Pozyskiwanie klientów zagranicznych (export, usługi, produkty)

Strategia marketingowa na facebooku
Strategia marketingowa na facebooku i w social media
28 września, 2021
Pozyskiwanie leadów b2b
Pozyskiwanie leadów b2b (sprzedaż, jak pozyskiwać klientów biznesowych)
28 września, 2021
Pozyskiwanie klientów zagranicznych
Pozyskiwanie klientów zagranicznych

Pozyskiwanie klientów zagranicznych:

Wielu właścicieli małych firm, którzy odnieśli sukces, nieustannie poszukuje możliwości poszerzenia bazy klientów i rozwoju swojej działalności. Rozwój biznesu może być jednak trudnym i długotrwałym procesem.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jednym z podstawowych elementów rozwoju firmy jest dostęp do stałego strumienia leadów sprzedażowych. Potencjalny klient to osoba lub firma, jeśli masz firmę, która sprzedaje innym firmom (B2B), która jest zainteresowana sprzedawanymi przez Ciebie produktami lub usługami. I tak samo jeśli interesuje Ciebie eksport i to jak pozyskać kontrahenta na rynek zagraniczny.

Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia systemu, który pomoże zidentyfikować potencjalnych klientów w małej firmie i — przy odpowiednim skupieniu i wysiłku — przekształcić ich w klientów co pozwoli Ci osiągnąć cel biznesowy.

1. Zidentyfikuj swoją grupę docelową

Pierwszym krokiem w generowaniu zagranicznych klientów jest identyfikacja grupy docelowej. Nie możesz skutecznie dotrzeć do idealnego klienta i sprzedawać, jeśli nie wiesz dokładnie, kto to jest. Dlatego ważne jest, aby zbadać swoich odbiorców i uzyskać jasny obraz tego, kim są, gdzie mieszkają, co lubią robić, ile zarabiają, jaki jest ich styl życia i osobowość itp.
Jeśli jeszcze tego nie masz zrobionego, to w ramach tego kroku powinieneś również stworzyć kompleksowy plan marketingowy.

2. Mądrze wybierz swoje metody promocyjne

Aby generować klientów na rynkach zagranicznych, potrzebujesz planu promocyjnego, który sprawi, że Twoje produkty i usługi trafią do Twojej grupy docelowej. Istnieje wiele sposobów na promocję swojej firmy, i znowu będziesz chciał wykorzystać swój plan marketingowy, aby zidentyfikować najskuteczniejsze metody dla swojej firmy.

Niektóre pomysły marketingowe obejmują informacyjną stronę internetową, blog, media społecznościowe, prezentacje, wydarzenia branżowe, bieżące polecenia klientów, reklamy typu pay per click (PPC), cold mailing, cold calling i reklamy tradycyjne.

3. Utwórz lejek sprzedaży

Gdy już wiesz, do kogo kierujesz reklamy i ustaliłeś, jak najlepiej do niego dotrzeć, musisz mieć plan zbierania informacji kontaktowych. Pierwsza część procesu obejmuje kierowanie wszystkich potencjalnych klientów do standardowego formularza lub strony docelowej, która zachęca ich do udostępniania swoich danych kontaktowych, zazwyczaj w zamian za darmowy prezent, kupon, próbkę lub inną zachętę o wartości dodanej.

W tym momencie ważne jest posiadanie bazy danych zarządzania relacjami z klientami (CRM), która pomoże Ci śledzić potencjalnych klientów w całym procesie.Z tymi działaniami pozyskiwanie klientów na rynkach zagranicznych lub partnera biznesowego staje się proste.

4. Użyj biuletynu e-mail do budowania relacji

Teraz, gdy jesteś w kontakcie z potencjalnymi klientami, nadszedł czas, aby pielęgnować te relacje, aby móc przenieść ich z etapu lead generation, (prospect) do sprzedaży (i ostatecznie do powtórnej sprzedaży!). Jednym z najlepszych sposobów na stworzenie spójnej komunikacji z potencjalnymi klientami jest biuletyn e-mailowy.

Planując swój plan marketingu e-mailowego, upewnij się, że znasz i przestrzegasz przepisów, które są częścią GDPR i RODO.

5. Wykorzystaj media społecznościowe do łączenia się i angażowania

Media społecznościowe dają małym firmom szereg możliwości prowadzenia rozmów z potencjalnymi klientami i generowania nowych klientów. Możesz utworzyć stronę na Facebooku, profil na Twitterze, stronę firmową na LinkedIn, konto na Pintereście lub kanał YouTube, aby przyciągnąć i zaangażować swoich odbiorców, a następnie przekierować ich przez proces, aby stać się potencjalnymi klientami. Na tym poleca ekspansja zagraniczna.

Musisz zbudować świadomość wokół swojej marki również na innych rynkach.

Dodatkowo, gdy masz już potencjalnych klientów w systemie, możesz skorzystać z mediów społecznościowych, aby z nimi porozmawiać i dowiedzieć się więcej o tym, czego potrzebują i chcą. Im więcej pozytywnych punktów kontaktu klient ma z Twoją firmą na przestrzeni czasu, tym większe prawdopodobieństwo, że zaufa Twojej marce i ostatecznie dokona zakupu od Ciebie, czyli pozyskasz kontrahenta zagranicznego.

Generowanie leadów powinno być traktowane jako długotrwały i ciągły proces. Jeśli uzyskasz wydajny system, korzystając z powyższych wskazówek dotyczących partnerów zagranicznych, możesz usprawnić proces pozyskiwania nowych klientów poszukujących nowe rynki (export) i zwiększyć możliwości rozwoju biznesu.

Interesuje Ciebie pozyskiwanie klientów zagranicznych?

Skontaktuj się z nami!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)