Zawartość strony
Influencer marketing obecnie staje się coraz istotniejszy, a promowanie się poprzez osoby znane przeżywa najlepsze czasy od powstania tej strategii marketingowej. Dzieje się tak z wielu względów np. popularności YouTuberów oraz konkretnych osób w sieci.
Influencer definicja: to osoba która posiada wpływ na swoją społeczność. Ma rzeszę fanów i poprzez publikowanie treści na swoich profilach społecznościowych lub platformach może reklamować dane produkty, i wpływać na decyzje konsumentów.
Obecnie w erze cyfrowej, pojęcia „influencer” i „celebryta” są używane często zamiennie, ale nie oznaczają tego samego. Influencerzy to także osoby gromadzące wokół siebie mniejsze społeczności.
Celebryta może być osobą rozpoznawalną w społeczeństwie, ale jeśli nie prowadzi aktywnie swoich profili w social media, to nie jest uznawany za influencera.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Influencer marketing definicja: to strategia marketingowa polegająca na promowaniu się, lub swoich produktów, czy usług w internecie poprzez osoby z wierną publicznością i rozpoznawane. Influencerzy są osobami znanymi ze swoich działalności np. tematycznych, które prowadzą i swoich kanałów w internecie np. na Facebooku, YouTube czy indywidualnych blogów.
Ten sposób marketingu internetowego stara się wykorzystać ich popularność i oferuje promowanie się poprzez polecenia takich osób. Czym zatem jest influencer marketing, jak działa i dlaczego warto z niego korzystać? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Influencer marketing zakłada zapłacenie danej rozpoznawalnej osobie, aby poleciła naszą markę lub produkt swoim fanom w swoich materiałach. Ta strategia reklamowa opiera się na skuteczności poleceń.
Obecnie fani konkretnego idola również chcą korzystać z tych samych produktów czy gadżetów, których używają osoby rozpoznawalne. Na rynku działa również wielu influencerów, a najpopularniejsi z nich są wręcz celebrytami i posiadają miliony obserwujących.
Influencer marketing zakłada zatem wykorzystywanie osób znanych i rozpoznawalnych, które w zamian za opłatą będą pomagały docierać nam do grona ich fanów, gdzie wiele osób może zostać naszymi nowymi klientami. Sama promocja może mieć różne formy i być zarówno otwartym poleceniem sponsorowanym czy sponsorowaniem kanału danego influencera, ale i również używaniem produktów naszej marki przez osobę znaną bez zaznaczania sponsoringu.
Choć influencer marketing ma jedną z oryginalniejszych form w zestawieniu z innymi sposobami digital marketingu jest sprawdzonym i skutecznym sposobem reklamowania się w internecie. Sam typ współpracy również zależy od indywidualnych ustaleń między reklamodawcą a influencerem i może obejmować różne formy promocji, a także czasowe lub stałe opublikowanie materiału promocyjnego
Influencer marketing posiada bardzo wiele korzyści. Z pewnością jest to popularność danego influencera i zaangażowanie jego fanów, którzy również — często za wszelką cenę chcą korzystać z takich samych akcesoriów, jakie posiada ich Idol. Dzięki temu mamy pewność, że nasza reklama zostanie odebrana pozytywnie, gdyż będzie polecona i zaprezentowana przez osobę popularną. Reklama poprzez influencer marketing jest również naturalnie targetowana, dzięki emisji w grupie osób zainteresowanych daną tematyką.
Wpływa to zarówno na skuteczność reklamy, ale i na efektywność wydawania budżetu reklamowego oraz brak konieczności trudnego targetowania przekazu reklamowego na podstawie ustalania cech odbiorców.
Obecnie możemy korzystać z influencer marketingu bardzo prosto nawet nie znając się na marketingu internetowym. Jest to też bezpieczny oraz dający duże możliwości elastyczny sposób reklamowania się w sieci, który możemy dostosować do naszej marki w odpowiedni sposób. Poprzez influencer marketing możemy również reklamować się jako główny sposób docierania do odbiorców, ale i również jako dodatkowy sposób uzupełniający inne strategie reklamowe.
Jeśli chcemy promować się przez influencer marketing mamy dwie opcje do wyboru. Przede wszystkim możemy udać się do agencji marketingowej i zlecić jej ten sposób promocji.
Dzięki temu będziemy mogli komfortowo oczekiwać na efekty, a to dana agencja marketingowa zajmie się wyszukaniem odpowiedniego influencera i zleceniem mu wszystkich reklam. Oznacza to dla nas nieco mniejszy budżet przeznaczony na samą reklamę i konieczność zapłacenia wynagrodzenia dla agencji, choć może być to dobre rozwiązanie jeśli przede wszystkim zależy nam na komforcie.
Drugim sposobem na reklamowanie się poprzez influencer marketing jest samodzielne wyszukiwanie influencerów oraz zlecanie im reklamy. Możemy robić to, wyszukując ciekawe kanały oraz profile w internecie i pisząc samodzielnie do osób je prowadzących.
Wiele z nich zgodzi się na sponsorowaną reklamę, a duża część ma nawet przygotowaną już wstępną ofertę dla osób chcących promować się na ich kanale. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również korzystanie z serwisów łączących reklamodawców i influencerów, gdzie znajdziemy konkretne oferty influencerów posegregowane według kategorii tematycznej, ilości fanów, rodzajów platform i ceny.
Ciekawostka: Zlecenie tej samej reklamy u influencera z podobną liczbą odbiorców może znacząco różnić się finansowo w zależności od tego, na jakiej platformie będzie to reklama.
Dzieje się tak, gdyż znacznie łatwiej jest stworzyć post lub zdjęcie reklamowe i opublikować je na Instagramie niż stworzyć nagranie wideo na YouTube lub długi wpis tematyczny na bloga. Warto mieć to na uwadze i wykorzystywać to w zależności od preferencji, jakie posiadamy.
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Social media to znakomite miejsce na wzrost. Społeczność dobrze reaguje na content. Dobry marketer musi wybrać medium, czyli czy influencer marketing przeprowadzimy na instagramie, a może jakiś sławny bloger? Musisz wiedzieć kogo uwielbia branża i kto ma rozpoznawalność. Następnie zastanów się co warto publikować dla swoich odbiorców Twojej marki i dołącz do tego cały cykl zakupowy.
Różne działania marketingowe rezonują w grupach docelowych, dlatego decyzje zakupowe wyglądają inaczej w każdej niszy. Grono odbiorców potencjalnych klientów musi być odpowiednio duże aby dawać wymierne korzyści. Dlatego influencer marketing to coś z czego warto korzystać reklamując produkt lub usługę.
Rekomendacja na usługi lub produkt jakie posiadasz którą może dać Ci ambasador to niejako dowód społecznościowy. Dla wielu kupujących ważna jest wiarygodność którą zbudować można jeśli jakiś twórca internetowy pozytywnie mówi o Tobie. Niemniej zasięgi są różne.
Chcesz z nami rozwinąć swoje media społecznościowe?
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Mniejsi influencerzy często robią swoje kampanie za barter, czyli po prostu mogą zatrzymać sobie Twój produkt. Spore konta na instagramie biorą kilka-kilkanaście tysięcy za post, a celebryci nawet kilkaset tysięcy.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)