Zawartość strony
Wiem że chcesz od razu pewne tipy, zanim rozpoczniemy temat z ang. average session duration.
W skrócie, najlepsze sposoby na to jak poprawić średni czas trwania sesji na stronie:
Istnieje wiele danych, które seowcy i marketerzy śledzą w Google Analytics, Search console i innych programach do analityki internetowej w celu pomiaru zaangażowania i wyciągania interesujących wniosków.
Współczynnik odrzuceń (bounce rate), odsłony, nowi a powracający użytkownicy, realizacje celów, konwersje i wiele wiele innych.
Więc jeśli mowa o naszym dzisiejszym temacie, to jak średni czas trwania sesji plasuje się pod względem ważności?
Podobnie jak współczynnik odrzuceń, średni czas trwania sesji jest jednym z sygnałów opartych na pewnych krokach które możesz wykonać (głównie angażujący content marketing), co oznacza, że trudno jest nim manipulować. Nie możesz go ulepszyć stosując reklamy, keyword stuffing czy tworząc clickbaitowe tytuły.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Średni czas trwania sesji to dane Google Analytics, które pokazują średni czas spędzany przez użytkowników w Twojej witrynie. Średni czas trwania sesji w witrynie możesz sprawdzić w Google Analytics, przechodząc do Odbiorcy -> Przegląd.
W youtube jest to tak zwany średni czas oglądania:
Aby jednak w pełni zrozumieć, co oznacza średni czas trwania sesji, musimy odpowiedzieć na kilka dodatkowych pytań.
Wszystko, co użytkownik robi podczas tej wizyty, jest liczone jako jedna sesja.
Sesja w Google Analytics to po prostu wizyta w Twojej witrynie. Sesja rozpoczyna się, gdy ktoś wyświetla stronę i kończy się, gdy opuszcza Twoją witrynę. Drugi sposób to okienko 30-minutowe. Czyli mowa o 30 minutach bezczynności.
Powodem, dla którego stoper zatrzymuje się po 30 minutach bezczynności, jest zapobieganie sztucznemu zawyżaniu średniego czasu trwania sesji w przypadkach, gdy na przykład ktoś przypadkowo pozostawił otwartą witrynę internetową na swoim komputerze w pracy przez cały weekend.
„Po rozpoczęciu sesji w Google Analytics rozpoczyna się odmierzanie czasu. Licznik czasu zatrzymuje się, gdy użytkownik kończy sesję, opuszczając witrynę, lub zatrzymuje się, gdy użytkownik jest nieaktywny przez 30 minut.„
Jeśli ten sam użytkownik wróci kilka dni później i ponownie odwiedzi Twoją witrynę, liczy się to jako kolejna sesja. Jeśli więc jedna osoba odwiedzi Twoją witrynę 20 razy w miesiącu, te 20 wizyt będzie liczonych jako 20 sesji.
Google Analytics oblicza średni czas trwania sesji, dzieląc łączny czas trwania wszystkich sesji (w sekundach) w określonym przedziale czasu przez łączną liczbę sesji w tym samym przedziale czasu.
Załóżmy na przykład, że w ciągu jednego tygodnia miałeś trzech odwiedzających witrynę:
Aby obliczyć średni czas trwania sesji, Google Analytics zsumuje czas trwania każdej sesji (63 + 360 + 180) i podzieli sumę przez liczbę sesji, aby uzyskać średni czas trwania sesji wynoszący 201 sekund, wyświetlane w Google Analytics jako 00:03:21.
Ważna uwaga: Aby usługa Google Analytics mogła obliczyć czas spędzony na ostatniej stronie odwiedzanej przez użytkownika, użytkownik musi wykonać na tej stronie czynność (odtworzenie wideo, zapis na newsletter, kliknięcie w infografikę itp.).
Z tego powodu często ważne jest, aby zwracać uwagę zarówno na średni czas trwania sesji, jak i średni czas spędzony na stronie.
Średni czas trwania sesji w Google Analytics mierzy, ile średnio czasu użytkownicy spędzili w Twojej witrynie jako całości. Z drugiej strony średni czas spędzony na stronie mierzy, jak długo (średnio) użytkownicy przebywali na określonej stronie Twojej witryny.
Chociaż są to dwa różne wskaźniki, mogą się one wzajemnie wspierać, aby pomóc Ci lepiej zorientować się, jak długo użytkownicy spędzają w Twojej witrynie i jak mogą oceniać wrażenia i content.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak poprawić średni czas trwania sesji na stronie?fikacje lepsze niż email?
Napisz w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)