Zawartość strony
W dzisiejszym świecie SEO (Search Engine Optimization), semantyczne SEO odgrywa coraz większą rolę w osiąganiu sukcesu online. To podejście do optymalizacji treści, które wykracza poza tradycyjne metody i koncentruje się na zrozumieniu semantyki treści i zamiarach użytkowników. W tym artykule dowiemy się, czym dokładnie jest semantyczne SEO i dlaczego jest tak ważne w dzisiejszym krajobrazie cyfrowym.
Semantyczne SEO (ang. semantic SEO) to praktyka pisania treści na swojej stronie internetowej pod cały temat, a nie tylko słowa kluczowe.
Semantyczne SEO to strategia optymalizacji treści, która koncentruje się na zrozumieniu znaczenia słów kluczowych, kontekstu i semantyki treści na stronie internetowej. Jest to podejście, które wykorzystuje zaawansowane narzędzia i techniki, aby dostarczyć użytkownikom treści bardziej zgodne z ich zamiarami i oczekiwaniami.
Semantyczne SEO odnosi się do tworzenia treści i struktury stron internetowych w sposób, który uwzględnia związek między słowami kluczowymi, a także semantyczną spójność treści. Celem jest dostarczanie treści, która nie tylko zawiera konkretne słowa kluczowe, ale także odpowiada na pytania użytkowników i dostarcza wartościowy kontekst.
Z tego powodu, Google stworzyło w 2013 roku algorytm Koliber.
Hummingbird zakończył pewną erę w SEO i rozpoczął nowe działania.
Od tej pory robot indeksujący, zamiast szukać słów kluczowych, zaczął rozumieć temat o czym jest dana strona internetowa.
Wyszukiwarka Google za pomocą algorytmu była w stanie zrozumieć pojęcia i relacje między słowami kluczowymi.
Z tego powodu, ważne stało się tworzenie treści SEO w tak zwanych klastrach tematycznych (keyword clusters).
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
BERT to skrót od Bidirectional Encoder Representations from Transformers.
Powstał po to, aby radzić sobie z trudnymi lub konwersacyjnymi zapytaniami. Dzięki temu Google może analizować pełne znaczenie słowa kluczowego w odniesieniu do innych słów w zapytaniu, a nie tylko jeden po drugim.
Dzięki tej technologii możemy wyszukiwać w sposób, który jest dla nas naturalny, używając przyimków (takich jak „za”, „od” lub „do”).
Wkrótce może zostać zastąpiony przez bardziej zaawansowane formy, jak np SMITH (pełna nazwa Siamese Multi-depth Transformer-based Hierarchical). Natomiast nie wiadomo kiedy to się stanie:
MUM przetłumaczyć na język polski możemy jako Wielozadaniowy Ujednolicony Model. Jest to technologia oparta o AI. Powstała aby pomoc algorytmowi zrozumieć skomplikowane zapytania. Może przetwarzać informacje zawartych w materiałach tekstowych, audiowizualnych, czy graficznych.
Dla przykładu, jeśli zapytasz się kogoś ile kosztuje podróż autem z Warszawy do Berlina to dostaniesz złożoną odpowiedź, która uwzględni dystans, koszt bramek na autostradzie, cenę paliwa, opłatę za parking i inne.
Dzięki MUM Google w przyszłości będzie w stanie odpowiedzieć na takie pytania niczym człowiek biorąc pod uwagę wiele czynników.
Oczywiście semantyczne SEO to nie tylko ogólny opis, ale słowa kluczowe wciąż są ważne w związku z czym musimy poruszyć LSI…
LSI i semantic SEO są często ze sobą mylone, ale to nie jest to samo.
Google jasno informuje, że LSI to przestarzała technologia.
John Mueller napisał kiedyś: „There’s no such thing as LSI keywords — anyone who’s telling you otherwise is mistaken, sorry.”
LSI oznacza Latent Semantic Indexing lub Latent Semantic Analysis (LSA). Jest to technika języka naturalnego, analizująca relacje występujące pomiędzy terminami zawartymi w dokumentach tworząc powiązany zestaw pojęć.
LSI to stara technologia i pisał już o tym Bill Slawski.
Natomiast LSI i synonimy mogą dawać pewien plus.
W rzeczywistości artykuł grupy badaczy Google stwierdza, że używają „słów często występujących razem”, aby zrozumieć główny temat artykułu:
Więc skoro nie szkodzi, a w jakimś stopniu może pomóc to czemu nie.
W ramach semantycznego SEO można wyróżnić kilka rodzajów strategii:
Aby zrozumieć, jak działa semantyczne SEO, oto kilka przykładów:
Z tego powodu wszystkie zapytania użytkownika, czy wszystkie podtytuły w Twojej treści dotyczące tematu powinny być umieszczane w hierarchii, biorąc pod uwagę zamiar wyszukiwania.
Oto zasady o których musisz pamiętać:
Co to znaczy, że treść jest istotna tematycznie? I jak można pod to optymalizować SEO content?
Najprościej mówiąc pokrywasz cały temat, całe zagadnienie.
Dla przykładu, opublikowałem wpis 200 czynników rankingowych Google:
Zamiast tak obszernego wpisu na pona 7000 słów, który pokrywa wszystko z dziedziny SEO, mogłem napisać typowy poradnik na 500 słów w stylu „3 czynniki rankingowe które musisz znać”.
Nie!
Ja zamiast tego spędziłem tydzień na research’u i pisaniu aby był to NAJLEPSZY wpis w internecie na ten temat.
Pokryłem zakres od A do Z.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak może dalej rozwijać swoją wiedzę o tym czym jest semantyczne SEO.
Wiesz już, że Google nie skupia się na pojedynczych słowach, ale na ich grupach i powiązaniach. Z tego powodu ważne są dwie rzeczy:
Zawsze dla uproszczenia procesu możesz zacząć od narzędzia typu semrush, ahrefs, Google keyword research planner (planer słów kluczowych Google), Moz lub każde inne.
Rozwińmy wymienione wyżej:
Na stronie wyników wyszukiwania sprawdź sekcję podobne pytania:
Następnie zrób to samo z sekcją podobne wyszukiwania:
Wskazówka dla profesjonalistów: znajdź odmiany swojego słowa kluczowego w Google, Youtube i Bing Suggest. Po prostu wpisz słowo kluczowe w pasku wyszukiwania i sprawdź sugestie.
Jeśli powyższe mają sens to ich, ale nie wszystkie będą się nadawać, więc nie wciskaj ich na siłę.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Przyjrzyj zakładki, które wykazują powiązania pomiędzy tematami:
Kilka lat temu sytuacja w SERP wyglądała inaczej. Praktycznie dla każdej odmiany słowa kluczowego mogły być wyświetlane inne strony docelowe.
Na przykład „przepis na pizze” i „pizza przepis” to były dla Google dwa inne zapytania.
Z naszej perspektywy znaczą one to samo.
Założeniem więc jest teraz, aby tworzyć jeden wpis na możliwie jak najwięcej słów kluczowych i głównie do pomocy używa się tutaj narzędzi typu keyword cluster. Grupują one różne frazy w główne tematy.
Najczęściej następnie stosuje się metodę pillar content:
Pamiętaj, że Google szuka podtematów, kategorii, synonimów i odpowiedzi na często zadawane pytania z Twojej niszy i branży, a nie tylko słów kluczowych.
Wymienione powyżej są istną kopalnią wiedzy dla tematu jakim jest semantyczne SEO:
A knowledge graph, also known as a semantic network, represents a network of real-world entities—i.e. objects, events, situations, or concepts—and illustrates the relationship between them. This information is usually stored in a graph database and visualized as a graph structure, prompting the term knowledge “graph.”
https://www.ibm.com/cloud/learn/knowledge-graph
Graf wiedzy Google doskonale ukazuje powiązania pomiędzy koncepcjami, zdarzeniami, obiektami i innymi.
Google trends też doskonale sprawdzi się do tworzenia powiązań tematycznych.
Upewnij się, że sprawdzasz również zakładki:
Skoro Google odchodzi od „powierzchownych” wpisów, to częściowo przestarzałe stają się słowa z długiego ogona, ponieważ założeniem jest, aby główny wpis na nie odpowiadał.
W przeszłości była to jedna z podstaw SEO dla nowych domen, ponieważ nie było na nie zbyt dużo konkurencji.
Oczywiście nie chodzi o pisanie tylko na główne frazy typu „parent topic”, ale raczej podtematy.
Czyli słowa kluczowe „medium tail”, które składają się z 2-4 słów.
A jeśli stworzysz taki wpis według wszystkich wytycznych o których tutaj piszę, to nie będziesz rankować tylko na tą jedną frazę, ale na setki jej odmian i long-tail’i.
Tłumacząc wypowiedź Jones’a:
Semantyczne SEO polega bardziej na wiązaniu pomysłów z koncepcjami na wykresie wiedzy wyszukiwarki i łączeniu tych pomysłów w ściśle powiązany sposób, aby pokazać wyszukiwarce, że Twoja treść jest autorytatywna podczas odpowiadania na zapytanie użytkownika. Treści w dłuższej formie mogą dodawać więcej trafnych tematów, ale także poszerzać ogólne tematy na stronie, co oznacza, że strona jest bardziej atrakcyjna, ale może nie odpowiadać na dobrze sformułowane zapytania użytkownika.
Weźmy na przykład frazę „analiza słów kluczowych”, niektóre semantycznie powiązane słowa kluczowe mogą być:
W przypadku słów kluczowych, takich jak „gotowanie ziemniaków”, niektóre powiązane semantycznie frazy kluczowe to:
W Stanach Zjednoczonych 40,2% ludzi używa jakiejś formy wyszukiwania głosowego:
W dodatku te liczby ciągle rosną.
Co to znaczy, że frazy są konwersacyjne?
Otóż pisz tak jakbyś mówił.
Użytkownicy, czyli ja czy Ty, nie mówimy jak roboty. Zamiast typowych fraz, powinieneś pisać pełnymi zdaniami.
Uporządkowane dane strukturalne (głównie schema.org) mogą dodać trochę kontekstu, ale nie jest to nic „magicznego” i nie spodziewaj się oszałamiających efektów.
Możesz natomiast zwiększyć delikatnie swój wynik CTR w SERP’ach, ponieważ dostaniesz dodatkowe możliwości wyświetlenia, jak np. „gwiazdki”:
Natomiast nie daje to żadnych benefitów rankingowych, co potwierdzają badania w branży:
Z kolei semantyczny kod HTML to prawidłowe formatowanie np.:
Za pomocą elementów semantycznych HTML niektóre części Twojej treści, takie jak listy, mogą być wyświetlane jako fragment z polecanym fragmentem (featured snippet).
Efektywne semantyczne SEO wymaga kilku kluczowych kroków:
Poprawna struktura semantycznego linkowania składa się z 3 elementów:
Łącząc strony ze sobą, nie tylko pomagasz czytelnikom poruszać się po witrynie, ale także ułatwiasz Google jej indeksowanie i odkrywanie nowych stron.
Twoja wewnętrzna struktura linków pomaga Google zrozumieć kilka rzeczy:
Podczas tworzenia wewnętrznego linkowania upewnij się, że Twoja strona zawiera tematyczne teksty kotwic. Staraj się trzymać tego według zasady tworzenia hub’ów treści (pillar content).
Strategia semantycznego SEO powinna zawierać:
Semantyczne SEO działa poprzez dostarczanie użytkownikom treści, które są bardziej zgodne z ich zamiarami i potrzebami. Dzięki zaawansowanym narzędziom i analizom, strony internetowe mogą dostarczać treści, które są bardziej wartościowe i zrozumiałe zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek. To prowadzi do poprawy widoczności i pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Praca nad semantycznym SEO może być wspierana przez różne narzędzia, takie jak:
Techniki semantycznego SEO obejmują:
Przeczytaj o algorytmach i semantyce SEO:
Semantyczne SEO to kluczowa strategia optymalizacji treści, która ma na celu dostarczanie użytkownikom treści bardziej zgodnych z ich zamiarami. Dzięki zaawansowanym analizom i narzędziom, strony internetowe mogą dostarczać treści bardziej wartościowe i zrozumiałe zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku online semantyczne SEO może stanowić klucz do osiągnięcia sukcesu i wyprzedzenia konkurencji.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)