Google Analytics
Google Analytics konfiguracja analityka jak ustawi膰 kod 艣ledzenia (narz臋dzie ga 4)
24 sierpnia, 2021
Google gmail, konto, poczta, ustawienia (g suite workspace) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
24 sierpnia, 2021
Google Merchant Center
Google Merchant Center

Platforma handlowa Google – Merchant Center

Google Merchant Center to platforma, kt贸ra umo偶liwia sklepom internetowym przesy艂anie plik贸w danych w celu umieszczenia w danych produkt贸w. Merchant Center jest czym艣 w rodzaju centrum handlowego. Zarejestrowane szczeg贸艂y produktu s膮 p贸藕niej udost臋pniane innym u偶ytkownikom w obszarze Zakup贸w Google oraz w innych us艂ugach Google. Korzystaj膮c z Google Merchant Center, mo偶na zwi臋kszy膰 zasi臋g swojego sklepu internetowego w celu zwi臋kszenia liczby ods艂on i docelowo zwi臋kszenia sprzeda偶y.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Google Merchant Center 鈥 historia

Google Merchant Center by艂o pocz膮tkowo znane jako Froogle. Celem us艂ugi Google by艂o u艂atwienie u偶ytkownikom wyszukiwania produkt贸w i ofert w internecie. W 2007 r. Froogle zosta艂 zast膮piony przez wyszukiwark臋 produkt贸w Google, ale nied艂ugo p贸藕niej zmieniono jej nazw臋 na Zakupy Google. Sprzedawcy internetowi, kt贸rzy chcieli skorzysta膰 z tej us艂ugi, dodawali swoje produkty przez Google Base (baza danych, dzi臋ki kt贸rej mo偶na dodawa膰 do wyszukiwarki Google opisy przedmiot贸w, zdj臋cia i informacje).

Wraz z wprowadzeniem Google Merchant Center w艂膮czanie produkt贸w do katalogu artyku艂贸w zosta艂o zautomatyzowane za pomoc膮 plik贸w danych. Do 2013 roku sprzedawcy internetowi mogli korzysta膰 z Google Merchant Center ca艂kowicie bezp艂atnie oraz przesy艂a膰 nieograniczon膮 liczb臋 plik贸w danych. Na pocz膮tku 2013 roku us艂uga sta艂a si臋 p艂atna. Od tego czasu w艂a艣ciciele sklep贸w musz膮 p艂aci膰, je艣li ich produkty maj膮 by膰 wy艣wietlane w Zakupach Google.

Google Merchant Center

Czym jest Google Merchant Center?

Aby skorzysta膰 z mo偶liwo艣ci biznesowych oferowanych przez Zakupy Google, sprzedawcy online mog膮 skorzysta膰 z Google Merchant Center. Ten interfejs umo偶liwia sprzedawcom importowanie danych z ich katalogu produkt贸w bezpo艣rednio do Zakup贸w Google, a nast臋pnie zarz膮dzanie plikami danych produkt贸w w czasie rzeczywistym.

Zadaniem Merchant Center jest u艂atwienie przesy艂ania do sieci i zmieniania referencji produkt贸w przed opublikowaniem reklam w Zakupach Google. Ponadto sprzedawcy internetowi mog膮 korzysta膰 z Google Merchant Center, aby udost臋pnia膰 swoje produkty w YouTube i innych witrynach partnerskich Google.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Google Merchant Center mo偶e by膰 postrzegane jako narz臋dzie umo偶liwiaj膮ce reklamodawcom przesy艂anie danych produkt贸w i danych sprzedawc贸w w celu udost臋pnienia w艂asnej witryny internetowej dla wszystkich us艂ug Google i Zakup贸w Google. Zakupy Google s膮 鈥瀢itryn膮 sklepow膮鈥 dla oferowanych produkt贸w, a Google Merchant Center to 鈥瀋entrum sterowania鈥.

W zwi膮zku z tym fundamentalne znaczenie ma 艣cis艂e przestrzeganie i nadzorowanie podstawowych funkcji, podstaw i ustawie艅, aby jak najlepiej wykorzysta膰 swoj膮 obecno艣膰. W tym obszarze wprowadzane s膮 produkty, 艂adowane s膮 informacje i zak艂adane s膮 sklepy. Istnieje te偶 mo偶liwo艣膰 por贸wnywania cen swoich produkt贸w z cenami podobnych produkt贸w u konkurencyjnych dostawc贸w.

Na co zwr贸ci膰 uwag臋 podczas konfiguracji?

Pierwszym krokiem jest utworzenie konta Google lub u偶ycie istniej膮cego konta Google do zalogowania si臋 na platform臋. Podczas procesu logowania nale偶y skonfigurowa膰 jedno z kont i wybra膰 sta艂膮 lokalizacj臋. Wa偶ne jest, aby przed akceptacj膮 poszczeg贸lnych podpunkt贸w przeczyta膰 dok艂adnie warunki u偶ytkowania.

Informacje o firmie, dotycz膮 w zasadzie podstawowej wiedzy, kt贸ra jest istotna dla wszystkich u偶ytkownik贸w i grup docelowych. Mo偶na wykorzysta膰 w r贸偶nych programach.

Konto Google Merchant Center GMC (google shopping ads)


Jakie informacje s膮 niezb臋dne?

  • Nazwa sklepu, marka, etykieta, nazwa firmy 鈥 nale偶y przestrzega膰 wytycznych dotycz膮cych nazwy sklepu. W przeciwnym razie ta sekcja nie zostanie zaakceptowana. W tym kontek艣cie nale偶y pami臋ta膰, 偶e nazwy pojawi膮 si臋 r贸wnie偶 w kampaniach i reklamach,
  • Adres strony internetowej 鈥 musi zaczyna膰 si臋 od http:// lub https: //. Warto zwraca膰 uwag臋 na kompletn膮 i poprawn膮 pisowni臋. Je艣li wkradn膮 si臋 jakiekolwiek b艂臋dy, mo偶e to skutkowa膰 przykrymi konsekwencjami. W tej sekcji nie mo偶na wprowadza膰 adres贸w IP,
  • Adres firmy,
  • Adres e-mail do dzia艂u technicznego (je偶eli firma ma wsparcie techniczne)
  • Kontakt z dzia艂em obs艂ugi klienta 鈥 dzi臋ki temu klient ma mo偶liwo艣膰 skontaktowania si臋 z centrum wsparcia.
  • Adres do kontaktu 鈥 opr贸cz pomocy technicznej i obs艂ugi klienta podaje si臋 adres podstawowy. Wszelkie ostrze偶enia lub komunikaty o b艂臋dach, kt贸re pojawi膮 si臋 w zwi膮zku z kana艂ami, b臋d膮 wysy艂ane na ten adres kontaktowy. Dane osobowe s膮 traktowane poufne i nie s膮 publikowane.

Lista danych, powinna by膰 jak najbardziej kompletna.
Po uzupe艂nieniu danych nale偶y je potwierdzi膰 i autoryzowa膰 konto.

Chc膮c wprowadzi膰 dane produktu bezpo艣rednio w Google Merchant Center, najpierw nale偶y potwierdzi膰 adres internetowy. W ten spos贸b Google mo偶e zrozumie膰, 偶e ma do czynienia z autoryzowanym w艂a艣cicielem odpowiedniego adresu URL. W tym celu Google Merchant Center korzysta z Google Search Console. Optymalizuje to administracj臋 i bezpiecze艅stwo, aby nie dawa膰 ka偶demu prawa do zg艂aszania roszcze艅.

W nast臋pnym kroku tworzy si臋 plik danych ze wszystkimi niezb臋dnymi atrybutami i danymi produkt贸w. Do wyboru jest kilka opcji. Dost臋pne s膮 arkusze Google, ale mo偶na te偶 stworzy膰 w艂asny plik danych.

Teraz mo偶na rozpocz膮膰 pierwsz膮 kampani臋 zakupow膮.

Jako艣膰 pliku produktowego

Bardzo wa偶n膮 rol臋 odgrywa jako艣膰 pliku produktowego. Dzi臋ki dobrej jako艣ci produkty mog膮 si臋 znale藕膰 na szczycie wyszukiwania. Przy tworzeniu kana艂u wykorzystywane s膮 艣rodki z optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek. Oznacza to mi臋dzy innymi, 偶e w miar臋 mo偶liwo艣ci w tytule produktu pojawia si臋 odpowiednie wyszukiwane has艂o. Poza tym nie powinno zabrakn膮膰 szczeg贸艂owego opisu. Po klikni臋ciu linku u偶ytkownik musi przej艣膰 na odpowiedni膮 stron臋 produktu.

Optymalne pozycjonowanie 鈥 atrybuty

Google okre艣la, kt贸re informacje o produkcie lub atrybuty musz膮 by膰 przechowywane, aby zosta艂y uwzgl臋dnione w katalogu sprzeda偶y. Do optymalnego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania w Zakupach Google wymagane s膮 nast臋puj膮ce cechy produkt贸w:

  • nazwa produktu,
  • cena produktu,
  • numer produktu,
  • opis produktu (maksymalnie – 10 000 znak贸w),
  • stanu produktu (nowy czy u偶ywany),
  • dost臋pno艣膰.

Ponadto jest konieczne, aby ka偶dy artyku艂 by艂 przyporz膮dkowany do kategorii produkt贸w Google. Dalszy link musi prowadzi膰 do odpowiedniej strony docelowej. Dodatkowo mo偶na doda膰 zdj臋cie artyku艂u. To zazwyczaj ma pozytywny wp艂yw na ranking.

艢rodki optymalizacji

Aby produkty dobrze wypozycjonowa膰 produkty li艣cie wynik贸w Google, nale偶y wdro偶y膰 okre艣lone dzia艂ania z obszaru optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek. Wa偶ne jest, aby w tytule produktu oraz w opisie produktu pojawi艂o si臋 s艂owo kluczowe zwi膮zane z wyszukiwark膮. Ponadto nale偶y upewni膰 si臋, 偶e jest on aktualny i regularnie aktualizowa膰 pliki produktowe. Uwzgl臋dniaj膮c jak najwi臋cej atrybut贸w, mo偶na zyska膰 wi臋ksze szanse na dobre pozycjonowanie w SERP (Search Engine Results Page), generowa膰 jeszcze wi臋kszy ruch w witrynie, prawid艂owo 艂膮cz膮c Google AdWords z Google Merchant Center.

Cho膰 mo偶e si臋 to wydawa膰 oczywiste, dobrym pocz膮tkiem ka偶dej optymalizacji jest upewnienie si臋, 偶e informacje w kanale s膮 prawid艂owe i nadal aktualne. Reklamy zawieraj膮ce nieprawid艂owe lub nieistotne informacje maj膮 negatywny wp艂yw na wra偶enia u偶ytkownika, a tym samym prowadz膮 do pogorszenia wsp贸艂czynnika konwersji. Nale偶y unika膰 b艂臋d贸w i upewnia膰 si臋, 偶e informacje o produktach s膮 zawsze aktualne.

Skuteczn膮 d藕wigni膮 zapewniaj膮c膮, 偶e reklamy produkt贸w s膮 wy艣wietlane tylko wtedy, gdy pasuj膮 do wyszukiwanego has艂a, s膮 nazwy kategorii w pliku danych, dlatego nale偶y u偶ywa膰 atrybutu Google_Product Category zgodnie z taksonomi膮 produkt贸w Google.

W zale偶no艣ci od kraju docelowego i sprzedawanych przedmiot贸w u偶ycie kategorii produkt贸w mo偶e by膰 opcjonalne lub obowi膮zkowe. Korzystanie z kategorii Google jest obowi膮zkowe w przypadku kategorii odzie偶y i akcesori贸w, medi贸w i oprogramowania. Aby ustrukturyzowa膰 hierarchi臋 produkt贸w, zaleca si臋 u偶ywa膰 nazw kategorii Google.

U偶ywanie odpowiednich kategorii produkt贸w umo偶liwia zwi臋kszenie widoczno艣ci swoich produkt贸w. Sugerowane jest u偶ycie co najmniej 2-3 podkategorii, aby szczeg贸艂owo opisa膰 kategori臋 produktu.

Warto si臋 upewni膰, 偶e atrybuty Google s膮 u偶ywane poprawnie i konsekwentnie. To mo偶e mie膰 znacz膮cy wp艂yw na sukces reklamy.

Nie nale偶y ignorowa膰 zalece艅 w Merchant Center. Rekomendacje to zindywidualizowane powiadomienia i wskaz贸wki Google, kt贸rych mo偶na u偶y膰, aby poprawi膰 jako艣膰 danych produkt贸w 鈥 od drobnych poprawek po podstawow膮 prac臋 nad plikiem.

Zalety Google Merchant Center

Wielk膮 zalet膮 Google Merchant Center jest to, 偶e umo偶liwia dostarczanie Zakupom Google kompleksowych, szczeg贸艂owych reklam produkt贸w. Nast臋pnie mo偶na je zmienia膰 w czasie rzeczywistym, aby odwiedzaj膮cy zawsze mieli dost臋p do prawid艂owych informacji. Opisy produkt贸w importowane przez feed produktowy s膮 zoptymalizowane pod k膮tem wyszukiwarki i s膮 艂atwiejsze do znalezienia przez internaut贸w. Przy oko艂o 90% globalnych wyszukiwa艅 (oko艂o 3,3 miliarda dziennie) Google jest nadal najcz臋艣ciej u偶ywan膮 wyszukiwark膮 na 艣wiecie, reprezentuj膮c膮 miliony internaut贸w kieruj膮cych ruchem. Ostatecznie liczba konwersji w witrynie e-commerce wzrasta.

Wady Google Merchant Center

Jedyna wada Google Merchant Center jest bezpo艣rednio zwi膮zana z jego zaletami. Interfejs pozwala Zakupom Google na przesy艂anie reklam zoptymalizowanych pod k膮tem sprzeda偶y online. W zamian jednak czasami nale偶y przestrzega膰 bardzo technicznych zasad ustalonych przez Google Merchant Center dla swojego pliku produktowego. Co wi臋cej, aby wys艂a膰 feed produktowy, niezb臋dne jest przygotowanie katalogu w kompatybilnym formacie (XML, CSV lub TXT). Proces ten wymaga pewnych umiej臋tno艣ci technicznych.

Korzy艣ci z Google Merchant Center

Google Merchant Center to jeden z pierwszych krok贸w na drodze do zr贸wnowa偶onej reklamy. Daje mo偶liwo艣膰 odpowiedniego zaprezentowania swoich produkt贸w klientowi bezpo艣rednio w wyszukiwarce. Za pomoc膮 kilku klikni臋膰 mo偶na kontrolowa膰, zarz膮dza膰 i sprawdza膰 w艂asne zapasy towar贸w dzi臋ki 艂atwym w obs艂udze funkcjom. Wyklucza to b艂臋dy i nieporozumienia, kt贸re znacz膮co obni偶aj膮 warto艣膰 reklamy. Kupuj膮cy i potencjalny klient zawsze widz膮 prawid艂owe informacje.

GMC to cz臋艣膰 google ads i dzia艂aj膮 艣wietnie je艣li chcesz promowa膰 produkty z Twojego sklepu. Konto google merchant center to Tw贸j punkt wyj艣ciowy w e-commerce, ale ca艂a analityka odbywa si臋 w google analytics.

Mimo to reklamy google shopping s膮 艂atwe do ustawienia, 偶eby szybko i sprawnie zacz膮膰 reklamowa膰 asortyment. Konto merchant center w prosty spos贸b pozwala tworzy膰 reklamy produktowe w google. Konfiguracja konta nie jest bardzo z艂o偶ona. I jeszcze jedna rzecz. Pami臋taj 偶e reklama to nie wszystko, musisz zadba膰 tak偶e o content marketing je艣li prowadzisz sklep internetowy.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)