Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces (przykłady, definicja)

Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces (przykłady, definicja)

FAQ Frequently Asked Questions
Ux seo

Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces

Twoja strona internetowa reprezentuje charakter Twojej marki w świecie online. Jest siłą napędową która przekształca odwiedzających w klientów, którzy najpierw przywiązują się do Twojej marki, a następnie stają się fanami i klientami. Dlatego każdy element na Twojej stronie posiada pewne zadanie. Idealna sytuacja to taka, która ma serwować odwiedzającemu świetne przeżycia i zadowolenie z jej działania.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jaka jest dobra jakość strony?

Zapewnić możesz użytkownikom dobre wrażenia, gdy Twoja strona jest zbudowana z uwzględnieniem ich oczekiwań. Dobrym rozwiązaniem są testy i ankiety. O ile w ankietach użytkownicy piszą co im się podoba a co nie, to za pomocą testów możesz śledzić różne czynniki które wynikają z ich zastosowania. Na przykład niech to będzie czas na stronie, albo wskaźnik odrzuceń. W pewien sposób te statystyki mówią Ci jak użytkownicy odbierają zmiany.

Patrząc teraz z Twojej perspektywy, Ty chcesz zbudować stronę, która skłoni ich do podjęcia działań, które chcesz, aby podjęli.

Strona internetowa z doskonałym UX umożliwia odwiedzającym wykonywanie zadań, które chcą wykonać.

Działanie strony polega również na tym, aby:

  • ładowały się szybko,
  • wyświetlały istotne informacje tak wyraźnie, jak to możliwe, bez rozpraszania uwagi
  • i były miejscem znajdywania odpowiedzi po wpisaniu w google dla odwiedzających.

Nie sposób przecenić więc tutaj znaczenia UX.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Sytuacja korzystna zarówno dla marek, jak i klientów

Zapytania dotyczące marek zawsze miały wpływ na rankingi, ale większość z nich, które plasują się wysoko w google, nie jest tak duża na świecie. Dzięki wielu aktualizacjom algorytmu google, mniejsze marki mają jeszcze większe szanse na wysokie pozycje w rankingu. Oczywiście jeśli mają odpowiedni rodzaj treści i zapewniają wspaniałe wrażenia z przeglądania.

Więc jeśli wcześniej miałeś problemy, aby organicznie przyciągać odwiedzających do witryny, to UX UI to Twoja szansa na wyższą pozycję w rankingu. Nawet jeśli nie jesteś do tej pory jeszcze obeznany z najlepszymi praktykami, możesz osiągnąć lepsze wyniki na stronie wyników wyszukiwania, jeśli wyświetlasz treści, które są istotne i przydatne dla użytkowników. Koncentrując się na UX, lepiej służysz swoim odwiedzającym i torujesz drogę do wyższych konwersji w swojej witrynie.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Podstawowe czynniki, które składają się na wrażenia płynące dla użytkowników z Twojej strony:

  • Podstawowe wskaźniki internetowe (Core Web Vitals) — wydajność ładowania, interaktywność i stabilność Twojej witryny.
    • LCP (największe wyrenderowanie treści)
    • FID (opóźnienie przy pierwszym działaniu)
    • CLS (skumulowane przesunięcie układu)
  • Przyjazność mobilna (mobile friendly)— doświadczenie dostarczane użytkownikom, którzy uzyskują dostęp do Twojej witryny za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
  • Bezpieczne przeglądanie (safe search) — aby sprawdzić, czy Twoja witryna zawiera złośliwe treści.
  • HTTPS – połączenie Twojej witryny musi być bezpieczne, a strony muszą być obsługiwane przez protokół SSL/HTTPS.
  • Brak natrętnych reklam pełnoekranowych

Dodatkowo oczywiście rzeczy takie jak AMP, optymalizacja szybkości ładowania, bezpieczeństwo, kontrola złośliwego oprogramowania to proste optymalizacje, które pomogą Ci przygotować się na większą liczbę odwiedzających z google.

Według nas większym wyzwaniem jest zidentyfikowanie doświadczenia użytkownika, które poprawi konwersje poprzez wysoce pozytywne wrażenia UX. Tutaj już musisz włożyć sporo pracy. Google dostarcza pewnych danych wejściowych w celu zdefiniowania podstawowych wskaźników w kluczowych elementach sieci, wymienione wcześniej:

  • LCP,
  • FID
  • CLS.

Aby jednak uzyskać właściwe wskaźniki, musisz poprawić to, co odnoszące sukcesy marki robią już od dłuższego czasu:

  • Słuchaj swoich klientów
  • Zrozum, czego chcą Twoi klienci
  • Daj klientom to, czego szukają
  • Nieustannie eksperymentuj i ewoluuj

Ramy do poprawy UX i wydajności strony internetowej

Jeśli jesteś marketerem konieczne jest, abyś dostrzegł wartość posiadania pojedynczego widoku klienta i analizy całej ścieżki użytkownika. Co to znaczy?

  • Odkryj, czego naprawdę chcą Twoi odbiorcy
  • Zaplanuj mapę rozwoju i ustal priorytety na podstawie swoich celów
  • Dowiedz się, co napędza rozwój, testując różne elementy google UX
  • Zachwyć swoich odbiorców, wdrażając wiedzę w różnych punktach styku (nie tylko na stronie ale także na youtube czy w social mediach)
  • Zbuduj proces, w którym powyższe czynności przebiegają w ciągłej pętli

Na poziomie mikro te ramy obejmują poniższy proces eksperymentowania:

  • Zbadaj i określ, które części ścieżki konwersji wymagają poprawy. Korzystaj z kombinacji analityki internetowej, map ciepła (heatmapy), nagrań sesji, analizy ścieżek, ankiet na stronie, wywiadów z klientami i innych metod, aby uzyskać cenny wgląd w zachowanie odwiedzających.
  • Stwórz hipotezę. Powinno to opierać się na obserwacjach, które ujawniają problem wymagający rozwiązania, obejmują rozwiązanie dla określonej grupy odbiorców oraz oczekiwany wpływ/wzrost na cel.
  • Ustal priorytety swoich pomysłów na testy za pomocą modelu ICE.
    • Ice to akronim od I- importance, ważność, C – confidence i E- ease
    Ważność: jak cenni dla biznesu są odbiorcy, dla których wprowadzasz tę zmianę?
    • Pewność siebie: na ile jesteś pewien, że dzięki tej zmianie osiągniesz lepsze wrażenia dla użytkowników?
    • Łatwość: Jak łatwo wprowadzić tę zmianę?
  • Wybierz odpowiedni rodzaj testu w oparciu o swoją hipotezę – test A/B, test podzielonego adresu URL, test wielowymiarowy
  • Mierz, aby dowiedzieć się, czy Twoje wysiłki na rzecz poprawy UX tak na prawdę działają.

Inne znaczące zmiany, które możesz wprowadzić

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Optymalizacja treści pod SEO i user intent

  • Pamiętaj, że treść jet królem (content is king) i będzie odgrywać najważniejszą rolę w ustalaniu rankingów stron przez google.
  • Kontroluj swoje treści, aby upewnić się, że są łatwe do zrozumienia, rozwiązują problem dla odwiedzających lub odpowiadają ich potrzebom i są wyjątkowe.
  • Dowiedz się, jaki rodzaj treści przyciąga uwagę odwiedzających i co skłania ich do podjęcia działań poprzez testy A/B.
  • Przyjrzyj się jakości treści na stronach internetowych konkurencji i dowiedz się, jak ich treść różni się od Twojej – a następnie postaraj się ulepszyć swoją.

Optymalizacja prędkości

  • Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem szybkości
  • Zmniejsz liczbę błędów 4xx
  • Zminimalizuj żądania HTTP,
  • Używaj asynchronicznego ładowania plików,
  • Sprawdzaj czasy ładowania JS i czasy odpowiedzi serwera,
  • Stosuj kompresję i buforowanie oraz sprawdzaj rozmiary plików graficznych.
  • Upewnij się, że lazy loading zostało poprawnie skonfigurowane.
  • Pozbądź się uszkodzonych linków.

Optymalizacja UX

  • Regularnie odwiedzaj i audytuj swoje popularne strony i zapoznaj się z ich heatmapami.
  • Będziesz w stanie zidentyfikować punkty gdzie sytuacja nie jest taka jakbyś chciał i będziesz mógł naprawić je, aby zapewnić lepszy UX.
  • Zoptymalizuj pod kątem wyszukiwania mobilnego. Przygotuj swoją witrynę na urządzenia mobilne, korzystając z pamięci podręcznej przeglądarki, redukując kod i redukując przekierowania.
  • Upewnij się również, że projekt RWD reaguje na mniejsze ekrany, a struktura witryny jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
  • Upewnij się, że wezwania do działania są kontekstowe i opierają się na określonych punktach podróży użytkownika w Twojej witrynie.
  • W idealnym przypadku powinny przynosić użytkownikowi pewną korzyść, poza tym, że są dobrze zaprojektowane i odpowiednio ustawione.

Optymalizacja bezpieczeństwa

  • Sprawdź swoje strony pod kątem złośliwego oprogramowania lub jakichkolwiek nieprawidłowych treści.
  • Upewnij się, że przeglądanie jest bezpieczne, a wszelkie dane osobowe, które wprowadzi użytkownik, nie są zagrożone.
  • Używaj bezpiecznego połączenia HTTPS.

Optymalizacja SEO

Używaj opisów tekstu alternatywnego, które są krótkie, kontekstowe i najlepiej zawierają słowo kluczowe, ponieważ są one używane przez roboty wyszukiwarek do indeksowania.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to Ux Google?

UX (User Experience) Google odnosi się do doświadczenia użytkownika na stronach internetowych, aplikacjach i innych produktach Google, takich jak wyszukiwarka, Gmail, YouTube i wiele innych. UX Google koncentruje się na tworzeniu produktów, które są łatwe w obsłudze i dostarczają wartościowe informacje, a także zapewniają pozytywne wrażenia użytkownikom. Google stosuje wiele technik UX, takich jak testowanie użytkowników, projektowanie responsywne, analiza danych i ciągłe ulepszanie w celu zapewnienia najlepszego doświadczenia dla użytkowników.

Wniosek

Z każdą kolejną aktualizacją algorytmu google wrażenia użytkownika stają się coraz ważniejszym czynnikiem rankingowym w Google. Więc jeśli jeszcze nie zmodyfikowałeś swojej strategii optymalizacji i priorytetowego doświadczenia użytkownika, to stąpasz po cienkim lodzie. Praktycznie zaczynasz oddawać ruch z google walkowerem swojej konkurencji.

Zacznij korzystać z map ciepła i testów A/B, aby przeanalizować interaktywność swojej witryny i reakcje odwiedzających. Przeprowadź więcej eksperymentów i zastanów się nad projektem, funkcjonalnością i interaktywnością, na które Twoi odbiorcy pozytywnie reagują. Następnie upewnij się, że dostosowujesz się do ich preferencji tak szybko, jak to możliwe. To najbardziej logiczny sposób na osiągnięcie zadowolenia klientów, poprawę rankingów i osiągnięcie wyższych konwersji.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!