Zawartość strony
Pozycjonując wiele stron dla tego samego słowa kluczowego, zmusza się swoje strony do konkurowania ze sobą. W rezultacie każda strona ma niższy CTR (współczynnik klikalności), autorytet i współczynniki konwersji niż strona skonsolidowana. Nazywa się to kanibalizacją słów kluczowych.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Należy dokonać rozróżnienia między „kanibalizacją słów kluczowych” a „duplikatami treści”. „Zduplikowana treść” oznacza, że istnieje kopia strony jeden do jednego, na przykład ten sam tekst kategorii jest używany na wielu stronach. Istnieje również „Near-duplicate content”, która składa się z wielu identycznych modułów tekstowych, które są tylko nieznacznie zróżnicowane na różnych stronach.
Główna różnica polega na tym, że kanibalizacja słów kluczowych obejmuje dwa zupełnie różne teksty, które są zoptymalizowane pod kątem jednego i tego samego słowa kluczowego.
Kanibalizacja słów kluczowych to bezpośrednia konkurencja różnych stron domeny o to samo słowo kluczowe. Jest to sytuacja, w której architektura informacji strony internetowej opiera się na jednym słowie kluczowym lub frazie w wielu miejscach na stronie.
Ta sytuacja może znacznie wpłynąć na ranking i powinna być traktowana poważnie.
Kanibalizm słów kluczowych może przypadkowo wystąpić, gdy wiele stron w witrynie zawiera to samo słowo kluczowe w tagu nagłówka, tytule i tekście głównym. Może to spowodować wiele problemów.
Sytuacja nadużywania słowa kluczowego nazywana jest kanibalizacją słów kluczowych, ponieważ dzieli się swój CTR, linki, treść, a nawet konwersje na dwie lub więcej stron.
Uniemożliwia to Google zobaczenie zakresu i głębi wiedzy, a zatem uniemożliwia poprawę autorytetu swojej witryny dla konkretnego zapytania.
Przykładowo witryna sprzedaje buty, a „buty” to jedyne słowo kluczowe, na które skierowane są reklamy. Google dostaje informację, że każda strona dotyczy butów, niezależnie od tego, czy chodzi o buty sportowe, szpilki, trampki itp.
Zamiast wykorzystywać wiele wartościowych słów kluczowych — fraz long tail, takich jak „buty damskie”, „buty trekkingowe” itp., konkuruje się o słowo kluczowe, które może być zbyt obszerne, aby miało charakter komercyjny.
Kanibalizacja słów kluczowych może mieć katastrofalne konsekwencje dla SEO. Wiele osób popełniających kanibalizację słów kluczowych nawet nie zdaje sobie sprawy, że istnieje problem.
Praktyczne konsekwencje są jasne. Może to jednak również spowodować utratę ruchu w witrynie, zapytania prowadzące do niewłaściwej strony, wahania w rankingach SERP i ostatecznie utratę sprzedaży, które są znacznie trudniejsze do wykrycia.
Zjawisko kanibalizacji słów kluczowych (a tym samym pojawianie się kilku stron internetowych w domenie dla tego samego słowa kluczowego) ma negatywne konotacje w umysłach wielu ludzi. Wielokrotne pojawianie się różnych stron domeny w SERP nie zawsze jest czymś złym. Problem pojawia się przede wszystkim wtedy, gdy konkretna strona ma pozycjonować się pod kątem słowa kluczowego, a inna strona robi to nieumyślnie w tym samym czasie.
Algorytm Google jest obecnie na tyle sprytny, że rozpoznaje intencję wyszukiwania, np. czy użytkownik chce zdobyć informacje, czy dokonać zakupu. Jeśli jednak nie zostanie wprowadzone żadne konkretne zapytanie, które pozwoli wyszukiwarce poznać intencje, jest całkiem możliwe, że zostaną wyświetlone dwa wyniki o tej samej pozycji w rankingu dla tego samego słowa kluczowego.
Z biznesowego punktu widzenia korzystne jest zajęcie kilku czołowych pozycji w Google w tym samym czasie, a tym samym zwiększenie szans na kliknięcie. Optymalizacja tylko jednej strony docelowej w rankingu może mieć tutaj negatywny wpływ.
Niemniej jednak należy całkowicie wykluczyć możliwość późniejszego złego rankingu kilku stron niż dobrego rankingu jednej strony. Aby to zrobić, należy wcześniej upewnić się, że nie prowadzimy wewnętrznej konkurencji i stale monitorować rankingi. Wtedy w odpowiednim czasie można podjąć środki zaradcze.
Inną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że Google jest teraz w stanie decydować, które strony powinny pozycjonować się dla jakich słów kluczowych.
Aby mieć pewność, że ten problem nie występuje w witrynie, można podjąć niezbędne środki ostrożności podczas badania słów kluczowych i tworzenia planu treści. Należy tutaj zauważyć, że dane należy zawsze sprawdzić z dużym wyprzedzeniem. Przede wszystkim warto sprawdzić, czy zamierzone słowo kluczowe jest już „zajęte” i ewentualnie ponownie przemyśleć wybór słowa kluczowego. Należy ukierunkować się na odpowiednie słowa kluczowe.
Każda strona powinna mieć własne słowo kluczowe Focus. Mogą tu pomóc narzędzia takie jak wtyczka Yoast SEO dla WordPressa. Nie ma znaczenia, czy jesteśmy zwolennikami całościowej treści, czy tworzymy osobną stronę dla każdego synonimu. Słowa kluczowe, które zostały już przypisane do strony, nie mogą i nie powinny być słowami kluczowymi gdzie indziej.
Metoda używana do naprawy kanibalizacji słów kluczowych zależy głównie od przyczyny problemu. Aby rozwiązać ten problem, można użyć następujących rozwiązań:
Co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Kanibalizacja Słów Kluczowych a Pozycjonowanie: co to jest, jak ją zidentyfikować i wyeliminować, aby poprawić SEO?
Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |