Bardzo szybko możesz podwoić liczbę klientów bez zwiększania budżetu na reklamy. I to jest prawda. Dla wielu firm można zrobić szybko dubla, jeśli taki biznes nigdy nie skupiał się na optymalizacji konwersji, czyli jeśli masz sklep internetowy to chodzi aby więcej osób dodawało produkt do koszyka i kupowało, albo jeśli masz biznes usługowy to aby więcej przesyłało formularz. W niektórych przypadkach można wykręcić nawet lepszy wynik. Dla przykładu, większość sklepów które do nas przychodzą mają współczynnik konwersji na poziomie grubo poniżej 1%. tymczasem powinno to być pomiędzy 2, a 4%. Dlatego już chyba rozumiesz, dlaczego w dobie rosnących stawek za kliknięcia CRO jest takie ważne. Więc dzisiaj pokażę Ci jak możesz to szybko naprawić, dam kilka przykładów i najlepszych praktyk na koniec filmu. Także oglądaj całość aby nic nie przegapić. Zapraszam!
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Element numer jeden, wykorzystanie wiarygodności. Pamiętaj, że ruch na Twoich stronach docelowych będzie prawdopodobnie zimny, tj. nie miał wcześniejszego związku z Twoją firmą, produktami czy usługami. Masz więc kilka sekund, aby pokazać, dlaczego ludzie powinni Ci zaufać. W ecommerce doskonale działają zewnętrzne wtyczki do ocen np, verified by PROOF, albo opinie Google. Możesz dodać też np oceny trustpilot, capterra, lub inne. Po to aby wzbudzić zaufanie. Chodzi o to aby inni zobaczyli że a) jesteś prawdziwą firmą b) ludzie od Ciebie kupują i nie natkną się na żaden badziew z dropshippingu. Odnośnie dropshippingu, to zauważ że jak trafisz kiedys na taki sklep to nie mają często numeru telefonu ani danych kontaktowych czy NIP firmy.
Dla mnie wtedy taki biznes to scam, więc zadbaj żeby u Ciebie też to było widoczne. Kolejny element to loga partnerów, lub klientów. Świetnie działają też testymoniale od klientów, moga to byc nawet screeny z Facebooka z pozytywnymi komentarzami i to co uwielbiam to film. Dla ecommerce perfekcyjne są UGC, czy product demo. W usługach możesz dać swoją firmę, albo typowy wideo sales pitch gdzie widać prawdziwe osoby od Ciebie z firmy, albo siedzibę. Jeszcze jedna rzecz o której prawie zapomniałem. Nagrody i certyfikaty. Osobiście jest to rzecz na którą sam nie zwracam uwagi, ale są ludzie dla których to ma znaczenie. Więc pytanie do Ciebie, czy obecnie Twoje strony pokazują zaufanie? Jak nie to dodaj każdy z tych elementów o których mówiłem.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Element numer dwa, wykorzystanie atrakcyjnej przynęty. Im atrakcyjniejsza zachęta, tym większe prawdopodobieństwo, że podejmą działania. Chodzi mi tutaj o 2 sprawy. Pierwsza to atrakcyjność oferty jeśli od razu kierujesz użytkowników na przykład do zakupu jeśli masz ecommerce. Jeśli z kolei działasz w usługach to zdecydowanie jestem raczej zwolennikiem lead magnet, może to być raport, pdf, ebook, webinar, autowebinar, checklisty itp. Wolę budować listę, a więcej osób pobierze taki lead magnet w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych. Jeśli masz świetnego sales’a, albo sam dobrze sprzedajesz to wtedy obdzwaniasz takie osoby, mówisz „Widziałem że pobraliście nasz darmowy raport, czyli szukacie nowej pompy ciepła. Pozwólcie że odpowiem na wasze pytania”. Czyli nie dzwonisz „hej, mam ofertę, kup teraz”, tylko budujesz wieź,a po 15-20 minutach budowania wartości i pomagania, dopiero proponujesz ofertę.
Element trzeci. Czy produkt pasuje dla klienta. Zobacz… jeśli ktoś trafia na Twoją stronę to w ciągu 3 sekund podejmuje decyzję, cz zostaje czy ją zamyka. Dlatego ważne jest aby od razu klient wiedział czy produkt jest dla niego. Na przykład masz wypożyczalnię aut w Warszawie, to zadbaj aby każdy kto wejdzie na Twoją stronę wiedział że obsługujesz ten rejon. Albo masz sklep z dużymi rozmiarami ubrań, to jeśli ktoś trafi z reklamy na produkt, zadbaj aby wiedział że takie rozmiary oferujesz. Jeśli dasz zdjęcie szczupłej modelki to gwarantuję Ci że nikt nie będzie na siłę szukał innych informacji. Mózg podejmuje decyzje szybko. Albo zostaję albo nie. To tak jak ze scollowaniem na social mediach. Nie zastanawiasz się świadomie czy obejrzeć jakiegoś tiktoka. Decyzje podejmujesz w ułamku sekundy i albo to robisz albo scrollujesz dalej.
Element czwarty. Social proof, czyli dowód słuszności. Temat był już poruszony wcześniej w punkcie odnośnie zaufania, ale tutaj chcę Ci przytoczyć pewną historię dlaczego to takie ważne. Bo widzisz, social proof może przybierać różne formy. Cialdini w swej książce opisuje pewien eksperyment. Jedna firma miała na swojej stronie wezwanie do działania które brzmiało: „nasi konsultanci czekają, prosimy zadzwoń pod numer..”, co sugerowało, no właśnie, jak myślisz?…jakieś pomysły? To sugerowało, że mają mało telefonów bo”czekają”. Wprowadzili delikatną zmianę która dała olbrzymi wynik. Mianowicie zdanie zmienili na: „Jeśli nasi konsultanci będą zajęci, prosimy ponownie zadzwoń pod numer…” Co tutaj już sugeruje że mają dużo klientów. Więc oprócz standardowych liczb w stylu „ile mamy ocen, ilu klientów, 5 gwiazdek itp” podejdź do problemu od strony copywritingowej, modyfikując teksty zgodnie z NLP.
Element piąty. To musi być łatwe. Czasem jest tak że reklamy sa mocno clickbaitowe i osoby bezmyślnie przeklikują na stronę docelową. Jeśli nie chcesz żeby równie szybko znikali to zastosuj regułę 3 sekund. Jeśli nie będą w tym czasie potrafili powiedzieć czego dotyczy ta strona to znaczy że masz problem. Tymczasem jak zaczniesz zwracać na to uwagę to zobaczy że wiele firm ma teksty i grafiki które nic nie znaczą. Przed nagraniem tego materiału przeglądałem reklamy w Google i jedna firma miała na landinigu uśmiechniętych ludzi i hasło „numer 1 w Twoim regionie”. Nie wiem w czym numer 1 może w lepieniu pierogów. Drugi element to łatwość składania zamówienia. Pamiętam jak kilka lat temu przyszedł do nas jeden klient z problemem że ma mało zamówień na sklepie. Problem leżał w tym że po kliknięciu „dodaj do koszyka” nic się nie działo. Tekst na przycisku nie zmieniał się na „przejdź do kasy”, czy nie pojawiał się żaden popup z pytaniem czy kontynuować zakupy czy przejść do strony płatności. A niestety, brak działania po jakiejkolwiek wykonanej akcji przez użytkownika to bardzo poważny błąd UX’owy. I oczywiście element trzeci jeśli chodzi o łatwość, to same przyciski działania muszę być bardzo widoczne. Polecam inny kolor niż główny motyw witryny, a dodatkowo czcionka może być też większa.
Element szósty to jest copywriting sprzedażowy w stylu direct response. Wiem że ciężko jest znaleźć dobrego copywritera, dlatego większość tekstów na stronach jest nudna, ale takie absolutne minimum to testy AB nagłówka. I tutaj podpisuję się pod tym co kiedyś powiedział David Ogilvy, że jeśli płacisz że przeczytanie reklamy, to aż 80 centów z jednego dolara kosztuje przeczytanie nagłówka. I tak samo jest z nagłówkami na landing page. Jeśli tytuł ich nie wciągnie, to nie przeczytają reszty. I nie myśl że chodzi tylko o usługi, ale także o Ecommerce.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)