Zawartość strony
Zrozumienie, jak działa SEO na Instagramie, jest ważne dla każdej firmy, która chce nawiązać kontakt z nowymi obserwatorami. Zacznijmy.
SEO na Instagramie oznacza optymalizację treści na IG, aby można je było znaleźć łatwiej w wynikach wyszukiwania. Gdy ktoś szuka odpowiedniego słowa kluczowego lub hashtagu w polu wyszukiwania na Instagramie, chcesz, aby Twoje konto lub treść pojawiły się u góry listy.
Ogólnie rzecz biorąc, SEO to trochę sztuka, trochę nauka. Pozycjonowanie na Instagramie nie posiada dokładnej formuły, dzięki której Twoje konto znajdzie się na szczycie rankingów wyszukiwania.
Na szczęście Instagram komunikuje otwarcie o sygnałach, których używa do pozycjonowania wyników wyszukiwania. Oto, jak określa, co widzi ktoś, kto korzysta z paska wyszukiwania.
Nie dziwi to, że fraza jaką ktoś wpisuje jest najważniejszym sygnałem. Na podstawie wyszukiwanych haseł Instagram szuka odpowiednich nazw użytkowników, biografii, podpisów, hashtagów i lokalizacji.
Co to oznacza dla Ciebie?
Musisz zrozumieć, jakich wyszukiwanych haseł używają ludzie, aby szukać treści podobnych do Twoich.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Obejmuje to hashtagi i konta, które użytkownik obserwuje i z którymi wchodził w interakcję, oraz posty, które przeglądali w przeszłości.
Sprawdź to samemu.
Wpisz jakieś hasło, np dieta w polu wyszukiwania na swoim głównym koncie, a teraz na innym. Zobaczysz, że wyniki będą się róznić pomiędzy sobą, a to dlatego, że każdy użytkownik ma dopasowany pod siebie algorytm.
Co to oznacza dla Twojej firmy? Zapoznaj się z hashtagami, których Twoi docelowi odbiorcy prawdopodobnie będą używać i z którymi będą wchodzić w interakcje. Następnie zachęcaj do zaangażowania się w swoje posty.
Osoba korzystająca z wyszukiwania jest bardziej skłonna zobaczyć treści marki, z którą wcześniej się kontaktowała, nawet jeśli nie śledzi tej marki.
Treści, które są już popularne, najprawdopodobniej znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania. Instagram określa popularność za pomocą sygnałów, takich jak liczba kliknięć, udostępnień, polubień, i obserwacji dla konta, miejsca, czy hashtagu.
Co to oznacza dla Twojego biznesu? Obowiązkowo publikuj we właściwym czasie, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni na platformie, aby od razu wzbudzić zaangażowanie.
Twój profil na Instagramie, czyli Twoje bio to najlepsze miejsce na umieszczenie odpowiednich słów kluczowych i wyszukiwanych haseł.
Pozycjonowanie instagrama zaczyna się od nazwy która zawiera słowo kluczowe pod SEO. Wybierz nazwę profilu, która jest odpowiednia dla Twoich treści.
Pamiętaj też, aby w swoim biografii uwzględnić odpowiednie słowa kluczowe.
Na koniec podaj lokalizację, jeśli jest ona istotna dla Twojej firmy. Tylko konta firmowe i twórców mogą dodawać lokalizację, więc jest to kolejny powód, aby przejść na konto profesjonalne, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Hashtagi na instagramie działają jak słowa kluczowe w pozycjonowaniu.
Jakie są więc najlepsze hashtagi pod SEO na Instagramie?
To zależy od Twojej firmy i odbiorców. Aby dowiedzieć się, które hashtagi już przyciągają ruch do Twoich postów, spójrz na swoje Instagram Insights. Statystyki dla każdego posta pokażą Ci, ile wyświetleń dla tego posta pochodziło z hashtagów.
W przeszłości wyszukiwanie na Instagramie nie uwzględniało słów kluczowych w podpisach, ale wydaje się, że to się zmienia. Instagram teraz szczególnie zaleca umieszczanie odpowiednich słów kluczowych w podpisach postów jak i ALT zdjęć (tekst alternatywny), aby ułatwić znajdowanie.
Jak więc wybrać docelowe słowa kluczowe? Badania, które przeprowadziłeś w powyższym kroku, aby znaleźć najlepsze hashtagi, dadzą ci kilka wstępnych wskazówek.
Narzędzia analityczne zapewnią Ci więcej informacji. Na przykład użyj Google Analytics, aby zobaczyć, które słowa kluczowe kierują ruch do Twojej witryny. Są to prawdopodobnie dobre propozycje do przetestowania w swoich postach na Instagramie.
Aby dodać tekst alternatywny podczas publikowania zdjęcia, dotknij opcji Ustawienia zaawansowane na dole ekranu, na którym wpisujesz podpis.
W obszarze Ułatwienia dostępu dotknij opcji Napisz tekst alternatywny i dodaj opis zdjęcia, używając odpowiednich słów kluczowych.
Aby dodać tekst alternatywny do istniejącego zdjęcia, otwórz zdjęcie i stuknij ikonę trzech kropek, a następnie stuknij opcję Edytuj. W prawym dolnym rogu obrazu kliknij Edytuj tekst alternatywny.
Wyniki wyszukiwania na Instagramie są również oparte na wytycznych dotyczących rekomendacji. Oznacza to, że konta niezgodne z tymi wytycznymi będą wyświetlane niżej w wynikach wyszukiwania lub w ogóle nie będą się pojawiać.
Oto, czego NIE należy robić:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie instagram -jak pozycjonować konto na IG (SEO)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |