program do tworzenia logo
Darmowy program do tworzenia logo maker (kreator online + logotyp)
20 listopada, 2022
podcast jak zacz膮膰
Podcast co to i jak zacz膮膰 馃帣锔 podcast (zacz膮膰 nagrywa膰 i opublikowa膰)
20 listopada, 2022
艣cie偶ka zakupowa buying journej demand generation seo marketing

Marketing B2B – wszystko, co musisz o nim wiedzie膰

Marketing B2b r贸偶ni si臋 od dzia艂a艅 D2C, czy B2C. 艢cie偶ka zakupowa (customer journey) nie jest liniowa i przebiega wed艂ug wielu punk贸w styku.

W dodatku marketing b2b jest nieskuteczny przez to, 偶e marketerzy zapominaj膮 i偶 B2B to te偶 ludzie. To ludzie kupuj膮, a nie firmy.

Dlatego bardzo wa偶ny jest inbound marketing i demand generation.

demand generation inbound marketing content

Czyli trzeba tworzy膰 takie tre艣ci, 偶eby to nasz docelowy klient nas odnajdywa艂. Za ich pomoc膮 musimy si臋 tak偶e pozycjonowa膰 jako najlepsze rozwi膮zanie.

Content marketing 艣wietnie si臋 sprawdza jako lead generation je艣li interesuje Ciebie tzw „business” sprzeda偶owy.

Sprzeda偶 b2b to bran偶owy z艂oty graal. Ka偶dy go chce i jest sednem marketer贸w b2b kt贸rzy szukaj膮 dzia艂ania marketingowe nastawione na szybko艣膰 i 艂atwo艣膰 w generowaniu sprzeda偶y. Ostatnio modny sta艂 si臋 marketing automation kt贸ry dzia艂a zar贸wno w marketingu i sprzeda偶y b2b i b2c.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Marketing b2b (dzia艂ania marketingowe i klient biznesowy)

Wi臋c je艣li interesuje Ciebie ca艂e to zagadnienie b2b marketing, m.in inbound marketing, szukanie odpowiedniej grupy docelowej, badanie potrzeb klienta, e-mail newsletter i strategiczny przekaz to musisz przeczyta膰 ca艂y ten tekst.

Jest on pe艂en pomys艂贸w generowania lead贸w, jak dzia艂a optymalizacja digital marketing, kiedy prowadzi膰 webinar, jak dobry handlowiec pozyskuje nowych klient贸w w bran偶y b2b i co da Ci email marketing w Twojej firmie w kontek艣cie pozyskiwania partner贸w biznesowych, zwi臋kszaj膮c warto艣ci firmy dla Twoich klient贸w.

Do dzie艂a!

Marketing b2b
Szkolenia marketing internetowy i reklama e-commerce

Na czym dok艂adnie polega marketing b2b?

Przedsi臋biorca powinien w pierwszej kolejno艣ci pomy艣le膰 o swojej firmie, jako o pewnego rodzaju wsparciu, kt贸re oferuje ono innym podmiotom dzia艂aj膮cym na rynku. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e wsparcie przez r贸偶nego rodzaju produkty i us艂ugi mo偶e pom贸c innym przedsi臋biorstwom w osi膮gni臋ciu wymarzonego sukcesu. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e tylko marki, kt贸re s膮 w stanie zaspokoi膰 potrzeby os贸b kupuj膮cych mog膮 wygra膰 na rynku B2B.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Warto wiedzie膰, 偶e wygrywaj膮 przedsi臋biorstwa, kt贸re nie tylko zdobywaj膮 poszczeg贸lnych klient贸w, ale r贸wnie偶 zatrzymuj膮 ich przy sobie. Ponadto dostosowanie komunikacji na bazie preferencji kupuj膮cych jest dzisiejszym trendem. Nale偶y zaznaczy膰, 偶e jest to r贸wnie偶 pewnego rodzaju kierunek na przysz艂o艣膰. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e kluczem do sukcesu jest personalizacja dzia艂a艅. Wed艂ug klient贸w B2B najbardziej istotne jest traktowanie klient贸w, jako osoby, a nie liczby. Omawiany marketing B2B powinien stawia膰 przede wszystkim na ludzi.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Kim dok艂adnie s膮 klienci B2B?

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e docelowymi odbiorcami przedsi臋biorstw z sektora B2B s膮 zawsze inne firmy. Godny uwagi jest jednak fakt, 偶e praktycznie ka偶da z nich jest zupe艂nie inna.

Marketing B2B 鈥 marketing skoncentrowany

Jak wiadomo w przypadku B2C oferta jest skierowana do klient贸w indywidualnych. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu oznacza to, 偶e mog膮 oni samodzielnie podj膮膰 decyzj臋 zakupow膮. Mog膮 zdecydowa膰 si臋 na zakup okre艣lonego produktu. Z kolei dotarcie do klienta biznesowego b臋dzie wymaga艂o zupe艂nie innej strategii. Bardzo istotne znaczenie w tym momencie b臋dzie mia艂 marketing B2B.

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e decyzja zakupowa klienta biznesowego musi le偶e膰 w interesie wszystkich os贸b, kt贸re s膮 zaanga偶owane w ten proces. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu oznacza to, 偶e plany marketingowe firmy B2B musz膮 by膰 nie tylko jasne, ale r贸wnie偶 precyzyjne i anga偶uj膮ce.

Jak firma mo偶e znale藕膰 klient贸w B2B?

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e skuteczny marketing B2B jest dzia艂aniem kierowanym do konkretnych odbiorc贸w. Przedsi臋biorcy, kt贸rzy zatem nie b臋d膮 wiedzieli kim dok艂adnie jest ich klient docelowy, a tak偶e odbiorca, strac膮 tylko sw贸j cenny czas. Warto wiedzie膰, 偶e wsp贸ln膮 cech膮 praktycznie ka偶dej strategii marketingowej B2B s膮 cele, kt贸re mo偶na bez wi臋kszego problemu dopracowa膰 i zdefiniowa膰. Oczywi艣cie nie jest mo偶liwe idealne trafienie z jedn膮 ofert膮 do ka偶dego. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e marketing B2B oznacza w najprostszym mo偶liwym uj臋ciu skoncentrowanie dzia艂a艅 na g艂贸wnych odbiorcach.

Czym dok艂adnie jest Mapa Customer Journey?

Kolejnym bardzo istotnym etapem w odkryciu rynku docelowego b臋dzie stworzenie kontekstu, a tak偶e utworzenie odpowiedniej tre艣ci. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e przedsi臋biorca, kt贸ry nie b臋dzie wiedzia艂 o co dok艂adnie dbaj膮 jego klienci, a tak偶e jak wygl膮da 艣cie偶ka zakupowa, b臋dzie mia艂 ogromne problemy z tworzeniem, a tak偶e prezentowaniem w艂a艣ciwych tre艣ci.

W艂a艣ciciel firmy musie wiedzie膰, jak jego klienci kupuj膮, a tak偶e co jest dla nich najbardziej istotne w tym procesie. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e marketing B2B koncentruje si臋 nie tylko na tworzeniu, ale r贸wnie偶 poznaniu mapy Customer Journey. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu jest to interakcja na linii firma-klient w trakcie 艣cie偶ki zakupowej. Bardzo wa偶n膮 rol臋 odgrywaj膮 trzy podstawowe elementy.

Pierwszym z nich jest success points, czyli wszystko co dzia艂a prawid艂owo i spotyka si臋 z aprobat膮 klienta. Drugim elementem s膮 obszary do poprawy (pain points, czyli punkty b贸lu). Bardzo istotne znaczenie ma r贸wnie偶 moment, w kt贸rym okre艣lony klient podejmie decyzj臋 czy 偶egna si臋 z firm膮, czy b臋dzie jednak kontynuowa艂 wsp贸艂prac臋 (moments of truth).

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e omawiany marketing B2B jest pewnego rodzaju kompasem, kt贸ry mo偶e wskaza膰 przedsi臋biorcy w艂a艣ciw膮 drog臋 do klient贸w. Ponadto dok艂adnie ustala, jakie dzia艂ania powinny by膰 zdro偶one. Gwarantuje r贸wnie偶 narz臋dzia do ich efektywnego pomiaru.

Pozyskiwanie lead贸w b2b

Dlaczego B2B jest gr膮 zespo艂ow膮?

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e klienci B2B kupuj膮 w zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w w zespo艂ach. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu oznacza to, 偶e kierownicy wy偶szego szczebla mog膮 rozpocz膮膰 proces zakupu, ale nast臋pnie przekazuj膮 swojemu wsp贸艂pracownikowi jego dalsze koordynowanie. Godny uwagi jest fakt, 偶e bardzo istotny udzia艂 w ocenie okre艣lonej us艂ugi czy produktu mog膮 mie膰 ko艅cowi u偶ytkownicy.

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e omawiany marketing B2B my艣li o potencjalnym kliencie, jako o zespole os贸b kupuj膮cych. Warto wiedzie膰, 偶e ka偶da z nich b臋dzie ogrywa艂a istotne znaczenie w procesie zwi膮zanym z podj臋ciem decyzji zakupowej. Przedsi臋biorca musi wiedzie膰, jaki wynik chce osi膮gn膮膰 dany kupuj膮cy, a tak偶e jak膮 potrzeb臋 koniecznie chce zaspokoi膰.

Bardzo istotne znaczenie ma tak偶e zidentyfikowanie w艂a艣ciwych pyta艅, na kt贸re trzeba b臋dzie odpowiedzie膰 praktycznie na ka偶dym z etap贸w wspomnianego wcze艣niej procesu zakupowego. Przedsi臋biorca musi tak偶e zrozumie膰, co dok艂adnie sprawi, 偶e osoba kupuj膮ca przejedzie do nast臋pnego etapu. Nie mo偶na zapomnie膰 okre艣li膰 barier, kt贸re mog膮 go przed tym powstrzyma膰.

Czym dok艂adnie s膮 jako艣ciowe tre艣ci?

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e marketing B2B b臋dzie umo偶liwia艂 dostarczenie tre艣ci, kt贸re odpowiadaj膮 na pytania kupuj膮cych w tych miejscach, gdzie wspomniane osoby kupuj膮ce ich najbardziej potrzebuj膮. Godny uwagi jest fakt, 偶e ponad 60% nabywc贸w B2B jest zainteresowana samodzielnym zdobywaniem informacji.

艢wietnym rozwi膮zaniem b臋dzie zatem dostarczenie im contentu, kt贸ry pozwoli klientom pozna膰 us艂ug臋 lub produkt. W przypadku, gdy rynek docelowy nie b臋dzie mia艂 艣wiadomo艣ci na temat okre艣lonego produktu lub us艂ugi, rekomendowane jest w pierwszej kolejno艣ci dostarczenie im w艂a艣ciwej wiedzy.

Warto wiedzie膰, 偶e bardzo istotnym elementem w tej kwestii jest tworzenie tre艣ci edukacyjnych na bazie zestawu s艂贸w kluczowych oraz temat贸w, kt贸rych klienci przewa偶nie szukaj膮 w internecie. Ponadto omawiany marketing B2B polega na dok艂adnym zidentyfikowaniu obszar贸w, a tak偶e efektywnym komunikowaniu klientom o wyj膮tkowym podej艣ciu do ich najwi臋kszych problem贸w. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e klienci mog膮 chcie膰 dowiedzie膰 si臋 znacznie wi臋cej o historii przedsi臋biorstwa, a tak偶e organizacji biznesowej.

W jaki spos贸b mo偶na zoptymalizowa膰 marketing B2B?

Przedsi臋biorca musi 艣ledzi膰 najbardziej aktualne trendy. W艂a艣ciciel firmy powinien mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e dzia艂ania, kt贸re obecnie cechuj si臋 ogromn膮 skuteczno艣ci膮, za kilka miesi臋cy mog膮 by膰 nieefektywne. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu oznacza to, 偶e omawiana strategia B2B powinna mie膰 mo偶liwo艣膰 skalowania. Godny uwagi jest fakt, 偶e skuteczne skalowanie mo偶e zagwarantowa膰, 偶e firma b臋dzie mog艂a ca艂y czas zwi臋ksza膰 przychody. Ponadto zostan膮 zaspokajane potrzeby rynku docelowego.

Pot臋ga social media B2B

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e obecnie prawie 6)% marketer贸w, kt贸rzy stosuj膮 marketing przychodz膮cy pozyskuje kontakty z LinkedIn, 52% z Facebooka, a 44% z Twittera. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e Social Media i marketing B2B praktycznie nie s膮 w stanie bez siebie funkcjonowa膰.

Warto wiedzie膰, 偶e bardzo istotnym zadaniem marketingu B2B b臋dzie odpowiednie zintegrowanie medi贸w spo艂eczno艣ciowych z przyj臋t膮 strategi膮 w celu uzyskania najlepszego mo偶liwego rezultatu. Dzi臋ki temu mo偶liwe b臋dzie docieranie do wybranych odbiorc贸w, a tak偶e tworzenie anga偶uj膮cych tre艣ci.

Co dok艂adnie warto wiedzie膰 o cyklu zakup贸w klienta B2B?

Warto wiedzie膰, 偶e obecni kupuj膮cy kontroluj膮 swoj膮 podr贸偶 przez cykl zakupu zdecydowanie bardziej, ni偶 dostawcy kontroluj膮 ca艂y cykl zwi膮zany ze sprzeda偶膮. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e ponad 70% klient贸w przed podj臋ciem decyzji o zakupie offline wcze艣niej bardzo dok艂adnie przeprowadza ponad po艂ow臋 bada艅 online. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e taka dynamika zmienia role marketingu B2B. Godny uwagi jest fakt, 偶e strategia marketingowa opracowana przez przedsi臋biorstwo musi koniecznie obejmowa膰 bardzo du偶膮 liczb臋 kana艂贸w. Tylko wtedy b臋dzie mog艂a efektywnie wsp贸艂pracowa膰 z kupuj膮cymi, kt贸rzy szukaj膮 istotnych informacji.

Dlaczego warto skupi膰 si臋 na relacjach B2B a nie transakcjach?

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e wed艂ug ponad 60% marketer贸w g艂贸wnym 藕r贸d艂em klient贸w z omawianego sektora B2B s膮 polecenia. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e mocna wi臋藕 z konsumentem bazuj膮ca na dialogi b臋dzie sprzyja艂a dostosowaniu us艂ug oraz towar贸w do indywidualnych potrzeb poszczeg贸lnych klient贸w. Nikogo nie powinien zatem dziwi膰 fakt, 偶e marketing B2B opiera si臋 na relacjach znacznie bardziej ni偶 B2C.

Warto wiedzie膰, 偶e a偶 90% najlepszych sprzedawc贸w B2B stawia w pierwszej kolejno艣ci na potrzeby informacyjne swoich odbiorc贸w. Godny uwagi jest fakt, 偶e im wi臋ksze b臋dzie zaufanie odbiorc贸w do przedsi臋biorstwa, tym istnieje wi臋ksze prawdopodobie艅stwo, 偶e b臋d膮 oni otwarci na komunikacj臋 marketingow膮 przedsi臋biorstwa.

Recenzje B2B oraz referencje B2B

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e 艣wietne relacje z klientami B2B b臋d膮 przek艂ada艂y si臋 na ich zadowolenie ze wsp贸艂pracy. W zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w b臋d膮 oni polecali nabyte us艂ugi lub produkty znajomym lub zaprzyja藕nionym firmom. Ponadto statystyki marketingu cyfrowego jednoznacznie pokazuj膮, 偶e ponad 70% os贸b kupuj膮cych szuka recenzji na etapie rozpatrywania zakupu.

Warto wiedzie膰, 偶e obecnie recenzje u偶ytkownik贸w w marketingu B2B s膮 znacznie wa偶niejsze, ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu oznacza to, 偶e opinie poszczeg贸lnych klient贸w w formie wywiad贸w, komentarzy czy referencji wideo s膮 bardzo wa偶n膮 cz臋艣ci膮 strategii marketingu cyfrowego B2B.

Oczywi艣cie nie chodzi tylko o podawanie samych superlatyw. Godny uwagi jest fakt, 偶e ponad 70% nabywc贸w B2B oczekuje negatywnych i pozytywnych recenzji. Bardzo du偶a liczba przedsi臋biorc贸w jest zdania, 偶e wspomniane negatywne recenzje gwarantuj膮 zdecydowanie lepszy wgl膮d w okre艣lony produkt lub us艂ug臋. Ponadto bardzo pomagaj膮 w budowaniu wiarygodno艣ci okre艣lonego sprzedawcy.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

FAQ – cz臋sto zadawane pytania je艣li chodzi o marketing B2B

Czym si臋 r贸偶ni marketing B2B od B2C?

Kiedy m贸wimy o marketingu B2C (business to consumer) to z promocj膮 docierasz do konsumenta. Natomiast w przypadku klienta biznesowego (upraszczaj膮c do „firmy”), to m贸wimy o marketingu B2B (business to business).

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)