Jeśli Twoja witryna zawiera treści w wielu językach, musisz zrozumieć jak używać atrybutu hreflang pod SEO. W tym wpisie omówimy wszystko, od podstawowej koncepcji, przez wdrożenie, po rozwiązywanie typowych problemów.
Zawartość strony
Hreflang to atrybut HTML używany do określenia języka i kierowania geograficznego strony internetowej. Jeśli masz wiele wersji tej samej strony w różnych językach, możesz użyć tagu hreflang, aby poinformować wyszukiwarki takie jak Google o tych odmianach. Pomaga to robotom i algorytmom w dostarczaniu użytkownikom odpowiedniej wersji językowej.
Hreflang to prosty atrybut HTML, ale opanowanie go może być trudne.
John Mueller z Google opisał hreflang jako „jeden z najbardziej złożonych aspektów SEO”, ponieważ „bardzo szybko można to ustawić, ale jeszcze szybciej zaczyna się komplikować”.
TBH hreflang is one of the most complex aspects of SEO (if not the most complex one). Feels as easy as a meta-tag, but it gets really hard quickly.
— 🐝 johnmu.xml (personal) 🐝 (@JohnMu) February 19, 2018
Prawidłowo zbudowany tagu z atrybutem hreflang wygląda w ten sposób:
<link rel=”alternate” hreflang=”język-region” href=”adres” />
Jak zatem wybrać te wartości?
Oznaczenia atrybutu hreflang wybieramy ze znormalizowanej nomenklatury ISO 639-1.
Dodatkowo 9nie jest to obowiązkowe) możesz dodać również kod kraju który jest zgodny ze standardem ISO 3166-1 alfa 2.
Musisz pamiętać także, że kod regionu nie może w tagu być wpisanym samodzielnie. To znaczy, że musi być poprzedzony przez wybrany dobrze kod języka.
Wielu SEO’wców robi to po prostu źle. Na szczęście w wytycznych google dla webmasterów mamy dokładne instrukcje, ponieważ sposobów na powiadomienie google o wielojęzyczności strony internetowej jest kilka:
Wielojęzyczne lub multiregionalne wersje strony możesz wskazać Google na 3 sposoby:
w kodzie HTML,
w nagłówkach HTTP,
Mapa witryny
https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/localized-versions?hl=pl#methods-for-indicating-your-alternate-pages
Tag ten był wprowadzony przez Google w grudniu 2011 r. Atrybut hreflang umożliwia pokazanie wyszukiwarkom relacji między stronami internetowymi w alternatywnych językach. Jest to przydatne, gdy tworzysz treści przeznaczone dla lokalnych odbiorców.
Atrybut hreflang dodaje do wyszukiwarek sygnał, że użytkownik pytający w języku „1” będzie chciał uzyskać ten wynik zamiast strony o podobnej treści w języku „2”.
Tagi hreflang wskazują Google, która z różnych wersji Twojej strony internetowej powinna być obsługiwana dla wyszukiwań w różnych językach i regionach. Na przykład, jeśli jesteś w Anglii, powinieneś otrzymać angielską wersję językową strony, zamiast na przykład strony po francusku przeznaczonej dla francuzów.
Z drugiej strony możesz mieć kilka stron internetowych o podobnej (lub nawet identycznej) zawartości i chcesz, aby Google indeksowało i nadało priorytet pozycji w SERP tylko jednej z nich w wynikach wyszukiwania.
W tym przypadku używasz tagu kanonicznego (czyli „rel canonical”), aby wskazać Google, która strona internetowa jest dla Ciebie najważniejsza, aby zamiast tego nie pokazywać w wynikach wyszukiwania nie tej którą chcesz.
Może to również pomóc w uniknięciu problemów z duplikacją treści.
Hreflang i tagi kanoniczne można zaimplementować razem na tych samych podstronach, ale ważne jest, aby zrobić to poprawnie. W przeciwnym razie możesz wysyłać do Google sprzeczne sygnały, które strony powinny być indeksowane.
Krótko mówiąc, tagi hreflang są ważne, aby:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Hreflang seo -co to jest i jak stosować atrybut Rel=alternate?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 333
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |