Dobry Content Marketing tre艣ci a SEO- definicja i agencja social media

Copywriter
Copywriter czym si臋 zajmuje freelancer zarobki zaw贸d copywritera seo
23 sierpnia, 2021
Co to jest YouTube
Co to jest YouTube + premium, music i abonament wideo red
23 sierpnia, 2021
content

content

content
content

Content – czym jest i czym si臋 charakteryzuje?

W czasach, gdy anglosaskie s艂ownictwo coraz 艣mielej zakrada si臋 do rodzimego j臋zyka, nikogo ju偶 nie dziwi poj臋cie „contentu”. Owszem, dawniej rozumiane by艂o ono jako tre艣膰, kt贸r膮 chcia艂o si臋 sprzeda膰 lub udost臋pni膰, przy czym dzi艣 nabiera ono wyj膮tkowo ujednoliconego znaczenia. Co zatem mo偶na o nim powiedzie膰? Jakie znaczenie ma content w kontek艣cie sprzeda偶y, marketingu itd?

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Tre艣膰 musi si臋 sprzeda膰

content

Z regu艂y ka偶da strona internetowa, blog, film, czy te偶 inna forma przedstawienia informacji w Sieci, ma na celu sk艂onienie danej osoby do zakupu okre艣lonych d贸br. Aby tak si臋 sta艂o, informacje te musz膮 sta膰 na odpowiednio wysokim poziomie. Doskona艂ym przyk艂adem marketingowego contentu s膮 tre艣ci poradnikowe, z kt贸rymi mo偶na spotka膰 si臋 na r贸偶nego rodzaju stronach internetowych. Tre艣ci te – czyli content – nie powinny w spos贸b banalny reklamowa膰 okre艣lonego produktu lub us艂ugi, gdy偶 takie metody w dzisiejszych czasach nie „przechodz膮”. Najlepiej, je艣li odnosz膮 si臋 one w subtelny spos贸b do d贸br, kt贸re chce si臋 sprzeda膰. Chodzi o to, aby ich lektura nak艂oni艂a Czytelnika do zakupu wybranych produkt贸w.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Odwr贸cona teoria contentu

Powy偶szy mechanizm opiera si臋 na zasadach, jakie w marketingu internetowym panowa艂y jeszcze kilka lat temu. Dzi艣 bowiem content jest r贸wnie偶 sam swoistym towarem, kt贸ry – na r贸偶ne sposoby – zostaje sprzedawany osobom trzecim. Przyk艂adowo coraz wi臋cej elektronicznych wyda艅 gazet jest udost臋pnianych za okre艣lon膮 op艂at膮, kt贸rej uiszczenie jest niezwykle proste.

Wystarczy bowiem za艂o偶y膰 konto, wys艂a膰 SMS-a, przela膰 艣rodki BLIKIEM, czy te偶 dokona膰 przelewu z okre艣lonym tytu艂em. W zamian u偶ytkownik otrzymuje dost臋p do tre艣ci, kt贸re – w zale偶no艣ci od potrzeb – mog膮 by膰 udost臋pniane na tydzie艅, miesi膮c, kwarta艂, a nawet rok. Nawiasem m贸wi膮c, najbardziej op艂acalnym rozwi膮zaniem b臋dzie zakup subskrypcji rocznej, gdy偶 – w przeliczeniu na miesi膮ce – b臋dzie ona najta艅sza.

seo copywriting pisanie contentu

Nie tylko tre艣膰鈥

Kto powiedzia艂, 偶e typowy content musi mie膰 jedynie form臋 tekstow膮? Dzi艣 – w dobie medialnego rozwoju – mo偶e mie膰 on r贸wnie偶 posta膰 np. aplikacji. Ich zawarto艣膰 (zar贸wno w formie tre艣ci tekstowej jak i danych multimedialnych), mo偶e by膰 udost臋pniana osobom, kt贸re wcze艣niej zdecydowa艂y si臋 na wykupienie subskrypcji lub dost臋pu do 艣ci艣le okre艣lonych danych. Aplikacje te mog膮 by膰 sygnowane konkretnymi nazwiskami (co sprawdza si臋 zw艂aszcza w przypadku znanych os贸b), jak i markami. Dost臋p do nich b臋dzie mo偶na uzyska膰 na wiele r贸偶nych sposob贸w. Co wi臋cej, aplikacje te b臋d膮 mog艂y r贸wnie偶 prezentowa膰 tre艣ci w formie promocji, niejako reklamuj膮c swoj膮 zawarto艣膰 potencjalnym u偶ytkownikom.

Media spo艂eczno艣ciowe a zawarto艣膰 marketingowa

W dzisiejszych czasach marketingowy content bardzo cz臋sto pojawia si臋 r贸wnie偶 w mediach spo艂eczno艣ciowych. Platformy, kt贸re jeszcze kilkana艣cie lat temu s艂u偶y艂y do tworzenia profili u偶ytkownik贸w, dzi艣 staj膮 si臋 powa偶nymi narz臋dziami marketingowymi. Wida膰 to zw艂aszcza na przyk艂adzie:

  • Dedykowanych stron, kt贸re po艣wi臋cone s膮 okre艣lonym produktom lub markom. Na ich 艂amach udost臋pnia si臋 informacje dotycz膮ce wybranych d贸br, przy czym bardzo wa偶na jest tu liczba pojawiaj膮cych si臋 interakcji. Polubienia, udost臋pnienia i komentarze, to tylko niekt贸re ze sposob贸w przedstawienia tre艣ci rosn膮cej liczbie potencjalnych u偶ytkownik贸w.
  • Film贸w, kt贸re w mniej lub bardziej oczywisty spos贸b prezentuj膮 wybran膮 zawarto艣膰, nak艂aniaj膮c tym samym do zakupu okre艣lonych produkt贸w, d贸br i us艂ug. Co wa偶ne, ich tre艣膰 multimedialna jest zwykle kierowana do 艣ci艣le okre艣lonych grup u偶ytkownik贸w, gdy偶 stworzenie contentu „dla wszystkich” jest raczej niemo偶liwe.
  • Tre艣ci sponsorowanych, kt贸rych zadaniem jest zach臋cenie do zakupu 艣ci艣le okre艣lonych us艂ug i produkt贸w. Tre艣ci te zawieraj膮 najcz臋艣ciej odno艣niki do konkretnych sklep贸w internetowych lub wybranego asortymentu.
evergreen content zawsze aktualny

Content i jego ukierunkowanie

Je艣li tre艣ci marketingowe maj膮 odnie艣膰 pewien sukces, musz膮 one by膰 ukierunkowane na 艣ci艣le okre艣lone grupy odbiorc贸w. Doskona艂ym przyk艂adem takiego stanu rzeczy jest np. sprzeda偶 suplement贸w diety. Preparaty te – cho膰 nie s膮 lekami – s膮 reklamowane jako doskona艂e remedium na wszystkie choroby, schorzenia i inne dolegliwo艣ci. Mamy wi臋c suplementy od sprawnie dzia艂aj膮cej pami臋ci, sprawno艣ci seksualnej, odchudzania, a nawet poprawy funkcjonowania uk艂adu krwiono艣nego i serca.

Ma艂o kto jednak wie, 偶e ilo艣膰 zawartych w tych偶e suplementach substancji czynnych, jest wr臋cz znikoma. Co wi臋cej, w prezentowanym przez sprzedawc贸w contencie, niewiele m贸wi si臋 na temat specyfiki korzystania z suplement贸w i na temat tego, 偶e – w przeciwie艅stwie do lek贸w – s膮 one jedynie „katalizatorami” okre艣lonych zmian, kt贸re zachodz膮 w organizmie.

Ale sama bran偶a zdrowotna to nie wszystko! Tw贸rcy zawarto艣ci marketingowej cz臋sto kieruj膮 si臋 r贸wnie偶 wiekiem potencjalnych odbiorc贸w. Inn膮 form臋 tre艣ci b臋dzie przedstawia膰 si臋 osobom m艂odym, albo nawet niepe艂noletnim (bloki reklamowe w trakcie tzw. kresk贸wek), a inne osobom doros艂ym, czy nawet dojrza艂ym. Wa偶n膮 kwesti膮 pozostaje r贸wnie偶 i to, kto zajmuje si臋 dystrybucj膮 danego contentu.

O ile w przypadku tre艣ci pisanych, tw贸rcy s膮 raczej anonimowi, o tyle w przypadku np. film贸w, zdj臋膰, czy innych materia艂贸w multimedialnych, to偶samo艣膰 tw贸rcy jest dosy膰 艂atwa w ustaleniu. Nietrudno zatem doj艣膰 do wniosku, 偶e w przypadku os贸b m艂odych, tw贸rc膮 b臋dzie r贸wnie偶 do艣膰 m艂oda, 偶yj膮ca „na pe艂nej petardzie” osoba, a w przypadku os贸b starszych lekarz lub te偶鈥 cz艂owiek, kt贸ry za lekarza si臋 podaje.

Przek艂amania w 艣rodowisku marketingowym

W dzisiejszych czasach tre艣ci marketingowe nie zawsze s膮 zgodne z prawd膮. Problem polega na tym, 偶e wi臋kszo艣膰 z nich to tak naprawd臋 tre艣ci w pewien spos贸b zmodyfikowane, kt贸re czasami przedstawiaj膮 do艣膰 nieprawdziwy oraz rzeczywisto艣ci.

Nie ma w tym oczywi艣cie nic dziwnego – tre艣ci te s膮 bowiem zaaran偶owane w ten spos贸b, by stworzy膰 u odbiorcy potrzeb臋 zakupu wybranego dobra. Jedna z metod tych „modyfikacji” zosta艂a przedstawiona ju偶 wcze艣niej w przyk艂adzie o suplementach diety. Na tym jednak nie koniec!

Przyk艂adem takich manipulacji mog膮 by膰 np. badania statystyczne, kt贸re maj膮 w korzystnym 艣wietle przedstawi膰 wybrany produkt. Niekt贸re z nich maj膮 do艣膰 specyficzny charakter, gdy偶 przedstawiaj膮 – w spos贸b policzalny – dane, kt贸re w normalnych warunkach nie mog膮 by膰 ustalone za pomoc膮 takich warto艣ci.

Przyk艂adem niech b臋d膮 tu 艣rodki do prania, kt贸rych skuteczno艣膰 definiuje si臋 w spos贸b procentowy. M贸wi膮c pro艣ciej – argumentuje si臋, 偶e u偶ycie proszku A, pozwala na zmniejszenie liczby zabrudze艅 o nawet kilkadziesi膮t procent. Spos贸b przeprowadzenia tych偶e oblicze艅, pozostaje tajemnic膮 tw贸rcy contentu reklamowego.

Skuteczno艣膰 contentu – jak j膮 zwi臋kszy膰?

Niezale偶nie od tego, czy wybrana zawarto艣膰 marketingowa jest lub nie jest prawd膮, celem jej tw贸rc贸w jest maksymalizacja jej op艂acalno艣ci, a co za tym idzie – zwi臋kszenie wynikaj膮cych z jej zastosowania przychod贸w. Jak zatem sprawi膰, by content by艂 naprawd臋 op艂acaln膮 inwestycj膮?

  1. Jako艣膰 – je艣li zawarto艣膰 marketingowa ma przynie艣膰 okre艣lone korzy艣ci finansowe, to musi ona sta膰 na do艣膰 wysokim poziomie. Najlepiej postawi膰 na profesjonalne tre艣ci, kt贸re s膮 stworzone pod k膮tem 艣ci艣le okre艣lonych odbiorc贸w. Mo偶na te偶 postawi膰 na jeszcze bardziej profesjonalne tre艣ci, w kt贸rych szczeg贸lny nacisk b臋dzie si臋 k艂a艣膰 na warto艣膰 merytoryczn膮. T膮 zasad膮 kieruj膮 si臋 np. tw贸rcy powi膮zanych ze sklepami internetowymi blog贸w, kt贸rych zadaniem jest przedstawienie pomocnych dla odbiorc贸w informacji.
  2. Zasi臋gi – je艣li content ma odnie艣膰 sukces finansowy, to musi by膰 on udost臋pniony jak najwi臋kszej liczbie u偶ytkownik贸w. Doskonale do tego celu nadaj膮 si臋 r贸偶norodne platformy spo艂eczno艣ciowe, kt贸rych zadaniem jest skuteczne propagowanie tre艣ci w艣r贸d u偶ytkownik贸w. Co wa偶ne – zwi臋kszanie zasi臋g贸w tre艣ci nie musi odbywa膰 si臋 wy艂膮cznie za po艣rednictwem stron spo艂eczno艣ciowych. Mo偶na to zrobi膰 np. z poziomu bloga lub strony internetowej, przy czym istotn膮 rol臋 odgrywaj膮 tu r贸偶nego rodzaju wtyczki.
  3. Realizm – je艣li content ma faktycznie przynie艣膰 okre艣lone przychody, to musi on zosta膰 przedstawiony w spos贸b maksymalnie realistyczny. Banalne tre艣ci, kt贸re ju偶 dawno si臋 przereklamowa艂y, z pewno艣ci膮 nie odnios膮 sukcesu na rynku marketingowym. Wystarczy bowiem spojrze膰 na spos贸b, w jaki realizowane by艂y np. polskie reklamy telewizyjne z lat 90. XX wieku. Dzi艣 taka forma reklamy z pewno艣ci膮 nie przynios艂aby nawet niewielkich dochod贸w.

Nie tylko Internet

Poj臋cie contentu jest – zreszt膮 ca艂kiem s艂usznie – uto偶samiane ze 艣wiatem marketingu internetowego. Warto jednak przypomnie膰, 偶e content marketingowy to poj臋cie znacznie szersze, ni偶 mog艂oby si臋 wydawa膰. Dotyczy ono bowiem r贸wnie偶 bardziej zr贸偶nicowanych (a dzi艣 mo偶e i archaicznych) 艣rodk贸w reklamowych. Mowa tu np. o:

  • telewizji, w kt贸rej reklamy towarzyszy艂y Polakom ju偶 w trakcie przeobra偶e艅 gospodarczych,
  • telegazecie, kt贸ra jeszcze kilkana艣cie lat temu by艂a ca艂kiem sensown膮 alternatyw膮 dla Internetu i gazet,
  • ulotkach reklamowych, kt贸re r贸wnie偶 i dzi艣 s膮 bardzo cz臋sto wykorzystywane w roli narz臋dzia marketingowego,
  • gazetach, kt贸re jeszcze do niedawna czerpa艂y olbrzymie zyski z r贸偶nego rodzaju tematycznych og艂osze艅.

Niestety mo偶na odnie艣膰 wra偶enie, 偶e tworzony na potrzeby Internetu „content masowy”, oferuje do艣膰 niski poziom. Wynika to z faktu, 偶e wi臋kszo艣膰 tw贸rc贸w dostrzega fakt, i偶 skuteczno艣膰 internetowych zabieg贸w marketingowych zale偶y w g艂贸wnej mierze od ich popularno艣ci, a nie jako艣ci tre艣ci. Je艣li wybrany produkt ma odnie艣膰 sukces, to bardzo cz臋sto dzi臋ki jego popularno艣ci, a nie konkretnym w艂a艣ciwo艣ciom, cechom itd. Tak by艂o np. z popularnymi jeszcze do niedawna lodami, za kt贸rych mark膮 stali znani „tw贸rcy contentu”.

Kilka s艂贸w podsumowania

W dzisiejszych czasach content, czyli tre艣ci lub zawarto艣膰 marketingowa, to czynnik decyduj膮cy o popularno艣ci okre艣lonego produktu lub us艂ugi. Dobra tre艣膰 jest w tym przypadku kluczem do zyskania rosn膮cej popularno艣ci, gdy偶 to dzi臋ki zasi臋gom istnieje realny spos贸b na wzrost sprzeda偶y wybranego produktu.

Dobry content marketing tre艣ci a seo

Social media to inna bajka. Musisz sprawdzi膰 jak optymalizacja wp艂ywa na zachowania u偶ytkownik贸w. Na przyk艂ad, ciekawa infografika to fajny spos贸b na content aby tworzy膰 tre艣ci dla grupy docelowej i pozyskiwa膰 potencjalnych klient贸w. Nasza rada? Spr贸buj wyszukiwa膰 chodliwych materia艂贸w w bran偶y. Zobacz co publikuje konkurencja. Czym jest content marketing w ich rozumieniu. Czy ma tutaj zastosowanie m.in. marketing wirusowy?

Dobry Content Marketing tre艣ci a SEO- definicja i agencja social media

Wyszukiwarka google za pomoc膮 swoich algorytm贸w jak np NLP mo偶e ocenia膰 czy dana witryna przeprowadza skuteczne dzia艂ania content marketingowe. Pami臋taj 偶e sukces Twojej firmy to proces ale mo偶esz wiele zyska膰 z publikowanych tre艣ci.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)