Zawartość strony
Plan marketingowy to dokument, który przedstawia Twoją strategię marketingową. Służy jako mapa drogowa pokazująca w jaki sposób Twoja organizacja dąży do podniesienia świadomości na temat produktu lub usługi oraz jak planuje dostarczać ten produkt lub usługę do docelowych klientów. Podstawowym celem planu marketingowego jest dopasowanie celów marketingowych do ogólnych celów biznesowych w celu poprawy sukcesu Twojej firmy lub organizacji.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
To jak będzie wyglądał Twój plan marketingowy, będzie zależeć od wielkości i rodzaju Twojej firmy, ale nawet małe firmy i organizacje non-profit mogą skorzystać na starannym planowaniu.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Zarys planu marketingowego pozwala uporządkować plan w sposób, który ma sens w przypadku dostarczanego produktu lub usługi a także może służyć jako spis treści dla sfinalizowanego planu. Niezależnie od tego czy prowadzisz firmę typu business-to-consumer (B2C), czy business-to-business (B2B), małą firmę czy duże przedsiębiorstwo, szczegóły Twojego planu będą się różnić w zależności od charakteru Twojej firmy i względnej pozycji marketingowej.
Misja firmy to krótkie podsumowanie głównego celu Twojej firmy i sposobu w jaki Twoja firma zapewnia wartość swoim klientom. Innymi słowy powinien przekazywać powód istnienia Twojej firmy i służyć jako punkt odniesienia dla przyszłych inicjatyw planistycznych. Możesz rozpocząć opracowywanie deklaracji misji korzystając z bezpłatnych arkuszy deklaracji misji dostępnych w Internecie.
Deklaracja wizji szczegółowo określa przyszłe aspiracje firmy lub podmiotu i powinna służyć jako ramy dla krótko i długoterminowego planowania strategicznego. Celem deklaracji wizji jest kierowanie wewnętrznym procesem decyzyjnym dotyczącym przyszłych kierunków działania. Utwórz przekonującą deklarację wizji, korzystając z bezpłatnego arkusza deklaracji wizji.
Twoja strategia marketingowa nie będzie tak skuteczna bez jasnego obrazu ogólnej kondycji Twojej firmy. Uzyskanie głębszego wglądu w wewnętrzne i zewnętrzne środowisko Twojej organizacji pozwoli Ci opracować plan, który wykorzystuje szanse i zmniejsza ryzyko a także umożliwia pozycjonowanie Twojej firmy na rynku w sposób, który odróżnia Cię od konkurencji.
Trzy metody, których możesz użyć do analizy elementów, które mają wpływ na kondycję Twojej firmy, to analiza SWOT, analiza pięciu sił Portera i analiza 5C.
Metoda ta jest jednym z najczęściej stosowanych narzędzi do analizy wewnętrznych mocnych i słabych stron biznesu a także zewnętrznych szans i zagrożeń. Wyszczególniając wewnętrzne mocne i słabe strony firmy pamiętaj, że są to czynniki nad którymi Twoja firma ma kontrolę. Z drugiej strony, definiując zewnętrzne szanse i zagrożenia zauważ, że są to czynniki, które wpływają na Twój biznes z zewnątrz i których nie możesz kontrolować.
Głównym celem analizy SWOT jest identyfikacja słabych stron, które można przekształcić w mocne strony a następnie wykorzystanie mocnych stron w celu wykorzystania szans i złagodzenia zagrożeń na rynku.
Te ramy są używane do oceny konkurencyjnego krajobrazu i identyfikacji czynników w Twojej branży, które mogą wzmocnić lub osłabić Twoją pozycję. Pięć sił obejmuje następujące elementy:
-rywalizacja branżowa,
Te ramy marketingowe służą do oceny pięciu kluczowych czynników wpływających na decyzje marketingowe firmy.
Pięć C marketingu obejmuje następujące elementy:
Przeprowadzenie analizy sytuacyjnej przy użyciu tych metod pozwoli Ci na krytyczną analizę Twojej organizacji i branży, identyfikację szans, ustalenie celów i stworzenie planu działania, aby podjąć kroki w kierunku osiągnięcia celów.
Po przeprowadzeniu analizy sytuacyjnej i jasnym zrozumieniu wewnętrznych i zewnętrznych czynników wpływających na Twoją firmę, określ podstawowe możliwości swojej organizacji, które możesz wykorzystać, aby zdobyć konkurencyjną pozycję.
Jednym ze sposobów na skupienie się na swoich podstawowych kompetencjach jest zebranie informacji zwrotnych od zespołu poprzez zadawanie następujących pytań:
Twoje kluczowe kompetencje powinny odzwierciedlać Twoją misję i wizję a te stwierdzenia powinny być modyfikowane wraz ze zmianą kluczowych kompetencji.
Czy starasz się podnieść świadomość marki? Spełniasz limit sprzedaży? Osiągnąć wzrost w określonych ramach czasowych? Bez względu na to jakie są Twoje główne cele biznesowe, finansowe lub marketingowe musisz upewnić się, że są one szczegółowe i oparte na danych oraz że masz zasoby potrzebne do ich osiągnięcia. Innymi słowy, musisz ustanowić cele, które są zdefiniowane jako:
Po zidentyfikowaniu głównych celów następnym krokiem jest identyfikacja docelowych klientów do których Twoja firma skieruje swoje zasoby marketingowe, aby osiągnąć te cele. Ponieważ kierowanie do wszystkich nie jest skuteczne ani praktyczne. Chodzi o to, aby skupić się na klientach, którzy z większym prawdopodobieństwem wybiorą Twoją firmę i pozostaną lojalni wobec Twojej marki.
Przyjrzyj się klientom, których już masz: dowiedz się, kto już kupuje Twoje produkty i poszukaj wzajemnych zainteresowań, preferencji i problemów wśród tych kupujących, aby zbudować profile klientów. Zanurz się głębiej w powracających klientów i tych, którzy przynoszą najwięcej transakcji, aby opracować strategię docierania do większej liczby kupujących o wspólnych cechach. Innym skutecznym sposobem na uzyskanie wglądu w bazę klientów jest zbieranie od nich informacji za pomocą grup fokusowych, ankiet, badań lub po prostu proszenia o informację zwrotną.
Zbadaj także swoje produkty i usługi. Weź każdą ofertę produktu lub usługi i wymień kluczowe korzyści, jakie zapewniają a następnie opisz w jaki sposób każda z tych korzyści rozwiązuje konkretny problem. Wykorzystaj te informacje, aby określić kto najprawdopodobniej ma problem dla którego te świadczenia zapewniają rozwiązanie a następnie utwórz listę tych osób.
Po zidentyfikowaniu typów osób, które najprawdopodobniej skorzystają z Twojego produktu, musisz znaleźć tych, którzy są bardziej skłonni go kupić – i wybrać Twoją markę a nie konkurencję. Dowiedz się jak wygląda demografia każdego kupującego (np. wiek, płeć, zawód),a także cechy tego kupującego (np. osobowość, preferencje, styl życia). Następnie określ w jaki sposób osoba docelowa znajdzie Twój produkt, co zmotywuje ją do jego zakupu, w jaki sposób będzie go używać i jak pasuje do jego stylu życia.
Po ustaleniu do kogo kierujesz swoje produkty musisz stworzyć plan w jaki sposób do nich dotrzesz i ostatecznie przekształcisz ich w klienta. Zadaj sobie pytanie w jaki sposób dotrzesz do grupy docelowej, aby zwiększyć świadomość swojego produktu i jak przekonasz ich do zakupu od Ciebie. Koncepcją, której możesz użyć do opracowania swojej strategii jest zidentyfikowanie cyklu zakupowego kupującego.
Teraz gdy już określiłeś swojego docelowego nabywcę, następnym krokiem jest opracowanie strategii treści, aby zachęcić kupującego na każdym etapie zakupów. Zrozumienie w jaki sposób Twoi klienci podejmują decyzje zakupowe, pozwoli Ci odpowiednio dostosować strategię treści.
Skuteczny plan marketingowy na jednej stronie nie istnieje. To bardzo ważny dokument który w przyszłości wpłynie na wielkość sprzedaży swojej firmy. Dostawa konkretnych efektów jest Twoim priorytetem. Więc możesz zlecić nam opracowanie planu marketingowego jeśli chcesz wreszcie przeskoczyć limit założonych celów.
Dokładnie określ swój budżet marketingowy. Streszczenie musi zawierać kluczowe informacje. Określ jak ma działać dystrybucja, który segment klientów otrzyma spersonalizowany przekaz reklamowy i jak wygenerujesz przychód. Bo nowi klienci i konwersja to dopiero początek pracy.
Chcesz profesjonalny plan marketingowy? Zgłoś się od nas.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)