Google Panda
Algorytm Google Panda -co to jest? aktualizacja seo update+[1 BONUS]
5 listopada, 2022
Google Pingwin
Algorytm Google Pingwin -co to jest? Aktualizacja, definicja, marketing i seo +[1 BONUS]
5 listopada, 2022
Demand generation

Generowanie popytu (demand generation) – poradnik

Najwa偶niejsze punkty.

  • Generowanie popytu (demand generation) polega na stworzeniu przewidywalnego lejka sprzeda偶y dla Twojego zespo艂u sprzeda偶y.
  • Generowanie popytu to dzia艂ania marketingowe, kt贸re buduj膮 艣wiadomo艣膰 marki, co dodatkowo zwi臋ksza ruch i pomaga pozyskiwa膰 nowe leady.
  • Strategie generowania popytu cz臋sto obejmuj膮 dzia艂ania inbound marketing, jak m.in. webinary, podcast, wywiady na youtube i filmy, blogowanie, tre艣ci do pobrania, kampanie PR, SEO i inne.

Gdy firmy dojrzewaj膮 od strony marketingu, to zaczynaj膮 pojawia膰 si臋 pytania jak mo偶na zoptymalizowa膰 ca艂y lejek marketingowy poniewa偶 zdaje si臋, 偶e zwi臋kszanie bud偶etu nie przek艂ada si臋 na 1:1 z zarobkami.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

W ko艅cu liczba miesi臋cznych wyszuka艅 na dane s艂owo w Google Ads (adwords) jest ograniczona. W pewnym momencie musisz przekszta艂ci膰 ciekawo艣膰 w klient贸w. I robi si臋 to poprzez generowanie popytu.

Marketing generuj膮cy popyt to prawdziwe dzia艂ania, kt贸re buduj膮 艣wiadomo艣膰 marki, generuj膮 leady i zwi臋kszaj膮 ruch na stronie.

Je艣li wi臋c chcesz wej艣膰 na wy偶szy poziom swojego marketingu to obowi膮zkowo czytaj do ko艅ca.

Czym jest demand generation? Definicja.

Generowanie popytu (ang. demand generation) definicja – to proces tworzenia 艣wiadomo艣ci i popytu na Twoje produkty lub us艂ugi. Poszerza si臋 wtedy Tw贸j zasi臋g i grupa odbiorc贸w.

Sama strategia generowania popytu wzbudza piln膮 potrzeb臋 posiadania Twojego produktu i daje rozwi膮zanie, aby przekszta艂ci膰 zainteresowanie odbiorc贸w w dzia艂anie.

Unique selling proposition

Strategie marketingowe demand generation polegaj膮 na stworzeniu i przyspieszeniu przewidywalnego nap艂ywu nowej sprzeda偶y w Twojej firmie.

Generowanie popytu (Demand generation) zaczyna si臋 od zidentyfikowania odbiorc贸w, kt贸rzy mog膮 by膰 otwarci na komunikaty marketingowe marki, zanim poprowadzi potencjalnych klient贸w przez 艣cie偶k臋, kt贸ra obejmuje ka偶dy etap procesu konwersji. Jednak w przeciwie艅stwie do marketingu przychodz膮cego lub tradycyjnych 艣cie偶ek konwersji (obie te odgrywaj膮 rol臋 w procesie), generowanie popytu 艣ci艣le 艂膮czy marketing ze sprzeda偶膮, aby osi膮gn膮膰 te cele.

https://www.wordstream.com/blog/ws/2015/10/22/demand-generation

Po pierwsze, Twoi docelowi odbiorcy staj膮 si臋 cz臋艣ci膮 Twojej bazy. Subskrybuj膮 profile w social mediach, zapisuj膮 si臋 na Twoj膮 list臋 mailingow膮, s艂uchaj膮 podcastu itp.

Co wi臋cej, strategia demand generation prowadzi odbiorc贸w do anga偶owania si臋 w Twoje tre艣ci, uczestnictwa w wydarzeniach i udost臋pniania ich dalej.

Prowadzi to do tzw. „dark social”. Dark social to sytuacja w kt贸rej nie radz膮 sobie programy do atrybucji poniewa偶 nie potrafi膮 zidentyfikowa膰 sk膮d przyszed艂 klient, wi臋c b艂臋dnie go przypisuj膮, np. do ruchu z SEO lub social media.

Przyk艂adowo, je艣li kto艣 s艂ucha regularnie Twojego podcastu i wpisze nazw臋 Twojej firmy w Google to oprogramowanie do atrybucji poka偶e, 偶e to klient z SEO. Ty natomiast na podstawie b艂臋dnych danych dojdziesz do wniosku, 偶e trzeba inwestowa膰 w SEO, a nie w podcast.

Wr贸膰my do demand gen.

Generowanie popytu piel臋gnuje r贸wnie偶 relacje i anga偶uje potencjalnych klient贸w, utrzymuj膮c mark臋 na pierwszym miejscu w ich 艣wiadomo艣ci.

Celem jest przeprowadzenie odbiorc贸w przez 艣cie偶k臋 zakupow膮, a偶 stan膮 si臋 kwalifikowanym leadem i finalnie klientem.

Generowanie popytu i generowanie lead贸w (podobie艅stwa, r贸偶nice)

Generowanie popytu ma na celu poszerzenie grona odbiorc贸w poprzez przyci膮gni臋cie nowych u偶ytkownik贸w do Twojej witryny i zapoznanie ich z Twoimi us艂ugami/produktami.

Natomiast generowanie lead贸w ma na celu przekszta艂cenie odbiorc贸w w kwalifikowane leady.

lejek content marketingowy sales funnel

Demand generation, to motor nap臋dowy dla lead generation.

Jak to si臋 robi?

Zawsze musisz budowa膰 艣wiadomo艣膰 i rozwija膰 zainteresowanie swoj膮 ofert膮, poniewa偶 nie ka偶dy jest got贸w, 偶eby kupi膰 od razu.

Cz臋sto ludzie nawet nie wiedz膮, 偶e mo偶e im si臋 przyda膰 to co oferujesz.

W rzeczywisto艣ci, zw艂aszcza w du偶ych przedsi臋biorstwach, kupuj膮cy s膮 zwi膮zani relacjami z dostawcami, a droga w B2B jest z regu艂y d艂uga i kr臋ta.

艣cie偶ka zakupowa buying journej demand generation seo marketing

Z regu艂y przy pierwszych kilku kontaktach odbiorca mo偶e nie by膰 jeszcze gotowy do rozmowy z zespo艂em sprzeda偶y.

Prawdopodobnie chce lepiej Ciebie pozna膰. Mo偶e na tym etapie chcie膰 obejrze膰 Twoje filmy, pos艂ucha膰 podcastu lub przeczyta膰 Twoje posty na blogu.

WA呕NE odno艣nie demand generation, jest odpowiednie…

Konsumowanie:

  • u偶ytecznych,
  • przydatnych
  • i rozrywkowych tre艣ci

buduje zaufanie i 艣wiadomo艣膰 marki.

Tak wi臋c, gdy ta osoba b臋dzie finalnie gotowa do zakupu to Ty b臋dziesz firm膮 numer jeden do kt贸rej przyjdzie.

zrozumie膰 marketing

Generowanie lead贸w z kolei jest bardziej skoncentrowane na przekszta艂caniu potencjalnych klient贸w w status 鈥瀔walifikowanych do sprzeda偶y鈥, czyli tranzycja z MQL do SQL.

Generowanie popytu i generowanie lead贸w pokrywaj膮 si臋 w pewnych obszarach.

Na przyk艂ad, je艣li prowadzisz webinar gdzie opowiadasz o tym co robisz to zarejestrowanie na DEMO mo偶na uzna膰 za lead i demand generation.

Zasadniczo najwi臋ksza r贸偶nica mi臋dzy generowaniem popytu a generowaniem lead贸w polega na tym, 偶e demand generation jest znacznie bardziej z艂o偶onym procesem, kt贸ry odbywa si臋 w d艂u偶szym czasie ni偶 lead gen. W dodatku obejmuje 艣cis艂膮 wsp贸艂prac臋 pomi臋dzy dzia艂ami sprzeda偶y i marketingu oraz zawiera elementy z marketingu bezpo艣redniego, przychodz膮cego, lead nurturing, czy sekwencje email, aby piel臋gnowa膰 potencjalnych klient贸w, oferuj膮c im dostosowana do etapu 艣cie偶ki na jakim s膮 materia艂y, aby pozycjonowa膰 Ciebie jako firm臋, kt贸ra mo偶e rozwi膮za膰 ich problemy.

R贸偶nica w demand generation dla B2C vs B2B

Firmy B2C zazwyczaj maj膮 jednego decydenta. Jest ni膮 osob膮 kt贸ra sama jest klientem i od razu kupuje.

Czasem musz膮 uzyska膰 zgod臋 od dodatkowej osoby, np. ma艂偶onka.

Z drugiej strony marketerzy B2B zazwyczaj musz膮 uzyska膰 zgod臋 od kilku os贸b, a nawet zespo艂贸w. Kluczowych decydent贸w w tym przypadku mo偶e by膰 wielu.

To wszystko sk艂ada si臋 na znacznie d艂u偶szy cykl sprzeda偶y dla firm B2B.

Im wi臋cej konkurencji i atrakcyjniejsza bran偶a, tym marketing wi臋cej kosztuje

W niekt贸rych przypadkach decyzja o zakupie B2B mo偶e potrwa膰 nawet d艂u偶ej ni偶 rok.

Decyzje podejmowane s膮 po dok艂adnym namy艣le wielu stron i r贸偶nych zatwierdzeniach na r贸偶nych poziomach organizacji.

Tak wi臋c Twoje kampanie generuj膮ce popyt B2B to tylko jeden krok w procesie budowania lejka sprzeda偶owego.

7p marketing mix

Dlaczego demand generation jest wa偶ne?

Generowanie popytu dzia艂a podobnie do inbound marketingu, poniewa偶 powoduje wzrost zainteresowania klient贸w Twoj膮 mark膮.

Strategia polega na tym, 偶e nie musisz wychodzi膰 do innych za pomoc膮 nachalnej reklamy, a to inni niejako dobrowolnie przychodz膮 do Ciebie.

Demand generation, w stosunku do inbound marketing r贸偶ni si臋 tym, 偶e zamiast polega膰 wy艂膮cznie na emocjach, ma szersze zastosowania i korzy艣ci.

Zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki

Dzia艂ania demand generation doskonale zwi臋kszaj膮 艣wiadomo艣膰 marki i przyci膮gaj膮 u偶ytkownik贸w do Twojej witryny. Dobrze przeprowadzone kampanie inbound marketingowe sprawi膮, 偶e Twoja marka rzuca si臋 w oczy w艣r贸d os贸b, kt贸re mog膮 potrzebowa膰 Twojego produktu.

Jedn膮 z 偶elaznych zasad sprzeda偶y jest to ile razy odbiorca widzi nasze reklamy i czy tre艣膰 z nim rezonuje.

Cz臋艣膰 Twojej strategii generowania popytu od razu przyci膮gnie zaanga偶owany i zainteresowany ruch w Twojej witrynie.

Ale, jak wszystkie strategie generowania 艣wiadomo艣ci marki, ruch kr贸tkoterminowy to tylko pocz膮tek i je艣li 藕le to rozegrasz to tylko stracisz pieni膮dze.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Generujesz wi臋cej lead贸w

Dobrze wykonany plan generowania popytu powoduje znaczny wzrost liczby lead贸w.

Je艣li zostanie to zrobione prawid艂owo, demand generation wype艂ni szczyt lejka strumieniem nowych potencjalnych lead贸w. Pewien procent z nich mo偶e od razu prze艂o偶y膰 si臋 na wysokiej jako艣ci leady. Jednak w zale偶no艣ci od bran偶y i oferty, lead nurturing (piel臋gnowanie lead贸w) mo偶e zaj膮膰 tygodnie, lub miesi膮ce.

kiedy uwolnisz si臋 od lead gen, celem nie s膮 ju偶 leady, ale to, aby Twoje tre艣ci by艂y widziane, cieszy艂y si臋 zainteresowaniem i by艂y udost臋pniane. A to zasadniczo zmienia dzia艂alno艣膰.

https://www.linkedin.com/posts/liam-bartholomew-90004b83_from-2-to-6-mil-theres-loads-of-chat-activity-6904088751283281920-8Ag1/

Wzrost przychod贸w

Wi臋cej kwalifikowanych lead贸w = wi臋ksze przychody.

Generowanie popytu nie jest tylko d艂ugoterminow膮 strategi膮 zwi臋kszania przychod贸w, ale dzia艂a tak偶e w kr贸tkim okresie czasu.

Jaki content tworzy膰 w ramach strategii demand generation?

Jednym z najcz臋stszych pyta艅 odno艣nie tworzenia contentu jest to „o czym m贸wi膰”.

Je艣li zastanawiasz si臋 na co k艂a艣膰 nacisk, tj.:

  • wyr贸偶nianie si臋 (unikatowe rozwi膮zanie dla pewnej grupy), czy
  • sprzeda偶 i ewangelizowanie kategorii (np. dlaczego firmy potrzebuj膮 programu do ksi臋gowo艣ci)

To wiedz, 偶e wiele zale偶y od tego jak dojrza艂a jest Twoja kategoria (jak 艣wiadomi s膮 konsumenci) i jak mocno rozwini臋ta jest Twoja konkurencja.

Je艣li robisz co艣 nowego to ewangelizujesz kategori臋.

Je艣li dzia艂asz w mocnej bran偶y, pe艂nej konkurent贸w to pokazujesz to co Ci臋 wyr贸偶nia i sprawia, 偶e jeste艣 lepszy.

Nie traktuj tego jako 100%, albo czarne albo bia艂e, bo sytuacja lubi si臋 zmienia膰.

demand generation inbound marketing content

Jak sta膰 si臋 liderem kategorii?

Do zdobycia s艂awy w ka偶dej niszy istniej膮 tylko dwa kroki:

Krok 1 鈥 Stw贸rz DU呕O naprawd臋 dobrych tre艣ci w okre艣lonej niszy

Krok 2 – B膮d藕 widoczny w艣r贸d innych znanych os贸b w okre艣lonej niszy (kolaboracja)

O tych dw贸ch sposobach przeczytasz poni偶ej.

Zbi贸r najlepszych strategii generowania popytu

Oto lista najwa偶niejszych pomys艂贸w na generowanie popytu, kt贸re pomog膮 Ci wype艂ni膰 lejek sprzeda偶y.

Lead magnet

Lead magnet’y s膮 niesamowitymi narz臋dziami do generowania popytu. Dzia艂aj膮 bardzo dobrze je艣li po艂膮czysz je z blogowaniem i SEO. Je艣li Twoja strategia marketingu tre艣ci zawiera warto艣ciowe tre艣ci do pobrania, kt贸re s膮 dostosowane do potrzeb Twoich odbiorc贸w to szybko zbudujesz bardzo dobrej jako艣ci list臋 emailow膮. 艢wietnie opr贸cz poradnik贸w dzia艂aj膮 raporty bran偶owe. Jest to doskona艂y spos贸b na przyci膮gni臋cie uwagi medi贸w, zwi臋kszenie zasi臋gu, zwi臋kszenie liczby udost臋pnie艅 i ruchu w witrynie.

Wydarzenia wirtualne (webinary), lub na 偶ywo

Wydarzenia daj膮 osobom z bran偶y miejsce do nawi膮zywania kontakt贸w, zdobywania wiedzy i s艂uchania opinii ekspert贸w w swojej dziedzinie. Dzi臋ki temu Twoja firma mo偶e budowa膰 kluczowe relacje. Na pocz膮tku b臋dziesz uczestniczy膰, ale z czasem mo偶esz zacz膮膰 organizowa膰 w艂asne eventy. Konferencje pozwalaj膮 wyr贸偶ni膰 si臋 Twojej marce, tworz膮c wyj膮tkowe doznania.

Blogowanie

Posty na blogach pe艂ne przemy艣lanych, pomocnych informacji, kt贸re rozwi膮zuj膮 problemy odbiorc贸w i zaspokajaj膮 zainteresowania, s膮 podstaw膮 strategii budowania 艣wiadomo艣ci i piel臋gnowania relacji. Blogowanie to jedna z najpopularniejszych form marketingu tre艣ci, kt贸ra poprzez SEO zapewnia widoczno艣膰 w Internecie, przyci膮ga odpowiedni ruch, anga偶uje odbiorc贸w i prowadzi ich do pobrania odpowiednich tre艣ci, w Twoim lejku. Blogi s膮 przydatne w ca艂ym lejku, od wpis贸w typowo informacyjnych (np. jak co艣 zrobi膰), po wpisy transakcyjne (np. ranking produkt贸w, albo jak wybra膰 najlepsze X).

ABM – account based marketing

Kampanie marketingu opartego na kontach (ABM) koncentruj膮 si臋 na w膮sko zdefiniowanym segmencie odbiorc贸w i optymalizuj膮 dzia艂ania marketingowe w wielu kana艂ach pod jednym k膮tem. Kampania ABM mo偶e obejmowa膰 dzia艂ania outbound marketingowe, e-mail, reklamy LinkedIn/SM, wiadomo艣ci InMail i poczta bezpo艣rednia. Mo偶esz tak偶e kierowa膰 odbiorc贸w do spersonalizowanych stron docelowych z dostosowan膮 tre艣ci膮 lub studiami przypadk贸w.

Oto niekt贸re z najlepszych praktyk zwi膮zanych z ABM demand generation, kt贸rych nale偶y przestrzega膰 podczas korzystania z tej strategii:

  • Wykorzystaj swoje tre艣ci (i inne strategie generowania popytu) do zbudowania listy e-mailowej.
  • Podziel swoj膮 list臋 na grupy.
  • Nast臋pnie u偶yj oprogramowania do automatyzacji e-mail, aby zainicjowa膰 sekwencje e-maili, kt贸re sprawi膮, 偶e potencjalni klienci b臋d膮 ca艂y czas mie膰 z Tob膮 dobry kontakt.
  • Je艣li dzia艂asz w SaaS i masz baz臋 podzielon膮 na konkretne wersje trial produkt贸w to nawet lepiej.

Filmy

Wideo to ciekawy spos贸b na nawi膮zywanie kontaktu z odbiorcami. To 艣wietne narz臋dzie brandingowe, kt贸re doskonale dzia艂a do generowania popytu. Filmy skutecznie zach臋caj膮 odbiorc贸w do zapami臋tania Twojej marki, poniewa偶 tre艣ci wizualne s膮 przywo艂ywane z pami臋ci znacznie szybciej ni偶 tre艣ci tekstowe.

Podcasty

Podcasty to kolejny skuteczny spos贸b na przyci膮gni臋cie uwagi odbiorc贸w. Obecnie w wielu bran偶ach s膮 stosunkowo ma艂o konkurencyjnym sposobem budowania autorytetu i nawi膮zywania relacji z odbiorcami.

Bezpo艣rednia poczta

Bezpo艣rednia poczta (ang. direct mail) to nadal prosta taktyka generowania popytu, poniewa偶 jest to 艂atwy spos贸b na pokazanie si臋 przed w艂a艣ciwymi osobami 鈥 zw艂aszcza dla firm B2B. O ile czasem trudno jest zdoby膰 adres email do osoby decyzyjnej, a dodatkowo mie膰 szcz臋艣cie, 偶e otworzy od nas wiadomo艣膰, to w przypadku dobrze zaadresowanej koperty, jest du偶a szansa, 偶e wyl膮duje na biurku, tam gdzie chcemy.

Loterie i konkursy

Wszyscy kochaj膮 darmowe rzeczy. Organizuj wi臋c r贸偶ne rozdania nagr贸d, kt贸re daj膮 Twoim odbiorcom szans臋 na wygranie produktu, lub us艂ugi w zamian za informacje kontaktowe, lub udost臋pnienia post贸w na swojej tablicy w social media. Je艣li sprzedajesz oprogramowanie oparte na subskrypcji, oferowanie za darmo np. 12 miesi臋cy mo偶e r贸wnie偶 stworzy膰 ciekawy buzz w sieci.

Kampanie PR

Digital PR daje wi臋cej mo偶liwo艣ci nawi膮zania kontaktu z odbiorcami, ni偶 w przypadku tradycyjnych dzia艂a艅 public relations. W dodatku tworz膮c np. content na okre艣lone portale, zdobywasz wiele benefit贸w jak mocne linki do SEO.

Darmowe narz臋dzia i aplikacje

Jedn膮 z najlepszych taktyk generowania popytu jest zaoferowanie darmowego narz臋dzia internetowego. Stw贸rz narz臋dzie z kt贸rego ludzie b臋d膮 wielokrotnie korzysta膰, ale tak偶e udost臋pni膮 link innym, pomagaj膮c Ci zwi臋kszy膰 zasi臋g w艣r贸d odpowiednich odbiorc贸w. Kalkulatory, kontrolery wydajno艣ci i inne interaktywne narz臋dzia nie stawiaj膮 Ci臋 przed pasywn膮 publiczno艣ci膮. Zamiast tego Twoi odbiorcy faktycznie anga偶uj膮 si臋 w Twoj膮 mark臋. W rezultacie stwarzasz ciekawe po艂膮czenie i wra偶enia, bo u偶ywaj膮 co艣 co jest dla nich przydatne.

Influencer marketing

Wsp贸艂pracuj z influencerami, kt贸rzy maj膮 lojaln膮 spo艂eczno艣膰. Sprawdzisz to na przyk艂ad poprzez rodzaj interakcji i komentarzy pod ich postami . Cz臋sto mikroinfluencerzy osi膮gaj膮 lepsze wyniki, poniewa偶 maj膮 bli偶sze, bardziej autentyczne relacje z odbiorcami. Dlatego nie skupiaj si臋 wy艂膮cznie na liczbie obserwuj膮cych, ale raczej nadaj priorytet wska藕nikowi zaanga偶owania i jako艣ci.

Partnerstwa strategiczne

Poszukaj strategicznych partnerstw, aby zwi臋kszy膰 popyt. G艂贸wnie chodzi o lepsz膮 wsp贸艂prac臋 z innymi firmami, kt贸re s膮 skierowane do tych samych (lub podobnych) os贸b, co Ty. Nast臋pnie wsp贸艂organizuj wydarzenia, podcasty lub seminaria internetowe.

Partnerstwo w osobami rozpoznawalnymi w Twojej bran偶y

Je艣li webinary maj膮 by膰 cz臋艣ci膮 Twojej strategii generowania popytu, musisz zaanga偶owa膰 si臋 i wsp贸艂pracowa膰 tylko z rozpoznawalnymi personami w swojej bran偶y. W ten spos贸b zwi臋kszysz swoj膮 pozycj臋, nawi膮偶esz cenne kontakty z kluczowymi wp艂ywowymi osobami i zwi臋kszysz 艣wiadomo艣膰 marki.

Marketing partnerski to skuteczny spos贸b na zaprezentowanie swojej marki nowym odbiorcom poprzez wsp贸艂tworzenie tre艣ci z innymi.

Chocia偶 partnerstwa marketingowe mog膮 przybiera膰 r贸偶ne formy, typowe przyk艂ady obejmuj膮 webinary, podcasty i wsp贸lne analizy/raporty, kt贸re obie strony mog膮 promowa膰 w艣r贸d swoich odbiorc贸w, aby zwi臋kszy膰 zasi臋g.

Wi臋c je艣li chcesz zrobi膰 super podcast to sprawd藕 innych popularnych podcaster贸w i w pierwszej kolejno艣ci stw贸rz co艣 z nimi. Tak samo z youtuberami itp.

To jest win-win.

Je艣li zaprosisz ich do siebie, to maj膮 darmow膮 promocj臋,a oni sami pochwal膮 si臋 udzia艂em w odcinku na swoich social mediach b膮d藕 w newsletterze emailowym.

I na odwr贸t. Je艣li Ty u kogo艣 wyst膮pisz, to dostajesz zasi臋gi w艣r贸d jego publiczno艣ci.

Mo偶esz te偶 robi膰 live, gdzie przez pewien czas opowiadasz o danym temacie, a drug膮 cz臋艣膰 spotkania przeznaczasz na sesje Q&A.

Komentowanie

Demand generation poprzez budowanie zasi臋gu profili i aktywne komentowanie to kolejna podstawa. Stw贸rz z tego codzienny nawyk, lub zatrudnij osob臋 do pracy na rozwojem sociali 1-2 godz. dziennie.

Musisz postowa膰, odpowiada膰 na komentarze i komentowa膰 merytorycznie profile innych.

Pozycjonowanie i SEO

Zainwestuj du偶o w SEO bo ruch z Google jest „najmocniej transakcyjny”. Wi臋c opr贸cz demand generation, zdobywasz od razu leady. W dodatku pozycjonowanie daje Tobie mocny wgl膮d w zachowania i problemy konsument贸w, poniewa偶 badaj膮c w艂a艣ciwe s艂owa kluczowe poznajesz ich. Dodatkowo zwi臋kszysz widoczno艣膰 swojej marki, co zwi臋kszy Tw贸j zasi臋g i 艣wiadomo艣膰. Dla ka偶dej tworzonej tre艣ci przeprowad藕 badanie s艂贸w kluczowych, optymalizacj臋 na stronie i dodaj odpowiednie linki wewn臋trzne.

Kampanie display’owe

Marketing banerowy posiada obecnie raczej z艂膮 reputacj臋. Ale w pewnych przypadkach jest bardzo dobrym narz臋dziem.

Cz臋sto stosuje si臋 strategie remarketingu i zarz膮dzania rozmieszczenie, czyli wyb贸r tylko pokrewnych naszej tematyce portali.

Remarketing nale偶y prowadzi膰 w celu zwi臋kszenia liczby konwersji, ale jest r贸wnie偶 niezwykle pot臋偶nym narz臋dziem budowania 艣wiadomo艣ci marki.

Capturing demand, czyli przechwytywanie popytu

Je艣li chodzi o zdobywanie os贸b, kt贸re ju偶 szukaj膮 rozwi膮zania, to bez w膮tpienia kr贸lem pozostaje Google Ads i reklamy w sieci wyszukiwania PPC.

D艂ugoterminowo jest to SEO z naciskiem na transakcyjne s艂owa kluczowe.

Najlepsze praktyki generowania popytu

Demand generation mo偶na poprawia膰 z tygodnia na tydzie艅. Oto jak:

Opracuj persony kupuj膮cych i map臋 podr贸偶y klienta

Jak wygl膮da Twoja persona marketingowa buyer persona

Musisz wiedzie膰, jakie s膮 persony kupuj膮cych i jak na nie wp艂ywa膰. Nast臋pnie zmapuj je na 艣cie偶k臋 klienta. Twoje tre艣ci b臋d膮 lepiej rezonowa膰 i zdob臋dziesz wi臋cej informacji.

Stw贸rz sp贸jn膮 to偶samo艣膰 marki

branding rozwiazania

Generowanie popytu obejmuje r贸偶ne formaty poniewa偶 tworzy tworzy r贸偶ne punkty styku na 艣cie偶ce zakupowej z klientem. Jednak konsekwencja jest kluczem do tego, aby ka偶dy element by艂 cz臋艣ci膮 ujednoliconego do艣wiadczenia. Zachowaj sp贸jno艣膰 marki, g艂os, styl i przekaz. Upewnij si臋, 偶e ka偶dy element tre艣ci, kt贸ry tworzysz, demonstruje warto艣ci Twojej marki.

Analizuj i optymalizuj kampanie

Search engine optimization

Skuteczne strategie generowania popytu s膮 w du偶ym stopniu oparte na danych. Jakie wiadomo艣ci dzia艂aj膮? Kt贸re persony konwertuj膮? Jakie oferty s膮 najbardziej atrakcyjne? Dok艂adnie oce艅 wyniki ka偶dego elementu 艣ledz膮c:

  • Og贸lny ruch
  • Widoczno艣膰
  • Kwalifikowani potencjalni klienci marketingowi (MQL)
  • Kwalifikowani potencjalni klienci sprzeda偶y (SQL)
  • Ruch organiczny
  • Wsp贸艂czynniki konwersji

艢ci艣le wsp贸艂pracuj z dzia艂em sprzeda偶y i handlowcami

Sprzeda偶 przez internet

W swoich tre艣ciach u偶ywaj silnych wizualnie wezwa艅 do dzia艂ania (CTA), kt贸re s膮 dostosowane do ka偶dej osoby. Gdy potencjalny klient wprowadzi swoje informacje i zostanie uznany za kwalifikowanego potencjalnego klienta, zesp贸艂 sprzeda偶y przejmuje kontrol臋. Stamt膮d mog膮 przeprowadzi膰 ich przez pozosta艂膮 cz臋艣膰 procesu sprzeda偶y. Wa偶ne jest, aby zintegrowa膰 programy sprzeda偶owe i marketingowe, aby zmaksymalizowa膰 dzielenie si臋 wiedz膮 z wra偶e艅 klienta. Zesp贸艂 marketingowy mo偶e skorzysta膰 z danych scoringowych potencjalnych klient贸w, aby zrozumie膰, kt贸re kana艂y marketingowe i jakie wiadomo艣ci s膮 najskuteczniejsze. Czy to SEO, e-mail marketing, social media, PPC, a mo偶e ich kombinacja?

Wykorzystaj oprogramowanie do generowania popytu

Je艣li chcesz skutecznie skalowa膰 sw贸j marketing i zapewnia膰 ogromny zwrot z inwestycji w reklam臋, potrzebujesz automatyzacji marketingu. Istnieje niezliczona ilo艣膰 rozwi膮za艅 programowych do generowania popytu, kt贸re pomog膮 wzmocni膰 Twoje wysi艂ki, wi臋c poszukaj czego艣, co odpowiada Twoim potrzebom.

Gdy po艂膮czysz okre艣lone dzia艂ania zwi膮zane z generowaniem popytu z tym co dzia艂a najlepiej, b臋dziesz m贸g艂 zwi臋kszy膰 swoje nak艂ady na te strategie w przysz艂o艣ci. B臋dziesz m贸g艂 zastopowa膰 kampanie, kt贸re nie przynosz膮 zwrot贸w, co pomo偶e poprawi膰 og贸lny ROI.

FAQ – cz臋sto zadawane pytania i odpowiedzi

Czym si臋 r贸偶ni generowanie popytu od generowania lead贸w?

Demand generation i lead generation to 2 zupe艂nie inne kwestie. Generowanie popytu skupia si臋 na 艣ci膮ganiu nowych odwiedzaj膮cych do Twojej strony internetowej i przedstawia im to co oferujesz. Generowanie lead贸w natomiast skupia si臋 na przekszta艂caniu prospekt贸w w MQL i SQL.

Jakie s膮 najlepsze strategie demand generation?

Najlepsze strategie na generowanie popytu to content i inbound marketing. Tj. blogowanie pod SEO, ABM, webinary, podcast, wywiady, email marketing, gated content itp.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)