Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces (przykłady, definicja)


Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces
Zawartość strony
Twoja strona internetowa reprezentuje charakter Twojej marki w świecie online. Jest siłą napędową która przekształca odwiedzających w klientów, którzy najpierw przywiązują się do Twojej marki, a następnie stają się fanami i klientami. Dlatego każdy element na Twojej stronie posiada pewne zadanie. Idealna sytuacja to taka, która ma serwować odwiedzającemu świetne przeżycia i zadowolenie z jej działania.

Jaka jest dobra jakość strony?
Zapewnić możesz użytkownikom dobre wrażenia, gdy Twoja strona jest zbudowana z uwzględnieniem ich oczekiwań. Dobrym rozwiązaniem są testy i ankiety. O ile w ankietach użytkownicy piszą co im się podoba a co nie, to za pomocą testów możesz śledzić różne czynniki które wynikają z ich zastosowania. Na przykład niech to będzie czas na stronie, albo wskaźnik odrzuceń. W pewien sposób te statystyki mówią Ci jak użytkownicy odbierają zmiany.
Patrząc teraz z Twojej perspektywy, Ty chcesz zbudować stronę, która skłoni ich do podjęcia działań, które chcesz, aby podjęli.
Strona internetowa z doskonałym UX umożliwia odwiedzającym wykonywanie zadań, które chcą wykonać.
Działanie strony polega również na tym, aby:
- ładowały się szybko,
- wyświetlały istotne informacje tak wyraźnie, jak to możliwe, bez rozpraszania uwagi
- i były miejscem znajdywania odpowiedzi po wpisaniu w google dla odwiedzających.
Nie sposób przecenić więc tutaj znaczenia UX.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Sytuacja korzystna zarówno dla marek, jak i klientów
Zapytania dotyczące marek zawsze miały wpływ na rankingi, ale większość z nich, które plasują się wysoko w google, nie jest tak duża na świecie. Dzięki wielu aktualizacjom algorytmu google, mniejsze marki mają jeszcze większe szanse na wysokie pozycje w rankingu. Oczywiście jeśli mają odpowiedni rodzaj treści i zapewniają wspaniałe wrażenia z przeglądania.
Więc jeśli wcześniej miałeś problemy, aby organicznie przyciągać odwiedzających do witryny, to UX UI to Twoja szansa na wyższą pozycję w rankingu. Nawet jeśli nie jesteś do tej pory jeszcze obeznany z najlepszymi praktykami, możesz osiągnąć lepsze wyniki na stronie wyników wyszukiwania, jeśli wyświetlasz treści, które są istotne i przydatne dla użytkowników. Koncentrując się na UX, lepiej służysz swoim odwiedzającym i torujesz drogę do wyższych konwersji w swojej witrynie.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Podstawowe czynniki, które składają się na wrażenia płynące dla użytkowników z Twojej strony:
- Podstawowe wskaźniki internetowe (Core Web Vitals) — wydajność ładowania, interaktywność i stabilność Twojej witryny.
- LCP (największe wyrenderowanie treści)
- FID (opóźnienie przy pierwszym działaniu)
- CLS (skumulowane przesunięcie układu)
- Przyjazność mobilna (mobile friendly)— doświadczenie dostarczane użytkownikom, którzy uzyskują dostęp do Twojej witryny za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
- Bezpieczne przeglądanie (safe search) — aby sprawdzić, czy Twoja witryna zawiera złośliwe treści.
- HTTPS – połączenie Twojej witryny musi być bezpieczne, a strony muszą być obsługiwane przez protokół SSL/HTTPS.
- Brak natrętnych reklam pełnoekranowych
Dodatkowo oczywiście rzeczy takie jak AMP, optymalizacja szybkości ładowania, bezpieczeństwo, kontrola złośliwego oprogramowania to proste optymalizacje, które pomogą Ci przygotować się na większą liczbę odwiedzających z google.
Według nas większym wyzwaniem jest zidentyfikowanie doświadczenia użytkownika, które poprawi konwersje poprzez wysoce pozytywne wrażenia UX. Tutaj już musisz włożyć sporo pracy. Google dostarcza pewnych danych wejściowych w celu zdefiniowania podstawowych wskaźników w kluczowych elementach sieci, wymienione wcześniej:
- LCP,
- FID
- CLS.
Aby jednak uzyskać właściwe wskaźniki, musisz poprawić to, co odnoszące sukcesy marki robią już od dłuższego czasu:
- Słuchaj swoich klientów
- Zrozum, czego chcą Twoi klienci
- Daj klientom to, czego szukają
- Nieustannie eksperymentuj i ewoluuj
Ramy do poprawy UX i wydajności strony internetowej
Jeśli jesteś marketerem konieczne jest, abyś dostrzegł wartość posiadania pojedynczego widoku klienta i analizy całej ścieżki użytkownika. Co to znaczy?
- Odkryj, czego naprawdę chcą Twoi odbiorcy
- Zaplanuj mapę rozwoju i ustal priorytety na podstawie swoich celów
- Dowiedz się, co napędza rozwój, testując różne elementy google UX
- Zachwyć swoich odbiorców, wdrażając wiedzę w różnych punktach styku (nie tylko na stronie ale także na youtube czy w social mediach)
- Zbuduj proces, w którym powyższe czynności przebiegają w ciągłej pętli
Na poziomie mikro te ramy obejmują poniższy proces eksperymentowania:
- Zbadaj i określ, które części ścieżki konwersji wymagają poprawy. Korzystaj z kombinacji analityki internetowej, map ciepła (heatmapy), nagrań sesji, analizy ścieżek, ankiet na stronie, wywiadów z klientami i innych metod, aby uzyskać cenny wgląd w zachowanie odwiedzających.
- Stwórz hipotezę. Powinno to opierać się na obserwacjach, które ujawniają problem wymagający rozwiązania, obejmują rozwiązanie dla określonej grupy odbiorców oraz oczekiwany wpływ/wzrost na cel.
- Ustal priorytety swoich pomysłów na testy za pomocą modelu ICE.
- Ice to akronim od I- importance, ważność, C – confidence i E- ease
- Pewność siebie: na ile jesteś pewien, że dzięki tej zmianie osiągniesz lepsze wrażenia dla użytkowników?
- Łatwość: Jak łatwo wprowadzić tę zmianę?
- Wybierz odpowiedni rodzaj testu w oparciu o swoją hipotezę – test A/B, test podzielonego adresu URL, test wielowymiarowy
- Mierz, aby dowiedzieć się, czy Twoje wysiłki na rzecz poprawy UX tak na prawdę działają.
Inne znaczące zmiany, które możesz wprowadzić

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Optymalizacja treści pod SEO i user intent
- Pamiętaj, że treść jet królem (content is king) i będzie odgrywać najważniejszą rolę w ustalaniu rankingów stron przez google.
- Kontroluj swoje treści, aby upewnić się, że są łatwe do zrozumienia, rozwiązują problem dla odwiedzających lub odpowiadają ich potrzebom i są wyjątkowe.
- Dowiedz się, jaki rodzaj treści przyciąga uwagę odwiedzających i co skłania ich do podjęcia działań poprzez testy A/B.
- Przyjrzyj się jakości treści na stronach internetowych konkurencji i dowiedz się, jak ich treść różni się od Twojej – a następnie postaraj się ulepszyć swoją.
Optymalizacja prędkości
- Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem szybkości
- Zmniejsz liczbę błędów 4xx
- Zminimalizuj żądania HTTP,
- Używaj asynchronicznego ładowania plików,
- Sprawdzaj czasy ładowania JS i czasy odpowiedzi serwera,
- Stosuj kompresję i buforowanie oraz sprawdzaj rozmiary plików graficznych.
- Upewnij się, że lazy loading zostało poprawnie skonfigurowane.
- Pozbądź się uszkodzonych linków.
Optymalizacja UX
- Regularnie odwiedzaj i audytuj swoje popularne strony i zapoznaj się z ich heatmapami.
- Będziesz w stanie zidentyfikować punkty gdzie sytuacja nie jest taka jakbyś chciał i będziesz mógł naprawić je, aby zapewnić lepszy UX.
- Zoptymalizuj pod kątem wyszukiwania mobilnego. Przygotuj swoją witrynę na urządzenia mobilne, korzystając z pamięci podręcznej przeglądarki, redukując kod i redukując przekierowania.
- Upewnij się również, że projekt RWD reaguje na mniejsze ekrany, a struktura witryny jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
- Upewnij się, że wezwania do działania są kontekstowe i opierają się na określonych punktach podróży użytkownika w Twojej witrynie.
- W idealnym przypadku powinny przynosić użytkownikowi pewną korzyść, poza tym, że są dobrze zaprojektowane i odpowiednio ustawione.
Optymalizacja bezpieczeństwa
- Sprawdź swoje strony pod kątem złośliwego oprogramowania lub jakichkolwiek nieprawidłowych treści.
- Upewnij się, że przeglądanie jest bezpieczne, a wszelkie dane osobowe, które wprowadzi użytkownik, nie są zagrożone.
- Używaj bezpiecznego połączenia HTTPS.
Optymalizacja SEO
Używaj opisów tekstu alternatywnego, które są krótkie, kontekstowe i najlepiej zawierają słowo kluczowe, ponieważ są one używane przez roboty wyszukiwarek do indeksowania.

Co to Ux Google?
UX (User Experience) Google odnosi się do doświadczenia użytkownika na stronach internetowych, aplikacjach i innych produktach Google, takich jak wyszukiwarka, Gmail, YouTube i wiele innych. UX Google koncentruje się na tworzeniu produktów, które są łatwe w obsłudze i dostarczają wartościowe informacje, a także zapewniają pozytywne wrażenia użytkownikom. Google stosuje wiele technik UX, takich jak testowanie użytkowników, projektowanie responsywne, analiza danych i ciągłe ulepszanie w celu zapewnienia najlepszego doświadczenia dla użytkowników.
Wniosek
Z każdą kolejną aktualizacją algorytmu google wrażenia użytkownika stają się coraz ważniejszym czynnikiem rankingowym w Google. Więc jeśli jeszcze nie zmodyfikowałeś swojej strategii optymalizacji i priorytetowego doświadczenia użytkownika, to stąpasz po cienkim lodzie. Praktycznie zaczynasz oddawać ruch z google walkowerem swojej konkurencji.
Zacznij korzystać z map ciepła i testów A/B, aby przeanalizować interaktywność swojej witryny i reakcje odwiedzających. Przeprowadź więcej eksperymentów i zastanów się nad projektem, funkcjonalnością i interaktywnością, na które Twoi odbiorcy pozytywnie reagują. Następnie upewnij się, że dostosowujesz się do ich preferencji tak szybko, jak to możliwe. To najbardziej logiczny sposób na osiągnięcie zadowolenia klientów, poprawę rankingów i osiągnięcie wyższych konwersji.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: