Google shopping ads zakupy, feed produktowy i kampania (reklama, integracja)

Marketing ksi膮偶ki o marketingu (co musisz przeczyta膰, lista ksi膮偶ek)
26 sierpnia, 2021
Lead magnet
Pomys艂 na Lead magnet marketing (skuteczny magnes na leady)
26 sierpnia, 2021
Google shopping

Google shopping – najlepsza reklama dla firm e-commerce?

W czasach kiedy na rynku znajduj膮 si臋 tysi膮ce konkurencyjnych firm pozyskanie klienta w bran偶y e-commerce jest bardzo trudne. Nawet je偶eli sklep b臋dzie oferowa艂 klientom bardzo korzystne ceny, to nie ma on gwarancji na bycie zauwa偶onym po艣r贸d dziesi膮tek innych podobnych dzia艂alno艣ci.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jest jednak forma reklamy, kt贸ra pozwala nie tylko na 艂atwe zyskanie zainteresowania potencjalnych klient贸w, ale tak偶e na wyr贸偶nienie ofert z konkurencyjnymi cenami na tle innych. Czym jest Google Shopping? Czy op艂aca si臋 przeprowadza膰 kampani臋 reklamow膮 z u偶yciem Zakup贸w Google?

Google tag manager

Google Shopping – reklama wy艣wietlana jako wynik wyszukiwania

Na pewno ka偶dy u偶ytkownik Internetu przynajmniej raz zetkn膮艂 si臋 z reklamami typu Google Shopping. Od 2014 roku Polacy po wpisaniu w Google fraz powi膮zanych z produktami sklep贸w e-commerce widz膮 boksy z ofertami r贸偶nych sprzedawc贸w. Jest to najszybciej dzia艂aj膮ca por贸wnywarka cenowa, poniewa偶 pozwala ona na przeanalizowanie najlepszych dost臋pnych ofert na rynku w kilkana艣cie sekund. Lista ofert Google Shopping jest wy艣wietlana na samym szczycie wynik贸w wyszukiwania, a w ka偶dym boksie widoczna jest nazwa produktu, wyra藕ne zdj臋cie i cena.

Po klikni臋ciu w tak膮 reklam臋 klient jest przekierowywany bezpo艣rednio do odpowiadaj膮cej reklamowanemu produktowi podstrony sklepu internetowego. Co wi臋cej, produkty zarejestrowanie w bazie danych Google Shopping s膮 wy艣wietlane tak偶e w Grafice Google, a po przej艣ciu do zak艂adki „Zakupy” w wynikach wyszukiwania potencjalny klient ma mo偶liwo艣膰 dok艂adnego przejrzenia dziesi膮tek ofert.

Reklama google ads

Jakie korzy艣ci p艂yn膮 z kampanii reklamowej Google Shopping?

Google Shopping jest obecnie najlepsz膮 form膮 e-marketingu i to w艂a艣nie tego typu reklamy s膮 czynnikiem sprawczym wi臋kszo艣ci zakup贸w przeprowadzanych w internecie. W ko艅cu s膮 one pierwsz膮 rzecz膮 jak膮 ka偶dy zainteresowany zakupem klient widzi po wyszukaniu odpowiedniej frazy. Nazwa produktu, jego wygl膮d i cena s膮 trzema czynnikami najbardziej branymi pod uwag臋 podczas zakup贸w online, dlatego wielu osobom lista reklam Google Shopping starczy do podj臋cia decyzji o zakupie.

Skutkuje to tym, 偶e prawie wszystkie towary nie znajduj膮ce si臋 w bazie danych Zakup贸w Google s膮 kupowane znacznie rzadziej od tych wy艣wietlanych na samym szczycie wynik贸w wyszukiwania.

Ponadto jest to idealna reklama dla sklep贸w, kt贸rych g艂贸wnym atutem s膮 konkurencyjne ceny. Dzi臋ki temu, 偶e oferty takich sklep贸w s膮 wy艣wietlane bezpo艣rednio obok tych od innych producent贸w potencjalni klienci mog膮 艂atwo doj艣膰 do wniosku, 偶e s膮 one niezwykle korzystne. Kr贸tko m贸wi膮c reklamy Google Shopping to znakomity spos贸b na pozyskanie zainteresowania wielu klient贸w.

Szkolenie Google Ads

Jak doda膰 swoje produkty do bazy danych Zakup贸w Google?

Przed rozpocz臋ciem kampanii reklamowej Google Shopping konieczne b臋dzie bezp艂atne za艂o偶enie konta Google Merchant Center. Wymagane jest tak偶e konto Google Ads, poniewa偶 dopiero ich po艂膮czenie umo偶liwia wy艣wietlanie reklam Google Shopping. Gdy ju偶 si臋 to zrobi trzeba przygotowa膰 odpowiedni plik zawieraj膮cy wszelkie informacje o produkcie.

Najcz臋艣ciej jest on zapisywany w specjalnym formacie XML, jednak pliki typu Google Sheet lub TXT te偶 wchodz膮 w gr臋. W przypadku prowadzenia du偶ego sklepu najlepiej jest zleci膰 to zadanie zewn臋trznej firmie informatycznej, jednak w przypadku ma艂ej ilo艣ci produkt贸w w asortymencie ka偶dy technik informatyczny powinien poradzi膰 sobie z tym zadaniem. Musi on jednak mie膰 na uwadze, 偶e plik produktowy musi by膰 przygotowany z niezwyk艂膮 dok艂adno艣ci膮.

Przesy艂aj膮c taki plik do Google Merchant Center nie trzeba jednak martwi膰 si臋 o to, czy zawiera on odpowiednie s艂owa kluczowe. Dlaczego? U偶ytkownik Google Shopping mo偶e przydzieli膰 ka偶dy zarejestrowany produkt do odpowiadaj膮cej mu kategorii, do kt贸rej przynale偶膮ce oferty zawsze wy艣wietlaj膮 si臋 po wpisaniu przypisanych do niej fraz.

Przyk艂adowo je偶eli produkt zostanie sklasyfikowany jako obuwie sportowe, to zostanie on wy艣wietlony ka偶demu kto wpisze w wyszukiwarce fraz臋 „buty do sportu”, niezale偶nie od tre艣ci pliku produktowego. Jednak je偶eli w艂a艣ciciel sklepu przewiduje, 偶e jego klienci mog膮 wyszukiwa膰 nietypowe dla innych ofert frazy, to warto zawrze膰 je w opisie produktu.

Nie mo偶na zapomnie膰 o tym, 偶e wi臋kszo艣膰 klient贸w „kupuje oczami”, dlatego ka偶da oferta Google Shopping musi zawiera膰 jak najlepszej jako艣ci zdj臋cie. Google zaleca, 偶eby by艂o to zdj臋cie w wymiarach 800 x 800 px i koniecznie posiada艂o bia艂e lub przezroczyste t艂o. O ile wyb贸r wi臋kszej fotografii nie przyniesie wielu z艂ych skutk贸w, to mniejszy rozmiar zdj臋cia mo偶e przek艂ada膰 si臋 na z艂膮 jako艣膰 wy艣wietlanej reklamy.

Ostatnim krokiem jest rozpocz臋cie kampanii reklamowej w Zakupach Google. Wystarczy wybra膰 opcj臋 tworzenia kampanii produktowej, a nast臋pnie ustali膰 wszelkie preferencje dotycz膮ce wy艣wietlanych reklam.

Prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej z u偶yciem Zakup贸w Google

Oczywi艣cie Google zapewnia u偶ytkownikom us艂ugi Google Shopping 艂atwy dost臋p do ogromnej ilo艣ci potencjalnych klient贸w, jednak to czy klient zdecyduje si臋 na zakup zale偶y w g艂贸wnej mierze od samego przedsi臋biorcy.

Tak jak podczas ka偶dej kampanii reklamowej, w przypadku tej prowadzonej z u偶yciem Google Shopping konieczne jest opracowanie dobrej strategii. Planowanie wydatk贸w, analiza grupy docelowej, badanie klikalno艣ci i skuteczno艣ci reklamy, wyznaczenie odpowiedzialnych za ni膮 os贸b鈥 Wszystko to jest bardzo wa偶ne i ma ogromny wp艂yw na przebieg ca艂ej kampanii reklamowej.

Nale偶y te偶 pami臋ta膰 o tym, 偶eby napisa膰 dobry i zach臋caj膮cy opis produktu. Cho膰 elementy oferty wy艣wietlanie w reklamach Zakup贸w Google s膮 dla klient贸w najwa偶niejszymi kryteriami, to jednak wielu z nich bierze pod uwag臋 tak偶e opis i wszystkie szczeg贸艂owe dane umieszczone w ofercie. Dlatego konieczne jest zadbanie o to aby potencjalny klient nie straci艂 zainteresowania ofert膮 po przekierowaniu na podstron臋 sklepu.

Z kolei tym, czym nie trzeba si臋 przejmowa膰 w trakcie kampanii reklamowej Google Shopping jest aktualizowanie danych o reklamowanych produktach. Je偶eli ca艂y proces rejestracji produkt贸w w systemie Google zosta艂 dobrze przeprowadzony, to reklamy b臋d膮 same si臋 aktualizowa艂y pod wzgl臋dem nowych cen produkt贸w, ich dost臋pno艣ci, czy nawet nowych zdj臋膰.

Koszty korzystania z us艂ugi Google Shopping

Koszta takiej kampanii reklamowej s膮 jej kolejn膮 niepodwa偶aln膮 zalet膮. Nie tylko s膮 one naliczane od ka偶dego klikni臋cia zamiast okresowo, co zawsze pozwala na dobry stosunek ceny us艂ugi do jako艣ci, ale tak偶e stawk臋 okre艣la si臋 samodzielnie.

Przedsi臋biorca rejestruj膮c swoje produkty sam okre艣la ile jest w stanie zap艂aci膰 za ka偶de wej艣cie w wy艣wietlon膮 reklam臋, dzi臋ki czemu metoda ta jest dost臋pna dla ka偶dej firmy e-commerce. Oczywi艣cie wi臋ksze stawki oznaczaj膮 wi臋kszy priorytet w wy艣wietlaniu na li艣cie reklamowanych produkt贸w, jednak je偶eli oferta ma atrakcyjn膮 cen臋 lub nie musi zmaga膰 si臋 z du偶膮 konkurencj膮 to przep艂acanie za klikni臋cia nie b臋dzie konieczne.

Warto te偶 wspomnie膰, 偶e mo偶liwo艣膰 personalizacji koszt贸w reklamy Google Shopping, a tak偶e nieponoszenie koszt贸w przy braku klikni臋膰 pozwala na przetestowanie tej metody. W przypadku gdy nie oka偶e si臋 ona by膰 efektywna, co zdarza si臋 bardzo rzadko, mo偶na wycofa膰 si臋 z kampanii nie ponosz膮c prawie 偶adnych strat. Z kolei po potwierdzeniu skuteczno艣ci tego sposobu reklamowania produkt贸w mo偶na zwi臋kszy膰 wysoko艣膰 stawek za klikni臋cia i cieszy膰 si臋 jeszcze lepszymi efektami.

Ciekawym faktem jest to, 偶e stawki za klikni臋cie mo偶na obni偶y膰 bez tracenia dobrych efekt贸w, je偶eli skorzysta si臋 z po艣rednictwa dowolnej por贸wnywarki cen. Administracja strony zarejestruje produkty u偶ytkownika w serwisie Google Shopping, jednocze艣nie 偶膮daj膮c od niego mniejszych koszt贸w.

Rozwi膮zanie to pozwala tak偶e nieco zwi臋kszy膰 ilo艣膰 odbiorc贸w, poniewa偶 niewielki odsetek u偶ytkownik贸w internetu jest sceptycznie nastawiony do reklam wy艣wietlanych na szczycie wynik贸w wyszukiwania, dlatego korzysta z innych por贸wnywarek cenowych.

Jak wygl膮da艂 rozw贸j us艂ugi Google Shopping?

W Polsce us艂uga ta jest dosy膰 nowa, poniewa偶 trafi艂a do naszego kraju w 2013 roku, jednak Google Shopping swoje pocz膮tki mia艂 ju偶 11 lat wcze艣niej. W 2002 roku Craig Nevil-Manning stworzy艂 wyszukiwark臋 Froogle, kt贸ra mia艂a pomaga膰 w wyodr臋bnianiu ofert firm e-commerce z wynik贸w wyszukiwania popularnego Google. Z czasem us艂uga si臋 rozwija艂a, zmieniaj膮c te偶 swoje nazwy na przyk艂ad na Google Products, a po 2010 zacz臋艂a by膰 upowszechniana w licznych krajach Europy.

Do 2012 us艂uga Google Shopping by艂a darmowa, pozwalaj膮c ka偶demu na bezp艂atne reklamowanie swoich produkt贸w. Jednak na rok przed trafieniem do Polski firma Google zdecydowa艂a, 偶e skuteczno艣膰 jak膮 zapewniaj膮 kampaniom reklamowym us艂ugi Google Shopping jest godna bycia p艂atn膮.

Oczywi艣cie przyczyni艂o si臋 to do znikni臋cia wielu ofert z listy Zakup贸w Google, jednak dzi臋ki wi臋kszym zarobkom mog艂a si臋 ona znacznie bardziej rozwin膮膰. Lista reklamowanych produkt贸w przyjmowa艂a najr贸偶niejsze formy, jednak ta stosowana obecnie wydaje si臋 by膰 najlepsza dla klient贸w i mie艣ci膰 w sobie najwi臋cej ofert.

Google Shopping w pigu艂ce

Tak jak wida膰 korzystanie z us艂ug Zakupy Google podczas prowadzenia kampanii reklamowej niesie za sob膮 wiele korzy艣ci. Mo偶na w ten spos贸b zdoby膰 znacznie szersze grono odbiorc贸w, kt贸rym nigdy nie wy艣wietla si臋 reklam „na si艂臋”.

Ponadto firmy z atrakcyjnymi cenami mog膮 wyr贸偶ni膰 w ten spos贸b swoje oferty, nawet je偶eli ciesz膮 si臋 znacznie mniejsz膮 popularno艣ci膮 od konkurencji. Prosta, ale konkretna forma wy艣wietlanych boks贸w z ofertami zach臋ca wielu klient贸w do zakupu, jednak nale偶y pami臋ta膰, 偶e ostateczna skuteczno艣膰 reklamy zale偶y wy艂膮cznie od przedsi臋biorcy.

W ko艅cu musi on zach臋ci膰 do zakupu osob臋, kt贸ra klikn臋艂a w link. Dlatego niezb臋dne jest opracowywanie odpowiedniej strategii marketingowej, a tak偶e atrakcyjne zbudowanie podstrony produktu. Koszta us艂ugi Google Shopping s膮 jednak bardzo niskie, a nalicza si臋 je od ka偶dego klikni臋cia w reklam臋 zamiast okresowo. Dzi臋ki temu przedsi臋biorca nigdy nie przep艂aci za reklamowanie swoich produkt贸w w Zakupach Google, a dzi臋ki ofertom r贸偶nych po艣rednik贸w mo偶e nawet na nim zaoszcz臋dzi膰.

Konfiguracja Google merchant center i feed produktowy

Panel google merchant center wci膮偶 przez wielu nazywany jest google adwords. Bardzo dobrze sprawdzaj膮 si臋 product listing ads a konfiguracja po chwili nie wydaje si臋 ju偶 zbyt trudna. Oczywi艣cie zalecamy korzysta膰 z kampanii zakupy google shopping. Integracja przebiega sprawnie, a reklamy produktowe sprawdzaj膮 si臋 w wielu sklepach internetowych ecommerce. Dodatkowo dobrze analizuje si臋 je za pomoc膮 google analytics i google search console.

Opcje s膮 r贸偶norakie i masz do wyboru ca艂e spektrum. Od cpc, po displaye banery, opis tekstowy, czy feed produktowy google. Opcji wy艣wietlania produkt贸w jest wiele, modyfikujesz wygl膮d w sieci reklamowej jak chcesz aby inni docierali do Twojego sklepu, badasz jak dzia艂a konwersja strony danego produktu i 艣ci膮gasz nowych klient贸w


Chcesz zobaczy膰 swoje reklamy w wynikach wyszukiwania google zakupy?
Zg艂o艣 si臋 ju偶 teraz!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)