Pozycjonowanie shoper SEO sklepu internetowego i optymalizacja

Pozycjonowanie shoper
Pozycjonowanie shoper

Jak działa pozycjonowanie shoper, czyli seo w e-commerce?

Pozycjonowanie shoper to darmowy sposób na zwiększenie ruchu w witrynie poprzez zwiększenie widoczności na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Sklep internetowy o dobrej pozycji w rankingu będzie generować większy ruch, więc chcesz, aby dzięki SEO shoper miał jak najwyższą pozycję w rankingu.

Aby Twoje strony internetowe miały wyższą pozycję w SERP, musisz upewnić się, że Twój sklep shoper jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek — od słów kluczowych, których używasz, po konfigurację techniczną sklepu internetowego i to, czy Twój sklep ecommerce jest przyjazny dla urządzeń mobilnych – wszystko to ma ogromny wpływ na wynik optymalizacji SEO.

Z powodu częstych zmian algorytmów, nowych aktualizacji funkcji wyszukiwarek i sprzecznych porad, wielu sprzedawców internetowych nie ma pewności, od czego zacząć strategię SEO Shoper. Właśnie dlatego przedstawiamy dzisiaj kilka z naszych sprawdzonych strategii na skuteczne pozycjonowanie sklepu shoper, które mogą przynieść Twojej firmie KONKRETNE wyniki.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak poprawić swoje pozycjonowanie sklepu shoper?

Pozycjonowanie sklepu internetowego i możliwości jakie daje platforma shoper sprawią że poprawisz swoje rankingi organicznych wyników wyszukiwania i zwiększysz ruch w shoperze, świadomość marki i konwersję dzięki tym oto wskazówkom:

  • Skróć czas ładowania
  • Optymalizuj pod kątem urządzeń mobilnych
  • Usuń błędy witryny
  • Włącz tagi kanoniczne
  • Dodaj opinie klientów
  • Użyj znaczników, aby włączyć fragmenty rozszerzone i wykresy wiedzy
  • Dodaj bułkę tartą
  • Zoptymalizuj swoje treści
  • Optymalizuj pod kątem wyszukiwania w witrynie
  • Monitoruj swoją widoczność SEO

1. Skróć czas ładowania jaki ma Twoja platforma shoper

Krótki czas wczytywania jest nie tylko niezbędny dla doskonałego doświadczenia użytkownika – ma również znaczący wpływ na rankingi wyszukiwania. Z naszego doświadczenia wynika, że optymalizacja page speed musi oscylować w czasie 3 sekund lub niżej.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Chociaż istnieje wiele sposobów na poprawę szybkości witryny, kompresja obrazu zwykle może mieć natychmiastowy wpływ. Zalecamy również sprawdzenie Menedżera tagów Google lub innych narzędzi eCommerce SEO, aby zinwentaryzować aktywne skrypty w Twojej witrynie. Jeśli lista zaczyna wyglądać bardziej jak powieść, możesz usunąć nadmiar wywołań, które mogą spowalniać Twoją witrynę.

2. Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych

Jeśli Twój Shoper nie jest zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, jesteś w poważnej niekorzystnej sytuacji wyszukiwania. Ewoluujące nawyki użytkowników sprawiają, że responsywne projektowanie jest niezbędne zarówno z punktu widzenia pozycjonowania stron internetowych, jak i doświadczenia użytkownika.

Jeśli chcesz pójść o krok dalej, format AMP Google może jeszcze bardziej zoptymalizować doświadczenia mobilne, skracając czas ładowania i poprawiając pozycję w wyszukiwarce mobilnej.

3. Usuń błędy witryny które może mieć Twój sklep internetowy

Utrzymuj swoją witrynę w czystości, stale monitorując Google Search Console (formalnie znane jako narzędzia Google dla webmasterów). Błędy witryny mogą obejmować uszkodzone linki, zindeksowane strony 404 lub błędy w plikach mapy witryny, aby wymienić tylko kilka. Chociaż nie wszystkie błędy są sobie równe, ich rozwiązanie poprawia zdolność Google do indeksowania Twojej witryny i może pozytywnie wpłynąć na rankingi wyszukiwania.

4. Włącz tagi kanoniczne rel=”canonical” i zastosuj seo techniczne.

Kanonizacja, znana również jako tagowanie kanoniczne, informuje wyszukiwarki, że adres URL strony w rzeczywistości reprezentuje domyślną stronę wzorcową. Jest to szczególnie przydatne, gdy masz strony z więcej niż jednym adresem URL (np. strona główna lub strony z listą blogów).

W tym przykładzie tagi kanoniczne przenoszą siłę pozycjonowania ze zduplikowanych adresów URL na domyślną stronę, którą chcesz wyświetlić wyżej w google. To prosta, ale niezbędna poprawka, która może mieć duży wpływ na rankingi wyszukiwania.

Natomiast jeśli chcesz rozwinąć swój sklep i sprawić aby każda podstrona była widoczna to konieczny jest audyt seo. Od rzeczy takich jak funkcjonalność, po opis kategorii, czy meta description. Nasza agencja seo może to wszystko dla Ciebie zrobić!

5. Dodaj opinie klientów

Wyszukiwarki traktują recenzje klientów jako nową zawartość witryny i zaangażowanie, które są czynnikami wpływającymi na rankingi. Popraw swoją strategię SEO shoper, dodając recenzje klientów, aby znacznie poprawić wrażenia użytkownika, dodając swojej firmie wiarygodność z zewnątrz.

Upewnij się również, że używasz języka Schema.org, aby recenzje produktów, gwiazdki i liczba recenzji pojawiały się na stronach wyników wyszukiwania.

6. Użyj znaczników, aby włączyć fragmenty rozszerzone i wykresy wiedzy (knowledge graph)

Jako właściciel sklepu internetowego możesz podać wyszukiwarkom szczegółowe informacje o produktach do wyświetlenia – takie jak cena, dostępność i oceny recenzji – bezpośrednio na stronie wyszukiwania. Google i inne wyszukiwarki agresywnie stale wprowadzają nowe formaty wyników wyszukiwania.

Sklepy internetowe, które pojawiają się w opisach grafach wiedzy, są teraz pierwszym miejscem, w które użytkownicy najczęściej klikają. Wyróżnienie w tej części SERP pomoże przyciągnąć kliknięcia i ostatecznie więcej odwiedzających Twoją stronę. Użyj narzędzia Google do testowania danych strukturalnych, aby sprawdzić, czy Twoje strony prawidłowo używają formatowania znaczników Schema.org.

lejek content marketingowy sales funnel

7. Dodaj breadcrumbs i przyjazny adres url

Okruszki w witrynie umożliwiają zarówno Google, jak i Twoim klientom zrozumienie konkretnych relacji strona-podstrona, jeśli chodzi o produkty i kategorie produktów. Pomyśl o tym jak o mapie drogowej, która ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie i crawlowanie Twojej witryny. Ta wypróbowana taktyka może pomóc poprawić wrażenia użytkownika i rankingi przy minimalnym wysiłku.

8. Zoptymalizuj swoje treści

To ogromna kategoria (i osobny artykuł razem), ale chcę się skupić na dwóch głównych obszarach: opisach produktów i stronach kategorii.

Opisy produktów

Opisy produktów są często wyzwaniem dla e-sprzedawców, którzy sprzedają produkty od producentów, którzy również prowadzą działalność w branży e-handel. Aby oddzielić się od konkurencji, skup się na psychologii produktu. Dlaczego ktoś miałby kupować ten konkretny produkt?

Podaj więcej niż ogólne szczegóły oferowane przez producenta.

Z punktu widzenia pozycjonowania shopera, pomyśl o terminach, dla których próbujesz się wyświetlać w rankingu. Nigdy nie zachęcamy do upychania słów kluczowych, więc poświęć trochę czasu na badanie fraz kluczowych, które mają sens dla Twoich produktów i umieszczaj je w miejscach, które wpłyną na konwersje.

Strony kategorii

Z perspektywy treści traktuj strony kategorii jako indywidualne strony główne. Rozumiemy przez to optymalizację treści (h1, h2 linkowanie wewnętrzne itp.) pod kątem terminu, dla którego próbujesz się wybić. Pozwoli to na szersze rozumienie treści i zwiększy Twoje szanse na ranking dla nieco szerszych terminów.

9. Optymalizacja pod kątem wyszukiwania w witrynie to recepta na skuteczne pozycjonowanie

Chociaż wyszukiwanie w witrynie nie jest konkretną taktyką SEO, jest to niezbędna funkcja witryny, która wpływa na sposób, w jaki klienci znajdują produkty. Jeśli chodzi o strony produktów, umieść słowa kluczowe o dużej liczbie wyszukiwań wewnętrznych w H1 i H2, a także w treści i opisach meta. Pomoże to w skoncentrowaniu się na słowach kluczowych i lokowaniu produktu na stronach wyników wyszukiwania.

9a. Google analytics i google search console mają ogromny wpływ na seo sklepu

Dodatkowa wskazówka: włącz funkcję Site Search w Google Analytics, aby śledzić, czego szukają użytkownicy w Twojej witrynie. Możesz włączyć tę funkcję w „Ustawieniach widoku” w sekcji „Ustawienia wyszukiwania w witrynie”, a następnie wprowadź zapytanie dotyczące parametru wyszukiwania.

Wyszukiwane hasła można później wyświetlić w sekcji Zachowanie — Wyszukiwanie w witrynie w Google Analytics.Zobacz instrukcję na zdjęciu poniżej:

shoper seo

10. Monitoruj swoją widoczność SEO czyli efekty jakie ma pozycjonowanie sklepu internetowego

Wiadomo, że Google co roku wprowadza co najmniej 2 lub 3 główne zmiany algorytmów i setki bez zapowiedzi. Ostatnie aktualizacje nadały priorytet witrynom przyjaznym dla urządzeń mobilnych i obsługującym protokół HTTPS. Dlatego platforma shoper jest do tego w pełni dostosowana.

Pamiętaj, aby często monitorować swoją widoczność SEO za pomocą narzędzi innych firm, takich ahrefs, semrush. Bycie proaktywnym, jeśli chodzi o wydajność organiczną, może pomóc Ci wyprzedzić konkurencję.

Jakie są wyzwania które prynosi nam pozycjonowanie sklepu internetowego shoper?

Wyzwania, które wiele firm pomija kiedy mają sklep na shoper i działają aktywnie w e-commerce, to:

Brak wysokiej jakości treści

Największym problemem jakie niesie pozycjonowanie shoper’a jest to, że niektóre firmy próbują robić to szybko i zapominają, że nie chodzi tylko o ilość treści. Chodzi o jakość treści. Twoje strony produktów nie mogą być tylko CTRL+C i CTRL+V opisu producentów, muszą być zwięzłymi opisami wraz ze zdjęciami.

Zapominają o konfiguracji technicznej

Chociaż treść jest królem (content marketing is king), nie możesz zapomnieć o technicznej konfiguracji SEO. Często zapomina się o takich rzeczach jak HTTPS, przyjazność dla urządzeń mobilnych, szybkość strony, indeksacja, mapa witryny XML.

Jakie są korzyści z SEO w e-commerce?

Stworzenie strategii na pozycjonowanie shoper’a niesie ze sobą niezliczone korzyści. Oto 3 najważniejsze:

Poprawa doświadczenia użytkownika

Jednym z kluczowych czynników rankingowych Google jest zapewnienie użytkownikom dobrego doświadczenia użytkownika.

Jeśli Twoja witryna jest kierowana na odpowiednie słowa kluczowe dla docelowych odbiorców i odpowiada na zapytania, które mogą mieć odwiedzający witrynę, Google postrzega to jako pozytywne wrażenia, a Twój ranking w konsekwencji wzrośnie.

Ale jeśli użytkownicy klikną Twoją witrynę i natychmiast odejdą, Google uzna to za negatywne doświadczenie i zaszkodzi Twojej pozycji w rankingu.

Zwiększanie zasięgu

Pozycjonowanie e-commerce pomaga Twojemu sklepowi internetowemu uzyskać większy ruch, co w konsekwencji zwiększa zasięg Twojej marki. Gdy użytkownik trafi na Twoją stronę organicznie, możesz później ponownie skontaktować się z tą osobą za pomocą płatnych kampanii retargeting. Remarketing SEO to bardzo skuteczna praktyka.

Zwiększenie świadomości marki

Możesz zoptymalizować swojego shopera bez kosztów reklamy marketingowej. Jeśli uda Ci się umieścić swój e-sklep w polu odpowiedzi Google knwledge graph to super! Znajdowanie się w polu odpowiedzi Google może przynieść więcej kliknięć, większy ruch i zwiększoną świadomość marki.

Sklep na platformie shoper, czy więc warto pozycjonować sklep na shoperze?

SEO to tylko jedna ważna część metodologii marketingu. Jeśli chcesz zapoznać się z rozwojem w handlu elektronicznym, obowiązkowe przeczytaj inne nasze artykuły aby odkryć proste sposoby na zwiększenie wydajności Twojej witryny.

Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące tematu pozycjonowanie shoper lub chcesz poprawić swoją strategię, skontaktuj się z nami za pomocą formularza. Nasz zespół będzie w kontakcie!

Podsumowanie jak pozycjonować sklep Shoper

Więc jak pozycjonować sklep Shoper:

  • Utwórz sklep Shoper zgodnie z wytycznymi SEO. Upewnij się, że strona jest responsywna, szybka i zawiera wszystkie niezbędne informacje.
  • Utwórz konta w mediach społecznościowych i zacznij promować swój sklep na platformie Shoper. Wykorzystaj wszystkie dostępne narzędzia do promowania, takie jak posty, reklamy, konkursy i inne.
  • Wykorzystaj link building, aby zwiększyć widoczność swojego ecommerce w wyszukiwarkach. Link building polega na tworzeniu linków do strony sklepu z innych stron internetowych.
  • Wykorzystaj content marketing, aby zwiększyć widoczność. Content marketing polega na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści, które będą promować Shoper.’a
  • Wykorzystaj wszystkie omówione wcześniej techniki SEO na pozycjonowanie Shoper’a, aby zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie polega na tworzeniu treści i linków.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!