Zawartość strony
Marketing Full Funnel obejmuje wszystkie poziomy lejka. Kiedy mówimy „lejek”, mamy na myśli lejek marketingowy, który przedstawia najprostszą drogę, jaką klient może odbyć na ścieżce do zakupu. Marketing na całej ścieżce rozpoczyna się na szczycie lejka i nadal bierze pod uwagę potrzeby klientów na wszystkich jego poziomach.
Kluczowe punkty
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Lejki marketingowe są liniowe; podróże klientów nie są.
Ważne jest, aby wziąć pod uwagę kupujących na wszystkich poziomach ścieżki marketingowej, ponieważ często mogą oni mieć różne pragnienia lub potrzeby. Górna część lejka Full Funnel reprezentuje kupujących na etapie świadomości, a dolna część lejka reprezentuje kupujących na etapie zakupu.
Marketing górnego lejka (TOFU) odnosi się do strategii budowania świadomości marki.
Na przykład wiele reklam wideo (niekoniecznie telewizyjnych) ma na celu budowanie świadomości wśród odbiorców, którzy mogą jeszcze nie potrzebować produktu.
Strategie marketingowe w połowie ścieżki zwykle koncentrują się na budowaniu zainteresowania i wyróżnianiu się w swojej kategorii.
Na przykład treść bloga może pomóc odróżnić produkt od innych w swojej kategorii.
Marketing na niższych etapach lejkach napędza zakupy wśród kupujących, którzy wykazują potencjał do zakupu. Na przykład reklamy remarketingowe z wezwaniami do działania, takimi jak „Kup teraz”, mogą przybliżyć kupujących do miejsca zakupu.
Strategia marketingowa obejmująca pełną ścieżkę – Full Funnel- jednocześnie buduje świadomość, rozważanie zakupu i zakup.
Lejek marketingowy to pomocne narzędzie do angażowania odbiorców. Jednocześnie ścieżki klienta i lejki nie są pojęciami wymiennymi. Ścieżki mają charakter liniowy, ale ścieżki klienta rzadko przechodzą bezpośrednio od świadomości przez rozważanie zakupu do zakupu.
Nie ma dwóch takich samych podróży klienta!
Umieśćmy to w kontekście.
Wyobraź sobie hipotetyczną firmę produkującą pastę do zębów i dwie hipotetyczne podróże klientów. Pierwszy klient ogląda program w telewizji i widzi reklamę tej pasty. Reklama była ciekawa, nawet śmieszna i postanowił wpisać nazwę firmy w google. Pojawia się ich strona i czyta recenzje, ale rozproszył jego telefon od znajomego.
Zapomina on o reklamie, akurat zaczyna się dalej film i nici z zakupów. Ale za parę dni widzi reklamę displayową. Czyli typowy remarketing, na zasadzie „byłeś u nas na stronie i nie kupiłeś więc wróć i dokończ swoje zamówienie”.
Od momentu jak ta osoba zobaczyła reklamę może minąć kilka minut, albo nawet tygodni zanim kupi ten produkt. Dlatego tak ważne jest poznanie koncepcji full funnel aby wiedzieć jak optymalizować cały proces.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Wyjaśnienie Full Funnel w marketingu B2B na całej ścieżce.
ICP (Ideal Customer Profile) i persona to dwa różne narzędzia marketingowe, ale oba są używane w celu lepszego zrozumienia klientów.
ICP to idealny profil klienta, który pasuje do Twojego produktu lub usługi. Określa cechy i właściwości, które są najważniejsze dla Twojego biznesu, takie jak branża, wielkość przedsiębiorstwa, lokalizacja, potrzeby biznesowe, a także informacje demograficzne, takie jak wiek czy płeć. ICP służy do określenia grupy osób, które są najlepszymi klientami dla Twojego biznesu, co ułatwia kierowanie działań marketingowych w celu dotarcia do nich.
Persona to szczegółowy profil klienta, który reprezentuje jedną osobę z grupy Twoich klientów idealnych, którzy są opisani w ICP.
Jeśli ludzie nie są świadomi Twojej marki lub produktów, nie mogą zostać klientami. Dlatego jednym z głównych celów na szczycie lejka jest budowanie świadomości marki.
Istnieje wiele sposobów budowania świadomości marki, w tym:
Dwie rzeczy są kluczowe, jeśli chodzi o budowanie świadomości marki lub produktu.
Po pierwsze — na tym etapie ważne jest, aby nie naciskać zbyt mocno. Twoim głównym celem jest zainteresowanie ludzi Twoją marką, a nie sprzedaż produktu.
Po drugie — bądź obecny tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Zidentyfikuj główne kanały, z których korzystają, i stwórz spójny przekaz w tych kanałach.
Nie ma znaczenia, jakie cele ustalisz dla swojego marketingu, wszystko zaczyna się od budowania świadomości marki.
Wiele firm dużo inwestuje w reklamy, ale ja widziałem o wiele lepsze sposoby na budowanie świadomości:
W środku lejka nadszedł czas, aby zwiększyć zainteresowanie Twoimi produktami. Oznacza to, że potencjalni klienci zaczęli myśleć o Twojej ofercie jako o rozwiązaniu ich problemów. Nie musisz ich przekonywać, że jesteś rozwiązaniem. Raczej po prostu chcesz, aby zaczęli rozważać Twoją markę lub produkt jako potencjalną opcję.
Istnieje kilka sposobów na zwiększenie rozważania zakupu:
Środek lejka to miejsce, w którym potencjalni klienci zaczynają porównywać Twoją markę z innymi opcjami. Ważne jest, aby wyróżnić swoją markę na tym etapie, abyś mógł pozostać w czołówce, gdy potencjalni klienci będą kontynuować swoją podróż.
Zacznij uczyć ich, co sprawia, że Twój produkt lub usługa są wyjątkowe. Równie ważne jest określenie odbiorców, którzy odniosą największe korzyści z wyróżników.
Istnieje kilka sposobów na wyróżnienie swojej marki:
Popyt powstaje, gdy pokazujesz, że Twój produkt może pomóc w osiągnięciu pożądanego rezultatu lub rozwiązaniu konkretnego wyzwania dla docelowych odbiorców.
Najlepszym sposobem na kreowanie popytu jest dostarczanie szczegółowych studiów przypadku poprzez:
Aby wykorzystać popyt, musisz ustawić próg zaangażowania i dane dotyczące zamiarów, aby zacząć angażować konta strategiczne w rozgrzewkę (ang. warmup).
Nie wierzę w pasywne przechwytywanie popytu.
Aby przyspieszyć zdobywanie popytu, musisz mieć program wspierania kupujących – centra treści zawierające treści dostosowane do konkretnego kupującego + ciągłe wsparcie.
W określonym momencie potrzebujesz lekkiego impulsu, aby aktywować konta strategiczne.
Sprzedaż społecznościowa i kreatywny spersonalizowany kontakt + kontynuacja telefoniczna to najskuteczniejsze sposoby aktywacji.
Aby sfinalizować transakcję, przedstaw potencjalnym klientom jasne wezwanie do działania (CTA). To wezwanie do działania powinno przekonać potencjalnych klientów do dokonania zakupu lub skierować ich na stronę docelową, która wzmacnia Twoją propozycję wartości.
Istnieją różne rodzaje content marketingu, które szczególnie dobrze sprawdzają się na dole lejka, takie jak:
W tym momencie powinieneś naciskać, aby dokonać sprzedaży. Upewnij się, że potencjalni klienci są pewni swojej decyzji o zakupie i usuń problemy, które mogą uniemożliwić im sfinalizowanie transakcji.
Po wygraniu transakcji rozpoczynasz nową relację z klientami. Twoim celem jest zadowolenie każdego klienta i dowiedzenie się więcej o:
Kiedy masz historię sukcesu (twój klient osiągnął pożądany rezultat), to:
Kanały do rozważenia to:
Oto kilka typowych wskaźników na każdym etapie ścieżki:
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)