Konto Google Merchant Center GMC (google shopping ads)

Google Analytics
Google Analytics konfiguracja analityka jak ustawi─ç kod ┼Ťledzenia (narz─Ödzie ga 4)
24 sierpnia, 2021
Google gmail, konto, poczta, ustawienia (g suite workspace)
24 sierpnia, 2021
Google Merchant Center
Google Merchant Center

Platforma handlowa Google – Merchant Center

Google Merchant Center to platforma, kt├│ra umo┼╝liwia sklepom internetowym przesy┼éanie plik├│w danych w celu umieszczenia w danych produkt├│w. Merchant Center jest czym┼Ť w rodzaju centrum handlowego. Zarejestrowane szczeg├│┼éy produktu s─ů p├│┼║niej udost─Öpniane innym u┼╝ytkownikom w obszarze Zakup├│w Google oraz w innych us┼éugach Google. Korzystaj─ůc z Google Merchant Center, mo┼╝na zwi─Ökszy─ç zasi─Ög swojego sklepu internetowego w celu zwi─Ökszenia liczby ods┼éon i docelowo zwi─Ökszenia sprzeda┼╝y.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Google Merchant Center ÔÇö historia

Google Merchant Center by┼éo pocz─ůtkowo znane jako Froogle. Celem us┼éugi Google by┼éo u┼éatwienie u┼╝ytkownikom wyszukiwania produkt├│w i ofert w internecie. W 2007 r. Froogle zosta┼é zast─ůpiony przez wyszukiwark─Ö produkt├│w Google, ale nied┼éugo p├│┼║niej zmieniono jej nazw─Ö na Zakupy Google. Sprzedawcy internetowi, kt├│rzy chcieli skorzysta─ç z tej us┼éugi, dodawali swoje produkty przez Google Base (baza danych, dzi─Öki kt├│rej mo┼╝na dodawa─ç do wyszukiwarki Google opisy przedmiot├│w, zdj─Öcia i informacje).

Wraz z wprowadzeniem Google Merchant Center w┼é─ůczanie produkt├│w do katalogu artyku┼é├│w zosta┼éo zautomatyzowane za pomoc─ů plik├│w danych. Do 2013 roku sprzedawcy internetowi mogli korzysta─ç z Google Merchant Center ca┼ékowicie bezp┼éatnie oraz przesy┼éa─ç nieograniczon─ů liczb─Ö plik├│w danych. Na pocz─ůtku 2013 roku us┼éuga sta┼éa si─Ö p┼éatna. Od tego czasu w┼éa┼Ťciciele sklep├│w musz─ů p┼éaci─ç, je┼Ťli ich produkty maj─ů by─ç wy┼Ťwietlane w Zakupach Google.

Google Merchant Center

Czym jest Google Merchant Center?

Aby skorzysta─ç z mo┼╝liwo┼Ťci biznesowych oferowanych przez Zakupy Google, sprzedawcy online mog─ů skorzysta─ç z Google Merchant Center. Ten interfejs umo┼╝liwia sprzedawcom importowanie danych z ich katalogu produkt├│w bezpo┼Ťrednio do Zakup├│w Google, a nast─Öpnie zarz─ůdzanie plikami danych produkt├│w w czasie rzeczywistym.

Zadaniem Merchant Center jest u┼éatwienie przesy┼éania do sieci i zmieniania referencji produkt├│w przed opublikowaniem reklam w Zakupach Google. Ponadto sprzedawcy internetowi mog─ů korzysta─ç z Google Merchant Center, aby udost─Öpnia─ç swoje produkty w YouTube i innych witrynach partnerskich Google.

Google Merchant Center mo┼╝e by─ç postrzegane jako narz─Ödzie umo┼╝liwiaj─ůce reklamodawcom przesy┼éanie danych produkt├│w i danych sprzedawc├│w w celu udost─Öpnienia w┼éasnej witryny internetowej dla wszystkich us┼éug Google i Zakup├│w Google. Zakupy Google s─ů ÔÇ×witryn─ů sklepow─ůÔÇŁ dla oferowanych produkt├│w, a Google Merchant Center to ÔÇ×centrum sterowaniaÔÇŁ.

W zwi─ůzku z tym fundamentalne znaczenie ma ┼Ťcis┼ée przestrzeganie i nadzorowanie podstawowych funkcji, podstaw i ustawie┼ä, aby jak najlepiej wykorzysta─ç swoj─ů obecno┼Ť─ç. W tym obszarze wprowadzane s─ů produkty, ┼éadowane s─ů informacje i zak┼éadane s─ů sklepy. Istnieje te┼╝ mo┼╝liwo┼Ť─ç por├│wnywania cen swoich produkt├│w z cenami podobnych produkt├│w u konkurencyjnych dostawc├│w.

Na co zwr├│ci─ç uwag─Ö podczas konfiguracji?

Pierwszym krokiem jest utworzenie konta Google lub u┼╝ycie istniej─ůcego konta Google do zalogowania si─Ö na platform─Ö. Podczas procesu logowania nale┼╝y skonfigurowa─ç jedno z kont i wybra─ç sta┼é─ů lokalizacj─Ö. Wa┼╝ne jest, aby przed akceptacj─ů poszczeg├│lnych podpunkt├│w przeczyta─ç dok┼éadnie warunki u┼╝ytkowania.

Informacje o firmie, dotycz─ů w zasadzie podstawowej wiedzy, kt├│ra jest istotna dla wszystkich u┼╝ytkownik├│w i grup docelowych. Mo┼╝na wykorzysta─ç w r├│┼╝nych programach.

Konto Google Merchant Center GMC (google shopping ads)


Jakie informacje s─ů niezb─Ödne?

  • Nazwa sklepu, marka, etykieta, nazwa firmy ÔÇö nale┼╝y przestrzega─ç wytycznych dotycz─ůcych nazwy sklepu. W przeciwnym razie ta sekcja nie zostanie zaakceptowana. W tym kontek┼Ťcie nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e nazwy pojawi─ů si─Ö r├│wnie┼╝ w kampaniach i reklamach,
  • Adres strony internetowej ÔÇö musi zaczyna─ç si─Ö od http:// lub https: //. Warto zwraca─ç uwag─Ö na kompletn─ů i poprawn─ů pisowni─Ö. Je┼Ťli wkradn─ů si─Ö jakiekolwiek b┼é─Ödy, mo┼╝e to skutkowa─ç przykrymi konsekwencjami. W tej sekcji nie mo┼╝na wprowadza─ç adres├│w IP,
  • Adres firmy,
  • Adres e-mail do dzia┼éu technicznego (je┼╝eli firma ma wsparcie techniczne)
  • Kontakt z dzia┼éem obs┼éugi klienta ÔÇö dzi─Öki temu klient ma mo┼╝liwo┼Ť─ç skontaktowania si─Ö z centrum wsparcia.
  • Adres do kontaktu ÔÇö opr├│cz pomocy technicznej i obs┼éugi klienta podaje si─Ö adres podstawowy. Wszelkie ostrze┼╝enia lub komunikaty o b┼é─Ödach, kt├│re pojawi─ů si─Ö w zwi─ůzku z kana┼éami, b─Öd─ů wysy┼éane na ten adres kontaktowy. Dane osobowe s─ů traktowane poufne i nie s─ů publikowane.

Lista danych, powinna by─ç jak najbardziej kompletna.
Po uzupełnieniu danych należy je potwierdzić i autoryzować konto.

Chc─ůc wprowadzi─ç dane produktu bezpo┼Ťrednio w Google Merchant Center, najpierw nale┼╝y potwierdzi─ç adres internetowy. W ten spos├│b Google mo┼╝e zrozumie─ç, ┼╝e ma do czynienia z autoryzowanym w┼éa┼Ťcicielem odpowiedniego adresu URL. W tym celu Google Merchant Center korzysta z Google Search Console. Optymalizuje to administracj─Ö i bezpiecze┼ästwo, aby nie dawa─ç ka┼╝demu prawa do zg┼éaszania roszcze┼ä.

W nast─Öpnym kroku tworzy si─Ö plik danych ze wszystkimi niezb─Ödnymi atrybutami i danymi produkt├│w. Do wyboru jest kilka opcji. Dost─Öpne s─ů arkusze Google, ale mo┼╝na te┼╝ stworzy─ç w┼éasny plik danych.

Teraz mo┼╝na rozpocz─ů─ç pierwsz─ů kampani─Ö zakupow─ů.

Jako┼Ť─ç pliku produktowego

Bardzo wa┼╝n─ů rol─Ö odgrywa jako┼Ť─ç pliku produktowego. Dzi─Öki dobrej jako┼Ťci produkty mog─ů si─Ö znale┼║─ç na szczycie wyszukiwania. Przy tworzeniu kana┼éu wykorzystywane s─ů ┼Ťrodki z optymalizacji pod k─ůtem wyszukiwarek. Oznacza to mi─Ödzy innymi, ┼╝e w miar─Ö mo┼╝liwo┼Ťci w tytule produktu pojawia si─Ö odpowiednie wyszukiwane has┼éo. Poza tym nie powinno zabrakn─ů─ç szczeg├│┼éowego opisu. Po klikni─Öciu linku u┼╝ytkownik musi przej┼Ť─ç na odpowiedni─ů stron─Ö produktu.

Optymalne pozycjonowanie ÔÇö atrybuty

Google okre┼Ťla, kt├│re informacje o produkcie lub atrybuty musz─ů by─ç przechowywane, aby zosta┼éy uwzgl─Ödnione w katalogu sprzeda┼╝y. Do optymalnego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania w Zakupach Google wymagane s─ů nast─Öpuj─ůce cechy produkt├│w:

  • nazwa produktu,
  • cena produktu,
  • numer produktu,
  • opis produktu (maksymalnie – 10 000 znak├│w),
  • stanu produktu (nowy czy u┼╝ywany),
  • dost─Öpno┼Ť─ç.

Ponadto jest konieczne, aby ka┼╝dy artyku┼é by┼é przyporz─ůdkowany do kategorii produkt├│w Google. Dalszy link musi prowadzi─ç do odpowiedniej strony docelowej. Dodatkowo mo┼╝na doda─ç zdj─Öcie artyku┼éu. To zazwyczaj ma pozytywny wp┼éyw na ranking.

Środki optymalizacji

Aby produkty dobrze wypozycjonowa─ç produkty li┼Ťcie wynik├│w Google, nale┼╝y wdro┼╝y─ç okre┼Ťlone dzia┼éania z obszaru optymalizacji pod k─ůtem wyszukiwarek. Wa┼╝ne jest, aby w tytule produktu oraz w opisie produktu pojawi┼éo si─Ö s┼éowo kluczowe zwi─ůzane z wyszukiwark─ů. Ponadto nale┼╝y upewni─ç si─Ö, ┼╝e jest on aktualny i regularnie aktualizowa─ç pliki produktowe. Uwzgl─Ödniaj─ůc jak najwi─Öcej atrybut├│w, mo┼╝na zyska─ç wi─Öksze szanse na dobre pozycjonowanie w SERP (Search Engine Results Page), generowa─ç jeszcze wi─Ökszy ruch w witrynie, prawid┼éowo ┼é─ůcz─ůc Google AdWords z Google Merchant Center.

Cho─ç mo┼╝e si─Ö to wydawa─ç oczywiste, dobrym pocz─ůtkiem ka┼╝dej optymalizacji jest upewnienie si─Ö, ┼╝e informacje w kanale s─ů prawid┼éowe i nadal aktualne. Reklamy zawieraj─ůce nieprawid┼éowe lub nieistotne informacje maj─ů negatywny wp┼éyw na wra┼╝enia u┼╝ytkownika, a tym samym prowadz─ů do pogorszenia wsp├│┼éczynnika konwersji. Nale┼╝y unika─ç b┼é─Öd├│w i upewnia─ç si─Ö, ┼╝e informacje o produktach s─ů zawsze aktualne.

Skuteczn─ů d┼║wigni─ů zapewniaj─ůc─ů, ┼╝e reklamy produkt├│w s─ů wy┼Ťwietlane tylko wtedy, gdy pasuj─ů do wyszukiwanego has┼éa, s─ů nazwy kategorii w pliku danych, dlatego nale┼╝y u┼╝ywa─ç atrybutu Google_Product Category zgodnie z taksonomi─ů produkt├│w Google.

W zale┼╝no┼Ťci od kraju docelowego i sprzedawanych przedmiot├│w u┼╝ycie kategorii produkt├│w mo┼╝e by─ç opcjonalne lub obowi─ůzkowe. Korzystanie z kategorii Google jest obowi─ůzkowe w przypadku kategorii odzie┼╝y i akcesori├│w, medi├│w i oprogramowania. Aby ustrukturyzowa─ç hierarchi─Ö produkt├│w, zaleca si─Ö u┼╝ywa─ç nazw kategorii Google.

U┼╝ywanie odpowiednich kategorii produkt├│w umo┼╝liwia zwi─Ökszenie widoczno┼Ťci swoich produkt├│w. Sugerowane jest u┼╝ycie co najmniej 2-3 podkategorii, aby szczeg├│┼éowo opisa─ç kategori─Ö produktu.

Warto si─Ö upewni─ç, ┼╝e atrybuty Google s─ů u┼╝ywane poprawnie i konsekwentnie. To mo┼╝e mie─ç znacz─ůcy wp┼éyw na sukces reklamy.

Nie nale┼╝y ignorowa─ç zalece┼ä w Merchant Center. Rekomendacje to zindywidualizowane powiadomienia i wskaz├│wki Google, kt├│rych mo┼╝na u┼╝y─ç, aby poprawi─ç jako┼Ť─ç danych produkt├│w ÔÇô od drobnych poprawek po podstawow─ů prac─Ö nad plikiem.

Zalety Google Merchant Center

Wielk─ů zalet─ů Google Merchant Center jest to, ┼╝e umo┼╝liwia dostarczanie Zakupom Google kompleksowych, szczeg├│┼éowych reklam produkt├│w. Nast─Öpnie mo┼╝na je zmienia─ç w czasie rzeczywistym, aby odwiedzaj─ůcy zawsze mieli dost─Öp do prawid┼éowych informacji. Opisy produkt├│w importowane przez feed produktowy s─ů zoptymalizowane pod k─ůtem wyszukiwarki i s─ů ┼éatwiejsze do znalezienia przez internaut├│w. Przy oko┼éo 90% globalnych wyszukiwa┼ä (oko┼éo 3,3 miliarda dziennie) Google jest nadal najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywan─ů wyszukiwark─ů na ┼Ťwiecie, reprezentuj─ůc─ů miliony internaut├│w kieruj─ůcych ruchem. Ostatecznie liczba konwersji w witrynie e-commerce wzrasta.

Wady Google Merchant Center

Jedyna wada Google Merchant Center jest bezpo┼Ťrednio zwi─ůzana z jego zaletami. Interfejs pozwala Zakupom Google na przesy┼éanie reklam zoptymalizowanych pod k─ůtem sprzeda┼╝y online. W zamian jednak czasami nale┼╝y przestrzega─ç bardzo technicznych zasad ustalonych przez Google Merchant Center dla swojego pliku produktowego. Co wi─Öcej, aby wys┼éa─ç feed produktowy, niezb─Ödne jest przygotowanie katalogu w kompatybilnym formacie (XML, CSV lub TXT). Proces ten wymaga pewnych umiej─Ötno┼Ťci technicznych.

Korzy┼Ťci z Google Merchant Center

Google Merchant Center to jeden z pierwszych krok├│w na drodze do zr├│wnowa┼╝onej reklamy. Daje mo┼╝liwo┼Ť─ç odpowiedniego zaprezentowania swoich produkt├│w klientowi bezpo┼Ťrednio w wyszukiwarce. Za pomoc─ů kilku klikni─Ö─ç mo┼╝na kontrolowa─ç, zarz─ůdza─ç i sprawdza─ç w┼éasne zapasy towar├│w dzi─Öki ┼éatwym w obs┼éudze funkcjom. Wyklucza to b┼é─Ödy i nieporozumienia, kt├│re znacz─ůco obni┼╝aj─ů warto┼Ť─ç reklamy. Kupuj─ůcy i potencjalny klient zawsze widz─ů prawid┼éowe informacje.

GMC to cz─Ö┼Ť─ç google ads i dzia┼éaj─ů ┼Ťwietnie je┼Ťli chcesz promowa─ç produkty z Twojego sklepu. Konto google merchant center to Tw├│j punkt wyj┼Ťciowy w e-commerce, ale ca┼éa analityka odbywa si─Ö w google analytics.

Mimo to reklamy google shopping s─ů ┼éatwe do ustawienia, ┼╝eby szybko i sprawnie zacz─ů─ç reklamowa─ç asortyment. Konto merchant center w prosty spos├│b pozwala tworzy─ç reklamy produktowe w google. Konfiguracja konta nie jest bardzo z┼éo┼╝ona. I jeszcze jedna rzecz. Pami─Ötaj ┼╝e reklama to nie wszystko, musisz zadba─ç tak┼╝e o content marketing je┼Ťli prowadzisz sklep internetowy.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca┼é─ů strategi─Ö ecommerce. Nie czekaj, do┼é─ůcz do nas!

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca┼ékowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot─Ö┼╝niejsze nowe sposoby ┼╝eby zredukowa─ç koszty pozyskania nowych klient├│w i wystrzeli─ç w kosmos sw├│j ROAS z reklamÔÇŽ i dodatkowo osi─ůgn─ů─ç tak─ů sprzeda┼╝ jak nigdy dot─ůd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety┬á kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam... (sekrety prosto ze ┼║r├│d┼éa)