Us艂ugi marketingowe
Us艂ugi marketingowe (agencja SEO, SEM, Social Media, PKD pozycjonowanie i VAT)
4 stycznia, 2022
content marketing institute
Content marketing institute CMI -co to jest +[1 BONUS]
4 stycznia, 2022
Skuteczny marketing
Skuteczny marketing

Skuteczny marketing w internecie i prawdziwym 艣wiecie

Najlepsze strategie marketingowe wszech czas贸w dotycz膮 zawsze podstaw ludzkiego zachowania.
W ko艅cu, je艣li nie jeste艣 w stanie zrozumie膰 psychiki swoich potencjalnych klient贸w, 偶adna kwota wydana na reklam臋 nie mo偶e uratowa膰 Twojej firmy.

Marketing jest najwa偶niejsz膮 cz臋艣ci膮 rozwoju firmy 鈥 a je艣li szukasz naprawd臋 skutecznych strategii marketingowych, powiniene艣 wiedzie膰 o dw贸ch rzeczach:

  •    Czym s膮 najlepsze strategie marketingowe; oraz,
  •    Jak te strategie dzia艂aj膮 najlepiej jako skuteczny marketing.

W tym po艣cie na blogu wymieniamy list臋 wysoce skutecznych strategii na skuteczny marketing, kt贸rych u偶ywaj膮 najwi臋ksze marki, aby poprawi膰 swoje wyniki finansowe.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).


Udost臋pniamy r贸wnie偶 proste wskaz贸wki dotycz膮ce realizacji tych strategii na skuteczny marketing dla Twojej firmy.
Owe taktyki marketingowe naprawd臋 m贸wi膮 tylko o podstawach dobrych relacji mi臋dzyludzkich i uwzgl臋dniaj膮 najnowsze pomoce technologiczne w marketingu Twojej marki.

Skuteczny marketing w ma艂ej firmie i du偶ej korporacji

Wszystkie ma艂e firmy chc膮 niskobud偶etowego planu marketingowego. Problem polega jednak na ustaleniu, kt贸re metody marketingowe z udanych strategii oferuj膮 najwy偶szy zwrot z inwestycji.
Dlatego udost臋pniamy list臋 strategii marketingowych o wysokim ROI, kt贸re mo偶esz i powiniene艣 zastosowa膰 ju偶 dzi艣.

1. Wyznacz cel i bud偶et

Ka偶da firma potrzebuje kierunku. Ka偶da kampania marketingowa musi zaczyna膰 si臋 od celu i bud偶etu.
To chyba jedyna darmowa strategia marketingowa na 艣wiecie.
Bez celu i bud偶etu niezwykle trudno jest okre艣li膰, czy Twoja kampania zako艅czy艂a si臋 sukcesem.
Wyznaczanie cel贸w eliminuje subiektywne postrzeganie rzeczywisto艣ci, dzi臋ki czemu sukces jest obiektywnie mierzalny. W tym kontek艣cie sukces nie jest mglistym pomys艂em; staje si臋 to mo偶liwe do udowodnienia.
Rzu膰my okiem na kilka wskaz贸wek dotycz膮cych ustalania celu i bud偶etu kampanii marketingowej:

  •   Wybierz kluczowe KPI do pomiaru. Do najpopularniejszych wska藕nik贸w KPI nale偶膮 kwalifikowani potencjalni klienci, ruch i przychody bezpo艣rednie.
  •   Ustaw realistyczny bud偶et. Wiele agencji zaleca, aby na kampanie marketingowe przeznacza膰 7-10% ca艂kowitych przychod贸w.
  •   Skoncentruj si臋 na procesie, a nie na celu. Po ustaleniu celu stw贸rz proces jego osi膮gni臋cia i u偶yj swoich wska藕nik贸w KPI, aby mierzy膰 i stale ulepsza膰 ten proces.

2. Zbuduj sw贸j wp艂yw i zasi臋g reklamowy

Najbardziej udane kampanie marketingowe pomagaj膮 osi膮gn膮膰 najwy偶szy zwrot z inwestycji. Gdy zbudujesz sw贸j zasi臋g, mo偶esz skorzysta膰 z wielu pot臋偶niejszych strategii marketingowych.
Dzi臋ki influencer marketingowi, wiele firm mo偶e robi膰 tani du偶e zasi臋gi.
To wyja艣nia, dlaczego influencerzy trafiaj膮 do wielu strategii promocyjnych w mediach spo艂eczno艣ciowych wykorzystywanych przez firmy.
Aby stworzy膰 skuteczn膮 kampani臋 influencer marketingow膮 zaleca si臋 nast臋puj膮ce kroki:

  •   Wybierz swoje KPI
  •   Skoncentruj si臋 na kana艂ach medi贸w spo艂eczno艣ciowych, na kt贸rych Tw贸j rynek docelowy jest najbardziej obecny
  •   Znajd藕 wiarygodnego influencera
  •   Zaplanuj sw贸j harmonogram wydawniczy
  •   Konsekwentnie ulepszaj i mierz swoje wyniki

3. Kana艂 w social media

Z niezaprzeczalnym potencja艂em marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych jako strategii marketingowej dla firm, mo偶e by膰 kusz膮ce, aby spr贸bowa膰 odnie艣膰 sukces na jak najwi臋kszej liczbie platform spo艂eczno艣ciowych.
Ale, najlepiej jest skoncentrowa膰 si臋 na jednym kanale spo艂eczno艣ciowym na raz.
 Pr贸ba zarz膮dzania, powiedzmy, czterema lub pi臋cioma r贸偶nymi kana艂ami, mo偶e by膰 przyt艂aczaj膮ca i jest ma艂o prawdopodobne, 偶e zapewni Ci to skuteczny marketing. Nawet je艣li jeste艣 do艣wiadczonym marketerem, po prostu nie mo偶esz po艣wi臋ci膰 niezb臋dnego czasu na wydobycie pe艂nego potencja艂u z dowolnego pojedynczego kana艂u kiedy robisz to na wielu platformach.

4. Buduj relacje przez e-mail

Poniewa偶 wi臋kszo艣膰 marketer贸w twierdzi, 偶e e-mail jest ich najskuteczniejszym kana艂em marketingowym do generowania przychod贸w, jest to strategia, kt贸rej nie chcesz ignorowa膰.
Je艣li nie zacz膮艂e艣 jeszcze budowa膰 swojej listy e-mailowej, oto kilka wskaz贸wek, jak zacz膮膰:

  •   Stw贸rz d艂ugoterminow膮 strategi臋 tre艣ci, aby przyci膮gn膮膰 organiczny ruch do Twojej witryny
  •   Tw贸rz wiele ofert opt-in
  •   Skorzystaj z wyskakuj膮cego formularza listy e-mail
  •   Dodaj baner z zaproszeniem do subskrypcji listy e-mailowej do podpisu swojej firmy.

5. Bloguj strategicznie

Je艣li zostanie to zrobione poprawnie, za艂o偶enie bloga jest jednym z absolutnie najlepszych sposob贸w kierowania ukierunkowanego ruchu do Twojej witryny.
W rzeczywisto艣ci marketerzy, kt贸rzy skutecznie korzystaj膮 z blog贸w, uzyskuj膮 o77% wi臋cej lead贸w ni偶 ci, kt贸rzy tego nie robi膮. Ale to tylko wtedy, gdy robisz to dobrze.
Aby odnie艣膰 sukces w blogowaniu, powiniene艣:

  •   Znajd藕 swoj膮 nisz臋. Wyb贸r niszy jest jednym z najtrudniejszych, ale najwa偶niejszych rozwa偶a艅 przed za艂o偶eniem bloga.
  •   Skup si臋 na jako艣ci, a nie na ilo艣ci. Jeden obszerny post (ponad 2000 s艂贸w) jest wart 6 razy wi臋cej ni偶 kr贸tki.
  •   Opracuj strategi臋 promocji przed pisaniem. Wielu ekspert贸w zajmuj膮cych si臋 marketingiem tre艣ci zaleca sp臋dzanie 20% czasu na tworzeniu tre艣ci i 80% na promocj臋.
  •   Tw贸rz wiecznie zielone tre艣ci. Kiedy tworzysz wiecznie zielone tre艣ci (i aktualizujesz je w razie potrzeby), Twoje zasoby tre艣ci z czasem zwi臋kszaj膮 sw贸j wp艂yw.
  •   Korzystaj z narz臋dzi do edycji zdj臋膰.

6. Przeprowad藕 badania, kt贸re wp艂ywaj膮 na Twoje SEO

W ci膮gu dnia konsumenci bardzo cz臋sto ca艂kowicie ignoruj膮 reklamy, dlatego ranking dla docelowych s艂贸w kluczowych nigdy nie by艂 wa偶niejszy.
Aby ustawi膰 wysok膮 pozycj臋 w SERP dla s艂贸w kluczowych, kt贸re mog膮 przyci膮ga膰 wysokiej jako艣ci potencjalnych klient贸w, istnieje kilka prostych wskaz贸wek, kt贸rych nale偶y przestrzega膰:

  •   Skoncentruj si臋 na s艂owach kluczowych o niskiej konkurencji i d艂ugim ogonie. Powiniene艣 skoncentrowa膰 swoje wysi艂ki na ma艂o konkurencyjnych, d艂ugich s艂owach kluczowych, kt贸re s膮 odpowiednie dla Twoich odbiorc贸w.
  •   Wykorzystaj narz臋dzia takie jak SEMRush, ahrefs lub KWFinder. Chocia偶 korzystanie z Planera s艂贸w kluczowych Google mo偶e by膰 kusz膮ce, udowodniono, 偶e ukrywa on wiele s艂贸w kluczowych o niskiej konkurencji, aby zwi臋kszy膰 wydatki na reklam臋.

7. Ucz innych

Pomys艂 nauczania zamiast sprzedawania wydaje si臋 stawia膰 marketing na g艂owie, a jednak jest on podstaw膮 content marketingu. Koncepcja „Naucz, nie sprzedawaj鈥 jest tym, co odr贸偶nia content marketing od reklamy.
Jest to koncepcja, kt贸rej zbyt wielu wsp贸艂czesnych marketer贸w nie rozumie.
I w艂a艣nie dlatego wiele firm ma trudno艣ci z r贸偶nicowaniem swojego przekazu poprzez marketing tre艣ci.
Aby upewni膰 si臋, 偶e uczysz swoich odbiorc贸w we w艂a艣ciwy spos贸b, zaleca si臋:

  •   Nie umieszczaj wezwa艅 do dzia艂ania, kt贸re prosz膮 czytelnik贸w o zakup czego艣 w ka偶dym fragmencie tre艣ci
  •   Skoncentruj si臋 na kliencie i na tym, co chce wiedzie膰, a nie na tym, co chcesz mu powiedzie膰
  •   B膮d藕 hojny w stosunku do tre艣ci, kt贸re oferujesz

8. Ankieta, s艂uchanie i nauka

Badania marketingowe odgrywaj膮 kluczow膮 rol臋 w powodzeniu strategii marketingowych Twojej firmy.
W ko艅cu, je艣li nie znasz odbiorc贸w, do kt贸rych prowadzisz skutecczny marketing, trudno b臋dzie si臋 z nimi skutecznie si臋 komunikowa膰.
Jednym z najlepszych sposob贸w przeprowadzania bada艅 rynkowych jest wykorzystanie ankiet.

  •   Okre艣l cel bada艅
  •   Ustaw terminy
  •   Posegmentuj swoich odbiorc贸w, aby okre艣li膰, kto otrzyma kt贸r膮 ankiet臋
  •   Korzystaj ze sprawdzonych narz臋dzi, kt贸re pozwalaj膮 zbiera膰 i analizowa膰 dane

9. Sprawd藕 ponownie swoje strony docelowe

Jedn膮 ze strategii marketingowych ma艂ej firmy, kt贸ra mo偶e mie膰 natychmiastowy wp艂yw na konwersje, jest g艂贸wny cel Twoich stron docelowych.
Podczas gdy wi臋kszo艣膰 ekspert贸w ds. konwersji szybko zaleca, aby zawsze rozpoczyna膰 kampani臋 marketingow膮 od dedykowanej strony docelowej, wielu nie wspomina o znaczeniu skupienia si臋 na jednym celu.
Aby strona docelowa odnios艂a sukces, nale偶y skupi膰 si臋 na zach臋ceniu czytelnik贸w do podj臋cia jednego dzia艂ania.
W ko艅cu, je艣li masz 20 link贸w na swoim landingu, Tw贸j wska藕nik uwagi wynosi prawie 0%.Ta prosta czynno艣膰 polegaj膮ca na sk艂onieniu czytelnik贸w do wykonania jednej czynno艣ci na ka偶dej stronie mo偶e zdzia艂a膰 cuda w zakresie wsp贸艂czynnik贸w konwersji.
  Je艣li nie u偶ywasz stron docelowych do sprzeda偶y swoich produkt贸w lub us艂ug, mo偶esz traci膰 niezliczon膮 liczb臋 potencjalnych klient贸w.

10. Skuteczny marketing internetowy to r贸wnie偶 g艂os marki

Prawie po艂owa wszystkich konsument贸w nie ufa wsp贸艂czesnym firmom.
Maj膮c to na uwadze, opowiadanie si臋 za czym艣, co jest wa偶ne zar贸wno dla Ciebie, jak i dla Twojej grupy docelowej, mo偶e sta膰 si臋 ogromnym czynnikiem r贸偶nicuj膮cym.
Oto kilka sposob贸w, w jakie mo偶esz to zrobi膰:

  •   Sponsoruj wydarzenie charytatywne
  •   Po艂膮cz si艂y ze swoimi pracownikami i klientami na zbi贸rk臋 pieni臋dzy
  •   Przeka偶 sw贸j produkt/us艂ug臋 na imprez臋 charytatywn膮

11. Wykorzystaj reklamy w mediach spo艂eczno艣ciowych

Media spo艂eczno艣ciowe z pewno艣ci膮 zmieni艂y zasady gry, je艣li chodzi o to, jak dzia艂a wsp贸艂czesny marketing.
Jednak podczas gdy wiele ma艂ych firm koncentruje swoje wysi艂ki na bezp艂atnych i tanich mo偶liwo艣ciach marketingowych oferowanych przez platformy medi贸w spo艂eczno艣ciowych, reklamy r贸wnie偶 okaza艂y si臋 skuteczne w zwi臋kszaniu ROI.
Nic dziwnego, 偶e Facebook dominuje w 艣wiecie reklamy w mediach spo艂eczno艣ciowych, poniewa偶 ponad 93% marketer贸w korzysta z jakiej艣 formy reklam na Facebooku.
Aby jak najlepiej wykorzysta膰 kampani臋 reklamow膮 na Facebooku, musisz si臋 skupi膰 na kilku rzeczach:

  •   Upewnij si臋, 偶e tworzysz atrakcyjn膮 ofert臋
  •   艢led藕 w艂a艣ciwe KPI
  •   Wykorzystaj atrakcyjne obrazy i/lub filmy
  •   Wyznaczaj jasne, mierzalne cele

12. Wykorzystaj lokaln膮 ofert臋 Google

Jako ma艂a firma, lokalne SEO mo偶e sprawi膰, 偶e Tw贸j biznes si臋 poprawi.
I chocia偶 okre艣lenie si艂 nap臋dowych, za kt贸rymi lokalne firmy plasuj膮 si臋 najwy偶ej w Google, nadal jest nieco tajemnic膮 to koncentruj膮c si臋 na optymalizacji lokalnego SEO pod k膮tem wa偶nych czynnik贸w, mo偶esz szybko wypozycjonowa膰 si臋 na sukces w SERP.

13. Priorytet utrzymania

Trudno dyskutowa膰 o znaczeniu utrzymania klienta dla d艂ugoterminowego sukcesu.
Prawdopodobie艅stwo sprzeda偶y istniej膮cemu klientowi wynosi oko艂o 65%, a sprzeda偶y nowemu klientowi oko艂o 10-15%.
Aby mie膰 pewno艣膰, 偶e wi臋cej Twoich klient贸w b臋dzie nadal kupowa膰 od Ciebie zaleca si臋 skupienie na usprawnieniu procesu wdra偶ania.
Aby to zrobi膰 powiniene艣:

  •   Ustal punkt, w kt贸rym tracisz klient贸w i najpierw skoncentruj na nim swoje wysi艂ki
  •   Zdefiniuj definicj臋 sukcesu swoich klient贸w i pom贸偶 im go osi膮gn膮膰
  •   Pom贸偶 swoim klientom osi膮gn膮膰 szybkie wygrane
  •   Tw贸rz wiecznie zielone zasoby

14. Oczaruj swoj膮 publiczno艣膰, storytelling

Opowiadanie historii to pot臋偶ne narz臋dzie dla ka偶dego marketera. Mo偶e podnie艣膰 wsp贸艂czynniki konwersji nawet o 386%.
Chocia偶 mo偶e to by膰 trudne do zmierzenia, nie ma w膮tpliwo艣ci, 偶e opowiadanie historii mo偶e by膰 skutecznym sposobem na promowanie Twojej firmy i przyci膮gania lojalnych fan贸w.
Aby to zrobi膰 poleca si臋 podstawowych wskaz贸wek dotycz膮cych narracji biznesowej:

  •   Okre艣l parametry (kto, co, kiedy, gdzie)
  •   B膮d藕 ca艂kowicie autentyczny
  •   Okre艣l wynik
  •   B膮d藕 konsekwentny
  •   Pozw贸l klientom sta膰 si臋 cz臋艣ci膮 historii

15. Partnerstwo i JV

Odkrywanie i wykorzystywanie partnerstw z innymi firmami mo偶e wyk艂adniczo zwi臋kszy膰 potencja艂 przychod贸w.
Mo偶esz przetrwa膰 sam, ale naprawd臋 b臋dziesz si臋 rozwija膰 tylko wtedy, gdy po艂膮czysz si臋 z otaczaj膮c膮 ci臋 spo艂eczno艣ci膮.
Aby rozwija膰 efektywne partnerstwa zaleca si臋:

  •   B膮d藕 szczery o swojej firmie
  •   Zadawaj w艂a艣ciwe pytania
  •   Skoncentruj si臋 na mo偶liwo艣ciach partnerstwa, kt贸re mog膮 by膰 korzystne dla obu stron

16. Pozw贸l swoim odbiorcom pozna膰 Ci臋, polubi膰 i zaufa膰

Webinaria sta艂y si臋 podstawow膮 strategi膮 marketingow膮 dla firm technologicznych z dobr膮 obecno艣ci膮 cyfrow膮.
Jednak ma艂e firmy, kt贸re nie s膮 tak obeznane z technologi膮 wiele trac膮.
Poniewa偶 webinary znajduj膮 si臋 w艣r贸d 5 najskuteczniejszych strategii marketingowych, musisz wykorzysta膰 ten trend.
Webinaria to kluczowy element budowania bazy klient贸w. Pomagaj膮 widzom Ci臋 pozna膰, polubi膰 i zaufa膰.
Przepis na skuteczne webinaria:

  •   Skoncentruj si臋 na tworzeniu niesamowitych tre艣ci
  •   Wybierz czas dogodny dla Twojej grupy docelowej
  •   Przygotuj si臋

17. Promuj bezp艂atn膮 konsultacj臋 jak podstawowe dzia艂ania marketingowe

Chocia偶 niew膮tpliwie b臋dzie si臋 to r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od bran偶y, wsp贸艂czynnik konwersji oferowania bezp艂atnych konsultacji sprawia, 偶e 鈥嬧媕est to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych dla ma艂ych firm, kt贸re obecnie zyskuj膮 na popularno艣ci.
W rzeczywisto艣ci w niekt贸rych przypadkach firmy osi膮gaj膮 wsp贸艂czynniki konwersji si臋gaj膮ce 50%, gdy oferuj膮 bezp艂atne konsultacje.
Rzu膰my okiem na kilka wskaz贸wek, jak zwi臋kszy膰 prawdopodobie艅stwo przekszta艂cenia potencjalnego klienta w klienta p艂ac膮cego dzi臋ki bezp艂atnej konsultacji:

  •   Skoncentruj si臋 na pomocy klientowi i stworzeniu dla niego szybkiej wygranej
  •   Zadawaj ukierunkowane pytania
  •   Poka偶 im, dlaczego i jak mo偶esz im pom贸c

  Darmowe demo to d艂uga droga w wyja艣nianiu w膮tpliwo艣ci klienta i budowaniu zaufania.

Oto jak robi膰 skuteczny marketing firmowy

W tym po艣cie na blogu podzielili艣my si臋 z Tob膮 najlepszymi strategiami marketingowymi wszechczas贸w. Dzia艂aj膮 w us艂ugach jak w przypadku je艣li prowadzisz sklep internetowy e-commerce.
Mamy szczer膮 nadziej臋, 偶e czytanie i uczenie si臋 sprawia艂o Ci przyjemno艣膰.
Czy znasz inn膮 strategi臋 marketingow膮, kt贸ra nie zosta艂a tutaj wymieniona, a kt贸ra okaza艂a si臋 skuteczna dla firm? Je艣li TAK, poinformuj nas o tym w sekcji komentarzy poni偶ej.
Podziel si臋 r贸wnie偶 tym postem z kolegami i znajomymi, dla kt贸rych te strategie marketingowe r贸wnie偶 mog膮 by膰 pomocne.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)