Pozycjonowanie instagram -jak pozycjonować konto na IG (SEO, przykłady, definicja)

Jak dodawać hashtagi na instagramie
Pozycjonowanie instagram

Pozycjonowanie instagram -jak pozycjonować konto na IG (SEO)

Zrozumienie, jak działa SEO na Instagramie, jest ważne dla każdej firmy, która chce nawiązać kontakt z nowymi obserwatorami. Zacznijmy.

Co to jest SEO Instagram?

SEO na Instagramie oznacza optymalizację treści na IG, aby można je było znaleźć łatwiej w wynikach wyszukiwania. Gdy ktoś szuka odpowiedniego słowa kluczowego lub hashtagu w polu wyszukiwania na Instagramie, chcesz, aby Twoje konto lub treść pojawiły się u góry listy.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing


Czynniki rankingowe SEO Instagramie

Ogólnie rzecz biorąc, SEO to trochę sztuka, trochę nauka. Pozycjonowanie na Instagramie nie posiada dokładnej formuły, dzięki której Twoje konto znajdzie się na szczycie rankingów wyszukiwania.

Na szczęście Instagram komunikuje otwarcie o sygnałach, których używa do pozycjonowania wyników wyszukiwania. Oto, jak określa, co widzi ktoś, kto korzysta z paska wyszukiwania.

Dokładne słowo kluczowe

Nie dziwi to, że fraza jaką ktoś wpisuje jest najważniejszym sygnałem. Na podstawie wyszukiwanych haseł Instagram szuka odpowiednich nazw użytkowników, biografii, podpisów, hashtagów i lokalizacji.

Co to oznacza dla Ciebie?

Musisz zrozumieć, jakich wyszukiwanych haseł używają ludzie, aby szukać treści podobnych do Twoich.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Aktywność użytkownika

Obejmuje to hashtagi i konta, które użytkownik obserwuje i z którymi wchodził w interakcję, oraz posty, które przeglądali w przeszłości.

Sprawdź to samemu.

Wpisz jakieś hasło, np dieta w polu wyszukiwania na swoim głównym koncie, a teraz na innym. Zobaczysz, że wyniki będą się różnić pomiędzy sobą, a to dlatego, że każdy użytkownik ma dopasowany pod siebie algorytm.

Co to oznacza dla Twojej firmy? Zapoznaj się z hashtagami, których Twoi docelowi odbiorcy prawdopodobnie będą używać i z którymi będą wchodzić w interakcje. Następnie zachęcaj do zaangażowania się w swoje posty.

Osoba korzystająca z wyszukiwania jest bardziej skłonna zobaczyć treści marki, z którą wcześniej się kontaktowała, nawet jeśli nie śledzi tej marki.

Sygnały popularności

Treści, które są już popularne, najprawdopodobniej znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania. Instagram określa popularność za pomocą sygnałów, takich jak liczba kliknięć, udostępnień, polubień, i obserwacji dla konta, miejsca, czy hashtagu.

Co to oznacza dla Twojego biznesu? Obowiązkowo publikuj we właściwym czasie, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni na platformie, aby od razu wzbudzić zaangażowanie.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Zoptymalizuj swój profil na Instagramie pod kątem wyszukiwania

Twój profil na Instagramie, czyli Twoje bio to najlepsze miejsce na umieszczenie odpowiednich słów kluczowych i wyszukiwanych haseł.

Pozycjonowanie instagrama zaczyna się od nazwy która zawiera słowo kluczowe pod SEO. Wybierz nazwę profilu, która jest odpowiednia dla Twoich treści.

Pamiętaj też, aby w swoim biografii uwzględnić odpowiednie słowa kluczowe.

Na koniec podaj lokalizację, jeśli jest ona istotna dla Twojej firmy. Tylko konta firmowe i twórców mogą dodawać lokalizację, więc jest to kolejny powód, aby przejść na konto profesjonalne, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Używaj właściwych hashtagów

Hashtagi na instagramie działają jak słowa kluczowe w pozycjonowaniu.

  • Używaj tylko odpowiednich hashtagów.
  • Użyj kombinacji dobrze znanych, niszowych i konkretnych hashtagów.
  • Ogranicz hashtagi do 4 do 6 na post.
  • Nie używaj nieistotnych lub zbyt ogólnych hashtagów.

Jakie są więc najlepsze hashtagi pod SEO na Instagramie?

To zależy od Twojej firmy i odbiorców. Aby dowiedzieć się, które hashtagi już przyciągają ruch do Twoich postów, spójrz na swoje Instagram Insights. Statystyki dla każdego posta pokażą Ci, ile wyświetleń dla tego posta pochodziło z hashtagów.

Używaj właściwych słów kluczowych pod swoje pozycjonowanie instagrama

W przeszłości wyszukiwanie na Instagramie nie uwzględniało słów kluczowych w podpisach, ale wydaje się, że to się zmienia. Instagram teraz szczególnie zaleca umieszczanie odpowiednich słów kluczowych w podpisach postów jak i ALT zdjęć (tekst alternatywny), aby ułatwić znajdowanie.

Jak więc wybrać docelowe słowa kluczowe? Badania, które przeprowadziłeś w powyższym kroku, aby znaleźć najlepsze hashtagi, dadzą ci kilka wstępnych wskazówek.

Narzędzia analityczne zapewnią Ci więcej informacji. Na przykład użyj Google Analytics, aby zobaczyć, które słowa kluczowe kierują ruch do Twojej witryny. Są to prawdopodobnie dobre propozycje do przetestowania w swoich postach na Instagramie.

Aby dodać tekst alternatywny podczas publikowania zdjęcia, dotknij opcji Ustawienia zaawansowane na dole ekranu, na którym wpisujesz podpis.

W obszarze Ułatwienia dostępu dotknij opcji Napisz tekst alternatywny i dodaj opis zdjęcia, używając odpowiednich słów kluczowych.

Aby dodać tekst alternatywny do istniejącego zdjęcia, otwórz zdjęcie i stuknij ikonę trzech kropek, a następnie stuknij opcję Edytuj. W prawym dolnym rogu obrazu kliknij Edytuj tekst alternatywny.

Utrzymuj jakość konta

Wyniki wyszukiwania na Instagramie są również oparte na wytycznych dotyczących rekomendacji. Oznacza to, że konta niezgodne z tymi wytycznymi będą wyświetlane niżej w wynikach wyszukiwania lub w ogóle nie będą się pojawiać.

Oto, czego NIE należy robić:

  • Clickbait
  • Oświadczenia na temat zdrowia, chorób, leczenia
  • Nieoryginalna treść skopiowana z innego źródła
  • Wprowadzające w błąd twierdzenia lub treści
  • Kupowanie polubień
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak działa algorytm IG?

Algorytm IG (ang. Instagram Algorithm) to algorytm wykorzystywany przez Instagram do określania kolejności wyświetlania postów w sekcji „Explore” oraz w newsfeedzie użytkowników.

Algorytm IG działa na zasadzie personalizacji i dostosowania wyświetlanych treści do preferencji i zachowań użytkowników. Obejmuje on kilka czynników, które wpływają na wyświetlanie treści, m.in.:

  1. Relevancy Score (Wskaźnik istotności) – wynikający z interakcji użytkownika z danym kontem (np. polubienia, komentarze), historii przeglądanych treści, wyszukiwanych hashtagów itp.
  2. Recency (Aktualność) – uwzględniający datę i czas publikacji posta, co oznacza, że nowe posty mają większą szansę na wyświetlenie się na początku listy.
  3. Frequency (Częstotliwość) – czyli to, jak często użytkownik publikuje posty, ponieważ Instagram chce uniknąć sytuacji, w której dany użytkownik zdominuje newsfeed innych użytkowników.
  4. Following (Obserwowani) – uwzględniający konta, które dany użytkownik obserwuje, ponieważ Instagram wyświetla posty z tych kont na początku listy.
  5. Usage (Użycie) – uwzględniający to, jak długo użytkownik spędza czas na Instagramie, ponieważ im dłużej użytkownik korzysta z aplikacji, tym więcej treści zostanie mu wyświetlonych.

Algorytm IG nie jest jednak statyczny i podlega ciągłym zmianom i aktualizacjom, w zależności od trendów i preferencji użytkowników. Warto również pamiętać, że algorytm IG służy do pomocy w wyborze treści, a ostateczna decyzja, które posty użytkownik zobaczy, zależy od indywidualnych preferencji i zachowań danego użytkownika.

Pozycjonowanie instagram: podsumowanie technik SEO

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie instagram -jak pozycjonować konto na IG (SEO)?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 114

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!