Marketing zintegrowany (agencja digital i social media)

Marketing manager
Marketing manager praca, zarobki, co robi
4 stycznia, 2022
agencja content marketing
Agencja Content Marketing i digital dla Twojej marki
5 stycznia, 2022
Marketing zintegrowany
Marketing zintegrowany

Marketing zintegrowany (agencja digital i social media)

Dzisiejsi marketerzy mają do czynienia ze złożonym krajobrazem. Wraz z napływem różnych form przekazu, kanałów i produktów konsumenci stają się znieczuleni nieustanną ekspozycją reklam. Jak więc firmy — zwłaszcza marki skierowane bezpośrednio do konsumentów, mają przebić się przez ten hałas? Jak mogą zaangażować nowych klientów, jednocześnie oszczędzając czas i pieniądze? W końcu nie każda firma ma środki, aby wydać setki tysięcy na wiele kanałów marketingowych, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. Odpowiedzią jest marketing zintegrowany.
Przyjrzyjmy się dalej, co oznacza marketing zintegrowany, dlaczego jest on korzystny dla Twojej firmy i marki, i jak zrobić go naprawdę dobrze.

Co to jest marketing zintegrowany (czym jest)?

Marketing zintegrowany to proces ujednolicenia wszystkich aspektów komunikacji marketingowej — takich jak reklama, PR i media społecznościowe — oraz wykorzystanie odpowiedniej kombinacji mediów, kanałów i taktyk w celu zapewnienia płynnego i zorientowanego na klienta doświadczenia. W praktyce oznacza to spójny wygląd, styl i ton przekazu we wszystkich kanałach, z których korzystasz.
Wiele osób mówi że marketing zintegrowany to odpowiednik angielskiego inbound marketing.
Skoro już wiesz czym jest marketing zintegrowany i jak kreuje przekaz reklamowy to możemy iść dalej.

Marketing zintegrowany a marketing omnichannel

Być może zastanawiasz się: „Jaka jest różnica między marketingiem zintegrowanym a marketingiem omnichannel? Czy oba nie są synonimem zapewniania spójności?” Odpowiedź brzmi tak, ale na różne sposoby.
Marketing wielokanałowy jest bardziej skoncentrowany na doświadczeniu klienta — łączy różne kanały komunikacji, aby zapewnić bezproblemową interakcję klienta z marką.
Marketing zintegrowany jest bardziej skoncentrowany na przekazie — chodzi o bezproblemową integrację wszystkiego, od reklam i promocji sprzedaży, przez PR i media społecznościowe, po targetowanie klientów.
Należy zauważyć, że chociaż są to odrębne działania marketingowe, marketing omnichannel i marketing zintegrowany powinny ze sobą współpracować. Byłaby to stracona okazja, aby skupić się wyłącznie na wielowymiarowym doświadczeniu marki klienta, a nie na jego doświadczeniu zakupowym lub odwrotnie.

Dlaczego Twoja firma powinna korzystać z marketingu zintegrowanego?

Siła marketingu zintegrowanego nie ma sobie równych. Badania wykazały, że zintegrowane kampanie w więcej niż czterech kanałach mogą przewyższać kampanie jedno- lub dwukanałowe aż o 300%. Oto kilka powodów:

  • Otrzymujesz lepsze wyniki. Połączenie narzędzi komunikacyjnych i komunikatów zwiększa skuteczność marketingu. Im bardziej ujednolicona, celowa i skoncentrowana jest podróż klienta, tym większe prawdopodobieństwo sprzedaży i lojalności wobec marki.
  • Pozostawiasz swój ślad. Możesz budować lepszą świadomość marki, jeśli będziesz spójny z grafiką, nagłówkami i frazami kluczowymi na różnych mediach i platformach. Konsekwencja pomaga wzmocnić tematy kampanii, zwiększając liczbę razy, gdy potencjalni klienci widzą lub słyszą ten sam komunikat.
  • Oszczędzasz pieniądze. Skupiając się na jednym komunikacie, nie ograniczasz tylko kosztów tworzenia kampanii — zapobiegasz również marnowaniu budżetu, które ma miejsce w przypadku niespójnych kampanii.

Od czego zacząć swoją zintegrowaną strategię marketingową

Marketing zintegrowany to nie tylko wyświetlanie podobnych reklam w różnych kanałach. Sukces zależy od tego, jak dobrze łączysz się z odbiorcami i jak dobrze dostosowujesz swój przekaz do każdej platformy marketingowej. Chodzi o opowiadanie spójnej historii, aby wywołać emocje u klientów.
Jak więc zacząć budować udaną zintegrowaną kampanię marketingową? Jak zachować spójność, jednocześnie zapobiegając nudzeniu się klientów? Oto kilka sposobów na rozpoczęcie zintegrowanej strategii marketingowej:

  • Postaw się na miejscu swoich klientów. Jeśli chodzi o biznes, EQ (emocjonalna inteligencja) przebija IQ. Przed opracowaniem jakiejkolwiek kampanii musisz najpierw odpowiedzieć „Co jest ważne dla moich klientów?” Zastanów się, jak możesz rozwiązać ich problemy i ułatwić im życie.
  • Wymyśl przekonujący pomysł. Udane zintegrowane kampanie marketingowe mają jedną wspólną cechę: koncentrują się wokół ciekawych pomysłów. Zacznij od ustalenia, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Od tego momentu możesz rozpocząć burzę mózgów, jak stworzyć (zabawną, wzruszającą, a może ekscytującą) historię wokół kluczowych wyróżników.
  • Dopasuj swój przekonujący pomysł do wartości marki. Twój przekonujący pomysł powinien współistnieć z wartościami Twojej marki — jaka jest Twoja ostateczna misja? Czy ma to zapewnić rozsądne ceny? Wyjątkowy projekt? Czy to połączenie obu?
  • Wykorzystaj zalety różnych platform. Korzystaj z treści, które odzwierciedlają mocne strony różnych kanałów, powiązanych ze sobą Twoim przekonującym pomysłem.

Wprowadzenie do marketingu zintegrowanego

Jeśli jesteś gotowy, aby wprowadzić w życie swoją zintegrowaną strategię marketingową, oto kilka narzędzi i taktyk, o których warto pamiętać:

  • Segmentacja i kierowanie odbiorców do danych działań marketingowych. Kupujący na różnych etapach podróży klienta potrzebują unikalnych materiałów marketingowych, aby poprowadzić ich wzdłuż ścieżki marketingowej. Tutaj wkracza inteligentna segmentacja.
  • Zarządzanie kampaniami w wielu kanałach. Jeśli masz kilkanaście kont subskrypcyjnych obsługujących różne kanały — w tym pocztę e-mail, reklamy i media społecznościowe — marketing zintegrowany zaczyna być przedsięwzięciem pochłaniającym czas. Zintegrowane rozwiązanie marketingowe, oszczędzają czas dzięki kierowanemu procesowi docierania do odbiorców dzięki kampaniom w wielu kanałach.
  • Śledzenie wydajności w wielu kanałach. Podobnie, śledzenie wyników w różnych kanałach na ich poszczególnych pulpitach analitycznych może być prawie niemożliwe w sposób, który dokładnie uwzględnia nakładanie się. W końcu kupujący mają teraz do czynienia z dziesiątkami punktów styku przed konwersją!

Narzędzia marketingu zintegrowanego

Najpopularniejsze działania reklamowe w ramach Inbound Marketing to:

  • Content marketing
  • Blogowanie
  • Branding
  • Marketing dokonań (performance marketing)
  • Social media
  • Reklama display
  • E-mail marketing
  • Analityka internetowa (np. google analytics, hotjar)
  • WOMM, marketing szeptany
  • SEO, pozycjonowanie stron

Co to jest marketing społeczny

Marketing społeczny wykorzystuje zasady i techniki marketingowe do realizacji celów o charakterze społecznym. Celem kampanii społecznych jest przekonanie naszej docelowej grupy odbiorców by zmienili lub przyjęli nowe poglądy, lub zachowania.

Co to jest marketing wewnętrzny

Marketing wewnętrzny – działanie przedsiębiorstwa które ma na celu stworzenie świadomego i zmotywowanego zespołu, który zrealizuje marketing w praktyce.

Wniosek

Zamiast polegać na indywidualnych działaniach marketingowych, zintegrowane podejście pozwala jednocześnie optymalnie wykorzystać wiele kanałów dostępnych dla nowoczesnych firm. Integrując narzędzia, takie jak reklama, media społecznościowe i promocja sprzedaży, zapewniasz przejrzystość, spójność i maksymalny wpływ komunikacji.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)