Branding Czy Direct Response? Co Daje Lepsze Efekty W Marketingu?
6 marca, 2023
ecommerce
Ecommerce -co to? Jak za艂o偶y膰 sklep internetowy (handel elektroniczny, przyk艂ady, definicja)
8 marca, 2023

Full Funnel -co to jest? (przyk艂ady, definicja)

UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Full Funnel -co to jest? (przyk艂ady, definicja)
Full Funnel -co to jest? (przyk艂ady, definicja) 1
/
Full Funnel

Co to jest Full Funnel marketing ?

Marketing Full Funnel obejmuje wszystkie poziomy lejka. Kiedy m贸wimy 鈥瀕ejek鈥, mamy na my艣li lejek marketingowy, kt贸ry przedstawia najprostsz膮 drog臋, jak膮 klient mo偶e odby膰 na 艣cie偶ce do zakupu. Marketing na ca艂ej 艣cie偶ce rozpoczyna si臋 na szczycie lejka i nadal bierze pod uwag臋 potrzeby klient贸w na wszystkich jego poziomach.

Kluczowe punkty

  • Marketing Full Funnel to proces tworzenia kompleksowej strategii marketingowej, kt贸ra obejmuje wszystkie kana艂y i punkty styku z mark膮 na ca艂ej 艣cie偶ce klienta.
  • To holistyczne podej艣cie do marketingu, kt贸re przyci膮ga uwag臋, pobudza zaanga偶owanie, zach臋ca do rozwa偶enia i tworzy lojalno艣膰 wobec marki.
  • Podej艣cie do marketingu oparte na pe艂nej 艣cie偶ce zapewnia pozytywne do艣wiadczenia os贸b z Twoj膮 mark膮.
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Dlaczego marketing Full Funnel jest wa偶ny?

Lejki marketingowe s膮 liniowe; podr贸偶e klient贸w nie s膮.

Wa偶ne jest, aby wzi膮膰 pod uwag臋 kupuj膮cych na wszystkich poziomach 艣cie偶ki marketingowej, poniewa偶 cz臋sto mog膮 oni mie膰 r贸偶ne pragnienia lub potrzeby. G贸rna cz臋艣膰 lejka Full Funnel reprezentuje kupuj膮cych na etapie 艣wiadomo艣ci, a dolna cz臋艣膰 lejka reprezentuje kupuj膮cych na etapie zakupu.

Marketing g贸rnego lejka (TOFU) odnosi si臋 do strategii budowania 艣wiadomo艣ci marki.

Na przyk艂ad wiele reklam wideo (niekoniecznie telewizyjnych) ma na celu budowanie 艣wiadomo艣ci w艣r贸d odbiorc贸w, kt贸rzy mog膮 jeszcze nie potrzebowa膰 produktu.

Strategie marketingowe w po艂owie 艣cie偶ki zwykle koncentruj膮 si臋 na budowaniu zainteresowania i wyr贸偶nianiu si臋 w swojej kategorii.

Na przyk艂ad tre艣膰 bloga mo偶e pom贸c odr贸偶ni膰 produkt od innych w swojej kategorii.

Marketing na ni偶szych etapach lejkach nap臋dza zakupy w艣r贸d kupuj膮cych, kt贸rzy wykazuj膮 potencja艂 do zakupu. Na przyk艂ad reklamy remarketingowe z wezwaniami do dzia艂ania, takimi jak 鈥濳up teraz鈥, mog膮 przybli偶y膰 kupuj膮cych do miejsca zakupu.

Strategia marketingowa obejmuj膮ca pe艂n膮 艣cie偶k臋 – Full Funnel- jednocze艣nie buduje 艣wiadomo艣膰, rozwa偶anie zakupu i zakup.

Lejek marketingowy to pomocne narz臋dzie do anga偶owania odbiorc贸w. Jednocze艣nie 艣cie偶ki klienta i lejki nie s膮 poj臋ciami wymiennymi. 艢cie偶ki maj膮 charakter liniowy, ale 艣cie偶ki klienta rzadko przechodz膮 bezpo艣rednio od 艣wiadomo艣ci przez rozwa偶anie zakupu do zakupu.

Nie ma dw贸ch takich samych podr贸偶y klienta!

Umie艣膰my to w kontek艣cie.

Wyobra藕 sobie hipotetyczn膮 firm臋 produkuj膮c膮 past臋 do z臋b贸w i dwie hipotetyczne podr贸偶e klient贸w. Pierwszy klient ogl膮da program w telewizji i widzi reklam臋 tej pasty. Reklama by艂a ciekawa, nawet 艣mieszna i postanowi艂 wpisa膰 nazw臋 firmy w google. Pojawia si臋 ich strona i czyta recenzje, ale rozproszy艂 jego telefon od znajomego.

Zapomina on o reklamie, akurat zaczyna si臋 dalej film i nici z zakup贸w. Ale za par臋 dni widzi reklam臋 displayow膮. Czyli typowy remarketing, na zasadzie „by艂e艣 u nas na stronie i nie kupi艂e艣 wi臋c wr贸膰 i doko艅cz swoje zam贸wienie”.

Od momentu jak ta osoba zobaczy艂a reklam臋 mo偶e min膮膰 kilka minut, albo nawet tygodni zanim kupi ten produkt. Dlatego tak wa偶ne jest poznanie koncepcji full funnel aby wiedzie膰 jak optymalizowa膰 ca艂y proces.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Na czym polega strategia Full Funnel?

Wyja艣nienie Full Funnel w marketingu B2B na ca艂ej 艣cie偶ce.

Strategia GTM obejmuj膮ca: Segmenty docelowe, na kt贸rych chcesz si臋 skupi膰

  • Wiadomo艣膰 marketingowa
  • Marketing, sprzeda偶 i dostosowanie kadry kierowniczej do powy偶szych punkt贸w i strategicznych cel贸w/zada艅
  • ICP (idealny profil klienta) i segmentacja kont

Czym si臋 r贸偶ni Icp Ideal Customer Profile od persony

ICP (Ideal Customer Profile) i persona to dwa r贸偶ne narz臋dzia marketingowe, ale oba s膮 u偶ywane w celu lepszego zrozumienia klient贸w.

ICP to idealny profil klienta, kt贸ry pasuje do Twojego produktu lub us艂ugi. Okre艣la cechy i w艂a艣ciwo艣ci, kt贸re s膮 najwa偶niejsze dla Twojego biznesu, takie jak bran偶a, wielko艣膰 przedsi臋biorstwa, lokalizacja, potrzeby biznesowe, a tak偶e informacje demograficzne, takie jak wiek czy p艂e膰. ICP s艂u偶y do okre艣lenia grupy os贸b, kt贸re s膮 najlepszymi klientami dla Twojego biznesu, co u艂atwia kierowanie dzia艂a艅 marketingowych w celu dotarcia do nich.

Persona to szczeg贸艂owy profil klienta, kt贸ry reprezentuje jedn膮 osob臋 z grupy Twoich klient贸w idealnych, kt贸rzy s膮 opisani w ICP.

艢wiadomo艣膰 na etapie TOFU

Je艣li ludzie nie s膮 艣wiadomi Twojej marki lub produkt贸w, nie mog膮 zosta膰 klientami. Dlatego jednym z g艂贸wnych cel贸w na szczycie lejka jest budowanie 艣wiadomo艣ci marki.

Istnieje wiele sposob贸w budowania 艣wiadomo艣ci marki, w tym:

  • P艂atne reklamy: Obejmuje to reklamy telewizyjne, radiowe, drukowane, media spo艂eczno艣ciowe i displayowe.
  • Wyszukiwanie bezp艂atne: optymalizacja witryny i tre艣ci pod k膮tem bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania Google.
  • Marketing tre艣ci: Obejmuje to tworzenie post贸w na blogach, artyku艂贸w, infografik, lookbook贸w itp. Koncentruje si臋 na tre艣ciach, kt贸re edukuj膮 i informuj膮 odbiorc贸w.
  • Media spo艂eczno艣ciowe: tworzenie anga偶uj膮cych tre艣ci i budowanie obserwuj膮cych na platformach medi贸w spo艂eczno艣ciowych, takich jak Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter i LinkedIn.
  • PR: Obejmuje to uzyskanie relacji medialnych dla Twojej marki w prasie, Internecie i telewizji.

Dwie rzeczy s膮 kluczowe, je艣li chodzi o budowanie 艣wiadomo艣ci marki lub produktu.

Po pierwsze 鈥 na tym etapie wa偶ne jest, aby nie naciska膰 zbyt mocno. Twoim g艂贸wnym celem jest zainteresowanie ludzi Twoj膮 mark膮, a nie sprzeda偶 produktu.

Po drugie 鈥 b膮d藕 obecny tam, gdzie s膮 Twoi potencjalni klienci. Zidentyfikuj g艂贸wne kana艂y, z kt贸rych korzystaj膮, i stw贸rz sp贸jny przekaz w tych kana艂ach.

Nie ma znaczenia, jakie cele ustalisz dla swojego marketingu, wszystko zaczyna si臋 od budowania 艣wiadomo艣ci marki.

Wiele firm du偶o inwestuje w reklamy, ale ja widzia艂em o wiele lepsze sposoby na budowanie 艣wiadomo艣ci:

  • Tworzenie wysokiej jako艣ci przewodnik贸w zoptymalizowanych pod k膮tem niszowych s艂贸w kluczowych (nie og贸lnych)
  • Proaktywny rozw贸j sieci w docelowej spo艂eczno艣ci i przyw贸dztwo my艣lowe w celu generowania organicznej 艣wiadomo艣ci
  • Wyst膮pienia publiczne, go艣cinne wyst臋py podcast贸w, posty go艣cinne i seminaria internetowe dla partner贸w w celu zwi臋kszenia liczby odbiorc贸w i 艣wiadomo艣ci
  • Wsp贸艂pracuj ze strategicznymi spo艂eczno艣ciami i kontami

Zwi臋ksz rozwa偶enie zakupu

W 艣rodku lejka nadszed艂 czas, aby zwi臋kszy膰 zainteresowanie Twoimi produktami. Oznacza to, 偶e potencjalni klienci zacz臋li my艣le膰 o Twojej ofercie jako o rozwi膮zaniu ich problem贸w. Nie musisz ich przekonywa膰, 偶e jeste艣 rozwi膮zaniem. Raczej po prostu chcesz, aby zacz臋li rozwa偶a膰 Twoj膮 mark臋 lub produkt jako potencjaln膮 opcj臋.

Istnieje kilka sposob贸w na zwi臋kszenie rozwa偶ania zakupu:

  • Opracuj tre艣ci dotycz膮ce przyw贸dztwa my艣lowego: te tre艣ci pomog膮 Ci sta膰 si臋 autorytatywn膮 mark膮 w Twojej bran偶y.
  • Uczestnicz w targach i wydarzeniach: Pomo偶e to zaprezentowa膰 Twoj膮 mark臋 potencjalnym klientom.
  • Generuj pozytywne opinie, recenzje i referencje: spo艂eczny dow贸d s艂uszno艣ci pomo偶e pokaza膰 potencjalnym klientom, 偶e inni odnie艣li sukces z Twoim produktem lub us艂ug膮. To wzbudzi zaufanie do Twojej marki.
  • Oferuj prezentacje produkt贸w i bezp艂atne wersje pr贸bne: pozw贸l im zaj膮膰 miejsce w pierwszym rz臋dzie i zapozna膰 si臋 z Twoim produktem. Pozw贸l im przetestowa膰 Tw贸j produkt za pomoc膮 demonstracji, interaktywnego seminarium internetowego, bezp艂atnej wersji pr贸bnej itp.

Wyr贸偶nij swoj膮 mark臋 na etapie MOFU

艢rodek lejka to miejsce, w kt贸rym potencjalni klienci zaczynaj膮 por贸wnywa膰 Twoj膮 mark臋 z innymi opcjami. Wa偶ne jest, aby wyr贸偶ni膰 swoj膮 mark臋 na tym etapie, aby艣 m贸g艂 pozosta膰 w czo艂贸wce, gdy potencjalni klienci b臋d膮 kontynuowa膰 swoj膮 podr贸偶.

Zacznij uczy膰 ich, co sprawia, 偶e Tw贸j produkt lub us艂uga s膮 wyj膮tkowe. R贸wnie wa偶ne jest okre艣lenie odbiorc贸w, kt贸rzy odnios膮 najwi臋ksze korzy艣ci z wyr贸偶nik贸w.

Istnieje kilka sposob贸w na wyr贸偶nienie swojej marki:

  • Kieruj reklamy na s艂owa kluczowe ze 艣rodka 艣cie偶ki: Pomo偶e Ci to w uszeregowaniu s艂贸w kluczowych znajduj膮cych si臋 dalej na 艣cie偶ce. Celem jest zapewnienie odbiorcom g艂臋bszego zrozumienia Twoich produkt贸w lub us艂ug.
  • Tw贸rz tre艣ci por贸wnawcze: pom贸偶 potencjalnym klientom por贸wna膰 Twoje produkty lub us艂ugi z innymi opcjami na rynku.
  • Opracuj filmy produktowe: Pomo偶e to potencjalnym klientom zrozumie膰, jak dzia艂a Tw贸j produkt lub us艂uga i jakie korzy艣ci mo偶e przynie艣膰 im wi臋cej ni偶 konkurencyjne opcje.
  • Organizuj webinary: te seminaria internetowe powinny mie膰 przede wszystkim charakter edukacyjny, a nie prezentacj臋 Twojego produktu lub us艂ugi. Powinny zapewnia膰 rzeczywist膮 warto艣膰 potencjalnym klientom.
  • Tre艣ci oparte na osobowo艣ci marki: kiedy sprzedajesz towar, osobowo艣膰 Twojej marki jest czasem tym, co odr贸偶nia Ci臋 od konkurencyjnych opcji. W takim przypadku pozw贸l swojej osobowo艣ci zab艂ysn膮膰, aby poprowadzi膰 ich na dno lejka.

Generowanie popytu.

Popyt powstaje, gdy pokazujesz, 偶e Tw贸j produkt mo偶e pom贸c w osi膮gni臋ciu po偶膮danego rezultatu lub rozwi膮zaniu konkretnego wyzwania dla docelowych odbiorc贸w.

Najlepszym sposobem na kreowanie popytu jest dostarczanie szczeg贸艂owych studi贸w przypadku poprzez:

  • P艂atna, organiczna i „r臋czna” dystrybucja (musi by膰 to targetowane)
  • Webinary
  • Biuletyn

Przechwytywanie popytu.

Aby wykorzysta膰 popyt, musisz ustawi膰 pr贸g zaanga偶owania i dane dotycz膮ce zamiar贸w, aby zacz膮膰 anga偶owa膰 konta strategiczne w rozgrzewk臋 (ang. warmup).

Nie wierz臋 w pasywne przechwytywanie popytu.

Aby przyspieszy膰 zdobywanie popytu, musisz mie膰 program wspierania kupuj膮cych 鈥 centra tre艣ci zawieraj膮ce tre艣ci dostosowane do konkretnego kupuj膮cego + ci膮g艂e wsparcie.

Aktywacja.

W okre艣lonym momencie potrzebujesz lekkiego impulsu, aby aktywowa膰 konta strategiczne.

Sprzeda偶 spo艂eczno艣ciowa i kreatywny spersonalizowany kontakt + kontynuacja telefoniczna to najskuteczniejsze sposoby aktywacji.

Zamknij umow臋

Aby sfinalizowa膰 transakcj臋, przedstaw potencjalnym klientom jasne wezwanie do dzia艂ania (CTA). To wezwanie do dzia艂ania powinno przekona膰 potencjalnych klient贸w do dokonania zakupu lub skierowa膰 ich na stron臋 docelow膮, kt贸ra wzmacnia Twoj膮 propozycj臋 warto艣ci.

Istniej膮 r贸偶ne rodzaje content marketingu, kt贸re szczeg贸lnie dobrze sprawdzaj膮 si臋 na dole lejka, takie jak:

  • Kupony i rabaty
  • S艂owa kluczowe dolnej 艣cie偶ki czyli wysoce transakcyjne PPC
  • Tre艣ci wyzwalane behawioralnie
  • Spersonalizowana tre艣膰
  • Kalkulatory ROI
  • Kalkulatory TCO
  • Oferty bezp艂atnej wysy艂ki (dla e-commerce)
  • Spersonalizowane e-maile
  • Retargetowanie reklam

W tym momencie powiniene艣 naciska膰, aby dokona膰 sprzeda偶y. Upewnij si臋, 偶e potencjalni klienci s膮 pewni swojej decyzji o zakupie i usu艅 problemy, kt贸re mog膮 uniemo偶liwi膰 im sfinalizowanie transakcji.

Sukces klienta.

Po wygraniu transakcji rozpoczynasz now膮 relacj臋 z klientami. Twoim celem jest zadowolenie ka偶dego klienta i dowiedzenie si臋 wi臋cej o:

  • co sk艂oni艂o ich do zakupu,
  • co wp艂yn臋艂o na ich decyzje,
  • jakie alternatywy rozwa偶ali itp.

Ekspansja.

Kiedy masz histori臋 sukcesu (tw贸j klient osi膮gn膮艂 po偶膮dany rezultat), to:

  • Opublikuj szczeg贸艂owe studium przypadku
  • Rozpocznij programy rozszerzania oferty, aby zwi臋kszy膰 przychody z istniej膮cym kontem
  • Popro艣 o rekomendacje/wprowadzenia

Lista wszystkich kana艂贸w kt贸re mo偶esz u偶y膰

Kana艂y do rozwa偶enia to:

  • Marketing afiliacyjny
  • Marketing tre艣ci
  • Marketing e-mailowy
  • Reklama w sklepie i display
  • PPC
  • Drukowane reklamy
  • Reklamy radiowe
  • SEO
  • Media spo艂eczno艣ciowe
  • Telewizja
  • Reklamy wideo

Jak mierzy膰 wyniki i performance kampanii?

Oto kilka typowych wska藕nik贸w na ka偶dym etapie 艣cie偶ki:

  • Pocz膮tek 艣cie偶ki: Rankingi s艂贸w kluczowych, wy艣wietlenia, samodzielna 艣wiadomo艣膰 marki, ruch w witrynie itp.
  • 艢rodek lejka: Rankingi s艂贸w kluczowych, pobrania tre艣ci, udzia艂 w webinarach, subskrybenci listy mailingowej, kwalifikowani potencjalni klienci itp.
  • D贸艂 lejka: konwersje, zam贸wienia, nowi klienci, przychody, koszt pozyskania klienta itp.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 0 / 5. Liczba g艂os贸w: 0

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)