Jak reklamować firmę

Social media
20 sierpnia, 2021
Influencer kto to
20 sierpnia, 2021

Skuteczna reklama firmy bardzo często bywa kluczem do sukcesu. Niestety, wielu właścicieli biznesów wciąż zapomina, jak ważny jest marketing. Warto podjąć różnego rodzaju działania, by mieć pewność, że nazwa firmy trafi do jak największej liczby osób. Jak reklamować firmę?

Oznakowanie przedsiębiorstwa

Błędem wielu właścicieli firm jest złe oznakowanie miejsca sprzedaży. Każdy, kto posiada punkt sprzedaży bądź miejsce świadczenia usług, powinien zadbać o to, by ułatwić klientom trafienie do niego. Szyby – jeśli punkt takowe posiada – warto okleić naklejkami z logo firmy. Koszt tego typu naklejek jest niewielki, a sklep od razu rzuca się w oczy i przyciąga uwagę przechodniów. Równie dobrze sprawdzą się różnego rodzaju szyldy – także te neonowe – wyświetlacze LED, potykacze czy przemyślanie urządzona witryna sklepowa. Aranżację należy dopasować do profilu działalności firmy, tak by przechodzący ludzie nie mieli wątpliwości, czym zajmuje się przedsiębiorstwo.

Ulotki reklamowe i wizytówki

Chociaż wiele osób uznaje ulotki za mało skuteczny środek reklamy, to jednak badania marketingowe zgodnie wskazują, że są one bardzo skutecznie. Dlatego osoby zastanawiające się, jak reklamować firmę, powinny zadbać o dostarczenie ulotek do właściwej grupy docelowej. Jest to skuteczne narzędzie promocji, zwłaszcza jeśli chodzi o firmy lokalne. Dzięki ulotkom szybko i skutecznie można dotrzeć do klientów, informując ich o rozpoczęciu działalności, cenniku usług bądź też zmianie oferty. Wydruk ulotek jest bardzo tani, zwłaszcza jeśli zamawia się większą ilość sztuk. Warto zadbać o to, by były one czytelne i atrakcyjne dla potencjalnego klienta.

Reklamy w mediach lokalnych

Reklama prasowa wbrew pozorom, wciąż dociera do ogromnej liczby osób. Dlatego, chcąc zareklamować swoją firmę, warto zainwestować w zamieszczenie reklamy w lokalnej prasie. Koszty tego typu ogłoszeń są niewielkie, a z ich pomocą można dotrzeć do sporej liczby klientów za jednym razem. Przemyślana strategia marketingowa zakłada kilkukrotne zamieszczanie reklamy, by była ona jeszcze bardziej skuteczna. Dobrym rozwiązaniem jest także dołączenie za odpowiednią opłatą do lokalnych gazet swoich ulotek.

Jeśli chodzi o reklamę lokalną, warto umieścić ją także na regionalnych portalach internetowych. Docierają one do sporej liczby osób, więc jednocześnie można zaistnieć w świadomości dużej liczby potencjalnych klientów. Warto pamiętać o tym, że głównym zadaniem reklamy jest kształtowanie pozytywnych skojarzeń z produktem, dlatego nie powinna być ona natrętna czy irytująca.

Reklamy na mieście

Osoby, które swój produkt i usługi kierują do mieszkańców określonego regionu, powinny zadbać o umieszczenie na mieście swoich plakatów bądź billboardów. Trzeba jednak mieć świadomość tego, że taka reklama może być bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli ma być umieszczona w centrum miasta. Może więc nie być dobrym pomysłem dla początkujących przedsiębiorców, którzy na razie nie mogą pochwalić się spektakularnymi zyskami. Niemniej jednak reklama zewnętrzna z reguły jest bardzo skuteczna i potwierdzają to badania marketingowe. Rzuca się w oczy w przestrzeni miasta i nawet nieświadomie zapisuje się w pamięci przechodniów.

Strona firmy w internecie

Obecnie coraz większa liczba potencjalnych klientów szuka informacji o potrzebnych usługach i produktach w sieci. Dlatego warto zadbać o to, by strona internetowa firmy prezentowała się czytelnie i profesjonalnie. Wszelkie informacje, które mogą zainteresować klientów powinny być jasno przekazane. Strony firmowe mogą także zawierać dane o firmie: dane kontaktowe, historię i profil działalności, cenniki i ofertę.

Stworzenie strony warto powierzyć profesjonalistom, by mieć pewność, że będzie ona skutecznym narzędziem promocji firmy. Mówi się, że przedsiębiorstwa, które nie mają swojej strony www, nie istnieją. W dzisiejszych czasach – sporo w tym prawdy.

Dodatkowo, należy również zadbać o to, by klientowi, który wprowadza zapytanie w przeglądarkę, strona firmowa wyświetlała się na górze listy. W tym celu używa się narzędzia zwanego pozycjonowaniem. Osoby, które nie wiedzą, jak się za to zabrać, mogą skorzystać z usług specjalistów. Jest to bardzo ważne, bowiem osoba, która szuka czegoś w internecie, zazwyczaj ogarnia wzrokiem tylko początek listy wyników, jakie otrzymała.

Reklama w mediach społecznościowych

Zastanawiając się, jak reklamować firmę w dzisiejszych czasach, nie wolno zapominać o mediach społecznościowych. Dzięki nim można według produktu/usługi zgromadzić sporą liczbę fanów. W mediach społecznościowych należy stworzyć dokładny profil firmy i zadbać o kontakt z klientami. Posty w mediach społecznościowych mogą przybierać formę interakcji z fanami strony, reklamy produktu bądź zamieszczania ciekawostek. Warto także zainteresować się przeprowadzeniem w mediach społecznościowych konkursu dla fanów. Taka akcja promocyjna przyciągnie nowych potencjalnych klientów i zbuduje w ich głowach pozytywne skojarzenia z marką.

Trzeba zdawać sobie sprawę, że w mediach społecznościowych najważniejszy jest kontakt z innymi osobami. Wszelkie komentarze, jakie zamieszczają fani, powinny doczekać się reakcji. Niech potencjalny klient czuje, że firma jest zainteresowana tym, co ma on do przekazania. W ten sposób będzie czuł, że jego opinie i odczucia są ważne.

Reklama na samochodach

Osoby, które posiadają firmowe pojazdy, nie powinny rezygnować z możliwości, jakie oferuje reklama na pojazdach. Ma ona ogromny potencjał marketingowy. Oklejenie samochodów to reklama przyciągająca uwagę, bardzo skuteczna, a co najważniejsze – darmowa. Oczywiście, nie licząc kosztów naklejek na auta.

Na samochodzie powinno się znaleźć logo firmy, jej nazwa, dane kontaktowe – może krótkie i chwytliwe hasło reklamowe, które zapadnie w pamięć odbiorców?

Reklama w środkach komunikacji publicznej

Zwłaszcza w dużych miastach z autobusów, tramwajów i kolejek korzysta całe mnóstwo osób. Zamieszczenie reklamy na tych pojazdach jest dość kosztowne, niemniej jednak zwraca się z nawiązką. Reklamy mogą być umieszczone zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdów. Jeśli będą przyciągały uwagę, to zapiszą się w pamięci tysięcy osób – co będzie świadczyć o ich wysokiej skuteczności.

Reklama w radiu

Radio jest medium, które dociera do ogromnej liczby osób. Trzeba jednak liczyć się z tym, że lokalne rozgłośnie radiowe mają ograniczoną liczbę słuchaczy, podczas gdy krajowe media słono cenią swój czas antenowy. Niemniej jednak, reklama w radiu może być bardzo skuteczna, zwłaszcza jeśli ma być emitowana w godzinach szczytu. Warto zadbać o to, by wpadała w ucho – być może jej bazą powinna być chwytliwa melodia? Reklama radiowa powinna być krótka i budzić w słuchaczu pozytywne skojarzenia.

Plakaty

Rozwieszanie plakatów promocyjnych również może być bardzo skuteczną formą reklamy. Trzeba jednak pamiętać o tym, że rozwieszanie ich gdziekolwiek jest zwyczajnym zaśmiecaniem przestrzeni publicznej. Dlatego plakaty można rozwieszać tylko w wyznaczonych do tego miejscach. Zazwyczaj należy wykupić abonament, który uprawnia do ich umieszczania na tablicach i słupach ogłoszeniowych, w przeciwnym razie można liczyć co najwyżej na mandat, a nie udaną akcję promocyjną.

Podsumowanie tego jak reklamować firmę

Podsumowując, zadaniem reklamy jest rozsławienie nazwy firmy i sprawienie, by na dłużej zapadła ona ludziom w pamięć. Warto podkreślić, że nieodpowiednia reklama może wyrządzić więcej szkody, niż pożytku. Historia marketingu zna kilka przypadków, gdzie źle dobrana reklama – z nieodpowiednim zdjęciem, obraźliwym hasłem bądź też irytującą muzyką – pogrzebała markę, zamiast jej pomóc.

Dlatego jeśli właściciel firmy nie ma pojęcia o reklamie, najlepszym dla niego rozwiązaniem będzie zatrudnienie profesjonalnego marketingowca. On z pewnością będzie wiedział, jak reklamować firmę, by promocja była skuteczna.

Do obsługi mediów społecznościowych także warto zatrudnić profesjonalistę, który umie komunikować się z fanami. Taka osoba doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że fan page na portalu społecznościowym musi być miejscem żywym, służącym nie tylko do zamieszczania postów, ale również do wymiany poglądów i nawiązywania kontaktu z osobami go odwiedzającymi.

Sposobów na reklamę jest wiele i wcale nie trzeba stosować wszystkich na raz. Takie bombardowanie otoczenia reklamami może przynieść więcej szkody niż pożytku. Oczywiście, są formy reklamy, z których w dzisiejszych czasach nie da się zrezygnować – tutaj mowa o mediach społecznościowych czy stronie internetowej. W przypadku niektórych firm, niepotrzebna może okazać się reklama w radiu czy na plakatach. Wszystko zależy od tego, jaki jest profil docelowej grupy klientów, jakie są ich zainteresowania, gdzie można ich znaleźć i jaka forma reklamy najlepiej do nich przemówi.

Przykładowo: reklama skierowana do młodych ludzi powinna być świeża i na czasie. Nie zaszkodzi, jeśli w zabawny sposób będzie odnosić się do internetowych trendów. Młodzi ludzie doceniają nowomowę, znajomość trendów i humor.

Z kolei akcja marketingowa skierowana do osób starszych powinna wyglądać już zdecydowanie inaczej. Tutaj zdecydowanie lepiej sprawdzi się odwołanie do tradycyjnych wartości i zasad.

Jak już wiadomo, skuteczna reklama stoi za sukcesem firmy. Nie da się prężnie jej rozwijać bez docierania do klientów i przypominania im o swoim istnieniu. Dobrze jest pamiętać o tym, że dobra reklama wcale nie musi być droga – choć w swoim budżecie warto przeznaczyć na nią określone środki. Przykładowo: ulotki i plakaty uznawane są za jedną ze skuteczniejszych form marketingu, a ich wydruk wcale nie kosztuje wiele.

Na szczęście dla właścicieli firm, na rynku działa wielu specjalistów z dziedziny marketingu. U takich osób można zamówić konsultacje, bądź zatrudnić na stałe. Podpowiedzą, jak skutecznie reklamować firmę – a także, jak nie przepłacać za reklamę. Wydatek poniesiony na zatrudnienie marketingowca należy potraktować jako inwestycję w rozwój firmy. Taki wydatek z pewnością zaprocentuje w przyszłości i zwróci się z nawiązką. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)