Poradnik SEO podstawy dla początkujących (pozycjonowanie stron i optymalizacja)

Grupa SEO
Grupa SEO, cykliczne spotkania dla osób które interesuje pozycjonowanie stron internetowych i content marketing
26 grudnia, 2021
Techniczne seo
Techniczne seo, optymalizacja stron i audyt techniczny aby poprawić swój marketing
26 grudnia, 2021
Poradnik SEO
Poradnik SEO

Poradnik SEO podstawy dla początkujących (pozycjonowanie stron i optymalizacja)

SEO, search engine optimization to po polsku optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to praktyka wdrażania strategii, dzięki którym Twoja witryna będzie wyżej w SERP. Czytając ten podręcznik dla początkujących, nauczysz się SEO i poznasz strategie, które sprawiają, że witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Naszym celem jest uproszczenie technik poprzez ten podręcznik SEO i pomoc w ich wdrożeniu w Twojej witrynie. Ten przewodnik z pozycjonowania stron internetowych obejmuje podstawowe techniki związane z marketingiem internetowym takie jak audyt SEO na stronie, budowanie linków, badanie słów kluczowych, optymalizacja obrazów, optymalizacja treści itp.

Jak wpływać na wyniki wyszukiwania w google

Teraz pojawia się pytanie, czym jest SEO? Otóż jak wspomnieliśmy na początku SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Jest to technika wykorzystywana do poprawy rankingu i widoczności Twojej witryny w organicznych lub bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Właściwe podejście do SEO może doprowadzić Cię na szczyt SERP. U podstaw SEO koncentruje się na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek i dostarczaniu wartości dla odwiedzających. I oo tym mówi ten podręcznik.
Po zapoznaniu się z tym przewodnikiem możesz również nauczyć się rozpocząć samemu działalność w zakresie porad SEO.

Jak działają wyszukiwarki, co pomoże nam zoptymalizować pozycjonowanie stron internetowych

Aby nauczyć się SEO, musisz wiedzieć, jak działają wyszukiwarki. To właśnie wyjaśnia ten poradnik. Gdy dana osoba czegoś szuka, wyszukiwarki przemierzają i indeksują miliardy wyników wyszukiwań. Wyszukiwarki udostępniają następnie użytkownikom listę witryn uszeregowanych według tego, co robot google czy każdej innej firmy jak bing, lub yandex uznaje za najbardziej odpowiednie.
Wyszukiwarki używają robotów indeksujących do przeglądania wielu stron. To właśnie linki na stronach internetowych umożliwiają robotom indeksującym dotarcie do miliardów połączonych ze sobą dokumentów. Roboty indeksujące następnie przechowują wybrane informacje w bazach danych, które są przywoływane, gdy użytkownik wyszukuje zapytanie.
Wyszukiwarki klasyfikują wyniki według trafności i popularności stron. Używają do tego zestawu złożonych algorytmów. Gdy wykonywane jest zapytanie wyszukiwania, wyszukiwarka przegląda bazę danych i zwraca wyniki, które są istotne dla zapytania. Dlatego każdy kogo interesuje marketing internetowy chce rozgryźć jak działa algorytm google.

Jak użytkownik wchodzi w interakcję z wyszukiwarkami, podstawy seo

Ludzie zazwyczaj tworzą trzy rodzaje zapytań:

  •   Zapytania nawigacyjne: aby znaleźć konkretną witrynę lub stronę internetową.
  •   Zapytania informacyjne: wyszukiwanie informacji na określony temat. Te zapytania mają na celu poznanie konkretnego zagadnienia.
  •   Zapytania związane z wyszukiwaniem transakcyjnym: gdy użytkownicy wyszukują z zamiarem zakupu produktu lub usługi.

Dlaczego optymalizacja pod kątem wyszukiwarek na słowa kluczowe jest konieczna

Wiedząc, czym jest SEO, bardzo ważne jest, aby wiedzieć, dlaczego optymalizacja na frazy czy każda fraza jest tak ważna. Otóż jeśli zrobisz to dobrze to Twoja domena i każda podstrona może zyskać pewną „tematyczność”. Dlatego ten podręcznik seo informuje że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest konieczna, ponieważ poprawia ruch i skutkuje większą liczbą konwersji. Dobry content marketing tak aby wyszukiwarka google doceniła treść może pomóc osiągnąć:

  •   Zwiększony ruch na stronie: ucząc się optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, możesz umieścić swoją witrynę w najwyższych rankingach SERP. Im wyżej jest Twoja witryna, tym większą liczbę odwiedzających otrzymujesz.
  •   Lepsza widoczność: Jeśli Twój sklep internetowy e-commerce jest w czołówce wyników, Twoja marka staje się widoczna dla potencjalnych klientów.
  •   Wiarygodność: strony internetowe zajmujące wysokie pozycje w SERP są postrzegane jako godne zaufania i wiarygodne.
  •   Wyższy ROI: potencjalni klienci wygenerowani przez SEO mają wyższy ROI niż inne kanały marketingowe.
  •   Ukierunkowany ruch: możesz łatwo generować grupę docelową za pomocą SEO.

Podstawy projektowania i rozwoju przyjaznego pod działania seo

Aby nauczyć się SEO, powinieneś znać podstawy projektowania stron internetowych o czym właśnie mówi ten poradnik. Oto lista aspektów, które sprawiają, że witryna jest wysoko oceniana.
Pozycjonowanie stron internetowych: Jest to praktyka optymalizacji poszczególnych stron internetowych pod kątem wyższych rankingów SERP. Musi zawierać:

  •   Tag tytułu: tag tytułu musi zawierać frazy kluczowe, tak samo jak meta desciption
  •   URL: adresy URL muszą być zoptymalizowane. Przyjazne dla SEO adresy URL są czytelne i każdy to fraza na którą chcemy rankować.
  •   Nagłówek i podtytuł: Nagłówek (znacznik H1) musi zawierać również frazę na którą chcemy osiągnąć wysoką pozycję. Podtytuł może zawierać dodatkowe słowa z długiego ogona.
  •   Treść: Pierwsze 100 słów treści musi zawierać to wyrażenie.
  •   Linkowanie wewnętrzne: linki wewnętrzne poprawiają SEO i pomagają wyszukiwarkom odkryć Twoje treści. Powinieneś dodać odpowiednie wewnętrzne linki do odpowiednich stron swojej witryny. Wikipedia jest bardzo dobrym przykładem efektywnego wykorzystania linków wewnętrznych.
  •   Optymalizacja obrazu: ważne jest umieszczanie w obrazach tagów alt i zmniejszanie ich rozmiaru.

SEO off-site: określane również jako „SEO poza witryną”, odnosi się do praktyk i działań wykonywanych poza stroną.

  •   Budowanie linków zwrotnych: Jest to jedna z najważniejszych praktyk o których mówi ten poradnik SEO. Witryna o wysokiej jakości i wysokim autorytecie domeny, które kierują do Twojego portalu zwiększają Twoje pozycje w SERP.
  •   Marketing w mediach społecznościowych: praktyka promowania Twoich produktów, usług, biznesu lub treści w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, TikTok, Instagram, LinkedIn itp.
  •   Blogowanie gościnne: nazywane również publikowaniem na portalach. To jest praktyka zamieszczania treści na blogach innych osób. Możemy również zamieścić odpowiednie linki z powrotem do naszej witryny z takiego wpisu.
  •   Influencer marketing: wykorzystanie influencerów do promowania Twojej marki to kolejny istotny sposób na uzyskanie linków zwrotnych o wysokim autorytecie.

Badanie słów kluczowych Twojej strony

Aby nauczyć się SEO, ważne znaczenie ma badanie keywordów. Badając seo keywords, których używają Twoi klienci, możesz zbudować dobrą strategię SEO i zrozumieć grupę docelową. Używanie właściwych fraz w treści i metatagach pomaga dotrzeć do odpowiedniego rodzaju klientów. Niektóre bezpłatne narzędzia, z których możesz skorzystać, obejmują:
  Planer słów kluczowych Google keyword planner: możesz go używać, aby znaleźć organiczne frazy. Dodatkowo zapewnia pomysły na słowa kluczowe, liczbę wyszukiwań i prognozy ruchu.  SEMrush: dostarcza informacji takich jak trendy, CPC, wolumen, liczba wyników, analiza konkurencji itp.

Jak użyteczność, doświadczenie i treść wpływają na widoczność

Strony internetowe, które są wartościowe dla robotów, mają pewne cechy wspólne. Są łatwe w użyciu i nawigacji, dostarczają odpowiednich informacji i dostarczają wysokiej jakości treści. Algorytmy wykorzystują określone sygnały do ​​określenia jakości treści, którymi są:

  •   Zaangażowanie: mierzą jakość serwisu, mierząc czas, przez jaki osoba angażuje się w Twój portal internetowy. Dlatego konieczne jest zapewnienie łatwej nawigacji w witrynie, zapewniającej dobre wrażenia użytkownika.
  •   Algorytm: które określają, jakie treści mogą znaleźć osoby czegoś szukające i odpowiednio je klasyfikują. Dlatego konieczne jest zapewnienie, aby treść była zgodna z algorytmami witryny.
  •   Linki: crawlery przechodzą przez strukturę linków witryny. Dlatego powinieneś dążyć do generowania dużej liczby organicznych i autentycznych linków wysokiej jakości.

Wszystko to wpływa na wysokie pozycjee. Stworzenie strony internetowej, która zapewnia dobre wrażenia użytkownika i wysokiej jakości treści, niezmiennie skutkuje wyższymi rankingami.

Rosnąca popularność i linki zewnętrzne

Link building ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej strategii SEO. Uzyskanie ich jest ważne, aby uzyskać większy ruch i wyższą pozycję w SERP. Dlatego też, aby utrzymać dobrą pozycję w rankingu, ważne jest tworzenie ciekawych treści. Dzięki temu pozycja Twojej strony będzie szła do góry.
Istnieją dwa rodzaje linków, które Twoja witryna może pozyskać:

  •   Naturalne: podane przez witryny i strony, które chcą prowadzić do Ciebie.
  •   Ręczne budowanie: obejmuje to docieranie do blogerów lub przesyłanie witryn do katalogów (stara metoda). Inne techniki optymalizacji poza stroną, o których mowa powyżej, mogą być również użyte do ręcznego budowania przekierowań.

Narzędzia SEO

Oto lista popularnych, ważnych i przydatnych narzędzi SEO, których możesz użyć do optymalizacji swojej witryny:

  •   Google Analytics: analizuje ruch w e-commerce i oferuje wgląd w słowa kluczowe.
  •   Narzędzia Google dla webmasterów (google search console) i Narzędzia dla webmasterów Bing: to oficjalne konsole Google i Bing. Stanowią platformę dla webmastera do zgłaszania swojej witryny do wyszukiwarek i interakcji z nimi na różne sposoby. Narzędzia Google dla webmasterów i Bing Webmaster Tools udostępniają również analizy witryny, raporty o błędach, raporty o błędach indeksowania itp.
  •   Open Site Explorer: zapewnia szczegółową analizę linków w Twojej witrynie.
  •   Planer Google GKP: możesz wprowadzić określone hasła związane z Twoją firmą, a narzędzie wygeneruje powiązane zapytania wraz z liczbą wyszukiwań. Możesz użyć tego narzędzia do planowania strategii fraz czyli keywordów.
  •   Google PageSpeed ​​Insights: testuje czas ładowania dla przeglądarek desktopowych i mobilnych dla Twojej witryny.

MITY i BŁĘDY które rozwiewa nasz poradnik seo

Kiedy chcesz zoptymalizować swoją stronę to pojawia się wiele nieporozumień, które mogą Cię zmylić. Często ludzie oferują Ci strategie, które działały dawno temu. Ze względu na zmiany algorytmów i aktualizacje niektóre techniki stały się zbędne i są obecnie klasyfikowane jako techniki black hat seo. Mogą nawet spowodować ukaranie Twojej witryny.

Popularnym mitem jest to, że wyszukiwarki pozycjonują strony według keyword density. Uważa się, że im więcej będziesz używał jedno słowo, tym wyższa będzie Twoja pozycja w SERPach. To jest całkowicie błędne. 2% treści to już bardzo dużo, a każdy wyższy wynik, to szansa że Twoja witryna może spaść w rankingach SERP.Linki nie działają: wiele osób uważa, że ​ nie wpływają na SEO. Nawet jeśli masz dobrą treść, bez nich wyszukiwarki nie będą w stanie Cię znaleźć. Twoja strona www potrzebuje wiarygodnych sygnałów, aby uzyskać lepszą widoczność i rankingi.

Mierzenie i śledzenie sukcesu jak zmienia się pozycja strony

Kiedy już wiesz, czym jest SEO, powinieneś wiedzieć, jak mierzyć i śledzić wyniki. Umieszczenie Twojej witryny i jej stron w rankingu w wyszukiwarkach wymaga czasu. Pojawienie się w najlepszych wynikach zajmuje sporo czasu i jest również uzależnione od konkurencji. Pamiętaj, że SEO mogą robić również Twoi konkurenci. Jeśli pozycjonowanie odbywa się w sposób profesjonalny, pojawienie się wyników może zająć średnio od dwóch do trzech miesięcy.
Śledzenie i analizowanie danych o backlinkach, rankingach, wzmiankach, referencjach itp. może pomóc ulepszyć Twoją strategię SEO. Oto kilka kluczowych wskaźników wydajności, które należy śledzić:

  •   Potencjalni klienci lub sprzedaż: Strony internetowe zwykle pozyskują potencjalnych klientów, prosząc o informacje kontaktowe odwiedzających. Możesz śledzić potencjalnych klientów, mierząc przesłane zapytania przez formularze. Aby śledzić sprzedaż, istnieje wiele narzędzi, takich jak Google analytics, które oferują śledzenie e-commerce. Możesz zmienić i ulepszyć swoją strategię w zależności od ilości potencjalnych klientów i sprzedaży, którą otrzymujesz.
  •   Ruch organiczny: SEO ma na celu generowanie ruchu organicznego. Aby śledzić sukces swojej strategii SEO, musisz śledzić ruch organiczny, jaki generuje Twoja witryna. Możesz analizować ruch organiczny za pomocą Google Analytics. Google Analytics dostarcza tygodniowe, miesięczne i roczne dane o ruchu organicznym, jaki otrzymuje Twoja strona. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat to sprawdź nasz poradnik z GA.
  •   Domeny: Ważnym parametrem dla SEO są hiperlinki z innych domen. Musisz sprawdzać ich liczbę, jakość, trafność i wiarygodność oraz różnorodność domen odsyłających. Możesz użyć Ahrefs do ich śledzenia.
  •   Współczynnik odrzuceń: współczynnik odrzuceń odnosi się do liczby osób, które opuszczają witrynę po obejrzeniu tylko jednej strony. Niski współczynnik odrzuceń wskazuje na większe zaangażowanie użytkowników. Oznacza to, że odwiedzający uznają Twoją stronę www za przydatną lub interesującą.
  •   Czas ładowania strony: szybkie czasy ładowania strony są dobre dla SEO. Jeśli witryna nie załaduje się w ciągu 3 sekund, większość odwiedzających ją porzuca. Dlatego ważne jest śledzenie czasów ładowania strony. Zmniejszenie rozmiaru obrazów, wybór odpowiedniego serwera hostingowego, minimalizacja przekierowań itp. może przyspieszyć ładowanie strony.

Nasz poradnik SEO oferuje Tobie wiedzę o tym, czym jest pozycjonowanie stron i jaka jest implementacja. Ponieważ Search Engine Optimization pomaga zaistnieć w Internecie i zwiększa Twoją widoczność. Proces wymaga dużo pracy i czasu. Mimo że prace trwają chwilę, to efekty są długotrwałe. Mamy nadzieję, że po przejściu przez wszystkie powyższe punkty, będziesz miał teraz podstawową wiedzę na temat tego, co nasz poradnik SEO starał się Tobie wyjaśnić i jak to działa. Ważne jest, aby wiedzieć, że budowanie domeny zoptymalizowanej pod kątem wyszukiwarek oznacza, że ​​jest ona atrakcyjna zarówno dla robotów indeksujących, jak i odwiedzających. Search Engine Marketing polega na wdrażaniu strategii, które poprawiają ogólne wrażenia użytkownika, a jednocześnie pomagają Ci osiągnąć wyższą pozycję w SERP! Jeśli chcesz więcej darmowej wiedzy to sprawdź nasze inne poradniki na tym blogu!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)