Google discover seo -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

google discover seo
google discover seo

Google discover seo

Google Discover umożliwia użytkownikom odkrywanie bez zapytań interesujących treści, które odpowiadają ich unikalnym zainteresowaniom i preferencjom. Algorytm uczy się, co lubią użytkownicy, i sugeruje nowe treści na podstawie wcześniejszych wyszukiwań i interakcji z aplikacją Google Discover.

W tym artykule dowiesz się więcej o Google Discover i jego wpływie na optymalizację wyszukiwarek (SEO).

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest Google Discover?

Google Discover to kanał wyselekcjonowany przez Google do dostarczania artykułów i filmów na urządzenia mobilne. Treści dostarczane użytkownikom są personalizowane poprzez wyszukiwania i powiązane historie. Użytkownicy mają również możliwość dalszego dostosowywania tego, co widzą w swoim kanale, śledząc interesujące ich tematy. Wyniki w aplikacji Discover zmieniają się regularnie na podstawie nowo opublikowanych treści i zainteresowań użytkowników.

Definicja SEO Google Discover

Google Discover SEO to praktyka optymalizacji stron internetowych, treści i innych zasobów w celu zwiększenia widoczności i rankingu w Google Discover. Obejmuje to optymalizację treści pod kątem słów kluczowych związanych z zapytaniem użytkownika, tworzenie linków zwrotnych do strony oraz zapewnienie, że tytuły stron i metaopisy są zoptymalizowane pod kątem indeksowania. Ponadto treść powinna być skonstruowana w taki sposób, aby była łatwo przyswajana przez użytkowników. Optymalizując swoje treści pod kątem SEO Google Discover, możesz zwiększyć widoczność i dotrzeć do dużej grupy odbiorców.

Dla twórców treści Google Discover może być bardzo potężnym czynnikiem wpływającym na ruch na stronach internetowych. Kanały Google Discover zazwyczaj zawierają mieszankę artykułów prasowych i zawsze aktualnych treści. Duży nacisk kładzie się na elementy wizualne, takie jak fotografia i filmy. Przed zmianą marki na Google Discover aplikacja miała bardziej tekstowy układ, który składał się głównie z nagłówków, metaopisów i okazjonalnych zdjęć.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Dostęp do Google Discover jest prosty. Aplikacja Google jest domyślnie instalowana na prawie każdym urządzeniu z Androidem i iPhonie. Jeśli aplikacji nie ma, można ją zainstalować bezpłatnie z Google Play lub App Store. Po zainstalowaniu zaloguj się do aplikacji za pomocą konta Google. Otwórz aplikację Google, a poniżej paska wyszukiwania pojawi się lista kart Google na karcie „Odkryj” dla osób z Androidem.

google discover seo

Jak działa Google Discover?

Kiedy Google ujawniło zamiar zmiany nazwy funkcji formalnie znanej jako Google Feed, poinformowało, że dokona tego przejścia w trzystopniowej zmianie. Jedna z tych zmian polegała na przejściu od zapytań do dostarczania treści bez generowania (wpisywania) zapytań. Chociaż Google Discover działa podobnie do Google Feed, od czasu jego wdrożenia wprowadzono kilka istotnych aktualizacji.

Po pierwsze, ważne jest, aby zrozumieć, że sposób dostarczania treści przez Google pozostał względnie taki sam. Wyszukiwarka nadal wyświetla treści w oparciu o osobistą historię wyszukiwania użytkownika, a także Google Al. Dzięki Google Discover użytkownik napotka bardziej trafne treści.

Dlaczego Google Discover jest ważne dla SEO?

Chociaż większość ludzi wie, że SEO jest kluczowym elementem tworzenia treści, wiele firm nie koncentruje się na Google Discover tak bardzo, jak powinno. Google Discover jest ważne dla SEO, ponieważ jest głównym aspektem wyszukiwarki Google, który pozwala użytkownikom być na bieżąco w tematach, które są dla nich ważne.

Użytkownicy mają możliwość poznawania nowych danych dostępnych w różnych typach treści, takich jak blogi i filmy. Discover nie ogranicza również swoich możliwości tylko do pokazywania nowych treści, ale umożliwia publikację dowolnego artykułu bez względu na datę publikacji.

Discover pozostaje kluczowym elementem każdej strategii dotyczącej treści, ponieważ funkcja raportowania w Search Console umożliwia firmom wgląd w analizę wydajności treści. Dostęp do tych danych może pomóc firmom w lepszej optymalizacji ich treści, wyższej pozycji w wyszukiwarkach i zwiększeniu ich szans na pojawienie się w Google Discover.

Czy zawartość mojego bloga może być widoczna w Google Discover?

Nie wszystkie treści kwalifikują się do umieszczenia w Google Discover. Aby uzyskać widoczność, należy wdrożyć pewne procedury, aby zwiększyć szanse na pojawienie się w wynikach. Wskazówki Google dla webmasterów określają, czego Google oczekuje od witryn. Witryna musi być zaindeksowana, zweryfikowana i zgodna z polityką treści Google News.

Jak zoptymalizować pod kątem Google Discover seo

Google Discover jest bardzo cennym źródłem ruchu internetowego dla marketerów. Jednak ważne jest, aby wiedzieć, jak zoptymalizować treści dla Google Discover za pomocą SEO i innych praktyk, które pozwalają firmom osiągnąć większą widoczność i szybciej budować autorytet marki.

Oto niektóre z najlepszych sposobów optymalizacji pod kątem Google Discover:

Twórz świetne treści na blogu

Google Discover nie wybiera losowo treści do publikacji. Zamiast tego przeszukuje sieć w poszukiwaniu wysokiej jakości, angażujących i interesujących treści, które najprawdopodobniej zapewnią użytkownikom dobre wrażenia. Z tego powodu ważne jest, aby firmy tworzyły przede wszystkim doskonałe treści na blogu.

Oczywiście firmy nie muszą pisać własnych treści, aby osiągnąć pozycję w kanale Google Discover. Zamiast tego mogą zlecić tworzenie treści reporterom albo copywriterom, którzy dostarczą oryginalne treści wysokiej jakości.

Nawiązanie długoterminowej relacji z twórcą treści ma kluczowe znaczenie, ponieważ Google poszukuje witryn, które regularnie publikują treści blogów. Regularne publikowanie pomoże zwiększyć szanse firmy na pojawienie się w kanale Discover.

Zdobywaj obserwujących

Firmy powinny regularnie przypominać swoim odbiorcom o obserwowaniu ich w Google Discover. Discover pozwala użytkownikom określić, jakie tematy treści i marki chcą obserwować. Gdy użytkownicy śledzą konkretną markę, informuje to Google, że ludziom podobała się treść lub temat i algorytmy są skłonne aby pokazać więcej z tej marki.

Gdy użytkownik obserwuje markę, Google informuje go za każdym razem, gdy pojawi się nowa treść publikowana z tej konkretnej marki. Ten proces może pomóc zwiększyć zaangażowanie i przyciągnąć nowych czytelników do bloga. Im więcej osób dodaje danego bloga do swoich zainteresowań Discover, tym bardziej Google wie, że treść jest odpowiednia dla odbiorców.

Buduj zaufanie z czytelnikami

Budowanie zaufania czytelników to doskonały sposób na optymalizację pod kątem Google Discover. Chociaż istnieje wiele sposobów na budowanie zaufania, media społecznościowe pozostają jedną z najskuteczniejszych metod. Kiedy firmy są w stanie zachęcić ludzi do polubienia, komentowania i udostępniania swoich treści, może to zbudować zaufanie i poprawić SEO. Im częściej treści są udostępniane w mediach społecznościowych, tym więcej jest generowanych sygnałów społecznościowych, które poprawiają popularność marki i wyżej oceniają jej treści.

Z tych powodów budowanie zaufania czytelników jest skutecznym sposobem na rozpoznanie przez Google treści jako godnych zaufania i zwiększenie szans marki na pojawienie się w kanale Discover. Jednak zachęcanie ludzi do polubienia, komentowania i udostępniania posta oznacza tworzenie treści, które ludzie faktycznie chcą przeczytać. Wymaga to tworzenia wyróżniających się treści, które nie są łatwo dostępne w innych miejscach w sieci.

Zwiększ zaangażowanie społeczne

Kolejnym sposobem optymalizacji pod kątem Google Discover jest zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych. Jak wcześniej wspomnieliśmy, sygnały z mediów społecznościowych mogą mieć pozytywny wpływ na SEO.

Im więcej polubień, komentarzy i udostępnień otrzyma blog, tym wyższa będzie jego pozycja w rankingu wraz ze wzrostem poziomu zaangażowania. Jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie zaangażowania społecznego jest regularne tworzenie i publikowanie przydatnych treści. Odpowiednie, evergreen (wiecznie zielone) blogi generują stały ruch.

Posty powinny być udostępniane w różnych kanałach, aby przyciągnąć więcej odwiedzających do witryny. Firmy powinny również powiedzieć swoim obserwatorom, aby udostępniali treści swoim znajomym w sieci i zachęcać ich do zostawiania komentarzy.

Optymalizacja SEO dla AMP

Szybkość jest czynnikiem napędzającym rankingi Google, a świetnym sposobem na osiągnięcie większej szybkości jest optymalizacja witryny pod kątem przyspieszonych stron mobilnych Google (AMP). Dzięki AMP użytkownicy mogą oczekiwać niemal natychmiastowego ładowania, co zapewnia przyjemniejsze wrażenia użytkownika, do których można uzyskać dostęp z dowolnego urządzenia, w tym komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów i smartfonów.

Im szybciej ładuje się strona, tym większą satysfakcję odczuwają użytkownicy na stronie. Dla porównania strony internetowe, które ładują się wolno, mogą spowodować, że użytkownicy klikną i przejdą do witryny konkurencji. Powolne ładowanie stron internetowych zmniejszy również szanse firmy na zajęcie pozycji w SERP i opublikowanie w Google Discover.

Skoncentruj się na wizualizacjach

Jedną z największych różnic między Google Discover a poprzednimi projektami, takimi jak Feed, jest wykorzystanie wysokiej jakości materiałów wizualnych. Google kładzie większy nacisk na zdjęcia i filmy w aplikacji Discover.

Dużą rolę w ich skuteczności odgrywa również jakość oprawy wizualnej. Zdjęcia i filmy powinny być wyraźne i wyraźnie odzwierciedlać przedstawianą treść. Rozważ użycie różnych elementów wizualnych do ulepszania postów na blogu, takich jak infografiki, GIF-y, zrzuty ekranu, memy, cytaty i wizualizacje oparte na danych. Na szczęście istnieją setki dostępnych serwisów fotograficznych, które ułatwiają znalezienie wysokiej jakości zdjęć na niemal każdy temat, jaki można sobie wyobrazić.

Przestrzegaj najlepszych praktyk SEO

Jednym ze sposobów, aby zostać zauważonym przez Google Discover, jest po prostu przestrzeganie podstawowych najlepszych praktyk SEO. Praktyki te zostały zaprojektowane w celu poprawy komfortu użytkownika i zwiększenia ruchu na stronie. Firmy muszą pamiętać, że użytkownicy wrócą również do witryny, jeśli za pierwszym razem mieli dobre wrażenia. Przestrzeganie najlepszych praktyk SEO może zapewnić nie tylko dobrą pozycję strony, ale także spełnianie oczekiwań użytkownika końcowego.

Niektóre przykłady najlepszych praktyk SEO obejmują zwiększoną szybkość witryny, witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych, witrynę responsywną dla urządzeń mobilnych oraz witrynę bezpieczną z certyfikatem warstwy (SSL). Uzyskanie certyfikatu SSL umożliwia firmom zmianę adresu URL z HTTP na HTTPS, który jest sygnałem rankingowym Google.

Upewnij się, że strony można indeksować

Jeśli Google nie może znaleźć strony internetowej, z pewnością nie może jej opublikować w kanale Discover. Upewnij się, że wszystkie strony internetowe są możliwe do zindeksowania, aby ułatwić Google szybkie indeksowanie i indeksowanie każdej strony, ponieważ jest to niezbędny krok do wyświetlenia w Discover.

Firmy mogą zrobić kilka rzeczy, aby zachęcić Google do szybszego indeksowania ich stron internetowych. Zacznij od utworzenia mapy witryny XML dla wszystkich stron witryny. Mapa witryny zawiera cenne dane, aktualizacje nowych stron i inne informacje, które umożliwiają Google szybsze przemierzanie i indeksowanie witryny. Firmy mogą również korzystać z innych narzędzi, takich jak All in one seo, rank math, Yoast lub Google Search Console, aby zapewnić indeksowanie ich stron internetowych.

Zapoznaj się z Polityką Google

Google ujawniło, że przestrzeganie ich polityki publikowania treści jest niezbędne dla firm, które chcą pojawiać się w Google Discover. Oznacza to, że wszystkie posty na blogu, posty z wiadomościami i inne rodzaje treści muszą być zgodne z wytycznymi Google News, a także wytycznymi Google dla webmasterów. Firmy muszą dokładnie zapoznać się z tymi wytycznymi i upewnić się, że każda tworzona przez nie treść jest zgodna z tymi wytycznymi, aby mogła pojawić się w źródle treści.

Powodem stworzenia tych rygorystycznych wytycznych jest ponowna poprawa doświadczenia użytkownika. Treści, które są zgodne z zasadami publikowania Google, z większym prawdopodobieństwem pomogą wyszukującym je ludziom szybko i skutecznie znaleźć treści, których szukają. Aby spełnić te wytyczne, treść musi być oryginalna, aktualna i odpowiadać na zapytanie użytkownika. Jeśli firma ponownie publikuje stare treści, musi pamiętać, aby zaktualizować je o nowe pomysły.

GMB czyli google moja firma

Jeśli firma nie utworzyła jeszcze strony Google Moja Firma (GMB), nie ma lepszego czasu niż teraz, aby wykonać to istotne zadanie. Google Moja Firma to katalog utworzony przez Google, który prezentuje wyniki na podstawie zapytań użytkowników. Wiele osób polega na Internecie, aby znaleźć towary lub usługi. GMB zawiera również opis firmy, a także informacje kontaktowe, takie jak adresy, numery telefonów i strony internetowe.

Firmy, które są obecne w Google Moja Firma, częściej pojawiają się w Google Discover niż firmy, które przeoczyły ten ważny krok. Głównym celem Google jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszego dopasowania do ich zapytania. Przy podejmowaniu decyzji, jakie treści powinny pojawić się w Discover, Google bierze pod uwagę szeroki zakres danych, takich jak fragmenty rozszerzone, panele wykresów wiedzy (knowledge graph) i inne.

Zadbaj o zainteresowania czytelnika

Nie wszystkie treści mają to, czego szuka Google, szukając postów do opublikowania w Discover. W rzeczywistości Google często poszukuje treści, które są bardzo emocjonalne i zaspokajają wyjątkowe zainteresowania czytelnika.

Tworząc treści na bloga lub stronę internetową, ważne jest, aby zaspokoić zainteresowania czytelnika i zastanowić się, co może myśleć lub czuć, gdy czyta treści. Jeśli treść nie wywołuje emocji, rozważ ponowną ocenę tematu lub zmianę nagłówka, aby przyciągnąć czytelników.

Uważaj na Clickbait’y

Istnieje powszechne błędne przekonanie, że używanie tytułów typu „clickbait” pomoże firmom zoptymalizować się pod kątem Google Discover. Chociaż prawdą jest, że tytuły typu „clickbait” mogą przyciągnąć większą liczbę odbiorców, ponieważ są one bardziej kuszące, Google wyraźnie dało do zrozumienia, że ​​nie zezwala na „clickbait”, zwłaszcza w Discover. Zamiast tego Google zaleca używanie tytułów stron, które odzwierciedlają istotę treści, ale bez używania clickbait lub innych taktyk mających na celu fałszywe zaangażowanie lub wprowadzenie użytkowników w błąd.

Czym dokładnie jest Clickbait? Pojęcie to odnosi się do treści, które zostały napisane specjalnie w celu przyciągnięcia uwagi lub zachęcenia ludzi do kliknięcia określonego łącza na stronie internetowej. Niektóre firmy nadużywają tego, aby uzyskać jak najwięcej kliknięć i zwiększyć przychody z reklam. Problem z tytułami clickbaitowymi polega na tym, że wiele firm za bardzo idzie w stronę uzyskiwania kliknięć niż generowania wysokiej jakości treści.

Zadawaj pytania w nagłówkach

Innym sposobem, w jaki firmy mogą zwiększyć swoje szanse na zdobycie miejsca w Discover, jest umieszczanie pytań w nagłówkach. Wiele analiza SEO stwierdza, że dodawanie pytań do nagłówków zwiększa współczynniki klikalności (CTR) w Discover. Marketerzy od lat publikują treści z pytaniami, które pojawiają się w nagłówkach i nie bez powodu. Tego typu nagłówki zachęcają użytkowników do klikania lub przewijania w celu znalezienia odpowiedzi na ważne pytania.

Zadawanie pytań w nagłówkach może również przynieść korzyści SEO, ponieważ wiele zapytań w wyszukiwarkach to w rzeczywistości pytania. Gdy użytkownik przechodzi do wyszukiwarki, aby znaleźć informacje, często wpisuje zapytanie jako pytanie. Kiedy firma tworzy treść z pasującym zapytaniem, jest bardziej prawdopodobne, że zajmie wyższą pozycję w wyszukiwarkach i prawdopodobnie w Discover.

Umów się na konsultację z UniqueSEO Marketing

Pojawienie się w Google Discover to świetny sposób na zwiększenie widoczności strony firmy i wygenerowanie większego ruchu organicznego w witrynie. Dzięki tysiącom użytkowników miesięcznie firmy będą miały możliwość zaprezentowania swojej marki i dzielenia się istotnymi informacjami dotyczącymi ich wyjątkowej branży. Zrozumienie, jak działa Google Discover i jaki jest jego związek z SEO, odgrywa kluczową rolę w tym, czy strona internetowa pojawia się w Discover. W przypadku firm, które chcą mieć szansę na obecność w Google Discover, rozważ współpracę z doświadczoną agencją marketingu internetowego. Aby uzyskać więcej informacji na temat Google Discover i dlaczego ma to znaczenie dla SEO, skontaktuj się już dziś ze specjalistami od marketingu internetowego w UniqueSEO.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!