Negative keywords SEO i Google Ads [wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe]

Jak prowadzi膰 stron臋 internetow膮
Jak prowadzi膰 stron臋 internetow膮 [ile kosztuje prowadzenie i obs艂uga]
29 kwietnia, 2022
Opisy kategorii seo
Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przyk艂adowy opis produktu)
29 kwietnia, 2022
Reklama negatywa
Reklama negatywa

Jakie zastosowanie maj膮 negative keywords? (wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe w Google Ads i ich wp艂yw na SEO)

S艂owa kluczowe jak powszechnie wiadomo wykorzystywane s膮 w wyszukiwarkach internetowych do odnajdywania poszczeg贸lnych towar贸w i us艂ug.

Je偶eli chodzi o negative keywords to jest to tak naprawd臋 przeciwie艅stwo s艂贸w kluczowych.

Negative keywords wykorzystywane s膮 przede wszystkim w rozbudowanych kampaniach Google AdWords. W du偶ej mierze to w艂a艣nie dzi臋ki nim mo偶liwe jest odfiltrowanie wynik贸w wyszukiwania, kt贸re nie maj膮 w rzeczywisto艣ci nic wsp贸lnego z oferowan膮 przez nas ofert膮.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dlaczego warto stworzy膰 list臋 negative keywords?

Systematycznie uzupe艂niaj膮c list臋 negative keywords mo偶na oczywi艣cie unikn膮膰 zb臋dnych koszt贸w zwi膮zanych bezpo艣rednio z prowadzonymi kampaniami reklamowymi.

W marketingu internetowym wbrew pozorom najwi臋ksz膮 rol臋 odgrywa nie pozyskiwanie jak najwi臋kszej liczby u偶ytkownik贸w, ale pozyskanie jak najwi臋kszej liczby warto艣ciowych u偶ytkownik贸w, kt贸rzy w rzeczywisto艣ci zainteresowani s膮 naszymi towarami i us艂ugami.

Dzi臋ki negative keywords mo偶na b艂yskawicznie wykluczy膰 wyra偶enia, kt贸re nie pasuj膮 do wizerunku naszej firmy. Je偶eli g艂贸wnym celem naszej kampanii reklamowej jest zwi臋kszenie transakcji w sklepie internetowym, to warto skupi膰 si臋 wy艂膮cznie na tych frazach, kt贸re sk艂aniaj膮 potencjalnych klient贸w do zakup贸w.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

W jaki spos贸b mo偶na wytypowa膰 negative keywords?

W pierwszej kolejno艣ci warto wspomnie膰 o tym, 偶e negative keywords wyst臋puj膮 w kilku r贸偶nych rodzajach. Kluczem do sukcesu jest tak naprawd臋 to, aby dok艂adnie ustali膰 do kt贸rych klient贸w w rzeczywisto艣ci chcemy dotrze膰 z nasz膮 ofert膮. Je偶eli poznamy grup臋 docelow膮 to zdecydowanie 艂atwiej b臋dzie wyznaczy膰 s艂owa wykluczaj膮ce.

W sytuacji, gdy zale偶y nam g艂贸wnie na wykluczeniu precyzyjnych s艂贸w kluczowych to warto skorzysta膰 z dopasowania 艣cis艂ego. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, 偶e jako negative keywords nale偶y okre艣li膰 konkretne s艂owo kluczowe.

Je偶eli prowadzimy sklep odzie偶owy i sprzedajemy wy艂膮cznie odzie偶 damsk膮, to niestety nie wystarczy wykluczenie jedynie s艂owa „m臋ska”. W tym konkretnym przypadku nale偶y wykluczy膰 ca艂o艣膰, czyli fraz臋 „odzie偶 m臋ska”.

Nic nie stoi r贸wnie偶 na przeszkodzie, aby negative keywords okre艣li膰 w dopasowaniu przybli偶onym. W tym konkretnym przypadku po wykluczeniu frazy „odzie偶 m臋ska”, automatycznie wykluczone zostan膮 r贸wnie偶 frazy typu: „tania odzie偶 m臋ska”, czy „odzie偶 m臋ska xxl”. Aby znale藕膰 najlepsze wykluczenia mo偶na skorzysta膰 tak偶e z Google Trends.

Jak negative keywords dzia艂a na SEO?

Umiej臋tnie dobrane negative keywords sprawi膮, 偶e nasze serwisy internetowe nie b臋d膮 pojawia膰 si臋 w wynikach wyszukiwarki Google po wpisaniu fraz, z kt贸rymi nie chcemy by膰 kojarzeni. Jest to bardzo praktyczne i nies艂ychanie wygodne rozwi膮zanie, dzi臋ki kt贸remu mo偶na znacz膮co zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 reklamy internetowej.

Opr贸cz realnych oszcz臋dno艣ci mo偶na utrzyma膰 pozytywny wizerunek marki. Ustalaj膮c negative keywords mo偶na tak偶e ograniczy膰 i cz臋艣ciowo zablokowa膰 u偶ytkownik贸w do kt贸rych nie chcemy dotrze膰. Je偶eli sprzedajemy wy艂膮cznie odzie偶 dla kobiet, to z wiadomych powod贸w nie interesuj膮 nas u偶ytkownicy p艂ci m臋skiej.

Negative keywords maj膮 bardzo du偶e znaczenie r贸wnie偶 dla SEO. Ma艂o os贸b zdaje sobie spraw臋 z tego, 偶e dzi臋ki wykluczeniu wybranych s艂贸w kluczowych mo偶na naprawd臋 bardzo du偶o zyska膰. Zbudowanie sta艂ej grupy u偶ytkownik贸w, czy te偶 utrzymanie ich zainteresowania nie jest prostym zadaniem, dlatego te偶 tym bardziej warto skorzysta膰 z pomocy odpowiednich narz臋dzi.

Jednym z podstawowych cel贸w s艂贸w wykluczaj膮cych jest oczywi艣cie zaw臋偶enie wynik贸w wyszukiwania. Ma to olbrzymie znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku.

Najwi臋ksze korzy艣ci negatywnych s艂贸w kluczowych

Wi臋kszo艣膰 firm korzysta z dobrodziejstwa negative keywords w celu optymalizowania koszt贸w. Dzi臋ki lepiej dopasowanym reklamom automatycznie zmniejszaj膮 si臋 koszty zwi膮zane bezpo艣rednio z ich wy艣wietlaniem.

Lepiej dopasowane reklamy to znaczna poprawa wsp贸艂czynnika CTR. Precyzyjnie wy艣wietlanie reklam wbrew pozorom wp艂yw nie tylko na skuteczno艣膰 prowadzonych kampanii reklamowych. Ogromn膮 korzy艣ci膮 jest tak偶e poprawienie wizerunku firmy w艣r贸d u偶ytkownik贸w.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Negative keywords SEO i Google Ads [wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe]?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)