Jak znaleźć klientów (sposoby na pozyskiwanie zleceń i sprzedaż)

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
26 października, 2021
Freemium
Model Freemium. Jak Zbudować Świetną Firmę (tzw. darmowy model biznesowy)
2 listopada, 2021

Jak znaleźć klientów

Transkrypt filmu pt Jak zdobyć pierwszych klientów

Zdobycie pierwszych 1000 klientów nie różni się od pozyskania pierwszych, 10, 10.000 lub 1 000 000 klientów.

Wszystko sprowadza się do kilku kluczowych strategii…

Jak pozyskać klienta na usługi, lub produkt?


1) Musisz mieć produkt, który spełnia obietnicę

Pierwszym krokiem do zdobycia pierwszych 1000 klientów jest stworzenie produktu/usługi, która spełni obietnicę (tj. rozwiąże problem) Twoich klientów. Dodatkowo musi ich cieszyć. Co to znaczy? Osoby które go kupiły doświadczają podstawowej wartości, zadowolenia, kiedy go używają po raz pierwszy. Czyli doświadczą pewnego momentu „aha”. Są czymś pozytywnie zaskoczeni. Kilka przykładów:

Pomyśl o tym, jak po raz pierwszy byłeś w Starbucksie – tylko o interakcji i doświadczeniu.

Był taki „aha moment”, w którym miałeś wiele pozytywnych odczuć: „zapytali mnie o moje imię… kawa smakowała naprawdę świetnie… po prostu czułeś się, jakby było wszystko naprawdę przemyślane i dobrze opracowane.” Kolejny przykład jak to wygląda u nas w Agencji UniqueSEO. Jeśli rozmawiamy z osobą zainteresowaną abyśmy prowadzili ich reklamy czy robili pozycjonowanie w google to na początku mamy darmową konsultację. I nawet jeśli stwierdzimy że ten klient nie jest dla nas dobrym matchem, może ma podejście do biznesu które nie jest zgodne z naszym, albo chce żebyśmy wykonali coś co jest niezgodne z polityką firmy to nie mówimy po prostu do widzenia, tylko staramy się doedukować taką osobę albo coś zasugerować co z naszego doświadczenia sprawdzało się świetnie.Także nawet jeśli nie podejmiemy współpracy to osoba i tak zostaje z dobrym doświadczeniem. Może kiedyś nas poleci albo zmieni nastawnie do marketingu i sprzedaży i wtedy będzie sytuacja do współpracy.

I to jest właśnie ta część, której wielu ludzi nie ma, czyli świetne doświadczenie.

Bo widzisz… Doprowadzenie produktu / usługi do punktu, w którym spełnia obietnicę którą wyświetlasz w reklamach czy na swoich stronach i zadowala klientów, lub doprowadza ich do tego momentu, jest numerem jeden.

Nazywam to podstawową wartością produktu – skłonienie ich do doświadczenia tej podstawowej wartości, gdy po raz pierwszy kupią, czy nawet tylko zetkną się z Twoim produktem. Niektórzy ludzie myślą, że mają problem z marketingiem – i od razu powiem, że w wielu przypadkach jest to problem z produktem. Nie mają produktu, który rozwiąże problem, lub obietnica, którą złożyli, nie jest dotrzymywana.

Osoba do pozyskiwania klientów


2) Budowanie systemu generowania sprzedaży czy leadów

Podoba mi się tutaj właśnie określenie „system generowania”, ponieważ kojarzy się z poruszaniem się do przodu… wlewasz benzynę do zbiornika, on wytwarza energię i porusza ją do przodu… i tak długo, jak wlewasz do niego benzynę, porusza się do przodu.

To świetny sposób na myślenie o marketingu (tj. marketingu popytu lub marketingu przychodzącym), ponieważ zasadniczo budujesz go, aby zdobyć nowych klientów. Sposobem na zbudowanie silnika jest testowanie różnych kanałów marketingowych.

Wiesz, że masz silnik wzrostu, gdy wiesz, że czas (lub pieniądze) dodany do silnika zaowocuje liczbą „X” nowych dochodowych klientów. Wyzwaniem, przed którym stoi większość firm, jest to, że nie zdają sobie sprawy, że robiąc mnóstwo nieprzemyślanego marketingu, mogą zdobyć grupę ludzi, która jest tylko tzw. pustym przebiegiem.

Błędów tego typu jest dużo, ale numerem jeden według mnie jest złe dopasowanie kanałów, czy platform i celów marketingowych. Ludzie myślą na przykład, że lepszym celem jest zasięg niż konwersje bo wychodzi kilka razy taniej. Albo źle dobierają grupy docelowe i np. jeśli masz jakiś produkt online, sprzedajesz jakaś usługę w abonamencie to wiele osób może zapisywać się na Twój darmowy trial a są to osoby które i tak nigdy nie zostaną Twoimi klientami. Kolejnym przykładem może być tutaj PR. Zawsze powtarzam że reklamy typu TV powinniśmy zostawić dla największych marek którym rzeczywiście zależy na dotarciu do jak największej liczby osób. Coca cola nie potrzebuje konwersji abyś po obejrzeniu reklamy wszedł na ich stronę i kupił zgrzewkę napoju. Im zależy na koncepcji Top Of Mind.

Czyli jeśli jesteś w jakimś sklepie to kupując napój w pierwszej kolejności wybierasz ich. Tobie natomiast zależy na sprzedaży bezpośredniej. Przykładów tego typu jest bardzo wiele, i rzeczywiście jak ktoś już osiąga spory poziom w biznesie to zaczyna reklamować się typowo na zasięg ale większość osób wraca z powrotem to tego swojego „systemu generowania”. I uwierz mi to że będziesz miał zasięg, lajki czy reklamy w tv, radio to nie jest święty gral i game changer.

To nie zmieni zbyt wiele. Przekonał się o tym nawet sam Neil PAtel, który w świecie marketingu jest bardzo dobrze znany i ma bardzo dużą agencję. Postanowił spróbować reklam w telewizji. Oni posiadają bardzo dużych klientów jak Western Union, Adobe i inni dla których zajmują się obsługą reklam w TV więc, jak widać doszedł do wniosku dlaczego by tego nie zrobić dla siebie.

Jak znaleźć klientów

To co bardzo mi się spodobało to oczywiście, mierzyli wszystko, jak na przykład liczbę zapytań i telefonów. Jak to wyglądało? Neil wydał w 4 tygodnie 100.000 dolarów reklamują się w Bloomberg i CNBC. Są to kanały biznesowe dla przedsiębiorców i inwestorów więc medium zostało wybrane bardzo dobrze. Rezultaty? Koszt wejścia na stronę 69$, czyli bardzo dużo. Tak wygląda zrzut z wydatków w jednym tygodniu, spokojnie nie musisz pauzować teraz filmu, dodam to we wpisie na blogu do którego link znajdziesz w opisie tego filmu więc na spokojnie możesz tam wejść i sobie to przeczytać.

Jak znaleźć klientów

Także powiedzieliśmy, że koszt wejścia na stronę był bardzo duży bo aż 69 dolarów, a liczba leadów jakie udało im sie wygenerować za te 100.000 dolarów?

0, dosłownie ZERO… I nie myśl że Ciebie to nie dotyczy bo tyle nie wydajesz, albo reklamujesz się na Fb, czy google a to nie to samo. Posłuchaj, jeśli źle ustawisz parametry, cele, grupy docelowe i inne kwestie to tak samo Ciebie to dotyczy tylko że w skali mikro.

Dlatego pamiętaj, żeby zdobywać regularnie klientów czy leady musisz zbudować system generowania, taki który jest przewidywalny i skalowalny. Czyli wiesz ile wydasz i ile klientów zdobędziesz. Za miesiąc dodasz do tego kolejną kwotę i znowu wiesz ile dodatkowych osób zdobędziesz. Nazywaj to jak chcesz, lejek marketingowy, lejek sprzedażowy, czy po prostu system generowania nowych klientów. Przy okazji przypominam, że my się tym zajmujemy więc w razie zapytań w opisie filmu masz link do darmowej konsultacji z nami która do niczego Ciebie nie obliguje.

Jak znaleźć klientów robiąc mniej

3) Robić mniej (aby móc rozwijać się szybciej)

Może to brzmi nielogicznie, albo jak jakiś paradoks, ale pozwól że Ci wyjaśnię. Kiedy już masz produkt, który naprawdę zachwyca – i masz koncepcję budowania systemu który generuje dla Ciebie i zdobywa nowych klientów – chodzi o robienie MNIEJ.

Wiele firm tworzy mnóstwo rzeczy na raz. Myślą: „Muszę zajmować się marketingiem na Facebooku, muszę zajmować się content marketingiem, muszę zajmować się PR, muszę przemawiać na wydarzeniach. Musze robić reklamę na youtube, seo, linkedin, teraz modny staje się tiktok. Muszę zrobić to wszystko.

W większości przypadków – kiedy nic nie działa i nie widzisz wyników – dzieje się tak dlatego, że robisz zbyt wiele rzeczy i nie wiesz, która z tych rzeczy jest powodem, dla którego to działa.

Jeśli zrobisz mniej, będziesz WIEDZIEĆ, co działa, a co nie.

Pomyśl o tym… większość firm umiera z powodu niestrawności – a nie głodu.Umierają, ponieważ robią zbyt wiele rzeczy i nie skupiają się na optymalizacji jednego lejka żeby działał bez zarzutów. Kiedy robisz zbyt wiele rzeczy, nie wiesz, co nie działa. Jeśli masz na coś uczulenie, ale w jednym posiłku jesz owoce, mleko, orzechy, przyprawy, gluten… dodaj tutaj coś jeszcze… to po posiłku masz uczuelnie ale nie wiesz na co bo zrobiłeś miks.

Więc jeśli chcesz zdobyć pierwszych 1000 klientów (lub pierwszych 100 lub 1 000 000 klientów), chcesz mieć pewność, że masz produkt, który zachwyca, skupiasz się na zbudowaniu silnika, który jest powtarzalny i skalowalny, aby pozyskać nowych klientów, którzy są opłacalni chcesz mieć pewność, że robisz mniej rzeczy – nie więcej – aby naprawdę dostarczyć rezultaty – i naprawdę szybciej się uczyć.

Dla mnie w ostatecznym rozrachunku definicja firmy która zarabia to nauka tak szybko, jak to możliwe.

A jeśli masz konkurentów, pamiętaj: „Ten, kto najszybciej się nauczy, wygrywa”.

Firmy zajmujące się pozyskiwaniem klientów

Nie wiesz jak pozyskać klienta biznesowego? Jeśli szukasz firmy zajmującej się pozyskiwaniem klientów to dobrze trafiłeś!

Skontaktuj się z nami teraz.

Jak szukać klientów, marketing i social media

Potencjalny klient musi wiedzieć że oferta którą posiadasz to coś czego potrzebuje. Branża w jakiej jesteś ma tutaj kluczowe znaczenie. Sprawdzić i wykorzystać powinieneś wszystkie omówione w tym wpisie zasady aby poznać co działa a co nie. Jedno jest pewne, Twój serwis to Twoja wizytówka. Musisz oferować najlepszy produkt i pokazać benefity bo bez tego wyszukiwarka google czy żaden portal społecznościowy nie dadzą Ci efektów. Musisz stać się inny niż standard branżowy, musisz wyróżnić się w tłumie.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)

 

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.