanym wygrzanym leadem, który powinien dopasowywać się wejściowo do ofert naszego przedsiębiorstwa. Nierzadko można mieć do czynienia z leadem wymagającym przepracowania piętnastu roboczogodzin na e-mailu.

Z tego powodu powinniśmy wiedzieć, iż pozyskiwanie wysokokalorycznego ruchu z wyników organicznych Google w B2B wymagać będzie o wiele większego skupienia oraz przepracowania pewnych scenariuszy.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jest tak dlatego, bowiem w przypadku sprzedaży powtarzalnych produktów w B2C na samym początku możemy na ślepo wpisywać frazy, żeby sprzedawać w dużej skali, przy jednoczesnej większej bądź mniejszej konwersji.

Niestety w B2B nie chcemy mieć przypadkowego ruchu, który może stwarzać obciążenie dla nas oraz naszego działu handlowego. Ponadto można też zanieczyszczać analitykę, bowiem kiedy wszystko zostanie podliczonego, to dobrze, żeby w naszym Google Analytics był taki ruch, jaki był wcześniej odpowiedni dla naszej formy biznesu.

Ponadto taki ruch nie może być przelotowy, bowiem w oparciu o niego będziemy z czasem podejmowali różne decyzje biznesowe – mowa tutaj na przykład o modyfikacji oferty czy decyzji o kupnie dodatkowego ruchu z innych kanałów, które modyfikować będą interfejs czy procesy zakupowe.

Najlepsze nagłówki SEO b2b

marketing b2b

Trzeba też powiedzieć, że w B2B potrzebujemy odpowiedniego ruchu, lecz nie takiego, który pochodzi z zapytań o frazy generyczne – mowa tutaj o takim ruchu, który jest wyjątkowo pożądany przez serwis Google. Warto zaznaczyć, że frazy generyczne to takie, które nie będą wyrażać rzeczywistej intencji danego konsumenta.

Bardzo dobrze będzie zdobyć dużo odpowiedniego ruchu, jednakże najlepiej jest obsługiwać sto fraz dłuższych z long-taila, które mają składać się z trzech czy czterech słów niż z dziesięciu generycznych. Często się mówi, że najlepsze wynika wyszukiwania na krótkie zapytania o sporym wolumenie zapytań nie sprzedawać będzie dobrych umów na taką formę pozycjonowania.

Często pojawia się też stwierdzenie, że w przypadku B2B sprzedającym oraz kupującym są tylko podmioty gospodarcze, a nie klienci indywidualni. Okazuje się również, że w wielu przypadkach docelowymi odbiorcami różnych towarów są właśnie konsumenci, lecz we wcześniejszym procesie trafiają one do przedsiębiorstw, które mają pośredniczyć w całej transakcji.

Ciekawym przykładem będą zabawki, które na początku dostarczane są z hurtowni do sklepów, a kolejno do klienta docelowego.

Trzeba też zwrócić uwagę na to, że globalny rynek e-commerce B2B został wyceniony w 2020 r. na 6,64 bln dolarów. W tamtym roku aż 14 procent z praktycznie wszystkich przychodów branży elektronicznej zdobyła Ameryka Północna.

Warto zaznaczyć, że prognozy dla takiego rynku są bardzo obiecujące, bowiem spodziewany jest stały, imponujący wzrost.

Warto pamiętać, że wybór właściwych fraz w SEO to najważniejsza kwestia. Trzeba mieć na uwadze, iż w przypadku B2B proces zakupów jest dość złożony. Istnieje małe prawdopodobieństwo, iż internauta już po pierwszej wizycie na witrynie internetowej podejdzie do poszukiwań właściwej oferty.

Sytuacja wygląda tak, że naszym celem jest to, żeby za każdym razem pośród wyświetlonych propozycji klient widział naszą opcję. Z tego powodu bardzo kluczowe znaczenie ma dogłębna analiza wpisywanych fraz. Ponadto bardzo ważne jest stawianie na zapytania z długiego ogona.

Dzięki temu można dowiedzieć się więcej o konwersji. Ponadto takie zapytania są mniej konkurencje. Powinny też dokładnie opisywać oczekiwania użytkowników.

Warto będzie wykorzystać do poszukiwań planera słów kluczowych Google Ads, Senuto, a także SemStorm. Świetnym źródłem wiedzy może być też nasza konkurencja.

Warto będzie przeanalizować, na jakie frazy widoczne są strony innych firm. Najlepiej będzie zwrócić większą uwagę na frazy z wysokim CPC w odniesieniu do innych fraz. Bardzo możliwe, że takie słowa kluczowe mogą być łatwe do konwertowania.

Bardzo istotnym aspektem w czasie doboru fraz jest również kierowanie się Intent SEO. Mowa tutaj o dopasowaniu słów kluczowych w oparciu o szerszą specyfikę konsumentów.

Trzeba lepiej przeanalizować lejek sprzedażowy. Trzeba też zwrócić uwagę na to, że właściwe dobieranie słów kluczowych może nam pomóc w budowaniu świadomości naszej marki u danych użytkowników. Dodatkowo można skutecznie przeprowadzić potencjalnych klientów z początku drogi zakupowej aż do finałowego etapu – mowa tutaj o kupnie naszych usług czy towarów.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
B2B SEO agencja (SaaS, e-commerce)

Podsumowanie

Pozycjonowanie jest bardzo istotne w kwestii prowadzenia biznesu internetowego. Dzięki niemu można skutecznie zwiększyć liczbę odwiedzanych konsumentów. Wpłynie to pozytywnie na ilość sprzedawanych usług czy towarów.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. B2B SEO agencja (SaaS, e-commerce)? Do następnego razu!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)