Zawartość strony
Największym błędem, jaki popełniają sklepy eCommerce, jest myślenie, że opisy produktów liczą się bardziej dla SEO niż sama struktura danych produktów.
Katalog sklepu internetowego wraz z kartami produktów stworzony od samego początku z myślą o SEO pozwala zaoszczędzić sporo czasu wszystkim zespołom. Zapewnia to również lepsze wyniki na start.
Karta katalogowa produktu w sklepie internetowym jest niczym opakowanie produktu w świecie realnym. Jest to zatem miejsce, w którym klient znajduje najważniejsze informacje, które dotyczą naszego produktu. Jak możemy się domyślić, oprócz danych technicznych stworzona musi być w przekonywujący sposób, najlepiej z wykorzystanie technik perswazyjnych. Jak to zrobić? O tym w dalszej części tego wpisu.
Dobra karta katalogowa produktu powinna zawierać:
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Katalog produktów w sklepie internetowym to przede wszystkim profesjonalna i przejrzyście zaprezentowana oferta biznesowa Twojej firmy. Uporządkowana struktura, opisane produkty pod UX i SEO, dodatkowo uzupełnione wysokiej jakości zdjęciami, razem tworzą bardzo pomocne narzędzie marketingowe. Wykonanie w swoim sklepie interaktywnego katalogu online da Ci olbrzymią przewagę nad firmami korzystającymi wyłącznie z niezoptymalizowanych danych online, albo już typowo oldschoolowo drukowanych materiałów.
Architektura informacji i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to kluczowe aspekty tworzenia witryny e-commerce. W trakcie tego procesu, wczesne decyzje dotyczące struktury witryny i jej katalogu produktów mogą mieć zaskakujące konsekwencje dla SEO.
To, jakie typy produktów i atrybuty są przypisane jako kategorie, podkategorie i filtry w katalogu, mają znacznie większy wpływ niż doświadczenia użytkownika. Wpływają również na to, które strony będzie starać się rankować w google Twoja platforma e-commerce i jak są one połączone w menu nawigacyjnym i za pomocą linkowania wewnętrznego, co ma wpływ na SEO.
Wszystkie firmy chcą, aby ich produkty pojawiały się w czołówce wyników w Google, przyciągały ruch organiczny i oferowały jak najlepiej wyglądające produkty potencjalnym klientom. Popularne myślenie w pozycjonowaniu firmy polega na tym, że jedynym co można zrobić inaczej niż konkurencja to słowa kluczowe w karcie katalogowej produktu.
Jest w tym wiele prawdy, ponieważ słowa kluczowe są jedną z podstaw SEO, ale są też inne rodzaje działań, których można użyć, a mianowicie karta katalogowa produktu i struktura katalogu.
Więc o czym pamiętać?
Zacznij od kategorii aby zadbać o link juice.
Karty katalogowe produktów są tak ważne z kilku powodów.
Ale czy ktoś je naprawdę czyta? I, co ważniejsze, co możemy zrobić, aby były bardziej interesujące, a nie wyglądały jak tylko kilka suchych faktów?
Kluczem jest zrozumienie, że większość kupujących najpierw zeskanuje kartę katalogową, aby wychwycić główne punkty, a jeśli uznają to za przydatne lub interesujące, przejrzą treści dokładniej. Jeśli Twoja karta katalogowa produktu przejdzie wszystkie testy skanowania wzrokiem strony, jest bardziej prawdopodobne, że kupujący przeczytają ją szczegółowo. Dlatego ważne jest, aby napisać dobry tekst, który szybko trafia do sedna i aby używać bardzo czytelnego układu. Te wskazówki mogą pomóc w napisaniu karty katalogowej produktu, która faktycznie zostanie przeczytany.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Większość kart katalogowych produktu jest krótka. Poświęć trochę czasu na zastanowienie się nad trzema lub czterema najważniejszymi punktami, które Twoi odbiorcy chcą wiedzieć (nie ma tu miejsca na więcej). Przykłady podstawowych pytań, na które musisz odpowiedzieć:
Kluczem jest, aby każdy z tych podpunktów był stosunkowo zwięzły, biorąc pod uwagę odbiorców i to, co chcą wiedzieć o Twoim rozwiązaniu.
Umieść krótką (dwa zdania lub mniej) definicję produktu na stronie głównej (jeśli Twój ecommerce ma tylko kilka produktów), lub na podstronie każdego produktu w sekcji FAQ (jeśli sprzedajesz dużo rzeczy).
Podaj czytelnikom powody, dla których powinni kontynuować czytanie, umieszczając krótką listę korzyści na górze strony. Możesz to robić w formie wypunktowanej, aby łatwo ją skanować. Tekst powinien być bardzo krótki, ale przekonujący.
Czytelnicy najpierw skanują, więc postaraj się, aby opisy były zwięzłe i upewnij się, że zawierają główne punkty treści. Dobrym testem jest przeczytanie tylko nagłówków i podtytułów wstępnego szkicu — czy podsumowują one główne punkty? Gdyby czytelnik tylko je przeczytał i nic więcej, czy byłby przekonany, że powinien przeczytać całą kartę katalogową produktu?
Wypunktowane stwierdzenia dzielą tekst, dzięki czemu można go łatwo przeczytać i szybko zeskanować. Staraj się, aby tekst był krótki i zaczynaj każdą frazę z wypunktowaniem od czasownika zorientowanego na działanie.
I druga rzecz: pogrubione frazy kluczowe przedstawiające główne korzyści, zwłaszcza te, które są wymienione w wypunktowaniach.
Często zadawane pytania czyli FAQ są bardzo popularne wśród kupujących. Łatwo zrozumieć, dlaczego — są one uporządkowane w formacie pytań i odpowiedzi, który umożliwia szybkie skanowanie. Możesz wykorzystać tę samą zasadę, pisząc swoje nagłówki i podtytuły w formie pytań, a następnie odpowiadając na nie w akapicie następującym bezpośrednio po nagłówku.
Przykłady dobrych nagłówków w formie pytania:
Social proof, czyli dowód społeczny działa świetnie. Więc dołącz pozytywny, ale krótki cytat z jednego z tych źródeł — najlepiej pod opisem głównych cech produktu na stronie.
Wiele firm zapisuje dane w swojej karcie katalogowej produktu w trzeciej osobie i to w dodatku językiem technicznym , co brzmi formalnie i raczej „sztywno”. Twoj karta produktowa będzie zatem bardziej angażująca i konwersacyjna, jeśli zostanie napisana w drugiej osobie.
Ułatw swoim czytelnikom samoidentyfikację z prezentowanymi problemami i rozwiązaniami, używając tonu konwersacyjnego pisząc jakbyś z kimś rozmawiał od samego początku.
Wezwanie do działania (CTA) jest jedną z najważniejszych części Twojej karty katalogowej produktu, ponieważ kierujesz czytelników do następnego kroku, który chcesz, aby zrobili. Większość wezwań do działania zwykle przypomina „Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź naszą witrynę internetową”.
Nie marnuj w ten sposób wezwania do działania. Umieść podstawowe informacje kontaktowe firmy w innym miejscu arkusza danych, na przykład w stopce, zamiast używać do tego cennego CTA.
Użyj CTA, aby skierować czytelników do innego źródła pomocnych informacji.
Zastanów się, na jakim etapie cyklu sprzedaży się znajdują.
Karta produktu to strona internetowa lub sekcja na stronie internetowej sklepu internetowego, która zawiera informacje na temat danego produktu. W zależności od sklepu, karta produktu może wyglądać nieco inaczej, ale zazwyczaj powinna zawierać następujące elementy:
Karta produktu powinna być przejrzysta, czytelna i łatwa do użytku. Jeśli klient ma trudności ze znalezieniem potrzebnych informacji na karcie produktu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zrezygnuje z zakupu danego produktu.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Karta katalogowa produktu -jak ją zrobić aby ulepszyć SEO (ruch i konwersje)?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)