Zawartość strony
Szukasz szczegółowych informacji w sieci na interesujące Ciebie tematy?
Zastanawiasz się czasem, z jakich algorytmów korzystają wyszukiwarki internetowe, kiedy dostają nowe zapytanie od użytkownika?
Jednym z najbardziej znanych narzędzi do wyszukiwania jest uruchomiony w 2012 roku przez Google Graf wiedzy, wcześniej znany jako Knowledge Graph. Sprawdź możliwości tego potężnego systemu i dowiedz się, na czym opiera się jego działanie.
System Knowledge Graph uruchomiony w 2012 roku przez Google, początkowo dostępny był tylko dla użytkowników sieci w Stanach Zjednoczonych. Towarzyszył temu wydarzeniu duży entuzjazm.
Po testach i sukcesach na rynku zdecydowano się na jego uruchomienie także w innych krajach. Od 16 maja 2013 roku można korzystać z jej możliwości także w Polsce. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, ale korzysta z tego narzędzia na co dzień, za każdym razem, gdy wpisuje słowa i zwroty w wyszukiwarce Google.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Umożliwia ono bardzo szybkie i dokładne wyszukiwanie informacji na temat osób, miejsc, przedmiotów czy jakiegokolwiek innego tematu. Narzędzie korzysta z informacji pochodzących z wielu różnych źródeł.
Następnie gromadzi je i publikuje w jednym określonym miejscu. Przed wprowadzeniem tego narzędzia, zwykła wyszukiwarka Google działała na zasadzie łączenia frazy z konkretnymi stronami. Ich pozycjonowanie zakładało umieszczanie jak najwyżej stron z odpowiedziami na zadane pytania lub frazy.
Konkretną stronę należało otworzyć i tam szukać dalej. Graf wiedzy wykorzystuje nie tylko wyniki wyszukiwania, lecz także informacje, których prawdopodobnie szuka użytkownik.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
A knowledge graph, also known as a semantic network, represents a network of real-world entities—i.e. objects, events, situations, or concepts—and illustrates the relationship between them. This information is usually stored in a graph database and visualized as a graph structure, prompting the term knowledge “graph.”
https://www.ibm.com/cloud/learn/knowledge-graph
Algorytmy Grafu wiedzy firmy Google, są ustawione typowo na odnajdywanie informacji, których szuka osoba korzystająca z wyszukiwarki.
Skanuje nie tylko źródła oparte na faktach, ale także znajduje i łączy relacje lub zależności, zachodzące między odnajdywanymi wydarzeniami, datami czy osobami.
Bardzo duża liczba informacji pozyskiwana jest ze źródeł publicznych, jakim jest na przykład Wikipedia. Innym kierunkiem, z którego pochodzą dane to licencjonowane serwisy pogodowe, sportowe i społeczne. Niektóre z nich mogą pochodzić także bezpośrednio od właściciela treści.
Dobrym przykładem obrazującym działanie Grafu wiedzy, jest wpisanie w wyszukiwarce nazwy klubu sportowego.
Wpisz taką nazwę która odpowiada za klub jak i za miasto. Zobacz samemu co wyskakuje gdy wpiszesz np Liverpool, lub Madryt.
Graf wiedzy zweryfikowany przez Google stał się od dłuższego czasu dla firmy pewnego rodzaju „wyróżnieniem-autorytetem” wśród algorytmów wyszukiwarki. Znajduje to bezpośrednie przełożenie na wyższą pozycję konkretnej wyszukiwanej strony.
Nie bez znaczenia jest także większa wiarygodność wyszukiwarki z Grafem wiedzy wśród internautów. Baza systemu tworzona jest z informacji, które znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. Jest to niezbity dowód na wiarygodność wyników wyszukiwania, które zwiększają uznanie marki i jednocześnie ruch na stronie www.
Przy okazji korzystania z Grafu wiedzy, wyniki wyszukiwania mają swoje źródła w wizytówkach Google, a także we wpisach na Wikipedii.
Podnosi to niewątpliwie status i wizerunek firmy w sieci. Korzystając z wyszukiwania w Grafie wiedzy, jest szansa na zainteresowanie swoją działalnością sporej rzeszy klientów. W sytuacji, kiedy dana firma publikuje aktualne wpisy na swojej stronie internetowej lub prowadzi blog, bardzo często informacje z tych stron pojawiają się pod informacjami znajdującymi się w Grafie wiedzy.
Google Knowledge Graph to system, który zbiera i organizuje informacje o rzeczach, miejscach, ludziach i zjawiskach w sposób łatwy do zrozumienia dla użytkowników. Działa na zasadzie semantycznej analizy i interpretacji treści stron internetowych, w oparciu o struktury danych i ontologie.
Knowledge Graph wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzania języka naturalnego, aby identyfikować i łączyć ze sobą powiązane informacje i przedstawiać je w formie grafu, który pozwala na łatwe przeglądanie i wyszukiwanie danych.
Na przykład, jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę Google zapytanie „Albert Einstein”, Knowledge Graph pokaże nie tylko podstawowe informacje na temat jego życia i osiągnięć, ale także powiązane osoby, takie jak inni fizycy, wydarzenia, takie jak daty publikacji teorii Einsteina, i miejsca, takie jak uniwersytety, w których pracował.
Graf wiedzy Google umożliwia szybkie i łatwe pozyskiwanie informacji i stanowi ważny element algorytmu wyszukiwania Google, pomagając użytkownikom znaleźć odpowiedzi na swoje pytania bez konieczności przeglądania wielu stron internetowych.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Graf wiedzy w Google, czym jest Knowledge Graph?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)