Jak poprawić średni czas trwania sesji na stronie? (przykłady, definicja)

Grafika rastrowa
Jak poprawić średni czas trwania sesji na stronie

Jak zwiększyć średni czas trwania sesji na stronie?

Wiem że chcesz od razu pewne tipy, zanim rozpoczniemy temat z ang. average session duration.

W skrócie, najlepsze sposoby na to jak poprawić średni czas trwania sesji na stronie:

  • Dołącz filmy (np zaembeduj youtube, vimeo, vistia).
  • Dodaj angażujące obrazy i infografiki.
  • Zrozum podróż klienta.
  • Śledź właściwe dane.
  • Upewnij się, że Twój interfejs jest przyjazny dla użytkownika (zadbaj o UX UI).
  • Sformatuj swoje treści, aby były łatwe do przeczytania.
  • Linkuj do innych stron Twojej witryny.
  • Publikuj interesujący content i poradniki
  • Kilka innych sztuczek o których dowiesz się jak przeczytasz ten artykuł do końca.
agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Istnieje wiele danych, które seowcy i marketerzy śledzą w Google Analytics, Search console i innych programach do analityki internetowej w celu pomiaru zaangażowania i wyciągania interesujących wniosków.

Współczynnik odrzuceń (bounce rate), odsłony, nowi a powracający użytkownicy, realizacje celów, konwersje i wiele wiele innych.

Więc jeśli mowa o naszym dzisiejszym temacie, to jak średni czas trwania sesji plasuje się pod względem ważności?

Podobnie jak współczynnik odrzuceń, średni czas trwania sesji jest jednym z sygnałów opartych na pewnych krokach które możesz wykonać (głównie angażujący content marketing), co oznacza, że trudno jest nim manipulować. Nie możesz go ulepszyć stosując reklamy, keyword stuffing czy tworząc clickbaitowe tytuły.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest średni czas trwania sesji (Average Session Duration)?

Średni czas trwania sesji to dane Google Analytics, które pokazują średni czas spędzany przez użytkowników w Twojej witrynie. Średni czas trwania sesji w witrynie możesz sprawdzić w Google Analytics, przechodząc do Odbiorcy -> Przegląd.

W youtube jest to tak zwany średni czas oglądania:

Jak poprawić średni czas trwania sesji na stronie? (przykłady, definicja) 1

Aby jednak w pełni zrozumieć, co oznacza średni czas trwania sesji, musimy odpowiedzieć na kilka dodatkowych pytań.

Co to jest sesja w Google Analytics?

Wszystko, co użytkownik robi podczas tej wizyty, jest liczone jako jedna sesja.

Sesja w Google Analytics to po prostu wizyta w Twojej witrynie. Sesja rozpoczyna się, gdy ktoś wyświetla stronę i kończy się, gdy opuszcza Twoją witrynę. Drugi sposób to okienko 30-minutowe. Czyli mowa o 30 minutach bezczynności.

Powodem, dla którego stoper zatrzymuje się po 30 minutach bezczynności, jest zapobieganie sztucznemu zawyżaniu średniego czasu trwania sesji w przypadkach, gdy na przykład ktoś przypadkowo pozostawił otwartą witrynę internetową na swoim komputerze w pracy przez cały weekend.

Po rozpoczęciu sesji w Google Analytics rozpoczyna się odmierzanie czasu. Licznik czasu zatrzymuje się, gdy użytkownik kończy sesję, opuszczając witrynę, lub zatrzymuje się, gdy użytkownik jest nieaktywny przez 30 minut.

Jeśli ten sam użytkownik wróci kilka dni później i ponownie odwiedzi Twoją witrynę, liczy się to jako kolejna sesja. Jeśli więc jedna osoba odwiedzi Twoją witrynę 20 razy w miesiącu, te 20 wizyt będzie liczonych jako 20 sesji.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak Google Analytics oblicza średni czas trwania sesji?

Google Analytics oblicza średni czas trwania sesji, dzieląc łączny czas trwania wszystkich sesji (w sekundach) w określonym przedziale czasu przez łączną liczbę sesji w tym samym przedziale czasu.

Załóżmy na przykład, że w ciągu jednego tygodnia miałeś trzech odwiedzających witrynę:

  • Użytkownik nr A spędził 63 sekund w Twojej witrynie.
  • Odwiedzający B spędził 360 sekund w Twojej witrynie.
  • Odwiedzający C spędził 180 sekund w Twojej witrynie.

Aby obliczyć średni czas trwania sesji, Google Analytics zsumuje czas trwania każdej sesji (63 + 360 + 180) i podzieli sumę przez liczbę sesji, aby uzyskać średni czas trwania sesji wynoszący 201 sekund, wyświetlane w Google Analytics jako 00:03:21.

Ważna uwaga: Aby usługa Google Analytics mogła obliczyć czas spędzony na ostatniej stronie odwiedzanej przez użytkownika, użytkownik musi wykonać na tej stronie czynność (odtworzenie wideo, zapis na newsletter, kliknięcie w infografikę itp.).

Z tego powodu często ważne jest, aby zwracać uwagę zarówno na średni czas trwania sesji, jak i średni czas spędzony na stronie.

Średni czas trwania sesji a średni czas spędzony na stronie

Średni czas trwania sesji w Google Analytics mierzy, ile średnio czasu użytkownicy spędzili w Twojej witrynie jako całości. Z drugiej strony średni czas spędzony na stronie mierzy, jak długo (średnio) użytkownicy przebywali na określonej stronie Twojej witryny.

Chociaż są to dwa różne wskaźniki, mogą się one wzajemnie wspierać, aby pomóc Ci lepiej zorientować się, jak długo użytkownicy spędzają w Twojej witrynie i jak mogą oceniać wrażenia i content.

Najważniejsze metryki w google analytics jakie powinieneś śledzić

  • Sesje: liczba sesji informuje, ile razy ludzie wracają do Twojej witryny. Oczywiście im wyższy, tym lepiej.
  • Sesje według wejścia (słowa kluczowe, możesz np sprawdzić w zakładce „pozyskiwanie). Może to pomóc w ustaleniu, czy Twoje inwestycje w SEO się opłacają.
  • Współczynnik odrzuceń (bounce rate): czy użytkownicy opuszczają witrynę wkrótce po przejściu do Twojej witryny? A może dokładnie czytają artykuły?
  • Średni czas trwania sesji: Ile czasu ludzie spędzają w Twojej witrynie? Użytkownicy o długim średnim czasie trwania sesji są najprawdopodobniej istotni dla rozwoju Twojej firmy i możesz to wykorzystać w kampaniach remarketingowych.
  • Realizacje celu: ilu użytkowników odpowiedziało na Twoje wezwanie do działania (CTA)?
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest sesja w przeglądarce?

Sesja w przeglądarce to okres czasu, w którym użytkownik korzysta z danej strony internetowej. Sesja zaczyna się, gdy użytkownik otwiera stronę internetową i kończy się, gdy przeglądarka zostanie zamknięta lub gdy użytkownik opuści stronę. Podczas jednej sesji użytkownik może przeglądać różne strony na danej witrynie lub wykonywać różne akcje, takie jak dodawanie produktów do koszyka w sklepie internetowym.

W czasie trwania sesji przeglądarka internetowa zapisuje informacje o aktywności użytkownika, w tym informacje o odwiedzonych stronach, kliknięciach, czasie spędzonym na witrynie i innych danych. Te informacje są wykorzystywane przez witrynę i właściciela strony internetowej do zrozumienia zachowań użytkowników, poprawy jakości witryny i dostarczania lepiej dopasowanych treści oraz ofert. W przypadku analizy ruchu na stronie internetowej, sesja jest jednym z kluczowych pojęć, które pozwala na określenie aktywności użytkowników na stronie i zrozumienie ich zachowań.

Jak sprawdzić czas spędzony na stronie?

Aby sprawdzić czas spędzony na stronie, można skorzystać z narzędzi analityki internetowej, takich jak Google Analytics. Oto kroki, jak to zrobić:

  1. Zaloguj się do swojego konta Google Analytics i przejdź do zakładki „Raporty”.
  2. Na panelu nawigacyjnym po lewej stronie wybierz „Zachowanie” > „Zachowanie na stronie” > „Wszystkie strony”.
  3. Wybierz okres, dla którego chcesz sprawdzić czas spędzony na stronie, korzystając z rozwijanego menu w prawym górnym rogu ekranu.
  4. W kolumnie „Czas średni na stronie” znajdziesz informację o średnim czasie spędzonym przez użytkowników na danej stronie.

Warto zauważyć, że czas spędzony na stronie jest jednym z wielu wskaźników, które mogą pomóc w ocenie jakości i skuteczności strony internetowej. Może on jednak dawać przydatne wskazówki na temat tego, czy treści i funkcjonalności na stronie są na tyle interesujące, by użytkownicy zostawali na niej na dłużej.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak poprawić średni czas trwania sesji na stronie?fikacje lepsze niż email?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!