Dobre pozycjonowanie strony -jakie s膮 najlepsze praktyki SEO

Grafika rastrowa
Automatyczne pozycjonowanie stron internetowych (roboty SEO)
30 maja, 2022
Kurs facebook ads
Pozycjonowanie facebook -strona i fanpage na FB wy偶ej w Google
30 maja, 2022
Testy AB
Dobre pozycjonowanie

Dobre pozycjonowanie strony -jakie s膮 najlepsze praktyki SEO

Dobre pozycjonowanie, czyli skuteczne SEO to zestaw dzia艂a艅 zaprojektowanych w celu poprawy rankingu witryny w wyszukiwarkach. Typowe najlepsze praktyki optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek obejmuj膮 optymalizacj臋 w witrynie (onsite), badanie s艂贸w kluczowych i tworzenie link贸w zwrotnych do witryny.

Innymi s艂owy:

Jest milion rzeczy, kt贸re mo偶esz zrobi膰, aby uzyska膰 wy偶sze pozycje w Google i dzisiaj om贸wimy czym jest dobre pozycjonowanie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing


Wa偶ne jest, aby najpierw pozna膰 podstawy jak dzia艂a dobre pozycjonowanie.

Innymi s艂owy: chcesz mie膰 pewno艣膰, 偶e Twoja witryna jest zgodna z aktualnymi najlepszymi praktykami SEO. To jest podstawa dlatego zawsze polecam ogl膮danie Q&A z pracownikami google czy John’em Mullerem.

Nast臋pnie, gdy ju偶 poznasz fundamenty, mo偶esz zacz膮膰 od technik zaawansowanych.

Poni偶ej 10 najwa偶niejszych najlepszych praktyk SEO, kt贸re kt贸re spowoduj膮, 偶e dobre pozycjonowanie b臋dzie maksymalnie skuteczne.

Dodaj g艂贸wne s艂owo kluczowe na pocz膮tku tre艣ci

Ka偶dy wie, 偶e w SEO trzeba u偶ywa膰 s艂owa kluczowego kilka razy na swojej stronie.

Ale mo偶esz nie wiedzie膰, 偶e lokalizacja s艂owa kluczowego r贸wnie偶 ma znaczenie.

W szczeg贸lno艣ci chcesz przynajmniej raz wspomnie膰 o swoim g艂贸wnym s艂owie kluczowym na g贸rze wpisu.

Dlaczego to ma znaczenie?

Google przyk艂ada wi臋ksz膮 wag臋 do termin贸w, kt贸re pojawiaj膮 si臋 na g贸rze strony.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Napisz unikalne tytu艂y, opisy i tre艣ci

Unikanie duplikat贸w tre艣ci jest jedn膮 z najlepszych praktyk SEO, o kt贸rych nale偶y pami臋ta膰.

Obecnie du偶o seowc贸w, kt贸rzy do tworzenia artyku艂贸w u偶ywaj膮 AI ma z tym problem.

W rzeczywisto艣ci Google jasno komunikuje, 偶e nale偶y unika膰 duplikat贸w lub prawie identycznych wersji tre艣ci w witrynie.

I ta zasada dotyczy ka偶dego elementu tre艣ci na Twojej stronie, w tym je艣li chodzi o:

  • Tagi tytu艂贸w
  • Tagi opisu meta
  • Strony produkt贸w e-commerce
  • Strony docelowe
  • Tekst alternatywny obrazu
  • Strony kategorii

Zasadniczo: je艣li publikujesz stron臋 w swojej witrynie, tre艣膰 na tej stronie musi by膰 w 100% unikalna.

Je艣li prowadzisz ma艂ego bloga ze stron膮 g艂贸wn膮 i kilkoma postami, ta zasada jest do艣膰 艂atwa do przestrzegania.

Ale je艣li jeste艣 w艂a艣cicielem witryny e-Commerce z tysi膮cami produkt贸w, pisanie unikalnej tre艣ci dla ka偶dej strony mo偶e by膰 trudne.

Je艣li masz problemy z pisaniem tre艣ci dla ka偶dej podstrony, rozwa偶 po艂膮czenie ze sob膮 stron o podobnej tre艣ci. Lub u偶yj znacznika kanonicznego (rel=”canonical”).

Zoptymalizuj title, tag tytu艂owy pod k膮tem dobrego pozycjonowania

Je艣li chodzi o pozycjonowanie na stronie, Tw贸j tag tytu艂owy jest jedn膮 z najwa偶niejszych rzeczy.

Oto, jak najlepiej wykorzysta膰 tag tytu艂u strony, aby mie膰 realny wp艂yw na dobre pozycjonowanie:

Dodaj swoje g艂贸wne s艂owo kluczowe: 鈥濪odanie z przodu鈥 oznacza po prostu, 偶e zaczynasz tag tytu艂owy od docelowego s艂owa kluczowego.

Dlaczego to jest wa偶ne?

C贸偶, wyszukiwarki zwracaj膮 szczeg贸ln膮 uwag臋 na terminy, kt贸rych u偶ywasz w tagu tytu艂u. Dlatego chcesz, aby Twoje s艂owo kluczowe znalaz艂o si臋 w tytule strony.

Ale mo偶esz nie wiedzie膰, 偶e Google k艂adzie r贸wnie偶 wi臋kszy nacisk na s艂owa i frazy, kt贸re pojawiaj膮 si臋 na pocz膮tku tagu tytu艂owego.
Wi臋c je艣li ma to sens, zacznij sw贸j tytu艂 od s艂owa kluczowego, dla kt贸rego chcesz rankowa膰 i mie膰 lepsz膮 pozycj臋 w wyszukiwarce.

Czasami nie jest mo偶liwe u偶ycie s艂owa kluczowego tak szybko, poniewa偶 spowoduje to, 偶e tag tytu艂owy b臋dzie wygl膮da艂 nielogicznie.

U偶yj jednego s艂owa kluczowego w tytule

Google wyra藕nie o tym m贸wi.

Nikt nie chce, aby艣 robi艂 keyword stuffing, czyli wypcha艂 sw贸j tytu艂 kilkoma r贸偶nymi s艂owami kluczowymi.
Wi臋c unikaj umieszczania w tytule niepotrzebnych s艂贸w kluczowych.

Zamiast tego powiniene艣 u偶y膰 jednego g艂贸wnego s艂owa kluczowego w tytule. A je艣li Twoja strona jest wysokiej jako艣ci, naturalnie b臋dziesz widoczny w rankingu dla tej frazy kluczowej i wielu innych (long tail).

Zoptymalizuj szybko艣膰 艂adowania swojej witryny

Google zwykle nie m贸wi publicznie o czynnikach rankingowych w swoim algorytmie.

Wi臋c kiedy du偶o m贸wi膮 o konkretnym sygnale rankingowym, WIESZ, 偶e to musi by膰 bardzo wa偶ne.

Szybko艣膰 艂adowania witryny jest jednym z tych rzadkich czynnik贸w rankingowych, o kt贸rych publicznie informuj膮.

Dlatego zdecydowanie polecam jak najszybsze zoptymalizowanie wczytania witryny, szczeg贸lnie na urz膮dzeniach mobilnych.

Pierwszym krokiem jest sprawdzenie aktualnej szybko艣ci 艂adowania witryny. W ten spos贸b wiesz, gdzie jeste艣, zanim zaczniesz wprowadza膰 zmiany.

Polecam bardzo przydatne narz臋dzia takie jak pingdom, GTmetrix, czy PageSpeed 鈥嬧婭nsights.

Tak czy inaczej, oto kilka sposob贸w na popraw臋 szybko艣ci 艂adowania witryny.

  • Kompresuj obrazy: Obrazy zwykle stanowi膮 wi臋kszo艣膰 rozmiaru strony (w przeliczeniu na KB).
  • U偶yj lekkich motyw贸w: niepor臋czne motywy WordPress mog膮 spowolni膰 dzia艂anie. Je艣li wi臋c Tw贸j motyw nie jest zoptymalizowany pod k膮tem szybko艣ci, rozwa偶 przej艣cie na taki, kt贸ry jest.
  • U偶yj Lazy Loading: Powolne 艂adowanie obrazk贸w mo偶e przyspieszy膰 艂adowanie Twojej witryny o 70% lub wi臋cej. Minusem jest to, 偶e obrazy pojawiaj膮 si臋, gdy u偶ytkownicy przewijaj膮 stron臋, co nie jest dobre dla UX.
  • U偶yj sieci CDN: CDN udost臋pniaj膮 obrazy i inne multimedia w Twojej witrynie na serwerach znajduj膮cych si臋 blisko u偶ytkownik贸w.

艢led藕 swoje wyniki za pomoc膮 Google Search Console

Je艣li nie masz skonfigurowanego konta Google Search Console, to nawet nie powiniene艣 m贸wi膰, 偶e „delikatnie” interesujesz si臋 SEO.

Search Console jest jak pulpit nawigacyjny, kt贸ry informuje o tym, jak Twoja witryna radzi sobie w SERP (stronach wynik贸w wyszukiwania).
W Search Console jest wiele ciekawych funkcji i narz臋dzi.

Ale prawdopodobnie wi臋kszo艣ci z nich nie b臋dziesz potrzebowa膰.

Google search console logowanie webmaster tools

Zamiast tego polecam regularne sprawdzanie kilka raport贸w.

Skuteczno艣膰: te dane pokazuj膮, ile os贸b widzi i klika Twoj膮 witryn臋 w wyszukiwarce Google.

Mo偶esz tak偶e zobaczy膰 dok艂adne s艂owa kluczowe, kt贸rych ludzie u偶ywaj膮, aby znale藕膰 Twoje tre艣ci.

To wszystko samo w sobie jest bardzo cenne. Ale prawdziw膮 warto艣ci膮 jest 艣ledzenie wy艣wietle艅 i klikni臋膰 w perspektywie czasu. Je艣li id膮 w g贸r臋, jasne jest, 偶e wykonujesz dobre pozycjonowanie.

Je艣li nie, by膰 mo偶e nadszed艂 czas, aby wypr贸bowa膰 nasz膮 agencj臋?

Stan: raport dotycz膮cy informuje, kt贸re strony z Twojej witryny zosta艂y zaindeksowane przez Google.

Poinformuje Ci臋 r贸wnie偶, je艣li masz problemy z pe艂nym zaindeksowaniem kt贸rejkolwiek z Twoich stron.

Je艣li widzisz tutaj 鈥瀊艂臋dy鈥 i 鈥瀘strze偶enia鈥, polecam je jak najszybciej naprawi膰.

W ko艅cu, je艣li Google nie mo偶e zindeksowa膰 Twojej strony, nie b臋dzie ona mia艂a 偶adnego miejsca w rankingu. Na szcz臋艣cie Google nie tylko m贸wi, 偶e nie mo偶e zindeksowa膰 tej strony. Zwykle informuje Ci臋, co jest przyczyn膮 problemu.

Eksperymenty i personalizacja: Najwa偶niejsz膮 rzecz膮, na kt贸r膮 nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 w tym raporcie, jest 鈥濷bs艂uga na urz膮dzeniach mobilnych鈥.

Bior膮c pod uwag臋, 偶e indeks Google jest teraz zorientowany na urz膮dzenia mobilne (mobile first indexing), zdecydowanie chcesz mie膰 pewno艣膰, 偶e Twoja witryna jest 艂atwa w u偶yciu na smartfonach.

Zoptymalizuj obrazy pod k膮tem SEO

Pozycjonowanie obraz贸w to nie tylko ranking w Grafice Google, kt贸ry notabene te偶 przynosi ruch Twojej witrynie.

Google ju偶 dawno temu poinformowa艂o, 偶e odpowiednio zoptymalizowane obrazy mog膮 pom贸c Twoim stronom uzyska膰 wy偶sz膮 pozycj臋 w wyszukiwarce Google.

Tekst ALT jest czynnikiem rankingowym Google.

Wi臋c je艣li u偶ywasz obraz贸w na swojej stronie, chcesz si臋 upewni膰, 偶e s膮 zoptymalizowane pod k膮tem SEO.

Na szcz臋艣cie jest to NAPRAWD臉 proste. Wszystko, co musisz zrobi膰, to pami臋ta膰 o tych dw贸ch najlepszych praktykach dla obraz贸w.

Nazwij swoje obrazy opisowo

Nazwy plik贸w: Google nie 鈥瀢idzi鈥 obraz贸w. A nazwa pliku obrazu to jedna z rzeczy, kt贸ra pomaga im zrozumie膰 zawarto艣膰 obrazu.

Nie u偶ywaj nazw w stylu: image4565899.png.

Zamiast tego u偶yj nazwy pliku, kt贸ra opisuje, co znajduje si臋 na twoim obrazie.

U偶yj tekstu alternatywnego obrazu ALT

Google, aby zrozumie膰 obrazy w du偶ej mierze polega na tek艣cie alternatywnym.

Napisanie tekstu alternatywnego dla ka偶dego obrazu zajmuje kilka dodatkowych sekund. Ale z naszego do艣wiadczenia wynika, 偶e 鈥嬧媤arto.

Podobnie jak w przypadku nazwy pliku, chcesz napisa膰 opisowy tekst alternatywny, kt贸ry pozwoli wyszukiwarkom wiedzie膰, o czym jest Tw贸j obraz.

U偶yj link贸w wewn臋trznych

Linki wewn臋trzne to jedna z naj艂atwiejszych w u偶yciu praktyk na dobre pozycjonowanie.

Wszystko, co musisz zrobi膰, to doda膰 link z jednej strony w Twojej witrynie do innej strony w Twojej domenie.

To powiedziawszy, nie chcesz tylko doda膰 kilku losowych link贸w wewn臋trznych. Losowe linkowanie wewn臋trzne jest lepsze ni偶 brak linkowania wewn臋trznego w og贸le.

Ale je艣li chcesz jak najlepiej wykorzysta膰 wewn臋trzne linki, polecam zastosowa膰 te wskaz贸wki.

U偶yj tekstu kotwicy dobranego w odpowiednie s艂owa kluczowe: Google u偶ywa tekstu kotwicy (anchor text) jako wskaz贸wki do tego, o czym jest strona.

Nie trzeba dodawa膰, 偶e powiniene艣 u偶y膰 tekstu kotwicy zawieraj膮cego g艂贸wne s艂owo kluczowe.

Wysy艂aj cz臋艣膰 Link Juice, czyli autorytetu najmocniej podlinkowanych stron do stron, kt贸re tego potrzebuj膮: Og贸lnie rzecz bior膮c, chcesz tworzy膰 wewn臋trzne linki do stron, kt贸re nie maj膮 du偶ego link juice.

Kiedy to zrobisz, wy艣lesz bardzo potrzebny autorytet do tej strony o niskim autorytecie鈥 co mo偶e poprawi膰 jej rankingi w Google.

Publikuj niesamowite tre艣ci

Je艣li pr贸bowa艂e艣 wcze艣niej nauczy膰 si臋 SEO, prawdopodobnie s艂ysza艂e艣 o znaczeniu 鈥瀟re艣ci wysokiej jako艣ci鈥. Czyli content is king.

I to prawda: publikowanie oryginalnych, pomocnych tre艣ci mo偶e pom贸c Ci osi膮gn膮膰 wy偶sz膮 pozycj臋 w Google.

Chodzi o to, 偶e to, co wi臋kszo艣膰 ludzi uwa偶a za 鈥瀟re艣ci wysokiej jako艣ci鈥, zmieni艂o si臋 w ci膮gu ostatnich kilku lat.

Kiedy艣 mo偶na by艂o opublikowa膰 wpis na blogu zawieraj膮cy 2 grafiki i to robi艂o wra偶enie.

Dzi艣 taki post sprawia, 偶e nawet nie chce si臋 go czyta膰.

Aby mie膰 wspania艂y content musisz sprawi膰 aby by艂 interaktywny, a to zwykle oznacza inwestycj臋 czasu, pieni臋dzy i personelu.

Tw贸rz linki zwrotne do swojej witryny

Linki zwrotne nadal s膮 wa偶nym sygna艂em rankingowym Google.

Oto kilka sposob贸w tworzenia link贸w do swojej witryny.

Po pierwsze, skup si臋 na formatach tre艣ci, kt贸re zwykle radz膮 sobie najlepiej pod wzgl臋dem linkbuildingu, czyli pozyskiwania link贸w zwrotnych.

Dobrze dzia艂aj膮 przewodniki, poradniki i ciekawe infografiki.
Nie oznacza to, 偶e publikowanie tego typu tre艣ci automatycznie spowoduje powstanie link贸w. Ale, przynajmniej mo偶e to zwi臋kszy膰 szanse, 偶e inni ludzie b臋d膮 je udost臋pnia膰.


Drugi, to tw贸r tre艣ci kontrowersyjne, kt贸re ludzie b臋d膮 udost臋pnia膰 znajomym i komentowa膰.

Popraw wra偶enia u偶ytkownika swojej witryny: SXO

Poprawa do艣wiadczenia u偶ytkownika (UX) witryny mo偶e, bezpo艣rednio i po艣rednio, pom贸c w SEO.

Co przez to rozumiem?

UX mo偶e bezpo艣rednio pom贸c w SEO, poniewa偶 Google wie, kiedy ludzie zaczynaj膮 „lubi膰” Twoj膮 witryn臋 i tre艣ci (np. cas sp臋dzony na stronie, liczna odwiedzonych podstron itp.)

A je艣li UX jest s艂aby i nie realizujesz intencji u偶ytkownika (tzw. search intent) to pojawia si臋 co艣 takiego jak pogosticking.

Je艣li wystarczaj膮ca liczba os贸b po chwili wraca z Twojej witryny do wynik贸w wyszukiwania, informuje to Google, 偶e Tw贸j wynik nie da艂 temu wyszukuj膮cemu tego, czego szuka艂.

A twoje rankingi w wyszukiwarkach mog膮 zacz膮膰 spada膰.

Du偶y ruch pogosticking wskazuje na s艂ab膮 tre艣膰.

UX mo偶e po艣rednio pom贸c w SEO, poniewa偶 ludzie s膮 bardziej sk艂onni do udost臋pniania i linkowania przyjaznej dla u偶ytkownika witryny.

Wi臋c je艣li Twoja witryna jest trudna w u偶yciu, u偶ywa natr臋tnych wyskakuj膮cych okienek i reklam oraz ma kilka niedzia艂aj膮cych link贸w鈥 ludzie nie b臋d膮 do niej linkowa膰, nawet je艣li masz 艣wietne tre艣ci.

Wi臋c tak, UX to co艣, na co ka偶dy w艂a艣ciciel witryny powinien zwr贸ci膰 uwag臋.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Dobre pozycjonowanie strony -jakie s膮 najlepsze praktyki SEO?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)