Pozycjonowanie strony za granicą

SEO London
SEO London, czyli pozycjonowanie stron po angielsku
4 lutego, 2022
SEO RedCart
SEO RedCart
4 lutego, 2022
pozycjonowanie strony za granicą
pozycjonowanie strony za granicą

Pozycjonowanie strony za granicą

Jeśli zamierzasz wprowadzić swoją firmę na rynek globalny, czas zoptymalizować swoją witrynę za pomocą międzynarodowego SEO. W tym wpisie dostaniesz wszystko, co musisz wiedzieć, aby zacząć pozycjonowanie strony za granicą.

Pierwszy fakt.

Czy wiesz, że aż 40% konsumentów na całym świecie nie kupi produktu promowanego w języku innym niż ojczysty (źródło https://csa-research.com/Featured-Content/For-Global-Enterprises/Global-Growth/CRWB-Series/CRWB-B2C)? Już samo to jest doskonałym powodem do optymalizacji witryny pod kątem zagranicznych odwiedzających na rynkach, na których chcesz sprzedawać. Postępuj zgodnie z tym co dalej opiszemy, aby dowiedzieć się, jak zbudować międzynarodową strategię na SEO zagraniczne, która zbuduje Twoją globalną widoczność.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

pozycjonowanie strony za granicą

Pozycjonowanie zagraniczne

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) w innym kraju czyli pozycjonowanie zagraniczne to proces optymalizacji strony internetowej i jej zawartości w celu zapewnienia widoczności w wyszukiwarkach takich jak Google. Pozycjonowanie międzynarodowe polega również na zapewnieniu silnej obecności w wyszukiwarkach, ale ma na celu generowanie ruchu organicznego z wielu krajów (pozycjonowanie wieloregionalne) i/lub języków (pozycjonowanie wielojęzyczne).

Pozycjonowanie międzynarodowe zapewnia wyszukiwarkom możliwość łatwej identyfikacji krajów, na które Twoja firma chce kierować reklamy. Pokazuje również wyszukiwarkom, jakich języków używasz, aby przyciągnąć klientów z różnych krajów lub mówić różnymi językami.

Jak działa międzynarodowe SEO?

Google i inne wyszukiwarki są zaprojektowane tak, aby dopasowywać wyniki wyszukiwania do języka i lokalizacji użytkownika. Pozycjonowanie międzynarodowe działa poprzez informowanie wyszukiwarek, że Twoja witryna zawiera treści odpowiednie dla osób wyszukujących w określonym kraju – lub użytkowników, którzy szukają produktów lub usług podobnych do Twojej w określonym języku. Międzynarodowe SEO obejmuje kierowanie na język, tagi hreflang, wyznaczone struktury adresów URL i inne sygnały lokalizacyjne w celu kierowania treści do użytkowników na całym świecie.

Dlaczego pozycjonowanie za granicą jest ważne?

Promowanie Twojej witryny i jej treści z pozycjonowaniem za granicą poprawia widoczność Twojego produktu lub usługi na światowych rynkach. Innymi słowy, możesz zbudować większą bazę klientów i ostatecznie uzyskać więcej konwersji.

Jakie są korzyści z pozycjonowania w innym kraju?

Pozycjonowanie za granicą to świetny sposób na rozwój biznesu. Może dać Ci przewagę nad konkurencją. Jeśli nie zoptymalizują swoich treści pod kątem określonych krajów lub języków, możesz to wykorzystać, dostosowując treści do tych krajów, aby przyciągnąć jeszcze większy ruch.

Pozycjonowanie międzynarodowe pozwoli Ci rozpocząć działalność w innych krajach. Ulepszone globalne wrażenia użytkownika pomogą Ci ugruntować pozycję Twojej firmy jako globalnej marki. Spowoduje to, że więcej klientów powróci do Twojej witryny, a także zwiększy Twoje zyski.

Co składa się na silną międzynarodową strategię SEO?

Pozycjonowanie za granicą , które jest skuteczne na jednym rynku, niekoniecznie musi działać dobrze na innym ze względu na różnice kulturowe i językowe. Dlatego silne międzynarodowe strategie SEO pozwalają na adaptację do różnych regionów lub krajów.

Aby odnieść sukces w pozycjonowaniu za granicą, musisz uwzględnić różnice kulturowe w każdym języku lub kraju, dla którego chcesz dostarczać treści.

Najlepsze praktyki na pozycjonowanie za granicą

Kluczem do zbudowania silnej międzynarodowej strategii SEO jest poznanie odbiorców i przewidywanie ich potrzeb.
Żadne dwa międzynarodowe podejścia do SEO nie są takie same. Podejście zależy od Twojej firmy i docelowych klientów.

Jeśli oferujesz te same produkty lub usługi na całym świecie różnym odbiorcom językowym, powinieneś wybrać podejście oparte na segmentacji językowej. Wiąże się to z optymalizacją treści w Twojej witrynie, tak aby była taka sama we wszystkich językach, które są istotne dla Twojej firmy.

Jeśli Twoja firma oferuje różne produkty lub usługi na różnych rynkach krajowych lub działa pod różnymi markami w różnych krajach/językach, musisz podejść do każdego kraju osobno. Będziesz musiał mieć dedykowane strony internetowe dla poszczególnych krajów, wszystkie z własnym międzynarodowym podejściem do SEO.

Przed uruchomieniem międzynarodowej strategii SEO określ, którzy odbiorcy mogą być zainteresowani Twoim produktem lub usługą i dowiedz się, co jest dla nich ważne. Możesz to zrobić, badając, w jaki sposób ci odbiorcy zazwyczaj znajdują produkty lub usługi, oraz przeprowadzając badania słów kluczowych. Kiedy już to zrobisz, będziesz wiedzieć, którym odbiorcom należy się zająć i w jaki sposób.

Co dalej?

Spójrz na swoich przyszłych konkurentów i oceń ich skuteczność, jeśli chodzi o pozycjonowanie za granicą, content marketing i płatne reklamy. Pozycjonowanie zagraniczne pomoże Ci znaleźć nowe możliwości, zwłaszcza jeśli konkurencja nie optymalizuje obecnie swoich treści pod kątem określonych rynków lub języków.

Następnie zbuduj międzynarodową strategię SEO, korzystając z badań rynku i konkurencji. Dowiedz się, skąd pochodzi Twój obecny ruch, zaglądając do Google Analytics. Może się okazać, że masz już dużą publiczność na określonym rynku krajowym.

Jeśli tak, najpierw zacznij optymalizować swoją witrynę pod kątem tego kraju. W przeciwnym razie powinieneś wykorzystać globalną strategię swojej firmy, aby określić, od którego międzynarodowego rynku lub języka zacząć.

Wybierz odpowiednie domeny

Jeśli potrzebujesz stworzyć dedykowane strony internetowe dla różnych krajów, musisz mądrze wybrać swoje domeny. Zanim wybierzesz domenę dla swojej marki, nawiąż współpracę z agencją doświadczoną na lokalnym rynku, a także z osobami dla których jest to ojczysty język. Musisz upewnić się, że wybrana nazwa marki i domena wywołują właściwe skojarzenia marki i odpowiedzi od lokalnych konsumentów.

Jeśli chcesz użyć więcej niż jednego słowa w wybranej nazwie domeny, upewnij się, że dobrze ze sobą współpracują i nie można ich błędnie odczytać, tworząc nowe słowa. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ niewłaściwa nazwa domeny może zostać błędnie zinterpretowana, a nawet wywołać zakłopotanie lub brak zaufania.


Jeśli chodzi o pozycjonowanie za granicą, nie musisz optymalizować treści dla wszystkich krajów i języków jednocześnie. Może to być wdrożenie wieloetapowe. Zacznij od zaspokojenia jednej nowej grupy odbiorców, aby uzyskać wgląd w to, jak wdrożyć międzynarodowe SEO i stamtąd to zrobić. Pomoże to również Tobie i Twojemu zespołowi zapoznać się z międzynarodowym SEO i nabrać rozpędu dla przyszłych projektów.

Aby uniknąć nieporozumień, należy używać dedykowanego adresu URL dla każdej lokalnej strony z treścią. Istnieje kilka struktur adresów URL, których możesz używać do kierowania reklam i działań seo na określone kraje.

ccTLD to domena z kodem kraju

gTLD (ang. Generic top-level domain) – są to domeny funkcjonalne, razem z domenami krajowymi (ccTLD) należą do grupy najwyższego poziomu domen (TLD).

  • Krajowe domeny najwyższego poziomu (w skrócie ccTLD): uniqueseo.de
  • ccTLD lub globalne domeny najwyższego poziomu (w skrócie gTLD), w połączeniu z subdomenami: de.uniqueseo.pl
  • ccTLD lub gTLD w połączeniu z podfolderami: uniqueseo.pll/de/
  • ccTLD lub TLD z kombinacją subdomen i podfolderów: de.uniqueseo.pl/de-br/

Jeśli potrzebujesz wyznaczonych stron internetowych dla określonych krajów, najlepszym rozwiązaniem może być posiadanie krajowych domen najwyższego poziomu (ccTLD). Domeny takie jak uniqueseo.de i uniqueseo.co.uk wysyłają do wyszukiwarek sygnały, że te witryny powinny być udostępniane użytkownikom znajdującym się w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Ponieważ jednak ccTLD są oddzielnymi domenami, ta strategia jest zazwyczaj najdroższa i najbardziej czasochłonna. Każda domena ccTLD potrzebuje własnej strategii cyfrowego PR, content marketingu i budowania linków. Nie będziesz również w stanie przenosić żadnych działań związanych z pozyskiwaniem linków ani uprawnień do domeny uzyskanych z aktywności poza witryną na innych stronach internetowych.

Jeśli lokalizacja odbiorców nie ma żadnego wpływu na Twoje produkty i usługi, możesz użyć jednej domeny i skorzystać z podkatalogów (lub podfolderów) do hostowania stron w wybranym języku lub kraju. Są one zwykle używane przez firmy, które chcą dotrzeć do użytkowników na jednym rynku, na którym mówi się wieloma językami. Dotyczą one również regionów geograficznych obejmujących dwa lub więcej krajów mówiących tym samym językiem,

Użyj atrybutu hreflang

Atrybut hreflang wskazuje, w jakim języku są Twoje treści i jaki region geograficzny dotyczy Twoich treści. Atrybuty Hreflang pomagają również uniknąć problemów z powielaniem treści w różnych wersjach językowych Twojej witryny, tj. w przypadku stron w języku angielskim przeznaczonych dla USA, Wielkiej Brytanii i Australii, używanych do kierowania na różne lokalizacje.

Niezależnie od tego, czy wybrałeś dedykowane witryny internetowe dostosowane do każdego kraju, czy podfoldery w jednej domenie, będziesz musiał użyć odpowiedniego języka dla każdej strony.

Zapewni to również lepsze wrażenia użytkownikom lokalnym i zachęci ich do konwersji lub powrotu do Twojej witryny w późniejszym terminie.

Wybierz właściwe słowa kluczowe dla każdego kraju

Jednym z najlepszych sposobów optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek jest używanie właściwych słów kluczowych. Jeśli jednak zajmujesz się międzynarodowym SEO, ważne jest, abyś nie tylko tłumaczył słowa kluczowe — w większości przypadków zamiast tego należy je stworzyć z pomocą native speakera, ponieważ tłumaczenia nie zawsze są dobre.

Zajmij się słowami kluczowymi indywidualnie. Niektóre międzynarodowe branże, takie jak medycyna czy IT, mają tendencję do używania angielskich terminów, nawet jeśli angielski nie jest językiem urzędowym w kraju, więc tłumaczenie tych słów kluczowych nie ma sensu.

W przypadku każdego słowa kluczowego musisz dowiedzieć się, czego dokładnie szukają lokalni użytkownicy, i dostosować słowa kluczowe do lokalnych wzorców wyszukiwania.

Po przetworzeniu lub zbadaniu słów kluczowych musisz sprawdzić, ile osób ich szuka. Korzystaj z narzędzi, takich jak Planer słów kluczowych Google, aby dowiedzieć się, jakie miesięczne liczby wyszukiwań mają na odpowiednich rynkach, i uwzględnij najlepsze słowa kluczowe w swojej międzynarodowej strategii SEO.

Unikaj automatycznego przekierowywania użytkownika na inny język na podstawie lokalizacji

Może wydawać się to idealnym rozwiązaniem, ale automatyczne przekierowywanie odwiedzających na podstawie adresów IP lub ustawień przeglądarki jest irytujące dla użytkowników. Może to być również mylące dla wyszukiwarek. Może to nawet oznaczać, że odwiedzający i wyszukiwarki nigdy nie znajdą określonych treści. Zamiast tego poinformuj odwiedzających i wyszukiwarki o alternatywnej wersji strony, wyświetlając baner na górze lub na dole strony z wiadomością i łączem do sugerowanej strony.

Istnieją inne sposoby informowania wyszukiwarek, że Twoja witryna jest kierowana na określony kraj, na przykład:

  • Hosting witryny na lokalnym adresie IP
  • Linkowanie do treści lokalnych
  • Szukanie sposobów na pozycjonowanie w lokalnych wyszukiwarkach, seznam.cz w Czechach, Yandex Rosja itp.

Oprócz najlepszych praktyk wymienionych powyżej, warto rozważyć te sygnały, aby sprawdzić, czy są one istotne dla Twoich międzynarodowych działań SEO.

Międzynarodowa lista na pozycjonowanie za granicą.

Pozycjonowanie międzynarodowe jest niezbędne, aby Twoja firma mogła wejść na rynki globalne. Optymalizacja treści pod kątem różnych krajów zwiększy Twoją obecność w wyszukiwarkach, wzmocni wizerunek marki, przyciągnie więcej potencjalnych klientów i zwiększy globalne przychody. O czym musisz pamętać:

  • Dowiedz się, jakie międzynarodowe treści dostarczasz i na jakie rynki/języki
  • Utwórz strategię słów kluczowych, używając odpowiednich słów kluczowych dla określonych rynków/języków
  • Skonfiguruj międzynarodową strukturę adresów URL przyjazną SEO
  • Utwórz mapę witryny
  • Określ kierowanie na język
  • Określ kierowanie na kraj
  • Zezwalaj użytkownikom na zmianę języka strony internetowej
  • Użyj tagów hreflang do kierowania na język
  • Dostosuj ceny do walut krajowych
  • Upewnij się, że wszystkie tagi alt obrazu są w odpowiednich językach
  • Zidentyfikuj złe przekierowania i napraw je
  • Napraw uszkodzone linki, błędy i problemy z indeksowaniem
  • Stwórz strategię budowania linków dla każdego rynku
  • Bądź na bieżąco z międzynarodowymi i lokalnymi trendami wyszukiwania
  • Sprawdź potencjał SEO każdego tematu, który chcesz poruszyć
  • Zatrudnij rodzimych twórców treści i ekspertów branżowych, aby Twoje treści były trafne
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)