Kampania SEM (search engine marketing), czyli widoczność i marketing w wyszukiwarkach

google seo
Google SEO, optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce
7 grudnia, 2021
kampania seo
Kampania seo, search engine optimization to nie SEM czy google ads!
9 grudnia, 2021
Kampania SEM
Kampania SEM

Co to jest kampania SEM?

Kampania SEM (search engine marketing) to strategia marketingowa w wyszukiwarkach, która ma na celu pozycjonowanie treści firmy wyżej w rankingach wyszukiwania i pośrednio zdobywanie nowych klientów.
Kampanię SEM można przeprowadzić w różnych wyszukiwarkach i platformach online, takich jak Google i Facebook.
Jeśli szukasz informacji o tym, jak stworzyć skuteczną kampanię SEM, możesz być zdziwiony tym, jak wielu rzeczy musisz się nauczyć.
To prawda, że ​​trzeba znać wiele mechanizmów, definicji i akronimów, ale w tym jednym poście omówimy wszystkie najważniejsze rzeczy, więc to świetna wiadomość!
Jeszcze więcej dobrych wiadomości: nie jest to tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać.

Powszechne nieporozumienie czym jest sem

Być może czytałeś niektóre (prawdopodobnie przestarzałe) wpisy blogowe, na których ludzie zdefiniowali SEM jako….
…obejmuje optymalizację pod kątem wyszukiwarek + płatną reklamę.
Gdyby to była dzisiejsza definicja marketingu w wyszukiwarkach…
Wtedy rozpoczęcie nowej kampanii SEM rzeczywiście miałoby ogromną krzywą uczenia się dla początkujących!
Czemu? Ponieważ SEO samo w sobie stało się ogromną dyscypliną.
Prawdopodobnie może istnieć samotnie obok marketingu w mediach społecznościowych i innych metod marketingu online.
Tak, SEO może wpływać na SEM, ale są one na dwóch zupełnie różnych polach.
Na szczęście branża w dużej mierze odeszła od starej, wszechogarniającej definicji marketingu w wyszukiwarkach.

Czym więc jest marketing w wyszukiwarkach?

Sam SEM lub marketing w wyszukiwarkach można zdefiniować jako „proces pozyskiwania ruchu w witrynie poprzez kupowanie reklam w wyszukiwarkach”.
Ta definicja mniej więcej to podsumowuje. Marketing w wyszukiwarkach skupia się prawie wyłącznie na płatnych metodach wyszukiwania.
Ale marketing cyfrowy zawsze się zmienia. Zmiana jest jedyną stałą – i wiele się zmieniło w SEO i płatnym wyszukiwaniu w ostatnich latach.
Ponownie, nie musisz poznawać tajników SEO (pozycjonowanie), aby prowadzić udaną kampanię SEM.
Może to jednak prowadzić do zastanowienia się nad różnicą między kampanią SEO a SEM.

Płatne metody wyszukiwania

Przede wszystkim zdefiniujmy płatne wyszukiwanie.

Płatne wyszukiwanie

Płatne wyszukiwanie to albo
  Reklama w serwisach partnerskich.
Lub…
  reklama w wyszukiwarkach.
Reklama w witrynach partnerskich oznacza reklamę w sieci reklamowej witryn Google.
Reklama w sieci reklamowej to doskonałe narzędzie do budowania świadomości marki. Ale zwykle nie jest tak przydatne do zwiększania sprzedaży i konwersji.
Z drugiej strony umieszczanie reklam bezpośrednio w wynikach wyszukiwania to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży i konwersji.
Zwykle ma to formę reklam typu pay-per-click (PPC).

Co to jest PPC?

PPC to zapłata niewielkiej kwoty za każdym razem, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę. Z kolei zostaną przekierowani na wybraną przez Ciebie stronę.
Twoja reklama będzie wyświetlana tylko osobom, które wyszukują wybrane przez Ciebie hasła. I to jest piękno całej sprawy.
Frazy te nazywane są słowami kluczowymi. O słowach kluczowych porozmawiamy później.
PPC obejmuje platformy wyszukiwania i platformy mediów społecznościowych. Największe platformy wyszukiwania to Bing Ads, Yahoo Ads i Google ads (dawniej google AdWords).
Zdecydowanie największą (i najskuteczniejszą) platformą PPC jest Google Ads.
Dlaczego PPC jest świetny do zwiększania sprzedaży?
   Nie musisz czekać, aż SEO zacznie działać!
1. Łatwo znajdziesz zmotywowanych kupujących
Jak powiedzieliśmy wcześniej, Twoja reklama będzie wyświetlana tylko osobie, która wyszukuje wybrane przez Ciebie słowa kluczowe.
Co to w uproszczeniu oznacza?
Oznacza to, że jeśli wybierzesz odpowiednie słowa kluczowe, możesz umieścić swoją reklamę bezpośrednio przed gotowymi do zakupu klientami, którzy są gotowi do wyciągnąć pieniądze już teraz!
Pomyśl o tym – gdy ktoś używa określonych słów w swoich poszukiwaniach, wpisując frazy takie jak…

  •   Kupić
  •   Kupony
  •   Okazje
  •   Rabat(y)
  •   Darmowa dostawa

…wtedy najprawdopodobniej są gotowi do zakupu w tym właśnie momencie!
Powyższe słowa to tylko kilka przykładów słów o silnym intencji zakupowej. Więcej o zamiarze wyszukiwania porozmawiamy później.
2. Nie trzeba czekać, aż SEO zacznie działać
I wreszcie, inną główną zaletą PPC jest to, że możesz szybko przyciągnąć nowych odwiedzających i klientów. To praktycznie natychmiastowe.
Z drugiej strony SEO działa wolniej i jest strategią długoterminową. Może minąć kilka miesięcy, zanim Twoja nowa strona dotrze do strony 1 w Google.
A strona 1 to jedyna strona, która ma znaczenie dla większości użytkowników.
Autorytet witryny ma również wpływ na rankingi bezpłatnych (organicznych) wyników wyszukiwania, których budowanie może zająć dużo czasu.

Może minąć kilka miesięcy, a nawet lat, zanim Google rozpozna Twoją witrynę jako witrynę o wysokim autorytecie.
Ale dzięki PPC możesz po prostu kupić sobie drogę na szczyt. Oczywiście trik polega na tym, aby zrobić to w sposób oszczędny.
I o tym jest ten post.
Uważaj na każdego, kto twierdzi, że SEO jest szybsze niż płatne reklamy; prawdopodobnie są sprzedawcą bajek.
Ale biorąc to pod uwagę, szybciej niekoniecznie oznacza lepiej. Powinieneś zadać sobie kilka kluczowych pytań, aby ustalić, czy SEM jest odpowiedni dla Twojej firmy

Co jest lepsze SEO (search engine optimization) czy SEM?

To zależy konkretnie od firmy. Właściciel firmy może włączyć do swojej strategii online zarówno SEO, jak i SEM.
Ale kiedy zaczynasz, powinieneś zdecydować, na czym skupić większość swojej energii – na kampanii SEO lub kampanii SEM.
Kilka pytań, które należy zadać, to:
  Czy zależy Ci aby szybko zrobić jaki target sprzedażowy? A może możesz sobie pozwolić na większą cierpliwość przy strategii SEO?
  W jakiej branży/niszy działasz? Czy przestrzeń SEO jest konkurencyjna w Twojej niszy? Reklamy PPC mogą w tym przypadku działać lepiej.
  Chcesz wykorzystać kampanię SEM do przetestowania rynku pod kątem nowego produktu lub usługi?
  Na przykład możesz użyć reklamy PPC, aby skierować ludzi do stron ankiet i testów produktów. W ten sposób możesz zebrać cenne dane z rynku docelowego.

Kampania SEO i SEM, co musisz wiedzieć

Jeśli zdecydowałeś się rozpocząć kampanię SEM, jest kilka nowych terminów i akronimów, o których powinieneś wiedzieć.
Omówimy je wszystkie poniżej w możliwie najbardziej logicznej kolejności, od najbardziej podstawowych do najbardziej zaawansowanych tematów.
Więc bez zbędnych ceregieli, przejdźmy do tego!

  Wynik Jakości

Ten wynik jest najważniejszym czynnikiem obniżającym koszty PPC.
Google nie może ujawnić wszystkich czynników związanych z wynikiem jakości– w przeciwnym razie wszyscy nadużyliby algorytmu.
Ale znamy najważniejsze czynniki, które omówimy poniżej.

Reklama search engine marketing

  Współczynnik klikalności (CTR)

Pierwszym terminem, który powinieneś znać w marketingu w wyszukiwarkach jest CTR. Poprawa CTR to najlepszy sposób na poprawę Wyniku Jakości reklamy.
Współczynnik klikalności to liczba kliknięć reklam uzyskiwanych przez reklamodawców w porównaniu z liczbą wyświetleń.
Wzór na CTR jest prosty: Łączna liczba kliknięć reklamy / Łączna liczba wyświetleń = CTR
Możesz wyświetlić swój CTR na pulpicie nawigacyjnym swojego konta PPC.

 Bounce rate

To trudne określenie, ponieważ odbicie (ang. bounce rate) nie zawsze jest czymś złym. Ale mimo to nadal jest to termin, który może mieć wpływ na Wynik Jakości reklamy.
Mówiąc prościej, odbicie ma miejsce, gdy ktoś „odbija się” lub opuszcza stronę. Ale każdy system analityczny inaczej definiuje BR.
W Google Analytics odrzucenie jest definiowane jako pojedyncza strona, jedna sesja odwiedzin w Twojej witrynie.
Sesja jest mierzona jako czas między wejściem na stronę a zaangażowaniem się w nią (np. kliknięciem filmu).
Jeśli odwiedzający nie zaangażuje się przed opuszczeniem strony, czas trwania sesji wyniesie 0 sekund, co spowoduje odrzucenie.

  Współczynnik odrzuceń

Definicja współczynnika odrzuceń jest prostsza. To po prostu procent odbić.
Na przykład, jeśli 15 osób na 100 odbija się od Twojej witryny, Twój współczynnik odrzuceń wynosi 15%.
Więc kiedy współczynnik odrzuceń jest ważny dla twojego wyniku jakości kampanii SEM w Google Ads?
Twój współczynnik odrzuceń może, ale nie musi być dobrym wskaźnikiem jakości Twojej strony docelowej.
Na szczęście Google jest wystarczająco sprytne, aby wiedzieć, kiedy uwzględnić współczynnik odrzuceń w równaniu.
Kiedy współczynnik odrzuceń nie ma znaczenia?
Wyobraź sobie firmę, która zamyka sprzedaż i klientów przez telefon. Reklama może przekierować ich na stronę internetową z wyświetlonym numerem telefonu, aby mogli zadzwonić.
Klient zamawia produkt lub usługę przez telefon, bez konieczności klikania czegokolwiek na stronie.

Tak więc zamykają stronę bez angażowania się w nią. Byłoby to liczone jako odrzucenie w Google Analytics.
Ale w tym przypadku reklama i strona docelowa były nadal istotne dla osoby wyszukującej, więc wynik jakości będzie albo pozytywny, albo bez zmian.
Z tego samego powodu Google oferuje śledzenie połączeń za pośrednictwem swoich reklam, dzięki czemu nadal możesz poprawić swój rezultat, nawet jeśli prowadzisz działalność za pośrednictwem połączeń telefonicznych.
Kiedy faktycznie ma znaczenie współczynnik odrzuceń?
Teraz wyobraź sobie model biznesowy, w którym klient musi przejść przez wiele stron witryny, aby zostać klientem.
Jeśli klient odbija się od pierwszej strony bez przechodzenia przez lejek sprzedażowy, to nie jest dobry znak.
Ponownie musisz zastanowić się, w jaki sposób Twoja witryna zarabia pieniądze.
Niektóre witryny zarabiają na swoich stronach, wyświetlając reklamy, więc wyświetlenia stron to ich chleb powszedni.
W przypadku tego rodzaju witryn wysoki współczynnik odrzuceń jest szkodliwy dla biznesu.

Trafność strony docelowej

Teraz Twój współczynnik odrzuceń będzie miał duży wpływ na stronę docelową reklamy. Strona docelowa to strona internetowa, na którą trafią użytkownicy po kliknięciu Twojej reklamy.
Jeśli nie chcesz, aby użytkownicy odbijali się od Twojej strony docelowej, musi być ona dobrze wykonana i odpowiednia do Twojej reklamy.
Odpowiednia strona docelowa znacznie poprawi również Twój wynik jakości reklamy, ponieważ zapewni lepsze wrażenia użytkownika (user experience) dla osób wyszukujących.
Upewnij się, że Twoja strona docelowa wczytuje się szybko i jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
Te rzeczy również wpływają na wrażenia użytkownika, a tym samym mają wpływ na kampanię SEM.
I nie popełniaj błędu polegającego na wysyłaniu ruchu reklamowego na swoją stronę główną – to podstawowy błąd.
Zamiast tego chcesz skierować ruch na stronę, która jest specjalnie zaprojektowana do konwersji.

  Słowa kluczowe

Poza stroną docelową, co jeszcze potrzebujesz w reklamie aby kampania SEM dawała świetny wynik?
Frazy…
Czyli nic dziwnego, że odpowiedzią są słowa kluczowe.
Wybór właściwych słów kluczowych dla rynku docelowego ma kluczowe znaczenie.
Wybranie niewłaściwych słów kluczowych, na które mają być kierowane reklamy, może oznaczać duże wydatki i uzyskanie niewielkich lub zerowych konwersji.
W Google Analytics słowa kluczowe o większej konkurencji mają tendencję do…
…bycia bardziej konkurencyjnymi, zorientowanymi na kupującego słowami kluczowymi, w wyniku czego są zwykle droższe.

Inną rzeczą, którą możesz zrobić, aby uniknąć nadmiernych wydatków na słowa kluczowe, jest ustalenie…

  Maksymalny koszt kliknięcia

Obliczenie maksymalnego CPC nie jest takie proste.
Jednak nie musisz robić tego dokładnie za pierwszym razem. Ale musisz to oszacować.
Aby to obliczyć, musisz znać swój współczynnik konwersji, zysk na konwersję i szacunkowe marże zysku z reklam.
Następnie po prostu wstawiasz te liczby do tego wzoru:
Maks. CPC = (zysk na konwersję) x (1 – marża zysku) x (współczynnik konwersji)
Musisz wybrać maksymalną stawkę (czyli maks. CPC) dla swojej reklamy.
Jeśli przekroczysz maks. CPC, Twoje działania reklamowe prawdopodobnie nie będą opłacalne.
Jeśli chcesz podnieść maks. CPC, musisz zwiększyć marżę zysku lub współczynnik konwersji.

  Negatywne słowa kluczowe

Oprócz wybrania właściwych słów kluczowych i ustawienia maksymalnego CPC należy również spróbować odfiltrować niewłaściwe słowa kluczowe.
Są to tak zwane wykluczające słowa kluczowe.

Nie są to słowa o negatywnych konotacjach, ale raczej odmiany głównego słowa kluczowego Twojej firmy, które…
…nie nadają się do targetowania w celach reklamowych.
Na przykład, jeśli Twoja firma sprzedaje ciasta, kierowanie na słowo kluczowe „przepisy na ciasta” nie byłoby dobrym pomysłem, ponieważ ktoś, kto to wyszukuje…
…termin prawdopodobnie nie jest dobrym kandydatem do Twojej firmy.
Na szczęście Google daje Ci możliwość oznaczania wykluczających słów kluczowych, które chcesz wykluczyć z reklam.
Badanie wykluczających słów kluczowych to proces ciągły – to dobry sposób na zainwestowanie czasu w Google Ads.

  Cel wyszukiwania

Zidentyfikowanie właściwych słów kluczowych i odfiltrowanie wykluczających słów kluczowych polega na określeniu zamiaru wyszukiwania.
Istnieją dwa rodzaje intencji wyszukiwania – informacyjne i transakcyjne.
Znajomość rozróżnienia między tymi dwoma typami słów kluczowych jest ważna nie tylko dla uzyskania konwersji, ale także dla obniżenia CPC.
Ponieważ jeśli Twoja płatna reklama w wyszukiwarce i strona docelowa nie są dopasowane do słowa kluczowego, użytkownicy będą odbijać i marnować Twoje wydatki na reklamę.
Na przykład, jeśli Twoja reklama jest kierowana na informacyjne słowo kluczowe, ale chcesz coś sprzedać.
Osoby szukające tego informacyjnego słowa kluczowego prawdopodobnie mają nastawienie badawcze, a nie zakupowe.
Więc po prostu odbiją się od strony bez konwersji.
Używanie właściwych słów kluczowych z właściwą intencją wyszukiwania poprawi również Twój wynik reklamy, co z kolei poprawi Twoje…
Rankingi
Oprócz określenia, czy Twoja reklama kampanii SEM w ogóle się pojawi.
Twój wynik jakości reklam określi również pozycję Twojej reklamy w stosunku do innych ads’ów na stronie.

Innym sposobem na poprawę wyniku jakości reklamy w kampanii SEM jest osiągnięcie wysokiego CTR w stosunku do pozycji reklamy na stronie.
Ale kiedy Google faktycznie określa Wynik Jakości Twojej reklamy? Dzieje się to podczas krótkiego wydarzenia znanego jako…

  Aukcja reklam

Aukcja reklam jest łatwa do zrozumienia. Zasadniczo za każdym razem, gdy ktoś szuka hasła, które ma być użyte do reklamy w SERPach, odbywa się mała aukcja.
Te aukcje obejmują reklamodawców, którzy próbują umieścić swoją reklamę na pierwszej stronie Google dla swoich wyszukiwanych haseł.
Jak więc określa się „zwycięzców” aukcji?
Zwycięzcy są wybierani na podstawie ustawionego maksymalnego CPC i Wyniku Jakości reklam.
Istnieją również inne ukryte czynniki, ale są to dwa czynniki, które Google określa jako „pewniaki”.
Dobrą wiadomością jest to, że WJ ma większą wagę niż maksymalny CPC w formule — widać to w reklamach o wyższych Wynikach Jakości.

Koszt kampanii SEM a marketing internetowy

Termin związany z CPC, który powinieneś znać, to…

  Koszt pozyskania

Konwersja lub działanie ma miejsce, gdy ktoś podejmuje działanie, którego oczekujesz.
Różni się to od CPC, ponieważ nie każda osoba, która kliknie Twoją reklamę, dokona konwersji.
Dlatego koszt pozyskania (CPA) jest na ogół wyższy niż koszt kliknięcia.
Tak więc lepszy WJ nie tylko obniży Twój CPC, ale także obniży Twój CPA!

  Kreacje reklamowe

Termin ten odnosi się do zestawu różnych odmian reklamy w kampanii SEM.
W dzisiejszych czasach możesz dać Google swobodę wyboru reklam, które najlepiej zaspokoją wrażenia użytkownika.
Tak więc jako absolutne minimum należy podać co najmniej 3 odmiany reklamy na słowo kluczowe – najlepiej kilka.
Łatwiej to powiedzieć niż zrobić, ale oto kilka wskazówek:
  Spójrz na swoje istniejące reklamy i zmodyfikuj je. Eksperymentuj ze swoją unikalną propozycją sprzedaży (USP) i wypróbuj ją.

Dodatkowo:

  •   Spróbuj zmienić czasowniki w wezwaniu do działania w reklamie. Wypróbuj różne reprezentacje liczb.
  •   Spróbuj nawet uwzględnić/wykluczyć nazwę marki w reklamie.
  •   Przyjrzyj się reklamom konkurencji, aby wiedzieć, z czym się zmagasz

Wymyślając kreacje reklamowe SEM, sugerujemy…

  Rozszerzenia reklam

Te sprytne funkcje nie zwiększają kosztów reklamy.
Po prostu sprawiają, że przyciąga więcej uwagi. I często podnoszą Wynik Jakości!
Im więcej miejsca zajmuje Twoja reklama na stronie, tym mniejsze szanse, że konkurenci odniosą sukces z kampanią SEM.
Co musisz wiedzieć o rozszerzeniach reklam

  •   Rodzaje rozszerzeń reklam, które przyniosą największe korzyści, to linki do podstron, objaśnienia i rozszerzenia informacji.
  •   Jednocześnie mogą być wyświetlane maksymalnie 3 rozszerzenia reklam (chociaż to się zmienia, możliwe że jak to czytasz to jest już inna liczba). Jeśli dodasz więcej, Google zdecyduje, które 3 wybrać podczas wyświetlania reklamy.
  •   Rozszerzenia reklam są dostępne w Google Ads i Bing Ads.

Teraz, aby dowiedzieć się, które reklamy i rozszerzenia reklam działają najlepiej, musisz zrobić coś, co nazywa się…

  Testy A/B

Testy A B to inaczej testy dzielone. Oznacza to testowanie 2 różnych wersji elementu, aby zobaczyć, która z nich działa lepiej.
Różne elementy testu A/B obejmują:

  •   kolor przycisku wezwania do działania
  •   obrazy
  •   tytuł
  •   tekst reklamy
  •   Twój wyświetlany adres URL

Jeśli nie robisz testów, to z czasem Twój budżet SEM poczuje się jak by był nadużywany! Twoim celem w płatnym wyszukiwaniu powinna być zawsze optymalizacja ROI.
Sprytną taktyką jest obserwowanie konkurencji i obserwowanie różnych testów A/B, które wykonują.
Wykracza to daleko poza zakres tego artykułu, ale można to zrobić, jeśli jesteś wystarczająco zdeterminowany.
Tak więc zawiera wszystkie słownictwo, które musisz znać przed rozpoczęciem pierwszej kampanii SEM.
Ale jeszcze nie skończyliśmy! Zaraz zobaczysz jak wygląda skuteczna kampania SEM.

Jak stworzyć udaną kampanię SEM?

  •   Poznaj swoją grupę docelową
  •   Znajdź właściwe słowa kluczowe
  •   Uporządkuj swoją strukturę konta
  •   Omówienie grupowania słów kluczowych
  •   Pracuj nad swoim tekstem reklamy

1. Poznaj swoją grupę docelową
Personalizacja zawsze zwiększa konwersje.
K​konsumenci są 4 razy bardziej skłonni do reagowania na spersonalizowane oferty.
Dane, które pomogą Ci lepiej spersonalizować Twoje oferty to:

  •   lokalizacja geograficzna
  •   język
  •   urządzenia, z których korzystają
  •   dzień tygodnia kiedy są aktywni
  •   pora dnia kiedy są aktywni
  •   czego chcą, czego szukają i jak tego szukają
  •   szczegółowe osobowości kupującego

2. Znajdź właściwe słowa kluczowe
Aby znaleźć odpowiednie słowa kluczowe dla swojej firmy, najpierw utwórz listę słów kluczowych.
Pomyśl o każdym wyszukiwanym haśle, którego użyłby klient, aby spróbować znaleźć Twój produkt.
Obejmuje to również brandowe słowa kluczowe, które również mają wyższy współczynnik konwersji.
Używając nazw firm i brandów jako słów kluczowych, masz pełną kontrolę nad opisywaniem i sprzedażą swojej marki.
Tak, oferta organiczna może dać ci darmową ekspozycję, ale nie masz nad nimi dużej kontroli.
W przeciwieństwie do kampanii PPC, możesz stworzyć własny przekaz, który zachęci użytkowników do odwiedzenia Twojej witryny.
Możesz również wysłać je na stronę docelową o najwyższej konwersji, w przeciwieństwie do aukcji organicznych.
Następnie skorzystaj z Planera słów kluczowych Google, aby zweryfikować swoje słowa kluczowe.
Spójrz na liczbę wyszukiwań, sugerowane stawki i poziom konkurencji. Pokaże Ci również sugestie słów kluczowych.

3. Zorganizuj swoją strukturę konta
Google i Bing używają struktury i organizacji konta jako miernika przy określaniu trafności Twojej kampanii SEM.
Jest to bardzo ważne dla reklam PPC i generalnie firmy nie poświęcają temu wystarczająco dużo czasu.
Bez dobrze zorganizowanego i ustrukturyzowanego konta zobaczysz niższe wyniki swojej inwestycji.
Upewnij się, że wszystko jest poprawnie skonfigurowane od samego początku, ponieważ później trudniej jest to zorganizować.
4. Zrozum grupowanie słów kluczowych, struktura konta SEM

Wszystkie dobre kampanie SEM mają te 5 elementów:

  •   kampanie
  •   grupy reklam
  •   słowa kluczowe
  •   tekst
  •   strony docelowe

Kampanie SEM znajdują się na górze, a grupy reklam poniżej.
Słowa kluczowe powinny być specyficzne dla grupy reklam, do której należy.
Nawet jeśli obie kampanie dotyczą podobnych produktów lub usług dla Twojej firmy.
Tekst reklamy powinien również zawierać słowa kluczowe odpowiednie dla grupy reklam.
Może to wymagać początkowo więcej wysiłku, ale na dłuższą metę bardzo się opłaci.
Warto być zorganizowanym, ponieważ poprawi to Twoje wyniki.
5. Pracuj nad tekstem reklamy
W przeciwieństwie do treści SEO, chcesz, aby tekst reklamy SEM miał charakter przekonujący i promocyjny.
Tak, możesz umieścić w swojej reklamie wszystko, co chcesz, ale im bardziej przypomina ona grupę docelową, tym lepiej.

Oprócz personalizacji zawsze staraj się umieszczać USP w tekście reklamy.
Przyciągnie odpowiednich odwiedzających (wydających pieniądze) i odepchnie nieistotnych (tych co tylko oglądają a nie kupują).
W jaki sposób Twój USP pomoże przyciągnąć odpowiednich odwiedzających?
Jednym ze sposobów jest powstrzymanie łowców okazji, dając im przekonujący powód, by przestali porównywać Twoją ofertę z…
…innymi ofertami, aby w końcu podjęli działanie i kliknęli w Twoją reklamę.
Upewnij się również, że opisałeś w tekście reklamy, co użytkownik otrzyma po kliknięciu reklamy. Spraw, aby ta oferta była jasna i nie do odparcia.

Wniosek, czyli działania SEM i kampanie reklamowe

Nawet bez uwzględnienia SEO w prowadzeniu kampanii SEM, wciąż jest wiele do nauczenia się.
Ten artykuł powinien dać Ci wszystkie podstawy i zaawansowaną wiedzę, których potrzebujesz, aby rozpocząć prowadzenie skutecznej kampanii SEM.
Ale jeśli czujesz się całkowicie przytłoczony po przeczytaniu tego wszystkiego, nie obwiniamy Cię.
Wiele firm po prostu nie ma czasu ani zasobów na naukę SEM i PPC.
Dlatego oferujemy kompleksowe usługi pay-per-click, które wspierają Twoją kampanię SEM.
Nasze usługi obejmują wszystkie kroki wymienione w tym artykule, a także szczegółowe raporty o postępach Twojej kampanii SEM.Wyszukiwarka google to świetne miejsce aby Twój potencjalny klient trafił do Ciebie za pomocą dobrze ustawionej kampanii linków sponsorowanych i pay per click. Więc powinieneś sprawdzić teraz co możemy dla Ciebie zrobić. Umów się na konsultację seo sem i osiągnij długofalowy sukces jaki może zapewnić nasza agencja SEM.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)