Zawartość strony
Dobre pozycjonowanie, czyli skuteczne SEO to zestaw działań zaprojektowanych w celu poprawy rankingu witryny w wyszukiwarkach. Typowe najlepsze praktyki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek obejmują optymalizację w witrynie (onsite), badanie słów kluczowych i tworzenie linków zwrotnych do witryny.
Innymi słowy:
Jest milion rzeczy, które możesz zrobić, aby uzyskać wyższe pozycje w Google i dzisiaj omówimy czym jest dobre pozycjonowanie.
Ważne jest, aby najpierw poznać podstawy jak działa dobre pozycjonowanie.
Innymi słowy: chcesz mieć pewność, że Twoja witryna jest zgodna z aktualnymi najlepszymi praktykami SEO. To jest podstawa dlatego zawsze polecam oglądanie Q&A z pracownikami google czy John’em Mullerem.
Następnie, gdy już poznasz fundamenty, możesz zacząć od technik zaawansowanych.
Poniżej 10 najważniejszych najlepszych praktyk SEO, które które spowodują, że dobre pozycjonowanie będzie maksymalnie skuteczne.
Każdy wie, że w SEO trzeba używać słowa kluczowego kilka razy na swojej stronie.
Ale możesz nie wiedzieć, że lokalizacja słowa kluczowego również ma znaczenie.
W szczególności chcesz przynajmniej raz wspomnieć o swoim głównym słowie kluczowym na górze wpisu.
Dlaczego to ma znaczenie?
Google przykłada większą wagę do terminów, które pojawiają się na górze strony.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Unikanie duplikatów treści jest jedną z najlepszych praktyk SEO, o których należy pamiętać.
Obecnie dużo seowców, którzy do tworzenia artykułów używają AI ma z tym problem.
W rzeczywistości Google jasno komunikuje, że należy unikać duplikatów lub prawie identycznych wersji treści w witrynie.
I ta zasada dotyczy każdego elementu treści na Twojej stronie, w tym jeśli chodzi o:
Zasadniczo: jeśli publikujesz stronę w swojej witrynie, treść na tej stronie musi być w 100% unikalna.
Jeśli prowadzisz małego bloga ze stroną główną i kilkoma postami, ta zasada jest dość łatwa do przestrzegania.
Ale jeśli jesteś właścicielem witryny e-Commerce z tysiącami produktów, pisanie unikalnej treści dla każdej strony może być trudne.
Jeśli masz problemy z pisaniem treści dla każdej podstrony, rozważ połączenie ze sobą stron o podobnej treści. Lub użyj znacznika kanonicznego (rel=”canonical”).
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Jeśli chodzi o pozycjonowanie na stronie, Twój tag tytułowy jest jedną z najważniejszych rzeczy.
Oto, jak najlepiej wykorzystać tag tytułu strony, aby mieć realny wpływ na dobre pozycjonowanie:
Dodaj swoje główne słowo kluczowe: „Dodanie z przodu” oznacza po prostu, że zaczynasz tag tytułowy od docelowego słowa kluczowego.
Dlaczego to jest ważne?
Cóż, wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na terminy, których używasz w tagu tytułu. Dlatego chcesz, aby Twoje słowo kluczowe znalazło się w tytule strony.
Ale możesz nie wiedzieć, że Google kładzie również większy nacisk na słowa i frazy, które pojawiają się na początku tagu tytułowego.
Więc jeśli ma to sens, zacznij swój tytuł od słowa kluczowego, dla którego chcesz rankować i mieć lepszą pozycję w wyszukiwarce.
Czasami nie jest możliwe użycie słowa kluczowego tak szybko, ponieważ spowoduje to, że tag tytułowy będzie wyglądał nielogicznie.
Google wyraźnie o tym mówi.
Nikt nie chce, abyś robił keyword stuffing, czyli wypchał swój tytuł kilkoma różnymi słowami kluczowymi.
Więc unikaj umieszczania w tytule niepotrzebnych słów kluczowych.
Zamiast tego powinieneś użyć jednego głównego słowa kluczowego w tytule. A jeśli Twoja strona jest wysokiej jakości, naturalnie będziesz widoczny w rankingu dla tej frazy kluczowej i wielu innych (long tail).
Google zwykle nie mówi publicznie o czynnikach rankingowych w swoim algorytmie.
Więc kiedy dużo mówią o konkretnym sygnale rankingowym, WIESZ, że to musi być bardzo ważne.
Szybkość ładowania witryny jest jednym z tych rzadkich czynników rankingowych, o których publicznie informują.
Dlatego zdecydowanie polecam jak najszybsze zoptymalizowanie wczytania witryny, szczególnie na urządzeniach mobilnych.
Pierwszym krokiem jest sprawdzenie aktualnej szybkości ładowania witryny. W ten sposób wiesz, gdzie jesteś, zanim zaczniesz wprowadzać zmiany.
Polecam bardzo przydatne narzędzia takie jak pingdom, GTmetrix, czy PageSpeed Insights.
Tak czy inaczej, oto kilka sposobów na poprawę szybkości ładowania witryny.
Jeśli nie masz skonfigurowanego konta Google Search Console, to nawet nie powinieneś mówić, że „delikatnie” interesujesz się SEO.
Search Console jest jak pulpit nawigacyjny, który informuje o tym, jak Twoja witryna radzi sobie w SERP (stronach wyników wyszukiwania).
W Search Console jest wiele ciekawych funkcji i narzędzi.
Ale prawdopodobnie większości z nich nie będziesz potrzebować.
Zamiast tego polecam regularne sprawdzanie kilka raportów.
Skuteczność: te dane pokazują, ile osób widzi i klika Twoją witrynę w wyszukiwarce Google.
Możesz także zobaczyć dokładne słowa kluczowe, których ludzie używają, aby znaleźć Twoje treści.
To wszystko samo w sobie jest bardzo cenne. Ale prawdziwą wartością jest śledzenie wyświetleń i kliknięć w perspektywie czasu. Jeśli idą w górę, jasne jest, że wykonujesz dobre pozycjonowanie.
Jeśli nie, być może nadszedł czas, aby wypróbować naszą agencję?
Stan: raport dotyczący informuje, które strony z Twojej witryny zostały zaindeksowane przez Google.
Poinformuje Cię również, jeśli masz problemy z pełnym zaindeksowaniem którejkolwiek z Twoich stron.
Jeśli widzisz tutaj „błędy” i „ostrzeżenia”, polecam je jak najszybciej naprawić.
W końcu, jeśli Google nie może zindeksować Twojej strony, nie będzie ona miała żadnego miejsca w rankingu. Na szczęście Google nie tylko mówi, że nie może zindeksować tej strony. Zwykle informuje Cię, co jest przyczyną problemu.
Eksperymenty i personalizacja: Najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w tym raporcie, jest „Obsługa na urządzeniach mobilnych”.
Biorąc pod uwagę, że indeks Google jest teraz zorientowany na urządzenia mobilne (mobile first indexing), zdecydowanie chcesz mieć pewność, że Twoja witryna jest łatwa w użyciu na smartfonach.
Pozycjonowanie obrazów to nie tylko ranking w Grafice Google, który notabene też przynosi ruch Twojej witrynie.
Google już dawno temu poinformowało, że odpowiednio zoptymalizowane obrazy mogą pomóc Twoim stronom uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce Google.
Tekst ALT jest czynnikiem rankingowym Google.
Więc jeśli używasz obrazów na swojej stronie, chcesz się upewnić, że są zoptymalizowane pod kątem SEO.
Na szczęście jest to NAPRAWDĘ proste. Wszystko, co musisz zrobić, to pamiętać o tych dwóch najlepszych praktykach dla obrazów.
Nazwy plików: Google nie „widzi” obrazów. A nazwa pliku obrazu to jedna z rzeczy, która pomaga im zrozumieć zawartość obrazu.
Nie używaj nazw w stylu: image4565899.png.
Zamiast tego użyj nazwy pliku, która opisuje, co znajduje się na twoim obrazie.
Google, aby zrozumieć obrazy w dużej mierze polega na tekście alternatywnym.
Napisanie tekstu alternatywnego dla każdego obrazu zajmuje kilka dodatkowych sekund. Ale z naszego doświadczenia wynika, że warto.
Podobnie jak w przypadku nazwy pliku, chcesz napisać opisowy tekst alternatywny, który pozwoli wyszukiwarkom wiedzieć, o czym jest Twój obraz.
Linki wewnętrzne to jedna z najłatwiejszych w użyciu praktyk na dobre pozycjonowanie.
Wszystko, co musisz zrobić, to dodać link z jednej strony w Twojej witrynie do innej strony w Twojej domenie.
To powiedziawszy, nie chcesz tylko dodać kilku losowych linków wewnętrznych. Losowe linkowanie wewnętrzne jest lepsze niż brak linkowania wewnętrznego w ogóle.
Ale jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać wewnętrzne linki, polecam zastosować te wskazówki.
Użyj tekstu kotwicy dobranego w odpowiednie słowa kluczowe: Google używa tekstu kotwicy (anchor text) jako wskazówki do tego, o czym jest strona.
Nie trzeba dodawać, że powinieneś użyć tekstu kotwicy zawierającego główne słowo kluczowe.
Wysyłaj część Link Juice, czyli autorytetu najmocniej podlinkowanych stron do stron, które tego potrzebują: Ogólnie rzecz biorąc, chcesz tworzyć wewnętrzne linki do stron, które nie mają dużego link juice.
Kiedy to zrobisz, wyślesz bardzo potrzebny autorytet do tej strony o niskim autorytecie… co może poprawić jej rankingi w Google.
Jeśli próbowałeś wcześniej nauczyć się SEO, prawdopodobnie słyszałeś o znaczeniu „treści wysokiej jakości”. Czyli content is king.
I to prawda: publikowanie oryginalnych, pomocnych treści może pomóc Ci osiągnąć wyższą pozycję w Google.
Chodzi o to, że to, co większość ludzi uważa za „treści wysokiej jakości”, zmieniło się w ciągu ostatnich kilku lat.
Kiedyś można było opublikować wpis na blogu zawierający 2 grafiki i to robiło wrażenie.
Dziś taki post sprawia, że nawet nie chce się go czytać.
Aby mieć wspaniały content musisz sprawić aby był interaktywny, a to zwykle oznacza inwestycję czasu, pieniędzy i personelu.
Linki zwrotne nadal są ważnym sygnałem rankingowym Google.
Oto kilka sposobów tworzenia linków do swojej witryny.
Po pierwsze, skup się na formatach treści, które zwykle radzą sobie najlepiej pod względem linkbuildingu, czyli pozyskiwania linków zwrotnych.
Dobrze działają przewodniki, poradniki i ciekawe infografiki.
Nie oznacza to, że publikowanie tego typu treści automatycznie spowoduje powstanie linków. Ale, przynajmniej może to zwiększyć szanse, że inni ludzie będą je udostępniać.
Drugi, to twór treści kontrowersyjne, które ludzie będą udostępniać znajomym i komentować.
Poprawa doświadczenia użytkownika (UX) witryny może, bezpośrednio i pośrednio, pomóc w SEO.
Co przez to rozumiem?
UX może bezpośrednio pomóc w SEO, ponieważ Google wie, kiedy ludzie zaczynają „lubić” Twoją witrynę i treści (np. cas spędzony na stronie, liczna odwiedzonych podstron itp.)
A jeśli UX jest słaby i nie realizujesz intencji użytkownika (tzw. search intent) to pojawia się coś takiego jak pogosticking.
Jeśli wystarczająca liczba osób po chwili wraca z Twojej witryny do wyników wyszukiwania, informuje to Google, że Twój wynik nie dał temu wyszukującemu tego, czego szukał.
A twoje rankingi w wyszukiwarkach mogą zacząć spadać.
Duży ruch pogosticking wskazuje na słabą treść.
UX może pośrednio pomóc w SEO, ponieważ ludzie są bardziej skłonni do udostępniania i linkowania przyjaznej dla użytkownika witryny.
Więc jeśli Twoja witryna jest trudna w użyciu, używa natrętnych wyskakujących okienek i reklam oraz ma kilka niedziałających linków… ludzie nie będą do niej linkować, nawet jeśli masz świetne treści.
Więc tak, UX to coś, na co każdy właściciel witryny powinien zwrócić uwagę.
Oto kilka dobrych praktyk SEO:
Pozycjonowanie strony to proces, który wymaga nie tylko wiedzy i umiejętności, ale także czasu i cierpliwości. Oto kilka kroków, które mogą pomóc Ci skutecznie pozycjonować swoją stronę:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Dobre pozycjonowanie strony -jakie są najlepsze praktyki SEO?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)