Jak marki uczą Ciebie od nich kupować?

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Jak marki uczą Ciebie od nich kupować?
Loading
/

Czy Nike, Apple lub inne najlepsze marki mają etycznych marketerów, czy raczej używają zakazanych technik które mają Ciebie motywować aby od nich ciągle kupować? Dzisiaj pokażę Ci kilka technik które dosłownie wyrywają z butów. Zapraszam!

Jeśli wdrożysz te trzy działania to zadzieje się magia. Są to: technika przynależności do grupy, ewangelizacja i budowanie statusu grupy.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Pierwsza to technika przynależności do grupy. I ona jest jednym z narzędzi stosowanych w marketingu, które opiera się na fundamentalnym pragnieniu ludzi do przynależenia i identyfikowania się z określonymi grupami społecznymi. W marketingu, technika ta polega na tworzeniu więzi emocjonalnych między marką a konsumentami, poprzez wykorzystanie mechanizmów związanych z przynależnością do grupy. Aby wzmocnić to uczucie stosuje się 1) Ekskluzywność: Marki często tworzą ekskluzywne kluby, programy lojalnościowe lub ograniczone edycje produktów, aby konsumenci czuli się częścią wybranej grupy. 2) Symbole i język: które identyfikują grupę i wzmacniają poczucie przynależności. Często wykorzystuje się tutaj także wpływ społeczny. Dlatego ważni są liderzy. Zatem angażowanie influencerów, celebrytów czy ekspertów, którzy są postrzegani jako autorytet jest świetnym rozwiązaniem. Dodatkowo oczywiście recenzje i rekomendacje, bo opinie innych członków grupy mogą wpływać na decyzje zakupowe nowych klientów, wzmacniając tym samym więź grupową. I teraz jak tworzyć takie grupy? Oczywiście poprzez media społęcznościowe, czyli online – świetnie działają tutaj grupy, a także offline, jak wydarzenia czy spotkania. Wszystko to wzmacnia więź z marką. Ale żeby taką grupę tworzyć to potrzebujesz oczywiście odpowiedniej misji i wartości. Marki, które jasno to komunikują, mogą przyciągać konsumentów, którzy identyfikują się z tymi samymi ideami. Na przykład marki ekologiczne przyciągają osoby zainteresowane ochroną środowiska. Kilka przykłady zastosowania techniki przynależności do grupy: Apple: Tworzenie silnej tożsamości grupowej wśród użytkowników produktów Apple, którzy często identyfikują się jako część innowacyjnej i ekskluzywnej społeczności.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Nike: Kampanie promujące aktywny tryb życia i przynależność do grupy sportowców, z hasłami takimi jak „Just Do It”, które motywują i jednoczą użytkowników. https://www.youtube.com/watch?v=Awd7wsdAQyA Na przykład w tym badaniu poddano skaonowaniu ludzkie mózgi za pomocą fmri, aby zobaczyć jak użytkownicy reagują na produkty apple i samsung. Badano wiele aspektów, ale na przykład kiedy użytkownikom apple pokazywano złe wiadomości na temat apple to stawali się smutni. Natomiast użytkownicy samsung nie mieli żadnych reakcji, ani na negatywne, ani na pozytywne wiadomości odnośnie samsunga. Jaki z tego wniosek? W swojej komunikacji dawaj jak najwięcej „my”. Twórz więzi i grupę. Jesteśmy rodziną 😉

Drugi punkt naszego filmu, który wymieniłem na początku to ewangelizacja. Czyli proces przekształcania klientów w lojalnych ambasadorów marki, którzy oprócz tego że regularnie korzystają z produktów to także aktywnie je promują wśród swoich znajomych, rodziny czy nawet polecają kiedyktoś zapyta naprzykład na jakiejś grupie facebookowej. Ewangelizacja bazuje na silnych więziach emocjonalnych i pozytywnych doświadczeniach związanych z marką, które skłaniają konsumentów do dzielenia się rekomendacjami. Jest kilka kluczowych elelementów które warto żebyś poznał. Po pierwsze całość zaczyna się od stworzenia wyjątkowego doświadczenia. Dosyć ogólne określenie ale pozwól że Ci wytłumaczę. Chodzi o jakość produktów i usług tak aby przewyższały oczekiwania klientów, a także obsługa klienta, która szybko i skutecznie rozwiązuje problemy oraz personalizowane podejście, buduje silne relacje. Bardzo pomocne w budowaniu więzi emocjonalnej jest historia i narracja. Jak już to mamy to pamiętaj o punkcie pierwszy który poruszyłęm na początku filmu, czyli budowanie grupy. Kilka przykładów zastosowania ewangelizacji w marketingu: Tesla ma wielu lojalnych klientów, którzy aktywnie promują markę dzięki innowacyjnym produktom i silnej misji ekologicznej. Czy Starbucks, który stworzył silną społeczność swoich klientów.

I wreszcie trzeci element który wymieniłem na początku filmu, to budowanie statusu. Marki luksusowe są mistrzami w budowaniu i komunikowaniu statusu. Dzięki przemyślanym strategiom marketingowym, potrafią one sprawić, że konsumenci czują się wyjątkowi i wyżej cenieni po zakupie ich produktów lub usług. Pomijam tutaj rzeczy które Ciebie prawdopodobnie nie dotyczą, jak prestiżowa lokalizacja, bo nie będziesz teraz otwierał swojego biura specjalnie w centrum Warszaway, ale są pewne działania któe może wykonywać każda firma. Zacznijmy od UX i oprawy graficznej. Jak Cię widzą tak Cię piszą. Czyli Twoja strona musi być bardzo PRO. Osobiście jestem olbrzymim fanem user genenrated content gdzie ktoś robi zdjęcia slefie z produktem zwykłym telelfonem, ale nie powinieneś tego zamieszczać na swojej stronie. Jeśli zbudujesz w okół swojej marki właśnie takie uczucie luksusu, to zobaczysz że będzie to maszyna kóra sama siebie napędzi. Klienci będą publikować zdjęcia na swoich social media z Twoim logo i będziesz mieć darmowy zasięg. Pomyśl nawet o takiej błahej rzeczy jak kubki z logo starbucks. Ludzie specjalnie chodzą tam na kawę aby zrobić zdjęcie. Małe i średnie firmy mogą też skutecznie budować status swoich odbiorców poprzez inspirowanie się strategiami marek luksusowych. Kluczowe jest stworzenie wyjątkowego doświadczenia, które wzbudza silne emocje i zaangażowanie konsumentów. Dzięki temu, nawet niewielkie biznesy są w stanie sprawić, że ich klienci będą czuli się wyjątkowi i wyżej cenieni po zakupie ich produktów czy usług. Marki stosują różnorodne techniki psychologiczne, aby wpływać na nasze decyzje zakupowe. Zrozumienie tych mechanizmów może pomóc nam bardziej świadomie podejmować decyzje jako konsumenci. A jeśli chcesz stworzyć potrzebę i pragnienie to pamiętaj o reklamach emocjonalnym i współpracuj z influencerami które są ważne dla Twoich odbiorców w niszy w jakiej się poruszasz. Z takich technik które wpływają jeszcze na ekskluzywność to limitowane kolekcje, ograniczone liczby produktów, psychologia tłumu, czyli w marketingu kładź nacisk na to że „wszyscy tak robią, albo wszyscy to mają”. Jako jednostki stadne zawsze patrzymy na to czy coś jest modne i używane przez innych. Istnieje jeszcze coś takiego jak zarządzanie percepcją wartości, ale to już temat na inny odcinek 🙂

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!