Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces

Testy AB
Test wielowymiarowy, kiedy i jak ich u偶ywa膰?
2 maja, 2022
Facebook marketplace
Marketplace sklep internetowy -co to jest? Sprzedawaj towary na ca艂ym 艣wiecie w wielu miejscach jednocze艣nie
3 maja, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Ux seo

Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces

Twoja strona internetowa reprezentuje charakter Twojej marki w 艣wiecie online. Jest si艂膮 nap臋dow膮 kt贸ra przekszta艂ca odwiedzaj膮cych w klient贸w, kt贸rzy najpierw przywi膮zuj膮 si臋 do Twojej marki, a nast臋pnie staj膮 si臋 fanami i klientami. Dlatego ka偶dy element na Twojej stronie posiada pewne zadanie. Idealna sytuacja to taka, kt贸ra ma serwowa膰 odwiedzaj膮cemu 艣wietne prze偶ycia i zadowolenie z jej dzia艂ania.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jaka jest dobra jako艣膰 strony?

Zapewni膰 mo偶esz u偶ytkownikom dobre wra偶enia, gdy Twoja strona jest zbudowana z uwzgl臋dnieniem ich oczekiwa艅. Dobrym rozwi膮zaniem s膮 testy i ankiety. O ile w ankietach u偶ytkownicy pisz膮 co im si臋 podoba a co nie, to za pomoc膮 test贸w mo偶esz 艣ledzi膰 r贸偶ne czynniki kt贸re wynikaj膮 z ich zastosowania. Na przyk艂ad niech to b臋dzie czas na stronie, albo wska藕nik odrzuce艅. W pewien spos贸b te statystyki m贸wi膮 Ci jak u偶ytkownicy odbieraj膮 zmiany.

Patrz膮c teraz z Twojej perspektywy, Ty chcesz zbudowa膰 stron臋, kt贸ra sk艂oni ich do podj臋cia dzia艂a艅, kt贸re chcesz, aby podj臋li.

Strona internetowa z doskona艂ym UX umo偶liwia odwiedzaj膮cym wykonywanie zada艅, kt贸re chc膮 wykona膰.

Dzia艂anie strony polega r贸wnie偶 na tym, aby:

  • 艂adowa艂y si臋 szybko,
  • wy艣wietla艂y istotne informacje tak wyra藕nie, jak to mo偶liwe, bez rozpraszania uwagi
  • i by艂y miejscem znajdywania odpowiedzi po wpisaniu w google dla odwiedzaj膮cych.

Nie spos贸b przeceni膰 wi臋c tutaj znaczenia UX.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Sytuacja korzystna zar贸wno dla marek, jak i klient贸w

Zapytania dotycz膮ce marek zawsze mia艂y wp艂yw na rankingi, ale wi臋kszo艣膰 z nich, kt贸re plasuj膮 si臋 wysoko w google, nie jest tak du偶a na 艣wiecie. Dzi臋ki wielu aktualizacjom algorytmu google, mniejsze marki maj膮 jeszcze wi臋ksze szanse na wysokie pozycje w rankingu. Oczywi艣cie je艣li maj膮 odpowiedni rodzaj tre艣ci i zapewniaj膮 wspania艂e wra偶enia z przegl膮dania.

Wi臋c je艣li wcze艣niej mia艂e艣 problemy, aby organicznie przyci膮ga膰 odwiedzaj膮cych do witryny, to UX UI to Twoja szansa na wy偶sz膮 pozycj臋 w rankingu. Nawet je艣li nie jeste艣 do tej pory jeszcze obeznany z najlepszymi praktykami, mo偶esz osi膮gn膮膰 lepsze wyniki na stronie wynik贸w wyszukiwania, je艣li wy艣wietlasz tre艣ci, kt贸re s膮 istotne i przydatne dla u偶ytkownik贸w. Koncentruj膮c si臋 na UX, lepiej s艂u偶ysz swoim odwiedzaj膮cym i torujesz drog臋 do wy偶szych konwersji w swojej witrynie.

Podstawowe czynniki, kt贸re sk艂adaj膮 si臋 na wra偶enia p艂yn膮ce dla u偶ytkownik贸w z Twojej strony:

  • Podstawowe wska藕niki internetowe (Core Web Vitals) 鈥 wydajno艣膰 艂adowania, interaktywno艣膰 i stabilno艣膰 Twojej witryny.
    • LCP (najwi臋ksze wyrenderowanie tre艣ci)
    • FID (op贸藕nienie przy pierwszym dzia艂aniu)
    • CLS (skumulowane przesuni臋cie uk艂adu)
  • Przyjazno艣膰 mobilna (mobile friendly)鈥 do艣wiadczenie dostarczane u偶ytkownikom, kt贸rzy uzyskuj膮 dost臋p do Twojej witryny za po艣rednictwem urz膮dze艅 mobilnych.
  • Bezpieczne przegl膮danie (safe search) 鈥 aby sprawdzi膰, czy Twoja witryna zawiera z艂o艣liwe tre艣ci.
  • HTTPS 鈥 po艂膮czenie Twojej witryny musi by膰 bezpieczne, a strony musz膮 by膰 obs艂ugiwane przez protok贸艂 SSL/HTTPS.
  • Brak natr臋tnych reklam pe艂noekranowych

Dodatkowo oczywi艣cie rzeczy takie jak AMP, optymalizacja szybko艣ci 艂adowania, bezpiecze艅stwo, kontrola z艂o艣liwego oprogramowania to proste optymalizacje, kt贸re pomog膮 Ci przygotowa膰 si臋 na wi臋ksz膮 liczb臋 odwiedzaj膮cych z google.

Wed艂ug nas wi臋kszym wyzwaniem jest zidentyfikowanie do艣wiadczenia u偶ytkownika, kt贸re poprawi konwersje poprzez wysoce pozytywne wra偶enia UX. Tutaj ju偶 musisz w艂o偶y膰 sporo pracy. Google dostarcza pewnych danych wej艣ciowych w celu zdefiniowania podstawowych wska藕nik贸w w kluczowych elementach sieci, wymienione wcze艣niej:

  • LCP,
  • FID
  • CLS.

Aby jednak uzyska膰 w艂a艣ciwe wska藕niki, musisz poprawi膰 to, co odnosz膮ce sukcesy marki robi膮 ju偶 od d艂u偶szego czasu:

  • S艂uchaj swoich klient贸w
  • Zrozum, czego chc膮 Twoi klienci
  • Daj klientom to, czego szukaj膮
  • Nieustannie eksperymentuj i ewoluuj

Ramy do poprawy UX i wydajno艣ci strony internetowej

Je艣li jeste艣 marketerem konieczne jest, aby艣 dostrzeg艂 warto艣膰 posiadania pojedynczego widoku klienta i analizy ca艂ej 艣cie偶ki u偶ytkownika. Co to znaczy?

  • Odkryj, czego naprawd臋 chc膮 Twoi odbiorcy
  • Zaplanuj map臋 rozwoju i ustal priorytety na podstawie swoich cel贸w
  • Dowiedz si臋, co nap臋dza rozw贸j, testuj膮c r贸偶ne elementy google UX
  • Zachwy膰 swoich odbiorc贸w, wdra偶aj膮c wiedz臋 w r贸偶nych punktach styku (nie tylko na stronie ale tak偶e na youtube czy w social mediach)
  • Zbuduj proces, w kt贸rym powy偶sze czynno艣ci przebiegaj膮 w ci膮g艂ej p臋tli

Na poziomie mikro te ramy obejmuj膮 poni偶szy proces eksperymentowania:

  • Zbadaj i okre艣l, kt贸re cz臋艣ci 艣cie偶ki konwersji wymagaj膮 poprawy. Korzystaj z kombinacji analityki internetowej, map ciep艂a (heatmapy), nagra艅 sesji, analizy 艣cie偶ek, ankiet na stronie, wywiad贸w z klientami i innych metod, aby uzyska膰 cenny wgl膮d w zachowanie odwiedzaj膮cych.
  • Stw贸rz hipotez臋. Powinno to opiera膰 si臋 na obserwacjach, kt贸re ujawniaj膮 problem wymagaj膮cy rozwi膮zania, obejmuj膮 rozwi膮zanie dla okre艣lonej grupy odbiorc贸w oraz oczekiwany wp艂yw/wzrost na cel.
  • Ustal priorytety swoich pomys艂贸w na testy za pomoc膮 modelu ICE.
    • Ice to akronim od I- importance, wa偶no艣膰, C – confidence i E- ease
    • Wa偶no艣膰: jak cenni dla biznesu s膮 odbiorcy, dla kt贸rych wprowadzasz t臋 zmian臋?
    • Pewno艣膰 siebie: na ile jeste艣 pewien, 偶e dzi臋ki tej zmianie osi膮gniesz lepsze wra偶enia dla u偶ytkownik贸w?
    • 艁atwo艣膰: Jak 艂atwo wprowadzi膰 t臋 zmian臋?
  • Wybierz odpowiedni rodzaj testu w oparciu o swoj膮 hipotez臋 鈥 test A/B, test podzielonego adresu URL, test wielowymiarowy
  • Mierz, aby dowiedzie膰 si臋, czy Twoje wysi艂ki na rzecz poprawy UX tak na prawd臋 dzia艂aj膮.

Inne znacz膮ce zmiany, kt贸re mo偶esz wprowadzi膰

Optymalizacja tre艣ci pod SEO i user intent

  • Pami臋taj, 偶e tre艣膰 jet kr贸lem (content is king) i b臋dzie odgrywa膰 najwa偶niejsz膮 rol臋 w ustalaniu ranking贸w stron przez google.
  • Kontroluj swoje tre艣ci, aby upewni膰 si臋, 偶e s膮 艂atwe do zrozumienia, rozwi膮zuj膮 problem dla odwiedzaj膮cych lub odpowiadaj膮 ich potrzebom i s膮 wyj膮tkowe.
  • Dowiedz si臋, jaki rodzaj tre艣ci przyci膮ga uwag臋 odwiedzaj膮cych i co sk艂ania ich do podj臋cia dzia艂a艅 poprzez testy A/B.
  • Przyjrzyj si臋 jako艣ci tre艣ci na stronach internetowych konkurencji i dowiedz si臋, jak ich tre艣膰 r贸偶ni si臋 od Twojej 鈥 a nast臋pnie postaraj si臋 ulepszy膰 swoj膮.

Optymalizacja pr臋dko艣ci

  • Zoptymalizuj swoj膮 witryn臋 pod k膮tem szybko艣ci
  • Zmniejsz liczb臋 b艂臋d贸w 4xx
  • Zminimalizuj 偶膮dania HTTP,
  • U偶ywaj asynchronicznego 艂adowania plik贸w,
  • Sprawdzaj czasy 艂adowania JS i czasy odpowiedzi serwera,
  • Stosuj kompresj臋 i buforowanie oraz sprawdzaj rozmiary plik贸w graficznych.
  • Upewnij si臋, 偶e lazy loading zosta艂o poprawnie skonfigurowane.
  • Pozb膮d藕 si臋 uszkodzonych link贸w.

Optymalizacja UX

  • Regularnie odwiedzaj i audytuj swoje popularne strony i zapoznaj si臋 z ich heatmapami.
  • B臋dziesz w stanie zidentyfikowa膰 punkty gdzie sytuacja nie jest taka jakby艣 chcia艂 i b臋dziesz m贸g艂 naprawi膰 je, aby zapewni膰 lepszy UX.
  • Zoptymalizuj pod k膮tem wyszukiwania mobilnego. Przygotuj swoj膮 witryn臋 na urz膮dzenia mobilne, korzystaj膮c z pami臋ci podr臋cznej przegl膮darki, redukuj膮c kod i redukuj膮c przekierowania.
  • Upewnij si臋 r贸wnie偶, 偶e projekt RWD reaguje na mniejsze ekrany, a struktura witryny jest zoptymalizowana pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych.
  • Upewnij si臋, 偶e wezwania do dzia艂ania s膮 kontekstowe i opieraj膮 si臋 na okre艣lonych punktach podr贸偶y u偶ytkownika w Twojej witrynie.
  • W idealnym przypadku powinny przynosi膰 u偶ytkownikowi pewn膮 korzy艣膰, poza tym, 偶e s膮 dobrze zaprojektowane i odpowiednio ustawione.

Optymalizacja bezpiecze艅stwa

  • Sprawd藕 swoje strony pod k膮tem z艂o艣liwego oprogramowania lub jakichkolwiek nieprawid艂owych tre艣ci.
  • Upewnij si臋, 偶e przegl膮danie jest bezpieczne, a wszelkie dane osobowe, kt贸re wprowadzi u偶ytkownik, nie s膮 zagro偶one.
  • U偶ywaj bezpiecznego po艂膮czenia HTTPS.

Optymalizacja SEO

U偶ywaj opis贸w tekstu alternatywnego, kt贸re s膮 kr贸tkie, kontekstowe i najlepiej zawieraj膮 s艂owo kluczowe, poniewa偶 s膮 one u偶ywane przez roboty wyszukiwarek do indeksowania.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Wniosek

Z ka偶d膮 kolejn膮 aktualizacj膮 algorytmu google wra偶enia u偶ytkownika staj膮 si臋 coraz wa偶niejszym czynnikiem rankingowym w Google. Wi臋c je艣li jeszcze nie zmodyfikowa艂e艣 swojej strategii optymalizacji i priorytetowego do艣wiadczenia u偶ytkownika, to st膮pasz po cienkim lodzie. Praktycznie zaczynasz oddawa膰 ruch z google walkowerem swojej konkurencji.

Zacznij korzysta膰 z map ciep艂a i test贸w A/B, aby przeanalizowa膰 interaktywno艣膰 swojej witryny i reakcje odwiedzaj膮cych. Przeprowad藕 wi臋cej eksperyment贸w i zastan贸w si臋 nad projektem, funkcjonalno艣ci膮 i interaktywno艣ci膮, na kt贸re Twoi odbiorcy pozytywnie reaguj膮. Nast臋pnie upewnij si臋, 偶e dostosowujesz si臋 do ich preferencji tak szybko, jak to mo偶liwe. To najbardziej logiczny spos贸b na osi膮gni臋cie zadowolenia klient贸w, popraw臋 ranking贸w i osi膮gni臋cie wy偶szych konwersji.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)