Google Merchant Center

Google Analytics
24 sierpnia, 2021
Google gmail
24 sierpnia, 2021

Platforma handlowa Google – Merchant Center

Google Merchant Center to platforma, która umożliwia sklepom internetowym przesyłanie plików danych w celu umieszczenia w danych produktów. Merchant Center jest czymś w rodzaju centrum handlowego. Zarejestrowane szczegóły produktu są później udostępniane innym użytkownikom w obszarze Zakupów Google oraz w innych usługach Google. Korzystając z Google Merchant Center, można zwiększyć zasięg swojego sklepu internetowego w celu zwiększenia liczby odsłon i docelowo zwiększenia sprzedaży.

Google Merchant Center — historia

Google Merchant Center było początkowo znane jako Froogle. Celem usługi Google było ułatwienie użytkownikom wyszukiwania produktów i ofert w internecie. W 2007 r. Froogle został zastąpiony przez wyszukiwarkę produktów Google, ale niedługo później zmieniono jej nazwę na Zakupy Google. Sprzedawcy internetowi, którzy chcieli skorzystać z tej usługi, dodawali swoje produkty przez Google Base (baza danych, dzięki której można dodawać do wyszukiwarki Google opisy przedmiotów, zdjęcia i informacje).

Wraz z wprowadzeniem Google Merchant Center włączanie produktów do katalogu artykułów zostało zautomatyzowane za pomocą plików danych. Do 2013 roku sprzedawcy internetowi mogli korzystać z Google Merchant Center całkowicie bezpłatnie oraz przesyłać nieograniczoną liczbę plików danych. Na początku 2013 roku usługa stała się płatna. Od tego czasu właściciele sklepów muszą płacić, jeśli ich produkty mają być wyświetlane w Zakupach Google.

Czym jest Google Merchant Center?

Aby skorzystać z możliwości biznesowych oferowanych przez Zakupy Google, sprzedawcy online mogą skorzystać z Google Merchant Center. Ten interfejs umożliwia sprzedawcom importowanie danych z ich katalogu produktów bezpośrednio do Zakupów Google, a następnie zarządzanie plikami danych produktów w czasie rzeczywistym.

Zadaniem Merchant Center jest ułatwienie przesyłania do sieci i zmieniania referencji produktów przed opublikowaniem reklam w Zakupach Google. Ponadto sprzedawcy internetowi mogą korzystać z Google Merchant Center, aby udostępniać swoje produkty w YouTube i innych witrynach partnerskich Google.

Google Merchant Center może być postrzegane jako narzędzie umożliwiające reklamodawcom przesyłanie danych produktów i danych sprzedawców w celu udostępnienia własnej witryny internetowej dla wszystkich usług Google i Zakupów Google. Zakupy Google są „witryną sklepową” dla oferowanych produktów, a Google Merchant Center to „centrum sterowania”.

W związku z tym fundamentalne znaczenie ma ścisłe przestrzeganie i nadzorowanie podstawowych funkcji, podstaw i ustawień, aby jak najlepiej wykorzystać swoją obecność. W tym obszarze wprowadzane są produkty, ładowane są informacje i zakładane są sklepy. Istnieje też możliwość porównywania cen swoich produktów z cenami podobnych produktów u konkurencyjnych dostawców.

Na co zwrócić uwagę podczas konfiguracji?

Pierwszym krokiem jest utworzenie konta Google lub użycie istniejącego konta Google do zalogowania się na platformę. Podczas procesu logowania należy skonfigurować jedno z kont i wybrać stałą lokalizację. Ważne jest, aby przed akceptacją poszczególnych podpunktów przeczytać dokładnie warunki użytkowania.

Informacje o firmie, dotyczą w zasadzie podstawowej wiedzy, która jest istotna dla wszystkich użytkowników i grup docelowych. Można wykorzystać w różnych programach.


Jakie informacje są niezbędne?

  • Nazwa sklepu, marka, etykieta, nazwa firmy — należy przestrzegać wytycznych dotyczących nazwy sklepu. W przeciwnym razie ta sekcja nie zostanie zaakceptowana. W tym kontekście należy pamiętać, że nazwy pojawią się również w kampaniach i reklamach,
  • Adres strony internetowej — musi zaczynać się od http:// lub https: //. Warto zwracać uwagę na kompletną i poprawną pisownię. Jeśli wkradną się jakiekolwiek błędy, może to skutkować przykrymi konsekwencjami. W tej sekcji nie można wprowadzać adresów IP,
  • Adres firmy,
  • Adres e-mail do działu technicznego (jeżeli firma ma wsparcie techniczne)
  • Kontakt z działem obsługi klienta — dzięki temu klient ma możliwość skontaktowania się z centrum wsparcia.
  • Adres do kontaktu — oprócz pomocy technicznej i obsługi klienta podaje się adres podstawowy. Wszelkie ostrzeżenia lub komunikaty o błędach, które pojawią się w związku z kanałami, będą wysyłane na ten adres kontaktowy. Dane osobowe są traktowane poufne i nie są publikowane.

Lista danych, powinna być jak najbardziej kompletna.
Po uzupełnieniu danych należy je potwierdzić i autoryzować konto.

Chcąc wprowadzić dane produktu bezpośrednio w Google Merchant Center, najpierw należy potwierdzić adres internetowy. W ten sposób Google może zrozumieć, że ma do czynienia z autoryzowanym właścicielem odpowiedniego adresu URL. W tym celu Google Merchant Center korzysta z Google Search Console. Optymalizuje to administrację i bezpieczeństwo, aby nie dawać każdemu prawa do zgłaszania roszczeń.

W następnym kroku tworzy się plik danych ze wszystkimi niezbędnymi atrybutami i danymi produktów. Do wyboru jest kilka opcji. Dostępne są arkusze Google, ale można też stworzyć własny plik danych.

Teraz można rozpocząć pierwszą kampanię zakupową.

Jakość pliku produktowego

Bardzo ważną rolę odgrywa jakość pliku produktowego. Dzięki dobrej jakości produkty mogą się znaleźć na szczycie wyszukiwania. Przy tworzeniu kanału wykorzystywane są środki z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Oznacza to między innymi, że w miarę możliwości w tytule produktu pojawia się odpowiednie wyszukiwane hasło. Poza tym nie powinno zabraknąć szczegółowego opisu. Po kliknięciu linku użytkownik musi przejść na odpowiednią stronę produktu.

Optymalne pozycjonowanie — atrybuty

Google określa, które informacje o produkcie lub atrybuty muszą być przechowywane, aby zostały uwzględnione w katalogu sprzedaży. Do optymalnego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania w Zakupach Google wymagane są następujące cechy produktów:

  • nazwa produktu,
  • cena produktu,
  • numer produktu,
  • opis produktu (maksymalnie – 10 000 znaków),
  • stanu produktu (nowy czy używany),
  • dostępność.

Ponadto jest konieczne, aby każdy artykuł był przyporządkowany do kategorii produktów Google. Dalszy link musi prowadzić do odpowiedniej strony docelowej. Dodatkowo można dodać zdjęcie artykułu. To zazwyczaj ma pozytywny wpływ na ranking.

Środki optymalizacji

Aby produkty dobrze wypozycjonować produkty liście wyników Google, należy wdrożyć określone działania z obszaru optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Ważne jest, aby w tytule produktu oraz w opisie produktu pojawiło się słowo kluczowe związane z wyszukiwarką. Ponadto należy upewnić się, że jest on aktualny i regularnie aktualizować pliki produktowe. Uwzględniając jak najwięcej atrybutów, można zyskać większe szanse na dobre pozycjonowanie w SERP (Search Engine Results Page), generować jeszcze większy ruch w witrynie, prawidłowo łącząc Google AdWords z Google Merchant Center.

Choć może się to wydawać oczywiste, dobrym początkiem każdej optymalizacji jest upewnienie się, że informacje w kanale są prawidłowe i nadal aktualne. Reklamy zawierające nieprawidłowe lub nieistotne informacje mają negatywny wpływ na wrażenia użytkownika, a tym samym prowadzą do pogorszenia współczynnika konwersji. Należy unikać błędów i upewniać się, że informacje o produktach są zawsze aktualne.

Skuteczną dźwignią zapewniającą, że reklamy produktów są wyświetlane tylko wtedy, gdy pasują do wyszukiwanego hasła, są nazwy kategorii w pliku danych, dlatego należy używać atrybutu Google_Product Category zgodnie z taksonomią produktów Google.

W zależności od kraju docelowego i sprzedawanych przedmiotów użycie kategorii produktów może być opcjonalne lub obowiązkowe. Korzystanie z kategorii Google jest obowiązkowe w przypadku kategorii odzieży i akcesoriów, mediów i oprogramowania. Aby ustrukturyzować hierarchię produktów, zaleca się używać nazw kategorii Google.

Używanie odpowiednich kategorii produktów umożliwia zwiększenie widoczności swoich produktów. Sugerowane jest użycie co najmniej 2-3 podkategorii, aby szczegółowo opisać kategorię produktu.

Warto się upewnić, że atrybuty Google są używane poprawnie i konsekwentnie. To może mieć znaczący wpływ na sukces reklamy.

Nie należy ignorować zaleceń w Merchant Center. Rekomendacje to zindywidualizowane powiadomienia i wskazówki Google, których można użyć, aby poprawić jakość danych produktów – od drobnych poprawek po podstawową pracę nad plikiem.

Zalety Google Merchant Center

Wielką zaletą Google Merchant Center jest to, że umożliwia dostarczanie Zakupom Google kompleksowych, szczegółowych reklam produktów. Następnie można je zmieniać w czasie rzeczywistym, aby odwiedzający zawsze mieli dostęp do prawidłowych informacji. Opisy produktów importowane przez feed produktowy są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki i są łatwiejsze do znalezienia przez internautów. Przy około 90% globalnych wyszukiwań (około 3,3 miliarda dziennie) Google jest nadal najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie, reprezentującą miliony internautów kierujących ruchem. Ostatecznie liczba konwersji w witrynie e-commerce wzrasta.

Wady Google Merchant Center

Jedyna wada Google Merchant Center jest bezpośrednio związana z jego zaletami. Interfejs pozwala Zakupom Google na przesyłanie reklam zoptymalizowanych pod kątem sprzedaży online. W zamian jednak czasami należy przestrzegać bardzo technicznych zasad ustalonych przez Google Merchant Center dla swojego pliku produktowego. Co więcej, aby wysłać feed produktowy, niezbędne jest przygotowanie katalogu w kompatybilnym formacie (XML, CSV lub TXT). Proces ten wymaga pewnych umiejętności technicznych.

Korzyści z Google Merchant Center

Google Merchant Center to jeden z pierwszych kroków na drodze do zrównoważonej reklamy. Daje możliwość odpowiedniego zaprezentowania swoich produktów klientowi bezpośrednio w wyszukiwarce. Za pomocą kilku kliknięć można kontrolować, zarządzać i sprawdzać własne zapasy towarów dzięki łatwym w obsłudze funkcjom. Wyklucza to błędy i nieporozumienia, które znacząco obniżają wartość reklamy. Kupujący i potencjalny klient zawsze widzą prawidłowe informacje.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)