Zawartość strony
Szukasz szczegółowych informacji w sieci na interesujące Ciebie tematy?
Zastanawiasz się czasem, z jakich algorytmów korzystają wyszukiwarki internetowe, kiedy dostają nowe zapytanie od użytkownika?
Jednym z najbardziej znanych narzędzi do wyszukiwania jest uruchomiony w 2012 roku przez Google Graf wiedzy, wcześniej znany jako Knowledge Graph. Sprawdź możliwości tego potężnego systemu i dowiedz się, na czym opiera się jego działanie.
System Knowledge Graph uruchomiony w 2012 roku przez Google, początkowo dostępny był tylko dla użytkowników sieci w Stanach Zjednoczonych. Towarzyszył temu wydarzeniu duży entuzjazm.
Po testach i sukcesach na rynku zdecydowano się na jego uruchomienie także w innych krajach. Od 16 maja 2013 roku można korzystać z jej możliwości także w Polsce. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, ale korzysta z tego narzędzia na co dzień, za każdym razem, gdy wpisuje słowa i zwroty w wyszukiwarce Google.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Umożliwia ono bardzo szybkie i dokładne wyszukiwanie informacji na temat osób, miejsc, przedmiotów czy jakiegokolwiek innego tematu. Narzędzie korzysta z informacji pochodzących z wielu różnych źródeł.
Następnie gromadzi je i publikuje w jednym określonym miejscu. Przed wprowadzeniem tego narzędzia, zwykła wyszukiwarka Google działała na zasadzie łączenia frazy z konkretnymi stronami. Ich pozycjonowanie zakładało umieszczanie jak najwyżej stron z odpowiedziami na zadane pytania lub frazy.
Konkretną stronę należało otworzyć i tam szukać dalej. Graf wiedzy wykorzystuje nie tylko wyniki wyszukiwania, lecz także informacje, których prawdopodobnie szuka użytkownik.
A knowledge graph, also known as a semantic network, represents a network of real-world entities—i.e. objects, events, situations, or concepts—and illustrates the relationship between them. This information is usually stored in a graph database and visualized as a graph structure, prompting the term knowledge “graph.”
https://www.ibm.com/cloud/learn/knowledge-graph
Algorytmy Grafu wiedzy firmy Google, są ustawione typowo na odnajdywanie informacji, których szuka osoba korzystająca z wyszukiwarki.
Skanuje nie tylko źródła oparte na faktach, ale także znajduje i łączy relacje lub zależności, zachodzące między odnajdywanymi wydarzeniami, datami czy osobami.
Bardzo duża liczba informacji pozyskiwana jest ze źródeł publicznych, jakim jest na przykład Wikipedia. Innym kierunkiem, z którego pochodzą dane to licencjonowane serwisy pogodowe, sportowe i społeczne. Niektóre z nich mogą pochodzić także bezpośrednio od właściciela treści.
Dobrym przykładem obrazującym działanie Grafu wiedzy, jest wpisanie w wyszukiwarce nazwy klubu sportowego.
Wpisz taką nazwę która odpowiada za klub jak i za miasto. Zobacz samemu co wyskakuje gdy wpiszesz np Liverpool, lub Madryt.
Graf wiedzy zweryfikowany przez Google stał się od dłuższego czasu dla firmy pewnego rodzaju „wyróżnieniem-autorytetem” wśród algorytmów wyszukiwarki. Znajduje to bezpośrednie przełożenie na wyższą pozycję konkretnej wyszukiwanej strony.
Nie bez znaczenia jest także większa wiarygodność wyszukiwarki z Grafem wiedzy wśród internautów. Baza systemu tworzona jest z informacji, które znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. Jest to niezbity dowód na wiarygodność wyników wyszukiwania, które zwiększają uznanie marki i jednocześnie ruch na stronie www.
Przy okazji korzystania z Grafu wiedzy, wyniki wyszukiwania mają swoje źródła w wizytówkach Google, a także we wpisach na Wikipedii.
Podnosi to niewątpliwie status i wizerunek firmy w sieci. Korzystając z wyszukiwania w Grafie wiedzy, jest szansa na zainteresowanie swoją działalnością sporej rzeszy klientów. W sytuacji, kiedy dana firma publikuje aktualne wpisy na swojej stronie internetowej lub prowadzi blog, bardzo często informacje z tych stron pojawiają się pod informacjami znajdującymi się w Grafie wiedzy.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Graf wiedzy w Google, czym jest Knowledge Graph?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |