Artyku艂y sponsorowane. Co to jest Artyku艂 Sponsorowany pod SEO i PR [promocja i marketing, przyk艂ady, definicja]

Artyku艂y sponsorowane. Co to jest Artyku艂 Sponsorowany pod SEO i PR [promocja i marketing, przyk艂ady, definicja]

Artyku艂y sponsorowane
Artyku艂y sponsorowane

Artyku艂y sponsorowane. Co to jest Artyku艂 Sponsorowany [promocja i marketing]

Przegl膮daj膮c blogi, portale spo艂eczno艣ciowe, a nawet zwyk艂e strony internetowe z bie偶膮cymi informacjami, coraz cz臋艣ciej natrafia si臋 na lokowanie produkt贸w.

Sprz臋t RTV/AGD, odzie偶, obuwie, akcesoria domowe, dekoracje, bi偶uteria, produkty spo偶ywcze – to wszystko coraz cz臋艣ciej znale藕膰 mo偶na na zdj臋ciach znanych os贸b w internecie, a tak偶e w nowych artyku艂ach ulubionych bloger贸w.

Dlaczego tak si臋 dzieje?

Czym s膮 artyku艂y sponsorowane?

Dlaczego coraz wi臋cej os贸b si臋ga po tego typu reklam臋 na swoich stronach? Ile mo偶na zarobi膰 wspominaj膮c na swoich portalach spo艂eczno艣ciowych o danej marce?

Warto zapozna膰 si臋 z poni偶szym artyku艂em.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Artyku艂y sponsorowane – jak to wygl膮da?

To ju偶 jest zjawisko powszechne, 偶e wchodz膮c na media spo艂eczno艣ciowe ulubionych artyst贸w widzi si臋 coraz cz臋艣ciej artyku艂y sponsorowane.

Aktorzy, piosenkarze, dziennikarze, influencerzy, sportowcy coraz cz臋艣ciej decyduj膮 si臋 na to, by umieszcza膰 na swoich portalach spo艂eczno艣ciowych artyku艂y sponsorowane zawieraj膮ce reklam臋 produkt贸w lub us艂ug.

Znane osoby reklamuj膮 w ten spos贸b wszystko. Na wi臋kszo艣ci stron mo偶na zobaczy膰 wpisy dotycz膮ce mi臋dzy innymi: odzie偶y sportowej, luksusowej bielizny, suplement贸w diety, dekoracji do domu, hoteli i pensjonat贸w, rower贸w, obuwia, a nawet dietetyk贸w, firm cateringowych oraz wielu, wielu innych.

Tak naprawd臋 artyku艂 sponsorowany mo偶e dotyczy膰 ka偶dego towaru i ka偶dej us艂ugi. Wiele os贸b podpisuje nawet z w艂a艣cicielami firm d艂ugotrwa艂e umowy na reklamowanie konkretnych produkt贸w, co jest bardzo korzystne dla dw贸ch stron.

Struktura strony internetowej

Czy jest to op艂acalne?

Zdecydowanie tak. Na tak膮 form臋 reklamy decyduje si臋 coraz wi臋cej nowych firm, kt贸re dopiero rozpocz臋艂y swoj膮 dzia艂alno艣膰 na rynku.

W ten spos贸b bowiem mo偶na zaistnie膰 ze swoimi produktami lub us艂ugami bardzo szybko w sieci.

Decyduj膮c si臋 na wsp贸艂prac臋 ze znanym influencerem, kt贸ry ma ogromne zasi臋gi (mn贸stwo obserwuj膮cych), z pewno艣ci膮 zyska si臋 wielu klient贸w.

Co ciekawe, na artyku艂y sponsorowane decyduj膮 si臋 nie tylko influencerzy, ale tak偶e portale informacyjne, blogerzy, znani publicy艣ci, aktorzy, sportowcy oraz wielu, wielu innych. Za taki jeden artyku艂 umieszczony na swoim portalu spo艂eczno艣ciowym mo偶na zarobi膰 nawet od 2 tysi臋cy z艂otych do kilkudziesi臋ciu tysi臋cy z艂otych.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

艢wiatowe gwiazdy szczyc膮 si臋 tym, 偶e im znane firmy p艂ac膮 jeszcze wi臋cej. Trzeba przyzna膰, 偶e taka reklama jest niezwykle efektywna. Szybko mo偶na dotrze膰 do wielu os贸b na ca艂ym 艣wiecie i co najwa偶niejsze, zareklamowa膰 w艣r贸d nowych klient贸w, okre艣lony produkt lub us艂ug臋.

Dzi臋ki temu, 偶e polecana jest przez autorytet, wiele os贸b od razu decyduje si臋 na jej zakup. Tym samym dana marka szybko osi膮ga sw贸j cel. Taka reklama jest r贸wnie偶 z pewno艣ci膮 ta艅sza ni偶 reklama w telewizji lub w radiu. Na ni膮 zdecydowanie zwr贸ci uwag臋 mn贸stwo os贸b.

artyku艂y seo

Jak to wygl膮da w praktyce?

Gdy influencer, sportowiec, aktor, publicysta decyduje si臋 na taki artyku艂 sponsorowany w swoich mediach spo艂eczno艣ciowych dostaje od firmy wytyczne.

Taka reklama musi by膰 jasna i powinna mie膰 ona wyd藕wi臋k pozytywny. Bardzo cz臋sto zdarza si臋 tak, 偶e osoby odpowiadaj膮ce za marketing w danych firmach sami tworz膮 taki artyku艂 dla konkretnej osoby, by ta zrobi艂a tylko na swoim profilu „kopiuj – wklej”.

Nie oznacza to jednak, 偶e wielu bloger贸w i influencer贸w nie tworzy samodzielnie artyku艂贸w sponsorowanych dla firmy, z kt贸r膮 wsp贸艂pracuje. Tego rodzaju artyku艂y z pewno艣ci膮 s膮 bardziej naturalne.

Gdy kilkakrotnie gwiazda pokazuje si臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych z dan膮 rzecz膮, jej obserwatorzy na pewno zwr贸c膮 na to uwag臋.

Niekt贸rzy chc膮 mie膰 ten sam produkt, co ich ulubieniec, wi臋c szybko zam贸wi膮 dan膮 rzecz w sklepie internetowym, by si臋 identyfikowa膰 z gwiazd膮. Dobrze wi臋c postawi膰 na tego typu reklam臋 konkretnych produkt贸w lub us艂ug, gdy偶 z pewno艣ci膮 w艂a艣ciciele firmy szybko zauwa偶膮, 偶e ona dzia艂a.

Test strony internetowej
Artyku艂y sponsorowane

Pu艂apka PR

Niestety, w ostatnim czasie wiele gwizd z sieci wpad艂o w pu艂apk臋 takich artyku艂贸w. Nic dziwnego, gdy偶 w ten spos贸b mo偶na szybko zarobi膰. Mo偶na bowiem zauwa偶y膰, 偶e na niekt贸rych profilach, ka偶dy post jest sponsorowany.

Jednego dnia ulubieniec obserwator贸w reklamuje dresy danej marki, dwa dni p贸藕niej na jego stronie pojawia si臋 wpis zachwalaj膮cy komplet sportowy ju偶 innego producenta.

Trzeba na to uwa偶a膰, gdy偶 takie osoby szybko trac膮 wiarygodno艣膰 swoich obserwator贸w,. kt贸rzy po prostu od nich odchodz膮 (przestaj膮 ich obserwowa膰).

Im mniej obserwuj膮cych, tym mniejsza szansa na dobre kontrakty, gdy偶 taka osoba tak naprawd臋 nie b臋dzie mia艂a komu poleca膰 konkretnych rzeczy. Nale偶y wi臋c bardzo uwa偶nie dobiera膰 wsp贸艂prace i rzeczywi艣cie wybiera膰 towar dobrej jako艣ci, kt贸ry samemu chce si臋 u偶ywa膰.

Znane osoby, kt贸re poleca艂y swoim obserwatorom buble s膮 bardzo krytykowane i co najwa偶niejsze, nie maj膮 oni ju偶 szans na to, by wzbudzi膰 zaufanie swoich obserwator贸w.

Podobnie firmy powinny wi臋ksz膮 wag臋 przykuwa膰 do tego, jak wybieraj膮 osoby, kt贸re maj膮 reklamowa膰 ich towar. Je偶eli sportowiec nagle zaczyna poleca膰 niezdrowe produkty spo偶ywcze, od razu jest widoczne, i偶 wpad艂 w sid艂a du偶ego kontraktu.

Po co Artyku艂y sponsorowane?

Artyku艂y sponsorowane s膮 stosowane przez firmy i marki, aby osi膮gn膮膰 kilka g艂贸wnych cel贸w:

  1. Zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki: Artyku艂 sponsorowany pozwala firmie dotrze膰 do szerokiego grona odbiorc贸w i zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 marki.
  2. Budowanie pozytywnego wizerunku: Dzi臋ki publikacji warto艣ciowych i interesuj膮cych tre艣ci, artyku艂 sponsorowany pomaga budowa膰 pozytywny wizerunek marki i zyskiwa膰 zaufanie klient贸w.
  3. Generowanie ruchu i sprzeda偶y: Artyku艂 sponsorowany mo偶e skierowa膰 potencjalnych klient贸w na stron臋 internetow膮 firmy i przyci膮gn膮膰 ich uwag臋 na produkty lub us艂ugi. W efekcie mo偶e to prowadzi膰 do wzrostu sprzeda偶y.
  4. Zwi臋kszenie autorytetu: Poprzez publikacj臋 artyku艂贸w sponsorowanych na zaufanych i renomowanych platformach, firma mo偶e zwi臋ksza膰 sw贸j autorytet i pozycj臋 jako eksperta w danej dziedzinie.
  5. Zdobycie nowych klient贸w: Artyku艂 sponsorowany pozwala firmie dotrze膰 do nowych grup klient贸w, kt贸rych wcze艣niej nie by艂a w stanie osi膮gn膮膰.

Warto pami臋ta膰, 偶e aby artyku艂 sponsorowany by艂 skuteczny, tre艣膰 musi by膰 warto艣ciowa i u偶yteczna dla czytelnik贸w, a nie tylko bezpo艣rednim reklam膮 produkt贸w lub us艂ug firmy.

Jak napisa膰 artyku艂 sponsorowany?

Aby napisa膰 skuteczny artyku艂 sponsorowany, nale偶y przestrzega膰 nast臋puj膮cych wskaz贸wek:

  1. Zrozumienie odbiorc贸w: Zanim zaczniesz pisa膰, wa偶ne jest, aby zrozumie膰, kto jest docelowym odbiorc膮 i jakie s膮 jego potrzeby i zainteresowania.
  2. Tematyka: Wybierz temat, kt贸ry jest zwi膮zany z bran偶膮 lub produktem, kt贸ry chcesz reklamowa膰, ale jednocze艣nie interesuj膮cy i warto艣ciowy dla czytelnik贸w.
  3. Warto艣ciowa tre艣膰: Artyku艂 sponsorowany powinien zawiera膰 warto艣ciowe i u偶yteczne informacje, a nie tylko bezpo艣redni膮 reklam臋 produkt贸w lub us艂ug.
  4. Najwa偶niejsze informacje na pocz膮tku: Najwa偶niejsze informacje powinny zosta膰 umieszczone na pocz膮tku artyku艂u, aby zach臋ci膰 czytelnika do dalszej lektury.
  5. Jak najmniej reklamy: Unikaj zbyt wiele bezpo艣redniej reklamy, poniewa偶 mo偶e to odstraszy膰 czytelnik贸w i zmniejszy膰 skuteczno艣膰 artyku艂u.
  6. Call-to-Action: Zako艅cz artyku艂 call-to-action, czyli pro艣b膮 o dzia艂anie, np. odwiedzenie strony internetowej firmy, zakup produktu lub skontaktowanie si臋 z ni膮.
  7. Dobra forma: Artyku艂 sponsorowany powinien by膰 czytelny i 艂atwy do zrozumienia, dlatego wa偶ne jest stosowanie dobrej formy i stylistyki.
  8. Zdj臋cia i grafiki: U偶ycie odpowiednich zdj臋膰 i grafik mo偶e pom贸c w przyci膮gni臋ciu uwagi czytelnika i uatrakcyjnieniu artyku艂u.
  9. Weryfikacja i edycja: Przed opublikowaniem artyku艂u warto dok艂adnie go sprawdzi膰 i skorygowa膰 ewentualne b艂臋dy oraz niedoskona艂o艣ci.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Czym jest artyku艂 sponsorowany?

Artyku艂 sponsorowany to forma reklamy, w kt贸rej dana firma lub marka p艂aci za publikacj臋 artyku艂u na stronie internetowej, blogu lub innym medium, kt贸ry promuje jej produkty lub us艂ugi. Artyku艂 sponsorowany jest zazwyczaj opatrzony informacj膮, 偶e jest to tre艣膰 reklamowa lub 偶e jest ona finansowana przez dan膮 firm臋. Celem artyku艂u sponsorowanego jest zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki i zbudowanie jej pozytywnego wizerunku poprzez prezentowanie jej produkt贸w lub us艂ug jako rozwi膮zania dla okre艣lonych potrzeb klient贸w. Artyku艂y sponsorowane powinny by膰 interesuj膮ce, warto艣ciowe i u偶yteczne dla czytelnik贸w, aby by艂y skuteczne.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Artyku艂y sponsorowane. Co to jest Artyku艂 Sponsorowany pod SEO i PR [promocja i marketing, przyk艂ady, definicja]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej