Zawartość strony
Marketing polecający to bardzo skuteczna i dobra strategia generowania większej liczby klientów i zwiększania sprzedaży firmy. Jednak oczekiwanie, aż klienci podejmą działania, nie wystarczy, aby rozeszły się wieści o zaletach firmy.
Aby odnieść sukces, należy przeprowadzić ukierunkowany marketing referencyjny, w którym należy wziąć pod uwagę kilka ważnych aspektów.
Marketing referencyjny jest często określany również jako marketing polecający, lub marketing rekomendacyjny.
W marketingu rekomendacji chodzi o to, aby klienci wyrażali się pozytywnie na temat określonego produktu lub usługi, a tym samym pozyskiwali innych jako klientów danej firmy.
Sposób, w jaki wydawana jest rekomendacja, jest w zasadzie nieistotny. Może być to bardzo klasyczny przekaz ustny, czyli słowna rekomendacja dla przyjaciół lub rodziny.
Pozytywna ocena czy miły komentarz w sklepie internetowym lub na platformie takiej jak Allegro są tak samo ważne, jak polecane filmy oraz udostępniane zdjęcia i komentarze w mediach społecznościowych.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Wypróbowaną i sprawdzoną opcją, która jest również niezbędna w tej formie marketingu, jest oferowanie doskonałego produktu lub pierwszorzędnej usługi, która spełnia, a nawet przekracza oczekiwania klientów.
Ważne jest, aby oferta zawierała przynajmniej jedną wyróżniającą się cechę, która inspiruje kupującego — w przeciwnym razie z trudem wyda rekomendację. Przykładowo może to być szczególnie długa żywotność produktu, dożywotnia gwarancja, bezpłatna dostawa lub usługa instalacji.
Należy też wzbudzić emocje w swoich klientach. Entuzjastyczna rekomendacja jest o wiele bardziej przekonująca niż lista zalet produktu. Niewielkie upominki, takie jak kupony rabatowe, słodycze itp., mogą również pomóc w wytworzeniu pozytywnego odczucia u kupującego, a tym samym zwiększyć szansę na polecenie.
Rekomendacja od znajomego ma wyraźną przewagę nad konwencjonalnymi narzędziami marketingowymi, takimi jak reklama czy kampanie PR. W większości przypadków zazwyczaj bardziej ufamy przyjacielowi, członkowi rodziny lub współpracownikowi niż często nieznanej firmie.
Wiadomo, że firma chce zarabiać na swoich działaniach marketingowych i dlatego namawia klientów do działania. Osoba z własnego środowiska zwykle nie ma żadnego interesu ekonomicznego w tym, czy rozmówca dokonuje zakupu, czy nie. Jest tylko osobiście przekonana do produktu i chciałaby to przekonanie podzielić, czyli pomóc drugiej osobie.
Marketing poleceń jest, przynajmniej na pierwszy rzut oka, całkowicie darmowy dla firmy. Zadowoleni klienci posługują się pocztą pantoflową, aby szerzyć dobrą wiadomość, że produkty marki są wysokiej jakości, niedrogie i warte zakupu.
Skuteczny marketing referencyjny zaczyna się od koncepcji i stworzenia produktu, dlatego ważne jest, aby z wyprzedzeniem zwrócić uwagę na najlepszą możliwą jakość podczas produkcji urządzenia lub świadczenia usługi. Tylko jeśli coś jest wyższej jakości niż produkty konkurencyjne, a przynajmniej tak się wydaje, jeśli wyróżnia się pozytywnie z tłumu, będzie polecane.
W większości przypadków ważną rolę odgrywa również ogólny wizerunek dostawcy. Może to znaleźć odzwierciedlenie w identyfikacji wizualnej firmy, obsłudze klienta czy intuicyjnej obsłudze strony internetowej.
Potencjalni klienci, którzy poszukują konkretnego produktu, chcą od początku mieć pewność, że produkt jest wysokiej jakości.
Zazwyczaj są skłonni wydać dużo pieniędzy, więc chcą uniknąć zakupu, który nie spełni ich oczekiwań. Aby w pierwszej kolejności nie wpadli w tę pułapkę, zbierają opinie od innych kupujących.
Ta forma rozpowszechniania opinii była kiedyś określana mianem marketingu szeptanego, ale w dobie World Wide Web mówi się o marketingu referencyjnym lub marketingu rekomendacji.
Można założyć, że im lepsze oceny, tym bardziej potencjalni klienci będą zainteresowani produktami. Jednak nie tylko komentarze są częścią marketingu rekomendacji.
Szczególnie ważne jest generowanie różnych pozytywnych opinii, im więcej, tym lepiej. Ostatecznie daje to klientowi pewność – „Jeśli tak wielu kupujących jest entuzjastycznie nastawionych do produktu, to musi on być dobry”. To z kolei jest szczególnie ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Nawet zadowoleni klienci rzadko podejmują działania z własnej inicjatywy. Aby firma czerpała korzyści z najlepszych możliwych rekomendacji, powinna motywować klientów. Konkretnie oznacza to, że trzeba im dać powód do działania i pozostawienia pozytywnych recenzji. Istnieje kilka kroków, które mogą pomóc w pomyślnym wdrożeniu marketingu polecającego.
Przede wszystkim ważne jest, aby wysłuchać opinii klienta, czyli uzyskać informację zwrotną. Na tej podstawie można dowiedzieć się, w jakim stopniu klient jest zadowolony z produktów lub usług. Można również określić, czy jest skłonny polecać firmę.
Ważnym aspektem jest zaoferowanie klientowi powodu, który zachęci go do udziału w marketingu polecającym. Specjalne kampanie okazują się dobrym sposobem na zachęcenie klientów do aktywnego polecania.
Po otrzymaniu informacji o indywidualnych opiniach klientów warto opublikować je na swojej stronie. Publikując pozytywne recenzje klientów również w sieciach społecznościowych, można znacznie zwiększyć swój sukces. Dzięki szybkiemu rozpowszechnianiu informacji w sieciach społecznościowych można dotrzeć do jeszcze większej liczby osób.
Zasadniczo nie ma ograniczeń. Ta forma marketingu może generować wyższą sprzedaż wszelkiego rodzaju produktów i usług.
W porównaniu z innymi formami marketingu marketing polecający ma również tę zaletę, że jest niedrogi. Trzeba zainwestować trochę pieniędzy w kampanie i w „zachęcanie” klientów. Jest to jednak zwykle znacznie tańsze niż, przykładowo marketing w wyszukiwarkach. Ponadto marketing referencyjny zwykle nie wiąże się z żadnymi istotnymi kosztami.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing referencyjny definicja -co to jest program poleceń (marketing polecający)?
Napisz w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)