Zawartość strony
Słowa kluczowe jak powszechnie wiadomo wykorzystywane są w wyszukiwarkach internetowych do odnajdywania poszczególnych towarów i usług.
Jeżeli chodzi o negative keywords to jest to tak naprawdę przeciwieństwo słów kluczowych.
Negative keywords wykorzystywane są przede wszystkim w rozbudowanych kampaniach Google AdWords. W dużej mierze to właśnie dzięki nim możliwe jest odfiltrowanie wyników wyszukiwania, które nie mają w rzeczywistości nic wspólnego z oferowaną przez nas ofertą.
Systematycznie uzupełniając listę negative keywords można oczywiście uniknąć zbędnych kosztów związanych bezpośrednio z prowadzonymi kampaniami reklamowymi.
W marketingu internetowym wbrew pozorom największą rolę odgrywa nie pozyskiwanie jak największej liczby użytkowników, ale pozyskanie jak największej liczby wartościowych użytkowników, którzy w rzeczywistości zainteresowani są naszymi towarami i usługami.
Dzięki negative keywords można błyskawicznie wykluczyć wyrażenia, które nie pasują do wizerunku naszej firmy. Jeżeli głównym celem naszej kampanii reklamowej jest zwiększenie transakcji w sklepie internetowym, to warto skupić się wyłącznie na tych frazach, które skłaniają potencjalnych klientów do zakupów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
W pierwszej kolejności warto wspomnieć o tym, że negative keywords występują w kilku różnych rodzajach. Kluczem do sukcesu jest tak naprawdę to, aby dokładnie ustalić do których klientów w rzeczywistości chcemy dotrzeć z naszą ofertą. Jeżeli poznamy grupę docelową to zdecydowanie łatwiej będzie wyznaczyć słowa wykluczające.
W sytuacji, gdy zależy nam głównie na wykluczeniu precyzyjnych słów kluczowych to warto skorzystać z dopasowania ścisłego. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że jako negative keywords należy określić konkretne słowo kluczowe.
Jeżeli prowadzimy sklep odzieżowy i sprzedajemy wyłącznie odzież damską, to niestety nie wystarczy wykluczenie jedynie słowa „męska”. W tym konkretnym przypadku należy wykluczyć całość, czyli frazę „odzież męska”.
Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby negative keywords określić w dopasowaniu przybliżonym. W tym konkretnym przypadku po wykluczeniu frazy „odzież męska”, automatycznie wykluczone zostaną również frazy typu: „tania odzież męska”, czy „odzież męska xxl”. Aby znaleźć najlepsze wykluczenia można skorzystać także z Google Trends.
Umiejętnie dobrane negative keywords sprawią, że nasze serwisy internetowe nie będą pojawiać się w wynikach wyszukiwarki Google po wpisaniu fraz, z którymi nie chcemy być kojarzeni. Jest to bardzo praktyczne i niesłychanie wygodne rozwiązanie, dzięki któremu można znacząco zwiększyć skuteczność reklamy internetowej.
Oprócz realnych oszczędności można utrzymać pozytywny wizerunek marki. Ustalając negative keywords można także ograniczyć i częściowo zablokować użytkowników do których nie chcemy dotrzeć. Jeżeli sprzedajemy wyłącznie odzież dla kobiet, to z wiadomych powodów nie interesują nas użytkownicy płci męskiej.
Negative keywords mają bardzo duże znaczenie również dla SEO. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że dzięki wykluczeniu wybranych słów kluczowych można naprawdę bardzo dużo zyskać. Zbudowanie stałej grupy użytkowników, czy też utrzymanie ich zainteresowania nie jest prostym zadaniem, dlatego też tym bardziej warto skorzystać z pomocy odpowiednich narzędzi.
Jednym z podstawowych celów słów wykluczających jest oczywiście zawężenie wyników wyszukiwania. Ma to olbrzymie znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku.
Większość firm korzysta z dobrodziejstwa negative keywords w celu optymalizowania kosztów. Dzięki lepiej dopasowanym reklamom automatycznie zmniejszają się koszty związane bezpośrednio z ich wyświetlaniem.
Lepiej dopasowane reklamy to znaczna poprawa współczynnika CTR. Precyzyjnie wyświetlanie reklam wbrew pozorom wpływ nie tylko na skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych. Ogromną korzyścią jest także poprawienie wizerunku firmy wśród użytkowników.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Negative keywords SEO i Google Ads [wykluczające słowa kluczowe]?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |