Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces

Testy AB
Test wielowymiarowy, kiedy i jak ich używać?
2 maja, 2022
Facebook marketplace
Marketplace sklep internetowy -co to jest? Sprzedawaj towary na całym świecie w wielu miejscach jednocześnie
3 maja, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Ux seo

Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces

Twoja strona internetowa reprezentuje charakter Twojej marki w świecie online. Jest siłą napędową która przekształca odwiedzających w klientów, którzy najpierw przywiązują się do Twojej marki, a następnie stają się fanami i klientami. Dlatego każdy element na Twojej stronie posiada pewne zadanie. Idealna sytuacja to taka, która ma serwować odwiedzającemu świetne przeżycia i zadowolenie z jej działania.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jaka jest dobra jakość strony?

Zapewnić możesz użytkownikom dobre wrażenia, gdy Twoja strona jest zbudowana z uwzględnieniem ich oczekiwań. Dobrym rozwiązaniem są testy i ankiety. O ile w ankietach użytkownicy piszą co im się podoba a co nie, to za pomocą testów możesz śledzić różne czynniki które wynikają z ich zastosowania. Na przykład niech to będzie czas na stronie, albo wskaźnik odrzuceń. W pewien sposób te statystyki mówią Ci jak użytkownicy odbierają zmiany.

Patrząc teraz z Twojej perspektywy, Ty chcesz zbudować stronę, która skłoni ich do podjęcia działań, które chcesz, aby podjęli.

Strona internetowa z doskonałym UX umożliwia odwiedzającym wykonywanie zadań, które chcą wykonać.

Działanie strony polega również na tym, aby:

  • ładowały się szybko,
  • wyświetlały istotne informacje tak wyraźnie, jak to możliwe, bez rozpraszania uwagi
  • i były miejscem znajdywania odpowiedzi po wpisaniu w google dla odwiedzających.

Nie sposób przecenić więc tutaj znaczenia UX.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Sytuacja korzystna zarówno dla marek, jak i klientów

Zapytania dotyczące marek zawsze miały wpływ na rankingi, ale większość z nich, które plasują się wysoko w google, nie jest tak duża na świecie. Dzięki wielu aktualizacjom algorytmu google, mniejsze marki mają jeszcze większe szanse na wysokie pozycje w rankingu. Oczywiście jeśli mają odpowiedni rodzaj treści i zapewniają wspaniałe wrażenia z przeglądania.

Więc jeśli wcześniej miałeś problemy, aby organicznie przyciągać odwiedzających do witryny, to UX UI to Twoja szansa na wyższą pozycję w rankingu. Nawet jeśli nie jesteś do tej pory jeszcze obeznany z najlepszymi praktykami, możesz osiągnąć lepsze wyniki na stronie wyników wyszukiwania, jeśli wyświetlasz treści, które są istotne i przydatne dla użytkowników. Koncentrując się na UX, lepiej służysz swoim odwiedzającym i torujesz drogę do wyższych konwersji w swojej witrynie.

Podstawowe czynniki, które składają się na wrażenia płynące dla użytkowników z Twojej strony:

  • Podstawowe wskaźniki internetowe (Core Web Vitals) — wydajność ładowania, interaktywność i stabilność Twojej witryny.
    • LCP (największe wyrenderowanie treści)
    • FID (opóźnienie przy pierwszym działaniu)
    • CLS (skumulowane przesunięcie układu)
  • Przyjazność mobilna (mobile friendly)— doświadczenie dostarczane użytkownikom, którzy uzyskują dostęp do Twojej witryny za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
  • Bezpieczne przeglądanie (safe search) — aby sprawdzić, czy Twoja witryna zawiera złośliwe treści.
  • HTTPS – połączenie Twojej witryny musi być bezpieczne, a strony muszą być obsługiwane przez protokół SSL/HTTPS.
  • Brak natrętnych reklam pełnoekranowych

Dodatkowo oczywiście rzeczy takie jak AMP, optymalizacja szybkości ładowania, bezpieczeństwo, kontrola złośliwego oprogramowania to proste optymalizacje, które pomogą Ci przygotować się na większą liczbę odwiedzających z google.

Według nas większym wyzwaniem jest zidentyfikowanie doświadczenia użytkownika, które poprawi konwersje poprzez wysoce pozytywne wrażenia UX. Tutaj już musisz włożyć sporo pracy. Google dostarcza pewnych danych wejściowych w celu zdefiniowania podstawowych wskaźników w kluczowych elementach sieci, wymienione wcześniej:

  • LCP,
  • FID
  • CLS.

Aby jednak uzyskać właściwe wskaźniki, musisz poprawić to, co odnoszące sukcesy marki robią już od dłuższego czasu:

  • Słuchaj swoich klientów
  • Zrozum, czego chcą Twoi klienci
  • Daj klientom to, czego szukają
  • Nieustannie eksperymentuj i ewoluuj

Ramy do poprawy UX i wydajności strony internetowej

Jeśli jesteś marketerem konieczne jest, abyś dostrzegł wartość posiadania pojedynczego widoku klienta i analizy całej ścieżki użytkownika. Co to znaczy?

  • Odkryj, czego naprawdę chcą Twoi odbiorcy
  • Zaplanuj mapę rozwoju i ustal priorytety na podstawie swoich celów
  • Dowiedz się, co napędza rozwój, testując różne elementy google UX
  • Zachwyć swoich odbiorców, wdrażając wiedzę w różnych punktach styku (nie tylko na stronie ale także na youtube czy w social mediach)
  • Zbuduj proces, w którym powyższe czynności przebiegają w ciągłej pętli

Na poziomie mikro te ramy obejmują poniższy proces eksperymentowania:

  • Zbadaj i określ, które części ścieżki konwersji wymagają poprawy. Korzystaj z kombinacji analityki internetowej, map ciepła (heatmapy), nagrań sesji, analizy ścieżek, ankiet na stronie, wywiadów z klientami i innych metod, aby uzyskać cenny wgląd w zachowanie odwiedzających.
  • Stwórz hipotezę. Powinno to opierać się na obserwacjach, które ujawniają problem wymagający rozwiązania, obejmują rozwiązanie dla określonej grupy odbiorców oraz oczekiwany wpływ/wzrost na cel.
  • Ustal priorytety swoich pomysłów na testy za pomocą modelu ICE.
    • Ice to akronim od I- importance, ważność, C – confidence i E- ease
    • Ważność: jak cenni dla biznesu są odbiorcy, dla których wprowadzasz tę zmianę?
    • Pewność siebie: na ile jesteś pewien, że dzięki tej zmianie osiągniesz lepsze wrażenia dla użytkowników?
    • Łatwość: Jak łatwo wprowadzić tę zmianę?
  • Wybierz odpowiedni rodzaj testu w oparciu o swoją hipotezę – test A/B, test podzielonego adresu URL, test wielowymiarowy
  • Mierz, aby dowiedzieć się, czy Twoje wysiłki na rzecz poprawy UX tak na prawdę działają.

Inne znaczące zmiany, które możesz wprowadzić

Optymalizacja treści pod SEO i user intent

  • Pamiętaj, że treść jet królem (content is king) i będzie odgrywać najważniejszą rolę w ustalaniu rankingów stron przez google.
  • Kontroluj swoje treści, aby upewnić się, że są łatwe do zrozumienia, rozwiązują problem dla odwiedzających lub odpowiadają ich potrzebom i są wyjątkowe.
  • Dowiedz się, jaki rodzaj treści przyciąga uwagę odwiedzających i co skłania ich do podjęcia działań poprzez testy A/B.
  • Przyjrzyj się jakości treści na stronach internetowych konkurencji i dowiedz się, jak ich treść różni się od Twojej – a następnie postaraj się ulepszyć swoją.

Optymalizacja prędkości

  • Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem szybkości
  • Zmniejsz liczbę błędów 4xx
  • Zminimalizuj żądania HTTP,
  • Używaj asynchronicznego ładowania plików,
  • Sprawdzaj czasy ładowania JS i czasy odpowiedzi serwera,
  • Stosuj kompresję i buforowanie oraz sprawdzaj rozmiary plików graficznych.
  • Upewnij się, że lazy loading zostało poprawnie skonfigurowane.
  • Pozbądź się uszkodzonych linków.

Optymalizacja UX

  • Regularnie odwiedzaj i audytuj swoje popularne strony i zapoznaj się z ich heatmapami.
  • Będziesz w stanie zidentyfikować punkty gdzie sytuacja nie jest taka jakbyś chciał i będziesz mógł naprawić je, aby zapewnić lepszy UX.
  • Zoptymalizuj pod kątem wyszukiwania mobilnego. Przygotuj swoją witrynę na urządzenia mobilne, korzystając z pamięci podręcznej przeglądarki, redukując kod i redukując przekierowania.
  • Upewnij się również, że projekt RWD reaguje na mniejsze ekrany, a struktura witryny jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
  • Upewnij się, że wezwania do działania są kontekstowe i opierają się na określonych punktach podróży użytkownika w Twojej witrynie.
  • W idealnym przypadku powinny przynosić użytkownikowi pewną korzyść, poza tym, że są dobrze zaprojektowane i odpowiednio ustawione.

Optymalizacja bezpieczeństwa

  • Sprawdź swoje strony pod kątem złośliwego oprogramowania lub jakichkolwiek nieprawidłowych treści.
  • Upewnij się, że przeglądanie jest bezpieczne, a wszelkie dane osobowe, które wprowadzi użytkownik, nie są zagrożone.
  • Używaj bezpiecznego połączenia HTTPS.

Optymalizacja SEO

Używaj opisów tekstu alternatywnego, które są krótkie, kontekstowe i najlepiej zawierają słowo kluczowe, ponieważ są one używane przez roboty wyszukiwarek do indeksowania.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Wniosek

Z każdą kolejną aktualizacją algorytmu google wrażenia użytkownika stają się coraz ważniejszym czynnikiem rankingowym w Google. Więc jeśli jeszcze nie zmodyfikowałeś swojej strategii optymalizacji i priorytetowego doświadczenia użytkownika, to stąpasz po cienkim lodzie. Praktycznie zaczynasz oddawać ruch z google walkowerem swojej konkurencji.

Zacznij korzystać z map ciepła i testów A/B, aby przeanalizować interaktywność swojej witryny i reakcje odwiedzających. Przeprowadź więcej eksperymentów i zastanów się nad projektem, funkcjonalnością i interaktywnością, na które Twoi odbiorcy pozytywnie reagują. Następnie upewnij się, że dostosowujesz się do ich preferencji tak szybko, jak to możliwe. To najbardziej logiczny sposób na osiągnięcie zadowolenia klientów, poprawę rankingów i osiągnięcie wyższych konwersji.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)