Yahoo wyszukiwarka – Jak Yahoo kupi艂o google i to prawie dwa razy! (ciekawa historia)

yahoo reklamy
yahoo wyszukiwarka

Wyszukiwarka Yahoo -co to jest, definicja jak dzia艂a + ciekawe wideo

Yahoo! 鈥 ameryka艅ski portal internetowy, niegdy艣 konkurencja dla Google. Tw贸rcami tego serwisu s膮 David Filo i Jerry Yang. S膮 to absolwenci uniwersytetu Stanforda. Oboje s膮 doktorantami na Wydziale In偶ynierii Elektrycznej. Zacz臋li prowadzi膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰 w 1994 roku.

Transkrypt filmu pt.

Jak Yahoo kupi艂o google i to prawie dwa razy!

Yahoo: gigant technologiczny, kt贸ry by艂 bardzo bliski podboju Internetu, a mimo to poni贸s艂 sromotn膮 kl臋sk臋. Upadek Yahoo ma wiele przyczyn, ale chodzi g艂贸wnie o stracone okazje, a w tym filmie przyjrzymy si臋, co jest prawdopodobnie najwi臋kszym b艂臋dem jaki pope艂nili. I jest to b艂膮d, kt贸ry jak zobaczysz jest jednym z najwi臋kszych finansowych ostatnich lat. Na imi臋 mam Rafa艂 Szrajnert i zapraszam na ten film.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama
yahoo reklamy

Jak powsta艂o Yahoo!

Za艂o偶y艂o j膮 dw贸ch student贸w 鈥 David Filo i Jerry Yang. Kiedy zorientowali si臋, 偶e ich serwis staje si臋 coraz popularniejszy, to w 1995 roku postanowili rozszerzy膰 dzia艂alno艣膰. Wtedy w艂a艣nie powsta艂o Yahoo!, czyli gigant, o kt贸rym s艂ysza艂e艣.

yahoo historia

W po艂owie lat 90. Internet by艂 niebieskim oceanem pe艂nym mo偶liwo艣ci. Stawa艂o si臋 jasne, 偶e mo偶na zarobi膰 pieni膮dze, ale szczeg贸艂y, jak to zrobi膰, wci膮偶 by艂y przedmiotem dyskusji. Yahoo w tamtym czasie by艂o jednym z najwi臋kszych graczy. Nie by艂o pierwsz膮 firm膮 tego typu, ale mia艂o za sob膮 bardzo solidn膮 koncepcj臋.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

W czasach, gdy Internet by艂 niewielki, za艂o偶yciele Yahoo wpadli na genialny pomys艂 stworzenia wyszukiwarki wszystkich stron internetowych w formie katalogu, kt贸ry by艂by bardzo wygodny dla przeci臋tnego u偶ytkownika. Wyszukiwarka Yahoo faktycznie pojawi艂a si臋 jako produkt uboczny tego katalogu i nigdy nie by艂a w centrum zainteresowania. W rzeczywisto艣ci, na pewnym etapie rozwoju, zesp贸艂 projektowy Yahoo eksperymentowa艂 z umieszczeniem pola wyszukiwania nie na g贸rze strony g艂贸wnej, ale na dole. W tych pierwszych dniach Yahoo odnios艂o fenomenalny sukces: by艂a jedn膮 z pierwszych firm, kt贸re wprowadzi艂y banery reklamowe, kt贸re w rzeczywisto艣ci by艂y pierwszym du偶ym 藕r贸d艂em przychod贸w pochodz膮cym bezpo艣rednio z Internetu. Banery reklamowe z tamtych lat by艂y prymitywne, ale nadal bardzo op艂acalne.

Pocz膮tkowo firmy dos艂ownie wynajmowa艂y przestrze艅 na stronie g艂贸wnej Yahoo jak billboard, a nast臋pnie, w miar臋 ulepszania technologii, Yahoo zaczyna艂o pobiera膰 op艂aty od reklamodawc贸w na podstawie wy艣wietle艅 lub liczby wy艣wietle艅 ich baner贸w reklamowych przez u偶ytkownik贸w.

Niestety banery reklamowe mia艂y spor膮 wad臋: ot贸偶 u偶ytkownicy po klikni臋ciu przechodzili na stron臋 firmy, czyli opuszczali yahoo. W pewnym sensie sta艂y w sprzeczno艣ci z samym celem Yahoo; w ko艅cu przegl膮darka zosta艂a stworzona, aby pom贸c Ci znale藕膰 najlepsz膮 stron臋 internetow膮 dla danego tematu, co w domy艣le oznacza, 偶e 鈥嬧媙ie b臋dziesz siedzia艂 na yahoo.com na zawsze.

Ale kiedy pieni膮dze zacz臋艂y sp艂ywa膰, banery reklamowe sta艂y si臋 now膮 filozofi膮, a Yahoo zacz臋艂o rozszerza膰 swoj膮 w艂asn膮 funkcjonalno艣膰. Nie by艂a to ju偶 tylko wyszukiwarka, ale w pe艂ni funkcjonalny portal internetowy, i ten sam rodzaj podejmowania decyzji zdominowa艂 r贸wnie偶 konkurent贸w Yahoo; w rzeczywisto艣ci ten okres w historii Internetu sta艂 si臋 znany jako wojny portalowe.

yahoo banner ads

Yahoo historia

Yahoo my艣la艂o, 偶e mo偶e sta膰 si臋 omni, czyli wszystko co w internecie mog膮 zaoferowa膰 sami swoim u偶ytkownikom. Ta filozofia jeszcze bardziej odsun臋艂a aspekt wyszukiwarki Yahoo na margines.

Oczywi艣cie, mimo 偶e kierownictwo Yahoo nie uwa偶a艂o wyszukiwania za wa偶ne, by艂o kilka os贸b, kt贸re to zrobi艂y. Dw贸ch doktorant贸w ze Stanford, na przyk艂ad Larry Page i Sergey Brin, pr贸bowa艂o stworzy膰 lepsz膮 wyszukiwark臋 ni偶 ta zaniedbana przez Yahoo i odnie艣li sukces. W 1996 roku opracowali algorytm o nazwie PageRank, kt贸ry m贸g艂 okre艣li膰 wzgl臋dn膮 wag臋 danej strony internetowej na podstawie liczby link贸w z innych stron, kt贸re prowadz膮 do niej i jak wa偶ne one s膮.

By艂 to niezwykle skuteczny algorytm. Kiedy Larry i Sergey pr贸bowali sprzeda膰 PageRank Yahoo w 1997 roku za zaledwie 1 milion dolar贸w, spotkali si臋 z bardzo zaskakuj膮c膮 krytyk膮.

Kierownictwo Yahoo argumentowa艂o, 偶e korzystanie z PageRank zaszkodzi艂oby Yahoo, poniewa偶 ludzie zbyt szybko znajdowaliby to, czego szukaj膮, i widzieliby mniej baner贸w reklamowych, co zmniejszy艂oby przychody Yahoo. Bez oferty wykupu Larry i Sergey nie mieli wyboru: musieli zrezygnowa膰 ze Stanford, aby opracowa膰 w艂asn膮 wyszukiwark臋 Google.

W ci膮gu nast臋pnych dw贸ch lat, podczas gdy Google udoskonala艂o sw贸j produkt i szybko zdobywa艂o lojaln膮 baz臋 u偶ytkownik贸w dzi臋ki wysokiej jako艣ci, Yahoo i inne portale praktycznie ugrz臋z艂y w czasie. Zarobili miliony dolar贸w na banerach reklamowych, ale wi臋kszo艣膰 tego, co zarobili, przeznaczali na tworzenie tre艣ci dla swoich portali.

Yahoo rzeczywi艣cie stawa艂o si臋 Internetem dla niekt贸rych os贸b, bo mogli zrobi膰 tam wszystko od zakupu ksi膮偶ek po rezerwacj臋 bilet贸w, ale zaniedbywa艂o r贸wnie偶 sw贸j katalog, kt贸ry wci膮偶 by艂 magnesem na nowych u偶ytkownik贸w, czyli ludzi, nawet pomimo wyk艂adniczo rosn膮cej liczby witryn w Internecie.

W ko艅cu ta metoda sta艂a si臋 nie do utrzymania, a Yahoo faktycznie zacz臋艂o korzysta膰 z licencji na wyszukiwark臋 od Google od 1998 roku za 7 milion贸w dolar贸w rocznie, mimo 偶e, przypominam… z艂o偶yli ofert臋 ca艂kowitego jej zakupu zaledwie rok wcze艣niej za 1 milion. Sta艂o si臋 tak bo yahoo zarabia艂o a偶 za du偶o na banerach i reszta ich nie obchodzi艂a, podczas gdy google nie mia艂o u siebie ruchu wi臋c musieli wprowadzi膰 innowacje albo zwin臋liby si臋 z biznesu.

Podej艣cie Google zorientowane na u偶ytkownika wprost odrzuca艂o banery reklamowe, ale zamiast tego naturalnie doprowadzi艂o ich do p艂atnego wyszukiwania, kt贸re znamy a偶 do dzi艣, czyli obci膮偶anie reklamodawc贸w op艂at膮 za wy艣wietlanie ich reklam na g贸rze wynik贸w wyszukiwania w dosy膰 natywnym formacie tekstowym, prawie tak, jakby by艂y cz臋艣ci膮 samych wynik贸w.

Szczerze m贸wi膮c, to nawet nie Google wpad艂o na ten pomys艂: pierwszy program p艂atnego wyszukiwania zosta艂 uruchomiony przez witryn臋 internetow膮 o nazwie GoTo.com.

Ale Google znacznie ulepszy艂o to, co stworzy艂 GoTo. Jaka by艂a podstawowa r贸偶nica? Ot贸偶 Google pozwala艂o reklamodawcom kupowa膰 reklamy bezpo艣rednio od Google, podczas gdy w przypadku Yahoo i wszystkich innych portali trzeba by艂o najpierw skorzysta膰 z agenta. Czyli po艣rednika. Je艣li dzia艂asz w 艣wiecie online to wiesz 偶e kiedy艣 system reklamowy google nazywa艂 si臋 adwords, a teraz google ads. Google zautomatyzowa艂 ca艂y ten proces, otwieraj膮c go na ma艂e firmy i wielkie korporacje.

AdWords powsta艂o pod koniec 2000 roku. By艂 to wspania艂y okres po dotcom crash, czyli ba艅ce internetowej. Samo Yahoo przetrwa艂o, ale wiedzia艂o, 偶e musi si臋 zmieni膰, i w tym celu kierownictwo podj臋艂o bardzo radykaln膮 decyzj臋: powo艂a艂o prezesa bez do艣wiadczenia w 偶adnej firmie technologicznej.

Ten cz艂owiek, Terry Semel, by艂 dyrektorem generalnym Warner Brothers, dzi臋ki czemu mia艂 dobr膮 reputacj臋 w Hollywood, ale nie w Dolinie Krzemowej. Do艂膮czy艂 do Yahoo w 2001 roku, a pomys艂 polega艂 na tym, aby da膰 艣wie偶e spojrzenie na sprawy, co rzeczywi艣cie zrobi艂.

Zobaczy艂, 偶e banery reklamowe zgin膮 niczym dinozaury i 偶e p艂atne wyszukiwanie to przysz艂o艣膰, co doprowadzi艂o go do bardzo prostego wniosku: Yahoo musia艂o przej艣膰 do p艂atnego wyszukiwania.

By艂y na to dwa sposoby, a Terry, b臋d膮c cz艂owiekiem praktycznym, najpierw wybra艂 naj艂atwiejszy: pr贸bowa艂 kupi膰 Google. W 2002 roku rozpocz膮艂 negocjacje z Larrym i Sergeyem i po kilku rozmowach Terry przedstawi艂 im ofert臋: 3 miliardy dolar贸w za ca艂o艣膰 Google. Jednak w tym momencie Larry i Sergey wiedzieli, 偶e to oni rozdaj膮 karty w tej grze. W ko艅cu to Yahoo przychodzi艂o do nich, a nie na odwr贸t, dlatego z艂o偶yli kontrofert臋: 5 miliard贸w dolar贸w. Ta liczba by艂a bardzo wa偶na: trzeba pami臋ta膰, 偶e w 2002 roku Yahoo ledwo podnios艂o si臋 po krachu dot-com贸w, a ich kapitalizacja rynkowa oscylowa艂a dok艂adnie w okolicach 5 miliard贸w dolar贸w. Innymi s艂owy, Larry i Sergey proponowali nie przej臋cie, ale fuzj臋 mi臋dzy firmami.

Dla do艣wiadczonego negocjatora, takiego jak Terry, brzmia艂o to nie do przyj臋cia, wi臋c musia艂 zrealizowa膰 sw贸j plan B: pokona膰 Google we w艂asnej grze.

W tym celu Terry musia艂 zdoby膰 kilka rzeczy: na pocz膮tek potrzebowa艂 nowej wyszukiwarki, a drug膮 najlepsz膮 wyszukiwark膮 po Google by艂a w贸wczas Inktomi. Podobnie jak Yahoo, Inktomi straci艂o niesamowicie w nast臋pstwie krachu dot-com贸w, dlatego Yahoo mog艂o je kupi膰 za grosze: za jedyne 240 milion贸w dolar贸w w 2002 roku, podczas gdy rok wcze艣niej by艂o warte 25 miliard贸w dolar贸w.

Maj膮c w r臋ku wyszukiwark臋, Terry potrzebowa艂 platformy reklamowej, na kt贸rej m贸g艂by zarabia膰, wi臋c w 2003 r. kupi艂 oryginaln膮 p艂atn膮 platform臋 GoTo.com, kt贸rej nazwa zosta艂a w贸wczas zmieniona na Overture.

Teraz Terry mia艂 wszystkie elementy uk艂adanki i musia艂 je tylko po艂膮czy膰, ale okaza艂o si臋 to znacznie trudniejsze ni偶 oczekiwano. Znaczna cz臋艣膰 podstawowej technologii by艂a przestarza艂a: na przyk艂ad reklamy Overture nadal musia艂y zosta膰 sprawdzone przez cz艂owieka, w por贸wnaniu z szybkim, automatycznym systemem AdWords u偶ywanym od samego pocz膮tku.

Yahoo zaj臋艂o dwa pe艂ne lata, aby zintegrowa膰 bardzo r贸偶ne aspekty technologiczne Overture i Inktomi, ale do tego momentu by艂o ju偶 za p贸藕no. Kiedy Yahoo kupi艂o Overture w 2003 roku, byli podobni z Google pod wzgl臋dem przychod贸w z reklam, ale ju偶 trzy lata p贸藕niej przychody Google by艂y dwa razy wi臋ksze i ten trend tylko si臋 utrzymywa艂. Oczywi艣cie niekupowanie

Google by艂o tylko jednym z wielu b艂臋d贸w pope艂nionych przez Yahoo, kt贸re ostatecznie doprowadzi艂y do 鈥嬧媔ch upadku, ale jest to z pewno艣ci膮 ten najbardziej kosztowny b艂膮d. To, co Yahoo mog艂o naby膰 za 5 miliard贸w dolar贸w w 2003 roku, jest teraz warte prawie 2 tryliony.

Uwaga:Szukasz lepszych sposob贸w dotarcia do grupy docelowej? Jeste艣my agencj膮 reklamow膮 specjalizuj膮c膮 si臋 w reklamie online, generowaniu lead贸w i optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek.

Zainteresowanie:Czy chcesz, aby wi臋cej os贸b odwiedzi艂o Twoj膮 witryn臋, ale nie wiesz od czego zacz膮膰? Zwi臋ksz swoj膮 widoczno艣膰 w Internecie dzi臋ki optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek.

Pragnienie:Uzyskaj wysokiej jako艣ci leady dla swojej firmy dzi臋ki naszej profesjonalnej kampanii. Je艣li potrzebujesz pomocy, mo偶emy zapewni膰 Ci us艂ugi doradcze lub pom贸c rozwin膮膰 Tw贸j biznes e-commerce.

Akcja:Ju偶 dzi艣 skontaktuj si臋 z najlepsz膮 agencj膮 SEO/SEM/Social w Polsce!

Pozycjonowanie w yahoo SEO

Pozycjonowanie w Yahoo jest bardzo podobne do pozycjonowania w Google. Oba platformy wykorzystuj膮 podobne techniki i strategie pozycjonowania. W skr贸cie istniej膮 trzy g艂贸wne obszary, w kt贸rych nale偶y skupi膰 si臋 podczas pozycjonowania w SEO Yahoo: optymalizacja zawarto艣ci, linki zwrotne i pozycjonowanie lokalne. Yahoo SEO oferuje r贸wnie偶 wiele wbudowanych narz臋dzi, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 do zoptymalizowania stron internetowych pod k膮tem pozycjonowania w wyszukiwarce. Aby wykorzysta膰 w pe艂ni potencja艂 pozycjonowania w Yahoo, zaleca si臋 wsp贸艂prac臋 z profesjonalnym agencj膮 marketingow膮, tak膮 jak UniqueSEO.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Co to jest Yahoo?

Yahoo jest globaln膮 firm膮 z siedzib膮 w Sunnyvale w Kalifornii, USA, za艂o偶on膮 w 1995 roku. Jest dostawc膮 us艂ugi internetowej, kt贸ra dostarcza aplikacje e-mail, sekcje wiadomo艣ci, finanse, opisy gie艂dowe i wi臋cej. Yahoo prowadzi te偶 zasoby spo艂eczno艣ciowe i us艂ugi w mediach spo艂eczno艣ciowych, us艂ugi sieciowe i us艂ugi wyszukiwania internetowego.

W kt贸rym roku powsta艂 Yahoo?

Yahoo powsta艂o 2 marca 1995 roku.

Czy konto na Yahoo jest darmowe?

Tak, konto na Yahoo jest bezp艂atne.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Yahoo wyszukiwarka – Jak Yahoo kupi艂o google i to prawie dwa razy! (ciekawa historia)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)