Pozyskiwanie klient贸w zagranicznych (export, us艂ugi, produkty i rynek zagraniczny)

Strategia marketingowa na facebooku
Strategia marketingowa na facebooku i w social media -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
28 wrze艣nia, 2021
Pozyskiwanie lead贸w b2b
Pozyskiwanie lead贸w b2b (sprzeda偶, jak pozyskiwa膰 klient贸w biznesowych i generowa膰 leady) Strategia lead generation dla firm
28 wrze艣nia, 2021
Pozyskiwanie klient贸w zagranicznych
Pozyskiwanie klient贸w zagranicznych

Pozyskiwanie klient贸w zagranicznych:

Wielu w艂a艣cicieli ma艂ych firm, kt贸rzy odnie艣li sukces, nieustannie poszukuje mo偶liwo艣ci poszerzenia bazy klient贸w i rozwoju swojej dzia艂alno艣ci. Rozw贸j biznesu mo偶e by膰 jednak trudnym i d艂ugotrwa艂ym procesem.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jednym z podstawowych element贸w rozwoju firmy jest dost臋p do sta艂ego strumienia lead贸w sprzeda偶owych. Potencjalny klient to osoba lub firma, je艣li masz firm臋, kt贸ra sprzedaje innym firmom (B2B), kt贸ra jest zainteresowana sprzedawanymi przez Ciebie produktami lub us艂ugami. I tak samo je艣li interesuje Ciebie eksport i to jak pozyska膰 kontrahenta na rynek zagraniczny.

Oto kilka wskaz贸wek dotycz膮cych tworzenia systemu, kt贸ry pomo偶e zidentyfikowa膰 potencjalnych klient贸w w ma艂ej firmie i 鈥 przy odpowiednim skupieniu i wysi艂ku 鈥 przekszta艂ci膰 ich w klient贸w co pozwoli Ci osi膮gn膮膰 cel biznesowy.

1. Zidentyfikuj swoj膮 grup臋 docelow膮

Pierwszym krokiem w generowaniu zagranicznych klient贸w jest identyfikacja grupy docelowej. Nie mo偶esz skutecznie dotrze膰 do idealnego klienta i sprzedawa膰, je艣li nie wiesz dok艂adnie, kto to jest. Dlatego wa偶ne jest, aby zbada膰 swoich odbiorc贸w i uzyska膰 jasny obraz tego, kim s膮, gdzie mieszkaj膮, co lubi膮 robi膰, ile zarabiaj膮, jaki jest ich styl 偶ycia i osobowo艣膰 itp.
Je艣li jeszcze tego nie masz zrobionego, to w ramach tego kroku powiniene艣 r贸wnie偶 stworzy膰 kompleksowy plan marketingowy.

2. M膮drze wybierz swoje metody promocyjne

Aby generowa膰 klient贸w na rynkach zagranicznych, potrzebujesz planu promocyjnego, kt贸ry sprawi, 偶e Twoje produkty i us艂ugi trafi膮 do Twojej grupy docelowej. Istnieje wiele sposob贸w na promocj臋 swojej firmy, i znowu b臋dziesz chcia艂 wykorzysta膰 sw贸j plan marketingowy, aby zidentyfikowa膰 najskuteczniejsze metody dla swojej firmy.

Niekt贸re pomys艂y marketingowe obejmuj膮 informacyjn膮 stron臋 internetow膮, blog, media spo艂eczno艣ciowe, prezentacje, wydarzenia bran偶owe, bie偶膮ce polecenia klient贸w, reklamy typu pay per click (PPC), cold mailing, cold calling i reklamy tradycyjne.

3. Utw贸rz lejek sprzeda偶y

Gdy ju偶 wiesz, do kogo kierujesz reklamy i ustali艂e艣, jak najlepiej do niego dotrze膰, musisz mie膰 plan zbierania informacji kontaktowych. Pierwsza cz臋艣膰 procesu obejmuje kierowanie wszystkich potencjalnych klient贸w do standardowego formularza lub strony docelowej, kt贸ra zach臋ca ich do udost臋pniania swoich danych kontaktowych, zazwyczaj w zamian za darmowy prezent, kupon, pr贸bk臋 lub inn膮 zach臋t臋 o warto艣ci dodanej.

W tym momencie wa偶ne jest posiadanie bazy danych zarz膮dzania relacjami z klientami (CRM), kt贸ra pomo偶e Ci 艣ledzi膰 potencjalnych klient贸w w ca艂ym procesie.Z tymi dzia艂aniami pozyskiwanie klient贸w na rynkach zagranicznych lub partnera biznesowego staje si臋 proste.

4. U偶yj biuletynu e-mail do budowania relacji

Teraz, gdy jeste艣 w kontakcie z potencjalnymi klientami, nadszed艂 czas, aby piel臋gnowa膰 te relacje, aby m贸c przenie艣膰 ich z etapu lead generation, (prospect) do sprzeda偶y (i ostatecznie do powt贸rnej sprzeda偶y!). Jednym z najlepszych sposob贸w na stworzenie sp贸jnej komunikacji z potencjalnymi klientami jest biuletyn e-mailowy.

Planuj膮c sw贸j plan marketingu e-mailowego, upewnij si臋, 偶e znasz i przestrzegasz przepis贸w, kt贸re s膮 cz臋艣ci膮 GDPR i RODO.

5. Wykorzystaj media spo艂eczno艣ciowe do 艂膮czenia si臋 i anga偶owania

Media spo艂eczno艣ciowe daj膮 ma艂ym firmom szereg mo偶liwo艣ci prowadzenia rozm贸w z potencjalnymi klientami i generowania nowych klient贸w. Mo偶esz utworzy膰 stron臋 na Facebooku, profil na Twitterze, stron臋 firmow膮 na LinkedIn, konto na Pintere艣cie lub kana艂 YouTube, aby przyci膮gn膮膰 i zaanga偶owa膰 swoich odbiorc贸w, a nast臋pnie przekierowa膰 ich przez proces, aby sta膰 si臋 potencjalnymi klientami. Na tym poleca ekspansja zagraniczna.

Musisz zbudowa膰 艣wiadomo艣膰 wok贸艂 swojej marki r贸wnie偶 na innych rynkach.

Dodatkowo, gdy masz ju偶 potencjalnych klient贸w w systemie, mo偶esz skorzysta膰 z medi贸w spo艂eczno艣ciowych, aby z nimi porozmawia膰 i dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o tym, czego potrzebuj膮 i chc膮. Im wi臋cej pozytywnych punkt贸w kontaktu klient ma z Twoj膮 firm膮 na przestrzeni czasu, tym wi臋ksze prawdopodobie艅stwo, 偶e zaufa Twojej marce i ostatecznie dokona zakupu od Ciebie, czyli pozyskasz kontrahenta zagranicznego.

Generowanie lead贸w powinno by膰 traktowane jako d艂ugotrwa艂y i ci膮g艂y proces. Je艣li uzyskasz wydajny system, korzystaj膮c z powy偶szych wskaz贸wek dotycz膮cych partner贸w zagranicznych, mo偶esz usprawni膰 proces pozyskiwania nowych klient贸w poszukuj膮cych nowe rynki (export) i zwi臋kszy膰 mo偶liwo艣ci rozwoju biznesu.

Jak pozyskiwa膰 klient贸w zagranicznych i skutecznie wej艣膰 na rynek zagraniczny

Poszukiwanie klient贸w i pozyskiwanie zagranicznych kontrahent贸w zostaw nam!

Interesuje Ciebie pozyskiwanie klient贸w zagranicznych?

Skontaktuj si臋 z nami!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)