Zawartość strony
Narzędzie raportowania Google Analytics jest powszechnie używane przez miliony firm do śledzenia interakcji użytkowników na swoich stornach internetowych, aplikacjach mobilnych i innych. Większość firm zna tę platformę jako narzędzie, które pomaga im śledzić ruch w sieci, monitorować ważne kanały marketingowe i mierzyć ich główne KPI.
Nowa wersja Google Analytics 4 zawiera szereg kluczowych funkcji, które znacznie różnią ją od starej wersji GA3. Jedną z największych różnic jest nowa funkcja danych, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do wypełniania luk w danych, w których tradycyjne Analytics mogło być blokowane przez być blokowane przez brak zgód cookie, JavaScript i inne kwestie dotyczące preferencji użytkownika cz prywatności.
Interfejs użytkownika w nowym google analytics 4 też mocno się zmienił w stosunku do poprzednika.
Google opisuje cel nowego Google Analytics 4 jako podejście nowej generacji do śledzenia , a prywatność jest na pierwszym miejscu.
Dzięki zastosowaniu zaawansowanych modeli uczenia maszynowego Google Analytics 4 może wypełniać dane dotyczące ruchu w witrynie i zachowania użytkowników.
Innymi słowy Google Analytics 4 to usługa, która pozwala w jednym wspólnym panelu mierzyć i analizować dane zebrane z podłączonych stron internetowych i aplikacji mobilnych. Prezentacja danych w ujednolicony sposób w jednym miejscu ułatwia analizę zaangażowania użytkowników i optymalizację ścieżki zakupu.
Jeśli weźmiemy pod uwagę dokładność i przejrzystość pomiaru wyników stron w porównaniu z obecnymi modelami śledzenia za pośrednictwem usługi webowej (Universal Analytics), wielu analityków nazywa tę usługę rewolucyjną. Chociaż nie jest to jeszcze kompleksowa usługa i została oficjalnie ogłoszona dopiero niedawno, im szybciej wdrożysz Google Analytics 4 w swojej firmie, tym większa szansa na wyprzedzenie konkurencji i zebranie ogromnych ilości danych do szybkiej analizy, podczas gdy Ty Konkurenci dopiero zaczną je zbierać.
Wszystko to oznacza, że jego głównym celem jest zmiana sposobu pokazywania danych, aby koncentrować się na użytkownikach – głównie na ścieżce użytkownika od pierwszej wizyty do końcowej konwersji.
Plus GA4 skupia się na „eventach-zdarzeniach”. Zdarzenia są głównym sposobem prezentacji danych w nowym Google Analytics 4.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Wreszcie przetwarzanie uczenia maszynowego w nowej usłudze Analytics oznacza, że może ona wypełnić luki, w których firmy nie są w stanie zinterpretować i zrozumieć całej bazy klientów z powodu użytkowników, którzy zrezygnowali z używania plików cookie i gromadzenia danych. Internauci coraz rzadziej wyrażają zgodę na śledzenie za pomocą plików cookies. Na przykład Mozilla Firefox blokuje Analytics.
Potrzeba wprowadzenia Google Analytics 4 w dużej mierze wynika z nowych przepisów o ochronie prywatności (takich jak RODO, GDPR i CCPA) oraz zmniejszonej stabilności tradycyjnych analiz. Wiele firm korzystających z tradycyjnego Universal Google Analytics może często napotkać problemy z niedokładnymi lub brakującymi danymi z powodu braku zgody na pliki cookie.
GA4 jest zbudowane na podstawie uczeniem maszynowym, które jest główną formą pomiaru danych, przy użyciu „modelowania”. Co to znaczy?
Otóż z istniejących danych może tworzyć założenia dotyczące ruchu w witrynie/zachowania użytkowników. Jedna z funkcji oparta na sztucznej inteligencji automatycznie wyróżnia przydatne informacje dla marketerów.
Poza tym nowe GA4 koncentruje się na zapewnieniu marketerom „pełniejszego zrozumienia podróży klienta na różnych urządzeniach”. W dodatku wydaje się, że Google Analytics 4 jest bardziej skoncentrowany na pomiarze kompleksowej ścieżki zakupowej, a nie tylko na poszczególnych danych na różnych urządzeniach/stronach/czy segmentach.
Google Analytics 4 zostało zaprojektowane tak, aby było „przyszłościowy” i mogło bardzo dobrze działać w świecie bez plików cookie lub danych identyfikujących.
Google Analytics 4 obsługuje „strumienie danych” , dla kontrastu stara wersja obsługiwała widoki i segmenty.
GA4 pozwala marketerom edytować i poprawiać sposób śledzenia zdarzeń bez konieczności edytowania kodu. W dodatku import danych może teraz obejmować szeroki zakres ze źródeł innych niż witryny, np aplikacje i to w ramach jednej usługi.
Bardzo ciekawy wydaje się „utrzymywanie użytkowników/raport cyklu życia”, który wydaje się być jedną z największych zmian w Analytics i skupia się na ścieżce użytkownika.
Hasło jak wdrożyć google analytics 4 bardoz często pojawia się w wyszukiwarce.
Istnieje kilka sposobów na skonfigurowanie nowej usługi Google Analytics dla Twojej witryny.
Jedna z metod jak rozpocząć konfigurowanie usługi wraz z istniejącym Universal Analytics:
Streszczenie konfiguracji GA4:
(Twój obecnykod Universal Analytics na stronie)
<!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics →
<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-xxxxxxxxx-1„></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(’js’, new Date());
gtag(’config’, 'UA-xxxxxxxxxx’);
gtag(’config’, 'identyfikator pomiaru GA4′);
</script>
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Google Analytics 4 -przewodnik jak wdrożyć GA4?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |