Pozycjonowanie shoper SEO sklepu internetowego i optymalizacja

SEO SEM
SEO SEM pcc, jaka jest r贸偶nica i wp艂yw na marketing w wyszukiwarkach internetowych (widoczno艣膰 strony)
27 grudnia, 2021
Pozycjonowanie marki
Pozycjonowanie marki, strategie na skuteczny marketing i rozpoznawalno艣膰
27 grudnia, 2021
Pozycjonowanie shoper
Pozycjonowanie shoper

Jak dzia艂a pozycjonowanie shoper, czyli seo w e-commerce?

Pozycjonowanie shoper to darmowy spos贸b na zwi臋kszenie ruchu w witrynie poprzez zwi臋kszenie widoczno艣ci na stronach wynik贸w wyszukiwania (SERP). Sklep internetowy o dobrej pozycji w rankingu b臋dzie generowa膰 wi臋kszy ruch, wi臋c chcesz, aby dzi臋ki SEO shoper mia艂 jak najwy偶sz膮 pozycj臋 w rankingu.

Aby Twoje strony internetowe mia艂y wy偶sz膮 pozycj臋 w SERP, musisz upewni膰 si臋, 偶e Tw贸j sklep shoper jest zoptymalizowany pod k膮tem wyszukiwarek 鈥 od s艂贸w kluczowych, kt贸rych u偶ywasz, po konfiguracj臋 techniczn膮 sklepu internetowego i to, czy Tw贸j sklep ecommerce jest przyjazny dla urz膮dze艅 mobilnych 鈥 wszystko to ma ogromny wp艂yw na wynik optymalizacji SEO.

Z powodu cz臋stych zmian algorytm贸w, nowych aktualizacji funkcji wyszukiwarek i sprzecznych porad, wielu sprzedawc贸w internetowych nie ma pewno艣ci, od czego zacz膮膰 strategi臋 SEO Shoper. W艂a艣nie dlatego przedstawiamy dzisiaj kilka z naszych sprawdzonych strategii na skuteczne pozycjonowanie sklepu shoper, kt贸re mog膮 przynie艣膰 Twojej firmie KONKRETNE wyniki.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Jak poprawi膰 swoje pozycjonowanie sklepu shoper?

Pozycjonowanie sklepu internetowego i mo偶liwo艣ci jakie daje platforma shoper sprawi膮 偶e poprawisz swoje rankingi organicznych wynik贸w wyszukiwania i zwi臋kszysz ruch w shoperze, 艣wiadomo艣膰 marki i konwersj臋 dzi臋ki tym oto wskaz贸wkom:

  • Skr贸膰 czas 艂adowania
  • Optymalizuj pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych
  • Usu艅 b艂臋dy witryny
  • W艂膮cz tagi kanoniczne
  • Dodaj opinie klient贸w
  • U偶yj znacznik贸w, aby w艂膮czy膰 fragmenty rozszerzone i wykresy wiedzy
  • Dodaj bu艂k臋 tart膮
  • Zoptymalizuj swoje tre艣ci
  • Optymalizuj pod k膮tem wyszukiwania w witrynie
  • Monitoruj swoj膮 widoczno艣膰 SEO

1. Skr贸膰 czas 艂adowania jaki ma Twoja platforma shoper

Kr贸tki czas wczytywania jest nie tylko niezb臋dny dla doskona艂ego do艣wiadczenia u偶ytkownika 鈥 ma r贸wnie偶 znacz膮cy wp艂yw na rankingi wyszukiwania. Z naszego do艣wiadczenia wynika, 偶e optymalizacja page speed musi oscylowa膰 w czasie 3 sekund lub ni偶ej.
Chocia偶 istnieje wiele sposob贸w na popraw臋 szybko艣ci witryny, kompresja obrazu zwykle mo偶e mie膰 natychmiastowy wp艂yw. Zalecamy r贸wnie偶 sprawdzenie Mened偶era tag贸w Google lub innych narz臋dzi eCommerce SEO, aby zinwentaryzowa膰 aktywne skrypty w Twojej witrynie. Je艣li lista zaczyna wygl膮da膰 bardziej jak powie艣膰, mo偶esz usun膮膰 nadmiar wywo艂a艅, kt贸re mog膮 spowalnia膰 Twoj膮 witryn臋.

2. Optymalizacja pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych

Je艣li Tw贸j Shoper nie jest zoptymalizowany pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych, jeste艣 w powa偶nej niekorzystnej sytuacji wyszukiwania. Ewoluuj膮ce nawyki u偶ytkownik贸w sprawiaj膮, 偶e responsywne projektowanie jest niezb臋dne zar贸wno z punktu widzenia pozycjonowania stron internetowych, jak i do艣wiadczenia u偶ytkownika.
Je艣li chcesz p贸j艣膰 o krok dalej, format AMP Google mo偶e jeszcze bardziej zoptymalizowa膰 do艣wiadczenia mobilne, skracaj膮c czas 艂adowania i poprawiaj膮c pozycj臋 w wyszukiwarce mobilnej.

3. Usu艅 b艂臋dy witryny kt贸re mo偶e mie膰 Tw贸j sklep internetowy

Utrzymuj swoj膮 witryn臋 w czysto艣ci, stale monitoruj膮c Google Search Console (formalnie znane jako narz臋dzia Google dla webmaster贸w). B艂臋dy witryny mog膮 obejmowa膰 uszkodzone linki, zindeksowane strony 404 lub b艂臋dy w plikach mapy witryny, aby wymieni膰 tylko kilka. Chocia偶 nie wszystkie b艂臋dy s膮 sobie r贸wne, ich rozwi膮zanie poprawia zdolno艣膰 Google do indeksowania Twojej witryny i mo偶e pozytywnie wp艂yn膮膰 na rankingi wyszukiwania.

4. W艂膮cz tagi kanoniczne rel=”canonical” i zastosuj seo techniczne.

Kanonizacja, znana r贸wnie偶 jako tagowanie kanoniczne, informuje wyszukiwarki, 偶e adres URL strony w rzeczywisto艣ci reprezentuje domy艣ln膮 stron臋 wzorcow膮. Jest to szczeg贸lnie przydatne, gdy masz strony z wi臋cej ni偶 jednym adresem URL (np. strona g艂贸wna lub strony z list膮 blog贸w).
W tym przyk艂adzie tagi kanoniczne przenosz膮 si艂臋 pozycjonowania ze zduplikowanych adres贸w URL na domy艣ln膮 stron臋, kt贸r膮 chcesz wy艣wietli膰 wy偶ej w google. To prosta, ale niezb臋dna poprawka, kt贸ra mo偶e mie膰 du偶y wp艂yw na rankingi wyszukiwania.
Natomiast je艣li chcesz rozwin膮膰 sw贸j sklep i sprawi膰 aby ka偶da podstrona by艂a widoczna to konieczny jest audyt seo. Od rzeczy takich jak funkcjonalno艣膰, po opis kategorii, czy meta description. Nasza agencja seo mo偶e to wszystko dla Ciebie zrobi膰!

5. Dodaj opinie klient贸w

Wyszukiwarki traktuj膮 recenzje klient贸w jako now膮 zawarto艣膰 witryny i zaanga偶owanie, kt贸re s膮 czynnikami wp艂ywaj膮cymi na rankingi. Popraw swoj膮 strategi臋 SEO shoper, dodaj膮c recenzje klient贸w, aby znacznie poprawi膰 wra偶enia u偶ytkownika, dodaj膮c swojej firmie wiarygodno艣膰 z zewn膮trz.
Upewnij si臋 r贸wnie偶, 偶e u偶ywasz j臋zyka Schema.org, aby recenzje produkt贸w, gwiazdki i liczba recenzji pojawia艂y si臋 na stronach wynik贸w wyszukiwania.

6. U偶yj znacznik贸w, aby w艂膮czy膰 fragmenty rozszerzone i wykresy wiedzy (knowledge graph)

Jako w艂a艣ciciel sklepu internetowego mo偶esz poda膰 wyszukiwarkom szczeg贸艂owe informacje o produktach do wy艣wietlenia 鈥 takie jak cena, dost臋pno艣膰 i oceny recenzji 鈥 bezpo艣rednio na stronie wyszukiwania. Google i inne wyszukiwarki agresywnie stale wprowadzaj膮 nowe formaty wynik贸w wyszukiwania.
Sklepy internetowe, kt贸re pojawiaj膮 si臋 w opisach grafach wiedzy, s膮 teraz pierwszym miejscem, w kt贸re u偶ytkownicy najcz臋艣ciej klikaj膮. Wyr贸偶nienie w tej cz臋艣ci SERP pomo偶e przyci膮gn膮膰 klikni臋cia i ostatecznie wi臋cej odwiedzaj膮cych Twoj膮 stron臋. U偶yj narz臋dzia Google do testowania danych strukturalnych, aby sprawdzi膰, czy Twoje strony prawid艂owo u偶ywaj膮 formatowania znacznik贸w Schema.org.

7. Dodaj breadcrumbs i przyjazny adres url

Okruszki w witrynie umo偶liwiaj膮 zar贸wno Google, jak i Twoim klientom zrozumienie konkretnych relacji strona-podstrona, je艣li chodzi o produkty i kategorie produkt贸w. Pomy艣l o tym jak o mapie drogowej, kt贸ra u艂atwia wyszukiwarkom indeksowanie i crawlowanie Twojej witryny. Ta wypr贸bowana taktyka mo偶e pom贸c poprawi膰 wra偶enia u偶ytkownika i rankingi przy minimalnym wysi艂ku.

8. Zoptymalizuj swoje tre艣ci

To ogromna kategoria (i osobny artyku艂 razem), ale chc臋 si臋 skupi膰 na dw贸ch g艂贸wnych obszarach: opisach produkt贸w i stronach kategorii.

Opisy produkt贸w

Opisy produkt贸w s膮 cz臋sto wyzwaniem dla e-sprzedawc贸w, kt贸rzy sprzedaj膮 produkty od producent贸w, kt贸rzy r贸wnie偶 prowadz膮 dzia艂alno艣膰 w bran偶y e-handel. Aby oddzieli膰 si臋 od konkurencji, skup si臋 na psychologii produktu. Dlaczego kto艣 mia艂by kupowa膰 ten konkretny produkt? Podaj wi臋cej ni偶 og贸lne szczeg贸艂y oferowane przez producenta.
Z punktu widzenia pozycjonowania shopera, pomy艣l o terminach, dla kt贸rych pr贸bujesz si臋 wy艣wietla膰 w rankingu. Nigdy nie zach臋camy do upychania s艂贸w kluczowych, wi臋c po艣wi臋膰 troch臋 czasu na badanie fraz kluczowych, kt贸re maj膮 sens dla Twoich produkt贸w i umieszczaj je w miejscach, kt贸re wp艂yn膮 na konwersje.

Strony kategorii

Z perspektywy tre艣ci traktuj strony kategorii jako indywidualne strony g艂贸wne. Rozumiemy przez to optymalizacj臋 tre艣ci (h1, h2 linkowanie wewn臋trzne itp.) pod k膮tem terminu, dla kt贸rego pr贸bujesz si臋 wybi膰. Pozwoli to na szersze rozumienie tre艣ci i zwi臋kszy Twoje szanse na ranking dla nieco szerszych termin贸w.

9. Optymalizacja pod k膮tem wyszukiwania w witrynie to recepta na skuteczne pozycjonowanie

Chocia偶 wyszukiwanie w witrynie nie jest konkretn膮 taktyk膮 SEO, jest to niezb臋dna funkcja witryny, kt贸ra wp艂ywa na spos贸b, w jaki klienci znajduj膮 produkty. Je艣li chodzi o strony produkt贸w, umie艣膰 s艂owa kluczowe o du偶ej liczbie wyszukiwa艅 wewn臋trznych w H1 i H2, a tak偶e w tre艣ci i opisach meta. Pomo偶e to w skoncentrowaniu si臋 na s艂owach kluczowych i lokowaniu produktu na stronach wynik贸w wyszukiwania.

9a. Google analytics i google search console maj膮 ogromny wp艂yw na seo sklepu

Dodatkowa wskaz贸wka: w艂膮cz funkcj臋 Site Search w Google Analytics, aby 艣ledzi膰, czego szukaj膮 u偶ytkownicy w Twojej witrynie. Mo偶esz w艂膮czy膰 t臋 funkcj臋 w 鈥濽stawieniach widoku鈥 w sekcji 鈥濽stawienia wyszukiwania w witrynie鈥, a nast臋pnie wprowad藕 zapytanie dotycz膮ce parametru wyszukiwania. Wyszukiwane has艂a mo偶na p贸藕niej wy艣wietli膰 w sekcji Zachowanie 鈥 Wyszukiwanie w witrynie w Google Analytics.Zobacz instrukcj臋 na zdj臋ciu poni偶ej:

shoper seo

10. Monitoruj swoj膮 widoczno艣膰 SEO czyli efekty jakie ma pozycjonowanie sklepu internetowego

Wiadomo, 偶e Google co roku wprowadza co najmniej 2 lub 3 g艂贸wne zmiany algorytm贸w i setki bez zapowiedzi. Ostatnie aktualizacje nada艂y priorytet witrynom przyjaznym dla urz膮dze艅 mobilnych i obs艂uguj膮cym protok贸艂 HTTPS. Dlatego platforma shoper jest do tego w pe艂ni dostosowana.
Pami臋taj, aby cz臋sto monitorowa膰 swoj膮 widoczno艣膰 SEO za pomoc膮 narz臋dzi innych firm, takich ahrefs, semrush. Bycie proaktywnym, je艣li chodzi o wydajno艣膰 organiczn膮, mo偶e pom贸c Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋.

Jakie s膮 wyzwania kt贸re prynosi nam pozycjonowanie sklepu internetowego shoper?

Wyzwania, kt贸re wiele firm pomija kiedy maj膮 sklep na shoper i dzia艂aj膮 aktywnie w e-commerce, to:

Brak wysokiej jako艣ci tre艣ci

Najwi臋kszym problemem jakie niesie pozycjonowanie shoper’a jest to, 偶e niekt贸re firmy pr贸buj膮 robi膰 to szybko i zapominaj膮, 偶e nie chodzi tylko o ilo艣膰 tre艣ci. Chodzi o jako艣膰 tre艣ci. Twoje strony produkt贸w nie mog膮 by膰 tylko CTRL+C i CTRL+V opisu producent贸w, musz膮 by膰 zwi臋z艂ymi opisami wraz ze zdj臋ciami.

Zapominaj膮 o konfiguracji technicznej

Chocia偶 tre艣膰 jest kr贸lem (content marketing is king), nie mo偶esz zapomnie膰 o technicznej konfiguracji SEO. Cz臋sto zapomina si臋 o takich rzeczach jak HTTPS, przyjazno艣膰 dla urz膮dze艅 mobilnych, szybko艣膰 strony, indeksacja, mapa witryny XML.

Jakie s膮 korzy艣ci z SEO w e-commerce?

Stworzenie strategii na pozycjonowanie shoper’a niesie ze sob膮 niezliczone korzy艣ci. Oto 3 najwa偶niejsze:

Poprawa do艣wiadczenia u偶ytkownika

Jednym z kluczowych czynnik贸w rankingowych Google jest zapewnienie u偶ytkownikom dobrego do艣wiadczenia u偶ytkownika. Je艣li Twoja witryna jest kierowana na odpowiednie s艂owa kluczowe dla docelowych odbiorc贸w i odpowiada na zapytania, kt贸re mog膮 mie膰 odwiedzaj膮cy witryn臋, Google postrzega to jako pozytywne wra偶enia, a Tw贸j ranking w konsekwencji wzro艣nie.Ale je艣li u偶ytkownicy klikn膮 Twoj膮 witryn臋 i natychmiast odejd膮, Google uzna to za negatywne do艣wiadczenie i zaszkodzi Twojej pozycji w rankingu.

Zwi臋kszanie zasi臋gu

Pozycjonowanie e-commerce pomaga Twojemu sklepowi internetowemu uzyska膰 wi臋kszy ruch, co w konsekwencji zwi臋ksza zasi臋g Twojej marki. Gdy u偶ytkownik trafi na Twoj膮 stron臋 organicznie, mo偶esz p贸藕niej ponownie skontaktowa膰 si臋 z t膮 osob膮 za pomoc膮 p艂atnych kampanii retargeting. Remarketing SEO to bardzo skuteczna praktyka.

Zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki

Mo偶esz zoptymalizowa膰 swojego shopera bez koszt贸w reklamy marketingowej. Je艣li uda Ci si臋 umie艣ci膰 sw贸j e-sklep w polu odpowiedzi Google knwledge graph to super! Znajdowanie si臋 w polu odpowiedzi Google mo偶e przynie艣膰 wi臋cej klikni臋膰, wi臋kszy ruch i zwi臋kszon膮 艣wiadomo艣膰 marki.

Sklep na platformie shoper, czy wi臋c warto pozycjonowa膰 sklep na shoperze?

SEO to tylko jedna wa偶na cz臋艣膰 metodologii marketingu. Je艣li chcesz zapozna膰 si臋 z rozwojem w handlu elektronicznym, obowi膮zkowe przeczytaj inne nasze artyku艂y aby odkry膰 proste sposoby na zwi臋kszenie wydajno艣ci Twojej witryny.
Je艣li masz dodatkowe pytania dotycz膮ce tematu pozycjonowanie shoper lub chcesz poprawi膰 swoj膮 strategi臋, skontaktuj si臋 z nami za pomoc膮 formularza. Nasz zesp贸艂 b臋dzie w kontakcie!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)