Marketing hotelu i promocja us艂ug hotelarskich, aby skutecznie zdobywa膰 go艣ci i rezerwacje

Opisy kategorii seo
Marketing w gastronomii (strategia i PR w gastro)
17 maja, 2022
Reklama hotelu przyk艂ad skutecznej promocji
17 maja, 2022
Opisy kategorii seo
Marketing hotelu promocja us艂ug hotelarskich

Marketing hotelu i promocja us艂ug hotelarskich, aby skutecznie zdobywa膰 go艣ci i rezerwacje

Marketing hotelarski odgrywa kluczow膮 rol臋 w przyci膮ganiu rezerwacji i generowaniu optymalizacji przychod贸w. W przewa偶aj膮cej cz臋艣ci Twoje komunikaty marketingowe to spos贸b, aby klienci stali si臋 艣wiadomi Twojego hotelu, a tak偶e w jaki spos贸b w przysz艂o艣ci zrozumiej膮 Twoje warto艣ci i unikaln膮 propozycj臋 sprzeda偶y (USP). Oczywi艣cie, aby zoptymalizowa膰 sw贸j marketing hotelu, pensjonatu, czy obiektu wypoczynkowego, musisz by膰 艣wiadomy najnowszych trend贸w w reklamowaniu hoteli.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest marketing hotelu?

Marketing hotelarski to poj臋cie zbiorcze, kt贸re odnosi si臋 do r贸偶nych strategii i technik marketingowych stosowanych przez hotele w celu promowania swojej dzia艂alno艣ci i wywierania pozytywnego wra偶enia na klientach. Zasadniczo chodzi o to, aby hotel by艂 jak najbardziej atrakcyjny, aby przyci膮gn膮膰 jak najwi臋cej go艣ci.

W erze cyfrowej marketing hotelowy odbywa si臋 zar贸wno online, jak i osobi艣cie przez PR, a marki musz膮 zmaksymalizowa膰 swoj膮 obecno艣膰 za po艣rednictwem ruchu na stronie internetowej, medi贸w spo艂eczno艣ciowych, poczty e-mail i wielu innych kana艂贸w.

Dlaczego marketing hotelowy jest wa偶ny?

W bran偶y hotelarskiej konkurencja jest jednym z najwi臋kszych wyzwa艅, z kt贸rymi musz膮 si臋 zmierzy膰 poszczeg贸lne hotele. Marketing us艂ug hotelarskich ma kluczowe znaczenie, poniewa偶 jest to spos贸b, w jaki hotele mog膮 promowa膰 swoj膮 nieruchomo艣膰, podkre艣la膰 jej wyj膮tkowe cechy, wyr贸偶nia膰 si臋 na tle konkurencji i okre艣la膰 korzy艣ci p艂yn膮ce z pozostania w Twoim o艣rodku.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Ostatecznie nad膮偶anie za najnowszymi trendami marketingowymi w hotelach i anga偶owanie klient贸w poprzez marketing mo偶e pom贸c w艂a艣cicielom hoteli w maksymalizacji liczby generowanych rezerwacji i przychod贸w, kt贸re przynosz膮.

Wa偶ne trendy je艣li chodzi o marketing us艂ug hotelarskich

Poni偶ej znajduj膮 si臋 przyk艂ady niekt贸rych og贸lnych trend贸w marketingowych. Trendy te maj膮 zastosowanie w ca艂ej bran偶y hotelarskiej, niezale偶nie od lokalizacji czy bazy klient贸w, a dotrzymywanie im tempa mo偶e mie膰 kluczowe znaczenie dla optymalizacji przychod贸w.

Marketing do艣wiadcze艅 klient贸w

Marketing do艣wiadcze艅 klient贸w odnosi si臋 do zbioru strategii marketingowych dotycz膮cych hoteli, kt贸re opieraj膮 si臋 na rzeczywistych do艣wiadczeniach klient贸w podczas pobytu w hotelu lub interakcji z firm膮. Opiera si臋 on na za艂o偶eniu, 偶e klienci hotelowi tak naprawd臋 nie p艂ac膮 za produkty lub us艂ugi; p艂ac膮 za do艣wiadczenia.

Hotele mog膮 poprawi膰 jako艣膰 obs艂ugi klienta na wiele sposob贸w, na przyk艂ad poprzez zapewnienie doskona艂ej obs艂ugi klienta, oferowanie unikalnych funkcji w pokojach hotelowych i zapewnianie najwy偶szej jako艣ci udogodnie艅 dla go艣ci. Skupiaj膮c si臋 na dzia艂aniach marketingowych (na do艣wiadczeniu), hotele mog膮 naprawd臋 wykorzysta膰 ciekawe kwestie i oryginalne rozwi膮zania, dla kt贸rych ludzie zatrzymuj膮 si臋 w hotelach.

Popraw wra偶enia i satysfakcj臋 go艣ci dzi臋ki chatbotom

Klienci maj膮 zwykle wysokie oczekiwania, je艣li chodzi o obs艂ug臋 klienta online, oczekuj膮c szybkich odpowiedzi na pytania, i w艂a艣nie tutaj chatboty mog膮 da膰 Ci wielk膮 warto艣膰. Chatbot (np manychat) mo偶na skonfigurowa膰 tak, aby odpowiada艂 na cz臋sto zadawane pytania, przekazywa艂 kluczowe wiadomo艣ci marketingowe odno艣nie hotelu, zwi臋ksza艂 liczb臋 bezpo艣rednich rezerwacji, a nawet przeprowadza艂 klient贸w przez rezerwacje.

Niekt贸re z g艂贸wnych korzy艣ci zwi膮zanych z chatbotami obejmuj膮 mo偶liwo艣膰 odpowiadania klientom, nawet gdy personel jest niedost臋pny, a tak偶e automatyczne wykrywanie j臋zyka i komunikacj臋 w wielu j臋zykach. Chatboty mog膮 r贸wnie偶 nadal komunikowa膰 si臋 z go艣膰mi podczas podr贸偶y klienta, w tym w fazie kontrolnej.

Influencer marketing

Influencer marketing odnosi si臋 do docierania do os贸b, kt贸re maj膮 spore grono followers贸w w Internecie. Dzi臋ki temu mo偶emy skutecznie wykorzysta膰 ich wp艂yw i zasi臋g do przekazywania komunikat贸w marketingowych okre艣lonej grupie odbiorc贸w. Influencerzy maj膮 zwykle ugruntowan膮 publiczno艣膰, kt贸ra mo偶e sk艂ada膰 si臋 z okre艣lonej grupy demograficznej, a ich odbiorcy zwykle szanuj膮 ich pogl膮dy.

Pod pewnymi wzgl臋dami influencer marketing jest podobny do sposobu, w jaki dzia艂aj膮 reklamy z celebrytami w roli g艂贸wnej, gdzie publiczno艣膰 ufa firmie lub marce, ze wzgl臋du na powi膮zanie z kim艣, komu ufaj膮 lub podziwiaj膮. Hotele mog膮 wsp贸艂pracowa膰 z osobami wp艂ywowymi w celu tworzenia tre艣ci wideo, post贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych, tre艣ci pisanych lub innych form marketingu internetowego.

Tre艣ci generowane przez u偶ytkownik贸w

W odniesieniu do bran偶y hotelarskiej tre艣ci generowane przez u偶ytkownik贸w to tre艣ci online, kt贸re s膮 tworzone i udost臋pniane przez klient贸w. Przyk艂ady obejmuj膮 opinie klient贸w i blogi wideo, zdj臋cia hoteli lub zdj臋cia z wakacji. Tre艣ci generowane przez u偶ytkownik贸w s膮 najcz臋艣ciej udost臋pniane w mediach spo艂eczno艣ciowych lub za po艣rednictwem osobistych kont na youtube.

Ten rodzaj tre艣ci ma t臋 zalet臋, 偶e pochodzi od prawdziwych klient贸w, a nie od marki, co zwi臋ksza zaufanie odbiorc贸w. Aby strategie marketingowe hoteli naprawd臋 wykorzystywa艂y moc tre艣ci generowanych przez u偶ytkownik贸w, musz膮 umo偶liwia膰 ich 艂atwe tworzenie i udost臋pnianie, czego przyk艂adem s膮 cz臋sto standy do zdj臋膰 w hotelach z ich nazw膮.

Marketing personalizacyjny

Ide膮 marketingu personalizacyjnego jest dostarczanie bardziej ukierunkowanych tre艣ci promocyjnych do indywidualnych u偶ytkownik贸w. Jest to technika, kt贸ra w du偶ej mierze opiera si臋 na gromadzeniu danych zachowa艅 u偶ytkownika, a g艂贸wn膮 zalet膮 jest to, 偶e tre艣ci promocyjne, kt贸re s膮 postrzegane przez klient贸w, s膮 bardziej odpowiednie dla nich jako os贸b.

Marketing personalizacyjny mo偶e przybiera膰 r贸偶ne formy, w tym spersonalizowane kampanie reklamowe. Tre艣ci mog膮 by膰 dostosowywane poprzez uzyskanie danych kontaktowych, ale mog膮 by膰 r贸wnie偶 kierowane do okre艣lonych u偶ytkownik贸w na podstawie ich nawyk贸w, przegl膮dania stron internetowych i aktywno艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Marketing wideo

Marketing wideo to jedna z najpot臋偶niejszych strategii marketingowych w hotelach, kt贸ra pomaga kierowa膰 komunikaty marketingowe do potencjalnych klient贸w w dogodny dla nich spos贸b. Tre艣ci wideo s膮 szczeg贸lnie popularne na platformach spo艂eczno艣ciowych i maj膮 mo偶liwo艣膰 艂膮czenia ciekawych element贸w.

Zakres opcji dost臋pnych dla marketer贸w jest prawie niesko艅czony, od transmisji na 偶ywo z dzia艂alno艣ci hotelowej po filmy promocyjne podkre艣laj膮ce cechy hotelu i wywiady z klientami, kt贸rzy dziel膮 si臋 swoimi do艣wiadczeniami. Rosn膮ca popularno艣膰 film贸w 360掳 otwiera r贸wnie偶 wi臋ksze mo偶liwo艣ci pe艂nego zaanga偶owania odbiorc贸w.

Remarketing hotelu

Wreszcie, remarketing to spos贸b, w jaki osoby zarz膮dzaj膮ce hotelami mog膮 dotrze膰 do u偶ytkownik贸w, kt贸rzy ju偶 odwiedzili witryn臋 ich hotelu lub weszli w interakcj臋 z ich mark膮 w mediach spo艂eczno艣ciowych. Mo偶e to by膰 szczeg贸lnie korzystne dla hoteli.

Remarketing umo偶liwia kierowanie tych u偶ytkownik贸w do oferty za pomoc膮 okre艣lonych komunikat贸w marketingowych, takich jak zdj臋cie pokoju hotelowego, kt贸ry rezerwowali, przypominaj膮c im o ich interakcji. G艂贸wn膮 zalet膮 remarketingu nad innymi formami reklamy internetowej jest to, 偶e hotele ju偶 wiedz膮, 偶e ci u偶ytkownicy wykazali pewien stopie艅 zainteresowania.

Marketing w hotelarstwie

Skoro interesuje Ciebie marketing w hotelu to mamy kr贸tk膮 list臋 ciekawych strategii:

  • Program lojalno艣ciowy.
  • Konto na Tripadvisor i Google Moja Firma.
  • Korzystaj z SEO (Search Engine Optimization)
  • Korzystaj z Social Media.
  • Stw贸rz informator.
  • Wprowad藕 intuicyjny system rezerwacji, b膮d藕 obecny na portalach rezerwacyjnych.
  • Groupon.
  • Stw贸rz pakiety us艂ug i pakiety promocyjne.
  • Pr management.
  • Zadbaj o pozytywny wizerunek hotelu.
  • Google ads dla hoteli
  • Facebook Ads
  • Wsp贸艂praca z lokalnymi agencjami turystycznymi – LOT
  • Nawi膮偶 wsp贸艂prac臋 z o艣rodkami, muzeami, centrami kultury
  • Blogerzy i influencer marketing
  • Stw贸rz reklam臋 na organizacj臋 konferencji (go艣cie z konferencji zostan膮 dodatkowo na noc)

Chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o strategiach marketingowych hoteli?

Marketing odgrywa kluczow膮 rol臋 w pomaganiu firmom w maksymalizacji rezerwacji i przychod贸w. Jest to g艂贸wny spos贸b, w jaki osoby z bran偶y hotelarskiej s膮 w stanie dotrze膰 do potencjalnych klient贸w, przekazuj膮c ich unikaln膮 propozycj臋 sprzeda偶y i warto艣ci marki.

Um贸w si臋 z nami na darmow膮 konsultacj臋, aby om贸wi膰 marketing w hotelarstwie:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing hotelu i promocja us艂ug hotelarskich, aby skutecznie zdobywa膰 go艣ci i rezerwacje?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)