Zawartość strony
Google Merchant Center to platforma, która umożliwia sklepom internetowym przesyłanie plików danych w celu umieszczenia w danych produktów. Merchant Center jest czymś w rodzaju centrum handlowego. Zarejestrowane szczegóły produktu są później udostępniane innym użytkownikom w obszarze Zakupów Google oraz w innych usługach Google. Korzystając z Google Merchant Center, można zwiększyć zasięg swojego sklepu internetowego w celu zwiększenia liczby odsłon i docelowo zwiększenia sprzedaży.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Google Merchant Center było początkowo znane jako Froogle. Celem usługi Google było ułatwienie użytkownikom wyszukiwania produktów i ofert w internecie. W 2007 r. Froogle został zastąpiony przez wyszukiwarkę produktów Google, ale niedługo później zmieniono jej nazwę na Zakupy Google. Sprzedawcy internetowi, którzy chcieli skorzystać z tej usługi, dodawali swoje produkty przez Google Base (baza danych, dzięki której można dodawać do wyszukiwarki Google opisy przedmiotów, zdjęcia i informacje).
Wraz z wprowadzeniem Google Merchant Center włączanie produktów do katalogu artykułów zostało zautomatyzowane za pomocą plików danych. Do 2013 roku sprzedawcy internetowi mogli korzystać z Google Merchant Center całkowicie bezpłatnie oraz przesyłać nieograniczoną liczbę plików danych. Na początku 2013 roku usługa stała się płatna. Od tego czasu właściciele sklepów muszą płacić, jeśli ich produkty mają być wyświetlane w Zakupach Google.
Aby skorzystać z możliwości biznesowych oferowanych przez Zakupy Google, sprzedawcy online mogą skorzystać z Google Merchant Center. Ten interfejs umożliwia sprzedawcom importowanie danych z ich katalogu produktów bezpośrednio do Zakupów Google, a następnie zarządzanie plikami danych produktów w czasie rzeczywistym.
Zadaniem Merchant Center jest ułatwienie przesyłania do sieci i zmieniania referencji produktów przed opublikowaniem reklam w Zakupach Google. Ponadto sprzedawcy internetowi mogą korzystać z Google Merchant Center, aby udostępniać swoje produkty w YouTube i innych witrynach partnerskich Google.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Google Merchant Center może być postrzegane jako narzędzie umożliwiające reklamodawcom przesyłanie danych produktów i danych sprzedawców w celu udostępnienia własnej witryny internetowej dla wszystkich usług Google i Zakupów Google. Zakupy Google są „witryną sklepową” dla oferowanych produktów, a Google Merchant Center to „centrum sterowania”.
W związku z tym fundamentalne znaczenie ma ścisłe przestrzeganie i nadzorowanie podstawowych funkcji, podstaw i ustawień, aby jak najlepiej wykorzystać swoją obecność. W tym obszarze wprowadzane są produkty, ładowane są informacje i zakładane są sklepy. Istnieje też możliwość porównywania cen swoich produktów z cenami podobnych produktów u konkurencyjnych dostawców.
Pierwszym krokiem jest utworzenie konta Google lub użycie istniejącego konta Google do zalogowania się na platformę. Podczas procesu logowania należy skonfigurować jedno z kont i wybrać stałą lokalizację. Ważne jest, aby przed akceptacją poszczególnych podpunktów przeczytać dokładnie warunki użytkowania.
Informacje o firmie, dotyczą w zasadzie podstawowej wiedzy, która jest istotna dla wszystkich użytkowników i grup docelowych. Można wykorzystać w różnych programach.
Jakie informacje są niezbędne?
Lista danych, powinna być jak najbardziej kompletna.
Po uzupełnieniu danych należy je potwierdzić i autoryzować konto.
Chcąc wprowadzić dane produktu bezpośrednio w Google Merchant Center, najpierw należy potwierdzić adres internetowy. W ten sposób Google może zrozumieć, że ma do czynienia z autoryzowanym właścicielem odpowiedniego adresu URL. W tym celu Google Merchant Center korzysta z Google Search Console. Optymalizuje to administrację i bezpieczeństwo, aby nie dawać każdemu prawa do zgłaszania roszczeń.
W następnym kroku tworzy się plik danych ze wszystkimi niezbędnymi atrybutami i danymi produktów. Do wyboru jest kilka opcji. Dostępne są arkusze Google, ale można też stworzyć własny plik danych.
Teraz można rozpocząć pierwszą kampanię zakupową.
Bardzo ważną rolę odgrywa jakość pliku produktowego. Dzięki dobrej jakości produkty mogą się znaleźć na szczycie wyszukiwania. Przy tworzeniu kanału wykorzystywane są środki z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Oznacza to między innymi, że w miarę możliwości w tytule produktu pojawia się odpowiednie wyszukiwane hasło. Poza tym nie powinno zabraknąć szczegółowego opisu. Po kliknięciu linku użytkownik musi przejść na odpowiednią stronę produktu.
Google określa, które informacje o produkcie lub atrybuty muszą być przechowywane, aby zostały uwzględnione w katalogu sprzedaży. Do optymalnego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania w Zakupach Google wymagane są następujące cechy produktów:
Ponadto jest konieczne, aby każdy artykuł był przyporządkowany do kategorii produktów Google. Dalszy link musi prowadzić do odpowiedniej strony docelowej. Dodatkowo można dodać zdjęcie artykułu. To zazwyczaj ma pozytywny wpływ na ranking.
Aby produkty dobrze wypozycjonować produkty liście wyników Google, należy wdrożyć określone działania z obszaru optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Ważne jest, aby w tytule produktu oraz w opisie produktu pojawiło się słowo kluczowe związane z wyszukiwarką. Ponadto należy upewnić się, że jest on aktualny i regularnie aktualizować pliki produktowe. Uwzględniając jak najwięcej atrybutów, można zyskać większe szanse na dobre pozycjonowanie w SERP (Search Engine Results Page), generować jeszcze większy ruch w witrynie, prawidłowo łącząc Google AdWords z Google Merchant Center.
Choć może się to wydawać oczywiste, dobrym początkiem każdej optymalizacji jest upewnienie się, że informacje w kanale są prawidłowe i nadal aktualne. Reklamy zawierające nieprawidłowe lub nieistotne informacje mają negatywny wpływ na wrażenia użytkownika, a tym samym prowadzą do pogorszenia współczynnika konwersji. Należy unikać błędów i upewniać się, że informacje o produktach są zawsze aktualne.
Skuteczną dźwignią zapewniającą, że reklamy produktów są wyświetlane tylko wtedy, gdy pasują do wyszukiwanego hasła, są nazwy kategorii w pliku danych, dlatego należy używać atrybutu Google_Product Category zgodnie z taksonomią produktów Google.
W zależności od kraju docelowego i sprzedawanych przedmiotów użycie kategorii produktów może być opcjonalne lub obowiązkowe. Korzystanie z kategorii Google jest obowiązkowe w przypadku kategorii odzieży i akcesoriów, mediów i oprogramowania. Aby ustrukturyzować hierarchię produktów, zaleca się używać nazw kategorii Google.
Używanie odpowiednich kategorii produktów umożliwia zwiększenie widoczności swoich produktów. Sugerowane jest użycie co najmniej 2-3 podkategorii, aby szczegółowo opisać kategorię produktu.
Warto się upewnić, że atrybuty Google są używane poprawnie i konsekwentnie. To może mieć znaczący wpływ na sukces reklamy.
Nie należy ignorować zaleceń w Merchant Center. Rekomendacje to zindywidualizowane powiadomienia i wskazówki Google, których można użyć, aby poprawić jakość danych produktów – od drobnych poprawek po podstawową pracę nad plikiem.
Wielką zaletą Google Merchant Center jest to, że umożliwia dostarczanie Zakupom Google kompleksowych, szczegółowych reklam produktów. Następnie można je zmieniać w czasie rzeczywistym, aby odwiedzający zawsze mieli dostęp do prawidłowych informacji. Opisy produktów importowane przez feed produktowy są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki i są łatwiejsze do znalezienia przez internautów. Przy około 90% globalnych wyszukiwań (około 3,3 miliarda dziennie) Google jest nadal najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie, reprezentującą miliony internautów kierujących ruchem. Ostatecznie liczba konwersji w witrynie e-commerce wzrasta.
Jedyna wada Google Merchant Center jest bezpośrednio związana z jego zaletami. Interfejs pozwala Zakupom Google na przesyłanie reklam zoptymalizowanych pod kątem sprzedaży online. W zamian jednak czasami należy przestrzegać bardzo technicznych zasad ustalonych przez Google Merchant Center dla swojego pliku produktowego. Co więcej, aby wysłać feed produktowy, niezbędne jest przygotowanie katalogu w kompatybilnym formacie (XML, CSV lub TXT). Proces ten wymaga pewnych umiejętności technicznych.
Google Merchant Center to jeden z pierwszych kroków na drodze do zrównoważonej reklamy. Daje możliwość odpowiedniego zaprezentowania swoich produktów klientowi bezpośrednio w wyszukiwarce. Za pomocą kilku kliknięć można kontrolować, zarządzać i sprawdzać własne zapasy towarów dzięki łatwym w obsłudze funkcjom. Wyklucza to błędy i nieporozumienia, które znacząco obniżają wartość reklamy. Kupujący i potencjalny klient zawsze widzą prawidłowe informacje.
GMC to część google ads i działają świetnie jeśli chcesz promować produkty z Twojego sklepu. Konto google merchant center to Twój punkt wyjściowy w e-commerce, ale cała analityka odbywa się w google analytics.
Mimo to reklamy google shopping są łatwe do ustawienia, żeby szybko i sprawnie zacząć reklamować asortyment. Konto merchant center w prosty sposób pozwala tworzyć reklamy produktowe w google. Konfiguracja konta nie jest bardzo złożona. I jeszcze jedna rzecz. Pamiętaj że reklama to nie wszystko, musisz zadbać także o content marketing jeśli prowadzisz sklep internetowy.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Google Merchant Center to narzędzie używane przez sklepy internetowe do wystawiania produktów na platformie Google Shopping. Umożliwia ono automatyczne przesyłanie aktualizacji cen i dostępności produktów, a także promowanie ich w wynikach wyszukiwania Google. Google Merchant Center zapewnia również narzędzia do monitorowania i raportowania wydajności kampanii.
Nie można w Google Merchant Center tworzyć nowych reklam Google Ads ani wyświetlać reklam na stronach internetowych.
1. Otwórz stronę https://merchants.google.com/ w swojej przeglądarce internetowej.
2. Kliknij przycisk „Utwórz konto”.
3. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby uzupełnić formularz rejestracyjny.
4. Wybierz typ konta i wyraź swoją zgodę na warunki korzystania z usługi.
5. Kliknij przycisk „Utwórz konto”, aby zakończyć tworzenie konta.
1. Utwórz konto Google Ads/AdWords.
2. Utwórz kampanię „Google Shopping”.
3. Ustaw budżet i wybierz produkty do promowania.
4. Przygotuj przyjazny dla Google format pliku produktowego (feed) i prześlij go do Google Merchant Center.
5. Przypisz feed do kampanii Google Shopping.
6. Ustaw stawki za kliknięcie (CPC).
7. Utwórz i zoptymalizuj reklamy produktowe.
8. Monitoruj wyniki i dostosuj budżet i strategię w zależności od danych z raportów.
Plik produktowy to plik, który zawiera informacje o produkcie, w tym dane techniczne, ceny, opisy, kategorie i inne informacje. Plik produktowy może być używany do tworzenia katalogów produktów lub do przesyłania informacji o produkcie do systemów informatycznych. Pliki produktowe mogą być wykorzystywane w celu wspierania procesów zakupowych, zarządzania zapasami lub innych procesów biznesowych.
1. Zaloguj się do swojego konta Google Merchant Center i kliknij „Produkty”.
2. Kliknij „Dodaj produkt”.
3. Wybierz kategorię produktu, wprowadź jego szczegóły i załaduj zdjęcia.
4. Wybierz sposób dostawy i dostępność produktu.
5. Wybierz sposób płatności i ceny.
6. Kliknij „Zapisz i opublikuj”, aby zakończyć tworzenie produktu.
1. Zaloguj się do konta Google Ads.
2. Wybierz opcję „Utwórz kampanię”.
3. Wybierz opcję: kampania reklamy produktowej, lub performance max.
4. Uzupełnij szczegóły kampanii, w tym budżet, język, kraj lub region docelowy, lokalizacje i terminy.
5. Wybierz produkty, które chcesz promować, i wybierz narzędzia do tworzenia reklam.
6. Ustaw grupy reklam i ustal budżet dla każdej grupy.
7. Utwórz reklamy, które będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google lub w Google Shopping.
8. Utwórz reklamy w wybranych sieciach reklamowych, takich jak YouTube, Gmail lub Google Display.
9. Wybierz opcje monitorowania i raportowania, aby zobaczyć, jak reklamy i produkty się sprawdzają.
10. Uruchom kampanię.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)