Grafika rastrowa
Jak poprawić średni czas trwania sesji na stronie?
19 maja, 2022
seo google news
Jak stworzyć newsletter -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
20 maja, 2022

Google Analytics 4 -przewodnik jak wdrożyć GA4

Google Analytics 4
Gotowy na zmianę GA3 na 4? To proste, czytaj do końca

Co to jest Google Analytics 4? Co nowa wersja oznacza dla seo’wców, analityków, czy marketerów i jak wypada w porównaniu z wersją tradycyjną?

Narzędzie raportowania Google Analytics jest powszechnie używane przez miliony firm do śledzenia interakcji użytkowników na swoich stornach internetowych, aplikacjach mobilnych i innych. Większość firm zna tę platformę jako narzędzie, które pomaga im śledzić ruch w sieci, monitorować ważne kanały marketingowe i mierzyć ich główne KPI.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Nowa wersja Google Analytics 4 zawiera szereg kluczowych funkcji, które znacznie różnią ją od starej wersji GA3. Jedną z największych różnic jest nowa funkcja danych, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do wypełniania luk w danych, w których tradycyjne Analytics mogło być blokowane przez być blokowane przez brak zgód cookie, JavaScript i inne kwestie dotyczące preferencji użytkownika cz prywatności.

Interfejs użytkownika w nowym google analytics 4 też mocno się zmienił w stosunku do poprzednika.

Czym jest Google Analytics 4?

Google opisuje cel nowego Google Analytics 4 jako podejście nowej generacji do śledzenia , a prywatność jest na pierwszym miejscu.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych modeli uczenia maszynowego Google Analytics 4 może wypełniać dane dotyczące ruchu w witrynie i zachowania użytkowników.

Innymi słowy Google Analytics 4 to usługa, która pozwala w jednym wspólnym panelu mierzyć i analizować dane zebrane z podłączonych stron internetowych i aplikacji mobilnych. Prezentacja danych w ujednolicony sposób w jednym miejscu ułatwia analizę zaangażowania użytkowników i optymalizację ścieżki zakupu.

Jeśli weźmiemy pod uwagę dokładność i przejrzystość pomiaru wyników stron w porównaniu z obecnymi modelami śledzenia za pośrednictwem usługi webowej (Universal Analytics), wielu analityków nazywa tę usługę rewolucyjną. Chociaż nie jest to jeszcze kompleksowa usługa i została oficjalnie ogłoszona dopiero niedawno, im szybciej wdrożysz Google Analytics 4 w swojej firmie, tym większa szansa na wyprzedzenie konkurencji i zebranie ogromnych ilości danych do szybkiej analizy, podczas gdy Ty Konkurenci dopiero zaczną je zbierać.

Wszystko to oznacza, że ​​jego głównym celem jest zmiana sposobu pokazywania danych, aby koncentrować się na użytkownikach – głównie na ścieżce użytkownika od pierwszej wizyty do końcowej konwersji.

Plus GA4 skupia się na „eventach-zdarzeniach”. Zdarzenia są głównym sposobem prezentacji danych w nowym Google Analytics 4.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Wreszcie przetwarzanie uczenia maszynowego w nowej usłudze Analytics oznacza, że ​​może ona wypełnić luki, w których firmy nie są w stanie zinterpretować i zrozumieć całej bazy klientów z powodu użytkowników, którzy zrezygnowali z używania plików cookie i gromadzenia danych. Internauci coraz rzadziej wyrażają zgodę na śledzenie za pomocą plików cookies. Na przykład Mozilla Firefox blokuje Analytics.

Potrzeba wprowadzenia Google Analytics 4 w dużej mierze wynika z nowych przepisów o ochronie prywatności (takich jak RODO, GDPR i CCPA) oraz zmniejszonej stabilności tradycyjnych analiz. Wiele firm korzystających z tradycyjnego Universal Google Analytics może często napotkać problemy z niedokładnymi lub brakującymi danymi z powodu braku zgody na pliki cookie.

Najważniejsze informacje o nowym Google Analytics 4

GA4 jest zbudowane na podstawie uczeniem maszynowym, które jest główną formą pomiaru danych, przy użyciu „modelowania”. Co to znaczy?

Otóż z istniejących danych może tworzyć założenia dotyczące ruchu w witrynie/zachowania użytkowników. Jedna z funkcji oparta na sztucznej inteligencji automatycznie wyróżnia przydatne informacje dla marketerów.

Poza tym nowe GA4 koncentruje się na zapewnieniu marketerom „pełniejszego zrozumienia podróży klienta na różnych urządzeniach”. W dodatku wydaje się, że Google Analytics 4 jest bardziej skoncentrowany na pomiarze kompleksowej ścieżki zakupowej, a nie tylko na poszczególnych danych na różnych urządzeniach/stronach/czy segmentach.

Google Analytics 4 zostało zaprojektowane tak, aby było „przyszłościowy” i mogło bardzo dobrze działać w świecie bez plików cookie lub danych identyfikujących.

Google Analytics 4 obsługuje „strumienie danych” , dla kontrastu stara wersja obsługiwała widoki i segmenty.

Ciekawe możliwości GA4

GA4 pozwala marketerom edytować i poprawiać sposób śledzenia zdarzeń bez konieczności edytowania kodu. W dodatku import danych może teraz obejmować szeroki zakres ze źródeł innych niż witryny, np aplikacje i to w ramach jednej usługi.

Bardzo ciekawy wydaje się „utrzymywanie użytkowników/raport cyklu życia”, który wydaje się być jedną z największych zmian w Analytics i skupia się na ścieżce użytkownika.

Jak skonfigurować Google Analytics 4

Hasło jak wdrożyć google analytics 4 bardoz często pojawia się w wyszukiwarce.

Istnieje kilka sposobów na skonfigurowanie nowej usługi Google Analytics dla Twojej witryny.

Jedna z metod jak rozpocząć konfigurowanie usługi wraz z istniejącym Universal Analytics:

  • Zaloguj się na konto Google Analytics w istniejącej usłudze swojej witryny.
  • Przejdź do sekcji Administracja.
  • W kolumnie Konto wybierz konto, na którym chcesz utworzyć usługę.
  • W kolumnie Usługa wybierz żądaną usługę Universal Analytics dla swojej witryny.
  • Jeśli opcja jest dostępna, możesz wybrać opcję uaktualnij do GA4 (asystent konfiguracji usługi google analytics 4) i postępuj zgodnie z instrukcjami.
  • W niektórych przypadkach ten przycisk może być niedostępny.
  • W takim przypadku wybierz „Utwórz usługę”, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć nową usługę (web +app).
  • Domyślnie spowoduje to powstanie nowej usługi Google Analytics 4.
  • Po wykonaniu tego kroku powinieneś mieć nową wersję GA4. Ale proces konfiguracji jeszcze się nie zakończył!
  • Po utworzeniu usługi GA4 pojawi się okno wyboru strumienia danych
  • Jeśli posiadasz stronę www, oraz aplikację na Androida i IOS, to możesz utworzyć trzy strumienie danych.

Streszczenie konfiguracji GA4:

  • Zaloguj się na swoje konto Google Analytics.
  • Kliknij Administracja. Ikona koła zębatego, nawigacja w lewym dolnym rogu.
  • Sprawdź, że wybrane konto jest właściwe.
  • Potwierdź, że wybrana jest poprawna usługa.
  • Kliknij Asystenta ustawień GA4, pierwszą opcję w kolumnie Usługa.
  • Utwórz strumienie danych.

Jak dodać kod google analytics 4 do naszej witryny?

Tag Manager

  1. Możesz dodać go poprzez Google Tag Manager. Wybierasz nowy kontener.
    1. https://tagmanager.google.com/ klikasz „Dodaj nowy Tag”
    2. Następnie „konfiguracja tagu”
    3. Wybierasz Google Analytics: konfiguracja GA4
    4. Dodajesz teraz „identyfikator pomiaru” 
    5. Teraz klikasz w „reguły” i wybierasz z listy „All Pages”. To sprawi, że konfigurowany tag będzie się odpalał na każdej stronie Twojego serwisu.
    6. Klikasz „prześlij”

Dodanie nowej dyrektywy do kodu universal ananlytics

  1. Możesz także dodać nową dyrektywę do istniejącego już kodu w swojej witrynie.
  2. Jeśli masz już zaimplementowany kod Universal Analytics to możesz dodatkowo zaimplementować GA4. W tym celu do istniejącego już kodu dodajesz jedną linijkę kodu „config” tak jak w przykładzie poniżej:
    (Twój obecnykod Universal Analytics na stronie)

    <!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics →

    <script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-xxxxxxxxx-1„></script>

    <script>

    window.dataLayer = window.dataLayer || [];

    function gtag(){dataLayer.push(arguments);}

    gtag(’js’, new Date());

     

    gtag(’config’, 'UA-xxxxxxxxxx’);

    gtag(’config’, 'identyfikator pomiaru GA4′);  

    </script>

HTML w <head>

  1. Kolejna opcja to wprowadzenie skryptu GA4 w sekcji <head> naszej witryny w kodzie HTML
    1. Przechodzisz do panelu administracyjnego
    2. Klikasz strumienie danych
    3. Później „Internet” i akceptujesz
    4. Następnie odnajdujesz „instrukcje tagowania” i klikasz „Globalny tag witryny (gtag.js)”
    5. Umieszczasz ten kod w sekcji <head> swojej witryny
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Google Analytics 4 -przewodnik jak wdrożyć GA4?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)