Marketing religijny, czyli jak pozyskać wiernych i dbać o dobre imię kościoła (strategia reklamowa)

Marketing prawniczy
Marketing stomatologiczny -reklama dla gabinetu i dentysty
23 maja, 2022
Marketing rekomendacyjny
Marketing skoncentrowany – co to jest + przykłady
23 maja, 2022
Jak prowadzić stronę internetową
Marketing religijny

Marketing religijny, czyli jak pozyskać wiernych i dbać o dobre imię kościoła (strategia reklamowa)

W dobie wszechobecnej cyfryzacji i szybkiego tempa życia trudno przebić się do zbiorowej świadomości z pewnymi treściami.

Konsumpcjonizm, pogoń za pieniądzem, chęć posiadania wszelakich dóbr oraz inne tego typu czynniki powodują, że coraz mniej osób ma czas na codzienną refleksję.

Pielęgnowanie swojego życia religijnego zdecydowanie schodzi na plan dalszy. Dlatego też szerokie pole do popisu otwiera się dla tzw. marketingu religijnego. Jest to ogół działań marketingowych, mających zachęcić wiernych do skupienia się na przeżyciach wewnętrznych i kultywowania wiary.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Marketing kościoła

Dawniej każdy kościół czy przydrożna kapliczka, a nawet samotny znak krzyża w szczerym polu były otaczane czcią i szacunkiem.

W kraju katolickim takim, jakim jest Polska, nie wyobrażano sobie obojętnego przejścia obok miejsc lub przedmiotów kultu religijnego. Mężczyźni zdejmowali wówczas czapki, natomiast kobiety nigdy nie zapominały, aby się przeżegnać. Te drobne gesty, choć nie wywoływały spektakularnych skutków, miały jednak znaczenie.

Budowały poczucie tożsamości religijnej i potęgowały wrażenie przynależności do większej wspólnoty. Dziś religia stoi przed bardzo trudnym zadaniem. Jeśli chce ponownie skupić na sobie uwagę ludzi, musi korzystać z niestandardowych rozwiązań.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Rozwiązaniem takim jest właśnie odpowiedni marketing religijny. Pojęcie marketingu zazwyczaj kojarzy się z promocją określonych towarów lub usług. W tym przypadku reklama jest znacznie bardziej wymagająca, ponieważ ma służyć, nie tylko sprzedaży konkretnych produktów (jak chociażby dewocjonalia), ale także wyższym celom.

Reklama religii

Rolą marketingu religijnego jest bowiem kształtowanie i propagowanie określonych postaw, oraz pobożnego stylu życia poprzez kreowanie takich właśnie potrzeb, i chęci powrotu do religijnych źródeł.

Coraz częściej, przechadzając się ulicami polskich miast, można np. zauważyć nietypowe bilboardy, które nawiązują do dekalogu bądź prezentują treści cytowane z biblii.

Rolą tych reklam jest zwrócenie uwagi przechodniów na potrzeby ducha i skłonienie ich do zastanowienia się nad sensem własnego życia.

Marketing religijny

Marketing religijny pod względem stosowanych technik niczym nie różni się od innych form promowania produktów bądź usług. W pierwszej kolejności korzysta się z środków masowego przekazu takich, jak radio czy telewizja.

Powstają specjalne audycje o tematyce religijnej, a nawet poświęcone jej w całości kanały przekazu jak chociażby dobrze znana Telewizja Trwam. Propagowanie prawd wiary odbywa się, zarówno na małym, jak i dużym ekranie. Przykładem może być kinowy hit pt. „Pasja”, który zgromadził rzesze widzów.

Oczywiście podstawowym w dzisiejszych czasach źródłem przekazu jest Internet, który daje szerokie możliwości. Także i tam dokonuje się wzmożona promocja życia religijnego.

Sieciowe sklepy i księgarnie z różańcami, obrazami świętych, modlitewnikami oraz innymi przedmiotami o charakterze sakralnym niczym nie ustępują witrynom o innej tematyce. Strony takich sklepów tworzone są w profesjonalny sposób z uwzględnieniem zasad pozycjonowania witryn www oraz szczegółowych wytycznych SEO.

Redagowanie ofert sklepów internetowych z dewocjonaliami zleca się wykwalifikowanym webmasterom, których celem jest wypromowanie określonych marek, sklepów, czy usług. Marketing religijny jest wdrażany po to, by przyciągnąć jak największą liczbę odbiorców, czyli z teoretycznego punktu widzenia niczym nie różni się od reklamowania produktów spożywczych, stylowych ubrań czy wycieczek zagranicznych.

Reklama kościoła

Reklamowanie religii opiera się na coraz bardziej innowacyjnych i pomysłowych technikach. Już teraz istnieje mnóstwo portali zachęcających do aktywności w sferze wiary. Można np. brać udział w zbiorowych modlitwach online.

Powstały przestrzenie sieciowe do wspólnego odmawiania różańca, Nowenny Pompejańskiej bądź różnego rodzaju koronek. W witrynach tego typu znaleźć można przydatne wytyczne, jak odmawiać daną modlitwę, w jaki sposób formułować intencje czy kiedy należy podjąć się odmawiania konkretnych formułek.

Na stronach tych zazwyczaj można się zapisać na bezpłatne newslettery, które przypominać będą o aktywnościach religijnych. To dobry sposób dla osób bardzo zapracowanych na to, by każdego dnia mogły znaleźć czas na głębsze przemyślenia i realizowanie potrzeb ducha.

Kościół próbuje dotrzeć do wiernych wykorzystując naprawdę najprzeróżniejsze sposoby. Niektóre z nich są dość oryginalne a wręcz ekstrawaganckie.

Można np. wykupić sobie już za życia księgę kondolencyjną online na jednym z portali o tematyce religijnej.

W mediach społecznościowych typu Facebook istnieje także możliwość stworzenia konta in memoriam, czyli ku pamięci osoby, która odeszła. Jej znajomi mogą publikować tam zdjęcia lub treści o charakterze wspomnieniowym. Ciekawą formą promocji są również cyklicznie organizowane wydarzenia pod nazwą Noc Konfesjonałów.

Wykorzystując tego typu okoliczności wierni mogą przystępować do sakramentu spowiedzi także w późnych godzinach wieczornych. Marketing religijny nieustannie się rozwija i wykorzystuje nowe formy przekazu.

Jak reklamować kościół i religię aby zdobywać wiernych?

Abu dobrze reklamować kościół proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:

  • seo, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce
  • reklamy PPC, w tym google ads i youtube (ciekawe film który pokazuje jak można mile spędzić czas)
  • reklamy w social mediach
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing religijny, czyli jak pozyskać wiernych i dbać o dobre imię kościoła (strategia reklamowa)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)