Specjalista SEM – co robi i ile zarabia?

Specjalista SEM
Specjalista SEM

Co robi specjalista SEM?

Interesuje Ciebie marketing internetowy i masz wiedzę na temat stron wyników wyszukiwania (SERP), a co najważniejsze wiesz jak umieścić swoją witrynę firmy na szczycie wyszukiwarek takich jak Google, Yandex, Bing, czy Yahoo? Być może kariera w marketingu w wyszukiwarkach jako specjalista sem jest właśnie dla Ciebie.

Nigdy nie było lepszego czasu na działanie online– coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że aby utrzymać konkurencyjność, muszą zarządzać swoją obecnością w Internecie i nie tylko optymalizować rankingi w wyszukiwarkach, ale także wykorzystywać je do promowania swojego biznesu.

W dzisiejszym świecie ludzie szukają informacji, a jeśli wiesz, jak zdobyć to, czego potrzebują, gdy ich szukają, jest to bardzo wyjątkowa i potencjalnie lukratywna umiejętność.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest SEM?

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) odnosi się do praktyki korzystania z wyszukiwarek (takich jak Google, Yahoo lub Bing) do marketingu i reklamowania firmy za pośrednictwem firmowej strony internetowej. Odbywa się to zarówno z ruchem organicznym (SEO), jak i wynikami ruchu płatnego (PPC).

Co to jest ranking wyszukiwarek?

Ranking wyszukiwarek odnosi się do kolejności, w jakiej każda witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce, takiej jak Google. Każda strona wyników zazwyczaj wyświetla około 10 witryn, im bliżej jesteś pierwszej pozycji numer jeden, tym lepiej – ponieważ ludzie skłaniają się z kliknięciami ku czołówce rankingów.

Na algorytmy określające te rankingi wpływa wiele czynników, niektóre kontrolowane przez specjalistów SEM, a inne nie. Rolą specjalisty SEM jest wiedzieć, co może kontrolować i wykorzystać tę wiedzę, aby postawić swoich klientów na szczycie.

Oferta pracy jako specjalista SEM

Zatrudniamy! Sprawdź aktualne oferty pracy.

praca w dziale seo

Kim jest specjalista SEM?

Specjalista SEM to osoba, która rozumie jak działają rankingi wyszukiwarek w celu opracowania strategii, dzięki której Twoja witryna znajdzie się na szczycie zarówno rankingów bezpłatnych, jak i płatnych wyników wyszukiwania. W ten sposób promują firmę, przyciągając nowych odwiedzających do witryny, zachęcając do powtarzania działalności i budując tożsamość marki.

Docelowo optymalizują te procesy, zarządzając i testując różne kampanie marketingowe, stosując reklamy pay-per-click (PPC) i przeprowadzając badania słów kluczowych – specjalista SEM pomoże firmie zwiększyć ogólne przychody i zwiększyć ROI (zwrot z inwestycji) płatnych działalność reklamowa.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Edukacja i wykształcenie

Ponieważ jest to dość nowa dziedzina, wymagania edukacyjne mogą się różnić. Często zdarza się, że firma wymaga co najmniej tytułu licencjata i jednego do dwóch lat odpowiedniego doświadczenia.

Oczekiwania płacowe i perspektywy pracy (zarobki SEO SEM PPC)

Według portalu wynagrodzenia.pl pensja wygląda następująco:

poziomdolny kwartylgórny kwartyl
starszy specjalista SEM/PPC6 260 PLN9 800 PLN
młodszy specjalista SEM/PPC2 652 PLN3 405 PLN
specjalista SEM/PPC3 405 PLN4 707 PLN
starszy specjalista SEM/PPC4 503 PLN6 824 PLN

Zapotrzebowanie na specjalistów SEM rośnie szybciej niż kreuje ich rynek. Biorąc pod uwagę, że liczne badania sugerują że segment analizy danych ma wzrosnąć o około 25% w ciągu najbliższych lat, można założyć, że popyt na marketing internetowy będzie rósł równie szybko, jeśli nie szybciej. Czyli wzrośnie zapotrzebowanie na stanowisko specjalista sem.

Specjalista SEM

Umiejętności organizacyjne

Będziesz musiał obsługiwać wiele projektów i terminów jednocześnie. Silne umiejętności organizacyjne są kluczem do śledzenia wszystkich Twoich kampanii. Niezbędna jest umiejętność wielozadaniowości i ustalania priorytetów w miarę pojawiania się nowych projektów.

Specjalista ds. technologii

Umiejętność pisania i znajomości HTML, pracy z CSS i podstawowego projektowania stron internetowych jest kluczem do Twojej roli jako specjalista SEM. Zrozumienie, jak konwertują strony internetowe, ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia, jak działają rankingi wyszukiwarek.

Czym się różni SEM od SEO?

Ogromną częścią SEM jest Search Engine Optimization (SEO). Nie możesz mieć SEM bez SEO, więc zrozumienie, jak działa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek w odniesieniu do rankingów witryn, jest koniecznością. Specjalista SEM musi posiadać gruntowną wiedzę z zakresu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Musisz być na bieżąco z algorytmami google. Musisz wiedzieć, w jaki sposób jakość treści i liczba słów kluczowych współpracują ze sobą, aby poprawić rankingi i wykorzystać te informacje do poprawy rankingów organicznych.

Płatność za kliknięcie (PPC)

PPC to płatny odpowiednik organicznej taktyki SEO. Zrozumienie, jak korzystać z reklamy PPC w połączeniu z SEO, jest kluczem do bycia odnoszącym sukcesy specjalistą SEM.

Umiejętności pisania, seo copywriting

Możesz nie być bezpośrednio odpowiedzialny za tworzenie treści, ale umiejętność posługiwania się słowem i umiejętność czytania i pisania treści pod seo jest więcej niż pożądaną dla owocnej kariery w SEM. Możesz być zobowiązany do napisania tekstu reklamy, tworzenia treści lub pisania ebooków.

Wysokie umiejętności komunikacyjne

Jako specjalista SEM będziesz częścią zespołu wieloosobowego. Projektanci stron internetowych, copywriter, menedżerowie treści i ewentualnie klienci. Musisz posiadać umiejętność skutecznego komunikowania się zarówno werbalnie, jak i za pośrednictwem poczty e-mail lub wiadomości.

Statystyki, dane i analizy

Umysł analityczny jest absolutną koniecznością, ponieważ specjalista SEM analizuje wzorce ruchu w witrynie i używa oprogramowania analitycznego w celu określenia, co jest skuteczne w generowaniu ruchu, a co nie.

Codzienne obowiązki specjalisty SEM

Specjalista SEM to taka osoba, który posiada wiele ról. Przyjrzymy się, jak powyższe umiejętności przekładają się na codzienne obowiązki specjalisty SEM:

Komunikuj się przez e-mail

Większość komunikacji w ciągu dnia będzie odbywać się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Będziesz musiał odpowiadać na pytania klientów i członków zespołu w sposób terminowy i profesjonalny.

Testy

Spędzisz dużo czasu na badaniu. Będziesz badać trendy i słowa kluczowe, aby dowiedzieć się, co jest teraz na topie. Zbadasz swoich konkurentów, aby zobaczyć, jak radzą sobie ich kampanie w porównaniu z Twoją. Będziesz badać algorytmy, aby upewnić się, że nadal kierujesz reklamy na właściwe słowa kluczowe. Będziesz mieć nieskończoną ilość rzeczy do obejrzenia i aktualizacji.

Tworzenie treści

Chociaż jest całkiem możliwe, że będziesz mieć freelancerów lub autorów treści poświęconych wyłącznie tworzeniu treści, nadal może to wchodzić w Twoje zakresy.

SEO

Jako specjalista sem spędzisz dużą część swojego dnia na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek: wyszukiwaniu słów kluczowych, poprawianiu tekstów, dodawaniu treści, analizowaniu opinii i dostosowywaniu według potrzeb.

PPC

Konfiguruj i zarządzaj kampaniami reklamowymi, badaj słowa kluczowe, analizuj trendy, dostosowuj cele i oceniaj opinie. Następnie spojrzysz na ogólny obraz i dokonasz odpowiednich zmian.

Statystyki, dane i analizy

Będziesz badać wzorce ruchu w witrynie i korzystać z oprogramowania analitycznego, aby określić, co jest skuteczne, a co nie generuje ruchu. Będziesz analizować kampanie konkurencji pod tym kątem i wykorzystywać te informacje do prowadzenia lepszych i skuteczniejszych kampanii. Będziesz dostarczać swoim klientom informacje zwrotne na podstawie danych, pokazujące, w jaki sposób Twoje kampanie osiągają swoje cele sprzedażowe, a jeśli nie, działaj szybko i odpowiednio dostosowuj.

Czy kariera SEM jest dla Ciebie?

Kariera specjalisty SEM nigdy nie jest nudna. Od odpowiadania na e-maile, badania trendów i utrzymywania kontaktu z zespołem, Twoje dni z pewnością będą pełne zadań. Będziesz mógł pracować w zespole, ale będą chwile, kiedy będziesz pracować sam i większość komunikacji będzie odbywać się przez e-mail.

Oczekiwana pensja na początku jest całkiem dobra i może być świetna, jeśli podejmiesz pracę, aby przejść w górę hierarchii w firmie. Jeśli masz silne umiejętności komunikacyjne, świetne umiejętności organizacyjne, jesteś zaawansowany technologicznie i masz umysł do analizowania danych z google analytics, kariera specjalisty SEM może być dla Ciebie.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!