Negative keywords SEO i Google Ads [wykluczające słowa kluczowe, przykłady , definicja]

Negative keywords SEO i Google Ads [wykluczające słowa kluczowe, przykłady , definicja]

Reklama negatywa
Reklama negatywa

Jakie zastosowanie mają negative keywords? (wykluczające słowa kluczowe w Google Ads i ich wpływ na SEO)

Słowa kluczowe jak powszechnie wiadomo wykorzystywane są w wyszukiwarkach internetowych do odnajdywania poszczególnych towarów i usług.

Jeżeli chodzi o negative keywords to jest to tak naprawdę przeciwieństwo słów kluczowych.

Negative keywords wykorzystywane są przede wszystkim w rozbudowanych kampaniach Google AdWords. W dużej mierze to właśnie dzięki nim możliwe jest odfiltrowanie wyników wyszukiwania, które nie mają w rzeczywistości nic wspólnego z oferowaną przez nas ofertą.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dlaczego warto stworzyć listę negative keywords?

Systematycznie uzupełniając listę negative keywords można oczywiście uniknąć zbędnych kosztów związanych bezpośrednio z prowadzonymi kampaniami reklamowymi.

W marketingu internetowym wbrew pozorom największą rolę odgrywa nie pozyskiwanie jak największej liczby użytkowników, ale pozyskanie jak największej liczby wartościowych użytkowników, którzy w rzeczywistości zainteresowani są naszymi towarami i usługami.

Dzięki negative keywords można błyskawicznie wykluczyć wyrażenia, które nie pasują do wizerunku naszej firmy. Jeżeli głównym celem naszej kampanii reklamowej jest zwiększenie transakcji w sklepie internetowym, to warto skupić się wyłącznie na tych frazach, które skłaniają potencjalnych klientów do zakupów.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

W jaki sposób można wytypować negative keywords?

W pierwszej kolejności warto wspomnieć o tym, że negative keywords występują w kilku różnych rodzajach. Kluczem do sukcesu jest tak naprawdę to, aby dokładnie ustalić do których klientów w rzeczywistości chcemy dotrzeć z naszą ofertą. Jeżeli poznamy grupę docelową to zdecydowanie łatwiej będzie wyznaczyć słowa wykluczające.

W sytuacji, gdy zależy nam głównie na wykluczeniu precyzyjnych słów kluczowych to warto skorzystać z dopasowania ścisłego. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że jako negative keywords należy określić konkretne słowo kluczowe.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jeżeli prowadzimy sklep odzieżowy i sprzedajemy wyłącznie odzież damską, to niestety nie wystarczy wykluczenie jedynie słowa „męska”. W tym konkretnym przypadku należy wykluczyć całość, czyli frazę „odzież męska”.

Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby negative keywords określić w dopasowaniu przybliżonym. W tym konkretnym przypadku po wykluczeniu frazy „odzież męska”, automatycznie wykluczone zostaną również frazy typu: „tania odzież męska”, czy „odzież męska xxl”. Aby znaleźć najlepsze wykluczenia można skorzystać także z Google Trends.

Jak negative keywords działa na SEO?

Umiejętnie dobrane negative keywords sprawią, że nasze serwisy internetowe nie będą pojawiać się w wynikach wyszukiwarki Google po wpisaniu fraz, z którymi nie chcemy być kojarzeni. Jest to bardzo praktyczne i niesłychanie wygodne rozwiązanie, dzięki któremu można znacząco zwiększyć skuteczność reklamy internetowej.

Oprócz realnych oszczędności można utrzymać pozytywny wizerunek marki. Ustalając negative keywords można także ograniczyć i częściowo zablokować użytkowników do których nie chcemy dotrzeć. Jeżeli sprzedajemy wyłącznie odzież dla kobiet, to z wiadomych powodów nie interesują nas użytkownicy płci męskiej.

Negative keywords mają bardzo duże znaczenie również dla SEO. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że dzięki wykluczeniu wybranych słów kluczowych można naprawdę bardzo dużo zyskać. Zbudowanie stałej grupy użytkowników, czy też utrzymanie ich zainteresowania nie jest prostym zadaniem, dlatego też tym bardziej warto skorzystać z pomocy odpowiednich narzędzi.

Jednym z podstawowych celów słów wykluczających jest oczywiście zawężenie wyników wyszukiwania. Ma to olbrzymie znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku.

Największe korzyści negatywnych słów kluczowych

Większość firm korzysta z dobrodziejstwa negative keywords w celu optymalizowania kosztów. Dzięki lepiej dopasowanym reklamom automatycznie zmniejszają się koszty związane bezpośrednio z ich wyświetlaniem.

Lepiej dopasowane reklamy to znaczna poprawa współczynnika CTR. Precyzyjnie wyświetlanie reklam wbrew pozorom wpływ nie tylko na skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych. Ogromną korzyścią jest także poprawienie wizerunku firmy wśród użytkowników.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to są Negative keywords?

Negative keywords to wykluczone słowa kluczowe w kampaniach reklamowych, które określają, jakie zapytania wyszukiwania nie powinny wyświetlać reklamy. Są to słowa lub frazy, które są nieistotne lub niepożądane dla danego produktu lub usługi. Dodanie negatywnych słów kluczowych pomaga skuteczniej docierać do odpowiedniej grupy odbiorców oraz ogranicza liczbę niepotrzebnych kliknięć i kosztów reklamowych.

Wykluczające słowo kluczowe: definicja

Wykluczające słowo kluczowe (ang. negative keyword) to termin używany w kontekście kampanii reklamowych w internecie, które określa, jakie słowa kluczowe nie powinny być wykorzystywane do wyświetlania danej reklamy. Są to słowa lub frazy, które są nieistotne lub niepożądane dla danego produktu lub usługi, a ich wykluczenie z kampanii pomaga uniknąć wyświetlania reklamy dla nieodpowiedniego odbiorcy oraz zmniejsza koszty kampanii reklamowej.

Gdzie trzeba dodać wykluczające Słowa kluczowe Aby zapobiec wyświetlaniu się standardowych reklam w sytuacjach w których tego nie chcesz?

Aby dodać wykluczające słowa kluczowe i zapobiec wyświetlaniu standardowych reklam w sytuacjach, w których nie są one pożądane, należy wykonać następujące kroki:

  1. Zaloguj się do konta reklamowego w wybranej platformie reklamowej (np. Google Ads, Microsoft Advertising).
  2. Przejdź do kampanii reklamowej, w której chcesz dodać wykluczające słowa kluczowe.
  3. Wybierz grupę reklamową, dla której chcesz dodać wykluczające słowa kluczowe.
  4. Kliknij zakładkę „Słowa kluczowe”.
  5. Wybierz przycisk „Dodaj słowa kluczowe” i wybierz „Wykluczające słowa kluczowe”.
  6. Wpisz wykluczające słowa kluczowe, które chcesz dodać, oddzielając je przecinkami.
  7. Zapisz zmiany i zaktualizuj kampanię reklamową.

Po dodaniu wykluczających słów kluczowych, reklamy nie będą wyświetlane, gdy użytkownicy wpiszą te słowa kluczowe w wyszukiwarkach lub innych kontekstach, które są objęte daną kampanią reklamową.

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Negative keywords SEO i Google Ads [wykluczające słowa kluczowe]?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!