Marketing religijny, czyli jak pozyskać wiernych i dbać o dobre imię kościoła (strategia reklamowa, przykłady, definicja)

Marketing religijny, czyli jak pozyskać wiernych i dbać o dobre imię kościoła (strategia reklamowa, przykłady, definicja)

Jak prowadzić stronę internetową
Marketing religijny

Marketing religijny, czyli jak pozyskać wiernych i dbać o dobre imię kościoła (strategia reklamowa)

W dobie wszechobecnej cyfryzacji i szybkiego tempa życia trudno przebić się do zbiorowej świadomości z pewnymi treściami.

Konsumpcjonizm, pogoń za pieniądzem, chęć posiadania wszelakich dóbr oraz inne tego typu czynniki powodują, że coraz mniej osób ma czas na codzienną refleksję.

Pielęgnowanie swojego życia religijnego zdecydowanie schodzi na plan dalszy. Dlatego też szerokie pole do popisu otwiera się dla tzw. marketingu religijnego. Jest to ogół działań marketingowych, mających zachęcić wiernych do skupienia się na przeżyciach wewnętrznych i kultywowania wiary.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Marketing kościoła

Dawniej każdy kościół czy przydrożna kapliczka, a nawet samotny znak krzyża w szczerym polu były otaczane czcią i szacunkiem.

W kraju katolickim takim, jakim jest Polska, nie wyobrażano sobie obojętnego przejścia obok miejsc lub przedmiotów kultu religijnego. Mężczyźni zdejmowali wówczas czapki, natomiast kobiety nigdy nie zapominały, aby się przeżegnać. Te drobne gesty, choć nie wywoływały spektakularnych skutków, miały jednak znaczenie.

Budowały poczucie tożsamości religijnej i potęgowały wrażenie przynależności do większej wspólnoty. Dziś religia stoi przed bardzo trudnym zadaniem. Jeśli chce ponownie skupić na sobie uwagę ludzi, musi korzystać z niestandardowych rozwiązań.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Rozwiązaniem takim jest właśnie odpowiedni marketing religijny. Pojęcie marketingu zazwyczaj kojarzy się z promocją określonych towarów lub usług. W tym przypadku reklama jest znacznie bardziej wymagająca, ponieważ ma służyć, nie tylko sprzedaży konkretnych produktów (jak chociażby dewocjonalia), ale także wyższym celom.

Reklama religii

Rolą marketingu religijnego jest bowiem kształtowanie i propagowanie określonych postaw, oraz pobożnego stylu życia poprzez kreowanie takich właśnie potrzeb, i chęci powrotu do religijnych źródeł.

Coraz częściej, przechadzając się ulicami polskich miast, można np. zauważyć nietypowe bilboardy, które nawiązują do dekalogu bądź prezentują treści cytowane z biblii.

Rolą tych reklam jest zwrócenie uwagi przechodniów na potrzeby ducha i skłonienie ich do zastanowienia się nad sensem własnego życia.

Marketing religijny

Marketing religijny pod względem stosowanych technik niczym nie różni się od innych form promowania produktów bądź usług. W pierwszej kolejności korzysta się z środków masowego przekazu takich, jak radio czy telewizja.

Powstają specjalne audycje o tematyce religijnej, a nawet poświęcone jej w całości kanały przekazu jak chociażby dobrze znana Telewizja Trwam. Propagowanie prawd wiary odbywa się, zarówno na małym, jak i dużym ekranie. Przykładem może być kinowy hit pt. „Pasja”, który zgromadził rzesze widzów.

Oczywiście podstawowym w dzisiejszych czasach źródłem przekazu jest Internet, który daje szerokie możliwości. Także i tam dokonuje się wzmożona promocja życia religijnego.

Sieciowe sklepy i księgarnie z różańcami, obrazami świętych, modlitewnikami oraz innymi przedmiotami o charakterze sakralnym niczym nie ustępują witrynom o innej tematyce. Strony takich sklepów tworzone są w profesjonalny sposób z uwzględnieniem zasad pozycjonowania witryn www oraz szczegółowych wytycznych SEO.

Redagowanie ofert sklepów internetowych z dewocjonaliami zleca się wykwalifikowanym webmasterom, których celem jest wypromowanie określonych marek, sklepów, czy usług. Marketing religijny jest wdrażany po to, by przyciągnąć jak największą liczbę odbiorców, czyli z teoretycznego punktu widzenia niczym nie różni się od reklamowania produktów spożywczych, stylowych ubrań czy wycieczek zagranicznych.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Reklama kościoła

Reklamowanie religii opiera się na coraz bardziej innowacyjnych i pomysłowych technikach. Już teraz istnieje mnóstwo portali zachęcających do aktywności w sferze wiary. Można np. brać udział w zbiorowych modlitwach online.

Powstały przestrzenie sieciowe do wspólnego odmawiania różańca, Nowenny Pompejańskiej bądź różnego rodzaju koronek. W witrynach tego typu znaleźć można przydatne wytyczne, jak odmawiać daną modlitwę, w jaki sposób formułować intencje czy kiedy należy podjąć się odmawiania konkretnych formułek.

Na stronach tych zazwyczaj można się zapisać na bezpłatne newslettery, które przypominać będą o aktywnościach religijnych. To dobry sposób dla osób bardzo zapracowanych na to, by każdego dnia mogły znaleźć czas na głębsze przemyślenia i realizowanie potrzeb ducha.

Kościół próbuje dotrzeć do wiernych wykorzystując naprawdę najprzeróżniejsze sposoby. Niektóre z nich są dość oryginalne a wręcz ekstrawaganckie.

Można np. wykupić sobie już za życia księgę kondolencyjną online na jednym z portali o tematyce religijnej.

W mediach społecznościowych typu Facebook istnieje także możliwość stworzenia konta in memoriam, czyli ku pamięci osoby, która odeszła. Jej znajomi mogą publikować tam zdjęcia lub treści o charakterze wspomnieniowym. Ciekawą formą promocji są również cyklicznie organizowane wydarzenia pod nazwą Noc Konfesjonałów.

Wykorzystując tego typu okoliczności wierni mogą przystępować do sakramentu spowiedzi także w późnych godzinach wieczornych. Marketing religijny nieustannie się rozwija i wykorzystuje nowe formy przekazu.

Jak reklamować kościół i religię aby zdobywać wiernych?

Abu dobrze reklamować kościół proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:

  • seo, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce
  • reklamy PPC, w tym google ads i youtube (ciekawe film który pokazuje jak można mile spędzić czas)
  • reklamy w social mediach
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing religijny, czyli jak pozyskać wiernych i dbać o dobre imię kościoła (strategia reklamowa)?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!