Hreflang seo -co to jest i jak stosowa膰 atrybut Rel=alternate

Testy AB
Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca (pokazujemy nasze wyniki)
13 maja, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Marketing us艂ug medycznych i zdrowotnych -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
16 maja, 2022
Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Hreflang seo

Je艣li Twoja witryna zawiera tre艣ci w wielu j臋zykach, musisz zrozumie膰 jak u偶ywa膰 atrybutu hreflang pod SEO. W tym wpisie om贸wimy wszystko, od podstawowej koncepcji, przez wdro偶enie, po rozwi膮zywanie typowych problem贸w.

Co to jest Hreflang – Definicja

Hreflang to atrybut HTML u偶ywany do okre艣lenia j臋zyka i kierowania geograficznego strony internetowej. Je艣li masz wiele wersji tej samej strony w r贸偶nych j臋zykach, mo偶esz u偶y膰 tagu hreflang, aby poinformowa膰 wyszukiwarki takie jak Google o tych odmianach. Pomaga to robotom i algorytmom w dostarczaniu u偶ytkownikom odpowiedniej wersji j臋zykowej.

Hreflang to prosty atrybut HTML, ale opanowanie go mo偶e by膰 trudne.

John Mueller z Google opisa艂 hreflang jako 鈥瀓eden z najbardziej z艂o偶onych aspekt贸w SEO鈥, poniewa偶 鈥瀊ardzo szybko mo偶na to ustawi膰, ale jeszcze szybciej zaczyna si臋 komplikowa膰鈥.

Sk艂adnia tagu hreflang

Prawid艂owo zbudowany tagu z atrybutem hreflang wygl膮da w ten spos贸b:

<link rel=”alternate” hreflang=”j臋zyk-region” href=”adres” />

Jak zatem wybra膰 te warto艣ci?

Oznaczenia atrybutu hreflang wybieramy ze znormalizowanej nomenklatury ISO 639-1.

Dodatkowo 9nie jest to obowi膮zkowe) mo偶esz doda膰 r贸wnie偶 kod kraju kt贸ry jest zgodny ze standardem ISO 3166-1 alfa 2.

Musisz pami臋ta膰 tak偶e, 偶e kod regionu nie mo偶e w tagu by膰 wpisanym samodzielnie. To znaczy, 偶e musi by膰 poprzedzony przez wybrany dobrze kod j臋zyka.

Przyk艂ady hreflang

  • strona w j臋zyku angielskim bez wskazania lokalizacji wygl膮da tak:
    <link rel=”alternate” hreflang=”en” ref=”http://przyk艂adowa-domena.com” / >
  • strona po angielsku dla u偶ytkownik贸w z Wielkiej Brytanii:
    <link rel=”alternate” href=”http://przyk艂adowa-domena.com/gb/” hreflang=”en-GB” />
  • tag z adresem strony, kiedy nie uda艂o si臋 dopasowa膰 j臋zyka strony do ustawie艅 przegl膮darki:
    <link rel=”alternate” hreflang=”x-default” ref=”http://przyk艂adowa-domena.com” >

Jak dobrze wdro偶y膰 kierowanie mi臋dzynarodowe?

Wielu SEO’wc贸w robi to po prostu 藕le. Na szcz臋艣cie w wytycznych google dla webmaster贸w mamy dok艂adne instrukcje, poniewa偶 sposob贸w na powiadomienie google o wieloj臋zyczno艣ci strony internetowej jest kilka:

  • w mapie strony
  • w nag艂贸wku HTTP
  • tag <link> z parametrem hreflang w kodzie strony

Wieloj臋zyczne lub multiregionalne wersje strony mo偶esz wskaza膰 Google na 3聽sposoby:

w聽kodzie HTML,

w聽nag艂贸wkach HTTP,

Mapa witryny

https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/localized-versions?hl=pl#methods-for-indicating-your-alternate-pages

Hreflang, jak to si臋 zacz臋艂o w SEO

Tag ten by艂 wprowadzony przez Google w grudniu 2011 r. Atrybut hreflang umo偶liwia pokazanie wyszukiwarkom relacji mi臋dzy stronami internetowymi w alternatywnych j臋zykach. Jest to przydatne, gdy tworzysz tre艣ci przeznaczone dla lokalnych odbiorc贸w.

Atrybut hreflang dodaje do wyszukiwarek sygna艂, 偶e u偶ytkownik pytaj膮cy w j臋zyku 鈥1鈥 b臋dzie chcia艂 uzyska膰 ten wynik zamiast strony o podobnej tre艣ci w j臋zyku 鈥2鈥.

Tag hreflang a tag kanoniczny: jaka jest r贸偶nica?

Tagi hreflang wskazuj膮 Google, kt贸ra z r贸偶nych wersji Twojej strony internetowej powinna by膰 obs艂ugiwana dla wyszukiwa艅 w r贸偶nych j臋zykach i regionach. Na przyk艂ad, je艣li jeste艣 w Anglii, powiniene艣 otrzyma膰 angielsk膮 wersj臋 j臋zykow膮 strony, zamiast na przyk艂ad strony po francusku przeznaczonej dla francuz贸w.

Z drugiej strony mo偶esz mie膰 kilka stron internetowych o podobnej (lub nawet identycznej) zawarto艣ci i chcesz, aby Google indeksowa艂o i nada艂o priorytet pozycji w SERP tylko jednej z nich w wynikach wyszukiwania.

W tym przypadku u偶ywasz tagu kanonicznego (czyli „rel canonical”), aby wskaza膰 Google, kt贸ra strona internetowa jest dla Ciebie najwa偶niejsza, aby zamiast tego nie pokazywa膰 w wynikach wyszukiwania nie tej kt贸r膮 chcesz.

Mo偶e to r贸wnie偶 pom贸c w unikni臋ciu problem贸w z duplikacj膮 tre艣ci.

Hreflang i tagi kanoniczne mo偶na zaimplementowa膰 razem na tych samych podstronach, ale wa偶ne jest, aby zrobi膰 to poprawnie. W przeciwnym razie mo偶esz wysy艂a膰 do Google sprzeczne sygna艂y, kt贸re strony powinny by膰 indeksowane.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

Kr贸tko m贸wi膮c, tagi hreflang s膮 wa偶ne, aby:

  • Dotrze膰 do potencjalnych klient贸w w r贸偶nych krajach.
  • Wy艣wietla膰 u偶ytkownikom prawid艂owe tre艣ci na podstawie ich regionu i preferowanego j臋zyka.
  • Zbudowa膰 siln膮 mi臋dzynarodow膮 strategi臋 optymalizacji pod katem wyszukiwarek (SEO) dla swojej witryny.
  • Zapewni膰 dobre wra偶enia u偶ytkownika na wieloj臋zycznych stronach internetowych
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Hreflang seo -co to jest i jak stosowa膰 atrybut Rel=alternate?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)