Graf wiedzy w Google, czym jest Knowledge Graph

FAQ Frequently Asked Questions
Czynniki behawioralne w marketingu a SEO (ważne)
2 maja, 2022
Nawigacja fasetowa -dlaczego warto wdrożyć dynamiczne sortowanie w sklepie internetowym
2 maja, 2022
Graf wiedzy

Graf wiedzy w Google, czym jest Knowledge Graph

Szukasz szczegółowych informacji w sieci na interesujące Ciebie tematy?

Zastanawiasz się czasem, z jakich algorytmów korzystają wyszukiwarki internetowe, kiedy dostają nowe zapytanie od użytkownika?

Jednym z najbardziej znanych narzędzi do wyszukiwania jest uruchomiony w 2012 roku przez Google Graf wiedzy, wcześniej znany jako Knowledge Graph. Sprawdź możliwości tego potężnego systemu i dowiedz się, na czym opiera się jego działanie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest Graf wiedzy?

System Knowledge Graph uruchomiony w 2012 roku przez Google, początkowo dostępny był tylko dla użytkowników sieci w Stanach Zjednoczonych. Towarzyszył temu wydarzeniu duży entuzjazm.

Po testach i sukcesach na rynku zdecydowano się na jego uruchomienie także w innych krajach. Od 16 maja 2013 roku można korzystać z jej możliwości także w Polsce. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, ale korzysta z tego narzędzia na co dzień, za każdym razem, gdy wpisuje słowa i zwroty w wyszukiwarce Google.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Umożliwia ono bardzo szybkie i dokładne wyszukiwanie informacji na temat osób, miejsc, przedmiotów czy jakiegokolwiek innego tematu. Narzędzie korzysta z informacji pochodzących z wielu różnych źródeł.

Następnie gromadzi je i publikuje w jednym określonym miejscu. Przed wprowadzeniem tego narzędzia, zwykła wyszukiwarka Google działała na zasadzie łączenia frazy z konkretnymi stronami. Ich pozycjonowanie zakładało umieszczanie jak najwyżej stron z odpowiedziami na zadane pytania lub frazy.

Konkretną stronę należało otworzyć i tam szukać dalej. Graf wiedzy wykorzystuje nie tylko wyniki wyszukiwania, lecz także informacje, których prawdopodobnie szuka użytkownik.

A knowledge graph, also known as a semantic network, represents a network of real-world entities—i.e. objects, events, situations, or concepts—and illustrates the relationship between them. This information is usually stored in a graph database and visualized as a graph structure, prompting the term knowledge “graph.”

https://www.ibm.com/cloud/learn/knowledge-graph

Gdzie najlepiej sprawdza się Graf wiedzy?

Algorytmy Grafu wiedzy firmy Google, są ustawione typowo na odnajdywanie informacji, których szuka osoba korzystająca z wyszukiwarki.

Skanuje nie tylko źródła oparte na faktach, ale także znajduje i łączy relacje lub zależności, zachodzące między odnajdywanymi wydarzeniami, datami czy osobami.

Bardzo duża liczba informacji pozyskiwana jest ze źródeł publicznych, jakim jest na przykład Wikipedia. Innym kierunkiem, z którego pochodzą dane to licencjonowane serwisy pogodowe, sportowe i społeczne. Niektóre z nich mogą pochodzić także bezpośrednio od właściciela treści.

Dobrym przykładem obrazującym działanie Grafu wiedzy, jest wpisanie w wyszukiwarce nazwy klubu sportowego.

Wpisz taką nazwę która odpowiada za klub jak i za miasto. Zobacz samemu co wyskakuje gdy wpiszesz np Liverpool, lub Madryt.

W jaki sposób Graf wiedzy wpływa na SEO?

Graf wiedzy zweryfikowany przez Google stał się od dłuższego czasu dla firmy pewnego rodzaju „wyróżnieniem-autorytetem” wśród algorytmów wyszukiwarki. Znajduje to bezpośrednie przełożenie na wyższą pozycję konkretnej wyszukiwanej strony.

Nie bez znaczenia jest także większa wiarygodność wyszukiwarki z Grafem wiedzy wśród internautów. Baza systemu tworzona jest z informacji, które znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. Jest to niezbity dowód na wiarygodność wyników wyszukiwania, które zwiększają uznanie marki i jednocześnie ruch na stronie www.

Przy okazji korzystania z Grafu wiedzy, wyniki wyszukiwania mają swoje źródła w wizytówkach Google, a także we wpisach na Wikipedii.

Podnosi to niewątpliwie status i wizerunek firmy w sieci. Korzystając z wyszukiwania w Grafie wiedzy, jest szansa na zainteresowanie swoją działalnością sporej rzeszy klientów. W sytuacji, kiedy dana firma publikuje aktualne wpisy na swojej stronie internetowej lub prowadzi blog, bardzo często informacje z tych stron pojawiają się pod informacjami znajdującymi się w Grafie wiedzy.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Graf wiedzy w Google, czym jest Knowledge Graph?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)