Marketing zintegrowany (agencja digital i social media)

Marketing manager
Marketing manager praca, zarobki, co robi
4 stycznia, 2022
Funkcje marketingowe
Funkcje marketingowe (marketing wed艂ug Kotlera, definicja)
5 stycznia, 2022
Marketing zintegrowany
Marketing zintegrowany

Marketing zintegrowany (agencja digital i social media)

Dzisiejsi marketerzy maj膮 do czynienia ze z艂o偶onym krajobrazem. Wraz z nap艂ywem r贸偶nych form przekazu, kana艂贸w i produkt贸w konsumenci staj膮 si臋 znieczuleni nieustann膮 ekspozycj膮 reklam. Jak wi臋c firmy 鈥 zw艂aszcza marki skierowane bezpo艣rednio do konsument贸w, maj膮 przebi膰 si臋 przez ten ha艂as? Jak mog膮 zaanga偶owa膰 nowych klient贸w, jednocze艣nie oszcz臋dzaj膮c czas i pieni膮dze? W ko艅cu nie ka偶da firma ma 艣rodki, aby wyda膰 setki tysi臋cy na wiele kana艂贸w marketingowych, aby dotrze膰 do docelowych odbiorc贸w. Odpowiedzi膮 jest marketing zintegrowany.

Przyjrzyjmy si臋 dalej, co oznacza marketing zintegrowany, dlaczego jest on korzystny dla Twojej firmy i marki, i jak zrobi膰 go naprawd臋 dobrze.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest marketing zintegrowany (czym jest)?

Marketing zintegrowany to proces ujednolicenia wszystkich aspekt贸w komunikacji marketingowej 鈥 takich jak reklama, PR i media spo艂eczno艣ciowe 鈥 oraz wykorzystanie odpowiedniej kombinacji medi贸w, kana艂贸w i taktyk w celu zapewnienia p艂ynnego i zorientowanego na klienta do艣wiadczenia. W praktyce oznacza to sp贸jny wygl膮d, styl i ton przekazu we wszystkich kana艂ach, z kt贸rych korzystasz.

Wiele os贸b m贸wi 偶e marketing zintegrowany to odpowiednik angielskiego inbound marketing.
Skoro ju偶 wiesz czym jest marketing zintegrowany i jak kreuje przekaz reklamowy to mo偶emy i艣膰 dalej.

Marketing zintegrowany a marketing omnichannel

By膰 mo偶e zastanawiasz si臋: 鈥濲aka jest r贸偶nica mi臋dzy marketingiem zintegrowanym a marketingiem omnichannel? Czy oba nie s膮 synonimem zapewniania sp贸jno艣ci?鈥 Odpowied藕 brzmi tak, ale na r贸偶ne sposoby.

Marketing wielokana艂owy jest bardziej skoncentrowany na do艣wiadczeniu klienta 鈥 艂膮czy r贸偶ne kana艂y komunikacji, aby zapewni膰 bezproblemow膮 interakcj臋 klienta z mark膮.

Marketing zintegrowany jest bardziej skoncentrowany na przekazie 鈥 chodzi o bezproblemow膮 integracj臋 wszystkiego, od reklam i promocji sprzeda偶y, przez PR i media spo艂eczno艣ciowe, po targetowanie klient贸w.

Nale偶y zauwa偶y膰, 偶e chocia偶 s膮 to odr臋bne dzia艂ania marketingowe, marketing omnichannel i marketing zintegrowany powinny ze sob膮 wsp贸艂pracowa膰. By艂aby to stracona okazja, aby skupi膰 si臋 wy艂膮cznie na wielowymiarowym do艣wiadczeniu marki klienta, a nie na jego do艣wiadczeniu zakupowym lub odwrotnie.

Dlaczego Twoja firma powinna korzysta膰 z marketingu zintegrowanego?

Si艂a marketingu zintegrowanego nie ma sobie r贸wnych. Badania wykaza艂y, 偶e zintegrowane kampanie w wi臋cej ni偶 czterech kana艂ach mog膮 przewy偶sza膰 kampanie jedno- lub dwukana艂owe a偶 o 300%. Oto kilka powod贸w:

  • Otrzymujesz lepsze wyniki. Po艂膮czenie narz臋dzi komunikacyjnych i komunikat贸w zwi臋ksza skuteczno艣膰 marketingu. Im bardziej ujednolicona, celowa i skoncentrowana jest podr贸偶 klienta, tym wi臋ksze prawdopodobie艅stwo sprzeda偶y i lojalno艣ci wobec marki.
  • Pozostawiasz sw贸j 艣lad. Mo偶esz budowa膰 lepsz膮 艣wiadomo艣膰 marki, je艣li b臋dziesz sp贸jny z grafik膮, nag艂贸wkami i frazami kluczowymi na r贸偶nych mediach i platformach. Konsekwencja pomaga wzmocni膰 tematy kampanii, zwi臋kszaj膮c liczb臋 razy, gdy potencjalni klienci widz膮 lub s艂ysz膮 ten sam komunikat.
  • Oszcz臋dzasz pieni膮dze. Skupiaj膮c si臋 na jednym komunikacie, nie ograniczasz tylko koszt贸w tworzenia kampanii 鈥 zapobiegasz r贸wnie偶 marnowaniu bud偶etu, kt贸re ma miejsce w przypadku niesp贸jnych kampanii.

Od czego zacz膮膰 swoj膮 zintegrowan膮 strategi臋 marketingow膮

Marketing zintegrowany to nie tylko wy艣wietlanie podobnych reklam w r贸偶nych kana艂ach. Sukces zale偶y od tego, jak dobrze 艂膮czysz si臋 z odbiorcami i jak dobrze dostosowujesz sw贸j przekaz do ka偶dej platformy marketingowej. Chodzi o opowiadanie sp贸jnej historii, aby wywo艂a膰 emocje u klient贸w.
Jak wi臋c zacz膮膰 budowa膰 udan膮 zintegrowan膮 kampani臋 marketingow膮? Jak zachowa膰 sp贸jno艣膰, jednocze艣nie zapobiegaj膮c nudzeniu si臋 klient贸w? Oto kilka sposob贸w na rozpocz臋cie zintegrowanej strategii marketingowej:

  • Postaw si臋 na miejscu swoich klient贸w. Je艣li chodzi o biznes, EQ (emocjonalna inteligencja) przebija IQ. Przed opracowaniem jakiejkolwiek kampanii musisz najpierw odpowiedzie膰 鈥濩o jest wa偶ne dla moich klient贸w?鈥 Zastan贸w si臋, jak mo偶esz rozwi膮za膰 ich problemy i u艂atwi膰 im 偶ycie.
  • Wymy艣l przekonuj膮cy pomys艂. Udane zintegrowane kampanie marketingowe maj膮 jedn膮 wsp贸ln膮 cech臋: koncentruj膮 si臋 wok贸艂 ciekawych pomys艂贸w. Zacznij od ustalenia, co wyr贸偶nia Ci臋 na tle konkurencji. Od tego momentu mo偶esz rozpocz膮膰 burz臋 m贸zg贸w, jak stworzy膰 (zabawn膮, wzruszaj膮c膮, a mo偶e ekscytuj膮c膮) histori臋 wok贸艂 kluczowych wyr贸偶nik贸w.
  • Dopasuj sw贸j przekonuj膮cy pomys艂 do warto艣ci marki. Tw贸j przekonuj膮cy pomys艂 powinien wsp贸艂istnie膰 z warto艣ciami Twojej marki 鈥 jaka jest Twoja ostateczna misja? Czy ma to zapewni膰 rozs膮dne ceny? Wyj膮tkowy projekt? Czy to po艂膮czenie obu?
  • Wykorzystaj zalety r贸偶nych platform. Korzystaj z tre艣ci, kt贸re odzwierciedlaj膮 mocne strony r贸偶nych kana艂贸w, powi膮zanych ze sob膮 Twoim przekonuj膮cym pomys艂em.

Wprowadzenie do marketingu zintegrowanego

Je艣li jeste艣 gotowy, aby wprowadzi膰 w 偶ycie swoj膮 zintegrowan膮 strategi臋 marketingow膮, oto kilka narz臋dzi i taktyk, o kt贸rych warto pami臋ta膰:

  • Segmentacja i kierowanie odbiorc贸w do danych dzia艂a艅 marketingowych. Kupuj膮cy na r贸偶nych etapach podr贸偶y klienta potrzebuj膮 unikalnych materia艂贸w marketingowych, aby poprowadzi膰 ich wzd艂u偶 艣cie偶ki marketingowej. Tutaj wkracza inteligentna segmentacja.
  • Zarz膮dzanie kampaniami w wielu kana艂ach. Je艣li masz kilkana艣cie kont subskrypcyjnych obs艂uguj膮cych r贸偶ne kana艂y 鈥 w tym poczt臋 e-mail, reklamy i media spo艂eczno艣ciowe 鈥 marketing zintegrowany zaczyna by膰 przedsi臋wzi臋ciem poch艂aniaj膮cym czas. Zintegrowane rozwi膮zanie marketingowe, oszcz臋dzaj膮 czas dzi臋ki kierowanemu procesowi docierania do odbiorc贸w dzi臋ki kampaniom w wielu kana艂ach.
  • 艢ledzenie wydajno艣ci w wielu kana艂ach. Podobnie, 艣ledzenie wynik贸w w r贸偶nych kana艂ach na ich poszczeg贸lnych pulpitach analitycznych mo偶e by膰 prawie niemo偶liwe w spos贸b, kt贸ry dok艂adnie uwzgl臋dnia nak艂adanie si臋. W ko艅cu kupuj膮cy maj膮 teraz do czynienia z dziesi膮tkami punkt贸w styku przed konwersj膮!

Narz臋dzia marketingu zintegrowanego

Najpopularniejsze dzia艂ania reklamowe w ramach Inbound Marketing to:

Co to jest marketing spo艂eczny

Marketing spo艂eczny wykorzystuje zasady i techniki marketingowe do realizacji cel贸w o charakterze spo艂ecznym. Celem kampanii spo艂ecznych jest przekonanie naszej docelowej grupy odbiorc贸w by zmienili lub przyj臋li nowe pogl膮dy, lub zachowania.

Co to jest marketing wewn臋trzny

Marketing wewn臋trzny – dzia艂anie przedsi臋biorstwa kt贸re ma na celu stworzenie 艣wiadomego i zmotywowanego zespo艂u, kt贸ry zrealizuje marketing w praktyce.

Wniosek

Zamiast polega膰 na indywidualnych dzia艂aniach marketingowych, zintegrowane podej艣cie pozwala jednocze艣nie optymalnie wykorzysta膰 wiele kana艂贸w dost臋pnych dla nowoczesnych firm. Integruj膮c narz臋dzia, takie jak reklama, media spo艂eczno艣ciowe i promocja sprzeda偶y, zapewniasz przejrzysto艣膰, sp贸jno艣膰 i maksymalny wp艂yw komunikacji.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)