Marketing masowy (definicja, kampania i strategia)

Marketing google
Marketing google (SEO, ADS i Moja Firma GMB)
3 stycznia, 2022
E-marketingowiec
E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)
4 stycznia, 2022
Marketing masowy
Marketing masowy

Marketing masowy (definicja, kampania i strategia)

Czym jest marketing masowy? Marketing masowy to strategia rynkowa, kt贸rej celem jest dotarcie do jak najwi臋kszej cz臋艣ci rynku przy jednoczesnym ignorowaniu niszowych r贸偶nic demograficznych, w celu dotarcia do jak najwi臋kszej liczby potencjalnych klient贸w.

Ta strategia marketingowa koncentruje si臋 na du偶ych wolumenach sprzeda偶y po ni偶szych cenach, tradycyjnie wykorzystuj膮c radio, telewizj臋 i media drukowane (obecnie r贸wnie偶 social media), aby uzyska膰 maksymaln膮 ekspozycj臋 produktu. Ta strategia du偶ego zasi臋gu rynkowego jest przeciwie艅stwem marketingu niszowego i stara si臋 dotrze膰 do wszystkich klient贸w, niezale偶nie od niszy lub segmentacji, oferuj膮c produkty przydatne dla szerokiej gamy konsument贸w o r贸偶nych potrzebach.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Strategia marketingu masowego

Marketing masowy jest najskuteczniejszy, gdy jest u偶ywany do reklamowania produkt贸w uwa偶anych za niezb臋dne, produkt贸w, kt贸re i tak na pewno kupi du偶a liczba os贸b. Poprzez budowanie 艣wiadomo艣ci marki poprzez zapadaj膮ce w pami臋膰 reklamy, marketing masowy ma na celu zmian臋 zachowa艅 konsument贸w tak, aby byli oni nakierowani na sprzedawany produkt.

Poprzez produkcj臋 towar贸w potrzebnych na du偶ym rynku i oferowanie ich po konkurencyjnych cenach, strategia marketingu masowego zwi臋ksza potencja艂 sprzeda偶y na du偶膮 skal臋 przy jednoczesnym obni偶eniu koszt贸w wytwarzania poprzez produkcj臋 masow膮.

Produkty, kt贸re s膮 wprowadzane do obrotu na skal臋 masow膮, cz臋sto planowo ulegaj膮 dezaktualizacji w celu obni偶enia koszt贸w produkcji i zapewnienia, 偶e 鈥嬧媖onsumenci b臋d膮 musieli wr贸ci膰 i ponownie kupi膰 produkt.

Wytwarzaj膮c produkty z materia艂贸w niskiej jako艣ci, firmy mog膮 zapewni膰, 偶e konsumenci b臋d膮 musieli wymieni膰 swoje produkty, co stwarza okazj臋 do przysz艂ej sprzeda偶y. Wiele z tych produkt贸w jest uwa偶anych za podstawowe 鈥 przedmioty, kt贸re klienci regularnie kupuj膮 po zu偶yciu.

Techniki marketingu masowego

Wiele technik jest stosowanych przez masowych marketingowc贸w, aby dotrze膰 do jak najwi臋kszej liczby odbiorc贸w. Podej艣cie typu shotgun, kt贸re ma na celu dotarcie do odbiorc贸w z reklamami w tradycyjnych 艣rodkach masowego przekazu, takich jak telewizja, radio i internet, jest szeroko stosowane i jest prawdopodobnie najbardziej znan膮 technik膮.

Marketing partyzancki to kolejna powszechnie stosowana taktyka w strategiach rynku masowego. Ta strategia ma na celu tworzenie reklam, kt贸re przyci膮gaj膮 uwag臋 du偶ego rynku za pomoc膮 ekscytuj膮cych i zapadaj膮cych w pami臋膰 komunikat贸w, jednocze艣nie w pozytywny spos贸b anga偶uj膮c konsument贸w. Wykorzystuj膮c metody dystrybucji online, strategia ta ma tendencj臋 do minimalizowania koszt贸w reklamy, jednocze艣nie oferuj膮c firmom mo偶liwo艣膰 interakcji z du偶膮 baz膮 odbiorc贸w. Teoretycznie marketing partyzancki pozwala firmie wywrze膰 silniejsze wra偶enie na konsumentach, przebijaj膮c si臋 przez szum nasyconego rynku.

Wady marketingu masowego

Chocia偶 marketing masowy jest szeroko stosowany, nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 szereg wad, kt贸re mog膮 sprawi膰, 偶e ta strategia b臋dzie mniej skuteczna ni偶 segmentacja rynku. Coraz wi臋cej konsument贸w jest niezadowolonych z podej艣cia 鈥瀓eden rozmiar dla wszystkich鈥 i szuka bardziej specjalistycznych produkt贸w ni偶 te oferowane w ramach marketingu masowego.

Wzrost liczby recenzji online os艂abi艂 wp艂yw reklamy, odbieraj膮c firmom skuteczno艣膰 kierowania wiadomo艣ci o ich produktach i umieszczaj膮c je w r臋kach konsument贸w. Skuteczno艣膰 marketingu masowego w przyci膮ganiu klient贸w spad艂a, poniewa偶 strategie marketingowe firm pr贸buj膮 na艣ladowa膰 tradycyjne dzia艂ania reklamowe w nowym 艣wiecie marketingu internetowego.

Wp艂yw kultury i lokalizacji na spos贸b odbioru przekaz贸w reklamowych przez klient贸w to kolejna wada marketingu masowego. Masowa kampania marketingowa mo偶e odnie艣膰 sukces w jednym regionie, podczas gdy w innym nie zrobi wra偶enia na konsumentach. Po艂o偶enie geograficzne i kultura bazy konsument贸w maj膮 wp艂yw na to, jak ci konsumenci reaguj膮 na przekaz, a konsumenci w r贸偶nych regionach cz臋sto b臋d膮 wymaga膰 r贸偶nych us艂ug i produkt贸w zwi膮zanych z ich lokalizacj膮.

Kieruj膮c reklam臋 na regiony, kt贸re mog膮 nie mie膰 potrzeby lub zainteresowania jakimi艣 produktami lub us艂ugami, firmy mog膮 w ko艅cu marnowa膰 pieni膮dze na dzia艂ania marketingowe, kt贸re nie przyci膮gaj膮 nowych sprzeda偶y ani klient贸w.

Ze wzgl臋du na wysokie koszty dzia艂a艅 na rynku masowym, strategia ta cz臋sto zapewnia ni偶szy zwrot z inwestycji ni偶 inne strategie, pomimo jej potencja艂u generowania wysokich wolumen贸w sprzeda偶y. Koszty produkcji spot贸w reklamowych, a tak偶e koszty umieszczenia tych reklam w radiu, internecie i telewizji powoduj膮, 偶e strategia ta cz臋sto wymaga du偶ego bud偶etu marketingowego.

Chocia偶 marketing masowy mo偶e odnie艣膰 sukces w przypadku produkt贸w og贸lnych i jest zwykle uwa偶any za ma艂o ryzykowny, potencjalny komunikat firmy, kt贸ry nie b臋dzie rezonowa膰 z konsumentami, mo偶e prowadzi膰 do marnowania pieni臋dzy na nieudane reklamy.

Do艣wiadczenie klienta

Jak internet zyska艂 na znaczeniu w ci膮gu ostatnich dziesi臋cioleci, sta艂o si臋 jasne, 偶e lepsze wra偶enia u偶ytkownika dla klient贸w s膮 coraz wa偶niejsze, a strategie marketingu masowego nie zdo艂a艂y utrzyma膰 skuteczno艣ci, jak膮 mia艂y w przesz艂o艣ci. Konsumenci uwa偶aj膮 recenzje online w witrynach takich jak Amazon i Allegro za bardziej godne zaufania ni偶 reklamy i spoty reklamowe, co oznacza, 偶e 鈥嬧媐irmy nie mog膮 ju偶 mie膰 takich samych swob贸d w zakresie jako艣ci swoich produkt贸w. Poczta pantoflowa sta艂a si臋 pot臋偶nym narz臋dziem dla marketer贸w, a pierwszym krokiem do wygenerowania tego rodzaju szumu (buzz marketing) jest wyprodukowanie towar贸w, kt贸re mog膮 go wspiera膰.

Segmentacja odbiorc贸w to proces okre艣lania, jakie cechy konsumenckie charakteryzuj膮 dan膮 grup臋 lub segment danego rynku. W marketingu masowym marketerzy ignoruj膮 segmentacj臋 odbiorc贸w na rzecz dotarcia do wszystkich konsument贸w na du偶ym rynku i zaapelowania do nich z produktem, kt贸rego wi臋kszo艣膰 ludzi potrzebuje lub u偶ywa. Jednak nie skupiaj膮c si臋 na konkretnej niszy, marketing masowy mo偶e prowadzi膰 do os艂abienia wysi艂k贸w zwi膮zanych z brandingiem, powoduj膮c nud臋 konsument贸w w przesyconym 艣rodowisku.
Rozumiej膮c w膮sk膮 nisz臋 konsument贸w, firmy mog膮 lepiej obs艂ugiwa膰 ten segment rynku i tworzy膰 silniejsze relacje z klientami. Ugruntowuj膮c swoj膮 pozycj臋 jako dostawca wysokiej jako艣ci produkt贸w lub us艂ug dla okre艣lonego segmentu ze strategi膮 marketingow膮, kt贸ra rezonuje z klientami na g艂臋bszym poziomie, firma mo偶e generowa膰 pozytywn膮 wiadomo艣膰 jako marketing szeptany i skutecznie, wydajnie rozpowszechnia膰 swoje przes艂anie.

Segmentacja i lejek sprzeda偶y

Jednym z element贸w psychologii sprzeda偶y nieuwzgl臋dnianym w tradycyjnej definicji marketingu masowego jest poj臋cie person. Persona kupuj膮cego to teoretyczne, wyidealizowane wersje klient贸w, kt贸rzy kupuj膮 produkty firmy. Te persony pomagaj膮 skoncentrowa膰 dzia艂ania marketingowe, opisuj膮c typ konsumenta, do kt贸rego reklama stara si臋 dotrze膰, daj膮c marketerom g艂臋bszy wgl膮d w zachowania i wzorce przejawiane przez ich klient贸w.

Dzi臋ki zrozumieniu potencjalnych nabywc贸w, do kt贸rych skierowane s膮 dzia艂ania marketingowe, firma mo偶e dostroi膰 sw贸j rozw贸j produktu, aby jak najlepiej odpowiada艂 danemu segmentowi rynku.

鈥濴ejek sprzeda偶y鈥 to proces zakupu, przez kt贸ry przechodz膮 konsumenci, aby naby膰 towary lub us艂ugi od firmy. Dzi臋ki zrozumieniu segmentu docelowego firmy mog膮 dostroi膰 swoje wysi艂ki rynkowe, aby dotrze膰 do ich bazy konsument贸w, jednocze艣nie dostarczaj膮c towary lub us艂ugi w spos贸b, kt贸ry najlepiej pasuje do tej konkretnej niszy.

Badaj膮c persony kupuj膮cych, marketerzy mog膮 lepiej zrozumie膰 r贸偶ne sposoby, w jakie konsumenci otrzymuj膮 i reaguj膮 na r贸偶ne techniki sprzeda偶y, co pozwala na wdro偶enie lejka sprzeda偶owego, w kt贸rym pracuj膮 sprzedawcy, kt贸rzy zostali odpowiednio przeszkoleni w zakresie skutecznych technik sprzeda偶y.

Opr贸cz person, kt贸re okre艣laj膮 idealnego klienta, mo偶na r贸wnie偶 opracowa膰 persony w celu opisania problematycznych klient贸w i opracowania taktyk, aby zapobiec problemom z tymi klientami, zanim si臋 pojawi膮.

Reklamuj膮c si臋 z my艣l膮 o nabywcach, firmy mog膮 dostosowywa膰 produkty i tre艣ci do odpowiedniego segmentu, co skutkuje wi臋ksz膮 penetracj膮 rynku i skuteczniejszymi kampaniami marketingowymi.

Dzi臋ki piel臋gnowaniu konkretnych osobowo艣ci kupuj膮cych i zapewnieniu im optymalnego procesu sprzeda偶y, zar贸wno ma艂e, jak i du偶e firmy mog膮 zwi臋kszy膰 satysfakcj臋 swoich klient贸w i sprzyja膰 bardziej pozytywnemu do艣wiadczeniu u偶ytkownika. Dzi臋ki silnym produktom i skutecznym badaniom segment贸w rynku, a nie szerokiej i nieukierunkowanej technice zwi膮zanej z marketingiem masowym, marketerzy mog膮 zwi臋kszy膰 swoj膮 atrakcyjno艣膰 dla konsument贸w dzi臋ki ukierunkowanym strategiom, kt贸re poprawiaj膮 satysfakcj臋 klient贸w i pozostawiaj膮 trwa艂e wra偶enie.

Co to jest marketing zr贸偶nicowany?

Marketing zr贸偶nicowany jest jedn膮 ze strategii wykorzystywanych w celu promowania marki lub produktu. Dzi臋ki temu przedsi臋biorstwa mog膮 kierowa膰 si臋 do wi臋cej jak jednej grupy klient贸w i mog膮 trafia膰 do docelowych odbiorc贸w z tak膮 ofert膮, kt贸ra ma zaspokoi膰 potrzeby ka偶dego z nich.

Co to jest marketing skoncentrowany?

Marketing skoncentrowany (dzia艂ania skoncentrowane) polega na skupieniu uwagi przedsi臋biorstwa na jednym segmencie rynku. W efekcie tworzy si臋 tak膮 ofert臋 us艂ugow膮, kt贸ra zaspokaja jego potrzeby w jak najwi臋kszym stopniu.

Co to jest marketing ukierunkowany?

Marketing ukierunkowany (marketing kierowany, docelowy, zindywidualizowany) to dzia艂ania ukierunkowane na dotarcie do dok艂adnie okre艣lonej i stargetowanej grupy konsument贸w. Rynek dzieli wtedy si臋 na poszczeg贸lne segmenty.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)