Pozycjonowanie strony za granic膮 -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

SEO London
SEO London, czyli pozycjonowanie stron po angielsku
4 lutego, 2022
SEO RedCart
SEO RedCart -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 lutego, 2022
pozycjonowanie strony za granic膮
pozycjonowanie strony za granic膮

Pozycjonowanie strony za granic膮

Je艣li zamierzasz wprowadzi膰 swoj膮 firm臋 na rynek globalny, czas zoptymalizowa膰 swoj膮 witryn臋 za pomoc膮 mi臋dzynarodowego SEO. W tym wpisie dostaniesz wszystko, co musisz wiedzie膰, aby zacz膮膰 pozycjonowanie strony za granic膮.

Pierwszy fakt.

Czy wiesz, 偶e a偶 40% konsument贸w na ca艂ym 艣wiecie nie kupi produktu promowanego w j臋zyku innym ni偶 ojczysty (藕r贸d艂o https://csa-research.com/Featured-Content/For-Global-Enterprises/Global-Growth/CRWB-Series/CRWB-B2C)? Ju偶 samo to jest doskona艂ym powodem do optymalizacji witryny pod k膮tem zagranicznych odwiedzaj膮cych na rynkach, na kt贸rych chcesz sprzedawa膰. Post臋puj zgodnie z tym co dalej opiszemy, aby dowiedzie膰 si臋, jak zbudowa膰 mi臋dzynarodow膮 strategi臋 na SEO zagraniczne, kt贸ra zbuduje Twoj膮 globaln膮 widoczno艣膰.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

pozycjonowanie strony za granic膮

Pozycjonowanie zagraniczne

Optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek (SEO) w innym kraju czyli pozycjonowanie zagraniczne to proces optymalizacji strony internetowej i jej zawarto艣ci w celu zapewnienia widoczno艣ci w wyszukiwarkach takich jak Google. Pozycjonowanie mi臋dzynarodowe polega r贸wnie偶 na zapewnieniu silnej obecno艣ci w wyszukiwarkach, ale ma na celu generowanie ruchu organicznego z wielu kraj贸w (pozycjonowanie wieloregionalne) i/lub j臋zyk贸w (pozycjonowanie wieloj臋zyczne).

Pozycjonowanie mi臋dzynarodowe zapewnia wyszukiwarkom mo偶liwo艣膰 艂atwej identyfikacji kraj贸w, na kt贸re Twoja firma chce kierowa膰 reklamy. Pokazuje r贸wnie偶 wyszukiwarkom, jakich j臋zyk贸w u偶ywasz, aby przyci膮gn膮膰 klient贸w z r贸偶nych kraj贸w lub m贸wi膰 r贸偶nymi j臋zykami.

Jak dzia艂a mi臋dzynarodowe SEO?

Google i inne wyszukiwarki s膮 zaprojektowane tak, aby dopasowywa膰 wyniki wyszukiwania do j臋zyka i lokalizacji u偶ytkownika. Pozycjonowanie mi臋dzynarodowe dzia艂a poprzez informowanie wyszukiwarek, 偶e Twoja witryna zawiera tre艣ci odpowiednie dla os贸b wyszukuj膮cych w okre艣lonym kraju 鈥 lub u偶ytkownik贸w, kt贸rzy szukaj膮 produkt贸w lub us艂ug podobnych do Twojej w okre艣lonym j臋zyku. Mi臋dzynarodowe SEO obejmuje kierowanie na j臋zyk, tagi hreflang, wyznaczone struktury adres贸w URL i inne sygna艂y lokalizacyjne w celu kierowania tre艣ci do u偶ytkownik贸w na ca艂ym 艣wiecie.

Dlaczego pozycjonowanie za granic膮 jest wa偶ne?

Promowanie Twojej witryny i jej tre艣ci z pozycjonowaniem za granic膮 poprawia widoczno艣膰 Twojego produktu lub us艂ugi na 艣wiatowych rynkach. Innymi s艂owy, mo偶esz zbudowa膰 wi臋ksz膮 baz臋 klient贸w i ostatecznie uzyska膰 wi臋cej konwersji.

Jakie s膮 korzy艣ci z pozycjonowania w innym kraju?

Pozycjonowanie za granic膮 to 艣wietny spos贸b na rozw贸j biznesu. Mo偶e da膰 Ci przewag臋 nad konkurencj膮. Je艣li nie zoptymalizuj膮 swoich tre艣ci pod k膮tem okre艣lonych kraj贸w lub j臋zyk贸w, mo偶esz to wykorzysta膰, dostosowuj膮c tre艣ci do tych kraj贸w, aby przyci膮gn膮膰 jeszcze wi臋kszy ruch.

Pozycjonowanie mi臋dzynarodowe pozwoli Ci rozpocz膮膰 dzia艂alno艣膰 w innych krajach. Ulepszone globalne wra偶enia u偶ytkownika pomog膮 Ci ugruntowa膰 pozycj臋 Twojej firmy jako globalnej marki. Spowoduje to, 偶e wi臋cej klient贸w powr贸ci do Twojej witryny, a tak偶e zwi臋kszy Twoje zyski.

Co sk艂ada si臋 na siln膮 mi臋dzynarodow膮 strategi臋 SEO?

Pozycjonowanie za granic膮 , kt贸re jest skuteczne na jednym rynku, niekoniecznie musi dzia艂a膰 dobrze na innym ze wzgl臋du na r贸偶nice kulturowe i j臋zykowe. Dlatego silne mi臋dzynarodowe strategie SEO pozwalaj膮 na adaptacj臋 do r贸偶nych region贸w lub kraj贸w.

Aby odnie艣膰 sukces w pozycjonowaniu za granic膮, musisz uwzgl臋dni膰 r贸偶nice kulturowe w ka偶dym j臋zyku lub kraju, dla kt贸rego chcesz dostarcza膰 tre艣ci.

Najlepsze praktyki na pozycjonowanie za granic膮

Kluczem do zbudowania silnej mi臋dzynarodowej strategii SEO jest poznanie odbiorc贸w i przewidywanie ich potrzeb.
呕adne dwa mi臋dzynarodowe podej艣cia do SEO nie s膮 takie same. Podej艣cie zale偶y od Twojej firmy i docelowych klient贸w.

Je艣li oferujesz te same produkty lub us艂ugi na ca艂ym 艣wiecie r贸偶nym odbiorcom j臋zykowym, powiniene艣 wybra膰 podej艣cie oparte na segmentacji j臋zykowej. Wi膮偶e si臋 to z optymalizacj膮 tre艣ci w Twojej witrynie, tak aby by艂a taka sama we wszystkich j臋zykach, kt贸re s膮 istotne dla Twojej firmy.

Je艣li Twoja firma oferuje r贸偶ne produkty lub us艂ugi na r贸偶nych rynkach krajowych lub dzia艂a pod r贸偶nymi markami w r贸偶nych krajach/j臋zykach, musisz podej艣膰 do ka偶dego kraju osobno. B臋dziesz musia艂 mie膰 dedykowane strony internetowe dla poszczeg贸lnych kraj贸w, wszystkie z w艂asnym mi臋dzynarodowym podej艣ciem do SEO.

Przed uruchomieniem mi臋dzynarodowej strategii SEO okre艣l, kt贸rzy odbiorcy mog膮 by膰 zainteresowani Twoim produktem lub us艂ug膮 i dowiedz si臋, co jest dla nich wa偶ne. Mo偶esz to zrobi膰, badaj膮c, w jaki spos贸b ci odbiorcy zazwyczaj znajduj膮 produkty lub us艂ugi, oraz przeprowadzaj膮c badania s艂贸w kluczowych. Kiedy ju偶 to zrobisz, b臋dziesz wiedzie膰, kt贸rym odbiorcom nale偶y si臋 zaj膮膰 i w jaki spos贸b.

Co dalej?

Sp贸jrz na swoich przysz艂ych konkurent贸w i oce艅 ich skuteczno艣膰, je艣li chodzi o pozycjonowanie za granic膮, content marketing i p艂atne reklamy. Pozycjonowanie zagraniczne pomo偶e Ci znale藕膰 nowe mo偶liwo艣ci, zw艂aszcza je艣li konkurencja nie optymalizuje obecnie swoich tre艣ci pod k膮tem okre艣lonych rynk贸w lub j臋zyk贸w.

Nast臋pnie zbuduj mi臋dzynarodow膮 strategi臋 SEO, korzystaj膮c z bada艅 rynku i konkurencji. Dowiedz si臋, sk膮d pochodzi Tw贸j obecny ruch, zagl膮daj膮c do Google Analytics. Mo偶e si臋 okaza膰, 偶e masz ju偶 du偶膮 publiczno艣膰 na okre艣lonym rynku krajowym.

Je艣li tak, najpierw zacznij optymalizowa膰 swoj膮 witryn臋 pod k膮tem tego kraju. W przeciwnym razie powiniene艣 wykorzysta膰 globaln膮 strategi臋 swojej firmy, aby okre艣li膰, od kt贸rego mi臋dzynarodowego rynku lub j臋zyka zacz膮膰.

Wybierz odpowiednie domeny

Je艣li potrzebujesz stworzy膰 dedykowane strony internetowe dla r贸偶nych kraj贸w, musisz m膮drze wybra膰 swoje domeny. Zanim wybierzesz domen臋 dla swojej marki, nawi膮偶 wsp贸艂prac臋 z agencj膮 do艣wiadczon膮 na lokalnym rynku, a tak偶e z osobami dla kt贸rych jest to ojczysty j臋zyk. Musisz upewni膰 si臋, 偶e wybrana nazwa marki i domena wywo艂uj膮 w艂a艣ciwe skojarzenia marki i odpowiedzi od lokalnych konsument贸w.

Je艣li chcesz u偶y膰 wi臋cej ni偶 jednego s艂owa w wybranej nazwie domeny, upewnij si臋, 偶e dobrze ze sob膮 wsp贸艂pracuj膮 i nie mo偶na ich b艂臋dnie odczyta膰, tworz膮c nowe s艂owa. Ma to kluczowe znaczenie, poniewa偶 niew艂a艣ciwa nazwa domeny mo偶e zosta膰 b艂臋dnie zinterpretowana, a nawet wywo艂a膰 zak艂opotanie lub brak zaufania.


Je艣li chodzi o pozycjonowanie za granic膮, nie musisz optymalizowa膰 tre艣ci dla wszystkich kraj贸w i j臋zyk贸w jednocze艣nie. Mo偶e to by膰 wdro偶enie wieloetapowe. Zacznij od zaspokojenia jednej nowej grupy odbiorc贸w, aby uzyska膰 wgl膮d w to, jak wdro偶y膰 mi臋dzynarodowe SEO i stamt膮d to zrobi膰. Pomo偶e to r贸wnie偶 Tobie i Twojemu zespo艂owi zapozna膰 si臋 z mi臋dzynarodowym SEO i nabra膰 rozp臋du dla przysz艂ych projekt贸w.

Aby unikn膮膰 nieporozumie艅, nale偶y u偶ywa膰 dedykowanego adresu URL dla ka偶dej lokalnej strony z tre艣ci膮. Istnieje kilka struktur adres贸w URL, kt贸rych mo偶esz u偶ywa膰 do kierowania reklam i dzia艂a艅 seo na okre艣lone kraje.

ccTLD to domena z kodem kraju

gTLD (ang. Generic top-level domain) 鈥 s膮 to domeny funkcjonalne, razem z domenami krajowymi (ccTLD) nale偶膮 do grupy najwy偶szego poziomu domen (TLD).

  • Krajowe domeny najwy偶szego poziomu (w skr贸cie ccTLD): uniqueseo.de
  • ccTLD lub globalne domeny najwy偶szego poziomu (w skr贸cie gTLD), w po艂膮czeniu z subdomenami: de.uniqueseo.pl
  • ccTLD lub gTLD w po艂膮czeniu z podfolderami: uniqueseo.pll/de/
  • ccTLD lub TLD z kombinacj膮 subdomen i podfolder贸w: de.uniqueseo.pl/de-br/

Je艣li potrzebujesz wyznaczonych stron internetowych dla okre艣lonych kraj贸w, najlepszym rozwi膮zaniem mo偶e by膰 posiadanie krajowych domen najwy偶szego poziomu (ccTLD). Domeny takie jak uniqueseo.de i uniqueseo.co.uk wysy艂aj膮 do wyszukiwarek sygna艂y, 偶e te witryny powinny by膰 udost臋pniane u偶ytkownikom znajduj膮cym si臋 w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Poniewa偶 jednak ccTLD s膮 oddzielnymi domenami, ta strategia jest zazwyczaj najdro偶sza i najbardziej czasoch艂onna. Ka偶da domena ccTLD potrzebuje w艂asnej strategii cyfrowego PR, content marketingu i budowania link贸w. Nie b臋dziesz r贸wnie偶 w stanie przenosi膰 偶adnych dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozyskiwaniem link贸w ani uprawnie艅 do domeny uzyskanych z aktywno艣ci poza witryn膮 na innych stronach internetowych.

Je艣li lokalizacja odbiorc贸w nie ma 偶adnego wp艂ywu na Twoje produkty i us艂ugi, mo偶esz u偶y膰 jednej domeny i skorzysta膰 z podkatalog贸w (lub podfolder贸w) do hostowania stron w wybranym j臋zyku lub kraju. S膮 one zwykle u偶ywane przez firmy, kt贸re chc膮 dotrze膰 do u偶ytkownik贸w na jednym rynku, na kt贸rym m贸wi si臋 wieloma j臋zykami. Dotycz膮 one r贸wnie偶 region贸w geograficznych obejmuj膮cych dwa lub wi臋cej kraj贸w m贸wi膮cych tym samym j臋zykiem,

U偶yj atrybutu hreflang

Atrybut hreflang wskazuje, w jakim j臋zyku s膮 Twoje tre艣ci i jaki region geograficzny dotyczy Twoich tre艣ci. Atrybuty Hreflang pomagaj膮 r贸wnie偶 unikn膮膰 problem贸w z powielaniem tre艣ci w r贸偶nych wersjach j臋zykowych Twojej witryny, tj. w przypadku stron w j臋zyku angielskim przeznaczonych dla USA, Wielkiej Brytanii i Australii, u偶ywanych do kierowania na r贸偶ne lokalizacje.

Niezale偶nie od tego, czy wybra艂e艣 dedykowane witryny internetowe dostosowane do ka偶dego kraju, czy podfoldery w jednej domenie, b臋dziesz musia艂 u偶y膰 odpowiedniego j臋zyka dla ka偶dej strony.

Zapewni to r贸wnie偶 lepsze wra偶enia u偶ytkownikom lokalnym i zach臋ci ich do konwersji lub powrotu do Twojej witryny w p贸藕niejszym terminie.

Wybierz w艂a艣ciwe s艂owa kluczowe dla ka偶dego kraju

Jednym z najlepszych sposob贸w optymalizacji tre艣ci pod k膮tem wyszukiwarek jest u偶ywanie w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych. Je艣li jednak zajmujesz si臋 mi臋dzynarodowym SEO, wa偶ne jest, aby艣 nie tylko t艂umaczy艂 s艂owa kluczowe 鈥 w wi臋kszo艣ci przypadk贸w zamiast tego nale偶y je stworzy膰 z pomoc膮 native speakera, poniewa偶 t艂umaczenia nie zawsze s膮 dobre.

Zajmij si臋 s艂owami kluczowymi indywidualnie. Niekt贸re mi臋dzynarodowe bran偶e, takie jak medycyna czy IT, maj膮 tendencj臋 do u偶ywania angielskich termin贸w, nawet je艣li angielski nie jest j臋zykiem urz臋dowym w kraju, wi臋c t艂umaczenie tych s艂贸w kluczowych nie ma sensu.

W przypadku ka偶dego s艂owa kluczowego musisz dowiedzie膰 si臋, czego dok艂adnie szukaj膮 lokalni u偶ytkownicy, i dostosowa膰 s艂owa kluczowe do lokalnych wzorc贸w wyszukiwania.

Po przetworzeniu lub zbadaniu s艂贸w kluczowych musisz sprawdzi膰, ile os贸b ich szuka. Korzystaj z narz臋dzi, takich jak Planer s艂贸w kluczowych Google, aby dowiedzie膰 si臋, jakie miesi臋czne liczby wyszukiwa艅 maj膮 na odpowiednich rynkach, i uwzgl臋dnij najlepsze s艂owa kluczowe w swojej mi臋dzynarodowej strategii SEO.

Unikaj automatycznego przekierowywania u偶ytkownika na inny j臋zyk na podstawie lokalizacji

Mo偶e wydawa膰 si臋 to idealnym rozwi膮zaniem, ale automatyczne przekierowywanie odwiedzaj膮cych na podstawie adres贸w IP lub ustawie艅 przegl膮darki jest irytuj膮ce dla u偶ytkownik贸w. Mo偶e to by膰 r贸wnie偶 myl膮ce dla wyszukiwarek. Mo偶e to nawet oznacza膰, 偶e odwiedzaj膮cy i wyszukiwarki nigdy nie znajd膮 okre艣lonych tre艣ci. Zamiast tego poinformuj odwiedzaj膮cych i wyszukiwarki o alternatywnej wersji strony, wy艣wietlaj膮c baner na g贸rze lub na dole strony z wiadomo艣ci膮 i 艂膮czem do sugerowanej strony.

Istniej膮 inne sposoby informowania wyszukiwarek, 偶e Twoja witryna jest kierowana na okre艣lony kraj, na przyk艂ad:

  • Hosting witryny na lokalnym adresie IP
  • Linkowanie do tre艣ci lokalnych
  • Szukanie sposob贸w na pozycjonowanie w lokalnych wyszukiwarkach, seznam.cz w Czechach, Yandex Rosja itp.

Opr贸cz najlepszych praktyk wymienionych powy偶ej, warto rozwa偶y膰 te sygna艂y, aby sprawdzi膰, czy s膮 one istotne dla Twoich mi臋dzynarodowych dzia艂a艅 SEO.

Mi臋dzynarodowa lista na pozycjonowanie za granic膮.

Pozycjonowanie mi臋dzynarodowe jest niezb臋dne, aby Twoja firma mog艂a wej艣膰 na rynki globalne. Optymalizacja tre艣ci pod k膮tem r贸偶nych kraj贸w zwi臋kszy Twoj膮 obecno艣膰 w wyszukiwarkach, wzmocni wizerunek marki, przyci膮gnie wi臋cej potencjalnych klient贸w i zwi臋kszy globalne przychody. O czym musisz pam臋ta膰:

  • Dowiedz si臋, jakie mi臋dzynarodowe tre艣ci dostarczasz i na jakie rynki/j臋zyki
  • Utw贸rz strategi臋 s艂贸w kluczowych, u偶ywaj膮c odpowiednich s艂贸w kluczowych dla okre艣lonych rynk贸w/j臋zyk贸w
  • Skonfiguruj mi臋dzynarodow膮 struktur臋 adres贸w URL przyjazn膮 SEO
  • Utw贸rz map臋 witryny
  • Okre艣l kierowanie na j臋zyk
  • Okre艣l kierowanie na kraj
  • Zezwalaj u偶ytkownikom na zmian臋 j臋zyka strony internetowej
  • U偶yj tag贸w hreflang do kierowania na j臋zyk
  • Dostosuj ceny do walut krajowych
  • Upewnij si臋, 偶e wszystkie tagi alt obrazu s膮 w odpowiednich j臋zykach
  • Zidentyfikuj z艂e przekierowania i napraw je
  • Napraw uszkodzone linki, b艂臋dy i problemy z indeksowaniem
  • Stw贸rz strategi臋 budowania link贸w dla ka偶dego rynku
  • B膮d藕 na bie偶膮co z mi臋dzynarodowymi i lokalnymi trendami wyszukiwania
  • Sprawd藕 potencja艂 SEO ka偶dego tematu, kt贸ry chcesz poruszy膰
  • Zatrudnij rodzimych tw贸rc贸w tre艣ci i ekspert贸w bran偶owych, aby Twoje tre艣ci by艂y trafne
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)