Automatyczne pozycjonowanie stron internetowych -co to są roboty SEO (x3 przykłady, definicja)

Automatyczne pozycjonowanie stron internetowych -co to są roboty SEO (x3 przykłady, definicja)

Grafika rastrowa
Automatyczne pozycjonowanie

Automatyczne pozycjonowanie stron internetowych (roboty SEO)

Tworzenie świetnej witryny to jedno, ale przyciąganie ruchu do tej strony to drugie zadanie (w dodatku trudniejsze). Jak już zapewne wiesz, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest jednym z najtańszych sposobów na kierowanie wysoce ukierunkowanego ruchu do witryny.

Dzięki dobremu pozycjonowaniu na stronie (onsite) i poza nią (offsite), Twoja witryna może zajmować wysokie pozycje w SERPach, co prowadzi do dużego ruchu na Twojej stronie.

Pierwszy wpis w Google uzyskuje około 50% ruchu w wyszukiwarce, podczas gdy dziesiąty otrzymuje tylko 3 procent.

Ilekroć w biznesie ktoś używa pojęcia SEO, pojawia się często bardzo ważne pytanie – co jest lepsze: ręczne czy automatyczne pozycjonowanie?

I to bez znaczenia jaki may obecnie rok kalendarzowy.

Kiedyś automatyczne pozycjonowanie to było linkowanie z xrumer, czy gsa, bądź automatycznie zakładanie zaplecz. Teraz mamy trend na automatyczne pisanie tekstów przez AI i tworzenie dynamicznego contentu.

  • opis czym jest program xrumer.
agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Manualne SEO czy automatyczne pozycjonowanie

Z tysiącami oprogramowania SEO i platform do kupowania tekstów czy contentu, dość trudno jest zdecydować, czy zatrudnić agencję SEO, czy skorzystać z dostępnych platform do pozycjonowania. Większość z tych platform i oprogramowania SEO może robić wszystko, co jest związane z marketingiem internetowym, na przykłąd badanie słów kluczowych, tworzenie wpisów społecznościowych, przesyłanie do katalogów, komentowanie blogów, publikowanie na forum i wiele innych.

Ręczne SEO obejmuje pracę osoby, lub zespół ekspertów SEO, którzy ręcznie wdrażają różne strategie SEO na stronie i poza nią na stronie internetowej. Z drugiej strony automatyczne SEO polega na wykorzystaniu oprogramowania (lub platform SEO) do wdrożenia strategii pozycjonowania w witrynie.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Niestety, większość ludzi ma tendencję do odrzucania słowa automatyzacja jako oznaczającego, że musi to być spam – jest to powszechne nieporozumienie.

Aby pomóc Ci określić, która z opcji między ręcznym a automatycznym SEO jest lepsza dla Twojej witryny, przyjrzymy się zaletom i wadom każdego podejścia.

Ręczne pozycjonowanie zalety

Chociaż może to być żmudne i czasochłonne, ręczne SEO ma kilka zalet, które należy wziąć pod uwagę.

  • Masz 100% kontrolę nad wybranymi strategiami służącymi do optymalizacji wyszukiwarek.
  • Jesteś w stanie sprawdzić, że zadanie zostało wykonane zgodnie z planem.
  • Dzięki ręcznemu SEO możesz poprawić swoje pozycjonowanie offsite, manualnie wybierając linki zwrotne. Możesz wybrać miejsce, z którego będziesz wychodził link do Twojej witryny. Czyli znasz jakość tych witryn i jakość treści otaczających linki zwrotne.

Ręczne SEO wady

Oto niektóre z powodów, dla których ręczne pozycjonowanie może być trudne:

  • Pozycjonowanie manualne przez człowieka jest niezwykle czasochłonne.
  • Ekspert/specjalista SEO wykonuje pracę zabierająca długie godziny. To nie jest tanie. Ponieważ zadania są robione przez człowieka, jesteś zmuszony zatrudnić duży zespół ekspertów SEO.
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Automatyczne pozycjonowanie zalety

Zautomatyzowane SEO to wykorzystanie w pełni lub częściowo automatyzowanego oprogramowania lub platform do wdrażania strategii pozycjonowania witryny przy niewielkim wysiłku z Twojej strony.

Oto niektóre z powodów, dla których warto rozważyć automatyzację niektórych zadań SEO:

  • Zautomatyzowane SEO jest dość ekonomiczne. Relatywnie wychodzi taniej, nie wspominając o szybszej realizacji zadań.
  • Z łatwością poradzisz sobie ze żmudnymi i czasochłonnymi zadaniami, takimi jak audyty witryn.
  • Możesz sprawdzić uszkodzone linki lub gęstość słów kluczowych, tagi i zawartość meta w dużych witrynach internetowych.
  • Możesz uzyskać dokładne i aktualne dane dotyczące rankingów słów kluczowych.
  • Analiza linków zwrotnych konkurencji, gęstości słów kluczowych, tagów i treści meta staje się dość łatwa.
  • Zautomatyzowane pozycjonowanie umożliwia planowanie zadań SEO, co pozwala zaoszczędzić czas.
  • Nie będziesz musiał zatrudniać ogromnego zespołu SEO, zwiększając w ten sposób ROI.

Automatyczne SEO wady

  • Niewłaściwie używane oprogramowanie SEO może tworzyć linki zwrotne niskiej jakości znane jako SPAM, za które Twoja witryna może zostać ukarana.
  • Większość oprogramowania SEO skupia się na ilości, a nie jakości, co może prowadzić do problemów na dłuższą metę.
  • Większość linków utworzonych przez automatyczne pozycjonowanie nigdy nie będzie źródłem ruchu do Twojej witryny.

A może półautomatyczne pozycjonowanie?

W zależności od tego na czym skupia się algorytm google, tak zmienia się również trend w SEO. Na razie polecamy pracę człowieka, którą można wspomagać dopiero różnymi programami.

Przykład?

Semrush.

SEMrush jest jedną z najpopularniejszych na świecie platform do automatyzacji SEO i to nie bez powodu. Jest to narzędzie freemium, które pozwoli Ci zautomatyzować śledzenie rankingów słów kluczowych, profilu linków zwrotnych i nie tylko z wygodnego pulpitu nawigacyjnego. Pomimo tego, że jest mega dokładne, jest również niezwykle łatwe w użyciu.

Twoje rankingi słów kluczowych są aktualizowane każdego dnia, więc Ty też zawsze wiesz co się dzieje. Dodatkowo wykres ruchu pokazuje, jak z czasem radzi sobie Twój ruch organiczny kontra płatny.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Niezależnie od tego, co wybierzesz, ważne jest, aby dokładnie rozważyć opcje. Musisz mieć pewność, że dokonujesz właściwego wyboru dla swojej firmy zarówno w perspektywie długoterminowej, jak i krótkoterminowej, a nie tylko najtańszej lub najłatwiejszej opcji.

Prawdopodobnie okaże się, że połączenie zarówno automatycznego, jak i ręcznego pozycjonowania będzie dla Ciebie działać i będzie zależeć od wykonywanych zadań. Skuteczna kampania SEO powinna być budowana z czasem, gdzie przemyślane decyzje przyniosą korzyści w dłuższej perspektywie.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Automatyczne pozycjonowanie stron internetowych (roboty SEO)?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!