Marketing masowy (definicja, kampania i strategia)

Marketing google
Marketing google (SEO, ADS i Moja Firma GMB)
3 stycznia, 2022
E-marketingowiec
E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)
4 stycznia, 2022
Marketing masowy
Marketing masowy

Marketing masowy (definicja, kampania i strategia)

Czym jest marketing masowy? Marketing masowy to strategia rynkowa, której celem jest dotarcie do jak największej części rynku przy jednoczesnym ignorowaniu niszowych różnic demograficznych, w celu dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów. Ta strategia marketingowa koncentruje się na dużych wolumenach sprzedaży po niższych cenach, tradycyjnie wykorzystując radio, telewizję i media drukowane (obecnie również social media), aby uzyskać maksymalną ekspozycję produktu. Ta strategia dużego zasięgu rynkowego jest przeciwieństwem marketingu niszowego i stara się dotrzeć do wszystkich klientów, niezależnie od niszy lub segmentacji, oferując produkty przydatne dla szerokiej gamy konsumentów o różnych potrzebach.

Strategia marketingu masowego

Marketing masowy jest najskuteczniejszy, gdy jest używany do reklamowania produktów uważanych za niezbędne, produktów, które i tak na pewno kupi duża liczba osób. Poprzez budowanie świadomości marki poprzez zapadające w pamięć reklamy, marketing masowy ma na celu zmianę zachowań konsumentów tak, aby byli oni nakierowani na sprzedawany produkt. Poprzez produkcję towarów potrzebnych na dużym rynku i oferowanie ich po konkurencyjnych cenach, strategia marketingu masowego zwiększa potencjał sprzedaży na dużą skalę przy jednoczesnym obniżeniu kosztów wytwarzania poprzez produkcję masową.
Produkty, które są wprowadzane do obrotu na skalę masową, często planowo ulegają dezaktualizacji w celu obniżenia kosztów produkcji i zapewnienia, że ​​konsumenci będą musieli wrócić i ponownie kupić produkt. Wytwarzając produkty z materiałów niskiej jakości, firmy mogą zapewnić, że konsumenci będą musieli wymienić swoje produkty, co stwarza okazję do przyszłej sprzedaży. Wiele z tych produktów jest uważanych za podstawowe — przedmioty, które klienci regularnie kupują po zużyciu.

Techniki marketingu masowego

Wiele technik jest stosowanych przez masowych marketingowców, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Podejście typu shotgun, które ma na celu dotarcie do odbiorców z reklamami w tradycyjnych środkach masowego przekazu, takich jak telewizja, radio i internet, jest szeroko stosowane i jest prawdopodobnie najbardziej znaną techniką.

Marketing partyzancki to kolejna powszechnie stosowana taktyka w strategiach rynku masowego. Ta strategia ma na celu tworzenie reklam, które przyciągają uwagę dużego rynku za pomocą ekscytujących i zapadających w pamięć komunikatów, jednocześnie w pozytywny sposób angażując konsumentów. Wykorzystując metody dystrybucji online, strategia ta ma tendencję do minimalizowania kosztów reklamy, jednocześnie oferując firmom możliwość interakcji z dużą bazą odbiorców. Teoretycznie marketing partyzancki pozwala firmie wywrzeć silniejsze wrażenie na konsumentach, przebijając się przez szum nasyconego rynku.

Wady marketingu masowego

Chociaż marketing masowy jest szeroko stosowany, należy wziąć pod uwagę szereg wad, które mogą sprawić, że ta strategia będzie mniej skuteczna niż segmentacja rynku. Coraz więcej konsumentów jest niezadowolonych z podejścia „jeden rozmiar dla wszystkich” i szuka bardziej specjalistycznych produktów niż te oferowane w ramach marketingu masowego. Wzrost liczby recenzji online osłabił wpływ reklamy, odbierając firmom skuteczność kierowania wiadomości o ich produktach i umieszczając je w rękach konsumentów. Skuteczność marketingu masowego w przyciąganiu klientów spadła, ponieważ strategie marketingowe firm próbują naśladować tradycyjne działania reklamowe w nowym świecie marketingu internetowego.

Wpływ kultury i lokalizacji na sposób odbioru przekazów reklamowych przez klientów to kolejna wada marketingu masowego. Masowa kampania marketingowa może odnieść sukces w jednym regionie, podczas gdy w innym nie zrobi wrażenia na konsumentach. Położenie geograficzne i kultura bazy konsumentów mają wpływ na to, jak ci konsumenci reagują na przekaz, a konsumenci w różnych regionach często będą wymagać różnych usług i produktów związanych z ich lokalizacją. Kierując reklamę na regiony, które mogą nie mieć potrzeby lub zainteresowania jakimiś produktami lub usługami, firmy mogą w końcu marnować pieniądze na działania marketingowe, które nie przyciągają nowych sprzedaży ani klientów.

Ze względu na wysokie koszty działań na rynku masowym, strategia ta często zapewnia niższy zwrot z inwestycji niż inne strategie, pomimo jej potencjału generowania wysokich wolumenów sprzedaży. Koszty produkcji spotów reklamowych, a także koszty umieszczenia tych reklam w radiu, internecie i telewizji powodują, że strategia ta często wymaga dużego budżetu marketingowego. Chociaż marketing masowy może odnieść sukces w przypadku produktów ogólnych i jest zwykle uważany za mało ryzykowny, potencjalny komunikat firmy, który nie będzie rezonować z konsumentami, może prowadzić do marnowania pieniędzy na nieudane reklamy.

Doświadczenie klienta

Jak internet zyskał na znaczeniu w ciągu ostatnich dziesięcioleci, stało się jasne, że lepsze wrażenia użytkownika dla klientów są coraz ważniejsze, a strategie marketingu masowego nie zdołały utrzymać skuteczności, jaką miały w przeszłości. Konsumenci uważają recenzje online w witrynach takich jak Amazon i Allegro za bardziej godne zaufania niż reklamy i spoty reklamowe, co oznacza, że ​​firmy nie mogą już mieć takich samych swobód w zakresie jakości swoich produktów. Poczta pantoflowa stała się potężnym narzędziem dla marketerów, a pierwszym krokiem do wygenerowania tego rodzaju szumu (buzz marketing) jest wyprodukowanie towarów, które mogą go wspierać.

Segmentacja odbiorców to proces określania, jakie cechy konsumenckie charakteryzują daną grupę lub segment danego rynku. W marketingu masowym marketerzy ignorują segmentację odbiorców na rzecz dotarcia do wszystkich konsumentów na dużym rynku i zaapelowania do nich z produktem, którego większość ludzi potrzebuje lub używa. Jednak nie skupiając się na konkretnej niszy, marketing masowy może prowadzić do osłabienia wysiłków związanych z brandingiem, powodując nudę konsumentów w przesyconym środowisku.
Rozumiejąc wąską niszę konsumentów, firmy mogą lepiej obsługiwać ten segment rynku i tworzyć silniejsze relacje z klientami. Ugruntowując swoją pozycję jako dostawca wysokiej jakości produktów lub usług dla określonego segmentu ze strategią marketingową, która rezonuje z klientami na głębszym poziomie, firma może generować pozytywną wiadomość jako marketing szeptany i skutecznie, wydajnie rozpowszechniać swoje przesłanie.

Segmentacja i lejek sprzedaży

Jednym z elementów psychologii sprzedaży nieuwzględnianym w tradycyjnej definicji marketingu masowego jest pojęcie person. Persona kupującego to teoretyczne, wyidealizowane wersje klientów, którzy kupują produkty firmy. Te persony pomagają skoncentrować działania marketingowe, opisując typ konsumenta, do którego reklama stara się dotrzeć, dając marketerom głębszy wgląd w zachowania i wzorce przejawiane przez ich klientów. Dzięki zrozumieniu potencjalnych nabywców, do których skierowane są działania marketingowe, firma może dostroić swój rozwój produktu, aby jak najlepiej odpowiadał danemu segmentowi rynku.

„Lejek sprzedaży” to proces zakupu, przez który przechodzą konsumenci, aby nabyć towary lub usługi od firmy. Dzięki zrozumieniu segmentu docelowego firmy mogą dostroić swoje wysiłki rynkowe, aby dotrzeć do ich bazy konsumentów, jednocześnie dostarczając towary lub usługi w sposób, który najlepiej pasuje do tej konkretnej niszy. Badając persony kupujących, marketerzy mogą lepiej zrozumieć różne sposoby, w jakie konsumenci otrzymują i reagują na różne techniki sprzedaży, co pozwala na wdrożenie lejka sprzedażowego, w którym pracują sprzedawcy, którzy zostali odpowiednio przeszkoleni w zakresie skutecznych technik sprzedaży. Oprócz person, które określają idealnego klienta, można również opracować persony w celu opisania problematycznych klientów i opracowania taktyk, aby zapobiec problemom z tymi klientami, zanim się pojawią.

Reklamując się z myślą o nabywcach, firmy mogą dostosowywać produkty i treści do odpowiedniego segmentu, co skutkuje większą penetracją rynku i skuteczniejszymi kampaniami marketingowymi. Dzięki pielęgnowaniu konkretnych osobowości kupujących i zapewnieniu im optymalnego procesu sprzedaży, zarówno małe, jak i duże firmy mogą zwiększyć satysfakcję swoich klientów i sprzyjać bardziej pozytywnemu doświadczeniu użytkownika. Dzięki silnym produktom i skutecznym badaniom segmentów rynku, a nie szerokiej i nieukierunkowanej technice związanej z marketingiem masowym, marketerzy mogą zwiększyć swoją atrakcyjność dla konsumentów dzięki ukierunkowanym strategiom, które poprawiają satysfakcję klientów i pozostawiają trwałe wrażenie.

Co to jest marketing zróżnicowany?

Marketing zróżnicowany jest jedną ze strategii wykorzystywanych w celu promowania marki lub produktu. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą kierować się do więcej jak jednej grupy klientów i mogą trafiać do docelowych odbiorców z taką ofertą, która ma zaspokoić potrzeby każdego z nich.

Co to jest marketing skoncentrowany?

Marketing skoncentrowany (działania skoncentrowane) polega na skupieniu uwagi przedsiębiorstwa na jednym segmencie rynku. W efekcie tworzy się taką ofertę usługową, która zaspokaja jego potrzeby w jak największym stopniu.

Co to jest marketing ukierunkowany?

Marketing ukierunkowany (marketing kierowany, docelowy, zindywidualizowany) to działania ukierunkowane na dotarcie do dokładnie określonej i stargetowanej grupy konsumentów. Rynek dzieli wtedy się na poszczególne segmenty.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)