Trust rank

Link building
31 sierpnia, 2021
CPA Marketing
1 września, 2021
SEO trust rank

SEO trust rank:

Co to jest Trust Rank?

Głównym celem wyszukiwarki Google jest zapewnienie swoim użytkownikom najwyższej jakości wyników wyszukiwania. Takie działanie wymaga dobrania właściwego doboru stron na takie jak wartościowe, mniej wartościowe i SPAM. Aby zwalczać SPAM w internecie wymyślono właśnie TrustRank.

Podstawowym elementem do prowadzenia działań e-marketingowych w internecie jest pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google. Aby osiągnąć swój cel jakim jest osiągnięcie spektakularnych efektów w pozycjonowaniu stron większość pozycjonerów korzysta z metod łamiąc zasady ustalone przez regulamin wyszukiwarki. Głównym celem takiego zabiegu jest podniesienie w rankingu wyszukiwania pozycjonowanej strony internetowej.

Niestety to przedsięwzięcie wiąże się z nieetycznymi zabiegami w zakresie pozycjonowania stron. Jednym z takich działań jest stworzenie wielu stron, które linkują do strony pozycjonowanej. Ten zabieg sprawia, że pojawiają się dużej ilości mało wartościowych merytorycznie stron, wygenerowanych sztucznych stron, które to wyszukiwarka nie chce wyświetlić swoim użytkownikom. Najmniejszym zaufaniem wyszukiwarki Google cieszą się takie strony jak: puste strony, strony obładowane po brzeg reklamami, strony erotyczne, czy też strony z wirusami. Firma Google stworzyła mechanizm za pomocą którego możemy określić swój stopień zaufania danej strony internetowej. Tym właśnie mechanizmem jest algorytm Trust Rank. Do jego zadań należy odsiewanie stron będących Spamem z wyników wyszukiwania. Firma Google stworzyła swój własny mechanizm, za pomocą którego można określić stopień zaufania.

Czym jest oraz jaki ma główny cel algorytm Trust Rank?

Do głównych celów algorytmu należy oddzielenie tych złych stron spamerskich od tych zawierających wartościowe treści. Trust Rank funkcjonuje na zasadzie sita, czyli oddziela te mało wartościowe spamerskie witryny, a przepuszcza te dobre. W związku z tym osoba szukająca informacji w wyszukiwarce otrzymuje tylko wysokiej jakości informacje.

Warto postawić sobie w tym miejscu pytanie, czy TrustRank jest potrzebny właścicielowi strony internetowej?

Otóż w środowisku ekspertów, którzy na co dzień zajmują się pozycjonowaniem stron Trust Rank jest punktem zapalnym. Pozycjonerów możemy podzielić na dwa obozy. Pierwszy obóz twierdzi, że Trust Rank jest wyznacznikiem pozycjonowania stron.

Z kolei Druga grupa twierdzi, że algorytm jest wymysłem pierwszego obozu. Są takie osoby jak kierownik Search Quality Team, który twierdzi, że wyszukiwarka nie używa TrustRank do ustalania pozycjonowanej strony w wynikach wyszukiwania. Wszystkie podejrzenia oraz wątpliwości specjalistów do pozycjonowania stron, którzy znajdują powiązanie algorytmu TR z pozycją strony jest wynikiem przypadkowym. W obu tych przypadkach dużą rolę odgrywa czas, ponieważ im strona internetowa dłużej istnieje tym wyższe wskaźniki mają oba elementy. Fundamentem zdobycia wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest bardzo dobrej jakości treść, a także wysoka jakość linków zewnętrznych.

Trust Rank nie jest uwzględniony podczas pozycjonowania strony. Pozwala za to sprawdzić jakość treści, która zamieszczona jest na stronie oraz pozwala sprawdzić czy linkowanie jest na wysokim, dobrym poziomie. Często przyjmuje się Trust Rank jako wskaźnik, który sprawdza dostosowanie strony do wyszukiwarki.

Na rynku istnieje bardzo duża ilość narzędzi oceniających wartość wskaźnika TrustRank. Do najlepszych tego typu narzędzi należą Trust Rank Checker oraz MOZ. Wyniki podawane przez te narzędzia są jedynie szacunkowe oraz orientacyjne. Bezdyskusyjnie nie można uznać, że są one identyczne z ocenami TrustRank, które wystawiane są przez algorytm wyszukiwarki.

Jakim wskaźnikiem jest algorytm TrustRank?

Jest wskaźnikiem liczbowym o otwartym charakterze, czyli nie mający górnego progu punktowego, który po jego przekroczeniu daną stronę możemy uznać za wartościową, czy też najwyżej ocenianą w internecie.

Czy można poprawić algorytm TrustRank?

TrustRank jest wskaźnikiem liczbowym o otwartym charakterze, czyli nie mającego górnego progu punktowego, który po jego przekroczeniu daną stronę możemy uznać za wartościową, czy też najwyżej ocenianą w internecie.

Jakie czynniki mają wpływ na algorytm Trust Rank danej strony internetowej?

W pierwszej kolejności to historia domeny. Witryny, które długo funkcjonują budzą zdecydowanie większe zaufanie wyszukiwarki, niż ma się to do bardzo młodych zindeksowanych stron. Kolejnym czynnikiem jest jakość stron, którą linkuje.

Najważniejsze by strona internetowa do której linkuje witryna, a która stara się o wysoki algorytm Trust Rank miała jak najwyższy współczynnik Trust Rank.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na Trust Rank strony internetowej jest jakość witryn, które zamieściły link do strony internetowej. Wyszukiwarka weryfikuje witrynę, która zamieściła link do strony internetowej dbającej o wysoki wskaźnik TrustRank.

Bardzo ważnym czynnikiem jest jakość treści znajdującej się na stronie internetowej. Witryny, które posiadają wysokiej jakości treści przydatne użytkownikowi mają większe zaufanie ze strony Google. Zadaniem wyszukiwarki jest sprawdzenie czy treść zawarta na stronie nie jest czasem z duplikowana w sieci. Bardzo prostym narzędziem służącym do wykrycia plagiatu jest smallseotools.

W sieci możemy bez żadnego problemu znaleźć listy, które posiadają wysoki Trust Rank.

Każdy odnośnik w SEO ma znaczenie. Linki trust rank, czy profile trust rank, i znany nam wskaźnik trust flow. Kiedyś było łatwiej bo mieliśmy domain page rank. Stary dobre sprawdzacz zaufanych linków przychodzących do twojej strony. Link building jeszcze na długie lata zostanie podstawą działań SEO. Optymalizacja strony www i profilu linków będzie polegała na content marketingu aby tworzyć jak najwięcej wartościowych stron. Wielu specjalistów seo odrzuca linki nofollow, jednak niesłusznie. M.in. profil powinien być zróżnicowany. Czasem warto dodać kilka linków wychodzących (ale o tym innym razem).

Ogólnie mówiąc, google cały czas używa pagerank, chociaż oficjalnie został wycofany, ale pamiętaj zbieranie mocnych linków i Twoja tematyka strony mają duże znaczenie.

Definicja mówi jasno…

Pozycje strony w wynikach wyszukiwarki zależy od autorytetu strony i dywersyfikacji profilu linków do linkowanej strony. Także dbaj o swój DR domain rating i naucz się szukać wartościowych linków na stronach z wysokim autorytetem.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)