Kampania SEM (definicja search engine marketing), czyli widoczno艣膰 i marketing w wyszukiwarkach

google seo
Google SEO, optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce
7 grudnia, 2021
kampania seo
Kampania seo, search engine optimization to nie SEM czy google ads!
9 grudnia, 2021
Kampania SEM
Definicja SEM

Definicja: Co to jest kampania SEM?

Definicja SEM: Kampania SEM (search engine marketing) to strategia marketingowa w wyszukiwarkach, kt贸ra ma na celu pozycjonowanie tre艣ci firmy wy偶ej w rankingach wyszukiwania i po艣rednio zdobywanie nowych klient贸w.
Kampani臋 SEM mo偶na przeprowadzi膰 w r贸偶nych wyszukiwarkach i platformach online, takich jak Google i Facebook.
Je艣li szukasz informacji o tym, jak stworzy膰 skuteczn膮 kampani臋 SEM, mo偶esz by膰 zdziwiony tym, jak wielu rzeczy musisz si臋 nauczy膰.
To prawda, 偶e 鈥嬧媡rzeba zna膰 wiele mechanizm贸w, definicji i akronim贸w, ale w tym jednym po艣cie om贸wimy wszystkie najwa偶niejsze rzeczy, wi臋c to 艣wietna wiadomo艣膰!

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)


Jeszcze wi臋cej dobrych wiadomo艣ci: nie jest to tak skomplikowane, jak mog艂oby si臋 wydawa膰.

Definicja SEM

Powszechne nieporozumienie czym jest sem

By膰 mo偶e czyta艂e艣 niekt贸re (prawdopodobnie przestarza艂e) wpisy blogowe, na kt贸rych ludzie zdefiniowali SEM jako鈥.
鈥bejmuje optymalizacj臋 pod k膮tem wyszukiwarek + p艂atn膮 reklam臋.
Gdyby to by艂a dzisiejsza definicja marketingu w wyszukiwarkach…
Wtedy rozpocz臋cie nowej kampanii SEM rzeczywi艣cie mia艂oby ogromn膮 krzyw膮 uczenia si臋 dla pocz膮tkuj膮cych!
Czemu? Poniewa偶 SEO samo w sobie sta艂o si臋 ogromn膮 dyscyplin膮.
Prawdopodobnie mo偶e istnie膰 samotnie obok marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych i innych metod marketingu online.
Tak, SEO mo偶e wp艂ywa膰 na SEM, ale s膮 one na dw贸ch zupe艂nie r贸偶nych polach.
Na szcz臋艣cie bran偶a w du偶ej mierze odesz艂a od starej, wszechogarniaj膮cej definicji marketingu w wyszukiwarkach.

Czym wi臋c jest marketing w wyszukiwarkach?

Sam SEM lub marketing w wyszukiwarkach mo偶na zdefiniowa膰 jako 鈥瀙roces pozyskiwania ruchu w witrynie poprzez kupowanie reklam w wyszukiwarkach鈥.
Ta definicja mniej wi臋cej to podsumowuje. Marketing w wyszukiwarkach skupia si臋 prawie wy艂膮cznie na p艂atnych metodach wyszukiwania.
Ale marketing cyfrowy zawsze si臋 zmienia. Zmiana jest jedyn膮 sta艂膮 鈥 i wiele si臋 zmieni艂o w SEO i p艂atnym wyszukiwaniu w ostatnich latach.
Ponownie, nie musisz poznawa膰 tajnik贸w SEO (pozycjonowanie), aby prowadzi膰 udan膮 kampani臋 SEM.
Mo偶e to jednak prowadzi膰 do zastanowienia si臋 nad r贸偶nic膮 mi臋dzy kampani膮 SEO a SEM.

Kampania SEM

P艂atne metody wyszukiwania

Przede wszystkim zdefiniujmy p艂atne wyszukiwanie.

P艂atne wyszukiwanie

P艂atne wyszukiwanie to albo
  Reklama w serwisach partnerskich.
Lub鈥
  reklama w wyszukiwarkach.
Reklama w witrynach partnerskich oznacza reklam臋 w sieci reklamowej witryn Google.
Reklama w sieci reklamowej to doskona艂e narz臋dzie do budowania 艣wiadomo艣ci marki. Ale zwykle nie jest tak przydatne do zwi臋kszania sprzeda偶y i konwersji.
Z drugiej strony umieszczanie reklam bezpo艣rednio w wynikach wyszukiwania to 艣wietny spos贸b na zwi臋kszenie sprzeda偶y i konwersji.
Zwykle ma to form臋 reklam typu pay-per-click (PPC).

Co to jest PPC?

PPC to zap艂ata niewielkiej kwoty za ka偶dym razem, gdy kto艣 kliknie Twoj膮 reklam臋. Z kolei zostan膮 przekierowani na wybran膮 przez Ciebie stron臋.
Twoja reklama b臋dzie wy艣wietlana tylko osobom, kt贸re wyszukuj膮 wybrane przez Ciebie has艂a. I to jest pi臋kno ca艂ej sprawy.
Frazy te nazywane s膮 s艂owami kluczowymi. O s艂owach kluczowych porozmawiamy p贸藕niej.
PPC obejmuje platformy wyszukiwania i platformy medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Najwi臋ksze platformy wyszukiwania to Bing Ads, Yahoo Ads i Google ads (dawniej google AdWords).
Zdecydowanie najwi臋ksz膮 (i najskuteczniejsz膮) platform膮 PPC jest Google Ads.
Dlaczego PPC jest 艣wietny do zwi臋kszania sprzeda偶y?
   Nie musisz czeka膰, a偶 SEO zacznie dzia艂a膰!
1. 艁atwo znajdziesz zmotywowanych kupuj膮cych
Jak powiedzieli艣my wcze艣niej, Twoja reklama b臋dzie wy艣wietlana tylko osobie, kt贸ra wyszukuje wybrane przez Ciebie s艂owa kluczowe.
Co to w uproszczeniu oznacza?
Oznacza to, 偶e je艣li wybierzesz odpowiednie s艂owa kluczowe, mo偶esz umie艣ci膰 swoj膮 reklam臋 bezpo艣rednio przed gotowymi do zakupu klientami, kt贸rzy s膮 gotowi do wyci膮gn膮膰 pieni膮dze ju偶 teraz!
Pomy艣l o tym 鈥 gdy kto艣 u偶ywa okre艣lonych s艂贸w w swoich poszukiwaniach, wpisuj膮c frazy takie jak鈥

  •   Kupi膰
  •   Kupony
  •   Okazje
  •   Rabat(y)
  •   Darmowa dostawa

鈥tedy najprawdopodobniej s膮 gotowi do zakupu w tym w艂a艣nie momencie!
Powy偶sze s艂owa to tylko kilka przyk艂ad贸w s艂贸w o silnym intencji zakupowej. Wi臋cej o zamiarze wyszukiwania porozmawiamy p贸藕niej.
2. Nie trzeba czeka膰, a偶 SEO zacznie dzia艂a膰
I wreszcie, inn膮 g艂贸wn膮 zalet膮 PPC jest to, 偶e mo偶esz szybko przyci膮gn膮膰 nowych odwiedzaj膮cych i klient贸w. To praktycznie natychmiastowe.
Z drugiej strony SEO dzia艂a wolniej i jest strategi膮 d艂ugoterminow膮. Mo偶e min膮膰 kilka miesi臋cy, zanim Twoja nowa strona dotrze do strony 1 w Google.
A strona 1 to jedyna strona, kt贸ra ma znaczenie dla wi臋kszo艣ci u偶ytkownik贸w.
Autorytet witryny ma r贸wnie偶 wp艂yw na rankingi bezp艂atnych (organicznych) wynik贸w wyszukiwania, kt贸rych budowanie mo偶e zaj膮膰 du偶o czasu.

Mo偶e min膮膰 kilka miesi臋cy, a nawet lat, zanim Google rozpozna Twoj膮 witryn臋 jako witryn臋 o wysokim autorytecie.
Ale dzi臋ki PPC mo偶esz po prostu kupi膰 sobie drog臋 na szczyt. Oczywi艣cie trik polega na tym, aby zrobi膰 to w spos贸b oszcz臋dny.
I o tym jest ten post.
Uwa偶aj na ka偶dego, kto twierdzi, 偶e SEO jest szybsze ni偶 p艂atne reklamy; prawdopodobnie s膮 sprzedawc膮 bajek.
Ale bior膮c to pod uwag臋, szybciej niekoniecznie oznacza lepiej. Powiniene艣 zada膰 sobie kilka kluczowych pyta艅, aby ustali膰, czy SEM jest odpowiedni dla Twojej firmy

Co jest lepsze SEO (search engine optimization) czy SEM?

To zale偶y konkretnie od firmy. W艂a艣ciciel firmy mo偶e w艂膮czy膰 do swojej strategii online zar贸wno SEO, jak i SEM.
Ale kiedy zaczynasz, powiniene艣 zdecydowa膰, na czym skupi膰 wi臋kszo艣膰 swojej energii 鈥 na kampanii SEO lub kampanii SEM.
Kilka pyta艅, kt贸re nale偶y zada膰, to:
  Czy zale偶y Ci aby szybko zrobi膰 jaki target sprzeda偶owy? A mo偶e mo偶esz sobie pozwoli膰 na wi臋ksz膮 cierpliwo艣膰 przy strategii SEO?
  W jakiej bran偶y/niszy dzia艂asz? Czy przestrze艅 SEO jest konkurencyjna w Twojej niszy? Reklamy PPC mog膮 w tym przypadku dzia艂a膰 lepiej.
  Chcesz wykorzysta膰 kampani臋 SEM do przetestowania rynku pod k膮tem nowego produktu lub us艂ugi?
  Na przyk艂ad mo偶esz u偶y膰 reklamy PPC, aby skierowa膰 ludzi do stron ankiet i test贸w produkt贸w. W ten spos贸b mo偶esz zebra膰 cenne dane z rynku docelowego.

Kampania SEO i SEM, co musisz wiedzie膰

Je艣li zdecydowa艂e艣 si臋 rozpocz膮膰 kampani臋 SEM, jest kilka nowych termin贸w i akronim贸w, o kt贸rych powiniene艣 wiedzie膰.
Om贸wimy je wszystkie poni偶ej w mo偶liwie najbardziej logicznej kolejno艣ci, od najbardziej podstawowych do najbardziej zaawansowanych temat贸w.
Wi臋c bez zb臋dnych ceregieli, przejd藕my do tego!

  Wynik Jako艣ci

Ten wynik jest najwa偶niejszym czynnikiem obni偶aj膮cym koszty PPC.
Google nie mo偶e ujawni膰 wszystkich czynnik贸w zwi膮zanych z wynikiem jako艣ci鈥 w przeciwnym razie wszyscy nadu偶yliby algorytmu.
Ale znamy najwa偶niejsze czynniki, kt贸re om贸wimy poni偶ej.

Reklama search engine marketing

  Wsp贸艂czynnik klikalno艣ci (CTR)

Pierwszym terminem, kt贸ry powiniene艣 zna膰 w marketingu w wyszukiwarkach jest CTR. Poprawa CTR to najlepszy spos贸b na popraw臋 Wyniku Jako艣ci reklamy.
Wsp贸艂czynnik klikalno艣ci to liczba klikni臋膰 reklam uzyskiwanych przez reklamodawc贸w w por贸wnaniu z liczb膮 wy艣wietle艅.
Wz贸r na CTR jest prosty: 艁膮czna liczba klikni臋膰 reklamy / 艁膮czna liczba wy艣wietle艅 = CTR
Mo偶esz wy艣wietli膰 sw贸j CTR na pulpicie nawigacyjnym swojego konta PPC.

 Bounce rate

To trudne okre艣lenie, poniewa偶 odbicie (ang. bounce rate) nie zawsze jest czym艣 z艂ym. Ale mimo to nadal jest to termin, kt贸ry mo偶e mie膰 wp艂yw na Wynik Jako艣ci reklamy.
M贸wi膮c pro艣ciej, odbicie ma miejsce, gdy kto艣 鈥瀘dbija si臋鈥 lub opuszcza stron臋. Ale ka偶dy system analityczny inaczej definiuje BR.
W Google Analytics odrzucenie jest definiowane jako pojedyncza strona, jedna sesja odwiedzin w Twojej witrynie.
Sesja jest mierzona jako czas mi臋dzy wej艣ciem na stron臋 a zaanga偶owaniem si臋 w ni膮 (np. klikni臋ciem filmu).
Je艣li odwiedzaj膮cy nie zaanga偶uje si臋 przed opuszczeniem strony, czas trwania sesji wyniesie 0 sekund, co spowoduje odrzucenie.

  Wsp贸艂czynnik odrzuce艅

Definicja wsp贸艂czynnika odrzuce艅 jest prostsza. To po prostu procent odbi膰.
Na przyk艂ad, je艣li 15 os贸b na 100 odbija si臋 od Twojej witryny, Tw贸j wsp贸艂czynnik odrzuce艅 wynosi 15%.
Wi臋c kiedy wsp贸艂czynnik odrzuce艅 jest wa偶ny dla twojego wyniku jako艣ci kampanii SEM w Google Ads?
Tw贸j wsp贸艂czynnik odrzuce艅 mo偶e, ale nie musi by膰 dobrym wska藕nikiem jako艣ci Twojej strony docelowej.
Na szcz臋艣cie Google jest wystarczaj膮co sprytne, aby wiedzie膰, kiedy uwzgl臋dni膰 wsp贸艂czynnik odrzuce艅 w r贸wnaniu.
Kiedy wsp贸艂czynnik odrzuce艅 nie ma znaczenia?
Wyobra藕 sobie firm臋, kt贸ra zamyka sprzeda偶 i klient贸w przez telefon. Reklama mo偶e przekierowa膰 ich na stron臋 internetow膮 z wy艣wietlonym numerem telefonu, aby mogli zadzwoni膰.
Klient zamawia produkt lub us艂ug臋 przez telefon, bez konieczno艣ci klikania czegokolwiek na stronie.

Tak wi臋c zamykaj膮 stron臋 bez anga偶owania si臋 w ni膮. By艂oby to liczone jako odrzucenie w Google Analytics.
Ale w tym przypadku reklama i strona docelowa by艂y nadal istotne dla osoby wyszukuj膮cej, wi臋c wynik jako艣ci b臋dzie albo pozytywny, albo bez zmian.
Z tego samego powodu Google oferuje 艣ledzenie po艂膮cze艅 za po艣rednictwem swoich reklam, dzi臋ki czemu nadal mo偶esz poprawi膰 sw贸j rezultat, nawet je艣li prowadzisz dzia艂alno艣膰 za po艣rednictwem po艂膮cze艅 telefonicznych.
Kiedy faktycznie ma znaczenie wsp贸艂czynnik odrzuce艅?
Teraz wyobra藕 sobie model biznesowy, w kt贸rym klient musi przej艣膰 przez wiele stron witryny, aby zosta膰 klientem.
Je艣li klient odbija si臋 od pierwszej strony bez przechodzenia przez lejek sprzeda偶owy, to nie jest dobry znak.
Ponownie musisz zastanowi膰 si臋, w jaki spos贸b Twoja witryna zarabia pieni膮dze.
Niekt贸re witryny zarabiaj膮 na swoich stronach, wy艣wietlaj膮c reklamy, wi臋c wy艣wietlenia stron to ich chleb powszedni.
W przypadku tego rodzaju witryn wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 jest szkodliwy dla biznesu.

Trafno艣膰 strony docelowej

Teraz Tw贸j wsp贸艂czynnik odrzuce艅 b臋dzie mia艂 du偶y wp艂yw na stron臋 docelow膮 reklamy. Strona docelowa to strona internetowa, na kt贸r膮 trafi膮 u偶ytkownicy po klikni臋ciu Twojej reklamy.
Je艣li nie chcesz, aby u偶ytkownicy odbijali si臋 od Twojej strony docelowej, musi by膰 ona dobrze wykonana i odpowiednia do Twojej reklamy.
Odpowiednia strona docelowa znacznie poprawi r贸wnie偶 Tw贸j wynik jako艣ci reklamy, poniewa偶 zapewni lepsze wra偶enia u偶ytkownika (user experience) dla os贸b wyszukuj膮cych.
Upewnij si臋, 偶e Twoja strona docelowa wczytuje si臋 szybko i jest zoptymalizowana pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych.
Te rzeczy r贸wnie偶 wp艂ywaj膮 na wra偶enia u偶ytkownika, a tym samym maj膮 wp艂yw na kampani臋 SEM.
I nie pope艂niaj b艂臋du polegaj膮cego na wysy艂aniu ruchu reklamowego na swoj膮 stron臋 g艂贸wn膮 鈥 to podstawowy b艂膮d.
Zamiast tego chcesz skierowa膰 ruch na stron臋, kt贸ra jest specjalnie zaprojektowana do konwersji.

  S艂owa kluczowe

Poza stron膮 docelow膮, co jeszcze potrzebujesz w reklamie aby kampania SEM dawa艂a 艣wietny wynik?
Frazy…
Czyli nic dziwnego, 偶e odpowiedzi膮 s膮 s艂owa kluczowe.
Wyb贸r w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych dla rynku docelowego ma kluczowe znaczenie.
Wybranie niew艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych, na kt贸re maj膮 by膰 kierowane reklamy, mo偶e oznacza膰 du偶e wydatki i uzyskanie niewielkich lub zerowych konwersji.
W Google Analytics s艂owa kluczowe o wi臋kszej konkurencji maj膮 tendencj臋 do鈥
鈥ycia bardziej konkurencyjnymi, zorientowanymi na kupuj膮cego s艂owami kluczowymi, w wyniku czego s膮 zwykle dro偶sze.

Inn膮 rzecz膮, kt贸r膮 mo偶esz zrobi膰, aby unikn膮膰 nadmiernych wydatk贸w na s艂owa kluczowe, jest ustalenie鈥

  Maksymalny koszt klikni臋cia

Obliczenie maksymalnego CPC nie jest takie proste.
Jednak nie musisz robi膰 tego dok艂adnie za pierwszym razem. Ale musisz to oszacowa膰.
Aby to obliczy膰, musisz zna膰 sw贸j wsp贸艂czynnik konwersji, zysk na konwersj臋 i szacunkowe mar偶e zysku z reklam.
Nast臋pnie po prostu wstawiasz te liczby do tego wzoru:
Maks. CPC = (zysk na konwersj臋) x (1 鈥 mar偶a zysku) x (wsp贸艂czynnik konwersji)
Musisz wybra膰 maksymaln膮 stawk臋 (czyli maks. CPC) dla swojej reklamy.
Je艣li przekroczysz maks. CPC, Twoje dzia艂ania reklamowe prawdopodobnie nie b臋d膮 op艂acalne.
Je艣li chcesz podnie艣膰 maks. CPC, musisz zwi臋kszy膰 mar偶臋 zysku lub wsp贸艂czynnik konwersji.

  Negatywne s艂owa kluczowe

Opr贸cz wybrania w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych i ustawienia maksymalnego CPC nale偶y r贸wnie偶 spr贸bowa膰 odfiltrowa膰 niew艂a艣ciwe s艂owa kluczowe.
S膮 to tak zwane wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe.

Nie s膮 to s艂owa o negatywnych konotacjach, ale raczej odmiany g艂贸wnego s艂owa kluczowego Twojej firmy, kt贸re鈥
鈥ie nadaj膮 si臋 do targetowania w celach reklamowych.
Na przyk艂ad, je艣li Twoja firma sprzedaje ciasta, kierowanie na s艂owo kluczowe 鈥瀙rzepisy na ciasta鈥 nie by艂oby dobrym pomys艂em, poniewa偶 kto艣, kto to wyszukuje鈥
鈥ermin prawdopodobnie nie jest dobrym kandydatem do Twojej firmy.
Na szcz臋艣cie Google daje Ci mo偶liwo艣膰 oznaczania wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych, kt贸re chcesz wykluczy膰 z reklam.
Badanie wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych to proces ci膮g艂y 鈥 to dobry spos贸b na zainwestowanie czasu w Google Ads.

  Cel wyszukiwania

Zidentyfikowanie w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych i odfiltrowanie wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych polega na okre艣leniu zamiaru wyszukiwania.
Istniej膮 dwa rodzaje intencji wyszukiwania 鈥 informacyjne i transakcyjne.
Znajomo艣膰 rozr贸偶nienia mi臋dzy tymi dwoma typami s艂贸w kluczowych jest wa偶na nie tylko dla uzyskania konwersji, ale tak偶e dla obni偶enia CPC.
Poniewa偶 je艣li Twoja p艂atna reklama w wyszukiwarce i strona docelowa nie s膮 dopasowane do s艂owa kluczowego, u偶ytkownicy b臋d膮 odbija膰 i marnowa膰 Twoje wydatki na reklam臋.
Na przyk艂ad, je艣li Twoja reklama jest kierowana na informacyjne s艂owo kluczowe, ale chcesz co艣 sprzeda膰.
Osoby szukaj膮ce tego informacyjnego s艂owa kluczowego prawdopodobnie maj膮 nastawienie badawcze, a nie zakupowe.
Wi臋c po prostu odbij膮 si臋 od strony bez konwersji.
U偶ywanie w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych z w艂a艣ciw膮 intencj膮 wyszukiwania poprawi r贸wnie偶 Tw贸j wynik reklamy, co z kolei poprawi Twoje鈥
Rankingi
Opr贸cz okre艣lenia, czy Twoja reklama kampanii SEM w og贸le si臋 pojawi.
Tw贸j wynik jako艣ci reklam okre艣li r贸wnie偶 pozycj臋 Twojej reklamy w stosunku do innych ads’贸w na stronie.

Innym sposobem na popraw臋 wyniku jako艣ci reklamy w kampanii SEM jest osi膮gni臋cie wysokiego CTR w stosunku do pozycji reklamy na stronie.
Ale kiedy Google faktycznie okre艣la Wynik Jako艣ci Twojej reklamy? Dzieje si臋 to podczas kr贸tkiego wydarzenia znanego jako鈥

  Aukcja reklam

Aukcja reklam jest 艂atwa do zrozumienia. Zasadniczo za ka偶dym razem, gdy kto艣 szuka has艂a, kt贸re ma by膰 u偶yte do reklamy w SERPach, odbywa si臋 ma艂a aukcja.
Te aukcje obejmuj膮 reklamodawc贸w, kt贸rzy pr贸buj膮 umie艣ci膰 swoj膮 reklam臋 na pierwszej stronie Google dla swoich wyszukiwanych hase艂.
Jak wi臋c okre艣la si臋 鈥瀦wyci臋zc贸w鈥 aukcji?
Zwyci臋zcy s膮 wybierani na podstawie ustawionego maksymalnego CPC i Wyniku Jako艣ci reklam.
Istniej膮 r贸wnie偶 inne ukryte czynniki, ale s膮 to dwa czynniki, kt贸re Google okre艣la jako „pewniaki”.
Dobr膮 wiadomo艣ci膮 jest to, 偶e WJ ma wi臋ksz膮 wag臋 ni偶 maksymalny CPC w formule 鈥 wida膰 to w reklamach o wy偶szych Wynikach Jako艣ci.

Koszt kampanii SEM a marketing internetowy

Termin zwi膮zany z CPC, kt贸ry powiniene艣 zna膰, to鈥

  Koszt pozyskania

Konwersja lub dzia艂anie ma miejsce, gdy kto艣 podejmuje dzia艂anie, kt贸rego oczekujesz.
R贸偶ni si臋 to od CPC, poniewa偶 nie ka偶da osoba, kt贸ra kliknie Twoj膮 reklam臋, dokona konwersji.
Dlatego koszt pozyskania (CPA) jest na og贸艂 wy偶szy ni偶 koszt klikni臋cia.
Tak wi臋c lepszy WJ nie tylko obni偶y Tw贸j CPC, ale tak偶e obni偶y Tw贸j CPA!

  Kreacje reklamowe

Termin ten odnosi si臋 do zestawu r贸偶nych odmian reklamy w kampanii SEM.
W dzisiejszych czasach mo偶esz da膰 Google swobod臋 wyboru reklam, kt贸re najlepiej zaspokoj膮 wra偶enia u偶ytkownika.
Tak wi臋c jako absolutne minimum nale偶y poda膰 co najmniej 3 odmiany reklamy na s艂owo kluczowe 鈥 najlepiej kilka.
艁atwiej to powiedzie膰 ni偶 zrobi膰, ale oto kilka wskaz贸wek:
  Sp贸jrz na swoje istniej膮ce reklamy i zmodyfikuj je. Eksperymentuj ze swoj膮 unikaln膮 propozycj膮 sprzeda偶y (USP) i wypr贸buj j膮.

Dodatkowo:

  •   Spr贸buj zmieni膰 czasowniki w wezwaniu do dzia艂ania w reklamie. Wypr贸buj r贸偶ne reprezentacje liczb.
  •   Spr贸buj nawet uwzgl臋dni膰/wykluczy膰 nazw臋 marki w reklamie.
  •   Przyjrzyj si臋 reklamom konkurencji, aby wiedzie膰, z czym si臋 zmagasz

Wymy艣laj膮c kreacje reklamowe SEM, sugerujemy鈥

  Rozszerzenia reklam

Te sprytne funkcje nie zwi臋kszaj膮 koszt贸w reklamy.
Po prostu sprawiaj膮, 偶e przyci膮ga wi臋cej uwagi. I cz臋sto podnosz膮 Wynik Jako艣ci!
Im wi臋cej miejsca zajmuje Twoja reklama na stronie, tym mniejsze szanse, 偶e konkurenci odnios膮 sukces z kampani膮 SEM.
Co musisz wiedzie膰 o rozszerzeniach reklam

  •   Rodzaje rozszerze艅 reklam, kt贸re przynios膮 najwi臋ksze korzy艣ci, to linki do podstron, obja艣nienia i rozszerzenia informacji.
  •   Jednocze艣nie mog膮 by膰 wy艣wietlane maksymalnie 3 rozszerzenia reklam (chocia偶 to si臋 zmienia, mo偶liwe 偶e jak to czytasz to jest ju偶 inna liczba). Je艣li dodasz wi臋cej, Google zdecyduje, kt贸re 3 wybra膰 podczas wy艣wietlania reklamy.
  •   Rozszerzenia reklam s膮 dost臋pne w Google Ads i Bing Ads.

Teraz, aby dowiedzie膰 si臋, kt贸re reklamy i rozszerzenia reklam dzia艂aj膮 najlepiej, musisz zrobi膰 co艣, co nazywa si臋鈥

  Testy A/B

Testy A B to inaczej testy dzielone. Oznacza to testowanie 2 r贸偶nych wersji elementu, aby zobaczy膰, kt贸ra z nich dzia艂a lepiej.
R贸偶ne elementy testu A/B obejmuj膮:

  •   kolor przycisku wezwania do dzia艂ania
  •   obrazy
  •   tytu艂
  •   tekst reklamy
  •   Tw贸j wy艣wietlany adres URL

Je艣li nie robisz test贸w, to z czasem Tw贸j bud偶et SEM poczuje si臋 jak by by艂 nadu偶ywany! Twoim celem w p艂atnym wyszukiwaniu powinna by膰 zawsze optymalizacja ROI.
Sprytn膮 taktyk膮 jest obserwowanie konkurencji i obserwowanie r贸偶nych test贸w A/B, kt贸re wykonuj膮.
Wykracza to daleko poza zakres tego artyku艂u, ale mo偶na to zrobi膰, je艣li jeste艣 wystarczaj膮co zdeterminowany.
Tak wi臋c zawiera wszystkie s艂ownictwo, kt贸re musisz zna膰 przed rozpocz臋ciem pierwszej kampanii SEM.
Ale jeszcze nie sko艅czyli艣my! Zaraz zobaczysz jak wygl膮da skuteczna kampania SEM.

Jak stworzy膰 udan膮 kampani臋 SEM?

  •   Poznaj swoj膮 grup臋 docelow膮
  •   Znajd藕 w艂a艣ciwe s艂owa kluczowe
  •   Uporz膮dkuj swoj膮 struktur臋 konta
  •   Om贸wienie grupowania s艂贸w kluczowych
  •   Pracuj nad swoim tekstem reklamy

1. Poznaj swoj膮 grup臋 docelow膮
Personalizacja zawsze zwi臋ksza konwersje.
K鈥媖onsumenci s膮 4 razy bardziej sk艂onni do reagowania na spersonalizowane oferty.
Dane, kt贸re pomog膮 Ci lepiej spersonalizowa膰 Twoje oferty to:

  •   lokalizacja geograficzna
  •   j臋zyk
  •   urz膮dzenia, z kt贸rych korzystaj膮
  •   dzie艅 tygodnia kiedy s膮 aktywni
  •   pora dnia kiedy s膮 aktywni
  •   czego chc膮, czego szukaj膮 i jak tego szukaj膮
  •   szczeg贸艂owe osobowo艣ci kupuj膮cego

2. Znajd藕 w艂a艣ciwe s艂owa kluczowe
Aby znale藕膰 odpowiednie s艂owa kluczowe dla swojej firmy, najpierw utw贸rz list臋 s艂贸w kluczowych.
Pomy艣l o ka偶dym wyszukiwanym ha艣le, kt贸rego u偶y艂by klient, aby spr贸bowa膰 znale藕膰 Tw贸j produkt.
Obejmuje to r贸wnie偶 brandowe s艂owa kluczowe, kt贸re r贸wnie偶 maj膮 wy偶szy wsp贸艂czynnik konwersji.
U偶ywaj膮c nazw firm i brand贸w jako s艂贸w kluczowych, masz pe艂n膮 kontrol臋 nad opisywaniem i sprzeda偶膮 swojej marki.
Tak, oferta organiczna mo偶e da膰 ci darmow膮 ekspozycj臋, ale nie masz nad nimi du偶ej kontroli.
W przeciwie艅stwie do kampanii PPC, mo偶esz stworzy膰 w艂asny przekaz, kt贸ry zach臋ci u偶ytkownik贸w do odwiedzenia Twojej witryny.
Mo偶esz r贸wnie偶 wys艂a膰 je na stron臋 docelow膮 o najwy偶szej konwersji, w przeciwie艅stwie do aukcji organicznych.
Nast臋pnie skorzystaj z Planera s艂贸w kluczowych Google, aby zweryfikowa膰 swoje s艂owa kluczowe.
Sp贸jrz na liczb臋 wyszukiwa艅, sugerowane stawki i poziom konkurencji. Poka偶e Ci r贸wnie偶 sugestie s艂贸w kluczowych.

3. Zorganizuj swoj膮 struktur臋 konta
Google i Bing u偶ywaj膮 struktury i organizacji konta jako miernika przy okre艣laniu trafno艣ci Twojej kampanii SEM.
Jest to bardzo wa偶ne dla reklam PPC i generalnie firmy nie po艣wi臋caj膮 temu wystarczaj膮co du偶o czasu.
Bez dobrze zorganizowanego i ustrukturyzowanego konta zobaczysz ni偶sze wyniki swojej inwestycji.
Upewnij si臋, 偶e wszystko jest poprawnie skonfigurowane od samego pocz膮tku, poniewa偶 p贸藕niej trudniej jest to zorganizowa膰.
4. Zrozum grupowanie s艂贸w kluczowych, struktura konta SEM

Wszystkie dobre kampanie SEM maj膮 te 5 element贸w:

  •   kampanie
  •   grupy reklam
  •   s艂owa kluczowe
  •   tekst
  •   strony docelowe

Kampanie SEM znajduj膮 si臋 na g贸rze, a grupy reklam poni偶ej.
S艂owa kluczowe powinny by膰 specyficzne dla grupy reklam, do kt贸rej nale偶y.
Nawet je艣li obie kampanie dotycz膮 podobnych produkt贸w lub us艂ug dla Twojej firmy.
Tekst reklamy powinien r贸wnie偶 zawiera膰 s艂owa kluczowe odpowiednie dla grupy reklam.
Mo偶e to wymaga膰 pocz膮tkowo wi臋cej wysi艂ku, ale na d艂u偶sz膮 met臋 bardzo si臋 op艂aci.
Warto by膰 zorganizowanym, poniewa偶 poprawi to Twoje wyniki.
5. Pracuj nad tekstem reklamy
W przeciwie艅stwie do tre艣ci SEO, chcesz, aby tekst reklamy SEM mia艂 charakter przekonuj膮cy i promocyjny.
Tak, mo偶esz umie艣ci膰 w swojej reklamie wszystko, co chcesz, ale im bardziej przypomina ona grup臋 docelow膮, tym lepiej.

Opr贸cz personalizacji zawsze staraj si臋 umieszcza膰 USP w tek艣cie reklamy.
Przyci膮gnie odpowiednich odwiedzaj膮cych (wydaj膮cych pieni膮dze) i odepchnie nieistotnych (tych co tylko ogl膮daj膮 a nie kupuj膮).
W jaki spos贸b Tw贸j USP pomo偶e przyci膮gn膮膰 odpowiednich odwiedzaj膮cych?
Jednym ze sposob贸w jest powstrzymanie 艂owc贸w okazji, daj膮c im przekonuj膮cy pow贸d, by przestali por贸wnywa膰 Twoj膮 ofert臋 z鈥
鈥nnymi ofertami, aby w ko艅cu podj臋li dzia艂anie i klikn臋li w Twoj膮 reklam臋.
Upewnij si臋 r贸wnie偶, 偶e opisa艂e艣 w tek艣cie reklamy, co u偶ytkownik otrzyma po klikni臋ciu reklamy. Spraw, aby ta oferta by艂a jasna i nie do odparcia.

Wniosek, czyli dzia艂ania SEM i kampanie reklamowe

Nawet bez uwzgl臋dnienia SEO w prowadzeniu kampanii SEM, wci膮偶 jest wiele do nauczenia si臋.
Ten artyku艂 powinien da膰 Ci wszystkie podstawy i zaawansowan膮 wiedz臋, kt贸rych potrzebujesz, aby rozpocz膮膰 prowadzenie skutecznej kampanii SEM.
Ale je艣li czujesz si臋 ca艂kowicie przyt艂oczony po przeczytaniu tego wszystkiego, nie obwiniamy Ci臋.
Wiele firm po prostu nie ma czasu ani zasob贸w na nauk臋 SEM i PPC.
Dlatego oferujemy kompleksowe us艂ugi pay-per-click, kt贸re wspieraj膮 Twoj膮 kampani臋 SEM.
Nasze us艂ugi obejmuj膮 wszystkie kroki wymienione w tym artykule, a tak偶e szczeg贸艂owe raporty o post臋pach Twojej kampanii SEM.Wyszukiwarka google to 艣wietne miejsce aby Tw贸j potencjalny klient trafi艂 do Ciebie za pomoc膮 dobrze ustawionej kampanii link贸w sponsorowanych i pay per click. Wi臋c powiniene艣 sprawdzi膰 teraz co mo偶emy dla Ciebie zrobi膰. Um贸w si臋 na konsultacj臋 seo sem i osi膮gnij d艂ugofalowy sukces jaki mo偶e zapewni膰 nasza agencja SEM.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)