Marketing rekomendacyjny, na czym polega biznes rekomendacji?

Linki Afiliacyjne
Linki afiliacyjne [generator, programy i zarobki w internecie]
29 kwietnia, 2022
Favicon
Favicon co to jest i jak dodać? (favorites icon, ikona ulubionych)
29 kwietnia, 2022
Marketing rekomendacyjny
Marketing rekomendacyjny

Czym jest marketing rekomendacyjny? Inaczej marketing rekomendacji konsumenckich

Wielu osobom zdarza się rozmowa z bliskimi, a także przyjaciółmi o różnego rodzaju usługach oraz produktach, z których się korzysta. Opinia znajomych oraz bliskich często wpływa na to, co kupujemy. Liczne badania wskazują, iż ponad 90 procent ufa tego typu rekomendacjom znacznie bardziej aniżeli przekazom w formie reklamowej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Warto zaznaczyć, że opinie oraz rekomendacje pojawiające się w internecie są podstawą nowoczesnych strategii komunikacyjnych. Warto dowiedzieć się, na czym polega marketing rekomendacyjny i gdzie się go najczęściej stosuje.

Siła opinii innych ludzi polega głównie na tym, iż do konkretnych rekomendacji możemy przypisywać ,,prawdziwego” człowieka i z tego powodu mieć większą pewność, iż zdanie, które zostało przez niego wyrażone, jest w pełni autentyczne.

Warto zaznaczyć, że z ,,prawdziwym człowiekiem” można wchodzić w interakcję. Możemy go dopytać o wszelkie szczegóły oraz sprawdzić, dlaczego myśli tak jak myśli.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Marketing rekomendacji konsumenckich, czyli dlaczego wierzymy bardziej w polecenia niż w reklamy

Z tego powodu taki człowiek jest bardziej wiarygodny od przekazy płynącego do nas bezpośrednio od przedsiębiorstwa, które promuje dane produkty czy usługi. Jak się okazuje, marketerzy już dawno temu zrozumieli moc społecznego dowodu słuszności.

Z tego powodu korzystają z niego skrzętnie we wszelakich formach komunikacji. Jednakże w ostatnich latach – kiedy marketing w internecie stał się fundamentem w kontakcie z klientem, a wszelkie strategie inbound stały się bardzo modne – wykorzystywane są o wiele częściej oraz intensywniej.

Istnieje bardzo prosta definicja marketingu rekomendacyjnego. Mowa tutaj o określeniu działań, których celem będzie zmotywowanie klientów do dzielenia się pozytywnymi opiniami o danym produkcie czy usłudze. Z tego powodu przedsiębiorstwo tworzy szereg dyskusji o jej produktach czy usługach.

W ten sposób tworzony jest pozytywny szum wokół marki. Jest to zabieg bardzo opłacalny. Takie triki wykorzystywane są przez wiele firm.

Okazuje się, że dla 75 procent konsumentów rekomendacje mają kluczowy wpływ na podjęcie decyzji zakupowej. Warto pamiętać o tym, iż marketing rekomendacji jest jednym z elementów word-of-mouth marketing, które jeszcze kilka lat temu był utożsamiany z ,,szeptanką”. Obecnie jednak tego typu pojęcie nie jest już interpretowane jednoznacznie.

Warto pamiętać o tym, że marketing szeptany, tak jak marketing rekomendacyjny opiera się przede wszystkim na opiniach o marce publikowanej w sieci. Ponadto taki marketing dąży do tego, żeby pojawiało się jak najwięcej pozytywnych opinii. Problem w tym, że w nowoczesnym podejściu do form komunikacji z konsumentem nacisk kładziony jest głównie na autentyczność przekazu.

Marketing rekomendacji – a marketing szeptany WOMM

Dlatego wyłania się tutaj różnica pomiędzy ,,szeptanką” a marketingiem rekomendacji. Warto zaznaczyć, że w ,,szeptance” autorem opinii wyrażonej na forum bądź w social mediach są przeważnie zatrudnieniu do tego celu pracownicy. Ich zadaniem będzie publikacja postów reklamowych.

Jednakże omawiania forma komunikacja ma na celu przedstawienie prawdziwych rekomendacji – mowa tutaj o marketingu rekomendacyjnym. Są to zabiegi, które nie zostały napisane oraz opublikowane za wynagrodzenie, lecz przygotowane przez ludzi, którzy faktycznie mieli do czynienia z produktami bądź usługami danej marki i mogą przez to pozytywnie się o nich wypowiadać.

Marketing rekomendacji efekty

Z tego powodu marketing rekomendacyjny może przynieść o wiele lepsze efekty. Ponadto przede wszystkim jest w pełni etyczny, a co za tym idzie, skutecznie wzmacnia wizerunek naszego przedsiębiorstwa.

Warto też dodać, iż siła poleceń, a także korzyści, które z nich płyną mogą sprawić, iż coraz więcej przedsiębiorstw przykłada znaczną uwagę do opinii klientów, a analityka rekomendacyjna nie bazuje już tylko na danych demograficznych. Bardzo istotny w tym względzie stał się także kontekst behawioralny.

Dzięki analizie zachowań konsumenckich można sugerować konsumentom m.in. to, jaki produkt może ich zainteresować. Do tego celu wykorzystuje się specjalny algorytm, na którego podstawie analizowane są zwyczaje konsumentów.

Biznes rekomendacyjny

Ponadto podsuwane są także propozycje produktów, które skutecznie kuszą odwiedzających dany sklep w internecie. Takie ułatwienie ścieżki zakupowej poprzez zastosowanie marketingu rekomendacyjnego bardzo wspomaga lojalność klienta wobec danej marki.

Ponadto zwiększona jest sprzedaż. Z taki praktyk korzystają największe firmy na całym świecie. Warto zaznaczyć, że system rekomendacyjny jest do wdrożenie w bardzo łatwy sposób. Wystarczy zainstalować gotową wtyczkę, zarówno na witrynie internetowej, jak i w social media.

Dzięki temu można zbierać dane przy pomocy ciasteczek. Żeby było to sposobne, konsument musi na początku wyrazić na taką praktykę zgodę.

Rekomendacja z automatu?

Warto też dodać, że Machine Learning uczy się zwyczajów konsumentów przy każdym ich kliknięciu. Dzięki temu jest możliwość tworzenia personalizowanych ofert. Marketing rekomendacyjny wykorzystywany jest przez wiele firm nie tylko polskich, ale również zagranicznych. Dzięki niemu można o wiele zwiększyć wpływy finansowe do naszego przedsiębiorstwa.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing rekomendacyjny, na czym polega biznes rekomendacji?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)