Testy AB
Dobre pozycjonowanie strony -co to są najlepsze praktyki SEO+[1 BONUS]
30 maja, 2022
Jak dodawać hashtagi na instagramie
Pozycjonowanie instagram -jak pozycjonować konto na IG (SEO)
30 maja, 2022

Pozycjonowanie facebook -strona i fanpage na FB wyżej w Google (ale jak?)

Kurs facebook ads
Pozycjonowanie facebook

Pozycjonowanie facebook -strona i fanpage na FB wyżej w Google

Stworzenie solidnej obecności w mediach społecznościowych jest konieczne dla firm, głównie ze względu na łatwość, z jaką przedsiębiorstwa mogą konfigurować i zarządzać swoimi treściami na popularnych platformach społecznościowych.

Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest nowa, czy też istnieje od dawna, Facebook jest jedną z sieci społecznościowych, którą powinieneś sprawdzić w kontekście swojej obecności w mediach społecznościowych. Dlatego dzisiaj omówimy temat jakim jest pozycjonowanie facebook.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Facebook a pozycjonowanie

Facebook jest jedną z największych platform mediów społecznościowych pod względem liczby aktywnych użytkowników miesięcznie.

Jak możesz sobie wyobrazić, Facebook jest bardzo konkurencyjny, a tysiące marek walczy o uwagę użytkowników. FB wykorzystuje autorski algorytm, który dopasowuje treści tworzone przez marki do użytkowników poszukujących konkretnego produktu. W tym kontekście optymalizacja pod kątem wyszukiwarek na Facebooku (SEO FB, czyli pozycjonowanie) odgrywa ważną rolę strategii wielu firm.

Czym jest pozycjonowanie Facebooka?

Zanim zaczniemy, musimy omówić podstawy, aby lepiej zrozumieć pozycjonowanie na facebooku.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to sztuka zwiększania jakości i ilości ruchu na Twojej stronie. Proces obejmuje identyfikację wyszukiwanych haseł i słów kluczowych odpowiednich dla Twojej firmy, optymalizację treści witryny i uzyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie. Rezultatem jest uzyskanie wysokiej jakości ruchu na stronach docelowych.

W tym artykule omówimy kilka najważniejszych porad dotyczących pozycjonowania na Facebooku, które pomogą poprawić optymalizację Facebooka pod kątem wyszukiwarek, a co za tym idzie, poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Wybierz unikalną nazwę strony na Facebooku

Wybór unikalnej nazwy dla Twojego fanpage na FB to pierwszy i być może najważniejszy krok jeśli chodzi o pozycjonowanie strony na facebooku. Zależy to oczywiście od marki i kategorii usług lub produktu.

Musisz upewnić się, że nazwa strony firmowej nie koliduje ze stroną innej firmy. Dodatkowo nazwa powinna opisywać Twoje produkty lub usługi.

Po wybraniu nazwy strony wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twój rodzaj działalności. Następnie napisz opis tego, czym zajmuje się firma i w jaki sposób dodaje wartość klientom.

Pamiętaj, aby użyć odpowiednich słów kluczowych w opisie, aby upewnić się, że tekst pojawi się, gdy użytkownicy użyją słów kluczowych w swoich zapytaniach.

Ważny tip: Użyj narzędzi SEO, takich jak semrush, aby przeanalizować słowa kluczowe używane przez konkurencję.

Spersonalizuj adres URL strony (nazwa username)

Po utworzeniu Twojej strony Facebook automatycznie generuje się adres URL strony z nazwą. Pamiętaj, że użytkownicy Facebooka mogą wyszukiwać Twoją stronę po nazwie użytkownika.

Jeśli chcesz utworzyć niestandardowy adres URL, musisz zmienić nazwę użytkownika strony.

Spersonalizowanie adresu URL sprawi, że Twoja strona na Facebooku będzie bardziej dostępna w wynikach wyszukiwania. Zwiększa to również zaufanie użytkowników, ponieważ potwierdza, że ​​strona reprezentuje biznes. To zachęca użytkowników do obserwowania, polubienia lub interakcji z Twoją stroną. Możesz zmienić nazwę użytkownika strony, klikając przycisk Edytuj informacje o stronie.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Zoptymalizuj sekcję Informacje

Tworząc stronę w serwisie, piszemy meta opis, który omawia przeznaczenie strony. Metaopis jest widoczny w wynikach Google SERP. To samo dotyczy SEO na Facebooku.

Zoptymalizuj tę sekcję, aby zaangażować użytkowników i zwiększyć ruch organiczny, ponieważ Google wyświetla informacje w wynikach SERP jako metaopis.

Zoptymalizuj posty na Facebooku

Możesz wykorzystać każdy post jako okazję do promocji swojej strony, po prostu dodając odpowiednie słowa kluczowe do treści posta. Ta prosta czynność może mieć wpływ na pojawianie się organiczne.

Podobnie, możesz jeszcze bardziej zwiększyć wpływ SEO na Facebooku, dodając słowa kluczowe związane z biznesem do opisów zdjęć (ALT) i aktualizacji statusu, ponieważ Google indeksuje strony Facebooka.

Popraw lokalne SEO dzięki dokładnym informacjom kontaktowym

Firmy z niedokładnymi danymi kontaktowymi tracą zaufanie klientów.

Lokalne SEO polega na zdobywaniu najlepszych wyników wyszukiwania firm w okolicy. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest podanie szczegółowych informacji, takich jak adres, numer telefonu i godziny pracy. Im więcej informacji podasz, tym większą wiarygodność Google nadaje Twojej marce.

Pozycjonowanie na facebooku za pomocą linków zwrotnych

Linki zwrotne to kolejny istotny element pozycjonowania profili na Facebooku.

Wszyscy wiedzą, że Google mierzy wiarygodność strony internetowej, analizując profil linków zwrotnych.

Źródła o wysokim autorytecie, które odsyłają do Twoich treści, silnie odzwierciedlają, że Twój content jest odpowiedni, godny zaufania i wartościowy.

Google lubi, gdy wiele wiarygodnych źródeł wskazuje Twoją witrynę, ponieważ zwiększa to współczynnik zaufania odbiorców. Ale uważaj, bo linki zwrotne ze źródeł spamerskich mogą zaszkodzić twoim rankingom.

Dodaj przycisk CTA do swojej strony

Facebook oferuje opcję dodania przycisku wezwania do działania (CTA) na swojej stronie. Ten przycisk pojawia się w prawym górnym rogu. To świetny sposób na przekształcenie odwiedzających w kupujących.

Niektóre typowe przykłady przycisków CTA:

  • Zarezerwuj wizytę
  • Skontaktuj się z członkiem zespołu
  • Pobierz aplikację
  • Kup
  • Odwiedź witrynę
  • itp.

Bądź aktywny i odpowiadaj na komentarze

Użytkownicy lubią firmy, które prezentują przyjazną postawę. To pomaga budować więź między użytkownikami a marką. Aby zbudować to połączenie, firmy muszą być w kontakcie z użytkownikami za pośrednictwem wszystkich kanałów komunikacji.

Zacznij od bezzwłocznego odpowiadania na komentarze na Facebooku, aby pokazać, że Twojej firmie zależy na opiniach użytkowników. Kontynuuj rozwiązywanie problemów użytkowników i budowanie zaufania odbiorców.

Proaktywne podejście może zachęcić użytkowników do zakupu Twojego produktu, a także mogą pozostawić dobrą recenzję, która może odegrać ważną rolę w pozycjonowaniu na Facebooku.

Twórz i udostępniaj odpowiednie treści

Im bardziej odpowiednie i atrakcyjne treści tworzysz, tym bardziej Twoja firma jest postrzegana jako lider w niszy. W tym celu skup się na tworzeniu treści, które mogą potencjalnie generować większe zaangażowanie i zachęcać obserwatorów do polubienia, udostępniania i komentowania.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Publikuj treści, które pomagają, edukują i bawią użytkownika oraz zachęcają go do komentowania, tworzenia zakładek lub przekazywania ich znajomym i współpracownikom.

Czas opublikowania wpisu jest również istotnym czynnikiem, który determinuje jego zasięg.

Pamiętaj – doświadczenie klientów jest kluczowym elementem budowania marki w mediach społecznościowych.

Hashtagi mają olbrzymi wpływ na pozycjonowanie strony na facebooku

Hashtagi na Facebooku działają jak słowa kluczowe w google. Upewnij się, że używasz ich w swoich postach i komentarzach.

Reklamy facebook

Stosując wszystkie wyżej wymienione strategie, zauważysz znaczny wzrost ruchu organicznego.

Jeśli chcesz dodatkowo powiększyć ruch i reputację marki, możesz zdecydować się na uruchomienie Facebook Ads. Reklamy płatne pozwalają kierować treści na użytkowników według wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań, danych demograficznych itp.

Zoptymalizowana strategia reklam na Facebooku zwiększa zaangażowanie i ruch na Twojej stronie. Ponieważ publiczność jest zainteresowana Twoim produktem, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przekształcą się w klientów.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Pozycjonowanie facebooka w google: podsumowanie

Jeśli chcesz organicznie zwiększyć ruch i pozycjonować swoją stronę na Facebooku w Google, mamy nadzieję, że ten artykuł Ci pomógł.

Nasz przewodnik miał ma na celu przybliżenie jak działa pozycjonowanie facebook.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie facebook -strona i fanpage na FB wyżej w Google?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)