Graf wiedzy w Google, czym jest Knowledge Graph (przykłady, definicja, jak działa)

Graf wiedzy

Graf wiedzy w Google, czym jest Knowledge Graph

Szukasz szczegółowych informacji w sieci na interesujące Ciebie tematy?

Zastanawiasz się czasem, z jakich algorytmów korzystają wyszukiwarki internetowe, kiedy dostają nowe zapytanie od użytkownika?

Jednym z najbardziej znanych narzędzi do wyszukiwania jest uruchomiony w 2012 roku przez Google Graf wiedzy, wcześniej znany jako Knowledge Graph. Sprawdź możliwości tego potężnego systemu i dowiedz się, na czym opiera się jego działanie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest Graf wiedzy?

System Knowledge Graph uruchomiony w 2012 roku przez Google, początkowo dostępny był tylko dla użytkowników sieci w Stanach Zjednoczonych. Towarzyszył temu wydarzeniu duży entuzjazm.

Po testach i sukcesach na rynku zdecydowano się na jego uruchomienie także w innych krajach. Od 16 maja 2013 roku można korzystać z jej możliwości także w Polsce. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, ale korzysta z tego narzędzia na co dzień, za każdym razem, gdy wpisuje słowa i zwroty w wyszukiwarce Google.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Umożliwia ono bardzo szybkie i dokładne wyszukiwanie informacji na temat osób, miejsc, przedmiotów czy jakiegokolwiek innego tematu. Narzędzie korzysta z informacji pochodzących z wielu różnych źródeł.

Następnie gromadzi je i publikuje w jednym określonym miejscu. Przed wprowadzeniem tego narzędzia, zwykła wyszukiwarka Google działała na zasadzie łączenia frazy z konkretnymi stronami. Ich pozycjonowanie zakładało umieszczanie jak najwyżej stron z odpowiedziami na zadane pytania lub frazy.

Konkretną stronę należało otworzyć i tam szukać dalej. Graf wiedzy wykorzystuje nie tylko wyniki wyszukiwania, lecz także informacje, których prawdopodobnie szuka użytkownik.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

A knowledge graph, also known as a semantic network, represents a network of real-world entities—i.e. objects, events, situations, or concepts—and illustrates the relationship between them. This information is usually stored in a graph database and visualized as a graph structure, prompting the term knowledge “graph.”

https://www.ibm.com/cloud/learn/knowledge-graph

Gdzie najlepiej sprawdza się Graf wiedzy?

Algorytmy Grafu wiedzy firmy Google, są ustawione typowo na odnajdywanie informacji, których szuka osoba korzystająca z wyszukiwarki.

Skanuje nie tylko źródła oparte na faktach, ale także znajduje i łączy relacje lub zależności, zachodzące między odnajdywanymi wydarzeniami, datami czy osobami.

Bardzo duża liczba informacji pozyskiwana jest ze źródeł publicznych, jakim jest na przykład Wikipedia. Innym kierunkiem, z którego pochodzą dane to licencjonowane serwisy pogodowe, sportowe i społeczne. Niektóre z nich mogą pochodzić także bezpośrednio od właściciela treści.

Dobrym przykładem obrazującym działanie Grafu wiedzy, jest wpisanie w wyszukiwarce nazwy klubu sportowego.

Wpisz taką nazwę która odpowiada za klub jak i za miasto. Zobacz samemu co wyskakuje gdy wpiszesz np Liverpool, lub Madryt.

W jaki sposób Graf wiedzy wpływa na SEO?

Graf wiedzy zweryfikowany przez Google stał się od dłuższego czasu dla firmy pewnego rodzaju „wyróżnieniem-autorytetem” wśród algorytmów wyszukiwarki. Znajduje to bezpośrednie przełożenie na wyższą pozycję konkretnej wyszukiwanej strony.

Nie bez znaczenia jest także większa wiarygodność wyszukiwarki z Grafem wiedzy wśród internautów. Baza systemu tworzona jest z informacji, które znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. Jest to niezbity dowód na wiarygodność wyników wyszukiwania, które zwiększają uznanie marki i jednocześnie ruch na stronie www.

Przy okazji korzystania z Grafu wiedzy, wyniki wyszukiwania mają swoje źródła w wizytówkach Google, a także we wpisach na Wikipedii.

Podnosi to niewątpliwie status i wizerunek firmy w sieci. Korzystając z wyszukiwania w Grafie wiedzy, jest szansa na zainteresowanie swoją działalnością sporej rzeszy klientów. W sytuacji, kiedy dana firma publikuje aktualne wpisy na swojej stronie internetowej lub prowadzi blog, bardzo często informacje z tych stron pojawiają się pod informacjami znajdującymi się w Grafie wiedzy.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak działa Graf wiedzy Google

Google Knowledge Graph to system, który zbiera i organizuje informacje o rzeczach, miejscach, ludziach i zjawiskach w sposób łatwy do zrozumienia dla użytkowników. Działa na zasadzie semantycznej analizy i interpretacji treści stron internetowych, w oparciu o struktury danych i ontologie.

Knowledge Graph wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzania języka naturalnego, aby identyfikować i łączyć ze sobą powiązane informacje i przedstawiać je w formie grafu, który pozwala na łatwe przeglądanie i wyszukiwanie danych.

Na przykład, jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę Google zapytanie „Albert Einstein”, Knowledge Graph pokaże nie tylko podstawowe informacje na temat jego życia i osiągnięć, ale także powiązane osoby, takie jak inni fizycy, wydarzenia, takie jak daty publikacji teorii Einsteina, i miejsca, takie jak uniwersytety, w których pracował.

Graf wiedzy Google umożliwia szybkie i łatwe pozyskiwanie informacji i stanowi ważny element algorytmu wyszukiwania Google, pomagając użytkownikom znaleźć odpowiedzi na swoje pytania bez konieczności przeglądania wielu stron internetowych.

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Graf wiedzy w Google, czym jest Knowledge Graph?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Graf wiedzy w Google, czym jest Knowledge Graph (przykłady, definicja, jak działa)
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej