Co to Google Ads

Darmowe grafiki
23 sierpnia, 2021
Film Youtube
24 sierpnia, 2021

Co warto wiedzieć o Google Ads?

Należy mieć świadomość, że zdecydowana większość użytkowników rozpoczyna szukanie określonych produktów lub usług od wyszukiwarki internetowej. Godny uwagi jest fakt, że obecnie Google ma ponad 90% udziału w rynku wspomnianych wyszukiwarek. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że firmy podejmują różne działania, by znaleźć się na pierwszej stronie w Google. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie będzie wymagało czasu. Świetnym rozwiązaniem będzie zatem uruchomienie kampanii Google Ads.

Czym dokładnie jest Google Ads?

W najprostszym możliwym ujęciu jest to system reklamowy Google, który pozwala na promowanie produktów, usług czy sklepów w najbardziej obleganych miejscach w sieci. Nie wszyscy jednak wiedzą, w jaki sposób możliwe jest rozpoznanie, że określona reklama pochodzi z Google Ads. Przeważnie są to treści wyświetlające się w bardzo widocznych miejscach na różnych stronach internetowych.

Należy mieć świadomość, że podstawowym rodzajem kampanii jest reklama tekstowa. Pojawia się ona na samym dole lub górze wyszukiwarki Google. Nad linkami sponsorowanymi można dostrzec napis “Reklama”. Godny uwagi jest również fakt, że po prawej stronie mogą znajdować się płatne reklamy graficzne.

Na czym dokładnie polega licytowanie stawek w Google Ads?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklamy w Google są w najprostszym możliwym ujęciu reklamami PPC. Oznacza to, że firmy będą płaciły wtedy, gdy dany użytkownik w nie kliknie. Osoby, które są zainteresowane zaangażowaniem się w tego rodzaju działania marketingowe muszą pamiętać, że nie wystarczy tylko ustawić poszczególne parametry, a następnie dokonać zapłaty. Warto wiedzieć, że Google Ads działa na zasadzie aukcji. Istotne znaczenie będzie miała licytacja stawek dla określonych słów kluczowych, na które będą wyświetlały się reklamy firm, ich produktów lub usług.

Należy mieć świadomość, że podstawowym wskaźnikiem będzie CPC. Jest to koszt jednego kliknięcia reklamy, która zostanie wyświetlona po wpisaniu określonego słowa kluczowego. Trzeba zaznaczyć, że wysokość zadeklarowanej stawki będzie odgrywała bardzo istotną rolę, gdyż odpowiednio wybrana umożliwi pojawienie się danej reklamy na pierwszym miejscu. Nie wszyscy wiedzą, że na pozycję duży wpływ będzie miała także wartość używana. Określa ona ranking reklamy. Ponadto na pozycję oddziaływały będą takie czynniki, jak: jakość strony docelowej, jakość reklamy, wpływ rozszerzeń, kryteria wyszukiwania.

W jaki sposób wylicza się CPC?

Nie jest rekomendowane podejmowanie pochopnych decyzji przy ustawianiu kosztu kliknięcia reklamy. Zdecydowanie najlepszym możliwym rozwiązaniem będzie wyliczenie z bardzo prostego wzoru VPC, czyli wartość pojedynczego kliknięcia. Kolejnym etapem będzie podzielenie zysku z reklam przez liczbę kliknięć. W przypadku, gdy zysk ze sprzedaży z określonej kampanii Google Ads wyniósł 500 złotych, a kliknięć było 50, to wspomniany VPC wyniósł 10 zł.

Zadaniem wskaźnika jest wyznaczenie przez firmę maksymalnej stawki za jedno kliknięcie, dzięki której przedsiębiorstwo na kampanii wyjdzie “na zero”. Zalecane jest, by maksymalny CPC był poniżej VPC. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że wysokość ceny jednego kliknięcia będzie uzależniona od popularności określonej frazy. Godny uwagi jest fakt, że najniższe stawki wynoszą zaledwie kilka groszy, z kolei najwyższe mogą sięgać kilkunastu złotych.

Jakie możemy wyróżnić modele rozliczeń w Google Ads?

Warto wiedzieć, że Google daje zdecydowanie więcej możliwości, niż tylko rozliczanie reklam w modelu CPC.

Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszy się model CPA (ang. cost per action). Oznacza koszt za wykonaną przez danego użytkownika akcję. Doskonałymi przykładami mogą być zapisanie się do newslettera czy dodanie do koszyka.

Z kolei CPM (ang. cost per mille) jest to w najprostszym możliwym ujęciu koszt za 1000 wyświetleń. Należy mieć świadomość, że opłata będzie naliczana dopiero wtedy, gdy dana reklama zostanie wyświetlona przez przynajmniej 1 sekundę w minimum 50%. Z wspomnianego rozwiązania przeważnie korzystają firmy w kampaniach zasięgowych i wizerunkowych.

CPV (ang. click per view) oznacza natomiast cenę za obejrzenie filmu reklamowego. Godny uwagi jest fakt, że wspomniany model rozliczania doskonale zda egzamin na portalu YouTube. Opłata będzie pobierana dopiero w momencie, gdy użytkownik obejrzy minimum 30 sekund filmu. W przypadku, gdy wideo będzie krótsze, osoba oglądająca musi obejrzeć je w całości.

Jakie możemy wyróżnić typy kampanii Google Ads?

Należy mieć świadomość, że Google oferuje dużo możliwości promocji usług oraz produktów dla sklepów internetowych. Jak wiadomo każda firma dysponuje zupełnie innym budżetem. Świetną opcją może być jednak podjęcie decyzji o zainwestowaniu w różne rodzaje kampanii Google Ads.

Podstawowym typem reklamy są oczywiście kampanie tekstowe w sieci wyszukiwania. Wyświetlają się przede wszystkim osobom, które szukają określonych produktów lub usług. Konieczne będzie opisanie szczegółów oferty. Bardzo istotne znaczenie będzie miało także wezwanie do działania (CTA). Warto użyć takich słów, jak „skorzystaj”, albo „kup teraz”. Godny uwagi jest jednak fakt, że wspomniany typ reklam ma pewne ograniczenia. Może składać się z 2 pól tekstowych po 90 znaków, 3 nagłówków po 30 znaków, 2 ścieżek po 15 znaków.

Z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszą się kampanie w sieci reklamowej. Można je dostrzec w postaci graficznych banerów pojawiających się na partnerskich stronach, które zostały zrzeszone w sieci AdSense. Wyświetlają się na portalach branżowych, blogach czy aplikacjach mobilnych.

Z kolei kampanie Google Ads na YouTube są reklamami wideo wyświetlającymi się na YouTube, czyli drugiej największej wyszukiwarce na świecie. Użytkownik może zauważyć ja na początku lub końcu materiałów wideo.

Nikogo nie powinien dziwić fakt, że firmy bardzo często stosują kampanie remarketingowe. Pozwalają one bowiem na ponowne dotarcie do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili określoną stronę internetową. Mogli nawet dodać konkretny produkt do koszyka, ale nie dokonali zakupu. Osoby, które są zainteresowane uruchomieniem tej kampanii muszą umieścić właściwy kod na każdej podstronie witryny.

Dlaczego przedsiębiorstwa powinny korzystać z Google Ads?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że według statystyk wyszukiwarka Google każdego dnia odbiera aż 3,5 miliarda różnych zapytań. Oznacza to, że atutem korzystania z Google Ads jest możliwość dotarcia do ogromnej bazy użytkowników z całego świata. Nie można zapomnieć, że reklamodawca zapłaci za promocję dopiero wtedy, gdy klient dokona oczekiwanego działania. Może to być złożenie zamówienia lub kliknięcie w link.

Ponadto wyświetlanie określonych reklam w Google Ads będzie oddziaływało zarówno na wzrost ruchu, jak i konwersji na danej stronie internetowej. Godny uwagi jest również fakt, że zajmowanie czołowej pozycji w najpopularniejszej wyszukiwarce będzie odgrywało bardzo istotną rolę w budowaniu profesjonalnego wizerunku przedsiębiorstwa w sieci. Należy zaznaczyć, że firmy korzystające z omawianego systemu muszą nie tylko dysponować odpowiednim budżetem na kampanię, ale również posiadać strategię marketingową.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że koszty emisji poszczególnych reklam w Google Ads są bardzo niskie, jeżeli weźmie się pod uwagę skalę, na jaką są promowane. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że materiały promocyjne są w stanie dotrzeć do milionów użytkowników na całym świecie. Warto wiedzieć, że wszystkie typy kampanii są rozszerzane z roku na rok.

Zaletą omawianego rozwiązania są mierzalne rezultaty. Przedsiębiorca może bowiem bez większego problemu sprawdzić, które frazy najlepiej konwertują, a następnie przeznaczyć budżet na najskuteczniejsze reklamy. Z kolei reklamy, które nie dają żadnych efektów można wyłączyć. Atutem Google Ads jest także możliwość dotarcia do określonej grupy docelowej. W najprostszym ujęciu oznacza to, że reklamy będą docierały tylko do użytkowników, którzy są zainteresowani poszczególnymi usługami lub produktami. Jest to zdecydowanie bardziej istotny aspekt, niż mogłoby się wydawać. Jeżeli reklama zostanie wyświetlona w odpowiednim momencie, może zamienić odbiorcę w wartościowego klienta.

O czym należy pamiętać?

W zasięgu sieci reklamowej Google znajduje się ponad 95% polskich internautów. Godny uwagi jest również fakt, że użytkownicy szukają różnych usług i produktów zarówno w wyszukiwarce, jak i podczas przeglądania blogów czy serwisów branżowych. Firmy, które chciałyby uruchomić płatną reklamę w Google Ads mogą podjąć decyzję o wypromowaniu się na wspomnianych witrynach. Rekomendowane jest oczywiście korzystanie z różnych typów kampanii.

Jak wybierać słowa kluczowe w Google Ads?

Osoby, które chcą osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty powinny postawić na frazy, które są popularne wśród użytkowników, dokładnie odzwierciedlają treść strony docelowej i intencje użytkownika. Należy mieć świadomość, że w przypadku Google Ads doskonale egzamin zdadzą słowa kluczowe z długiego ogona. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że dają one znacznie większe prawdopodobieństwo konwersji. Nie można zapomnieć, że koncentrują się na określonych oczekiwaniach użytkowników.

Warto używać fraz z nazwami produktów lub usług. Rekomendowane jest także skorzystanie z darmowego narzędzia, jakim jest Planer słów kluczowych Google. Firma w ten prosty sposób nie tylko znajdzie najbardziej odpowiednie frazy, ale również sprawdzi ich średnią miesięczną liczbę wyszukiwań. Dzięki narzędziu możliwe jest poznanie danych historycznych i prognoz dotyczących określonego słowa kluczowego.

Jak zadbać o satysfakcjonujący wynik kampanii Google Ads?

Należy przede wszystkim posiadać wysokiej jakości stronę docelową. Najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie strony docelowej pod daną kampanię. Nie jest zalecane kierowanie klientów do strony głównej. W treści reklamy można również umieścić informacje, które mogą przyciągnąć uwagę użytkowników.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)