Pozyskiwanie linków -jak pozyskiwać linki? O czym warto pamiętać w link buildingu?

backlinki pozyskiwanie linków

Jak powinno wyglądać pozyskiwanie linków?

Pozyskiwanie linków jest pojęciem związanym bezpośrednio z pozycjonowaniem stron internetowych. Pozyskane odnośniki do strony mogą pozytywnie oddziaływać na daną stronę www i poprawić jej pozycję w rankingu Google.

Należy jednak pamiętać, iż pozyskiwanie linków musi odbywać się w zgodzie z zasadami SEO.

Pozycjonerzy, którzy nie dostosują się do zasad SEO są narażeni na surowe kary ze strony wyszukiwarek internetowych. Niewłaściwe pozyskiwanie odnośników do strony może w skrajnej sytuacji zakończyć się spadkiem pozycji w wyszukiwarce lub nawet całkowitym usunięciem danej strony z indeksu.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Właściciele stron www starają się jednak przestrzegać odgórnych zasad, aby ich witryna stopniowo rosła w rankingu na określone hasła kluczowe. Warto tutaj wspomnieć, czym jest optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, co ma ścisły związek z pozyskiwaniem linków.

Co to pozyskiwanie linków?

Pozyskiwanie linków (ang. link building) to proces zdobywania linków z innych stron internetowych, które prowadzą do Twojej strony internetowej. Link building jest uważany za ważny element pozycjonowania w wyszukiwarkach, ponieważ wyszukiwarki uznają pozyskiwanie linków jako wskazówki, które pomagają im określić, jak ważna jest Twoja witryna. Im więcej linków prowadzących do Twojej witryny, tym lepiej. Pozyskiwanie linków może być wykonywane za pośrednictwem wielu technik, w tym tworzenia treści, wymiany linków, postów gościnnych i wielu innych.

link building

Algorytm Google pod SEO a pozyskiwanie linków

Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych jest terminem SEO.

Jest to skrót od trzech angielskich słów Search Engine Optimization.

Wspomniana optymalizacja jest połączeniem różnych czynności, które mają wpływ na pozycję wybranej strony internetowej w rankingu Google.

Na starcie należy tutaj zaznaczyć, że działania związane z pozycjonowaniem najczęściej obejmują największą wyszukiwarkę internetową o nazwie Google. Amerykańska wyszukiwarka internetowa jest obecnie bezkonkurencyjna i ustala trendy na całym rynku.

Aktualnie żadna inna wyszukiwarka nie ma wpływu na rynek w tym stopniu jak Google. Firma Google nieustannie rozwija swoją wyszukiwarkę internetową i poprawia sposób jej funkcjonowania. Istotne są tutaj algorytmy pracujące dla wyszukiwarki Google, które mają ogromny wpływ na sposób w jaki należy pozycjonować strony internetowe. Specjaliści SEO muszą nieustannie śledzić zmiany zachodzące w sposobie działania algorytmów pracujących dla Google, aby w ten sposób nadążyć z właściwym pozycjonowaniem witryny internetowych.

Optymalizacja strony internetowej zaczyna się już na etapie jej budowy, gdzie webmasterzy muszą zadbać o jej kompatybilność z przeglądarkami. Pozyskiwanie linków jest jedynie jednym z elementów optymalizacji strony internetowej, który ma wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Oprócz linkowania danej witryny internetowej jest potrzebne wykonanie wcześniejszego audytu poprawiającego jej funkcjonowanie, zlikwidowanie ewentualnych błędów technicznych, odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi i tworzenie contentu.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Dopiero zadbanie o te wszystkie elementy może wpłynąć na roboty sieciowe sprawdzające daną stronę i wypozycjonowanie jej. Kluczowym momentem podczas pozycjonowania każdej strony internetowej jest przejście przez indeksowanie. Wspomniane indeksowanie odpowiada za pojawienie się danej strony w wynikach wyszukiwania i przypisanie jej adekwatnej pozycji w rankingu.

Odpowiednie podlinkowanie danej strony internetowej może znacząco przyspieszyć proces indeksowania, gdzie roboty sieciowe szybciej ją znajdą. Pozycjonowanie to skomplikowany proces, gdzie optymalizacja strony i jej linkowanie jest jednym z elementów. Aktualnie SEO jest nieustannie rozwijane i specjaliści na okrągło badają mechanizmy wspierające proces pozycjonowania.

Jak pozyskiwać linki?

linki wewnętrzne whitehat

Pozycjonowanie jest kluczowym elementem każdej strategii marketingowej, która jest prowadzona w przestrzeni Internetu. Obecnie pozycjonowanie potrafi przynieść znaczące zyski dla firm, które prowadzą swoją sprzedaż w sieci. Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google jest jednak trudne i wymaga odpowiedniego podejście. Warunkiem osiągnięcia sukcesu podczas pozycjonowania jest właściwie pozyskiwanie linków. Wspomniane linki mają olbrzymi wpływ na efekt SEO i odpowiadają za szybsze indeksowanie każdej strony internetowej.

Linkowanie to złożony proces, gdzie przede wszystkim nigdy nie należy się śpieszyć.

Skuteczny link building SEO można podzielić na kilka kategorii:

  • PBN, Private Blog Network (zaplecze pozycjonerskie)
  • Link outreach
  • Link building za pomocą „visual”
  • Poradniki i listy
  • Badania i analizy
  • Email outreach
  • Broken Link Building 404
  • Wzmianki online
  • Podcast i wywiady
  • Kupowanie artykułów
  • Komentarze na forach i blogach
  • Black Hat Link Building o automaty do linkowania
  • Wzmianki online
  • Profile i linki z forów
  • Wizytówki NAP
  • Katalogi SEO
  • Wideo link building
  • Finansowanie społecznościowe, crowdfunding
  • Wysyłaj email jeśli kogoś cytujesz i zasugeruj, aby ta osoba zamieściła u siebie tą informację
  • Sponsoruj eventy
  • Linkbait (egobait)
  • Wygasłe domeny
  • Digital PR
  • Reverse linkbuilding (analiza linków konkurencji)
  • Paski narzędzi i rozszerzenia przeglądarki
  • Napisz prosta aplikację, żeby zdobyć link z appstore, lub google play
  • Web 2.0 i parasite

Link building SEO

link juice

Dawniej pozycjonerzy często pozyskiwali linki z niesprawdzonych miejsc, gdzie nierzadko wykorzystywali do tego bezwartościowe katalogi stron. Obecnie sposób w jaki należy linkować swoją stronę diametralnie się zmienił. Wyszukiwarka Google wprowadziła szereg algorytmów, które sprawdzają odnośniki do każdej strony www i sprawdzają ich wartość. Warto tutaj wspomnieć, iż aktualnie zdecydowanie bardziej liczy się jakość odnośników prowadzących do danej strony www, niż ich ilość. Duża ilość odnośników prowadzących do serwisu nie ma większego znaczenia, a dodatkowo może wiązać się z odwrotnym efektem od zamierzonego.

Nierzadko wyszukiwarka Google jest w stanie nałożyć karę na strony internetowe, które zbyt szybko pozyskują linki chcąc oszukać algorytmy. Wskazane jest stopniowe pozyskiwanie odnośników do serwisu, aby nie narazić swojej witryny na niepotrzebne kary ze strony robota Google. Kolejną kwestią jest wartość odnośników, które będą prowadzić do naszej strony internetowej. Najlepiej pozyskiwać odnośniki z innych stron www, które istnieją już dłużej w przestrzeni Internetu i są powiązane tematycznie. Linki z innych witryn można pozyskiwać poprzez współpracę z blogerami, artykuły sponsorowane lub pisanie recenzji dla magazynów internetowych.

Dodatkowo ciekawą opcją mogą być serwisy ogłoszeniowe, social media lub fora internetowe, gdzie również można pozyskać odnośniki do swojej strony www. Aktualnie social media to jedne z ciekawszych miejsc do pozyskiwania linków. Wartość takich linków nie jest duża, ale wyszukiwarka Google prawdopodobnie zwraca na to uwagę. Najważniejsze jest tutaj, aby linki pozyskiwane z mediów społecznościowych pochodziły od użytkowników, którzy samodzielnie podejmują określone działania. Naturalnie pozyskane odnośniki do strony internetowej są znacznie cenniejsze i nie narażają ją na otrzymanie kary. Obecnie przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż przez Internet często posiadają konta w mediach społecznościowych. Popularne są serwisy społecznościowe, które mają duże zasięgi i miliony zarejestrowanych użytkowników. Im więcej użytkowników korzysta z danej platformy, tym lepiej odbije się to na zasięgach.

Wśród popularnych serwisów społecznościowych znajduje się Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, TikTok Lub Snapchat. Wspomniany Facebook jest najczęściej wybieranym portalem do promowania swojego biznesu i pozyskiwania linków z social mediów. Firmy posiadające profil na Facebooku mogą założyć tam swój fanpage, gdzie następnie będą prowadzić działania marketingowe.

Fanpage to specjalna wizytówka w serwisie Facebook, która użytkownicy mogą odnaleźć i śledzić następnie poczynania danej firmy. Internetowa wizytówka w serwisie Facebook daje jednak znacznie więcej możliwości, niż z pozoru może się wydawać. Mając swój fanpage można tam wrzucać posty, które będą reklamowały wybrane artykuły lub akcje sprzedażowe z naszej strony internetowej. Posty udostępniane na Facebooku są następnie oglądane przez użytkowników serwisu, którzy mogą podjąć określone działanie.

Nierzadko użytkownicy decydują się kliknąć w dany link udostępniony w poście, gdzie następnie przechodzą na daną stronę internetową lub e-sklep. Ruch generowany w ten sposób jest prawdopodobnie widoczny dla robotów sieciowych, co z kolei przekłada się pozytywnie na pozycję w rankingu Google.

Aktualnie pozycjonerzy chcący pozyskać linki najczęściej decydują się na stworzenie profesjonalnego zaplecza SEO. Specjalne zaplecze SEO pozwala na nieustanne i stopniowe pozyskiwanie linków ze sprawdzonego miejsce. Zaplecze SEO to samodzielnie stworzone strony internetowe, które służą pozycjonowaniu. Strony zapleczowe muszą być jednak wykonane w profesjonalny sposób, aby Google nie dopatrzyło się powodu do nałożenia kary. Stworzenia zaplecza SEO wiąże się z nakładem czasowym i poniesieniem dużych kosztów. Z tego powodu na profesjonalne zaplecze pozycjonerskie najczęściej decydują się agencje SEO.

Wspomniane agencje SEO są w stanie utrzymać takie zaplecze pozycjonerskie i ponieść związane z tym koszty. Niektóre osoby mogą podjąć się samodzielnej próby zaprojektowania swojego zaplecza stron, co będzie się wiązało z ciężką pracą. Do stworzenia zaplecza pozycjonerskiego jest potrzebne wykupienie domen i hostingu pod projektowane strony internetowe. W przypadku domeny jest to nieduży koszt, ale hosting to już spory wydatek, który trzeba ponieść. Kolejną kwestią jest tworzenie contentu, który będzie przeznaczony na strony zapleczowe.

Każda strona www stanowiąca zaplecze pozycjonerskie musi posiadać rozbudowaną treść. Linki pochodzące z zaplecza powinny znajdować się w otoczeniu tekstu, który wzmocni ich wartość.

Agencje SEO najczęściej decydują się na zatrudnienie profesjonalnych copywriterów, którzy następnie tworzą content na strony zapleczowe. Osoby samodzielnie budujące swoje zaplecze mogą zlecić pisanie contentu na specjalnych giełdach tekstu. Mając odpowiednie umiejętności można samodzielnie próbować stworzyć treść na strony zapleczowe, co będzie trudne i czasochłonne. Dodatkowo należy pamiętać, aby treść przeznaczona pod zaplecze pozycjonerskie była tworzona zgodnie z zasadami SEO. Mając już zaplecze stron można w łatwy sposób pozyskiwać potrzebne odnośniki. Dodatkowo porządne zaplecze SEO pozycjonerskie prezentuje wysoką wartość i w przyszłości będziemy mogli je sprzedać komuś innemu lub agencji SEO.

Nierzadko zgłoszą się do nas właściciele witryn internetowych, którzy będą chcieli abyśmy podlinkowali ich projekt. Porządne zaplecze pozycjonerskie może stanowić stałe źródło dochodu, a niekiedy nawet pozwoli się utrzymać. Do stworzenia zaplecza SEO najczęściej wykorzystuje się oprogramowanie WordPress. System zarządzania treścią nazwie WordPress jest prosty w obsłudze i można zbudować na nim kompleksowe zaplecze stron.

Sprawę ułatwiają dodatkowo specjalne szablony, które stanowią podstawę do zaprojektowania samodzielnie każdej strony www opartej o oprogramowania WordPress. Sposobów na pozyskanie linków jest znacznie więcej, ale należy zachować przy tym ostrożność. Linkowanie powinno być wykonywane w zgodzie z zasadami SEO i nie narażać strony internetowej na niepotrzebne filtry ze strony wyszukiwarki Google. 

Jak pozyskać linki zewnętrzne?

Linki zewnętrzne to wszystkie odnośniki, które prowadzą do naszej strony z innych platform. Obecnie można rozróżnić linki zewnętrzne i wewnętrzne, które umieszcza się w obrębie danej strony www. Linkowanie wewnętrzne służy ułatwieniu pracy robotom sieciowym, które mogą na danej stronie internetowej lepiej odnaleźć poszczególne podstrony.

Dodatkowo odpowiednie przeprowadzone linkowanie wewnętrzne znacząco usprawnia funkcjonowanie serwisu i odnajdywanie na nim treści przez użytkowników. Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne ma znaczący wpływ na to, czy dana strony zostanie poprawnie zaindeksowana.

Im lepiej zostanie przeprowadzone linkowanie, tym lepszą otrzyma pozycję dana witryna internetowa lub e-sklep. W przypadku linkowania zewnętrznego pozyskiwanie potrzebnych odnośników do swojej strony www można zacząć samodzielnie. Niektóre linki prowadzące do strony można uzyskać bez ponoszenia niepotrzebnych kosztów. Przykładem może być pisanie artykułów na strony należące do innych osób lub udzielanie się na forach internetowych.

Pisanie artykułów wymaga jednak odpowiedniej wiedzy i znajomości zasad SEO, której na początku może nam zabraknąć. W tym wypadku rozwiązaniem może być zlecenie napisania takich artykułów profesjonalnemu copywriterowi lub wykupienie postu sponsorowanego na stronie powiązanej tematycznie.

Fora internetowe to kolejne miejsce, gdzie można z łatwością pozyskiwać odnośniki do swojej witryny. Nierzadko zakładając konto na danym forum będziemy mogli umieścić link prowadzący do swojej strony www w profilu. Dodatkowo mając okazję, zawsze będziemy mogli wstawić odnośnik w poście podczas rozmowy z innymi użytkownikami forum. Wstawianie odnośników w postach powinno wyglądać naturalnie, aby nie zniechęcić innych użytkowników forum i nie narazić się na karę ze strony moderacji. Innym miejscem, skąd można pozyskać odnośniki do strony są blogi. Najprostszym sposobem na pozyskanie linku z bloga jest napisanie komentarza pod wybranych artykułem.

Najlepiej wybierać te blogi, które są powiązane tematycznie z naszą stroną internetową. W sieci nie brakuje blogów, które są prowadzone z zaangażowaniem i są dobrze wypozycjonowane na popularne frazy kluczowe. Interesujących blogów możemy również szukać poprzez specjalne katalogi, gdzie znajdziemy bazę z najlepszymi stronami i odnośniki do nich. 

Co to jest budowanie linków?

Budowanie linków to określenie na pewien proces związany z systematycznym pozyskiwaniem odnośników z innych witryn internetowych. Z języka angielskiego budowanie profilu linków określa się terminem link building. Efektywny link building polega na pozyskiwaniu linków z wartościowych stron, które znajdują się już dłużej w sieci i stanowią wartość dla internautów.

Solidny profil linków przekłada się na efekt w pozycjonowaniu danej strony i jej szybsze indeksowanie. Pozyskiwane hiperłącza w innych stron to łącze, które umożliwia przekierowanie konkretnego użytkownika na naszą stronę www, bloga, forum lub e-sklep.

Hiperłącza są również drogą dla robotów sieciowych, które z ich pomocą dotrą do naszej strony internetowej. Wyszukiwarki internetowe mogą w ten sposób sprawnie przeprowadzić proces indeksowania. Warto tutaj wspomnieć, iż wyszukiwarka Google stosuje do oceny wartości stron algorytm o nazwie PageRank. Jest to metoda, która pozwala wyszukiwarce Google przypisać każdej stronie stosowną wartość liczbową. Najlepiej oceniane strony posiadają wartość liczbową dziesięć.

Im wyższy PageRank danej witryny internetowej, tym większą wartość dla naszej strony ma odnośnik z niej. Algorytm PageRank wszedł do użycia w 1998 roku, gdy opracowali go Larry Page i Sergey Brin.

Celem wprowadzenia tego algorytmu było ukrócenie nadmiernego linkowania strony, co sztucznie podwyższać jej ranking w wynikach wyszukiwania. Dawniej pozycjonerzy często hurtowo pozyskiwali bezwartościowe odnośniki do swojej strony, co przekładało się na wzrost jej pozycji. Obecnie algorytmy chronią użytkowników przed takim działaniem i starają się im dostarczyć możliwie najlepsze wyniki dopasowane do ich zapytania.

Algorytm o nazwie PageRank wciąż pełni swoją rolę dla wyszukiwarki Google, ale jego znaczenie aktualnie jest znacznie mniej istotne podczas pozycjonowania. Dawniej pozyskanie mocnych odnośników ze stron posiadających PR10 mogło odbić się bardzo korzystnie dla pozycji danej strony. Dzisiejsze działanie tego algorytmu jest już skryte i użytkownicy nie mają wglądu do wartości liczbowej danej strony.

Omawiając PageRank należy pamiętać, iż wartość danej strony ma ogromne znaczenie dla pozyskiwanych z niej odnośników. Zdecydowanie lepiej pozyskać mniej odnośników z pewnego źródła, niż zaśmiecać swój profil linków ze szkodą dla strony. 

O co chodzi w SEO?

SEO to pojęcie, które odnosi się do optymalizacji strony i jej pozycjonowania. Każda strona dąży do tego, aby osiągnąć możliwie najwyższą pozycję w rankingu Google. Obecnie największą widoczność dają pozycje, które znajdują się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Wszystkie wyniki wyszukiwania znajdujące się poniżej pierwszej dziesiątki mają marginalne znaczenie i często nie przeglądają się na ruch. Walka toczy się najczęściej o pierwsze trzy pozycje, które generują największe wyświetlenia dla danej witryny. Statystyki pokazują, iż użytkownicy Internetu najchętniej klikają pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania i bardzo rzadko przechodzą niżej. Dodatkowo ogromne znaczenie dla SEO mają odpowiednie dobrane słowa kluczowe.

Dobranie odpowiednich słów kluczowych przekłada się na rezultaty w postaci większej ilości wyświetleń. Odpowiednie słowa kluczowe należy przeanalizować już na początku, gdy zaczynamy proces pozycjonowania swojej witryny internetowej. Pomocne na starcie może być narzędzie o nazwie Google Keyword Planner.

Jest to nowoczesne narzędzie od firmy Google, które pozwala wyszukać najlepsze frazy kluczowe pod swoją stronę internetową. Z pomocą wspomnianego planera można znaleźć słowa kluczowe, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę Google. Każdy właściciel strony może bezpłatnie skorzystać z planera słów kluczowych i wyszukać odpowiednie frazy. W planerze można dodatkowo sprawdzić prognozowane wyświetlenia danego słowa kluczowego w skali miesiąca. Słowa kluczowe są również potrzebne na etapie optymalizacji swojej witryny internetowej. Odpowiednia ilość słów kluczowych musi znaleźć się w różnych miejscach na stronie i w dodawanej systematycznie treści. Należy jednak pamiętać, aby wybierać te słowa kluczowe, które dają realną szansę na wypozycjonowanie.

Najbardziej popularne frazy kluczowe są często oblegane przez liczną konkurencję, która działa już w Internecie od dłuższego czasu. Popularne marki przeznaczają ogromne sumy pieniędzy na pozycjonowanie swoich e-sklepów. Z tego powodu popularne stało pozycjonowanie na długie frazy kluczowe, które nazywa się long tail.

Pozycjonowanie long tail opiera się o frazy kluczowe, które mają przynajmniej trzy słowa. Długie frazy kluczowe są znacznie rzadsze od krótkich, ale również może się to przełożyć na wyświetlenia danej witryny. Obecnie pozycjonowanie long tail stało się popularne i często korzystają z niego nawet większe marki.

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych to długotrwały i złożony proces. Osiągnięcie pożądanego efektu jest możliwie po spełnieniu licznych warunków, które wymaga wyszukiwarka Google. Walka toczy się głównie o zaistnienie w wyszukiwarce Google, która generuje na strony internetowe ponad dziewięćdziesiąt procent światowego ruchu. Pozostałe wyszukiwarki są znacznie mniej popularne, ale kilka z nich stara się zagrozić pozycji Google.

Drugą największą wyszukiwarką na świecie jest obecnie Bing. Podsumowując SEO jest zagadnieniem skomplikowanym, gdzie nieustannie trzeba śledzić trendy wśród internautów i działania algorytmów pracujących dla wyszukiwarki Google. Pozycjonując swoją stronę należy zadbać o stopniowe pozyskiwanie linków, dobranie odpowiednich haseł kluczowych, optymalizację kodu źródłowego i content. Wymienione czynności są podstawą, ale na ostateczny efekt SEO pracuje znacznie więcej powiązanych ze sobą elementów.

Jak zrobić linkowanie wewnętrzne?

Prawidłowo wykonane linkowanie wewnętrzne to kolejny z elementów potrzebnych do zrealizowania, aby dana strona mogła uzyskać dobrą widoczność w wyszukiwarce Google. Linki znajdujące się w obrębie danej strony internetowej mają ogromne znaczenie dla efektu SEO i komfortu użytkowników podczas jej przeglądania. Odpowiednio umieszczone linki pozwalają lepiej sprawdzić zawartość danej strony internetowej przez roboty sieciowe. Wspomniane roboty regularnie zaglądają na każdą witrynę i przeglądając jej zawartość, aby następnie ją ocenić. Niewłaściwe linkowanie wewnętrzne może utrudnić ten proces i spowodować spadek wybranej strony w rankingu Google. Linkowanie wewnętrzne ma również znaczenie podczas indeksowania danego serwisu.

Każda strona, która pojawi się w przestrzeni Internetu musi przygotować się na wizytę robota indeksującego. Jeśli strona będzie miała nieodpowiednie link building, to prawdopodobnie jej proces indeksowania znacząco się wydłuży. Kolejną kwestią są użytkownicy, którzy będą korzystali z danej strony i chcieli dotrzeć do różnych podstron w jej obrębie. Należyte linkowanie wewnętrzne może znacząco ułatwić czytelnikom surfowanie po danej witrynie i przeglądanie jej zawartości. Warto tutaj wspomnieć, iż odnośniki w tekście mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie i dodatkowo zwiększyć wyświetlenia na stronie internetowej. Należy tutaj pamiętać, aby zawsze przestrzegać zasad SEO przy umieszczaniu linków wewnętrznych w obrębie danej strony www.

Nadmierna ilość linków może zaszkodzić wybranej stronie i dodatkowo zrazić użytkowników. Ilość linków w tekście jest zależna od ilości jego znaków. Im dłuższy jest dany artykuł, tym więcej można umieścić w nim linków. Zachowanie umiaru pomoże jednak uchronić naszą stronę przed ewentualną karą w postaci nałożonego filtra ograniczającego jej widoczność. Linki wewnętrzne można dodatkowo umieścić w tekście pod danym hasłem kluczowym. W ten sposób będzie to sygnał dla robota Google, iż dana fraza kluczowa jest ściśle powiązana z wybraną stroną.

Mając stronę internetową należy pamiętać, aby regularnie dodawać do niej treść. W ten sposób można zwiększyć jej wartość dla użytkowników i robotów pracujących dla wyszukiwarek. Większa ilości treści na stronie umożliwi jednocześnie umieszczenie kolejnych odnośników w obrębie strony, co pozytywnie się odbije dla jej pozycji.

Poprawna strategia związana z pozycjonowaniem zawsze powinna obejmować linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Zbudowanie pozycji i wartości danej strony www jest obecnie niemożliwe bez odpowiedniego linkowania wewnętrznego.

Jak często należy linkować stronę, aby działania seo były skuteczne?

Linkowanie strony powinno być wykonywane regularnie, ale nie należy się przesadzać. Zbyt częste linkowanie może być postrzegane jako spam i wywołać negatywne skutki dla Twojego SEO.

Jak poprawić SEO strony za pomocą budowania linków?

Skuteczne SEO nie może ominąć popularnego w ostatnim czasie terminu, jakim jest content marketing. Wspomniany content marketing stały się popularny w momencie, gdy firma Google zdecydowała się wprowadzić algorytm Google Panda. Z momentem wprowadzenia tego algorytmu na znaczeniu zyskał content, który stanowi podstawę dla przypisania odpowiedniej wartości danej stronie internetowej.

Content marketing, który nazywany jest również marketingiem treści, to skuteczny sposób na pozyskiwanie uwagi internautów. Walka o uwagę internautów odbywa się z pomocą interesujących treści. Treści są pisane pod internautów i mają stanowić odpowiedź na nurtujące ich pytania. Obecnie content marketing jest nieodłącznym elementem każdej strategii marketingowej prowadzonej w przestrzeni Internetu. Content marketing pomaga także w ocenie danej strony przez roboty sieciowe i wspiera indeksowanie. Im więcej znajduje się wartościowej treści na danej witrynie, tym dana strona uzyska lepszą pozycję.

Warunkiem jest dostarczanie użytkownikom unikatowej, interesującej i merytorycznej treści. Roboty sieciowe są w stanie ocenić, czy dana treść jest unikatowa i nie doszło do plagiatu. Na surowe kary w postaci całkowitego usunięcia z rankingu są narażone strony internetowe, które dopuściły się zduplikowanej treści. Nie dopuszczalne jest również pisanie tekstów, które zawierają błędy stylistyczne lub ortograficzne.

Jak content pomaga budować wartościowe linki

Content marketing nierzadko powoduje, że użytkownicy samodzielnie zaczynają udostępniać wybrane treści innym osobom. Im bardziej interesujący jest dany artykuł na stronie, tym prawdopodobnie więcej internautów go poleci dalej. Często takie artykuły są udostępniane na portalach społecznościowych, gdzie w postach jest umieszczany do nich odnośnik. W ten sposób content marketing może wspomóc pozyskiwanie linków. Internauci polecając treść z danej strony www nieświadomie wspierają jej link building i wartość dla wyszukiwarki Google. Social media mają w dzisiejszych czasach ogromną siłę przebicia do świadomości ludzi. Dbając o content marketing można zachęcić ludzi do odwiedzin danej strony, czytania jej artykułów i dzielenia się treścią z innymi.

Z content marketingu chętnie korzystają sklepy internetowe, które często prowadzą oprócz sprzedaży dodatkowy blog. Wspomniany blog także może pomóc w pozycjonowaniu i osiągnięciu lepszej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Na blogu można regularnie dodawać artykuły, które prezentują wartość dla czytelników. Internauci zdecydowanie chętniej dokonają zakupu w danym e-sklepie, gdy będą widzieli na danej stronie interesujący content. Każdy artykuł może być dodatkowo nasycony odpowiednimi słowami kluczowymi i linkami wewnętrznymi, które będą wspierały efekt SEO. Linki wewnętrzne w artykułach blogowych mogą odsyłać czytelnika na wybrane aukcje, co dodatkowo wesprze sprzedaż.

Jak zdobyć wartościowe odnośniki do strony?

Najbardziej wartościowe linki prowadzące do strony to takie, które znajdują się w obrębie tekstu. Im dłuższy jest dany tekst, tym lepiej dla wartości danego odnośnika. Obecnie pozycjonerzy posiadający zaplecze SEO dbają o to, aby artykuły z linkiem posiadały przynajmniej kilka tysięcy znaków. Niekiedy wskazane jest pisanie artykułów, które mają nawet po kilkanaście tysięcy znaków lub więcej. Roboty sieciowe są w stanie sprawdzić długość danego tekstu i ilość znajdujących się w nim odnośników.

Linki pochodzące z krótkich artykułów są z reguły mniej wartościowe dla danej strony. Warto tutaj wspomnieć, iż najlepiej pozyskiwać linki ze stron, które są powiązane tematycznie z naszą. Niewskazane jest pozyskiwanie linków z katalogów lub stron, które mogą przypominać spam. Podobnie sytuacja dotyczy popularnych niegdyś presell page.

Wspomniane presell page to z reguły bezwartościowe strony internetowe, które nie prezentują większej wartości dla internautów. Niegdyś popularne było tworzenie takich stron i sprzedawanie z nich linków na popularnych portalach aukcyjnych. Linki pochodzące z takich stron nie mają większej wartości i dodatkowo mogą zaszkodzić. Wyszukiwarka Google negatywnie odbiera takie strony, gdyż nie prezentują one żadnej wartości dla użytkowników. Obecnie panuje zasada, że właściciele stron internetowych w pierwszej kolejności powinni tworzyć treść pod użytkownika i jego potrzeby. W dalszej kolejności dopiero można skupić się na tworzeniu treści pod kątem robotów sieciowych i algorytmów. Ponownie wraca tutaj pojęcie content marketingu, gdzie treść odgrywa kluczową rolę w pozycjonowaniu strony internetowej. Content marketing w pierwszej kolejności stawia na piedestale potrzeby internautów, a dopiero następnie skupia się na efekcie SEO.

Dbając o swoją stronę internetową najlepiej zdecydować się na współpracę z doświadczonym copywriterem SEO, który połączy te dwa elementy ze sobą. Copywriterzy SEO specjalizują się w tworzeniu treści, która niesie wartość dla czytelników i jednocześnie wspiera proces pozycjonowania. Profesjonalny copywriter SEO jest w stanie odpowiednio nasycić tekst słowami kluczowymi, sformatować go i tworzyć nagłówki od H1 do H6.

Jaka sprawdzona metoda zachęci innych, aby udostępniali odnośniki do strony?

Właściciele stron często szukają sprawdzonej metody, aby zachęcić użytkowników do udostępniania jej zawartości. Udostępniając treść użytkownicy wspierają naturalnie linkowanie danej strony i jej pozycjonowanie.

Wyszukiwarka Google pierwszorzędnie docenia linki pozyskane w naturalny sposób, które są sygnałem o wartości danej strony internetowej. Pozyskując w ten sposób linki właściciele stron nie narażają się na niepotrzebne filtry ze strony wyszukiwarki Google. Chcąc zmotywować czytelników do udostępniania treści najlepiej zrobić to poprzez regularnie dodawany i interesujący content.

Czytelnicy często z wdzięczności będą chcieli polecić naszą stronę lub udostępnią jej treść, aby pokazać ją innym. Innym sposobem jest wrzucenie interesującego artykułu na serwisy pokroju popularnego w Polsce Wykopu. Umieszczając link do swojego artykuły w serwisie Wykop można w szybkim czasie wygenerować duży ruch i zachęcić użytkowników do dzielenia się treścią. Im bardziej interesujący będzie dany artykuł, tym więcej zbierze polubień i chętniej będzie polecany dalej. Użytkownicy zaczną go komentować, linkować i polecać innym osobom. Tworzenie interesującej treści jest w obecnie najważniejszym elementem optymalizacji swojej strony internetowej.

Jakie linki możesz budować by profil linków dla Twojej domeny był zdywersyfikowany?

Jakie linki budować aby profil linków dla domeny był zdywersyfikowany:

  • Linki zwrotne z innych stron internetowych,
  • Linki wyróżniające w mediach społecznościowych,
  • Linki z forów internetowych,
  • Linki z witryn tematycznych,
  • Linki z serwisów typu bookmarking,
  • Linki z artykułów sponsorowanych i blogów,
  • Linki z list mailingowych i niezależnych witryn,
  • Linki w treści wideo,
  • Linki z katalogów witryn,
  • Linki z obszarów edukacyjnych,
  • Linki z witryn do wymiany linków.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!