specjalista SEO
Specjalista SEO [konsultacje, praca i zarobki]
25 listopada, 2022
Pillar Page – jak zorganizowa膰 tre艣ci na stronie www? [topic cluster – klastry tematyczne]
25 listopada, 2022

Aktualizacje algorytmu google helpful content update – co to HCU? [przyk艂ady, definicja]

More content by people, for people in Search google helpful content update
More content by people, for people in Search: google helpful content update

Google wprowadza aktualizacj臋 algorytmu dla ca艂ej witryny, zwan膮 aktualizacj膮 pomocnej tre艣ci (helpful content update), kt贸ra obni偶a warto艣膰 tre艣ci napisanych dla wyszukiwarek, a nie ludzi.

Google og艂osi艂o kilka kluczowych aktualizacji swoich algorytm贸w, kt贸re b臋d膮 d膮偶y膰 do pokazywania u偶ytkownikom bardziej warto艣ciowych wynik贸w, stworzonych dla ludzi. Firma nie chce faworyzowa膰 stron internetowych, kt贸re zosta艂y zaprojektowane wy艂膮cznie z my艣l膮 o wy偶szej pozycji w rankingu SERP.

G艂贸wnym celem Google z tymi nowymi aktualizacjami s膮 witryny agreguj膮ce niskiej jako艣ci tre艣ci, kt贸re maj膮 na celu dopasowanie do popularnych wyszukiwanych hase艂, aby przyci膮gn膮膰 wi臋cej ruchu z wyszukiwania.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Oficjalnie twierdz膮, 偶e po艂o偶膮 wi臋kszy nacisk na jako艣膰 i g艂臋bi臋 tre艣ci, co mo偶e wywo艂a膰 zmian臋 w szerszym podej艣ciu do SEO.

Jak wyja艣ni艂o Google:

鈥淣ext week, we鈥檒l launch the 鈥渉elpful content update鈥 to tackle content that seems to have been primarily created for ranking well in search engines rather than to help or inform people. This ranking update will help make sure that unoriginal, low quality content doesn鈥檛 rank highly in Search, and our testing has found it will especially improve results related to online education, as well as arts and entertainment, shopping and tech-related content.鈥

https://blog.google/products/search/more-content-by-people-for-people-in-search/

Aktualizacja google helpful content update

Aktualizacja, jak m贸wi Google, jest skierowana do witryn niskiej jako艣ci, kt贸re zosta艂y stworzone wy艂膮cznie w celu oszukania algorytmu, poprzez uwzgl臋dnienie konkretnych dopasowa艅 s艂贸w kluczowych, kt贸re s膮 zgodne z kluczowymi trendami wyszukiwania Google.

Innymi s艂owy, je艣li tworzysz p艂ytkie tre艣ci (thin content) oparte wy艂膮cznie na dopasowaniu s艂贸w kluczowych, aby uzyska膰 pozycj臋 w wyszukiwarce, wkr贸tce mo偶esz zauwa偶y膰 spadek w rankingach SERP.

鈥淔or example, if you search for information about a new movie, you might have previously seen articles that aggregated reviews from other sites without adding perspectives beyond what鈥檚 available elsewhere. This isn鈥檛 very helpful if you鈥檙e expecting to read something new. With this update, you鈥檒l see more results with unique, authentic information, so you鈥檙e more likely to read something you haven鈥檛 seen before.鈥

https://blog.google/products/search/more-content-by-people-for-people-in-search/
helpful content update

Jak zawsze, Google chce zapewni膰 u偶ytkownikom najtrafniejsze, pomocne wyniki, kt贸rych na og贸艂 nie dostarczaj膮 witryny agreguj膮ce wpisy ani te, kt贸re s膮 tworzone wy艂膮cznie z my艣l膮 o robotach i SEO. Mo偶e to zmniejszy膰 warto艣膰 popularnych taktyk pozycjonowania stron, takich jak u偶ywanie dok艂adnych wyszukiwanych hase艂 w nag艂贸wkach i upychanie s艂贸w kluczowych (keyword stuffing).

Zmiana nie powinna mie膰 wp艂ywu na witryny, kt贸re naprawd臋 tworz膮 pomocne, szczeg贸艂owe tre艣ci na okre艣lony temat. Najwa偶niejsze jest to, 偶e powiniene艣 tworzy膰 tre艣ci z my艣l膮 o swoich odbiorcach.

Chocia偶 trudno jest poda膰 konkretne wskaz贸wki, poniewa偶 nie wiemy, jaki b臋dzie pe艂ny wp艂yw na tym etapie na wyniki pozycji stron w sieci. To, nie powinno to mie膰 wp艂ywu na wi臋kszo艣膰 witryn, kt贸re nie s膮 przeznaczone do oszukiwania system贸w Google, ale sugerujemy przegl膮da膰 Google Search Console i Google Analytics.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Firma Google og艂osi艂a r贸wnie偶 now膮 aktualizacj臋 procesu rankingowania stron tworz膮cych sporo recenzji (product review update), maj膮c膮 na celu wy艣wietlanie wysokiej jako艣ci, pomocnych recenzji w wynikach wyszukiwania, a nie tylko stron z tematyki marketingu afiliacyjnego.

鈥淟ast year, we kicked off a series of updates to show more helpful, in-depth reviews based on first-hand expertise in search results. We鈥檝e continued to refine these systems, and in the coming weeks, we鈥檒l roll out another update to make it even easier to find high-quality, original reviews. We鈥檒l continue this work to make sure you find the most useful information when you鈥檙e researching a purchase on the web.鈥

鈥濿 zesz艂ym roku rozpocz臋li艣my seri臋 aktualizacji, aby pokaza膰 bardziej przydatne, szczeg贸艂owe recenzje oparte na wiedzy z pierwszej r臋ki w wynikach wyszukiwania. Kontynuowali艣my ulepszanie tych system贸w, a w nadchodz膮cych tygodniach wprowadzimy kolejn膮 aktualizacj臋, aby jeszcze 艂atwiej znale藕膰 oryginalne recenzje wysokiej jako艣ci. B臋dziemy kontynuowa膰 t臋 prac臋, aby upewni膰 si臋, 偶e znajdziesz najbardziej przydatne informacje podczas wyszukiwania informacji o zakupie w Internecie鈥.

Podobnie jak w przypadku pomocnej aktualizacji tre艣ci (helpful content update), skupienie si臋 na recenzjach ma na celu podkre艣lenie wi臋kszej liczby recenzji produkt贸w, firm kt贸re dziel膮 si臋 prawdziwymi testami i badaniami, zamiast s艂abych tre艣ci, kt贸re po prostu podsumowuj膮 kilka produkt贸w.

Ponownie, g艂贸wnym celem Google jest ci膮g艂e dostarczanie wysokiej jako艣ci, pouczaj膮cych wynik贸w w wyszukiwarce, kt贸re odpowiadaj膮 na pytania. Im lepiej mo偶esz to zrobi膰, tym lepsza powinna by膰 teoretycznie wysoko艣膰 Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Inne uwagi dotycz膮ce aktualizacji „pomocnych tre艣ci Google”

Na koniec kilka uwag:

  • Aktualizacja nie jest dzia艂aniem r臋cznym.
  • Na pocz膮tek wp艂ynie to tylko na wyszukiwania w j臋zyku angielskim.
  • Proces jest zautomatyzowany przy u偶yciu modelu uczenia maszynowego.
  • Tre艣ci skierowane przede wszystkim do ludzi mog膮 nadal mie膰 wysok膮 pozycj臋, nawet je艣li s膮 publikowane w witrynach z du偶膮 ilo艣ci膮 nieprzydatnych tre艣ci.
  • Sygna艂 jest wa偶ony, co oznacza, 偶e niekt贸re witryny b臋d膮 dotkni臋te mocniej ni偶 inne.

Co to jest pomocna tre艣膰 (helpful content) wed艂ug Google?

Nowa „pomocna aktualizacja tre艣ci Google” (helpful content) ma na celu promowanie tre艣ci pisanych dla ludzi.

Jak dok艂adnie Googe definiuje 鈥瀙rzydatne tre艣ci鈥?

Zacznijmy od tego, 偶e algorytm potrafi odr贸偶nia膰 鈥瀌obry content鈥, od 鈥瀠偶ytecznego contentu鈥.

Wysoko jako艣ciowy content nie zawsze jest bardziej przydatny
Wysoko jako艣ciowy content nie zawsze jest bardziej przydatny (藕r贸d艂o)

Kr贸tko m贸wi膮c, wed艂ug Google, pomocne tre艣ci:

  • S膮 godne zaufania i wiarygodny.
  • S膮 tworzone dla konkretnej grupy odbiorc贸w.
  • Jest w nich fachowa wiedza.
  • Spe艂niaj膮 zamiar wyszukiwania (search intent), pragnienia lub potrzeby.

Oto wszystko, co na razie mo偶emy wywnioskowa膰 z obecnych informacji od Google, co uwa偶aj膮 za przydatne tre艣ci.

Czym s膮 pomocne tre艣ci SEO?

Poni偶ej znajduj膮 si臋 wszystkie wskaz贸wki i informacje, kt贸re Google oficjalnie nam ukazuje, co robi aby oceni膰, czy Twoje tre艣ci s膮 przydatne.

Spojrze膰 musimy tutaj na t膮 kwesti臋 w odniesieniu do 4 zasad, a raczej zagadnie艅 tj.:

  • dotycz膮 przydatnych tre艣ci (Helpful Content Update),
  • recenzji produkt贸w (Product Review Update),
  • podstawowych (Core Update)
  • i aktualizacji Panda (Panda Update).

Wi臋c pomocna tre艣膰 zgodnie z tymi 4 obszarami dotyczy zagadnie艅:

Czy tre艣膰 posiada fachow膮 ekspertyz臋

Co to znaczy? Ot贸偶, czy:

  • Czy tre艣膰 jest masowo produkowana, czy te偶 rozproszona w du偶ej sieci witryn, tak 偶e poszczeg贸lne strony lub witryny nie przyci膮gaj膮 tak du偶ej uwagi lub uwagi? Czyli czy jest to temat masowy, lub niszowy (niezbyt popularny)?
  • Czy ta tre艣膰 jest napisana przez eksperta lub entuzjast臋, kt贸ry dobrze zna temat?
  • Czy Twoje tre艣ci wyra藕nie pokazuj膮 do艣wiadczenie i dog艂臋bn膮 wiedz臋 (na przyk艂ad wiedz臋, kt贸ra pochodzi z faktycznego korzystania z produktu, tego 偶e realnie by艂e艣 w tym miejscu lub us艂ugi)?
  • Czy tre艣膰 dostarcza informacji, kt贸re nie s膮 oczywiste?
  • Je艣li tre艣膰 czerpie z innych 藕r贸de艂, czy nie jest to zwyk艂e kopiowanie lub przepisywanie 藕r贸de艂, i zamiast tego zapewnia oryginalno艣膰 i dodatkow膮 warto艣膰?
  • Czy tre艣膰 zapewnia znaczn膮 warto艣膰 w por贸wnaniu z innymi stronami konkurencji w wynikach wyszukiwania?
  • Czy g艂贸wnie opisujesz to, co m贸wi膮 inni, bez dodawania wi臋kszej warto艣ci?
  • Czy zdecydowa艂e艣 si臋 wej艣膰 w jaki艣 niszowy temat bez 偶adnej wiedzy, g艂贸wnie dlatego, 偶e my艣la艂e艣, 偶e uzyskasz ruch z Google?
  • Poka偶, 偶e znasz si臋 na recenzowanych produktach.
  • Om贸w zalety i wady konkretnego produktu na podstawie w艂asnych oryginalnych do艣wiadcze艅 i opisu.
  • Opisz, jak produkt rozwija艂 si臋 od poprzednich wyda艅, aby lepiej rozwi膮za膰 problemy lub w inny spos贸b pom贸c u偶ytkownikom w podj臋ciu decyzji o zakupie.
  • Zidentyfikuj kluczowe czynniki decyzyjne dla kategorii produktu.
  • Opisz na co trzeba zwraca膰 uwag臋 przy wyborze w sposobie zaprojektowania produktu i ich wp艂yw na u偶ytkownik贸w wykraczaj膮cy poza to, co m贸wi producent.
  • Je艣li rekomendujesz produkt jako najlepszy do okre艣lonego celu, uwzgl臋dnij, dlaczego uwa偶asz ten produkt za najlepszy, i miej na poparcie tego twierdzenia dowody.

Czy tre艣膰 jest Tworzona dla konkretnej grupy os贸b

Co to znaczy? Ot贸偶, czy:

  1. Czy Twoja witryna ma cel?
  2. Czy tworzysz du偶o tre艣ci na r贸偶ne tematy w nadziei, 偶e niekt贸re z nich mog膮 si臋 dobrze sprawdza膰 w wynikach wyszukiwania?
  3. Czy masz odbiorc贸w swojej firmy lub witryny, kt贸rzy uznaliby tre艣ci za bardzo przydatne, gdyby trafili bezpo艣rednio do Ciebie, a nie konkurencji?
  4. Czy tre艣膰 przyci膮ga ludzi i jest dla nich tworzona, czy tylko jest pisana pod SEO dla wyszukiwarek internetowych?
  5. Czy u偶ywasz automatyzacji i tre艣ci generowanych przez AI do tworzenia wpis贸w na wiele temat贸w?
  6. Czy wydaje si臋, 偶e tre艣膰 s艂u偶y prawdziwym zainteresowaniom u偶ytkownik贸w witryny?
  7. Czy piszesz o tych tematach i rzeczach tylko dlatego, 偶e wydaj膮 si臋 modne, a nie dlatego, 偶e pisa艂by艣 o nich inaczej dla obecnych odbiorc贸w?
  8. Czy oceniasz produkt z perspektywy u偶ytkownika.

Czy tre艣膰 jest godna zaufania i wiarygodna

Co to znaczy? Ot贸偶, czy:

  1. Rozwa偶 dodanie link贸w do wielu sprzedawc贸w, aby da膰 mo偶liwo艣膰 zakupu na podstawie kilku kryteri贸w.
  2. Czy zaufa艂by艣 informacjom przedstawionym w takim artykule?
  3. Czy tre艣膰 przedstawia informacje podaj膮c jasne 藕r贸d艂o, dowody wiedzy specjalistycznej, dane dotycz膮ce autora lub witryny, kt贸ra j膮 publikuje, na przyk艂ad poprzez linki do strony autora.
  4. Je艣li ogl膮dasz witryn臋, na kt贸rej znajduj膮 si臋 tre艣ci, czy odniesiesz wra偶enie, 偶e jest ona powszechnie uznawana za autorytet w tej dziedzinie?
  5. Czy tre艣膰 zawiera b艂臋dy rzeczowe?
  6. Czy czu艂by艣 si臋 pewnie, gdyby艣 mia艂 zaufa膰 tym tre艣ciom w kwestiach zwi膮zanych z w艂asnymi pieni臋dzmi lub 偶yciem?
  7. Czy tre艣膰 zawiera merytoryczny, kompletny lub wyczerpuj膮cy opis tematu?
  8. Czy tre艣膰 dostarcza oryginalnych informacji, raport贸w, bada艅 lub analiz?
  9. Czy nag艂贸wek i/lub tytu艂 strony nie s膮 typowymi clickbaitami? Nie s膮 specjalnie „szokuj膮ce”?
  10. Czy jest to rodzaj strony, kt贸r膮 chcia艂by艣 doda膰 do zak艂adek, lub poleci膰 znajomemu?
  11. Czy te tre艣ci maja taki standard, aby pojawi膰 si臋 w drukowanym czasopi艣mie, encyklopedii lub ksi膮偶ce?
  12. Czy tre艣膰 ma jakie艣 b艂臋dy ortograficzne lub stylistyczne?
  13. Czy tre艣膰 zosta艂a wyprodukowana dobrze, czy te偶 wygl膮da na niechlujn膮 lub pospiesznie napisan膮?
  14. Czy tre艣膰 zawiera nadmiern膮 liczb臋 reklam, kt贸re odwracaj膮 uwag臋?
  15. Dostarcz dowody, takie jak materia艂y wizualne, d藕wi臋kowe lub inne powi膮zane z w艂asnym do艣wiadczeniem, aby wesprze膰 swoj膮 wiedz臋 i wzmocni膰 autentyczno艣膰 recenzji.
  16. Wyja艣nij, co wyr贸偶nia produkt na tle konkurencji.
  17. Om贸w por贸wnywalne produkty lub wyja艣nij, kt贸re produkty mog膮 by膰 najlepsze do okre艣lonych zastosowa艅 lub okoliczno艣ci.
  18. Do艂膮cz linki do innych przydatnych zasob贸w (w艂asnych lub z innych witryn), aby pom贸c czytelnikowi w podj臋ciu decyzji.

Czy spe艂nia zamiar osoby wyszukuj膮cej, zaspokaja jego potrzeby (search intent)

Co to znaczy? Ot贸偶, czy:

  • Spe艂nia pragnienia lub potrzeby u偶ytkownika?
  • Czy kto艣 czytaj膮cy Twoje tre艣ci poczuje si臋, jakby odpowiedzia艂y na jego wszystkie pytania?
  • Czy po przeczytaniu Twoich tre艣ci kto艣 odejdzie z poczuciem, 偶e dowiedzia艂 si臋 wystarczaj膮co du偶o na dany temat, aby pom贸c osi膮gn膮膰 sw贸j cel?
  • Czy Twoje tre艣ci sprawiaj膮, 偶e czytelnicy czuj膮, 偶e musz膮 szuka膰 ponownie, aby uzyska膰 lepsze informacje z innych 藕r贸de艂?
  • Czy Twoje tre艣ci obiecuj膮 odpowiedzie膰 na pytanie, na kt贸re w rzeczywisto艣ci nie masz odpowiedzi?
  • Czy tre艣ci wy艣wietlaj膮 si臋 dobrze na urz膮dzeniach mobilnych?
  • Czy u偶ytkownicy mog膮 narzeka膰, lub by膰 niezadowolonymi, gdy zobacz膮 strony z tej witryny?

Czym dok艂adnie jest intencja wyszukiwania (search intent)

User intent intencje u偶ytkownika

Istniej膮 4 intencje wyszukiwania, kt贸re prawdopodobnie znasz (informacyjne, nawigacyjne, , komercyjne, transakcyjne).

Aby 艂atwiej to wyja艣ni膰 Google dzieli wyszukiwania na cztery 鈥瀖omenty鈥 :

  • Osoba chce wiedzie膰. Osoby poszukuj膮ce informacji lub inspiracji.
  • Osoba chce gdzie艣 i艣膰. Osoby poszukuj膮ce produktu lub us艂ugi w swojej okolicy.
  • Osoba chce co艣 zrobi膰. Ludzie szukaj膮cy poradnik贸w.
  • Osoba chce kupi膰. Osoby gotowe dokona膰 zakupu

Co jeszcze m贸wi Google na tematy przydatnych tre艣ci?

Z pomoc膮 przychodz膮 nam featured snippets:

鈥濸olecane fragmenty to miejsce, w kt贸rym wyra藕nie wy艣wietlamy opis strony 鈥 to, co nazywamy fragmentem. U偶ywamy tego formatu, gdy nasze systemy uznaj膮, 偶e mo偶e on pom贸c ludziom 艂atwiej odkry膰 to, czego szukaj膮, zar贸wno na podstawie opisu, jak i po klikni臋ciu linku, aby przeczyta膰 sam膮 stron臋. Jest to szczeg贸lnie przydatne dla os贸b korzystaj膮cych z telefonu kom贸rkowego lub wyszukiwania g艂osowego鈥.

https://support.google.com/websearch/answer/9351707

Wi臋c Twoje tre艣ci powinny by膰 najlepsz膮 odpowiedzi膮, jakiej kto艣 szuka.

Wi臋c podsumowuj膮c -pomocna tre艣膰 powinna by膰 najlepsz膮 odpowiedzi膮 鈥 i udzielaj odpowiedzi tak szybko, jak to mo偶liwe.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)