Karta katalogowa produktu -jak j膮 zrobi膰 aby ulepszy膰 SEO, ruch i konwersje? (przyk艂ady, definicja)

Karta katalogowa produktu -jak j膮 zrobi膰 aby ulepszy膰 SEO, ruch i konwersje? (przyk艂ady, definicja)

Pozycjonowanie produkt贸w w sklepie internetowym
Pozycjonowanie produkt贸w w sklepie internetowym

Karta katalogowa produktu -jak j膮 zrobi膰 aby ulepszy膰 SEO (ruch i konwersje)

Najwi臋kszym b艂臋dem, jaki pope艂niaj膮 sklepy eCommerce, jest my艣lenie, 偶e opisy produkt贸w licz膮 si臋 bardziej dla SEO ni偶 sama struktura danych produkt贸w.

Katalog sklepu internetowego wraz z kartami produkt贸w stworzony od samego pocz膮tku z my艣l膮 o SEO pozwala zaoszcz臋dzi膰 sporo czasu wszystkim zespo艂om. Zapewnia to r贸wnie偶 lepsze wyniki na start.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest karta katalogowa produktu

Karta katalogowa produktu w sklepie internetowym jest niczym opakowanie produktu w 艣wiecie realnym. Jest to zatem miejsce, w kt贸rym klient znajduje najwa偶niejsze informacje, kt贸re dotycz膮 naszego produktu. Jak mo偶emy si臋 domy艣li膰, opr贸cz danych technicznych stworzona musi by膰 w przekonywuj膮cy spos贸b, najlepiej z wykorzystanie technik perswazyjnych. Jak to zrobi膰? O tym w dalszej cz臋艣ci tego wpisu.

Co powinna zawiera膰 karta katalogowa produktu

Dobra karta katalogowa produktu powinna zawiera膰:

  • Odpowiedni tytu艂.
  • Cen臋 oraz jej warianty.
  • Opis cech i element贸w.
  • Materia艂 produktu.
  • Wskaz贸wki odno艣nie utrzymania i pel臋gnacji produktu.
  • Informacje o marce.
  • Rozmiar/wymiary/waga.
  • Dane SEO aby zwi臋ksza膰 widoczno艣膰 w wyszukiwarce m.in. meta title, meta description, linkowanie wewn臋trzne, optymalizacja HTML, schema, opisy ALT
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Co to jest katalog produkt贸w online

Katalog produkt贸w w sklepie internetowym to przede wszystkim profesjonalna i przejrzy艣cie zaprezentowana oferta biznesowa Twojej firmy. Uporz膮dkowana struktura, opisane produkty pod UX i SEO, dodatkowo uzupe艂nione wysokiej jako艣ci zdj臋ciami, razem tworz膮 bardzo pomocne narz臋dzie marketingowe. Wykonanie w swoim sklepie interaktywnego katalogu online da Ci olbrzymi膮 przewag臋 nad firmami korzystaj膮cymi wy艂膮cznie z niezoptymalizowanych danych online, albo ju偶 typowo oldschoolowo drukowanych materia艂贸w.

Jak ustrukturyzowa膰 katalog eCommerce

Architektura informacji i optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek to kluczowe aspekty tworzenia witryny e-commerce. W trakcie tego procesu, wczesne decyzje dotycz膮ce struktury witryny i jej katalogu produkt贸w mog膮 mie膰 zaskakuj膮ce konsekwencje dla SEO.

To, jakie typy produkt贸w i atrybuty s膮 przypisane jako kategorie, podkategorie i filtry w katalogu, maj膮 znacznie wi臋kszy wp艂yw ni偶 do艣wiadczenia u偶ytkownika. Wp艂ywaj膮 r贸wnie偶 na to, kt贸re strony b臋dzie stara膰 si臋 rankowa膰 w google Twoja platforma e-commerce i jak s膮 one po艂膮czone w menu nawigacyjnym i za pomoc膮 linkowania wewn臋trznego, co ma wp艂yw na SEO.

Wszystkie firmy chc膮, aby ich produkty pojawia艂y si臋 w czo艂贸wce wynik贸w w Google, przyci膮ga艂y ruch organiczny i oferowa艂y jak najlepiej wygl膮daj膮ce produkty potencjalnym klientom. Popularne my艣lenie w pozycjonowaniu firmy polega na tym, 偶e jedynym co mo偶na zrobi膰 inaczej ni偶 konkurencja to s艂owa kluczowe w karcie katalogowej produktu.

Jest w tym wiele prawdy, poniewa偶 s艂owa kluczowe s膮 jedn膮 z podstaw SEO, ale s膮 te偶 inne rodzaje dzia艂a艅, kt贸rych mo偶na u偶y膰, a mianowicie karta katalogowa produktu i struktura katalogu.

Wi臋c o czym pami臋ta膰?

Zacznij od kategorii aby zadba膰 o link juice.

link juice

Jak napisa膰 ciekaw膮 kart臋 katalogow膮 produktu?

Karty katalogowe produkt贸w s膮 tak wa偶ne z kilku powod贸w.

Ale czy kto艣 je naprawd臋 czyta? I, co wa偶niejsze, co mo偶emy zrobi膰, aby by艂y bardziej interesuj膮ce, a nie wygl膮da艂y jak tylko kilka suchych fakt贸w?

Kluczem jest zrozumienie, 偶e wi臋kszo艣膰 kupuj膮cych najpierw zeskanuje kart臋 katalogow膮, aby wychwyci膰 g艂贸wne punkty, a je艣li uznaj膮 to za przydatne lub interesuj膮ce, przejrz膮 tre艣ci dok艂adniej. Je艣li Twoja karta katalogowa produktu przejdzie wszystkie testy skanowania wzrokiem strony, jest bardziej prawdopodobne, 偶e kupuj膮cy przeczytaj膮 j膮 szczeg贸艂owo. Dlatego wa偶ne jest, aby napisa膰 dobry tekst, kt贸ry szybko trafia do sedna i aby u偶ywa膰 bardzo czytelnego uk艂adu. Te wskaz贸wki mog膮 pom贸c w napisaniu karty katalogowej produktu, kt贸ra faktycznie zostanie przeczytany.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Skupiaj si臋 na najwa偶niejszych informacjach.

Wi臋kszo艣膰 kart katalogowych produktu jest kr贸tka. Po艣wi臋膰 troch臋 czasu na zastanowienie si臋 nad trzema lub czterema najwa偶niejszymi punktami, kt贸re Twoi odbiorcy chc膮 wiedzie膰 (nie ma tu miejsca na wi臋cej). Przyk艂ady podstawowych pyta艅, na kt贸re musisz odpowiedzie膰:

  • W jaki spos贸b Tw贸j produkt pomaga kupuj膮cemu rozwi膮za膰 jego problemy?
  • Co to robi?
  • Co sprawia, 偶e 鈥嬧媕est wyj膮tkowy?
  • Jak to dzia艂a z technicznego punktu widzenia?

Kluczem jest, aby ka偶dy z tych podpunkt贸w by艂 stosunkowo zwi臋z艂y, bior膮c pod uwag臋 odbiorc贸w i to, co chc膮 wiedzie膰 o Twoim rozwi膮zaniu.

Definicja produktu.

Umie艣膰 kr贸tk膮 (dwa zdania lub mniej) definicj臋 produktu na stronie g艂贸wnej (je艣li Tw贸j ecommerce ma tylko kilka produkt贸w), lub na podstronie ka偶dego produktu w sekcji FAQ (je艣li sprzedajesz du偶o rzeczy).

Podsumuj zalety produktu.

Podaj czytelnikom powody, dla kt贸rych powinni kontynuowa膰 czytanie, umieszczaj膮c kr贸tk膮 list臋 korzy艣ci na g贸rze strony. Mo偶esz to robi膰 w formie wypunktowanej, aby 艂atwo j膮 skanowa膰. Tekst powinien by膰 bardzo kr贸tki, ale przekonuj膮cy.

Tw贸rz nag艂贸wki i podtytu艂y, kt贸re podsumowuj膮 Twoje g艂贸wne punkty.

Czytelnicy najpierw skanuj膮, wi臋c postaraj si臋, aby opisy by艂y zwi臋z艂e i upewnij si臋, 偶e zawieraj膮 g艂贸wne punkty tre艣ci. Dobrym testem jest przeczytanie tylko nag艂贸wk贸w i podtytu艂贸w wst臋pnego szkicu 鈥 czy podsumowuj膮 one g艂贸wne punkty? Gdyby czytelnik tylko je przeczyta艂 i nic wi臋cej, czy by艂by przekonany, 偶e powinien przeczyta膰 ca艂膮 kart臋 katalogow膮 produktu?

U偶ywaj wypunktowa艅 i pogrubionych fraz kluczowych.

Wypunktowane stwierdzenia dziel膮 tekst, dzi臋ki czemu mo偶na go 艂atwo przeczyta膰 i szybko zeskanowa膰. Staraj si臋, aby tekst by艂 kr贸tki i zaczynaj ka偶d膮 fraz臋 z wypunktowaniem od czasownika zorientowanego na dzia艂anie.

I druga rzecz: pogrubione frazy kluczowe przedstawiaj膮ce g艂贸wne korzy艣ci, zw艂aszcza te, kt贸re s膮 wymienione w wypunktowaniach.

Sprawd藕 czy w danym przypadku w tekstach nag艂贸wk贸w i podtytu艂贸w mo偶esz zawrze膰 pytania.

Cz臋sto zadawane pytania czyli FAQ s膮 bardzo popularne w艣r贸d kupuj膮cych. 艁atwo zrozumie膰, dlaczego 鈥 s膮 one uporz膮dkowane w formacie pyta艅 i odpowiedzi, kt贸ry umo偶liwia szybkie skanowanie. Mo偶esz wykorzysta膰 t臋 sam膮 zasad臋, pisz膮c swoje nag艂贸wki i podtytu艂y w formie pyta艅, a nast臋pnie odpowiadaj膮c na nie w akapicie nast臋puj膮cym bezpo艣rednio po nag艂贸wku.

Przyk艂ady dobrych nag艂贸wk贸w w formie pytania:

  • Jak produkt 1 wypada w por贸wnaniu z innymi rozwi膮zaniami …?
  • Jak dzia艂a „produkt”?
  • Dlaczego produkt 1 jest najlepszym wyborem do XYZ?

Umie艣膰 perswazyjny cytat w polu z obja艣nieniami.

Social proof, czyli dow贸d spo艂eczny dzia艂a 艣wietnie. Wi臋c do艂膮cz pozytywny, ale kr贸tki cytat z jednego z tych 藕r贸de艂 鈥 najlepiej pod opisem g艂贸wnych cech produktu na stronie.

Pisz w drugiej osobie (ton konwersacyjny).

Wiele firm zapisuje dane w swojej karcie katalogowej produktu w trzeciej osobie i to w dodatku j臋zykiem technicznym , co brzmi formalnie i raczej „sztywno”. Twoj karta produktowa b臋dzie zatem bardziej anga偶uj膮ca i konwersacyjna, je艣li zostanie napisana w drugiej osobie.

U艂atw swoim czytelnikom samoidentyfikacj臋 z prezentowanymi problemami i rozwi膮zaniami, u偶ywaj膮c tonu konwersacyjnego pisz膮c jakby艣 z kim艣 rozmawia艂 od samego pocz膮tku.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

To tyczy si臋 w szczeg贸lno艣ci drukowanych kart katalogowych: Nie marnuj swojego wezwania do dzia艂ania, pisz膮c 鈥瀦adzwo艅 do nas鈥 lub 鈥瀘dwied藕 nasz膮 witryn臋鈥.

Wezwanie do dzia艂ania (CTA) jest jedn膮 z najwa偶niejszych cz臋艣ci Twojej karty katalogowej produktu, poniewa偶 kierujesz czytelnik贸w do nast臋pnego kroku, kt贸ry chcesz, aby zrobili. Wi臋kszo艣膰 wezwa艅 do dzia艂ania zwykle przypomina 鈥濧by uzyska膰 wi臋cej informacji, odwied藕 nasz膮 witryn臋 internetow膮鈥.

Nie marnuj w ten spos贸b wezwania do dzia艂ania. Umie艣膰 podstawowe informacje kontaktowe firmy w innym miejscu arkusza danych, na przyk艂ad w stopce, zamiast u偶ywa膰 do tego cennego CTA.

U偶yj CTA, aby skierowa膰 czytelnik贸w do innego 藕r贸d艂a pomocnych informacji.

Zastan贸w si臋, na jakim etapie cyklu sprzeda偶y si臋 znajduj膮.

Jak powinna wygl膮da膰 karta produktu?

Karta produktu to strona internetowa lub sekcja na stronie internetowej sklepu internetowego, kt贸ra zawiera informacje na temat danego produktu. W zale偶no艣ci od sklepu, karta produktu mo偶e wygl膮da膰 nieco inaczej, ale zazwyczaj powinna zawiera膰 nast臋puj膮ce elementy:

  1. Nazwa produktu – powinna by膰 wyra藕na i 艂atwa do odczytania.
  2. Opis produktu – zawieraj膮cy szczeg贸艂owe informacje o produkcie, takie jak jego funkcje, w艂a艣ciwo艣ci, zastosowanie itp. Opis powinien by膰 przyst臋pny i 艂atwy do zrozumienia.
  3. Zdj臋cia produktu – powinny by膰 dobrej jako艣ci, pokazywa膰 produkt z r贸偶nych stron i szczeg贸艂贸w, aby potencjalny klient m贸g艂 dok艂adnie obejrze膰 produkt.
  4. Cena – powinna by膰 wyra藕nie podana, wraz z informacj膮, czy cena zawiera podatek VAT, a tak偶e informacj膮 o dost臋pno艣ci produktu.
  5. Opcje zakupu – je艣li dany produkt wyst臋puje w r贸偶nych wariantach, np. kolorach lub rozmiarach, powinny by膰 one wyra藕nie wskazane, a klient powinien mie膰 mo偶liwo艣膰 wyboru odpowiedniej opcji.
  6. Przycisk dodania do koszyka – po wyborze odpowiedniej opcji klient powinien mie膰 mo偶liwo艣膰 dodania produktu do koszyka zakupowego.
  7. Opinie klient贸w – sekcja z opiniami na temat danego produktu mo偶e by膰 bardzo pomocna dla potencjalnych klient贸w, kt贸rzy szukaj膮 informacji zwrotnej na temat danego produktu.
  8. Informacje o wysy艂ce i dostawie – w tym miejscu nale偶y zawrze膰 informacje o czasie dostawy, kosztach wysy艂ki oraz dost臋pnych metodach p艂atno艣ci.

Karta produktu powinna by膰 przejrzysta, czytelna i 艂atwa do u偶ytku. Je艣li klient ma trudno艣ci ze znalezieniem potrzebnych informacji na karcie produktu, istnieje du偶e prawdopodobie艅stwo, 偶e zrezygnuje z zakupu danego produktu.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Karta katalogowa produktu -jak j膮 zrobi膰 aby ulepszy膰 SEO (ruch i konwersje)?

Napisz w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 112

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Karta katalogowa produktu -jak j膮 zrobi膰 aby ulepszy膰 SEO, ruch i konwersje? (przyk艂ady, definicja)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej