Hreflang seo -co to jest i jak stosować atrybut Rel=alternate


Jeśli Twoja witryna zawiera treści w wielu językach, musisz zrozumieć jak używać atrybutu hreflang pod SEO. W tym wpisie omówimy wszystko, od podstawowej koncepcji, przez wdrożenie, po rozwiązywanie typowych problemów.
Co to jest Hreflang – Definicja
Zawartość strony
Hreflang to atrybut HTML używany do określenia języka i kierowania geograficznego strony internetowej. Jeśli masz wiele wersji tej samej strony w różnych językach, możesz użyć tagu hreflang, aby poinformować wyszukiwarki takie jak Google o tych odmianach. Pomaga to robotom i algorytmom w dostarczaniu użytkownikom odpowiedniej wersji językowej.
Hreflang to prosty atrybut HTML, ale opanowanie go może być trudne.
John Mueller z Google opisał hreflang jako „jeden z najbardziej złożonych aspektów SEO”, ponieważ „bardzo szybko można to ustawić, ale jeszcze szybciej zaczyna się komplikować”.
TBH hreflang is one of the most complex aspects of SEO (if not the most complex one). Feels as easy as a meta-tag, but it gets really hard quickly.
— 🐝 johnmu.xml (personal) 🐝 (@JohnMu) February 19, 2018
Składnia tagu hreflang
Prawidłowo zbudowany tagu z atrybutem hreflang wygląda w ten sposób:
<link rel="alternate" hreflang="język-region" href="adres" />
Jak zatem wybrać te wartości?
Oznaczenia atrybutu hreflang wybieramy ze znormalizowanej nomenklatury ISO 639-1.
Dodatkowo 9nie jest to obowiązkowe) możesz dodać również kod kraju który jest zgodny ze standardem ISO 3166-1 alfa 2.
Musisz pamiętać także, że kod regionu nie może w tagu być wpisanym samodzielnie. To znaczy, że musi być poprzedzony przez wybrany dobrze kod języka.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Przykłady hreflang
- strona w języku angielskim bez wskazania lokalizacji wygląda tak:
<link rel=”alternate” hreflang=”en” ref=”http://przykładowa-domena.com” / > - strona po angielsku dla użytkowników z Wielkiej Brytanii:
<link rel=”alternate” href=”http://przykładowa-domena.com/gb/” hreflang=”en-GB” /> - tag z adresem strony, kiedy nie udało się dopasować języka strony do ustawień przeglądarki:
<link rel=”alternate” hreflang=”x-default” ref=”http://przykładowa-domena.com” >
Jak dobrze wdrożyć kierowanie międzynarodowe?
Wielu SEO’wców robi to po prostu źle. Na szczęście w wytycznych google dla webmasterów mamy dokładne instrukcje, ponieważ sposobów na powiadomienie google o wielojęzyczności strony internetowej jest kilka:
- w mapie strony
- w nagłówku HTTP
- tag <link> z parametrem hreflang w kodzie strony
Wielojęzyczne lub multiregionalne wersje strony możesz wskazać Google na 3 sposoby:
w kodzie HTML,
w nagłówkach HTTP,
Mapa witryny
https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/localized-versions?hl=pl#methods-for-indicating-your-alternate-pages
Hreflang, jak to się zaczęło w SEO
Tag ten był wprowadzony przez Google w grudniu 2011 r. Atrybut hreflang umożliwia pokazanie wyszukiwarkom relacji między stronami internetowymi w alternatywnych językach. Jest to przydatne, gdy tworzysz treści przeznaczone dla lokalnych odbiorców.
Atrybut hreflang dodaje do wyszukiwarek sygnał, że użytkownik pytający w języku „1” będzie chciał uzyskać ten wynik zamiast strony o podobnej treści w języku „2”.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Tag hreflang a tag kanoniczny: jaka jest różnica?
Tagi hreflang wskazują Google, która z różnych wersji Twojej strony internetowej powinna być obsługiwana dla wyszukiwań w różnych językach i regionach. Na przykład, jeśli jesteś w Anglii, powinieneś otrzymać angielską wersję językową strony, zamiast na przykład strony po francusku przeznaczonej dla francuzów.
Z drugiej strony możesz mieć kilka stron internetowych o podobnej (lub nawet identycznej) zawartości i chcesz, aby Google indeksowało i nadało priorytet pozycji w SERP tylko jednej z nich w wynikach wyszukiwania.
W tym przypadku używasz tagu kanonicznego (czyli “rel canonical”), aby wskazać Google, która strona internetowa jest dla Ciebie najważniejsza, aby zamiast tego nie pokazywać w wynikach wyszukiwania nie tej którą chcesz.
Może to również pomóc w uniknięciu problemów z duplikacją treści.
Hreflang i tagi kanoniczne można zaimplementować razem na tych samych podstronach, ale ważne jest, aby zrobić to poprawnie. W przeciwnym razie możesz wysyłać do Google sprzeczne sygnały, które strony powinny być indeksowane.

Jak stosować atrybut hreflang zgodnie z SEO?
Atrybut hreflang jest ważnym narzędziem SEO, które pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, w jakim języku jest zawartość strony internetowej i dla jakiej grupy odbiorców jest przeznaczona. Oto kilka wskazówek, jak stosować atrybut hreflang zgodnie z zasadami SEO:
- Określ, które wersje językowe strony mają być indeksowane: Na początku należy określić, które wersje językowe strony internetowej mają być indeksowane przez wyszukiwarki. Może to być jedna wersja językowa lub kilka, w zależności od tego, dla jakiej grupy odbiorców jest przeznaczona Twoja strona.
- Dodaj kod hreflang na każdą stronę w wersji językowej: Na każdej stronie internetowej w wersji językowej powinien zostać dodany atrybut hreflang, który wskazuje na wersję językową danej strony. Możesz użyć kodu językowego ISO 639-1, aby określić język.
- Upewnij się, że kod hreflang jest poprawny: Ważne jest, aby kod hreflang był poprawny, ponieważ nieprawidłowe użycie może spowodować problemy z indeksowaniem strony. Sprawdź, czy użyłeś właściwego kodu językowego i czy linki hreflang są poprawnie sformatowane.
- Użyj linków hreflang w nagłówku strony: Linki hreflang powinny znajdować się w nagłówku strony internetowej, zwykle w sekcji <head>. Możesz dodać kilka linków hreflang dla każdej strony, aby wskazać, że jest dostępna w różnych językach.
- Monitoruj wyniki: Po zastosowaniu atrybutu hreflang, monitoruj wyniki, aby upewnić się, że Twoja strona jest dobrze indeksowana przez wyszukiwarki i że użytkownicy są kierowani na odpowiednie wersje językowe Twojej strony.
Właściwe użycie atrybutu hreflang jest ważne dla zapewnienia, że Twoja strona internetowa jest dostępna dla różnych grup odbiorców w różnych językach i że jest poprawnie indeksowana przez wyszukiwarki.
Podsumowanie
Krótko mówiąc, tagi hreflang są ważne, aby:
- Dotrzeć do potencjalnych klientów w różnych krajach.
- Wyświetlać użytkownikom prawidłowe treści na podstawie ich regionu i preferowanego języka.
- Zbudować silną międzynarodową strategię optymalizacji pod katem wyszukiwarek (SEO) dla swojej witryny.
- Zapewnić dobre wrażenia użytkownika na wielojęzycznych stronach internetowych

A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Hreflang seo -co to jest i jak stosować atrybut Rel=alternate?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: